abonnement Unibet Coolblue
pi_142939937
Ik was al een tijdje op zoek naar een manier om te kunnen livestreamen vanaf mijn broadcast camera. Mijn camera heeft zowel composiet als HDMI uitgang. Je kunt natuurlijk een laptop in een tas gooien en een HDMI capture card van 180 euro er achter zetten. Maar dan loop je met best wat gewicht op je rug. Noem mij gek, maar ik ben fibromyalgiepatiėnt en alsnog ben ik bezig in de journalistiek. Ik werk dus het liefst zo lichtgewicht mogelijk. Dus kwam ik uit bij de CEREVO LiveShell. Oh, en mijn camera weegt nog geen twee kilo.

Normaal gesproken kost 'ie 400, ik kon hem voor 98 euro op de kop tikken. Niet duur, want je krijgt werkelijk allerhande accessoires om direct van start te kunnen. Een WiFI dongle, composietkabels, een haakse HDMI female-to-male kabel, een blauw geluidskabeltje en een hotshoe zodat je het apparaat aan je camera kunt bevestigen.

Het ding is gek op batterijen: op Duracell batterijen kun je zo'n anderhalf uur streamen (ook al zegt de doos dat je drie uur kunt streamen). Gelukkig kun je 'm ook poweren van USB naar mini USB. Dan kun je de LiveShell dus op een powerbank gebruiken.

Goed, tot zover de specs. Aansluiten en testen dat ding. Maar dan moet je je dus eerst via een externe website registreren. Gaat vrij eenvoudig, stap-voor-stap. Je e-mailadres wordt gekoppeld aan het ID van de LiveShell. Iedere keer dat je het apparaatje opstart, krijg je verbinding met de externe website en kun je ook via die externe website de kwaliteit instellen. Dat werkt vrij goed, de kwaliteit verandert direct naar het ingestelde. Op een gegeven moment kun je zelfs voor Optic Fiber kiezen, dan stream je max. 3000 kbps. De LiveShell kiest zelf de bandbreedte die het voor dat moment optimaal vindt.

Die dongle erbij.. Ik vind het een drama. Ga aan de overkant van de straat staan, met de antenne's van je router uit het raam gericht, en je zit zonder no-time zonder verbinding. Je WiFi moet dus wel heel sterk zijn, wil je die dongle kunnen gebruiken. Ik heb het ding maar gelaten voor wat het is en ik heb een ethernetkabel aangesloten. Die ethernetkabel hing aan een router die gebridged staat. En dat merk je direct: de verbinding klapt er niet meer om de haverklap uit, de kwaliteit gaat omhoog en het beeld loopt netjes op 20 frames per seconde.

Het beeldkwaliteit is geen HD, wat voor camera je er ook achter hangt. HD-streamen kan alleen met de veel duurdere LiveShell PRO. Voor wie laat zich leiden door oude posts: Je kunt nu ook streamen op andere RTMP-servers dan uStream. Het apparaatje geeft veel voordeel door dat het zo klein en draagbaar is. Je levert wel iets in op kwaliteit: ook al stream in je 2000kbps, dan nog zie je af en toe wat 'smudges' in de video, Maar hey, je bent mobiel voor 100 euro.

Al met al een geslaagd testje. Maar ik moet dus wel eens kijken naar fatsoenlijke WiFi-antennes om aan een gebridgete router te hangen. Kun je ook leukere afstanden overbruggen.

Ik ben benieuwd. Wie heeft er nog meer een CEREVO LiveShell. Wat zijn de ervaringen? Wie zweert er juist bij de LiveStream Broadcaster of bij Teradek apparatuur?
  FOK!fotograaf vrijdag 1 augustus 2014 @ 00:11:26 #2
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142941703
Mooi verhaal, duidelijk geschreven! ^O^ Ik kan je inhoudelijk helaas niet helpen. Heb je het al in het filmtopic geprobeerd? Die jongens daar zijn er meer in thuis dan ik.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_142942422
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 00:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mooi verhaal, duidelijk geschreven! ^O^ Ik kan je inhoudelijk helaas niet helpen. Heb je het al in het filmtopic geprobeerd? Die jongens daar zijn er meer in thuis dan ik.
Dank je. Heb het daar nog niet gepost. Ik wil de topics ook niet te veel vervuilen met dingen die niet direct te maken hebben met filmtechnieken, haha.
pi_143311585
Wij gebruiken ook een Cerevo en dat samen met een Sony MC2000e schoudercamera. Wij zijn niet echt tevreden over de wifi, en eigenlijk ook niet over Ustream en al die reclame steeds.

Maar wat je zegt met een directe kabel ( en wij hebben ook van die ethernet stroomkastjes) en als je een usb lader gebruikt gaat het prima. Leuk voor zeg maar indoor wedstrijden.

Wat wij nu wel gedaan hebben is om een 720p webcam erbij te gebruiken en die aansluiten op een laptop zodat we iets meer stream mogelijkheden hebben.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_143312561
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:26 schreef Junglebeast het volgende:
Wij gebruiken ook een Cerevo en dat samen met een Sony MC2000e schoudercamera. Wij zijn niet echt tevreden over de wifi, en eigenlijk ook niet over Ustream en al die reclame steeds.

Maar wat je zegt met een directe kabel ( en wij hebben ook van die ethernet stroomkastjes) en als je een usb lader gebruikt gaat het prima. Leuk voor zeg maar indoor wedstrijden.

Wat wij nu wel gedaan hebben is om een 720p webcam erbij te gebruiken en die aansluiten op een laptop zodat we iets meer stream mogelijkheden hebben.
De WiFi Dongle is inderdaad bagger. Ik heb er geen ander woord voor. Indoor en outdoor niet te doen. Daarom gebruik ik nu twee NanoStation Loco M2's. Het zijn transceivers die zowel zenden als ontvangen. Ik heb vanmiddag een afstand van 500 meter behaald. Geen probleem.

Ik snap eigenlijk niet zogoed waarom je uStream gebruikt als je een eigen mediaserver kunt gebruiken. Ten minste, als je je firmware updatet naar de laatste versie. Ik stream bijvoorbeeld naar mijn eigen mediaserver. Die kan ik later weer inladen in Wirecast en uitzenden naast alle andere kabels.

Een laptop met bijv. een HDMI capturecard werd me toch wat te zwaar om mee rond te lopen ;).
pi_143312908
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:50 schreef Feivel1 het volgende:

[..]

De WiFi Dongle is inderdaad bagger. Ik heb er geen ander woord voor. Indoor en outdoor niet te doen. Daarom gebruik ik nu twee NanoStation Loco M2's. Het zijn transceivers die zowel zenden als ontvangen. Ik heb vanmiddag een afstand van 500 meter behaald. Geen probleem.

Ik snap eigenlijk niet zogoed waarom je uStream gebruikt als je een eigen mediaserver kunt gebruiken. Ten minste, als je je firmware updatet naar de laatste versie. Ik stream bijvoorbeeld naar mijn eigen mediaserver. Die kan ik later weer inladen in Wirecast en uitzenden naast alle andere kabels.

Een laptop met bijv. een HDMI capturecard werd me toch wat te zwaar om mee rond te lopen ;).
Ja ik ben ook aan het kijken voor alternatieven zoals media encoder en via obs. Naar een media server streamen hebben we nog niet aan gedacht en dat ik ook wel een idee om uit te zoeken.

We hebben ook al wat capturecards geprobeerd maar dan zit je ook gauw over de 200-300 euro en dan is een 720p camera van 60 euro net zo goed.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_143319523
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:57 schreef Junglebeast het volgende:

[..]

Ja ik ben ook aan het kijken voor alternatieven zoals media encoder en via obs. Naar een media server streamen hebben we nog niet aan gedacht en dat ik ook wel een idee om uit te zoeken.

We hebben ook al wat capturecards geprobeerd maar dan zit je ook gauw over de 200-300 euro en dan is een 720p camera van 60 euro net zo goed.
Een Black Magic Mini Recorder kost 130 euro. Mits je Mac-gebruiker bent. Anders zijn er oplossingen als de Avermedia LiveGamer Portable, etc.

Ik ben groot voorstander van de LiveShell, vanwege hoe compact het is. Alleen zul je dus andere verbindingsmogelijkheden moeten zoeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')