abonnement Unibet Coolblue
pi_142884327
Ik ga binnenkort een paar dagen weg (Sardinië) en dan wil ik ook een beetje snorkelen. Helaas heb ik slechte ogen en (dag)lenzen zijn geen optie. Ik had wel een duikbril op sterkte maar die is dus verdwenen..... Zou het lukken om gewoon mijn zwembril te gebruiken en daar zo'n slurf aan te monteren? Scheelt me weer geld voor een duikbril op sterkte.

Zoiets heb ik dus voor het zwemmen (zonder zie ik dus niks).
Get it and Bet it
pi_142884589
Zolang je ook iets hebt om je neus mee dicht te houden (klemmetje) moet dat prima lukken.
pi_142884610
Ik vraag me af of de snorkel goed aan dat dunne bandje blijft hangen. Verder zou het in theorie moeten kunnen.
Zwaar balen van je duikbril zeg.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:19:35 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142884796
Welke sterkte heb je?
Ik moet ergens ook nog een duikbril hebben met -6 en die gebruik ik al jaren niet meer.

En waarom zijn daglenzen geen optie? Over het algemeen voel je die dingen niet zitten namelijk.
pi_142885455
Een duikbril met glazen op sterkte hoeft echt niet duur te zijn... ik heb er ook 1 en betaalde maar een tientje per glas ofzo. Het is afhankelijk per duikbril. Snorkelen met een zwembrilletje lijkt me niet echt relaxt. Kleine glaasjes dus slechts zicht, je neus die je dicht moet knijpen, geen mogelijkheid om je bril te klaren, etc.
pi_142894513
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:19 schreef SiGNe het volgende:
Welke sterkte heb je?
Ik moet ergens ook nog een duikbril hebben met -6 en die gebruik ik al jaren niet meer.

En waarom zijn daglenzen geen optie? Over het algemeen voel je die dingen niet zitten namelijk.
Off topic, maar als TS jouw duikbril niet kan gebruiken heb ik wel belangstelling. :D

En ontopic: TS, ik denk dat die slurf te zwaar gaat zijn voor je duikbrilletje. Ik (-5,75) snorkel tot dusver met een gewone duikbril. Het water vergroot alles iets, dus dan zie ik nog wel wat. Maar ideaal is het echt niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:11:55 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142894805
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Off topic, maar als TS jouw duikbril niet kan gebruiken heb ik wel belangstelling. :D

En ontopic: TS, ik denk dat die slurf te zwaar gaat zijn voor je duikbrilletje. Ik (-5,75) snorkel tot dusver met een gewone duikbril. Het water vergroot alles iets, dus dan zie ik nog wel wat. Maar ideaal is het echt niet.
Dan gaat er met zo'n bril met geslepen glazen wel een wereld voor je open..
Ik heb zelf inmiddels al jaren lenzen (Pure Vision2, voel ik niet eens zitten en heb ze vaak langer dan een maand in) en duiken lukt niet meer doordat ik een keer een scheur in m'n trommelvlies heb gehad.
Siliconen bril, Mares dacht ik.
Ik zal 'm eens opzoeken in elk geval. :)
pi_142894999
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:11 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dan gaat er met zo'n bril met geslepen glazen wel een wereld voor je open..
Ik heb zelf inmiddels al jaren lenzen (Pure Vision2, voel ik niet eens zitten en heb ze vaak langer dan een maand in) en duiken lukt niet meer doordat ik een keer een scheur in m'n trommelvlies heb gehad.
Siliconen bril, Mares dacht ik.
Ik zal 'm eens opzoeken in elk geval. :)
Top! ^O^

Balen dat je niet meer kunt duiken. -O- Mijn ervaring is beperkt tot een oefenduik op vakantie met een buddy. Ik vond het geweldig, maar ja, dat zicht he? :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:17:50 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142895114
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Top! ^O^

Balen dat je niet meer kunt duiken. -O- Mijn ervaring is beperkt tot een oefenduik op vakantie met een buddy. Ik vond het geweldig, maar ja, dat zicht he? :')
Niet fijn als je niet veel meer dan 1 meter zich voor je neus hebt inderdaad.
Zelf heb ik inmiddels -7.5 en -8, zonder lenzen zie ik tot 15cm scherp en daarna wordt het een waas.
maar met die 24uurs maandlenzen is het net of ik weer normaal zicht heb. ^O^
pi_142897426
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 20:17 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Niet fijn als je niet veel meer dan 1 meter zich voor je neus hebt inderdaad.
Zelf heb ik inmiddels -7.5 en -8, zonder lenzen zie ik tot 15cm scherp en daarna wordt het een waas.
maar met die 24uurs maandlenzen is het net of ik weer normaal zicht heb. ^O^
Maandlenzen zijn voor mij geen optie helaas. Maar als ik serieus door was gegaan met duiken was ik wel voor daglenzen of zo'n aangepaste duikbril gegaan. Dus als jij de jouwe kunt opgraven, graag! Volgens mij wonen we niet gek ver bij elkaar uit de buurt ook. :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 30 juli 2014 @ 21:56:34 #11
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142900144
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:05 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maandlenzen zijn voor mij geen optie helaas. Maar als ik serieus door was gegaan met duiken was ik wel voor daglenzen of zo'n aangepaste duikbril gegaan. Dus als jij de jouwe kunt opgraven, graag! Volgens mij wonen we niet gek ver bij elkaar uit de buurt ook. :D
Ik zit in Zeist.. geen idee waar jij zit :)
Maar ik ga 'm opzoeken en inspecteren, 't moet natuurlijk nog wel een beetje waterdicht zijn.
Ik laat het je weten.
pi_142900252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:56 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik zit in Zeist.. geen idee waar jij zit :)
Maar ik ga 'm opzoeken en inspecteren, 't moet natuurlijk nog wel een beetje waterdicht zijn.
Ik laat het je weten.
Dan heb ik een andere user in gedachten, ik zit in het zuiden des lands. :D
Ik hoor wel of de bril gevonden en goed bevonden wordt. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:31:04 #13
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142901712
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:58 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dan heb ik een andere user in gedachten, ik zit in het zuiden des lands. :D
Ik hoor wel of de bril gevonden en goed bevonden wordt. ^O^
Oh, dat zal Sigme zijn met d'r mini-boerderij :D
De namen verschillen maar 1 letter..

Maar via de post kan evt ook, die bril heeft sowieso altijd in een plastic bewaardoos gezeten.
Alleen hoe de staat van het siliconen is weet ik niet, in principe moet het nog in orde zijn en niet half aan het verteren zoals met rubber.
pi_142912792
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:19 schreef SiGNe het volgende:
Welke sterkte heb je?
Ik moet ergens ook nog een duikbril hebben met -6 en die gebruik ik al jaren niet meer.

En waarom zijn daglenzen geen optie? Over het algemeen voel je die dingen niet zitten namelijk.
Met -6 zal ik het wel beter zien, maar dan heb ik liever iets wat gelijk helemaal goed is (toch dank voor het aanbod :)). Ik hou er niet van om lenzen in te doen, komt misschien omdat ik vroeger een keer een stok in mijn oog heb gehad en sindsdien hou ik er niet van als er ook maar iets in de buurt van mijn oog komt.
Ik ga vanavond even naar de winkel om te kijken of er wat betaalbaars is.
Get it and Bet it
pi_142914168
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:04 schreef SteveBudin het volgende:
Ik ga binnenkort een paar dagen weg (Sardinië) en dan wil ik ook een beetje snorkelen. Helaas heb ik slechte ogen en (dag)lenzen zijn geen optie. Ik had wel een duikbril op sterkte maar die is dus verdwenen..... Zou het lukken om gewoon mijn zwembril te gebruiken en daar zo'n slurf aan te monteren? Scheelt me weer geld voor een duikbril op sterkte.

Zoiets heb ik dus voor het zwemmen (zonder zie ik dus niks).
[ afbeelding ]
zelf snorkel ik ook met zo'n zwembril en dat gaat icm een klemmetje op de neus prima ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_142917133
Als je met zo'n zwembrilletje gaat snorkelen zou ik niet te diep gaan. Je kan zo'n bril namelijk niet "klaren" en als je dieper dan een paar meter duikt loop je kans op een "mask squeeze" en dan gaan je ogen er zo uit zien:



Met een gewone duikbril heb je daar geen last van omdat je met je neus er extra lucht in kan blazen als de waterdruk toeneemt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')