abonnement Unibet Coolblue
pi_142983308
Mijn man en ik zijn een beetje rond aan het kijken naar een koophuis. We huren nu en wonen op zich prima, maar een ander huis lijkt ons wel leuk. Geen enkele haast/druk bij ons dus.

Nu hebben we een wijkje op het oog die in 2004 gebouwd is. Er staan een aantal verschillende type woningen. Eén type woning vinden we erg leuk, daarvan staan er 3 te koop. Deze 3 zijn exact hetzelfde qua oppervlakte en hebben allemaal een moderne nette inrichting.
Nu staat eentje te koop voor 185.000, daarbij is er wat achterstallig schilderwerk buiten.
De andere 2 staan voor 225.000 te koop.

Die 'goedkope' is net onder voorbehoud verkocht, dus willen we nu de andere twee gaan bezichtigen en evt eentje kopen. Maar we willen dan maximaal 190.000 betalen, lijkt me een prima prijs, misschien zelfs nog wel te hoog.

Wat is dan slim om te doen? Het spelletje van heen-en-weer bieden? Dan zou ik nog lager moeten inzetten om op 190.000 uit te komen en dat schrikt ze misschien af.
Of zal ik gewoon één bod doen, en erbij zetten dat dat het is?
Wat is wijsheid??
pi_142983349
Een Golf vind ik mooier hoor.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_142983364
Maximaal de helft bieden.

(C) blomke
pi_142983370
En verschil tussen 185k en 225k vraagprijs kan nooit enkel wat schilderwerk zijn. Dat kost je max 5k voor een heel huis.
pi_142983392
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:50 schreef Tha_Duck het volgende:
En verschil tussen 185k en 225k vraagprijs kan nooit enkel wat schilderwerk zijn. Dat kost je max 5k voor een heel huis.
Precies, daarom willen we max. 190.000 betalen. Afgezien van het feit dat die woning vast voor nog minder dan 185.000 verkocht is.
pi_142983398
Daar kan je geen zinnig woord over zeggen, het ligt ook vaak aan de andere partij zijn situatie. Maar doorgaans hebben de verkopers een minimaal bedrag voor hun zelf waar ze niet snel afwijken. De kunst is om ook voor je zelf een maximum bedrag te stellen en daar niet af te wijken.

Ik zou gewoon die 190.000 bieden als eindbod en er het verhaal aan breien dat éénzelfde woning verder op voor 185.000 is verkocht.
pi_142983427
Probeer het, er zijn altijd wel andere huizen te vinden voor de 190K als deze het niet wordt - immers je hebt geen huis nodig toch?
pi_142983485
Ik zou 180 doen. En erbij zeggen dat het huis verderop voor 185 stond en dus nog voor minder is verkocht. Misschien komen ze dan nog met een tegenbod en kan je alsnog je max van 190 doen.
Wie weet willen ze wel heel snel van het huis af en accepteren ze het.

Best vreemd dat hetzelfde huis, op wat schilderwerk na een verschil in vraagprijs heeft van 40 duizend..
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_142983486
Je moet gewoon voor jezelf bepalen wat een max. prijs is en dat bieden. Gaan ze er niet op in dan is er geen deal. Het is geen spelletje. Zeker niet met dergelijke bedragen.

Veel lager bieden in de hoop een voordeel te hebben? Kan. Maar als je een huis graag wilt hebben en een ander gaat er mee vandoor is dat ook frustrerend.
pi_142983615
quote:
Best vreemd dat hetzelfde huis, op wat schilderwerk na een verschil in vraagprijs heeft van 40 duizend..
Omdat ze anders met een restschuld blijven zitten als ze te laag inzetten?
pi_142983656
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:11 schreef OOST het volgende:

[..]

Omdat ze anders met een restschuld blijven zitten als ze te laag inzetten?
dat is niet het probleem van de koper gelukkig :)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_142983665
Ik zou altijd lager inzetten. De meest voor de hand liggende reactie is dat zij met een verhaaltje plus hoger bod komen. Bovendien neemt het de tegenpartij mentaal mee in het proces
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:22:32 #13
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_142983803
Vaak is dat afhankelijk van de verkoper. Dit is regelmatig info die je niet hebt waardoor het moeilijk in kan worden geschat.

Mijn advies zou zijn doe een bod van 180k, geef terloops aan dat hetzelfde huis m.u.v. schilderwerk voor 185k weg is gegaan. Dan hoor je vanzelf hoe de verkoper er in staat.

Als die mensen niet staan te springen om weg te gaan dan zullen ze zeggen nee bedankt en kan je altijd als laatste verhogen naar 190k en dan sterk blijven door niet hoger te gaan.
Als die mensen in nood zitten omdat ze al 2 huizen hebben en dit huis al ruim een jaar te koop staat heb je grote kans dat je ergens eindigt op 185k.

Succes!
pi_142983804
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:14 schreef Dingflofbips het volgende:
Ik zou altijd lager inzetten. De meest voor de hand liggende reactie is dat zij met een verhaaltje plus hoger bod komen. Bovendien neemt het de tegenpartij mentaal mee in het proces
dit
Anders krijg je misschien vanuit hun eerste reactie 'no way' en dan is het over. Terwijl ze door wat kat en muis misschien juist gaan denken 'niet wat we hoopte maar dan is het in ieder geval verkocht'
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_142984044
Leuk is dat he. Van die mensen die op 2 salarissen een huis kopen, want het moet er voor de buitenwereld natuurlijk allemaal uit zien alsof ze heel wat zijn.

Vervolgens loopt die relatie op de klippen of 1 van beide verliest zijn/haar baan en komt niet meer aan de bak en dan moet zo een huis verkocht worden. Zo snel mogelijk.

En dat gaat dan ver onder de prijs.

En dan ben jij de buurman. En daar zit je dan met je huis van 225K op 1 salaris gekocht. En dan komt TS vrolijk met een eindbod van 185K omdat de buren daar ook voor verkocht hebben.

EN BEDANKT }:|

Dat soort mensen maken heel de markt kapot. :r :r :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_142984051
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inmiddels de koopprijzen opgevraagd bij het kadaster van de woningen met die postcode, heel interessant!

Die woning van 185.000 is in 2009 gekocht voor 218.500.
Een andere woning (die nu niet te koop is) is in 2009 gekocht voor 230.000.

En vorig jaar dit op weer een ander huisnr:

13-1-2014 ¤ 165.000
31-12-2013 ¤ 157.500

Dat snap ik niet helemaal. :?
pi_142984075
quote:
8s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:37 schreef Geralt het volgende:
Leuk is dat he. Van die mensen die op 2 salarissen een huis kopen, want het moet er voor de buitenwereld natuurlijk allemaal uit zien alsof ze heel wat zijn.

Vervolgens loopt die relatie op de klippen of 1 van beide verliest zijn/haar baan en komt niet meer aan de bak en dan moet zo een huis verkocht worden. Zo snel mogelijk.

En dat gaat dan ver onder de prijs.

En dan ben jij de buurman. En daar zit je dan met je huis van 225K op 1 salaris gekocht. En dan komt TS vrolijk met een eindbod van 185K omdat de buren daar ook voor verkocht hebben.

EN BEDANKT }:|

Dat soort mensen maken heel de markt kapot. :r :r :r
Kan. Het kan ook zijn dat mensen 10 jaar geleden een dikke hypotheek hebben genomen met wat extra geld erbij voor een camper, en die willen nu van hun huis af, en verwachten dat de nieuwe eigenaar even de restschuld overneemt. :W
(ik weet trouwens niet of dat 10 jr geleden nog kon).

Ik wil gewoon de reëele waarde van de woning betalen.
pi_142984094
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:40 schreef Jula123 het volgende:

[..]

Kan. Het kan ook zijn dat mensen 10 jaar geleden een dikke hypotheek hebben genomen met wat extra geld erbij voor een camper, en die willen nu van hun huis af, en verwachten dat de nieuwe eigenaar even de restschuld overneemt. :W
(ik weet trouwens niet of dat 10 jr geleden nog kon).

Ik wil gewoon de reëele waarde van de woning betalen.
Als er 2 huizen staan voor 225K en 1 voor 185K, wat denk je dat dan de reële prijs is?

Ik denk die 225K en dat die 185K van die mensen zijn die ik eerder beschreef en dat soort mensen kots ik op.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_142984101
Ik zou wachten tot dat goedkope huis definitief is verkocht. De kans is aanwezig dat dat die aspirant kopers hun financiering niet rond krijgen en dan kunnen jullie het w.s. kopen voor hetzelfde bedrag.

Lukt dat niet, dan kun je bij http://www.kadasterdata.nl/koopsom-datum-woz de prijs opvragen waarvoor het huis is verkocht en dan kun je dat eventueel gebruiken om te onderhandelen bij de aankoop van een van die andere twee.

Succes!
pi_142984130
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als er 2 huizen staan voor 225K en 1 voor 185K, wat denk je dat dan de reële prijs is?

Ik denk die 225K en dat die 185K van die mensen zijn die ik eerder beschreef en dat soort mensen kots ik op.
Dus jij denkt dat die mensen van 225 hun huis te koop hebben gezet voor de actuele reële waarde? Jij denkt niet dat ze wat hoger hebben ingezet omdat iedereen lager biedt, zodat ze uiteindelijk toch nog op de werkelijke waarde uitkomen?
pi_142984138
quote:
8s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:37 schreef Geralt het volgende:
Leuk is dat he. Van die mensen die op 2 salarissen een huis kopen, want het moet er voor de buitenwereld natuurlijk allemaal uit zien alsof ze heel wat zijn.

Vervolgens loopt die relatie op de klippen of 1 van beide verliest zijn/haar baan en komt niet meer aan de bak en dan moet zo een huis verkocht worden. Zo snel mogelijk.

En dat gaat dan ver onder de prijs.

En dan ben jij de buurman. En daar zit je dan met je huis van 225K op 1 salaris gekocht. En dan komt TS vrolijk met een eindbod van 185K omdat de buren daar ook voor verkocht hebben.

EN BEDANKT }:|

Dat soort mensen maken heel de markt kapot. :r :r :r
Dat soort mensen hebben in eerste instantie ook de huizenprijzen veel te duur gemaakt. Ze kopen omdat iedereen zegt dat je een huis moet kopen, want goedkoper en uiteindelijk blijkt de relatie niet wat het zijn moet en dan zitten ze met de gebakken peren.
pi_142984145
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:42 schreef DrXLTrouble het volgende:
Ik zou wachten tot dat goedkope huis definitief is verkocht. De kans is aanwezig dat dat die aspirant kopers hun financiering niet rond krijgen en dan kunnen jullie het w.s. kopen voor hetzelfde bedrag.

Lukt dat niet, dan kun je bij http://www.kadasterdata.nl/koopsom-datum-woz de prijs opvragen waarvoor het huis is verkocht en dan kun je dat eventueel gebruiken om te onderhandelen bij de aankoop van een van die andere twee.

Succes!
Bedankt! We krijgen inderdaad een telefoontje als de koop bij de 185 niet door gaat. :)
pi_142984182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:43 schreef Jula123 het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat die mensen van 225 hun huis te koop hebben gezet voor de actuele reële waarde? Jij denkt niet dat ze wat hoger hebben ingezet omdat iedereen lager biedt, zodat ze uiteindelijk toch nog op de werkelijke waarde uitkomen?
Vanzelfsprekend. Laat de waarde dan in de buurt van de 205K of 210K zitten of iets.
Zeker meer dan die 185K

Bovendien weet ik op 100% zeker dat die van 185K er om redenen snel vanaf moeten. Die redenen kun je zelf verzinnen en invullen en ik gok dat het zoiets is als het voorbeeld wat ik aanhaalde. Alleen wat kozijntjes schilderen scheelt geen 40K. Echt niet.

En ik heb een hekel aan zo'n soort mensen. Die zijn er mede verantwoordelijk voor dat het een grote kutzooi op de huizenmarkt is en ik vast zit in een appartement minstens nog 5 jaar. En daar baal ik van. Maargoed, bied gewoon lekker die 190K als eindbod; het is een kopersmarkt dus wie weet :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:49:22 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142984217
Wie of wat bepaalt een 'werkelijke waarde' van een huis?

Jij bepaalt wat jij wil betalen, de verkoper bepaalt voor welke prijs hij het wil verkopen.

Je hebt hier dus alleen te maken met een verkoper die het voor een bepaalde prijs wel of niet aan jou wil verkopen. Dat is geen kwestie van 'ik ga jou op argumenten overtuigen dat je het mij voor max. die en die prijs gaat verkopen'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142984293
Lienekien: heb je ook wel gelijk in ja.

Geralt: ik snap wat je bedoelt, tnx, is wel goed om over na te denken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')