abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:09:20 #1
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_142946065
"Bijna weekend, wat kan mij nou nog gebeuren," dacht ik vanochtend toen ik in de auto stapte. Tot ik het nieuws op de radio hoorde. Vanaf vandaag is het doorgeven/invoeren van je gebruikelijke bankrekeningnummer niet meer voldoende. We worden geacht direct de landencode, een veiligheidscode en de code van je bank erbij op te kunnen dreunen.

Wellicht een sterk staaltje struisvogelpolitiek dat ik deze niet heb zien aankomen (ik heb me er ook niet in verdiept, maar misschien stond dit al wel 2 jaar op de agenda). Nu moet ik dus allemaal correcties gaan doorvoeren in de cijferreeksen die tussen mijn oren zitten. Pincodes, bankrekeningnummers, wachtwoorden, BSN-nummer en wat al niet meer zij: ik had ze net zo goed onder de knie.
Overigens, mensen die zich geroepen voelen om me uit te maken voor autist: prima. Ik kan er ook niets aan doen dat ik zo geboren ben, en ik maak er gewoon het beste van.

Ik was zo gewend aan mijn bankrekeningnummers (3 stuks slechts, maar toch), en nu moet dus alles op de schop. Niet meer even quasi-nonchalant je rekeningnummer kunnen opnoemen (zoals iedereen dat natuurlijk ook nog kan met een rijtje Duitse voorzetsels plus naamval of Franse bijvoeglijk voornaamwoorden), maar weer je portemonnee erbij halen, pasje eruit wurmen, en voorlezen. Wat een armoe ;(

Aan het einde van het radionieuwsbericht gloorde hoop. Goede doelen hebben nog een jaar of wat langer om hun rekening om te vormen naar een IBAN-proof nummer. Misschien ga ik maar een stichting beginnen ofzo.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_142946077
Terechte klacht! Kan er niet meer van maken.
pi_142946078
Dat is toch makkelijk als je bijvoorbeeld geld naar Nigeria ofzo moet overmaken.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:16:28 #4
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_142946122
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:11 schreef Mr.Ping het volgende:
Dat is toch makkelijk als je bijvoorbeeld geld naar Nigeria ofzo moet overmaken.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Het toeval wil echter dat mijn medicijnman gewoon hier in Nederland woont.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_142946145
Iban is niet zo moeilijk joh.

Ik ga er van uit dat je Nederlandse rekeningen hebt. Dan is het bij ing bijvoorbeeld

NLxxINGBXXXXXXXXXX

of rabo, abna, rbos als je bijvoorbeeld een van die banken hebt. Die laatste tien cijfers zijn gewoon je rekeningnummer (eventueel met een of meer 0 ervoor) en die eerste twee zijn wel nieuw. Niet zo moeilijk te onthouden toch?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:24:38 #6
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_142946196
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:18 schreef Afhaalchinees het volgende:
Iban is niet zo moeilijk joh.

Ik ga er van uit dat je Nederlandse rekeningen hebt. Dan is het bij ing bijvoorbeeld

NLxxINGBXXXXXXXXXX

of rabo, abna, rbos als je bijvoorbeeld een van die banken hebt. Die laatste tien cijfers zijn gewoon je rekeningnummer (eventueel met een of meer 0 ervoor) en die eerste twee zijn wel nieuw. Niet zo moeilijk te onthouden toch?
Bijna vergeten; ik heb nog een vierde bankrekening, en dat is een Belgische (want Belgische opa en oma die ooit een rekening voor me geopend hebben). Maar die weet ik toch al niet uit mijn hoofd.

Onderaan de streep moet ik dus wel onthouden hoeveel nullen ervoor moeten, en ik heb bankrekeningen bij meer dan 1 bank. Die bankcode is dus ook geen automatisme.
Om nog maar te zwijgen over die 2 nieuwe cijfers... -O-
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_142946221
Zoals gebruikelijk loopt NL weer eens flink achter op de rest van Europa.

Net zoals met de overgang van de magneetstrip naar de chip op je bankpas liep men in NL alweer minstens VIJF JAAR achter op bijvoorbeeld België.

Als ik iets wilde overschrijven naar een NL rekening vroeg ik al jaren de IBAN en BIC. Niet zelden keek men me aan alsof men een drol tegen de muur omhoog zag kruipen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:31:02 #8
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_142946242
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zoals gebruikelijk loopt NL weer eens flink achter op de rest van Europa.

Net zoals met de overgang van de magneetstrip naar de chip op je bankpas liep men in NL alweer minstens VIJF JAAR achter op bijvoorbeeld België.

Als ik iets wilde overschrijven naar een NL rekening vroeg ik al jaren de IBAN en BIC. Niet zelden keek men me aan alsof men een drol tegen de muur omhoog zag kruipen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, mooi om te zien dat jij je er dus wel in hebt verdiept ;(
NAC Breda
Rèsbaarge
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:32:37 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_142946253
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:18 schreef Afhaalchinees het volgende:
Iban is niet zo moeilijk joh.

Ik ga er van uit dat je Nederlandse rekeningen hebt. Dan is het bij ing bijvoorbeeld

NLxxINGBXXXXXXXXXX

of rabo, abna, rbos als je bijvoorbeeld een van die banken hebt. Die laatste tien cijfers zijn gewoon je rekeningnummer (eventueel met een of meer 0 ervoor) en die eerste twee zijn wel nieuw. Niet zo moeilijk te onthouden toch?
Ja, mijn broek uittrekken is ook niet zo moeilijk. Toch heb ik er geen zin in elke keer als ik 'n bedrag overmaak.
pi_142946258
ga maar van bank veranderen dan klopt je ing rabo etc niet meer want dan kan je gewoon met met een rabo iban bij de ing zitten :D echt kut banken dat ze hun eigen kenmerk in de iban willen hebben
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_142946259
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:31 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Oke, mooi om te zien dat jij je er dus wel in hebt verdiept ;(
Verdiept? Nou nee. Ik ben het gewoon al langer gewend. En eerlijk is eerlijk, internationaal overschrijven is nog nooit gemakkelijker geweest.

Ik weet niet of jij je nog kan herinneren wat een drama het vroeger was om van een NL bankrekening naar een girorekening over te schrijven en vice versa?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_142946274
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:24 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Bijna vergeten; ik heb nog een vierde bankrekening, en dat is een Belgische (want Belgische opa en oma die ooit een rekening voor me geopend hebben). Maar die weet ik toch al niet uit mijn hoofd.

Onderaan de streep moet ik dus wel onthouden hoeveel nullen ervoor moeten, en ik heb bankrekeningen bij meer dan 1 bank. Die bankcode is dus ook geen automatisme.
Om nog maar te zwijgen over die 2 nieuwe cijfers... -O-
Op school had je het ook altijd erg moeilijk? Arme jongen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:36:02 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142946292
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zoals gebruikelijk loopt NL weer eens flink achter op de rest van Europa.

Net zoals met de overgang van de magneetstrip naar de chip op je bankpas liep men in NL alweer minstens VIJF JAAR achter op bijvoorbeeld België.

Als ik iets wilde overschrijven naar een NL rekening vroeg ik al jaren de IBAN en BIC. Niet zelden keek men me aan alsof men een drol tegen de muur omhoog zag kruipen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad. België is momenteel hét land van de welvaart, net als de afgelopen jaren. Als je daar rondloopt denk je echt van: "JEZUS Wat een hypermodern land. Die hebben hun zaakjes voor elkaar!"

Het feit dat jullie al 17 jaar geen regering hebben en die anderhalve hectare ook nog eens in 2 stukken hebben verdeeld, kan alleen maar in je voordeel werken.

Chapeau!
pi_142946302
Kwestie van wennen. Ik dacht in het begin ook "dat ga ik never nooit onthouden". Na een paar keer intypen ken je het uit je hoofd. Het lijkt een hele verandering maar in werkelijkheid valt het reuze mee. Succes ts
pi_142946311
Ik ben nog steeds niet gewend aan de Euro, en nu dit weer ;(
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:37:39 #16
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142946314
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:38:02 #17
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_142946321
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:34 schreef ADQ het volgende:

[..]

Op school had je het ook altijd erg moeilijk? Arme jongen.
Ach, wat is moeilijk? In de klas zitten en huiswerken maken was niet mijn hobby nee.
NAC Breda
Rèsbaarge
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:38:23 #18
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_142946322
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:37 schreef Slaap_Zak het volgende:
Ik ben nog steeds niet gewend aan de Euro, en nu dit weer ;(
_O_ _O-

quote:
In dat geval kan ik net zo goed mijn portemonnee tevoorschijn halen en het van mijn pasje voorlezen.
NAC Breda
Rèsbaarge
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:40:13 #19
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_142946345
-

[ Bericht 99% gewijzigd door PrideoftheSouth op 01-08-2014 08:40:41 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_142946354
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Inderdaad. België is momenteel hét land van de welvaart, net als de afgelopen jaren. Als je daar rondloopt denk je echt van: "JEZUS Wat een hypermodern land. Die hebben hun zaakjes voor elkaar!"

Het feit dat jullie al 17 jaar geen regering hebben en die anderhalve hectare ook nog eens in 2 stukken hebben verdeeld, kan alleen maar in je voordeel werken.

Chapeau!
Joh, ik heb het niet over de politieke situatie in België want dat is echt een gebed zonder eind. Met hun 6 regeringen op een zakdoek aan grondgebied. Nee, België is niet modern, zeker niet in vergelijking met NL. Maar met de bankpas-met-chip en het IBAN-gebeuren liepen ze toch echt een heel stuk voor op NL.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:56:26 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142946518
Ondertussen geeft ING zelf (!!) nog steeds het korte rekeningnummer in de kolom Rekening:


Tot voor kort nam een afschrijving trouwens 3 regels in, nu 9... Ik krijg eens per maand een enorme stapel afschriften :')
censuur :O
pi_142946600
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Ondertussen geeft ING zelf (!!) nog steeds het korte rekeningnummer in de kolom Rekening:
[ afbeelding ]

Tot voor kort nam een afschrijving trouwens 3 regels in, nu 9... Ik krijg eens per maand een enorme stapel afschriften :')
Afschriften kan toch ook bij de ING al jaren digitaal bekijken? Waarom al die papierhandel nog?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:07:26 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142946660
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:03 schreef Deetch het volgende:

[..]

Afschriften kan toch ook bij de ING al jaren digitaal bekijken? Waarom al die papierhandel nog?
Omdat mijn papierhandel geen limiet heeft in hoe ver ik terug kan bladeren... Gewoon voor het geval het ooit nodig is te bewijzen dat ik in het jaar 1643 m'n Florijnen heb betaald.
En mijn papierhandel is ook nog beschikbaar lang nadat ik de rekening ophef.
censuur :O
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:57:14 #24
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142947573
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zoals gebruikelijk loopt NL weer eens flink achter op de rest van Europa.

Net zoals met de overgang van de magneetstrip naar de chip op je bankpas liep men in NL alweer minstens VIJF JAAR achter op bijvoorbeeld België.

Als ik iets wilde overschrijven naar een NL rekening vroeg ik al jaren de IBAN en BIC. Niet zelden keek men me aan alsof men een drol tegen de muur omhoog zag kruipen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij wel ja, maar de rest van Nederland niet.

Zijn rotkoppen altijd zo snel met die dingen? :)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:03:45 #25
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_142947694
TS loopt achter.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')