abonnement Unibet Coolblue
pi_142944539
quote:
Feyenoord-Beşiktaş, de schaamte voorbij

Trouw Feyenoorder Tara Lewis bezocht woensdagavond de Champions League wedstrijd Feyenoord-Beşiktaş. Ze schaamde zich om Feyenoorder te zijn. Niet vanwege het spel, maar vanwege het legioen.

Tot vandaag schaamde ik me nooit om Feyenoorder te zijn. Integendeel. Dit getuigt op zich van een zekere behendigheid in de struisvogeltechniek. Ik verzon altijd smoesjes voor hooligans. Groepsdruk, drugs en meer van dat alles. Vanavond ging die vlieger niet op. Misschien dat ik iets heb geconcludeerd waar de rest van de wereld allang achter was, maar er zit een rotte kies in het legioen, en hij is infectiegevoelig.

Een greep uit het repertoire dat gister door zeker een paar duizend man gescandeerd werd. “Kankerturken.” en “Allah, Allah, je moeder is een hoer.” Naast mij zaten twee Turkse jongens. Ze fluisterden Turks met elkaar, maar hielden zich de rest van de wedstrijd muisstil. Af en toe slaakten ze een kreet als Feyenoord een kansje had, daarna klapten ze bemoedigend met de rest mee. Ze waren voor Feyenoord, zoveel was duidelijk.

“Kameraden, toch? Zijn jullie mijn kameraden?” Er volgde nog een biertje, en twee fluimen
Halverwege de tweede helft liep een jongen naar de wc, hij zag er buitenlands (voor mij ondefinieerbaar) uit en had een baard. Een biertje vloog rakelings langs zijn hoofd, gegooid vanuit het vak voor ons. Hij haalde zijn seizoenskaart uit zijn portemonnee en zwaaide ermee. “Kameraden, toch? Zijn jullie mijn kameraden?” Er volgde nog een biertje, en twee fluimen. Ik, en met mij anderen schreeuwden nog wel iets in verontwaardiging, maar het mocht niet baten. In de rust ontstonden er opstootjes en tien minuten voor tijd maakten mijn twee buurmannen zich ineens vliegensvlug uit de voeten. Ze voelden zich bedreigd, door de spreekkoren en de steeds grimmiger wordende sfeer. Ik gaf ze groot gelijk. Wie weet of zo’n doorgesnoven leipo hen nog kon onderscheiden van de tegenstander.

Ik verliet de Kuip met een ongekende frustratie. Niet over het verdiende verlies van mijn club, maar over het stuitende gedrag van mijn clubgenoten. Eigenlijk kan ik nauwelijks geloven dat deze mensen in Rotterdam wonen. Ik houd mezelf voor dat dit schuim der aarde een keer in de week uit hun randgemeente kruipt om de frustratie over hun mislukte bestaan eraf te schreeuwen. Dat is zoveel geruststellender dan de gedachte dat dit mijn buren en stadsgenoten zijn. Was dit altijd al zo? Is een groot deel van Nederland gewoonweg stilletjes racist? Of was dit een incident? Ik hoop dat iemand het me kan vertellen, want ik weet het niet meer. Een ding weet ik, en dat is dat ik me vandaag schaam om Feyenoorder te zijn.
http://versbeton.nl/2014/(...)de-schaamte-voorbij/
:{

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2014 02:27:38 ]
pi_142944744
Domme en nare mensen zijn er gewoon op deze aarde.
Deze situatie vast binden aan Feyenoord vind ik onzin.
pi_142944782
Hahaha denken dat iemand een Feyenoorder is.
Stelletje idioten die zich identificeren met een club. Mijn cluppie toch?! Je cluppie my ass.
Trouwens het is allang bekend dat voetbal "supporters" debielen van de eerste rang zijn dus..
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142944796
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:48 schreef thom_05 het volgende:
Hahaha denken dat iemand een Feyenoorder is.
Stelletje idioten die zich identificeren met een club. Mijn cluppie toch?! Je cluppie my ass.
Trouwens het is allang bekend dat voetbal "supporters" debielen van de eerste rang zijn dus..
Supporters of mensen algemeen?
pi_142944812
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:50 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Supporters of mensen algemeen?
Mensen zijn sowieso debiel maar supports zijn nog een slag erger.
Tenminste dat is mijn ervaring.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142945136
Ik blijf het geinig vinden dat er nu helemaal geen enkele verwijzing is naar de geloofsovertuiging van de daders. Als het andersom was (Turken die dat soort zaken scanderen over Feyenoorders), dan... mjah, dat kun je je ook wel bedenken.

Prachtig hoe het werkt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:43 schreef RetRy32 het volgende:
Domme en nare mensen zijn er gewoon op deze aarde.
Het zijn "mensen"! Geen Nederlanders, geen gelovigen, geen x-eigenschap... Niets cultuur, nee, gewoon mensen.

quote:
Deze situatie vast binden aan Feyenoord vind ik onzin.
Het kersje op de taart. O+.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2014 03:41:39 ]
pi_142945179
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 03:40 schreef zarGon het volgende:
Ik blijf het geinig vinden dat er nu helemaal geen enkele verwijzing is naar de geloofsovertuiging van de daders. Als het andersom was (Turken die dat soort zaken scanderen over Feyenoorders), dan... mjah, dat kun je je ook wel bedenken.

Prachtig hoe het werkt.

Racisme werkt 1 kant op.
pi_142945197
Ik hoop in ieder geval dat er geen slachtoffers/doden vallen in Istanbul.
pi_142945228
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 03:50 schreef zarGon het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat er geen slachtoffers/doden vallen in Istanbul.
Mooi.
  Forum Admin vrijdag 1 augustus 2014 @ 08:00:31 #11
35723 crew  GGMM
pi_142946004
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 03:40 schreef zarGon het volgende:
Ik blijf het geinig vinden dat er nu helemaal geen enkele verwijzing is naar de geloofsovertuiging van de daders. Als het andersom was (Turken die dat soort zaken scanderen over Feyenoorders), dan... mjah, dat kun je je ook wel bedenken.

Prachtig hoe het werkt.

[..]

Het zijn "mensen"! Geen Nederlanders, geen gelovigen, geen x-eigenschap... Niets cultuur, nee, gewoon mensen.

[..]

Het kersje op de taart. O+.
^O^
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_142946508
Voetbal tokkies heb je in elk stadion. 5 jaar seizoenskaarthouder geweest en ik ga het niet missen :W
pi_142947835
Ik zou me uberhaupt al kapot schamen als ik voor Feyenoord zou zijn.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_142947926
Als zoveel mensen beweren dat de moeder van Allah een hoer is, zal er wel een kern van waarheid inzitten denk ik dan.
pi_142949659
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 03:40 schreef zarGon het volgende:
Ik blijf het geinig vinden dat er nu helemaal geen enkele verwijzing is naar de geloofsovertuiging van de daders. Als het andersom was (Turken die dat soort zaken scanderen over Feyenoorders), dan... mjah, dat kun je je ook wel bedenken.

Prachtig hoe het werkt.

[..]

Het zijn "mensen"! Geen Nederlanders, geen gelovigen, geen x-eigenschap... Niets cultuur, nee, gewoon mensen.

[..]

Het kersje op de taart. O+.
Doe maar rustig hoor, ik beoordeel niemand op ras of afkomst :')
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:24:48 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142949737
Gaat inderdaad nergens over, zowel het rotzooi gooien naar een gehandicaptenvak door Turkjes als een denkbeeldige god uit de fabeltjeskrant beledigen door Feyenoorders.

Was overigens ook wel te verwachten zoiets, zo'n 3000 moslims op één hoop. Daar moet wel ellende van komen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:33:30 #17
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_142949972
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:43 schreef RetRy32 het volgende:
Domme en nare mensen zijn er gewoon op deze aarde.
Deze situatie vast binden aan Feyenoord vind ik onzin.
Nou weet ik niet. Ik denk dat er weinig stadions in Nederland zijn waar massaal 'Allah, je moeder is een hoer' wordt gezongen tegen een Turkse tegenstander. Daarmee wil ik niet zeggen dat Feyenoorders intrinsiek asocialer en agressiever zijn dan andere voetbalsupporters, maar de jarenlange frustraties van het onderpresteren spelen natuurlijk wel mee.
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:35:56 #18
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142950041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:33 schreef Silenus het volgende:

[..]

Nou weet ik niet. Ik denk dat er weinig stadions in Nederland zijn waar massaal 'Allah, je moeder is een hoer' wordt gezongen tegen een Turkse tegenstander. Daarmee wil ik niet zeggen dat Feyenoorders intrinsiek asocialer en agressiever zijn dan andere voetbalsupporters, maar de jarenlange frustraties van het onderpresteren spelen natuurlijk wel mee.
Meh. Het gezang startte pas nadat dat gehandicaptenvak bekogeld werd en er flink wat Feyenoorders verhaal gingen halen in die hoek. Daarvoor was er eigenlijk wel sprake van een redelijk goed voetbalsfeertje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:39:27 #19
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_142950142
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:35 schreef Caland het volgende:

[..]

Meh. Het gezang startte pas nadat dat gehandicaptenvak bekogeld werd en er flink wat Feyenoorders verhaal gingen halen in die hoek. Daarvoor was er eigenlijk wel sprake van een redelijk goed voetbalsfeertje.
Oke, ik was er niet bij dus ik geloof je. :) Maar je kunt niet ontkennen dat het sfeertje in de Kuip doorgaans wat agressiever is dan in andere stadions in Nederland. Dat is natuurlijk ook de kracht van het Legioen en daar wint Feyenoord ook wedstrijden mee...maar de grens dat het doorslaat naar negatieve agressiviteit is natuurlijk wat dunner dan bij PSV of zelfs Ajax.

Bij Ajax zul je nooit een lange zijde zien waar iedereen staat en als een duracell-konijntje de spelers van de tegenpartij helemaal sloopt. Groot verschil met Feyenoord. Maar diezelfde lange zijde zullen ook nooit massaal 'Allah, je moeder is een hoer roepen'. Hard fluiten wel natuurlijk, doen ze elke week. :+
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:43:47 #20
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_142950268
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:39 schreef Silenus het volgende:

[..]

Oke, ik was er niet bij dus ik geloof je. :) Maar je kunt niet ontkennen dat het sfeertje in de Kuip doorgaans wat agressiever is dan in andere stadions in Nederland. Dat is natuurlijk ook de kracht van het Legioen en daar wint Feyenoord ook wedstrijden mee...maar de grens dat het doorslaat naar negatieve agressiviteit is natuurlijk wat dunner dan bij PSV of zelfs Ajax.

Bij Ajax zul je nooit een lange zijde zien waar iedereen staat en als een duracell-konijntje de spelers van de tegenpartij helemaal sloopt. Groot verschil met Feyenoord. Maar diezelfde lange zijde zullen ook nooit massaal 'Allah, je moeder is een hoer roepen'. Hard fluiten wel natuurlijk, doen ze elke week. :+
Dat heeft ook meer met de prijsindeling te maken. In de Kuip zijn de vakken rondom het veld nou eenmaal het goedkoopst. Lange of korte zijde. Dat maakt het ook dat het een stuk sfeervoller of agressiever zoals je wilt aandoet.

Maargoed, voor dit soort incidenten in de Kuip moet je toch wel heel ver terug (Feyenoord-gerelateerd dan). Doorgaans gebeurt er niks meer in het stadion, maar dit viel niet echt op te lossen. Je zal die 2500 Turkjes toch ergens kwijtmoeten. Dat het niet zo handig was om daarvoor het gehandicaptenvak neer te zetten lijkt me duidelijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_142953035
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:33 schreef Silenus het volgende:

[..]

Nou weet ik niet. Ik denk dat er weinig stadions in Nederland zijn waar massaal 'Allah, je moeder is een hoer' wordt gezongen tegen een Turkse tegenstander. Daarmee wil ik niet zeggen dat Feyenoorders intrinsiek asocialer en agressiever zijn dan andere voetbalsupporters, maar de jarenlange frustraties van het onderpresteren spelen natuurlijk wel mee.
Alsof je respect moet hebben voor 'Allah' :') erg onschuldig spreekkoortje.
pi_142954271
Sowieso, je eigen supporters onbeschermd neerzetten voor uitsupporters. Dat was de fout. Is gewoon elke keer hetzelfde als er uitsupporters in de Kuip komen en het vak eronder voor Feyenoorders is. Meestal zijn dat ook nog eens de kameraadjes, kinderen van amateurclubs uit de regio. En die krijgen dan al die rotzooi, spuug, bekers pis, e.d. die over die reling gemikt wordt.

Maar nee "allah je moeder is een hoer" is natuurlijk een stuk erger. :') En nu ook weer in al die topics die verkapte dreigementen van moslims. "Oeh, oeh, ik hoop niet dat er een hoop Feyenoorders 'geprikt' worden." Dat hoop je wel. Met je schijnheilige kop.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_142959188
Wat een trieste mensen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142960482
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:48 schreef thom_05 het volgende:
Trouwens het is allang bekend dat voetbal "supporters" debielen van de eerste rang zijn dus..
Omdat? :')
pi_142961058
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Omdat? :')
Ik denk dat het idee dat je als winnaar kan voelen zonder moeite zelf te doen en je primitieve emoties kan uiten zonder dat er serieuze gevolgen aan vast zitten dit soort mensen trekt.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')