abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 01:18:02 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_142979843
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:12 schreef El_Matador het volgende:

Andere maatschappijen vlogen allang om het gebied heen, juist om dit soort dingen te voorkomen.

Een aantal, niet allemaal toch?
Er vloog toch ook nog gewoon een vliegtuig van Singapore Airlines -niet de minste luchtvaartmaatschappij- dezelfde route?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 01:18:16 #77
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_142979849
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat licht offtopic maar je begrijpt er niets van. Het is niet nodig om AT5 een complot aan te praten, zij kunnen oprecht die vrouw geloofd hebben en de feiten niet gecheckt (een groot euvel onder "journalisten").

Wat dat betreft is het niet moeilijk een complot te stagen als je mensen laat geloven dat het echt waar is.

Dat is bij deze ramp TOTAAL niet zo. Duizenden boeren wonen in dat gebied (straal van 35 km ofzo), die moeten dus ALLEMAAL hun mond houden. Zij stonden met hun neus op de lijken, zij hebben de zaken het eerst gezien, ze hebben het vliegtuig neer zien komen, lijken die door het dak van hun huis vielen.

Jij denkt dat duizenden mensen DIE ALLE BELANG HEBBEN DIT TE OPENBAREN! gaan zwijgen?

Dan snap je er echt helemaal niets van.
Als jij het maar snapt.. geloof wat je wilt geloven.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 01:18:32 #78
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_142979865
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat was het, tot 31.000 voet. Daarom gingen ze op 33.000 vliegen. Wat in mijn ogen ook nergens op slaat, omdat het niet gaat om de hoogte, maar om reikwijdte. Andere maatschappijen vlogen allang om het gebied heen, juist om dit soort dingen te voorkomen.

[..]

Dat vond ik ook vaag, al direct de eerste dag. Ik acht Malaysia Airlines (die de routes plant) dan ook medeverantwoordelijk voor dit drama.

[..]

En daar ben ik weer niet zo overtuigd van. Dat werd gelijk in de media geslingerd "oeps foutje". Het kan net zo goed een echte aanslag zijn.

Het Blaming Poetin vind ik wel een walgelijk stukje mediabiasing. En helemaal van die bitch Clinton die zei "Poetin heeft die rebellen die BUK geleverd, dus is hij medeschuldig aan dit drama".
Er moet hoe dan ook Russen-zijn-slecht-mindset ingeprogrammeerd worden.

quote:
Dat dat domme mens dus eigenlijk zegt "Wij hebben Al Qaeda bewapend, dus wij zijn medeschuldig aan 9/11/USS Cole/bermbommen/aanslagen Kenia en Tanzania, etc. etc. etc." dat begrijpt ze dus niet eens. :') x 3002.
het is eerder gecalculeerde strategie. Uitgekookt dus.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_142979947
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weet je wat het probleem is? Jij projecteert jouw kleine zolderkamerkringetje op de rest van de wereld.

Ik heb iets van 500 Facebookvrienden, bijna 1000 LinkedIncontacten, daar zit wat overlap tussen. Daarnaast ken ik een stuk of 2000-5000 mensen (wel eens gezien/gesproken) die niet op een van beide media zitten. Ik heb die passagierslijst ook doorgelezen om te kijken of ik een bekende naam tegenkwam. Ik kende niemand van die lijst. Gelukkig. En zeker voor jou, anders had ik je veel harder aangepakt.

Er waren flink wat mensen aan boord met internationaal werk, met belangrijk werk (AIDSonderzoekers, Amnesty Internationalmedewerkers, etc.), die hebben misschien het dubbele aan contacten dan die ik heb.

Daarnaast waren er veel kinderen aan boord die veel minder mensen kennen.

Zeg dat ik een gemiddeld persoon ben (tussen onderzoekers met meer en kinderen met minder contacten), dat zijn er zo'n 6000. Dat is alleen de eerste lijn. Stel die 6000 mensen kennen weer 6000 mensen, dat zijn er 36 MILJOEN! Dus in 2e lijn "ken" ik 36 miljoen mensen.

Nu, hoe groot is de kans precies dat je 1 iemand direct kent? Of dat je iemand SPREEKT die iemand via via kent? En dat soort verhalen worden gedeeld.
Zoals ik al een paar keer heb herhaald ken ik mensen (goed!) die dus direct mensen (meervoud) kennen die omgekomen zijn bij deze ramp. Dat zijn geen acteurs. Alle pak-'m-beet 30 niet :')
Ja doei.
pi_142979991
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zijn woord tegen de CNN-mantra. Sheeple are ignorant. En hebben al door de corrupte media hun mening gevormd. Hoogstens 5% van de mens past zijn mening aan na nieuwe feiten. De rest blijft vasthouden aan z'n mavo3-lesboek aangevuld met achtuurjournaal.

Hoe lang heeft het WMD verhaal geduurd met Irak? Ondertussen hebben we wel 1M+ gedood en het nageslacht ge-DU-ed. Gebaseerd op baarlijke nonsens.

[..]

Dat zal gerust dat de localen er geen belang bij hebben. Proxy-war-Obama wel.

[..]

Sandy Hook is totally fake.
Luister, je hoeft mij niet te overtuigen van dat complotten kunnen kloppen, ik doe niet voor niets mee hier.

Ik zeg alleen dat een staging in dit geval onmogelijk is.

Dat er genoeg BNWstof tot discussie is, is waar.
Maar simpelweg schreeuwen "het is niet gebeurd" is gewoon dikke dikke onzin. Die mensen hebben lijken in treinen gedragen, lijken in hun huis (!) zien neerkomen, lijken geroken, lijken bestolen, lijken uit de lucht zien vallen.

Dat moet ALLEMAAL dus verzwegen worden.
Door DUIZENDEN mensen.
Hun HELE leven lang.

Bij de moonhoax heb je maar een extreem klein complot nodig, het grootste deel van de mensen denkt gewoon dat het allemaal waar is. Als ik als geoloog een jaar geleden een maansteen onder ogen had gehad, had ik het onderzocht met die premisse, dat het van de maan kwam.

Nu zou dat heel anders zijn en helaas heb ik door veel te veel werk (en teveel interessante nieuwsfeiten, zoals ook deze) daar nog weinig aan kunnen doorbouwen, maar je wil het verschil maar niet zien.

Sandy Hook was makkelijk te stagen. Boston ook (het deel acteurs was superklein). 9/11 was een heul stuk moeilijker door de omvang, maar de slordigheid van geen vliegtuigen in het Pentagon (onmogelijk en geen lijken, koffers, vliegtuigvleugels, etc.) en Shanksville (helemaal niets) verbaast me wel bij dat complot. En daarom nog meer dat mensen daar geen kritische vragen bij stellen, maar goed.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142980074
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zoals ik al een paar keer heb herhaald ken ik mensen (goed!) die dus direct mensen (meervoud) kennen die omgekomen zijn bij deze ramp. Dat zijn geen acteurs. Alle pak-'m-beet 30 niet :')
Ik bewonder je rust dan zeer. Walgelijk dat mensen dat zeggen over zoveel slachtoffers en nabestaanden.

Vergelijk het met 'bekende' complotten. Sandy Hook; lachende vaders (Paul Taylor, of hoe heetie), elkaar tegensprekende koppels (in hetzelfde interview nota bene), de slechtste acteur ter wereld (Gene Rosen), geen foto's van lijken, geen beelden van Adam Lanza schietend in de school, geen weggedragen lichamen, een lijntje van 15 kinderen op een school van 600+, etc. etc.

Dat zijn allemaal opvallende punten.

Ik zeg niet dat hier geen opvallende punten aan deze zaak zitten, door de propagandaoorlog zijn die er juist in overvloed.

Maar jou even voor leugenaar uitmaken, dat vind ik echt walgelijk. Banwaardig bijna. :r

Condoleances trouwens nog, voor je kennissen. -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142980083
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:53 schreef APK het volgende:
Ik mis vooral de reacties van de Russen, die zijn nogal lauw.
Normaal bijt Poetin toch redelijk hard van zich af.
Huh?
52% van de Russen acht het waarschijnlijk dat deze crisis uitmondt in een derde wereldoorlog. (Moscow Times)

Putin's waarschuwing vandaag (gisteren) bij de herdenking van het begin van de eerste WO was ook niet mis:
quote:
He said Russia had always sought peace but would repel any outside attack.

"Violence breeds violence," Putin said.

On the eve of World War I, "Russia did its best to persuade Europe to solve the conflict between Serbia and Austria-Hungary peacefully, without blood.

"But Russia was not listened to and it had to respond to the challenge of defending the brotherly Slavic people, defending itself and its citizens from an outside threat."
http://www.business-stand(...)-114080101872_1.html

Ook vandaag(?): Rusland mobiliseert alle reservisten, voor oefeningen...

En eerder deze week, na het Yukos vonnis dat Rusland veroordeelde tot het betalen van 50 miljard dollar vroeg de Financial Times de reactie van een medewerker van Putin:
quote:
“There is a war coming in Europe,” he said. “Do you really think this matters?”
pi_142980213
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:18 schreef APK het volgende:

[..]

Een aantal, niet allemaal toch?
Er vloog toch ook nog gewoon een vliegtuig van Singapore Airlines -niet de minste luchtvaartmaatschappij- dezelfde route?
Klopt.
Behalve Malaysian Airlines en Singapore Airlines vloog ook Lufthansa en KLM over dat gebied, en ook Air Astana (kazachstan) en Belavia (Wit Rusland) en een luchtvaartmaatschappij uit Turkmenistan en nog een heleboel andere maatschappijen.
Er vlogen ook heel grote toestellen over dat gebied. Zoals Boeing 747 en Airbus A380
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_142980230
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:18 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als jij het maar snapt.. geloof wat je wilt geloven.
Zieke discussietechniek. Je loopt hier eventjes duizenden mensen voor leugenaar uit te maken, waaronder motorbloempje, met wie ik het vaak genoeg niet eens ben, maar wel een stuk hoger heb staan dan een of ander trolletje, en als mensen daar inhoudelijke, terechte kritiek op leveren, dan doe je alsof ZIJ gek zijn.

Dat mensen de moonhoax (willen) geloven, kan ik inkomen (ik dacht ook lang genoeg dat het allemaal waar was. Dat mensen de klimaathoax willen geloven komt door gebrek aan kennis over onze eigen Aarde. Dat mensen 9/11 geloven (dat zijn er al een heel stuk minder) komt door de grootsheid en in de VS door belachelijke mediapropaganda, dat mensen Boston en Sandy Hook geloven, idem.

Maar dat jij niet gelooft dat er een vliegtuig uit de lucht geschoten kan worden waarbij 300 mensen omkomen, en dat je daarmee allerlei mensen OP GROND VAN NIETS! tot leugenaar bombardeert (pun intended), dat is echt walgelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142980253
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:18 schreef APK het volgende:

[..]

Een aantal, niet allemaal toch?
Er vloog toch ook nog gewoon een vliegtuig van Singapore Airlines -niet de minste luchtvaartmaatschappij- dezelfde route?
Ja klopt, als het bij hun vliegtuig gebeurd was, had ik hetzelfde over hun maatschappij gezegd.

Zeker als in de week ervoor al 2 (!) vliegtuigen zijn neergehaald en dat alom bekend is, zeker onder luchtvaartexperts.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 01:35:27 #86
6941 APK
Factual, I think.
pi_142980276
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:27 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Huh?
52% van de Russen acht het waarschijnlijk dat deze crisis uitmondt in een derde wereldoorlog. (Moscow Times)

Putin's waarschuwing vandaag (gisteren) bij de herdenking van het begin van de eerste WO was ook niet mis:

[..]

http://www.business-stand(...)-114080101872_1.html

Ook vandaag(?): Rusland mobiliseert alle reservisten, voor oefeningen...

En eerder deze week, na het Yukos vonnis dat Rusland veroordeelde tot het betalen van 50 miljard dollar vroeg de Financial Times de reactie van een medewerker van Putin:

[..]

Ik bedoelde dat ik hem niet schuimend van woede op CNN voorbij zie komen, iets wat je wel verwacht bij dit soort grootse problemen.
Obama ook niet overigens.

Nederland en Australie mogen het blijkbaar oplossen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_142980344
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:35 schreef APK het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ik hem niet schuimend van woede op CNN voorbij zie komen, iets wat je wel verwacht bij dit soort grootse problemen.
Obama ook niet overigens.

Nederland en Australie mogen het blijkbaar oplossen.
De reactie van de VSAmerikanen, de Nederlandse media en mijn eigen schoonmoeder ("die Poetin moeten ze direct oppakken", ik ben er wijselijk niet op in gegaan) is wel compleet verkeerd.

Stel dat die Donetskianen echt degenen waren die geschoten hebben, dan zijn zij en alleen zij verantwoordelijk. De logische reactie van warmongers is dan; we trekken met een troepenmacht dat gebied in en maaien die hele Donetskrepubliek aan gort. Wat Poetin dan gaat doen, is zijn probleem, maar Poetin WEL en die Donetskrepubliek NIET aanvallen slaat natuurlijk nergens op.

Maar goed, dat is het binnenvallen van Irak in de strijd tegen "terrorisme" natuurlijk ook niet geweest, en daar stond ook de halve wereld bij te siegheilen. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 01:38:54 #88
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_142980353
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:35 schreef APK het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ik hem niet schuimend van woede op CNN voorbij zie komen, iets wat je wel verwacht bij dit soort grootse problemen.
Obama ook niet overigens.

Nederland en Australie mogen het blijkbaar oplossen.
escaleren
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 01:42:59 #89
6941 APK
Factual, I think.
pi_142980455
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

escaleren
Zou kunnen, ik sluit niets uit.
Lijkt er vooralsnog niet op, maar ik weet niet wat de agenda is.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_142980546
Ach, Mata, zoals ik ook al zei hierboven weet ik ook niet wat er gebeurd is en wie de schuldige is of zou moeten zijn of lijken en wat dies meer zij. Ik geloof ook heus wel dat er op hoger wereldpolitiek niveau aardig wat bekokstoofd wordt zonder dat het klootjesvolk daar van weet. Maar één ding weet ik hier zeker: de slachtoffers zijn echt en worden gemist. Ik heb geen sterkte wensen nodig. Ik kende ze zelf niet. De mensen die ik ken die dat echter wel deden zijn geen leugenaars. En namen ga ik niet noemen, want ik wil niet dat een google search nabestaanden en anderen naar hier brengt waar ze uitgemaakt worden voor acteurs. Bah.
Ja doei.
pi_142980659
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:35 schreef APK het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ik hem niet schuimend van woede op CNN voorbij zie komen, iets wat je wel verwacht bij dit soort grootse problemen.
Ik denk dat we daar al lang voorbij zijn. Volgens mij onderschat men het risico op een echte oorlog. Behalve bij het Pentagon lijkt me:
die vertelden de dag na de crash reeds dat ze geen aanwijzingen hadden dat Rusland een BUK had geleverd, die lieten vorige week uitlekken (dat vermoed ik althans, high ranking officials waren de bron) dat Oekraine ballistic missiles had gebruikt, en in hun tweets benadrukken ze dat er geen US militaire oplossing is
DeptofDefense twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 19:31:21 .@PentagonPresSec Re Ukraine: Our support to the #Ukraine armed forces is of non-lethal support — There is not a U.S military solution. reageer retweet
(gericht aan hun eigen press secretary?)

Het is een heel verschil met wat we eerder in het conflict zagen met statements van NAVO leiders etc..
De militairen lijken een stuk voorzichtiger te worden, geen agressieve taal meer.
pi_142982734
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:00 schreef controlaltdelete het volgende:
Ja dat is ook meegenomen evengoed kom je nog op een heel laag percentage uit. Ik heb nog even voor je proberen te zoeken maar ik kan het niet meer vinden. Mij hoor je ook niet beweren dat die mensen niet zijn verdwenen maar of ze dood in de Oekraïne lagen daar heb ik grote twijfels over. Er zullen ook heus wel wat boeren zijn geweest die de waarheid spraken maar er zullen ook vast wat (acteur)boertjes tussen zitten die het spelletje meespelen.
Het zoveelste POEP stukje van Vrijland waar geeen hol, maar dan ookgeen hol van klopt!!!!
Daar berekent ie hoe groot de kans is dat je zelf slachtoffer bent (nou ja bijna dan, want geloof niet dat wiskunde zijn sterkste vak is) en niet of je iemand kent die aan boord heeft gezeten:

"
martinvrijland / July 30, 2014

De kans dat er iemand op vlucht MH17 zat is 280 op 17 miljoen. Dat is 0,0016% kans. Eigenlijk moet ik dan nog kijken naar het aantal Nederlanders. Dat waren er 173. Dat maakt de kans 173 / 17 miljoen x 100 = 0,0010 % Dat is een duizendste van 1% kans. Een kans van 1 op honderduizend dat er een Nederlander in dat vliegtuig zat. Dat is ongeveer dezelfde kans dat er 1 Nederlander in 2x de Amsterdam Arena vol fans zat. Hoe kan het dat toch zoveel mensen zeggen iemand te kennen?
De Hongaarse schrijver Frigyes Karinthy opperde in 1929 als eerste in een kort verhaal het idee dat iedereen ter wereld via vijf anderen mensen bereikt kon worden. De bewering leek in 1967 wetenschappelijk onderbouwd door een experiment van de sociaal psycholoog Stanley Milgram. Zijn onderzoek verscheen echter niet in een toonaangevend wetenschappelijk tijdschrift, maar in een populair psychologieblad. Later bleek dat uit zijn experimenten geen wetenschappelijke conclusies kunnen worden getrokken. De meeste postpakketten waarmee hij via enkele mensen een persoon in Boston hoopte te bereiken, kwamen nooit aan. Ook in latere experimenten lukte het slechts in enkele gevallen om het eindstation te bereiken en bleef onbekend waarom de andere pakketten waren gestrand. Facebook heeft de wereld wellicht enigszins verkleind in die zin, maar dat met 17 miljoen mensen er zoveel mensen lijken te bestaan die ‘wel iemand kennen die erbij betrokken was‘, is toch erg bijzonder.
Ik wil natuurlijk kijken hoe groot de kans is dat je iemand kende die aan boord van vlucht MH17 zat. Stel dat Frigyes Karinthy gelijk had (wat bewezen niet waar is) of stel dat iedere Nederlander via 5 personen alle ander Nederlanders zou kennen; dan betekent dat je 17 miljoen / 5 = 3,4 miljoen mensen via anderen kent (via 5 mensen). Dan is de kans dat je iemand kende die aan boord van MH 17 zat 173 / 3,4 miljoen = 0,005 %. Die kans is dus geen 1% maar 5 gedeeld door honderdduizend van 1%. DIe kans is dus extreem klein.'

Maar ja als je als "journalist/onderzoeker" een week later nog niet eens weet hoeveel nederlanders aan boord waren, ga je in mijn ogen sowieso mank.
pi_142983038
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, Mata, zoals ik ook al zei hierboven weet ik ook niet wat er gebeurd is en wie de schuldige is of zou moeten zijn of lijken en wat dies meer zij. Ik geloof ook heus wel dat er op hoger wereldpolitiek niveau aardig wat bekokstoofd wordt zonder dat het klootjesvolk daar van weet. Maar één ding weet ik hier zeker: de slachtoffers zijn echt en worden gemist. Ik heb geen sterkte wensen nodig. Ik kende ze zelf niet. De mensen die ik ken die dat echter wel deden zijn geen leugenaars. En namen ga ik niet noemen, want ik wil niet dat een google search nabestaanden en anderen naar hier brengt waar ze uitgemaakt worden voor acteurs. Bah.
Of dat ze ze gaan bellen. Zo ziekelijk onbeschoft zijn sommigen, dat is wel gebleken :r
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:31:54 #94
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142983197
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat licht offtopic maar je begrijpt er niets van. Het is niet nodig om AT5 een complot aan te praten, zij kunnen oprecht die vrouw geloofd hebben en de feiten niet gecheckt (een groot euvel onder "journalisten").

Wat dat betreft is het niet moeilijk een complot te stagen als je mensen laat geloven dat het echt waar is.

Dat is bij deze ramp TOTAAL niet zo. Duizenden boeren wonen in dat gebied (straal van 35 km ofzo), die moeten dus ALLEMAAL hun mond houden. Zij stonden met hun neus op de lijken, zij hebben de zaken het eerst gezien, ze hebben het vliegtuig neer zien komen, lijken die door het dak van hun huis vielen.

Jij denkt dat duizenden mensen DIE ALLE BELANG HEBBEN DIT TE OPENBAREN! gaan zwijgen?

Dan snap je er echt helemaal niets van.
Heb je het licht gezien?
Ik verbaas me al dit hele topic hierover!

verder ontopic.
Las gister dat al wat persoonlijke spullen werden geborgen en dat ze weer wat menselijke resten hebben gevonden, waarschijnlijk bevonden deze onder de wrakstukken, dus dat zou in houden dat er nog niet zo superveel door het rampgebied is geploegd in 2 weken tijd, dat valt dus opzich mee.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_142983328
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:15 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, de echte boeren iig.. die acteurboertjes krijgen betaald en wonen misschien niet eens daar weet jij veel?
Misschien zou je eens kunnen proberen niet alles wat je gevoel je zegt te geloven.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:47:06 #96
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_142983340
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 08:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

Het zoveelste POEP stukje van Vrijland waar geeen hol, maar dan ookgeen hol van klopt!!!!
Daar berekent ie hoe groot de kans is dat je zelf slachtoffer bent (nou ja bijna dan, want geloof niet dat wiskunde zijn sterkste vak is) en niet of je iemand kent die aan boord heeft gezeten:

"
martinvrijland / July 30, 2014

De kans dat er iemand op vlucht MH17 zat is 280 op 17 miljoen. Dat is 0,0016% kans. Eigenlijk moet ik dan nog kijken naar het aantal Nederlanders. Dat waren er 173. Dat maakt de kans 173 / 17 miljoen x 100 = 0,0010 % Dat is een duizendste van 1% kans. Een kans van 1 op honderduizend dat er een Nederlander in dat vliegtuig zat. Dat is ongeveer dezelfde kans dat er 1 Nederlander in 2x de Amsterdam Arena vol fans zat. Hoe kan het dat toch zoveel mensen zeggen iemand te kennen?
De Hongaarse schrijver Frigyes Karinthy opperde in 1929 als eerste in een kort verhaal het idee dat iedereen ter wereld via vijf anderen mensen bereikt kon worden. De bewering leek in 1967 wetenschappelijk onderbouwd door een experiment van de sociaal psycholoog Stanley Milgram. Zijn onderzoek verscheen echter niet in een toonaangevend wetenschappelijk tijdschrift, maar in een populair psychologieblad. Later bleek dat uit zijn experimenten geen wetenschappelijke conclusies kunnen worden getrokken. De meeste postpakketten waarmee hij via enkele mensen een persoon in Boston hoopte te bereiken, kwamen nooit aan. Ook in latere experimenten lukte het slechts in enkele gevallen om het eindstation te bereiken en bleef onbekend waarom de andere pakketten waren gestrand. Facebook heeft de wereld wellicht enigszins verkleind in die zin, maar dat met 17 miljoen mensen er zoveel mensen lijken te bestaan die ‘wel iemand kennen die erbij betrokken was‘, is toch erg bijzonder.
Ik wil natuurlijk kijken hoe groot de kans is dat je iemand kende die aan boord van vlucht MH17 zat. Stel dat Frigyes Karinthy gelijk had (wat bewezen niet waar is) of stel dat iedere Nederlander via 5 personen alle ander Nederlanders zou kennen; dan betekent dat je 17 miljoen / 5 = 3,4 miljoen mensen via anderen kent (via 5 mensen). Dan is de kans dat je iemand kende die aan boord van MH 17 zat 173 / 3,4 miljoen = 0,005 %. Die kans is dus geen 1% maar 5 gedeeld door honderdduizend van 1%. DIe kans is dus extreem klein.'

Maar ja als je als "journalist/onderzoeker" een week later nog niet eens weet hoeveel nederlanders aan boord waren, ga je in mijn ogen sowieso mank.
Zou best kunnen dat ik het op MV heb gelezen want daar heb ik ook even geneusd deze week, ik kom daar niet eens zo heel vaak. Ik heb daar iig ook dat bellen van de mensen op die lijst wat in die koffer gezat gezien dus het zal wel van MV komen. Laten we de berekening percentage in het midden laten want het is niet eens van groot belang, evengoed vind ik die mensen op de lijst in die koffer vreemd. Niemand op die lijst kende iemand in het vliegtuig dus dan kun je toch niet over nabestaanden praten? Waarom staan die mensen dan op die lijst met naam, adres en telefoonnummer? Maar het zal vast op toeval berusten en een logische verklaring hebben. Ik ben daar wel benieuwd naar.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:47:47 #97
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142983346
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-van-rampplek.html

Nu.nl geeft even een mooi beeld weer hoe de experts op de locatie aan het werk gaan. :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:49:38 #98
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142983363
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat ik het op MV heb gelezen want daar heb ik ook even geneusd deze week, ik kom daar niet eens zo heel vaak. Ik heb daar iig ook dat bellen van de mensen op die lijst wat in die koffer gezat gezien dus het zal wel van MV komen. Laten we de berekening percentage in het midden laten want het is niet eens van groot belang, evengoed vind ik die mensen op de lijst in die koffer vreemd. Niemand op die lijst kende iemand in het vliegtuig dus dan kun je toch niet over nabestaanden praten? Waarom staan die mensen dan op die lijst met naam, adres en telefoonnummer? Maar het zal vast op toeval berusten en een logische verklaring hebben. Ik ben daar wel benieuwd naar.
Over welke lijst heb je het?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:53:24 #99
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_142983402
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:49 schreef theguyver het volgende:

[..]

Over welke lijst heb je het?
Die lijst met NAW + tel van mensen die in een open koffer lag en duidelijk in beeld kwam.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:55:41 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142983424
Vrijland/Alberda :') .

Ik ken een persoon die aan boord zat, in de zin van in het afgelopen jaar twee keer ontmoet en korte tijd mee doorgebracht. Daarbuiten ken ik drie mensen die weer mensen kenden op deze vlucht.

Ik ben een statistische bezienswaardigheid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')