abonnement Unibet Coolblue
pi_142979873







Vanaf 28 Juni 2014 is het weer zover, Ramadan, vastenmaand van de moslims is dan weer begonnen.

Ramewhattewatdan?!

- Moslims vasten dan van zonsopkomst tot iets na zonsondergang, en mogen dan niet eten, drinken, seks hebben en moeten zich van allerlei soorten fysieke lusten onthouden.

Waarom dan?!

- Meestal krijgt men het antwoord dat de moslims het doen om te weten hoe het is om arm te zijn en met ze mee te leven, dit is één van de vele redenen, maar niet DE reden.

Het vasten in de Islam is een voortzetting van het vasten net zoals in de andere Abrahamitische godsdiensten, alleen dan dat er concretere regels zijn waarvan niet afgeweken mag worden, gedurende een maand:

Vers van de Koran:

quote:
O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was

voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Hadith over het vasten:
quote:
"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Iedereen een fijne, gezegende ramadan O+

Dit topic is niet een:

- Bashtopic
- Discussietopic
- Zeur topic.

Maar een plek voor vastende, geïnteresseerden en alle anderen soorten betrokkenen samenkomen om er over te kletsen.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_142979904
Mrstyle, 13-14 euro is bruto. Niet netto.

Maar ik verdien ongeveer 1700 netto (per 4 weken, ik krijg elke week betaald). Mensen die er al een paar jaar werken verdienen tot 2000 ongeveer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bortecinem op 02-08-2014 01:25:28 ]
pi_142979923
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:16 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Verschrikkelijk he. Ik ben trouwens wel al een paar keer bijna aangereden door een heftruck. Vind die dingen zo eng. :')
Bij ons moet je verplicht een paar keer toeteren bij iedere hoek wanneer je op zo'n ding rijdt. Bij jullie ook toch wel, neem ik aan...
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 01:22:02 #4
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_142979958
2000 is niet verkeerd voor ongeschoold werk.
pi_142979970
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:20 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Bij ons moet je verplicht een paar keer toeteren bij iedere hoek wanneer je op zo'n ding rijdt. Bij jullie ook toch wel, neem ik aan...
De keren dat ik bijna ben aangereden was door een ezel die dus kei hard de hoek om reed. De regels zullen vast ook wel zijn zoals bij jullie zijn maar deze ezel is onschendbaar. Zo veel mensen hebben al over hem geklaagd, maar niets of niemand kan hem iets doen. :')
pi_142979994
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:22 schreef Che_ het volgende:
2000 is niet verkeerd voor ongeschoold werk.
Klopt. Maar de fabriek waar ik werk is een uitzondering op de regel. Het is officieel ook geen fabriekswerk of zo, vandaar dat we iets meer verdienen.

Maar goed, over een maand of twee val ik weer terug op 8-9 euro per uur.
pi_142980008
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:22 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

De keren dat ik bijna ben aangereden was door een ezel die dus kei hard de hoek om reed. De regels zullen vast ook wel zijn zoals bij jullie zijn maar deze ezel is onschendbaar. Zo veel mensen hebben al over hem geklaagd, maar niets of niemand kan hem iets doen. :')
levert ie hoge productie?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_142980030
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

levert ie hoge productie?
Geen idee. Misschien. Het is een vaste kracht dus die krijg je er sowieso niet makkelijk uit.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 01:26:57 #9
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_142980082
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:23 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Klopt. Maar de fabriek waar ik werk is een uitzondering op de regel. Het is officieel ook geen fabriekswerk of zo, vandaar dat we iets meer verdienen.

Maar goed, over een maand of twee val ik weer terug op 8-9 euro per uur.
Ik verdiende gemiddeld 2300 met ongeschoold werk. En dat zou meer zij als ik m'n uren vol maakte en niet eerder naar huis ging. Was ook redelijk apart
pi_142980109
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:22 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

De keren dat ik bijna ben aangereden was door een ezel die dus kei hard de hoek om reed. De regels zullen vast ook wel zijn zoals bij jullie zijn maar deze ezel is onschendbaar. Zo veel mensen hebben al over hem geklaagd, maar niets of niemand kan hem iets doen. :')
Wel slecht dan dat ze het niet zo nauw hebben met de veiligheidsregels. :N Zo iemand zou er bij herhaling normaliter uit moeten vliegen. Je kunt buiten je bedrijf om klagen, maar dan ben je zelf straks ook het zwarte schaap.
pi_142980115
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:26 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik verdiende gemiddeld 2300 met ongeschoold werk. En dat zou meer zij als ik m'n uren volmaakte en niet eerder naar huis ging. Was ook redelijk apart
Apart inderdaad.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik niet zo heel veel verstand heb van fabriekswerk en de lonen en zo. Ik werk zelf nog maar twee jaar maar van wat ik hoor is wat ik nu verdien meer een uitzondering dan de regel.
pi_142980123
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:28 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Wel slecht dan dat ze het niet zo nauw hebben met de veiligheidsregels. :N Zo iemand zou er bij herhaling normaliter uit moeten vliegen. Je kunt buiten je bedrijf om klagen, maar dan ben je zelf straks ook het zwarte schaap.
Jij bent grappig. Ik ben een uitzendkracht. Hij is vaste kracht. :')

Oh en hij heeft ooit al iemand overreden. Die jongen had zijn halve gezicht gebroken toen.

You do the math.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 01:29:26 #13
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_142980139
Hoe kun je trouwens minder verdienen? Is het een keuze, weg door bezuinigingen of genoegen nemen met minder?
pi_142980165
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:29 schreef Che_ het volgende:
Hoe kun je trouwens minder verdienen? Is het een keuze, weg door bezuinigingen of genoegen nemen met minder?
Ik moet weg. Of over twee weken, of over twee maanden. Maar gezien mijn ziekteverzuim ben ik er over twee weken al niet meer.

Samen met mij nog 105 mensen btw.
pi_142980192
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:28 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Jij bent grappig. Ik ben een uitzendkracht. Hij is vaste kracht. :')

Oh en hij heeft ooit al iemand overreden. Die jongen had zijn halve gezicht gebroken toen.

You do the math.
Ik begrijp je wel, maar als bij ons meerdere mensen om zo'n reden over een medewerker klagen, krijgt-ie geen speciale behandeling. Maar goed, ze zijn hier ook erg streng in dit soort dingen.
pi_142980224
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:24 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien. Het is een vaste kracht dus die krijg je er sowieso niet makkelijk uit.
als je zegt hij is onschendbaar dan zal daar wel mogelijk een reden voor zijn en een hoge productie is er één van, maar idd een vaste medewerker ontslaan is lastig als hij niet disfunctioneert, met uitzend tijdelijk mensen is het dikke doei en klaar :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 01:32:58 #17
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_142980225
Dat is het grote nadeel bij bedrijven waar er boven het gemiddelde voor die sector wordt verdiend. Er wordt hard geknipt in het personeel.
pi_142980226
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:31 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel, maar als bij ons meerdere mensen om zo'n reden over een medewerker klagen, krijgt-ie geen speciale behandeling. Maar goed, ze zijn hier ook erg streng in dit soort dingen.
Bij jullie, bij ons werkt het anders. Bij deze man dan.
pi_142980256
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:28 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Jij bent grappig. Ik ben een uitzendkracht. Hij is vaste kracht. :')

Oh en hij heeft ooit al iemand overreden. Die jongen had zijn halve gezicht gebroken toen.

You do the math.
Aha. Zoon van de baas dus.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_142980266
Oh trouwens, mijn vader werkt ook in een fabriek en die verdient ook rond de 2300-2400 (twee ploegen). Hij heeft verder ook geen school afgemaakt maar heeft wel verschillende cursussen/opleidingen moeten doen via zijn werk. Hij is machine operator btw.

Dus zo raar of apart is het eigenlijk ook weer niet.
pi_142980273
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:33 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Bij jullie, bij ons werkt het anders. Bij deze man dan.
En dat is ziek gewoon. :N
pi_142980277
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:34 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Aha. Zoon van de baas dus.
Nee, hij is ouder dan de chef zelf. :')
pi_142980286
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:35 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nee, hij is ouder dan de chef zelf. :')
Heel erg vies dan.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_142980292
Die salarissen zijn wel heel hoog voor ongeschoold werk. Zodra ik klaar ben met m'n studie begin ik met 1500 euro netto man ;( such a fail. Word al helemaal depri bij het idee al.
pi_142980309
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:36 schreef Unlabeled het volgende:
Die salarissen zijn wel heel hoog voor ongeschoold werk. Zodra ik klaar ben met m'n studie begin ik met 1500 euro netto man ;( such a fail. Word al helemaal depri bij het idee al.
het zijn de onregelmatige diensten dat ervoor zorgt dat er goed verdient wordt, basis salaris is vaak laag ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')