abonnement Unibet Coolblue
pi_142954669
Zojuist de Amerikaanse media bereikt. U.S. Congress heeft een getuige gehoord die is ontsnapt met foto's uit Syrie die aantonen dat Bashar Assad concentratiekampen heeft:
quote:
The regime of Syrian President Bashar al Assad is holding 150,000 civilians in custody, all of whom are at risk of being tortured or killed by the state, the Syrian defector known as “Caesar” told Congress Thursday
quote:
“I am not a politician and I don’t like politics,” Caesar said through his translator. “I have come to you honorable Congress to give you a message from the people of Syria… What is going on in Syria is a genocidal massacre that is being led by the worst of all the terrorists, Bashar al Assad.”
quote:
At the hearing, members of both parties called out the administration for not doing enough to confront the ongoing crimes against humanity in Syria.
WARNING - HEADER FOTO IS AL EXTREEM NSFW
http://www.thedailybeast.(...)er-150-000-more.html

Verdere foto's - ABSOLUUT Niet klikken als je hier niet tegen kunt. (NSFW / NSFW / NSFW)
http://www.thedailybeast.(...)machine-exposed.html
pi_142954802
:{
pi_142955116
Rusland beschermt Syrië.
VS beschermt Israël.

Militair ingrijpen is alleen mogelijk d.m.v. een illegale oorlog wat tot veel meer slachtoffers kan leiden.
-
pi_142955131
"Dit nooit meer!" - Na de 1e wereldoorlog.
"Dit nooit meer!" - Na de 2e wereldoorlog.
"Dit nooit meer!" - Na Srbrenica.

edit: Ja, daar passen er nog veel meer tussen.
pi_142955340
Extra treurig als je weer eens op de frontpage leest hoe enthousiast men reageert als Assad een slag heeft gewonnen of een plaatsje heeft heringenomen. Ja, de terroristen van IS zaaien dood en verderf, maar qua aantallen slachtoffers doet Assad er door een betere infrastructuur nog een schepje bovenop.

Kortom, er zijn weinig goeden onder de strijdende partijen, en dan beleven veel mensen het in Nederland als een voetbalwedstrijd...
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:03:28 #6
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142955491
Ik kan geen woorden meer vinden. Echt niet. Er zullen vast mensen die een dikke huid hebben en het relativeren maar ik kan gewoon geen woorden vinden...
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:03:57 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_142955508
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:59 schreef luxerobots het volgende:
Extra treurig als je weer eens op de frontpage leest hoe enthousiast met reageert als Assad een slag heeft gewonnen of een plaatsje heeft heringenomen. Ja, de terroristen van IS zaaien dood en verderf, maar qua aantallen slachtoffers doet Assad er door een betere infrastructuur nog een schepje bovenop.
Maar wat zijn je verwachtingen als IS daadwerkelijk de macht zou krijgen in Syrie. Is de gewone Syrier dan beter af ? Ik denk niet, onder Assad is het niet al te beroerd voor de gemiddelde a-politieke Syrier (ik zeg niet dat ik Assad een fris ventje vindt), maar onder IS krijgt elke Syrier, en zeker de vrouwen, in het dagelijks leven met terreur te maken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:06:56 #8
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142955635
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Maar wat zijn je verwachtingen als IS daadwerkelijk de macht zou krijgen in Syrie. Is de gewone Syrier dan beter af ? Ik denk niet, onder Assad is het niet al te beroerd voor de gemiddelde a-politieke Syrier (ik zeg niet dat ik Assad een fris ventje vindt), maar onder IS krijgt elke Syrier, en zeker de vrouwen, in het dagelijks leven met terreur te maken.
Is er geen alternatief? Is het Asad of ISIS?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:06:57 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_142955637
Goed dieet volgden die gasten wel
Ik ben inmiddels overleden
pi_142955812
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Maar wat zijn je verwachtingen als IS daadwerkelijk de macht zou krijgen in Syrie. Is de gewone Syrier dan beter af ? Ik denk niet, onder Assad is het niet al te beroerd voor de gemiddelde a-politieke Syrier (ik zeg niet dat ik Assad een fris ventje vindt), maar onder IS krijgt elke Syrier, en zeker de vrouwen, in het dagelijks leven met terreur te maken.
Zoals ik al zei, ik zie IS als terroristen. In potentie zijn ze gevaarlijker dan de wrede dictator Assad. Alleen is mijn inschatting dat IS absoluut te weinig organisatie en mankracht heeft om een echte staat te worden. IS voert momenteel een meerfrontenoorlog, tegen Assad, het Irakese leger, tegen de Koerden. Terwijl ze zelf slechts een klein leger hebben van ongeveer 15000 man. IS heeft vooral gebieden in handen in de armste stukken van die regio.

Daarnaast ben ik het ook eens met G.Fawkes. Het is niet of IS of Assad.
pi_142955824
Dit is een hoax, Assad zal dit nooit doen.

Lieve man .
pi_142955858
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:03 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik kan geen woorden meer vinden. Echt niet. Er zullen vast mensen die een dikke huid hebben en het relativeren maar ik kan gewoon geen woorden vinden...
Je hebt anders toch 27 woorden gevonden.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:14:21 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_142955925
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef luxerobots het volgende:
Daarnaast ben ik het ook eens met G.Fawkes. Het is niet of IS of Assad.
Voor de nabije toekomst (de komende 5-10 jaar) is dat wel degelijk de enige keuze, of je moet zin hebben daar zelf weer oorlog te gaan voeren. Een Arabische lente heeft daar weinig kans van slagen, bovendien zou je daarna dan weer kunnen kiezen uit het Lybie-scenario (interne machtstrijd) of het Egypte-scenario (een staatsgreep uitgevoerd in opdracht van een van de grootmachten).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_142955998
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:14 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Voor de nabije toekomst (de komende 5-10 jaar) is dat wel degelijk de enige keuze, of je moet zin hebben daar zelf weer oorlog te gaan voeren. Een Arabische lente heeft daar weinig kans van slagen, bovendien zou je daarna dan weer kunnen kiezen uit het Lybie-scenario (interne machtstrijd) of het Egypte-scenario (een staatsgreep uitgevoerd in opdracht van een van de grootmachten).
De enige keuze, vervolgens geef je zelf al een paar opties.
pi_142956239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:54 schreef Charismatisch het volgende:
Rusland beschermt Syrië.
+ de rest van het Midden-Oosten.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:22:36 #16
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_142956252
Ik ben best wel wat gewend maar toen ik die foto's zag, damn... :{
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:23:05 #17
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142956271
Zolang je niet tegen de rering in gaat, is Syrië leefbaar. Doe je dat wel, dan kan je het met de dood bekopen. Maar dat geldt voor een aantal andere landen in de wereld ook. Je kan niets anders doen dan in de kont kruipen van de machthebber.
Say what?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:25:25 #18
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142956339
Assad heeft altijd al zo'n hoofd gehad.
pi_142956349
Waarom ben ik zo sceptisch toch allemaal.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:26:11 #20
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_142956375
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De enige keuze, vervolgens geef je zelf al een paar opties.
Nee, want die zijn totaal onrealistisch :
- een Arabische lente geef ik geen kans van slagen, Assad weet hoe hij dat moet oplossen;
- de VS of de VN gaan echt geen "bevrijdigingsoorlog" op touw zetten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_142956435
Deze wereld :')
pi_142956560
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:06 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Is er geen alternatief? Is het Asad of ISIS?
Wat is het alternatief dan?

In die regio is degene met de meeste wapens toch gewoon simpel de baas?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_142956657
No jews no news.
pi_142956660
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:32 schreef NightH4wk het volgende:
No jews no news.
Opvallend ook, dat de grote 'duivel' Israel het regime van Assad al meerdere malen bestookt heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat is het alternatief dan?

In die regio is degene met de meeste wapens toch gewoon simpel de baas?
De gebeurtenissen onder het tijdperk Obama doen me denken aan deze quote:
quote:
"We’re going to have to make a judgment as to what role our country [The United States] ought to play, and a passive role would be terribly dangerous. I mean, who do we want to lead—provide leadership—in the world? Somebody else?" - Donald Rumsfeld
Iedereen vroeg zich af wat er zou gebeuren als de Amerikanen zich weer alleen met hun eigen land bezig zouden houden en niet meer 'world police' zouden spelen, nou ja dit dus.
pi_142956745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:32 schreef Nintex het volgende:

[..]

De gebeurtenissen onder het tijdperk Obama doen me denken aan deze quote:

[..]

Iedereen vroeg zich af wat er zou gebeuren als de Amerikanen zich weer alleen met hun eigen land bezig zouden houden en niet meer 'world police' zouden spelen, nou ja dit dus.
Alsof Amerika ooit de rol van world police heeft gespeeld.
Amerika doet alleen dingen als zij er zelf baat bij hebben. Net zoals alle andere landen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')