abonnement Unibet Coolblue
pi_142959040
Beste FOK!-kers en innetjes,

Uwer beste darkmond hier,

De nacht van eergisteren heb ik maar 2/3 uur geslapen. Uiteraard super moe. Gister voor ik ging slapen keek ik in de cam naar rechtsboven en het volgende viel me op:
Mijn ogen leken niet precies op 't zelfde punt gericht te zijn.. Mijn rechter oog stond net iets meer in de richting waar ik heen keek dan mijn linker oog :? Schrok er even van... In een ander topic werd me gezegd dat dit door moeheid kan zijn en zo. Dus ging ik maar slapen om vandaag weer te checken.

Weer hetzelfde verhaal. Rechteroog staat als ik in die hoek kijk wat meer naar die kant toe. Kan ik een loensend oog hebben? Kan hier wat aan gedaan worden indien dit het geval is en is 't niet gewoon iets normaal of schijn door de stand van oogleden en zo?

Voor de duidelijkheid:
Ik ben 15 jaar. Draag lenzen met links een sterkte van -2.0 en rechts -2.25. Mijn ogen waren altijd beiden 100% tot mijn 12e ongeveer toen ik eerst -0,5 kreeg ongeveer en dit steeds verder ging tot wat ik nu heb. Daarvoor waren mijn ogen dus gewoon in orde en had ik geen bril/lenzen nodig of zo.

wat ik me afvraag... Kan ik dus een lui oog ontwikkelen op zo'n leeftijd of gebeurd dit enkel op jonge(re) leeftijd? En kun je wel zo'n oog ontwikkelen als beiden ogen gewoon een sterkte van 0 hebben? Toen ik 11 was liet ik voor de lol m'n ogen meten bij de opticien en toen had ik beiden 0. Dus daarvoor waren mijn ogen hoogstwaarschijnlijk ook 0. Kan me verder niet herinneren dat ik daarvoor moeilijk het bord kon lezen als ik achterin zat. Dit gebeurde wel in gr8 ongeveer en daarna.

Iemand idee? Is het mogelijk dat ik nu een lui oog heb of zo met vroeger ogen die helemaal in orde waren en verder nooit iemand die iets aan mijn ogen heeft gemerkt?
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:42:56 #2
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_142959118
Misschien zijn je lenzen niet goed op sterkte, ik zou het als ik jou was ff laten nakijken bij de opticien.
pi_142959154
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:42 schreef egeltje1985 het volgende:
Misschien zijn je lenzen niet goed op sterkte, ik zou het als ik jou was ff laten nakijken bij de opticien.
Ik had mijn lenzen beiden uit omdat ik ze al door het reizen en de lange dag meer dan 12 uur in had... Zou dit verschil maken? Net toen ik weer keek ook uit... Heb ze nog niet ingehad vandaag.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:48:26 #4
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_142959337
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:44 schreef darkmond het volgende:

[..]

Ik had mijn lenzen beiden uit omdat ik ze al door het reizen en de lange dag meer dan 12 uur in had... Zou dit verschil maken? Net toen ik weer keek ook uit... Heb ze nog niet ingehad vandaag.
maakt wel verschil lijkt me ja. Loenzen is dat je ene oog beter ziet en daardoor je andere oog zichzelf uitschakelt als het ware. Dus als je lenzen dit sterkteverschil oplossen is je loens misschien ook weer weg.
pi_142959423
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:48 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

maakt wel verschil lijkt me ja. Loenzen is dat je ene oog beter ziet en daardoor je andere oog zichzelf uitschakelt als het ware. Dus als je lenzen dit sterkteverschil oplossen is je loens misschien ook weer weg.
Maar jij denkt dus eigenlijk dat mijn ogen een grotere afwijkingen hebben ten opzichte van elkaar? Dat mijn rechts bv -3 is en links -2 en dat daardoor vooral mijn links kijkt?

Zal even langsgaan dan. Moet sowieso een nieuwe voorraad lenzen dus komt goed uit :P
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:03:59 #6
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_142959936
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:50 schreef darkmond het volgende:

[..]

Maar jij denkt dus eigenlijk dat mijn ogen een grotere afwijkingen hebben ten opzichte van elkaar? Dat mijn rechts bv -3 is en links -2 en dat daardoor vooral mijn links kijkt?

Zal even langsgaan dan. Moet sowieso een nieuwe voorraad lenzen dus komt goed uit :P
weet ik niet hoor, ik ben geen opticien. Maar daar even navragen lijkt me sowieso een goed idee.
pi_142960155
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:03 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

weet ik niet hoor, ik ben geen opticien. Maar daar even navragen lijkt me sowieso een goed idee.
Oke, zal 't laten nakijken. Bedankt!
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_142989828
Leek er enkel op volgens mij. Ik heb even zitten letten op mensen die dan in de hoek kijken zoals ik. Sommige mensen hebben 't niet. Maar heel wat hebben 't wel. Ook in de film die ik gister keek lijken de meeste dit te hebben. Is dus denk ik geen echt loensend oog maar gewoon schijn.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_142990362
Op de cam is voor de kijker rechts wat jouw linker oog is. Dus niet zoals je in de spiegel kijkt.
Dus als je naar rechts kijkt zie je daar je linker oog meer naar binnen draaien.
Dit is om met beide ogen naar het zelfde punt te richten.
De cam ziet jouw gezicht vanuit het midden , maar dat staat los van de oogstand die die cam registreert.
Je kunt dit testen of het klopt door nogmaals naar je cambeeld rechts te kijken en dan je linker oog dicht te knijpen, zie je dan op beeld je rechteroog dicht , dan is dat het bewijs. Of je raakt je rechterkant van je gezicht aan met je vinger en zie dan dat op je cambeeld je naar je linker kant wijst.

Een oog kan niet lui worden op jouw leeftijd, dat gebeurt doordat het oog zich niet mee ontwikkelt doordat het onderdrukt wordt tot je 6e levensjaar. Dus was je zich met ieder oog apart gelijke visus, dan verandert dat voorlopig ( ziektes voorbehouden) niet meer.

[ Bericht 30% gewijzigd door Jadatis op 02-08-2014 22:04:05 ]
pi_143017094
Ik heb ook een beetje een loensoog, het is me de laatste paar jaar pas opgevallen (of misschien is het toen pas ontstaan? Ik heb geen idee). Het oog dat loenst is mijn oog waar ik het slechtste mee zie, en als ik echt moe ben voel ik hem af en toe even afdwalen.

Ben in de tussentijd ook wel naar de opticien geweest, die heeft het nooit opgemerkt, verder krijg ik het ook van niemand te horen, behalve als ik het vraag en ze er echt goed naar gaan kijken. Tja, ik vind het zelf niet zo'n probleem, weet niet of andere mensen het bij jou wel opmerken? Dan lijkt het me al wat minder leuk..
  zondag 3 augustus 2014 @ 18:29:32 #11
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_143021742
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:25 schreef Derriedouche het volgende:
Ik heb ook een beetje een loensoog, het is me de laatste paar jaar pas opgevallen (of misschien is het toen pas ontstaan? Ik heb geen idee). Het oog dat loenst is mijn oog waar ik het slechtste mee zie, en als ik echt moe ben voel ik hem af en toe even afdwalen.

Ben in de tussentijd ook wel naar de opticien geweest, die heeft het nooit opgemerkt, verder krijg ik het ook van niemand te horen, behalve als ik het vraag en ze er echt goed naar gaan kijken. Tja, ik vind het zelf niet zo'n probleem, weet niet of andere mensen het bij jou wel opmerken? Dan lijkt het me al wat minder leuk..
Nee nog nooit. Of niemand durft 't te zeggen of zo... Maar dit betwijfel IJ bij mijn vrienden :') Ook m'n ma zou wel zeggen als 't zo was.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')