abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:26:53 #1
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142881077
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Leuke site met veel info en leuke blogs om te lezen over dragen
Waarom met het gezicht naar voren dragern niet geschikt is!
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Hoe krijg je een baby op en van je rug?
Waarom rugdragen met een rekbare doek NIET slim is.

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op de spoiler hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):


Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:27:58 #2
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142881106
Oh en kijk eemns naar een je porte mon bebe als je vooral rekbaar ziet zitten.
Het is een soort hybrid wel alle voordelen van de rekbaar en niet de nadelen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:35:18 #3
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142881293
O grappig Moppert, dat wist ik niet van die JPMB. Welke nadelen van de rekbare doek heeft die dan niet?

Ik vond het knopen trouwens niet eng om te doen. Heb het eerst ook met filmpjes geprobeerd. Maar kreeg het toch nooit echt goed voor elkaar. Dat consult zette voor mij net de puntjes op de i. Ben een knoopn00b...
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:56:23 #4
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142881918
Het extreem gaan hangen en daardoor al veel sneller zwaarder worden. En niet mogen rugdragen.
De double hammock is bedacht door jpmbb.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142883392
Hmm die ziet er wel interessant uit!

Dank voor alle tips :)
Tralalalaaa
pi_142889929
Ik vind zelf de filmpjes van 'Wrap you in love" heel fijn, op youtube, maar ook haar website. Volgens mij heeft ze zo'n beetje van alle knopen wel een filmpje, met geschreven tekst, ipv gesproken uitleg.
Ook wel met een maat 2 allerlei variatie SC!

Ik heb een SoInce Lazaward te leen, maar tjonge, wat een beest... Ik heb nog niet veel verschillende doeken geknoopt, maar dit is wel een stug ding zeg. Maar mooi!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 30 juli 2014 @ 18:56:43 #7
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_142891980
thnx! die zal ik ook eens bekijken van de week.
Ik had vanmiddag een hip cross carry knoop geprobeerd, dat lukte ook met een 2.
pi_142898211
Moppert, wat denk jij van de JPMBB Basic? Das een goedkopere variant dan de 'normale' doeken van hun, maar voor baby's tot 1 jaar en voor beginnelingen (zoals ik).
Tralalalaaa
  donderdag 31 juli 2014 @ 08:48:34 #9
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142912631
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:20 schreef Take_A_Picture het volgende:
Moppert, wat denk jij van de JPMBB Basic? Das een goedkopere variant dan de 'normale' doeken van hun, maar voor baby's tot 1 jaar en voor beginnelingen (zoals ik).
Ik heb een jpmbb liggen hier die ik niet gebruik, grijzig met roze.
Als je hem wil proberen geef maar een gil :)
W
Z
E
pi_142912751
*gil* :)
Graag!!
Tralalalaaa
  donderdag 31 juli 2014 @ 09:29:21 #11
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142913306
gooi ik hem zo even in de wasmachine (hij ligt al een jaar nikste doen )
stuur ik hem morgen naar je op :)
stuur maar een berichtje waar die heen moet.
W
Z
E
pi_142914769
Top! Heb je een pm gestuurd :)
Ben zo benieuwd!!
Tralalalaaa
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:43:41 #13
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142919822
De basic ken ik niet. :o

Ik ga een stashsale doen :o alle doeken zijn te koop inclusief standaard verzenden binnen nl via postnl of op te halen vlakbij amsterdam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Moppert op 31-07-2014 17:33:15 ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142926297
Wat voor maat is die Nino?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 31 juli 2014 @ 17:32:48 #15
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142927056
6
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 31 juli 2014 @ 17:39:31 #16
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_142927249
Vanaf morgen heb ik mijn eigen draagdoek O+ Het is de enige plek waar Lucas op dit moment overdag wil slapen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_142927359
Ik zag je opruiming al moppert. Hou je nog wat over? ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 31 juli 2014 @ 17:50:54 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142927551
Meer dan genoeg :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142930334
Als ik zwanger was, had ik die Flamingo graag van je gekocht! O+
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:24:53 #20
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_142958512
Lucas is de nieuwe doek aan het inslapen O+



Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_142958620
O+
Kwak
pi_142958968
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:43 schreef Moppert het volgende:
De basic ken ik niet. :o

Ik ga een stashsale doen :o alle doeken zijn te koop inclusief standaard verzenden binnen nl via postnl of op te halen vlakbij amsterdam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je een actiefoto van indio nr.2? Of iig de kleur wat duidelijker?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142959132
O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_142959541
Lief Chanty! :)

Hier ben ik blij met m'n nieuwe RS O+ Bevalt ons met die warmte stuk beter :)
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:24:21 #25
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142988790
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Heb je een actiefoto van indio nr.2? Of iig de kleur wat duidelijker?
Helaas is nr 2 al weg
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142992313


Familiefoto :P
Maar deze familiefoto is veeeeeel mooier (dankzij Ela O+):

Zucht, draagdoeken O+
pi_142992860
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:24 schreef Moppert het volgende:

[..]

Helaas is nr 2 al weg
Jammer!

GotC, heeeel mooi!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142995150
Super tof gotc!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143063534
Aaah lief Chanty! Bolletje piekhaar O+ Mooie doek ook!

Prachtige foto GotC O+ O+ O+ Jullie zijn een mooi stel met z'n drietjes!

Amanda's tandem hip carry


niet zo'n succes ;)
pi_143065671
Toffe foto wel! Maar te zwaar?
pi_143066291
Bijna onmogelijk om ze überhaupt zo te krijgen zonder hulp.

Vooral omdat kind 1 ongezekerd blijft tot kind 2 ook in het zitje zit. Werkt misschien goed met kleintjes maar niet met dreumesjes die niet stil zitten en braaf blijven zitten wachten tot ze aan de buurt zijn. En als kind 2 dan eindelijk in het zitje zit, is kind 1 bijna geplet omdat ze in de weg zit om kind 2 goed vast te krijgen....En als ze dan eindelijk zitten kun je niks meer omdat de bewegingsvrijheid in beide armen een beetje beperkt is :D

Ze zijn er iets te groot voor....
pi_143071697
GotC! Prachtig!

Wow! Knap Kyara! Vind het al gewaagd 2 van die meiden op je heup! Ziet er wel gezellig uit O+ . Op zoek naar een andere knoop dus...

Woah! Ik heb een Cari sling onderweg! En het een doekstuk binnen van Tekhni waar een RS van gemaakt gaat worden ik ben blij O+
♥ J & S
pi_143071991
Gotc, wat zijn jullie mooi! En wat een geweldig mooie doek! O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:50:08 #34
381212 Gulara
From the future
pi_143074880
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:18 schreef Kyara het volgende:


niet zo'n succes ;)
De opgestoken duim doet anders vermoeden. ;)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:30:31 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143083886
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:48 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]

Familiefoto :P
Maar deze familiefoto is veeeeeel mooier (dankzij Ela O+): [ afbeelding ]

Zucht, draagdoeken O+
Ohhhhhh! Liefde in die foto!! O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:42:03 #36
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143092080
Ik heb ook weer een nieuwe oscha <3 en hij is echt zo geweldig fijn. *;
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143156436
Een stomme vraag: hebben jullie wel eens het gevoel alsof je je moet verantwoorden voor het dragen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_143156599
Thanks voor de complimenten dames O+ O+

Kyara, stoere foto met je meiden! Lijkt me ook wat eng, 1 ongezekerd moeten laten zitten tot de ander goed zit.

DaD, valt hier nog mee maar wij hebben wel een kinderwagen die ook veel gebruikt is in het begin :) Verder vindt iedereen het handig en slim en geweldig, die doeken.
'Gelukkig' hebben mensen over alles wat je gaat doen als ouders zijnde een mening :X
Wacht maar tot ze zien hoe fijn jullie kindje het heeft in de doek, dan komen ze er vast op terug :*. Ik zeg altijd dat ik nog niet klaar was met zwanger zijn :P
pi_143157279
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:11 schreef GotC het volgende:
Thanks voor de complimenten dames O+ O+

Kyara, stoere foto met je meiden! Lijkt me ook wat eng, 1 ongezekerd moeten laten zitten tot de ander goed zit.

DaD, valt hier nog mee maar wij hebben wel een kinderwagen die ook veel gebruikt is in het begin :) Verder vindt iedereen het handig en slim en geweldig, die doeken.
'Gelukkig' hebben mensen over alles wat je gaat doen als ouders zijnde een mening :X
Wacht maar tot ze zien hoe fijn jullie kindje het heeft in de doek, dan komen ze er vast op terug :*. Ik zeg altijd dat ik nog niet klaar was met zwanger zijn :P
Of je krijgt commentaar van het cb dat je wel heel goed op moet letten als je kindje zo dicht tegen je aan zit, want het is vast erg warm en ook zn beentjes zien er niet zo heel fijn uit zo :')

Maar hier ook een wagen in huis die voornamelijk de opa's en oma's gebruiken en als we allebei nogal last hebben van onze rug :)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:09:06 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143157982
Mensen zien absoluut niet het voordeel van dragen tov de doek... ik had een goeie reden ivm bovenwoning, dus dat scheelde wel. En E (en ik) genoot zichtbaar van het dragen ^O^ Maargoed, ik gebruikte de wagen ook graag hoor :Y

Op vakantie was ie vooral handig op de camping, daarbuiten hebben we alles met de mei tai gedaan *O*


En je kunt zo fijn bij mama's gezicht :D :9 O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143157985
Mensen roepen en denken de raarste dingen over doeken en kinderwagens. Ik kan daar niet wakker van liggen. Als iemand denkt dat een newborn gelukkiger is in een enorme wagen dan lekker geborgen tegen mij aan, moet ie zijn eigen daar vooral in stoppen, maar ik doe het met de mijne fijn zoals wij fijn vinden :W
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_143158032
LB O+! Wat gaaf en fijn dat je nu gewoon zo kan blijven dragen ^O^
Wat is je elfje mooi en groot trouwens O+
pi_143158200
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een stomme vraag: hebben jullie wel eens het gevoel alsof je je moet verantwoorden voor het dragen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhm ja! Hier hebben de kinderwagen wel maar vanwege reflux baby hooguit 3 keer gebruikt. J zit bijna heel de dag in de doek, puur omdat dat de enige manier is om hem zo weinig mogelijk te laten huilen.
Overdag is dat ook de enige plaats waar hij slaapt dus ja, wij dragen hem bijna van 9 tot 22.00 (uiteraard wel tussendoor er even uit voor een voeding en spelen etc). Ik merk dat veel mensen denken dat wij J dragen omdat we het zelf zo leuk vinden, ja natuurlijk doen we dat.. ik hou er echt van <3 maar grotendeels doen wij het vanwege zijn huilen. Mensen willen het niet begrijpen en die kinderwagen komt altijd wel een keer terug in een draaggesprek.

Ik vind een doek zo handig! Als ik dan een keer de wagen bij me heb.. rij ik overal tegenaan :') met een doek pas je overal tussen door met zo'n wagen niet _O- en het mooie is, is dat ik na 10 min J vanuit de kinderwagen in de doek slinger en ik dus loop met een lege kinderwagen en een doek vol liefde O+

Maaaar daar in tegen zijn er ook mensen die het super vinden, je wordt vaak genoeg aangesproken op straat O+.
Het verdedigen doe ik niet meer :). Dit werkt voor ons, we genieten ervan en de band die we hebben.. noooh die is onbeschrijfelijk O+
♥ J & S
pi_143158221
LB! Kiek er nou lekker je gezicht poetsen O+
♥ J & S
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:45:30 #45
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143158885
Mijn kant van de familie snapt het helemaal.
Pax zijn familie en vrienden vinden het triest om te dragen enzo :r

Maar er zijn ook dragers die toen ik ineens bij nummer 3 wel een wagen gebruikte dat stom vonden en ik daar commentaar over kreeg want ik zou beter moeten weten :') Mijn jongste wil niet in huis in de doek dus dan vind ik de ochtendspits erg lastig met 3 kinderen :{ Als hij in de wagen even moet wachten is hij wel tevreden. De middagen en als we uitstapjes maken draag ik dan weer wel :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143159178
Aww LB, die foto's. O+.

Het zal wel schelen dat ons kindje er nog niet is. Hopelijk zien ze straks hoe fijn het is voor zowel ons als de baby. :). Ik vind het ook gewoon jammer dat de eerste reactie van mensen als we vertellen dat we willen gaan proberen te dragen, er steeds eentje is in de categorie: 'Weet je dat wel zeker? Dat is hartstikke zwaar volgens mij. En je hebt toch een zwakke rug? Nee hoor, ik denk niet dat dat gaat lukken. Denk er nog maar eens over na.' En om me daar niets van aan te trekken vind ik toch lastig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_143159307
Ik vind dat alleen maar goed DaD. Alleen ik vind altijd wel dat je voorzichtig moet zijn met hoe je de boodschap overbrengt. Als je gelijk in de aanval gaat, dan komt de boodschap misschien niet altijd goed over. (Waarmee ik niet zeg dat jij dat gedaan hebt) Want moeders voelen zich nogal snel aangevallen als het kun kind betreft :D

Ik word altijd heel moe van discussies betreffende wel/niet dragen. En de meningen daarover.
Ik werk zelf in de IT en ik vergelijk het altijd maar met discussies van Microsoft / Apple en dat soort onzin.
Ik hou me er verre van. Ik zie echt het nut er niet van in mensen van MIJN gelijk te overtuigen in dit soort situaties. Te vermoeiend. I agree to disagree. ;)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_143159376
Echt verantwoorden heb ik nooit hoeven doen. Wel waren veel familieleden en vrienden verbaasd dat dragen met een ouder kindje nog comfortabel was. Maar afkeurend reageren heb ik iig nooit gemerkt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143159750
Wij hebben wel een wagen, grotendeels betaald door schoonouders als groot kraamcadeau. Ik wil gaan afwisselen en vooral kunnen afwisselen afhankelijk van wat de baby prettig vindt en wat ii handig vind.

Mocht de wagen echt nauwelijks gebruikt worden dan gaat ie wel op marktplaats na verloop van tijd.

Io vind ook dar ik oma niet kan dwingen tot dragen, en als die lekker willen wandelen dan is er gewoon de eigen wagen.
Kwak
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:34:27 #50
381212 Gulara
From the future
pi_143160291
Ik zag vandaag een moeder met een kind vooruitdragend in een stokke. En het kind was minstens twee (drie zou ook kunnen!) Het was zo'n tenger Hindoestaans grietje, dus ze paste er nog in. Maar die lange benen. Echt tot voorbij de knieën van d'r moeder. En bij elke stap werden ze weggeduwd. Het leek wel een octopus. :')

Hier over het algemeen leuke reacties. Vooral vreemde opmerkingen van wildvreemden. Maar ik voel altijd bijzonder weinig behoefte om me te verantwoorden. En verder mag iedereen dat lekker zelf uitzoeken. Zij hoeven mijn kind (of die van hunzelf) niet te dragen. Ik vind het fijn en handig. En daar doen ze het maar mee.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:36:32 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143160355
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:19 schreef klaprooss het volgende:

[..]en de band die we hebben.. noooh die is onbeschrijfelijk O+
Ik denk dat je jezelf tekort doet als je denkt dat je die band zonder de doek niet zou hebben ;)

Mijn kind vond / vindt t heerlijk in de doek, maar vond én vindt rijden in de wagen (NB, níet de wagenbak, dat haatte ze, maar de maxicosi op wielen en vanaf 5 maanden de buggy-inzet) ook heel leuk! Lekker om zich heen kijken, met dr voetjes spelen, de binnenkant van de zonnekap verkennen *O*
pi_143161062
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:36 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf tekort doet als je denkt dat je die band zonder de doek niet zou hebben ;)

Mijn kind vond / vindt t heerlijk in de doek, maar vond én vindt rijden in de wagen (NB, níet de wagenbak, dat haatte ze, maar de maxicosi op wielen en vanaf 5 maanden de buggy-inzet) ook heel leuk! Lekker om zich heen kijken, met dr voetjes spelen, de binnenkant van de zonnekap verkennen *O*
weet ik ook wel dat die ook goed zou zijn hoor :+ ben niet zo naïef :)
♥ J & S
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:31:59 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143162171
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:59 schreef klaprooss het volgende:

[..]

weet ik ook wel dat die ook goed zou zijn hoor :+ ben niet zo naïef :)
Haha i know, zie de smiley oO<

Kusjes all around, en DaD, lekker proberen zonder wagen! Je kunt de mijne zo lenen als je er toch een nodig hebt ^O^
pi_143162347
Aww, lief, LB! Ik hou het in gedachten!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_143162582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een stomme vraag: hebben jullie wel eens het gevoel alsof je je moet verantwoorden voor het dragen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://babycalmblog.com/2(...)ywearing-negativity/

En voor de rest tja boeit jou wat mensen roepen/zeggen ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:06:10 #56
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143167503
GotC mooie foto's O+

En Kyara diep respect _O_ Kan me voorstellen dat dat wel zwaar is :P

Ik ben natuurlijk nog geen ervaren drager maar tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad. Sowieso een berg aan reacties op straat, veel meer dan met de kinderwagen :D Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt dus.

En hier nog een doek erbij O+, die is wat dunner dat is ook wel fijn met dit weer. En knopen gaat met de dag sneller en beter.

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:12:59 #57
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143167714
Ghehe, ik heb wel eens van wildvreemde te horen gekregen dat ik toch beter wat geld zou kunnen uitgeven aan een kinderwagen :D Maar verder vooral heel positieve reacties! Tot het irritante aan toe... Ik word bijv regelmatig geconfronteerd met bejaarden die net zo lang drentelen tot ik dichtbij genoeg ben om aan te spreken :D
Oude (on)bekende.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:13:33 #58
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143167728
Wat ziet hij er tevreden uit Chanty O+
Oude (on)bekende.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:19:43 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_143167934
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:06 schreef Chanty het volgende:
GotC mooie foto's O+

En Kyara diep respect _O_ Kan me voorstellen dat dat wel zwaar is :P

Ik ben natuurlijk nog geen ervaren drager maar tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad. Sowieso een berg aan reacties op straat, veel meer dan met de kinderwagen :D Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt dus.

En hier nog een doek erbij O+, die is wat dunner dat is ook wel fijn met dit weer. En knopen gaat met de dag sneller en beter.

[ afbeelding ]
*inbreekt*

zuigt ie nou op z'n duimpje? O+ O+
disclaimer
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:35:57 #60
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143168432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

*inbreekt*

zuigt ie nou op z'n duimpje? O+ O+
Haha nee zijn hand ligt gewoon voor zijn gezicht. Als hij ergens op zuigt dan wel op zijn hele vuist :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_143168923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een stomme vraag: hebben jullie wel eens het gevoel alsof je je moet verantwoorden voor het dragen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal aan het begin heb ik de kinderwagen van mijn ouders geleend, waar ik zelf in heb gelegen, maar die is hier ook nauwelijks gebruikt blijven staan. Bij een tweede weten we nu al heel zeker dat we dan ook geen wagen meer neerzetten/gebruiken. Het dragen van een net geboren frummeltje is helemaal niet zwaar en van daaruit groeien je rugspieren gewoon steeds mee. Hier is het nooit zwaar (geweest), ze is nu 15 maanden en gaat nog elke dag mee in de doek. We hebben ook geen wandelwagen of buggy. Zowel ik als mijn lief houden het met gemak een paar uur vol met haar op onze buik of rug geknoopt.

Ik sluit me aan bij Klaprooss. Met een wagen voel ik mezelf ongelooflijk in de weg lopen en ben ik motorisch ook hartstikke onhandig. Wij wonen midden in de 'stad' (centrumpje) en het is hier met een doek vele malen handiger. Je loopt niemand in de weg, kunt overal in/op/heen etc, alle winkeltjes, trappetjes en zo.

Verder zijn er nog veel meer voordelen, zoals dat je kindje lekker tegen je aan ligt en je wel gewoon alles kunt doen wat je wil, onbeperkt knuffelen <3. De houding is natuurlijk, krampjes verminderen vaak, kindje kan slapen wanneer en waar je ook maar bent. Ze heeft hier bijv. nooit ergens in een bedje hoeven liggen bij vreemden, gewoon de doek mee en ze kan echt overal slapen (werkt nog steeds!). Ze wordt ook instant rustig als we haar in de doek knopen. Ze is ook super blij als ze erin mag tegenwoordig <3 Maar ook bij hele kleine babytjes helpt het om niet overprikkelt te raken als je ergens heen gaat. Een doek is ook hartstikke makkelijk mee te nemen, ook als je met de auto bent of als je kindje al kan lopen. Ringsling of doek in je tas neemt helemaal niet veel ruimte in, anders dan wagens in en uitklappen bij de auto en zo. Of als je met de fiets weggaat, hoef je er geen buggy aan te hangen :D

Nou ja, onze ervaring is dus ook dat een kinderwagen helemaal niet per se nodig hoeft te zijn. Kinderwagens zijn natuurlijk ook pas een kleine 100 jaar echt in gebruik. Daarvoor (en in veel andere landen) was en is het gewoon nog steeds heel normaal om je baby te dragen. Tot nu toe hebben wij zelf alleen maar voordelen ervan ondervonden en ook als ik er over nadenk kan ik geen enkele situatie bedenken dat ik een kinderwagen handiger vond/vind dan een doek.

Ik had wel gewild dat ik de keuze al van te voren had gemaakt om de kinderwagen pas neer te zetten als het werkelijk nodig zou zijn geweest, die heeft hier echt lang gewoon maar in de weg gestaan ;)
pi_143169280
...zo kan het ook uitpakken...
Zou ook heel graag m'n draagdoeken meer willen gebruiken, maar vooralsnog lukt dat met m'n bekken niet echt. Wandelwagen hier dus wel in gebruik als rollator; ga dus ook nauwelijks zonder m'n dochter op stap.
pi_143169532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:03 schreef Kursor het volgende:
...zo kan het ook uitpakken...
Zou ook heel graag m'n draagdoeken meer willen gebruiken, maar vooralsnog lukt dat met m'n bekken niet echt. Wandelwagen hier dus wel in gebruik als rollator; ga dus ook nauwelijks zonder m'n dochter op stap.
yup herkenbaar :* :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143170062
Ja Kursor, het kan ook zijn zoals in jouw situatie. Onwijs klote voor je. :*.

Natuurlijk kunnen er straks redenen zijn waarom het plaatje niet zo mooi is als bijvoorbeeld bij elamanilo, ook al hoop ik daar nog zo op. Mijn oorspronkelijke vraag kwam dus ook voort uit het idee dat ik krijg van mensen om mij heen dat ik er veel te naïef in sta. Terwijl ik meer de instelling heb van, we zien wel hoe het gaat, hopelijk goed, en zo niet, dan halen we echt wel ergens een kinderwagen vandaan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_143172987
DaD, wij hebben de wagen weg gedaan toen nummer twee twee maanden was. Hadden een hele lieve tienermama in onze omgeving die hem harder nodig had dan wij.
Bij nummer drie nooit één gekocht en geen seconde gemist.
Dus het kan echt prima :)
pi_143173595
Ik ben er inmiddels achter dat het vooral het hele 'wacht maar'-gedoe is dat me tegenstaat. 8-) .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_143173685
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben er inmiddels achter dat het vooral het hele 'wacht maar'-gedoe is dat me tegenstaat. 8-) .
Dat is ook rot-irritant inderdaad :+
pi_143174099
Hier heeft Luus (bijna een jaar) 1 maal in de kinderwagen gelegen en 1 maal in de duowagen omdat het weer gewoon echt heel erg slecht was en ik er wel doorheen moest om de oudste op te halen van school. Voor de middelste hebben we wel een 'buggy' oudste aan de hand, middelste in de wagen en kleinste in de doek, beter dan zo'n irritante duowagen ;)
pi_143174586
Wat zouden jullie eigenlijk doen?
Ik heb het gevoel dat de Storchenwiege Baby Carrier het best bij mij past straks..
Maar meteen kopen of straks eerst lenen en kijken hoe de baby erin zit?
pi_143175227
Loj ik weet niet waar je woont maar er zijn veel plekken die ze lenen idd! Ik heb de Tula een week geleend en daarna gekocht bijv. om eerst te kijken of het wat voor ons was.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143176918
Ik kon echt niet zonder kinderwagen, ondanks dragen. En eigenlijk nog steeds niet. Al wordt de buggy steeds vaker alleen gebruikt voor bagage en om er achter te lopen.

Heel veel mensen dat het ontzettend zwaar is. Maar verder wel leuke reacties eigenlijk.
pi_143177056
Haha ja, elke keer weer: Is dat niet zwaar? Doet het geen pijn aan je rug? Is het niet warm?
Nee, nee, nee. Opgelost, slotje :Y)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:00:19 #74
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143177320
Nou warm vind ik het wel. Lucas is een kacheltje! Zweet loopt soms letterlijk over mijn rug :') de nieuwe doek die vandaag is binnen gekomen is wel beduidend dunner.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_143177434
Wij hebben het ook snel veels te warm :D
Zelfs in 50% linnen gaan we nog stuk. Dus op warme dagen draag ik alleen in een ringsling, ook 50% linnen maar wel een stuk luchtiger voor ons beiden :)
pi_143177495
Ik gebruik de kinderwagen als ik veel boodschappen halen ga.
De doek voor even snel want vind dat minder gedoe.
Enige is (zoals bij Chanty) WARM!
Dus goed excuus nog een doek erbij te kopen voor in huis die dunner is O-)

En de reacties so far zijn super enthousiast. Maarjah, ik ben nog een draag-groentje :')
pi_143177641
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:03 schreef Kursor het volgende:
...zo kan het ook uitpakken...
Zou ook heel graag m'n draagdoeken meer willen gebruiken, maar vooralsnog lukt dat met m'n bekken niet echt. Wandelwagen hier dus wel in gebruik als rollator; ga dus ook nauwelijks zonder m'n dochter op stap.
Dat herken ik wel. Ik heb -letterlijk- al mijn halve leven bijna dagelijks rugpijn, tot ik na het absolute dieptepunt geopereerd ben aan twee hernia's. Tijdens mijn zwangerschap ging het super, maar sindsdien is het weer hard achteruit gegaan. Ik wilde vreselijk graag dragen, had al binnen anderhalve week na de bevalling een consulente in huis om me te leren knopen, want goed geknoopt = geen pijn dacht ik. Viel dus tegen, de dagelijkse belasting van een baby tillen was eigenlijk al te veel, in combinatie met een kind dat voortdurend achterstevoren in de doek hing ('de wereld is mooooooooi O+ ') hield ik het gewoon niet vol. Ik heb regelmatig zo'n last dat ik zelf maar nauwelijks kan lopen, of op de commode moet hangen om een luier te verschonen, nog eens een boel kilo's daarbij is gewoon geen optie. Héél soms draag ik nog wel eens, superfijn vind ik dat en de paar dagen daarna met meer pijn neem ik dan maar op de koop toe. Gelukkig loopt mijn kind veel en graag, dus ik ben nu nergens meer afhankelijk van en we wandelen overal heen samen.

Ik heb juist het gevoel dat ik me moet verantwoorden dat ik níét draag. Alsof ik geen bewuste keuze gemaakt zou hebben. Want dragen is zo fijn en zo goed voor iedereen, maar voor ons niet en dat is jammer. Daar is bovenstaand verhaal ook wel getuige van :') Maar goed, daar zou ik me eigenlijk gewoon niets van aan moeten trekken natuurlijk, van dat gevoel ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_143177898
Mijn rug en buik spieren waren zooo slap na de bevalling dat ik ontzettend blij was met mijn kinderwagen! ik kon niet zonder. Ik heb thuis veel gedragen maar ik weet nog een maand na de bevalling had ik haar in de doek 10 minuten naar de supermarkt en was ik daarna compleet kapot..ik kon niks meer.
Rond 9 maanden werd het me ook weer te zwaar. Rug dragen met een doek kon ik niet en mijn ergo vond ik ook niet zo fijn meer...en ze vond de buggy echt fantastisch. Klimmen erin en eruit alles goed kunnen kijken..lekker slapen. Ik ben nu weer gaan dragen met de Tula omdat ik daar gewoon zin in had en de buggy niet zo fijn vond in bijv. efteling/metro in Parijs waar we vaak naartoe gaan.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143179316
Ja echt tof dat jullie weer zijn gaan dragen Bitterend! En ik vind een drager nu met een peuter ook echt wel praktisch omdat ze toch heel veel zelf lopen. En dan loop je weer met zo'n buggy te slepen.
pi_143179503
Een ringsling zou ik nog wel willen proberen. Waar moet je daar op letten. Iemand die even ring sling 1.01 kan doen?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143179622
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:43 schreef Kyara het volgende:
Ja echt tof dat jullie weer zijn gaan dragen Bitterend! En ik vind een drager nu met een peuter ook echt wel praktisch omdat ze toch heel veel zelf lopen. En dan loop je weer met zo'n buggy te slepen.
:Y O+
Ik was een keertje naar Artis en DL wou in de tram zelf zitten dus uit de buggy...na 3 stations moesten we uit en drukke weg dus moest ze in de buggy..ik vond het zo'n gedoe :@ en op de terug weg mochten we niet in de tram omdat er al 2 buggies in waren!
Toen dacht ik...ok nu ga ik opzoek naar een draagzak!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143180890
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:47 schreef DJMomo het volgende:
Een ringsling zou ik nog wel willen proberen. Waar moet je daar op letten. Iemand die even ring sling 1.01 kan doen?
Bedoel je met het kopen ervan? Of het omdoen ervan? Of de rs zelf? :)
pi_143190084
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:14 schreef GotC het volgende:

[..]

Bedoel je met het kopen ervan? Of het omdoen ervan? Of de rs zelf? :)
Begin maar met t ding zelf. Maten. Links en rechts schouder. En wat niet meer zij.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143190630
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat herken ik wel. Ik heb -letterlijk- al mijn halve leven bijna dagelijks rugpijn, tot ik na het absolute dieptepunt geopereerd ben aan twee hernia's. Tijdens mijn zwangerschap ging het super, maar sindsdien is het weer hard achteruit gegaan. Ik wilde vreselijk graag dragen, had al binnen anderhalve week na de bevalling een consulente in huis om me te leren knopen, want goed geknoopt = geen pijn dacht ik. Viel dus tegen, de dagelijkse belasting van een baby tillen was eigenlijk al te veel, in combinatie met een kind dat voortdurend achterstevoren in de doek hing ('de wereld is mooooooooi O+ ') hield ik het gewoon niet vol. Ik heb regelmatig zo'n last dat ik zelf maar nauwelijks kan lopen, of op de commode moet hangen om een luier te verschonen, nog eens een boel kilo's daarbij is gewoon geen optie. Héél soms draag ik nog wel eens, superfijn vind ik dat en de paar dagen daarna met meer pijn neem ik dan maar op de koop toe. Gelukkig loopt mijn kind veel en graag, dus ik ben nu nergens meer afhankelijk van en we wandelen overal heen samen.

Ik heb juist het gevoel dat ik me moet verantwoorden dat ik níét draag. Alsof ik geen bewuste keuze gemaakt zou hebben. Want dragen is zo fijn en zo goed voor iedereen, maar voor ons niet en dat is jammer. Daar is bovenstaand verhaal ook wel getuige van :') Maar goed, daar zou ik me eigenlijk gewoon niets van aan moeten trekken natuurlijk, van dat gevoel ;)
Ik denk dat bij iedere keuze die er te maken valt als ouders je mensen hebt die je bijvallen en mensen hebt die het afkeuren, maar dat keuzes vanwege een lichamelijk gebrek waar je eigenlijk graag iets anders had willen doen die keuzes zijn waar je onzeker over blijft, terwijl je er toch echt niks anders van kunt maken.

Lekker dragen dus als je het lukt :Y

Ik heb het ook snel warm idd! Maar vriend draagt met de Bondolino, dus als we die meenemen kunnen we afwisselen :) En met die hele erge hitte zijn ze sowieso vrij weinig op stap gegaan, want ik vond het te warm om me te bewegen :P
pi_143191446
Verkeerde topic.... mobiel ;)
pi_143192931
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 07:56 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Begin maar met t ding zelf. Maten. Links en rechts schouder. En wat niet meer zij.
Ok. Even met mijn beperkte kennis over het ding, heb er pas 3 gehad tenslotte ;)
De meeste ringslings zijn 1 maat. Bij een aantal merken (bv Natibaby) heb je wel maten S/M/L, dit heeft te maken met de lengte van de doek. Je hebt bij losse ringen ook te maken met de maten S/M/L, maar dit hangt samen met de grootte v/d ringen.

Verder over RS die al vastgenaaid zijn in de doek:
De meeste ringslings kan je op beide schouders dragen. Je moet voor jezelf kijken wat het prettigste zit, op welke heup je het liefste je baby draagt. Het enige moment waarbij je moet kijken naar linker/rechter schouder is als je een specifiek patroon op de doek hebt dat ander ondersteboven komt op de ‘verkeerde’schouder.

Je moet je baby, net zoals in een doek, verticaal dragen. Dit kan zowel op je buik, heup als op je rug.

Je hebt erg veel verschillende types ringsling. Het is echt helemaal persoonlijke voorkeur welke je het fijnste vindt. Je hebt bv: Gathered, pleated, boxed, hotdog, comfy joey, p-sling, kalea…. Maargoed, de bekendste en de enige waar ik ervaring mee heb zijn gathered en Oscha pleated (gebaseerd op de highland kilts).
Gathered is op een brede manier vastgemaakt, kan dus ver over je schouder. Veel mensen vinden dit fijner bij grote baby’s om het gewicht beter te kunnen verdelen:

Pleated is iets dichter bij elkaar vastgemaakt, gaat iets minder ver over je schouder. Vaak (schijnbaar :’)) fijner voor smallere mensen, maar dit is ook mijn favo.

Beide opties gaan nog steeds goed breed over je rug voor goede verdeling van het gewicht.
Wat fijner is? Tsja..een kwestie van proberen.

Qua stof heb je gewoon dezelfde opties als bij doeken.

Het omdoen vergt wat oefening, vooral hoe je het lekker om je schouder krijgt. Als je het eenmaal door hebt kan je je kindje binnen een paar tellen erin hebben  Ideaal imo. De staart v/d doek kan je bij mini’s nog gebruiken om een nekrolletje te maken.

Wassen is ook een makkie. Gewoon een paar sokken om de ringen doen en wassen zoals je met je doek zou doen. Anderen doen het in een kussensloop.

Het voordeel van een RS: Snel om, klein op te vouwen dus makkelijk mee te nemen, kan van baby tot peuter, snel baby erin en eruit. Een RS is ook een stuk goedkoper dan een doek (logisch, de meeste zijn max 2.20 mtr)
Nadeel van een RS: Het is geschikt voor korte tijden, geen hele dag. Laatst 4 uur mee gedragen en volgende dag had ik spierpijn ervan :’). De schouder waar de doek om hangt heeft het redelijk zwaar, probeer maar eens iets uit de bovenste schappen v/d supermarkt te pakken met die arm. Mission impossible!

Dus :D Een klein beetje info.
pi_143198780
Ik wil ook een draagdoek gaan kopen, mijn beebje slaapt niet overdag, alleen als ze bij papa of mama kan liggen dus ik wil een draagdoek gaan proberen. Ben me eens aan het inlezen in het aanschaffen van een draagdoek maar er is zoveel, waar moet ik beginnen, wat is de beste aanschaf pff moeilijk hoor.
Heeft er iemand misschien tips voor mij, waar ik op moet letten etc?
pi_143202937
Tnx gotc! _O_
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143204037
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:04 schreef simsolobim het volgende:
Ik wil ook een draagdoek gaan kopen, mijn beebje slaapt niet overdag, alleen als ze bij papa of mama kan liggen dus ik wil een draagdoek gaan proberen. Ben me eens aan het inlezen in het aanschaffen van een draagdoek maar er is zoveel, waar moet ik beginnen, wat is de beste aanschaf pff moeilijk hoor.
Heeft er iemand misschien tips voor mij, waar ik op moet letten etc?
Een geweven doek, maat 6 is wel een past-iedereen maat.
Niet rekbaar :)

En verder is het simpelweg een kwestie van wat je mooi vindt :)
Ik zou voor een eerste doek eigenlijk wel gewoon een 100% katoentje nemen :)
pi_143205054
Ben even gaan zoeken en kwam terecht bij de yaro slings. Maar nou kun je daar een 'gewone' draagdoek bestellen of een ring sling variant, wat is het verschil? Of maakt het niet uit en is het een kwestie van smaak?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:29:25 #91
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143205357
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:22 schreef simsolobim het volgende:
Ben even gaan zoeken en kwam terecht bij de yaro slings. Maar nou kun je daar een 'gewone' draagdoek bestellen of een ring sling variant, wat is het verschil? Of maakt het niet uit en is het een kwestie van smaak?
Als ik jou was zou ik even teruglezen in dit topic, hierboven wordt heel uitgebreid een ring sling beschreven
pi_143205379
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:29 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik even teruglezen in dit topic, hierboven wordt heel uitgebreid een ring sling beschreven
Ik heb er zo m'n best op gedaan ;( :+
pi_143205556
Sorry, niet gezien. Ga het even lezen.
pi_143206786
Oh, ik vond een rekbare juist fijn in het begin, omdat ik die alvast helemaal goed kon knopen, voordat ik mn baby pakte. En die zijn ook erg goedkoop te kopen als je het wilt uitproberen :)

Mijn eerste niet-rekbare doek was een tweedehandse en dus al helemaal ingedragen. Ik heb nu ook een nieuwe en die is echt lastiger te knopen.
pi_143212045
Iemand ervaring met het gebruik van losse rs ringen met een gewone doek?
pi_143212235
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:32 schreef Kyara het volgende:
Iemand ervaring met het gebruik van losse rs ringen met een gewone doek?
Ja! Gaat hier prima! Specifieke info nodig?
pi_143212344
Ja! Gebruik je ze echt voor een ringsling? Of ook voor bijvoorbeeld een ruck of zo. En hoe gebruik je ze dan?

En hoeveel ringen heb je nodig?
pi_143212499
Eeeehm, ik ben niet zo thuis in de terminologie, we gebruiken hem nu eigenlijk nauwelijks meer maar vooral toen dochter net liep gebruikten we hem dat we haar op de heup droegen zeg maar voor kleine stukjes. Er kan vast nog veel meer mee maar daar weet ik weinig van.
pi_143212635
Je had ze zeg maar standaard aan je doek zitten als ringsling? En heb je aan 2 dan genoeg? Ja he?
pi_143212802
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:45 schreef Kyara het volgende:
Je had ze zeg maar standaard aan je doek zitten als ringsling? En heb je aan 2 dan genoeg? Ja he?
Ja! Ringen gewoon los besteld, en twee ringen was genoeg!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:55:12 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143212974
thanx! Ik ga eens een filmpje opzoeken.
pi_143213439
Ik heb er pas twee bij little frog gekocht. Gaat prima met een gewone doek. Moet alleen een flink kortere hebben om het praktisch te maken.
pi_143218285
Maar wat is dan het verschil met een schuifknoop? Ik heb een korte doek en die knoop ik in ruck of met een schuifknoop als ringsling.
pi_143228227
Geen. Ringen zijn misschien iets makkelijker te hanteren? Iets platter? Kwestie van voorkeur denk ik.

Kiek! Indio Aurora. In de doos vond ik 'm toch niet zo, maar geknoopt toch weer wel :D
pi_143232516
Eerste x met baby ipv knuffel. Let niet op mn vage hoofd... Manlief weet altijd de mooiste hoofden vast te leggen.



S. 2014
J. 2016
pi_143233646
Wup!! Ik wilde hem heel graag maat ik vind het jammer dat de kleuren verticaal verlopen als ik hem zie op draagfotos. Hij blijft vet!

GM je meisje in de doek!
de beentjes mogen wel uit de doek.. Tenminste die hebben we liever uit de doek vanwege het afzetten van de beentjes.
Hoe vinden jullie het :)?
♥ J & S
pi_143233759
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:36 schreef klaprooss het volgende:
Wup!! Ik wilde hem heel graag maat ik vind het jammer dat de kleuren verticaal verlopen als ik hem zie op draagfotos. Hij blijft vet!

GM je meisje in de doek!
de beentjes mogen wel uit de doek.. Tenminste die hebben we liever uit de doek vanwege het afzetten van de beentjes.
Hoe vinden jullie het :)?
Oh oke, k heb staan knopen met youtube aan... :P

S leek het erg lekker te vinden en ik vind het zelf ook fijner dan ik bedacht had. O+ zo knus!
S. 2014
J. 2016
pi_143234021
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh oke, k heb staan knopen met youtube aan... :P

S leek het erg lekker te vinden en ik vind het zelf ook fijner dan ik bedacht had. O+ zo knus!
Haha herkenbaar met youtube op de achtergrond :P
Leuk om te horen!
♥ J & S
pi_143234112
Wat is een fijne, makkelijke knoop met een geweven doek voor een meisje van 2 weken oud? De front wrap cross carry? En ik vond ik het boekje van de babylonia een knoop met een kommahouding, maar werd zo'n kommahouding nou juist niet afgeraden?
* Roomsnoes even door de bomen het bos niet mer ziet
Het wordt hier wat frisser dus ik wil ook die doek eens uittesten <3
pi_143234140
En! Heeft iemand nog tips waar ik kan verslingen?
Ik wil het niet zelf doen en graag door iemand die er ervaring mee heeft :)

Doek & dracht heeft pas einde van de maand tijd ik zou zo snel mogelijk geholpen willen worden :)
dus brand los ;)
♥ J & S
pi_143234185
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat is een fijne, makkelijke knoop met een geweven doek voor een meisje van 2 weken oud? De front wrap cross carry? En ik vond ik het boekje van de babylonia een knoop met een kommahouding, maar werd zo'n kommahouding nou juist niet afgeraden?
* Roomsnoes even door de bomen het bos niet mer ziet
Het wordt hier wat frisser dus ik wil ook die doek eens uittesten <3
FWCC is hier altijd de absolute favoriet geweest, zeker met een newborn. Kommahouding wordt afgeraden idd. Filmpje van Babybij over de fwcc vind ik handig, zie youtube :)
pi_143234188
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat is een fijne, makkelijke knoop met een geweven doek voor een meisje van 2 weken oud? De front wrap cross carry? En ik vond ik het boekje van de babylonia een knoop met een kommahouding, maar werd zo'n kommahouding nou juist niet afgeraden?
* Roomsnoes even door de bomen het bos niet mer ziet
Het wordt hier wat frisser dus ik wil ook die doek eens uittesten <3
Geweven idd de FWCC, je ondersteunt je baby daar het beste mee (namelijk ook door het nekrolletje di eje kan maken van een spuugdoekje)
Kommahouding is idd niet echt slim, kindje komt met de kin op de borst wat het ademhalen bemoeilijkt en het dragen dus gevaarlijk kan worden
♥ J & S
pi_143234851
Ah, goed onthouden dus! Die fwcc (in mijn hoofd lees ik die afkorting altijd als fast forward cross carry) zag er inderdaad lekker knus uit voor zo'n mini.
Ik heb van babybij idd het youtubefilmpje gezien, dus dat ga ik eens bestuderen vanavond. Hopelijk kunnen we snel naar buiten. (Als mijn duizeligheid dan ook eens over ging }:| )
De storchenwiege carrier hebben we thuis ook geprobeerd, en dat vond mini wel fijn geloof ik. Ik vond dat ze er nog wat losjes in zat, dus daar gaan we nog even mee oefenen. En wachten tot het frisser wordt dus :)
pi_143235498
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:51 schreef klaprooss het volgende:
En! Heeft iemand nog tips waar ik kan verslingen?
Ik wil het niet zelf doen en graag door iemand die er ervaring mee heeft :)

Doek & dracht heeft pas einde van de maand tijd ik zou zo snel mogelijk geholpen willen worden :)
dus brand los ;)
Metzonderhanden?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:04:06 #115
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143235970
Je kan altijd als een no sew dragen voor een maandje?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143238551
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:51 schreef klaprooss het volgende:
En! Heeft iemand nog tips waar ik kan verslingen?
Ik wil het niet zelf doen en graag door iemand die er ervaring mee heeft :)

Doek & dracht heeft pas einde van de maand tijd ik zou zo snel mogelijk geholpen willen worden :)
dus brand los ;)
Wattuh!? :?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143238738
Een ringsling maken van een doek :P dus ringen erin naaien.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 20:02:29 #118
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143239241
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:57 schreef WupWup het volgende:

Kiek! Indio Aurora. In de doos vond ik 'm toch niet zo, maar geknoopt toch weer wel :D

Ik vind Aurora echt prachtig. :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143239413
Wat is die site ook alweer met een overzicht van alle doeken?
pi_143239531
U vraagt wij draaien! *)
pi_143240104
Ik wil ook nog meer doeken, beetje matching bij verschillende outfits.
Maar kmoet dankzij de zwangerschap eerst nieuwe schoenen kopen :')
Prioriteiten stellen is best moeilijk!
pi_143263995
Monstertjes! O+



Een keertje wassen en drogen en hij is al veel zachter :)
pi_143264673
Ik wil onze nieuwsgierig baby (bijna 11 maanden en 10 kilo gepasseerd) graag op mijn rug gaan dragen. Ik ben zelf nogal aan de zware kant (zeg maar gewoon dik) dus vind het niet zo mooi als de banden ofzo in mijn buik drukken en zo er 1 enorme rol ontstaat... :{

En ik denk dat voor pietje ongeduld, wat ik ben wellicht een voorgevormde beter is dan echt knopen. Heb ook wel eens doeken voorbij zien komen met van die rugzak sluitingen :@ .

Wie heeft er tips voor mij?
pi_143337521
Ons mannetje blieft de Bugaboo niet meer, wil alleen maar gedragen worden....


O+ Tula!

*;
pi_143337691
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:32 schreef milka82 het volgende:
Ons mannetje blieft de Bugaboo niet meer, wil alleen maar gedragen worden....

[ afbeelding ]
O+ Tula!

*;
[ afbeelding ]
En dit is op je rug?

Hij ziet er erg gelukkig uit! :)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:42:57 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143337909
Ymme, er zijn echt heel veel dragers half-buckle en full-buckle! Wompats, mei tais, tula's, beco's.... volgens mij ook allemaal in meerdere maten te krijgen zodat je er lang mee kan blijven dragen ^O^
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:44:04 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143337952
Milka wat gezellig O+
pi_143338160
Hij geniet er zichtbaar van Milka! Leuk!

Dot mooie nieuwe doek! :)
pi_143338516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:42 schreef LadyBlack het volgende:
Ymme, er zijn echt heel veel dragers half-buckle en full-buckle! Wompats, mei tais, tula's, beco's.... volgens mij ook allemaal in meerdere maten te krijgen zodat je er lang mee kan blijven dragen ^O^
Wat is het verschil met een half en full buckle?
(het is een beetje abracadabra voor mij)
pi_143338830
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:36 schreef ymme het volgende:

[..]

En dit is op je rug?

Hij ziet er erg gelukkig uit! :)
Bovenste is op de rug van zijn papa, onderste op de mijne. Hij vindt het heerlijk, ik neem nu ipv de wandelwagen dus maar een Tula mee het centrum in.
Thanx dames!
pi_143380020


:D
pi_143388256
Ik kreeg een babybjorn aangeboden en n lodger shelter. Heb toch maar vriendelijk bedankt.
nieuwe issue is dat ik nu n nieuwe doek wil.... :')
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:40:45 #135
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143388361
Ga je voor geweven? :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143388790
Als ik nu een doek koop ga ik vooral voor ruzie :P
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:56:34 #137
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143388947
Heb je niets wat je kan verkopen? er zijn al geweven doeken voor heel weinig!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143392062
Kan iemand uitleggen waarom de Boba volgens Boba zelf vanaf de geboorte kan, maar bijvoorbeeld Babybij pas vanaf maat 68 aanraden? :)
pi_143392104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:56 schreef Moppert het volgende:
Heb je niets wat je kan verkopen? er zijn al geweven doeken voor heel weinig!
Oh echt? Ik ben er nog heel erg niet in thuis
S. 2014
J. 2016
pi_143392428
Little frog oa is niet heel duur
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:50:00 #141
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143393571
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:14 schreef L-E het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom de Boba volgens Boba zelf vanaf de geboorte kan, maar bijvoorbeeld Babybij pas vanaf maat 68 aanraden? :)
Omdat de baby modus echt niet handig is. :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143393634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:50 schreef Moppert het volgende:

[..]

Omdat de baby modus echt niet handig is. :)
Hoezo, waarom niet?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:53:07 #143
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143393719
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh echt? Ik ben er nog heel erg niet in thuis
Jahoor vanaf 40 euro zijn ze er wel te vinden 2ehands.

http://www.knusjes.be/ind(...)_id=10000100&lang=NL
Deze zijn nog geen 40 euro nieuw.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:55:28 #144
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143393840
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoezo, waarom niet?
Lastig uit te leggen het is niet zozeer een normale insert maar je moet hem helemaal verbouwen bij de 3g

En dit is de nieuwe versie

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:07:41 #145
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_143394369
Wij hebben die boba 4G, zit goed bij een newborn! Tenminste, ik denk dat ze een maandje was toen ze er voor het eerst in zat :) prima M-houding zeg maar!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_143394736
Ja, die filmpjes ken ik. Het ombouwen is iets wat je natuurlijk niet elke keer doet, dus dat valt me wel mee. Ik was op zoek naar een insert voor de 3g, en al boos omdat ik die niet kon vinden, maar die zijn niet te vinden omdat die insert niet nodig is omdat je hem kan ombouwen dus :+
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:03:15 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143396933
En ik zit alweer het web af te struinen naar een afgeprijsde draagdoek om een meitai van te maken.... :')

Alhoewel ik ook wel benieuwd ben naar een goed filmpje van zo'n schuifknoop, want dan kan ik mijn calin bleu misschien weer gebruiken!
pi_143398090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:03 schreef LadyBlack het volgende:
En ik zit alweer het web af te struinen naar een afgeprijsde draagdoek om een meitai van te maken.... :')

Alhoewel ik ook wel benieuwd ben naar een goed filmpje van zo'n schuifknoop, want dan kan ik mijn calin bleu misschien weer gebruiken!
*kuch*
Babywearing basics: Slipknot:
:) Oh en de draagdoekenmarkt al bekeken?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:30:18 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143398169
Yup, maar mijn inner krent vindt alles nog steeds te duur :')

En thx voor het fimpje!!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:47:03 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143405813
Oeh, calin bleu op de kop te tikken!

Dames wat denken jullie; die kun je wel gebruiken voor de banden van een mei tai toch?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:50:04 #151
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143405893
wil je gevulde banden?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:06:22 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143406323
Niet perse, ik denk namelijk dat ik het er dan niet uit krijg :')
pi_143406659
CB is wel dun dan hoor, ongevuld.. Ik heb er eentje liggen, mag je wel hebben tegen verzendkosten anders?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:32:48 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143407060
De doek bedoel je of heb je daar een mei tai mee gemaakt?
pi_143407090
doek!
Paars geverfd istie trouwens, ooit nog door Freecell gedaan.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:35:51 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143407159
Oh wauw! Nou heel graag! :@ O+

Paars is niet mijn kleur, maar daar kunnen we wat aan doen :9
pi_143412714
in de draagdoek met of zonder jasje?
S. 2014
J. 2016
pi_143412997
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
in de draagdoek met of zonder jasje?
Met dit weer doe ik geen jasje. Wel een mutsje of zomerhoedje als het veel waait of zonnig is.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:38:26 #159
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143413023
ik doe geen jas, wel altijd een muts of hoed
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143413527
oke bedankt :)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:58:24 #161
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143413711
En denk aan insmeren :D dat zit vast nog niet in je systeem :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143414600
^O^ dat moet idd nog ff in mn systeem
S. 2014
J. 2016
pi_143416852
Ik heb een manduca *O*

Wat doen/deden jullie met een 11 maanden jong kindje. Rug of buik?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:40:29 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143417238
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:29 schreef ymme het volgende:
Ik heb een manduca *O*

Wat doen/deden jullie met een 11 maanden jong kindje. Rug of buik?
O wat goed!

Ik zou lekker op je rug proberen :) Ik had E laatst nog op mn buik toen ze ziekig was, maar vind nu op mn rug wel fijner dragen hoor! Ze is zo lang, dus zit voorop alleen fijn als ze slaapt (en dus dr koppie op mijn borst legt.
pi_143425560
;) Zo.. Kan ik hier ook eens meepraten





Mogen lenen voor de vakantie omdat de Boba te klein was.
Ze vond het zo fijn <3 Helaas niet al te vaak kunnen doen want ze viel binnen 5 min in slaap... En gezien we haar 'savonds ook slapend wilde hebben kon dat helaas niet te vaak.

Baal nu oprecht dat ik niet eerder begonnen met met dragen!
Nu ja... ik begon wel.. met een BB :{ Dat vond mevrouw dus niet fijn waardoor ik altijd dacht dat dragen niet aan ons besteed was...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:56:35 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143425678
Haha, wat een goed effect! ^O^ En wat gezellig zo met de armen om je nek O+
pi_143426353
Wat een leuke foto's Lamb O+
pi_143426559
19 kg & paar kromme bekken & knieën .. helaas durf ik er dus niet meer 1tje aan te schaffen
Maar ow wat was dit nog even fijn!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_143427348
Ik heb mn doekjes weer eens op een stapel gezet, en ohhhhh O+



:W van een stille meelezer :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_143427867
Sjieke doeken marjolijntje!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143428086
die paarse sterren O+ *kwijl*
S. 2014
J. 2016
pi_143438757
Mooi Marjolijntje!

Had je de appeltjes al geprobeerd? Die lijkt me zo mooi O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:35:34 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143438845
Kan je ergens buiten babybij ook dragers huren? Ik zoek iets voor op vakantie.
KuikenGuppy
pi_143438881
Lamb fijn dat je er dan nu zo van genoten hebt!

Oh idd, die paarse met sterren van Marjolijntje!

Ik heb een leuke gezien op de draagdoekenmarkt van fb.
En zit echt op mijn handen want ik heb even het geld er niet voor aangezien er andere 'noodzaak' is.
Menn wat moeilijk is dat.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:47:17 #175
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143439046
Dat is balen BE, welke had je gezien?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143439693
Mijn nieuwe doek is best wel dik en knopen gaat daardoor soms wel lastig, maar moet hij dan gewoon nog zachter en soepeler worden of is het gewoon een dikke doek?

Hij is ook korter dan mijn andere maat 6. Ik haal een fwcc echt maar net :{
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:30:21 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143439750
Welke doek is het Dot?
KuikenGuppy
pi_143439772
Meeste doeken rekken wat uit en worden zachter door dragen/erop zitten/vingerhaken/schommelen/hangmat maken/strijken etc :)

Natuurlijk wel afhankelijk van de doek (en dus de blend ook).
pi_143439810
Burdie, rondje Google leverde op:
Www.ooiebeest.nl
Www.dehechteband.nl
Www.justcarry.nl
Www.draagrijk.nl
Om een paar te noemen :)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:33:59 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143439822
Bedankt GotC!
KuikenGuppy
pi_143439823
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:31 schreef GotC het volgende:
Meeste doeken rekken wat uit en worden zachter door dragen/erop zitten/vingerhaken/schommelen/hangmat maken/strijken etc :)

Natuurlijk wel afhankelijk van de doek (en dus de blend ook).
Strijken heb ik nog niet gedaan! Heb hem nu idd met van die lussen in een soort vlecht gedaan (is dat vingerhaken?).

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:30 schreef Burdie het volgende:
Welke doek is het Dot?
Natibaby Ooga Booga Verde. Gewoon 100% katoen.
pi_143439844
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:34 schreef Dot. het volgende:

[..]

Strijken heb ik nog niet gedaan! Heb hem nu idd met van die lussen in een soort vlecht gedaan (is dat vingerhaken?).

[..]

Natibaby Ooga Booga Verde. Gewoon 100% katoen.
Wassen, in de droger en strijken helpt vaak een boel :) En gewoon veel gebruiken. Al zijn sommige doeken simpelweg dikker dan anderen.
pi_143439865
Ik ben knopen aan het oefenen. Vanmorgen kleuter in een dh gegooid. Allereerste keer. :') en nu baby in fcc.

Foto op mijn Facebook. Ben lui mbt hier plaatsen vandaag.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143439890
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Wassen, in de droger en strijken helpt vaak een boel :) En gewoon veel gebruiken. Al zijn sommige doeken simpelweg dikker dan anderen.
Heb mijn Pauw om die reden weer verkocht. Vond m te dik.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:37:47 #185
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143439902
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:36 schreef DJMomo het volgende:
Foto op mijn Facebook. Ben lui mbt hier plaatsen vandaag.
Je beseft wel dat je nu allemaal fb verzoeken gaat krijgen? :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143439943
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:36 schreef DJMomo het volgende:
Ik ben knopen aan het oefenen. Vanmorgen kleuter in een dh gegooid. Allereerste keer. :') en nu baby in fcc.

Foto op mijn Facebook. Ben lui mbt hier plaatsen vandaag.
Ah hoe ging t? ^O^

Hier ook voornamelijk bezig met rugdragen aan het oefenen. Gaat steeds wat beter ^O^ DH was echt stuk comfortabeler dan ruck!
pi_143439968
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:37 schreef Moppert het volgende:

[..]

Je beseft wel dat je nu allemaal fb verzoeken gaat krijgen? :D
Verzoeken mag altijd ;) accepteren heb ik zelf in de hand :p
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143440637
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:47 schreef Moppert het volgende:
Dat is balen BE, welke had je gezien?
Kan 'm mobiel niet vinden, dus of verkocht of ligt aan mij.
Was een zwart/rode met lieveheersbeestjes maat 6 (Natibaby geloof ik).
An sich was de prijs prima, maar prioriteiten |:(
pi_143440683
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:13 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Kan 'm mobiel niet vinden, dus of verkocht of ligt aan mij.
Was een zwart/rode met lieveheersbeestjes maat 6 (Natibaby geloof ik).
An sich was de prijs prima, maar prioriteiten |:(
http://www.oschaslings.co(...)252F1%253Fpage%253D1
Deze? ;) Van Oscha, Ladybirds Glow wrap.
pi_143440732
Ooh :D
Ja die!

Deze heb ik nu
http://www.ooiebeest.nl/natibaby-code-52
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:40:41 #191
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143441292
Dat is wel een mooie, en goed handig ook voor als de mini een peuter is :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143441546
Vooral ook compromis met vriend hier, want deze is niet te truttig dus wil hij hier wel mee lopen. Enige is dat ik nog knopen moet bij hem. Maar dat gaat vast goedkomen tzt.

Maar die lieveheersbeestjes O+
pi_143441551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:29 schreef ymme het volgende:
Ik heb een manduca *O*

Wat doen/deden jullie met een 11 maanden jong kindje. Rug of buik?
Ik zou rug aanraden, mijnes wil dat niet en het is niet heel fijn meer op de buik. Ik zie geen klap. :')
pi_143443660
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:39 schreef GotC het volgende:

[..]

Ah hoe ging t? ^O^

Hier ook voornamelijk bezig met rugdragen aan het oefenen. Gaat steeds wat beter ^O^ DH was echt stuk comfortabeler dan ruck!
Dh was maar heel even. Maar zat al best netjes volgens mij! Met fcc een uur gelopen, boodschappen doen, Sjaak tillen en weet ik. Ik voel nu wel mijn nek. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143443711
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:06 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Dh was maar heel even. Maar zat al best netjes volgens mij! Met fcc een uur gelopen, boodschappen doen, Sjaak tillen en weet ik. Ik voel nu wel mijn nek. :{
Je nek? Misschien toch niet helemaal lekker geknoopt? :)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:16:44 #196
381212 Gulara
From the future
pi_143443953
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:29 schreef ymme het volgende:
Ik heb een manduca *O*

Wat doen/deden jullie met een 11 maanden jong kindje. Rug of buik?
Ik zou voor rug gaan. Buik is zwaarder en je hebt het hoofdbotsprobleem.
pi_143444048
Ik heb een manduca en een dreumes van twintig maanden die nog niet loopt. Dus eigenlijk wil ik hem op mijn rug hebben in de manduca als ik geen buggy mee heb. Maar hoe krijg je een dreumes op je rug? Ik kan het alleen via de bank. Maar eigenlijk wil ik hem naast de fiets al op mijn rug doen in plaats van eerst ergens een bankje zoeken. Iemand tips?

Of kan een dreumes ook nog makkelijk in een ringsling? En is dat een goede reden om een ringsling aan te schaffen :P
pi_143444337
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:20 schreef Solagratia het volgende:
Ik heb een manduca en een dreumes van twintig maanden die nog niet loopt. Dus eigenlijk wil ik hem op mijn rug hebben in de manduca als ik geen buggy mee heb. Maar hoe krijg je een dreumes op je rug? Ik kan het alleen via de bank. Maar eigenlijk wil ik hem naast de fiets al op mijn rug doen in plaats van eerst ergens een bankje zoeken. Iemand tips?

Of kan een dreumes ook nog makkelijk in een ringsling? En is dat een goede reden om een ringsling aan te schaffen :P

En een RS is ook prima geschikt voor een dreumes :).
pi_143445234
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:08 schreef GotC het volgende:

[..]

Je nek? Misschien toch niet helemaal lekker geknoopt? :)
het trok nogal op mijn schouders, en moest telkens raar langs jaap heen kijken. Denk daarom.
Doek zit gelijk in de was. Jaap had de doek nogal besabbeld. Kleddernat! Vanmiddag maar een ander pakken :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:01:43 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143445275
Calin bleu binnen *O* Morretje je bent de tofste! _O_

Nu leuk stofje erbij zoeken en dan eens de perfecte tweede mei tai maken :9
pi_143455927
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch nog.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143457596
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:29 schreef GotC het volgende:

[..]


En een RS is ook prima geschikt voor een dreumes :).
Oh dit ziet er eigenlijk heel makkelijk uit. Was al bezig met dreumes zwaaien enzo. Tnx!

leuke foto Djmomo! Hij heeft het wel naar zijn zin op je rug :D
pi_143458097
oh op zijn kop op de pc, hoe maf! sorry :D
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143460619
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:01 schreef LadyBlack het volgende:
Calin bleu binnen *O* Morretje je bent de tofste! _O_

Nu leuk stofje erbij zoeken en dan eens de perfecte tweede mei tai maken :9
:@

fijn dattie binnen is!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 05:45:57 #205
381212 Gulara
From the future
pi_143471377
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:24 schreef Solagratia het volgende:

[..]

Oh dit ziet er eigenlijk heel makkelijk uit. Was al bezig met dreumes zwaaien enzo. Tnx!

leuke foto Djmomo! Hij heeft het wel naar zijn zin op je rug :D
Ik zwaai em wel gewoon op m'n rug. Gaat ook prima. Voorover hangen en de draagzak er overheen slaan. In een paar tellen gedaan.
Maar ik kan het dan weer niet zoals in het filmpje. Geklungel met kind onder m'n oksel door krijgen, gedraaide kledingstukken, banden moeten verstellen terwijl ik niet meer bij de gespen kan.
pi_143471655
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 05:45 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ik zwaai em wel gewoon op m'n rug. Gaat ook prima. Voorover hangen en de draagzak er overheen slaan. In een paar tellen gedaan.
Maar ik kan het dan weer niet zoals in het filmpje. Geklungel met kind onder m'n oksel door krijgen, gedraaide kledingstukken, banden moeten verstellen terwijl ik niet meer bij de gespen kan.
^^

Ik zwaai hem met drager en al op mijn rug. Voorover hangen en klik-klik-klaar :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143471854
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:53 schreef Moppert het volgende:

http://www.knusjes.be/ind(...)_id=10000100&lang=NL
Deze zijn nog geen 40 euro nieuw.
Oeh :9 Meteen twee besteld. Daarmee staat de stash op 3 en het kind is nog geen week oud :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 16-08-2014 14:33:24 ]
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:01:55 #208
381212 Gulara
From the future
pi_143476276
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 07:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

^^

Ik zwaai hem met drager en al op mijn rug. Voorover hangen en klik-klik-klaar :)
Ah dat kan natuurlijk ook nog. Ik hang de heupband van de drager om, zwaai kind op m'n rug en doe m'n armen door de hengsels.
pi_143476333
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:01 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ah dat kan natuurlijk ook nog. Ik hang de heupband van de drager om, zwaai kind op m'n rug en doe m'n armen door de hengsels.
Zo doe ik het ook.
pi_143476368
Zoveel mogelijkheden ^O^!
Ik vond de hip-scoot eerst ook lastig maar nu juist erg fijn :+
pi_143476417
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:04 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook.
En ik.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:12:40 #212
381212 Gulara
From the future
pi_143476553
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:05 schreef GotC het volgende:
Zoveel mogelijkheden ^O^!
Ik vond de hip-scoot eerst ook lastig maar nu juist erg fijn :+
Ja maar die van jou is toch nog een heul kleine baby?
pi_143476678
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:12 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja maar die van jou is toch nog een heul kleine baby?
Klopt! ..10 mnd, 10.5 kg, 77 cm.. :+
pi_143476999
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:19 schreef GotC het volgende:

[..]

Klopt! ..10 mnd, 10.5 kg, 77 cm.. :+
omg! Mijnes was laatst 10.6 kg bij 25 mnd :D! Wel ietsjes langer, 84 cm. Lekker spekkie heb je :9.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143477094
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:01 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ah dat kan natuurlijk ook nog. Ik hang de heupband van de drager om, zwaai kind op m'n rug en doe m'n armen door de hengsels.
op deze manier bleef het rugpand halverwege 'hangen'. Dan lukte het me niet om alles goed omhoog te trekken :?.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143477297
Met de Tula doe ik ook de hip scoop. Met een doek zwiep ik wel met kind en al op mijn rug.
Moet wel zeggen dat mijn peuter niet zo heel lekker meer zwiept met al dat gewicht.

En ik denk dat mijn dreumesjes ook wel rond de 10,5 kg zitten eigenlijk.....
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:59:52 #217
381212 Gulara
From the future
pi_143477752
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:19 schreef GotC het volgende:

[..]

Klopt! ..10 mnd, 10.5 kg, 77 cm.. :+
Hoe heb je dat nou voor elkaar gekregen? :o
Mijnes is langer, maar ik heb een schrielkip. Geen spekkies. ;(
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:04:04 #218
381212 Gulara
From the future
pi_143477856
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

op deze manier bleef het rugpand halverwege 'hangen'. Dan lukte het me niet om alles goed omhoog te trekken :?.
Ik trek bij het aandoen even de stof onder z'n billen omhoog. Ik krijg nu maar moeilijk gevisualiseerd hoe en wanneer ik dat doe. :') maar ik zal er morgen even extra op letten, want als ik dat niet doe blijft het ook hangen inderdaad.
pi_143477869
Maar schrielkippen zijn ook super O+!

En ik heb geen idee :+ Hij eet wel als een bootwerker.
pi_143485681
Ik heb vandaag geprobeerd te zwaaien, maar toen deed hij gelijk zijn benen ingewikkeld en kreeg ik het rugpand niet goed over hem heen. Dus daarna deed ik de hipscoop en toen was hij boos, dus we blijven nog even oefenen :+

maar, sinds ik gezegd heb dat hij in de drager gaat is hij begonnen met los stappen *O*
pi_143490004
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:15 schreef GotC het volgende:

[..]

http://www.oschaslings.co(...)252F1%253Fpage%253D1
Deze? ;) Van Oscha, Ladybirds Glow wrap.
uit zeer betrouwbare bron weet ik dat ie er nog in andere kleuren komt :P
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:56:21 #222
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143490110
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

uit zeer betrouwbare bron weet ik dat ie er nog in andere kleuren komt :P
:+

Heb je toevallig ook nog andere kleuren in de sterren zien staan? /hinthint
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_143490143
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

uit zeer betrouwbare bron weet ik dat ie er nog in andere kleuren komt :P
Echt??
Zou je me please kunnen DMen als dat zo ver is?
pi_143490249
zeer snel!
pi_143490443
Oscha SN Marina komt mijn kant op :Y) Ben benieuwd.
/SN verslaafd
pi_143490575
overigens gewoon de oscha FB in de gaten houden, denk binnen nu en 2 weken :)
pi_143494141
Meh, hou niet van Ladybirds -O-
pi_143532558
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:13 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Kan 'm mobiel niet vinden, dus of verkocht of ligt aan mij.
Was een zwart/rode met lieveheersbeestjes maat 6 (Natibaby geloof ik).
An sich was de prijs prima, maar prioriteiten |:(
Staat er nu een op ddm
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143534556
Ik zag m vanavond ja!
Alleen diegene reageert niet op m'n pb..
pi_143543082
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:03 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zag m vanavond ja!
Alleen diegene reageert niet op m'n pb..
Staat soms in het 'overige' :r mapje van Facebook messenger. Even in het TK bericht zetten dat je een pb hebt verstuurd wil wel helpen :)
pi_143544387
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:18 schreef GotC het volgende:

[..]

Staat soms in het 'overige' :r mapje van Facebook messenger. Even in het TK bericht zetten dat je een pb hebt verstuurd wil wel helpen :)
Ohja, goeie van je
(heb zelf zo ook wel eens berichte gemist inderdaad)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:12:59 #232
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143629949
ok stomme vraag misschien maar…

Hoe doen jullie dat met kind in draagdoek en verschonen/ voeden als je alleen op pad bent?
Ik merk dat er weinig verschoongelegenheden zijn in winkels en cafeetjes. Met een kinderwagen kun je dat gemakkelijk doen in de kinderwagen zelf. En als je gaat voeden dan moet je daarna toch even je kindje ergens neerleggen om de doek weer deels om te doen voordat je de baby in kunt knopen, maar om de baby nou op een houten bankje buiten neer te leggen… :{

Ga morgen dus wat drinken met oud-collega's en wil Lucas in draagdoek meenemen, maar weet dat ze daar geen verschoonfaciliteiten hebben en als ik onderweg moet voeden heb ik dus geen idee hoe ik dat ga oplossen met weer inknopen. Misschien denk ik te moeilijk :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_143630118
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:12 schreef Chanty het volgende:
ok stomme vraag misschien maar…

Hoe doen jullie dat met kind in draagdoek en verschonen/ voeden als je alleen op pad bent?
Ik merk dat er weinig verschoongelegenheden zijn in winkels en cafeetjes. Met een kinderwagen kun je dat gemakkelijk doen in de kinderwagen zelf. En als je gaat voeden dan moet je daarna toch even je kindje ergens neerleggen om de doek weer deels om te doen voordat je de baby in kunt knopen, maar om de baby nou op een houten bankje buiten neer te leggen… :{

Ga morgen dus wat drinken met oud-collega's en wil Lucas in draagdoek meenemen, maar weet dat ze daar geen verschoonfaciliteiten hebben en als ik onderweg moet voeden heb ik dus geen idee hoe ik dat ga oplossen met weer inknopen. Misschien denk ik te moeilijk :')
Even aan een collega geven als je 'm weer inknoopt :)
Wb verschoonfaciliteiten..misschien alvast zo'n verschoningsmatje meenemen oid?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:18:26 #234
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143630134
Ik heb een verschoningsmatje in de luiertas en voed gewoon door doek los te doen, kind aan te leggen, kind weer rechtop, boeren, kletsen, lachen en doek weer vast O+

Maar, heel eerlijk: ook met verschoningsmatje zoek ik altijd een geschikte toiletruimte
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:34:53 #235
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143630779
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:18 schreef GotC het volgende:

[..]

Even aan een collega geven als je 'm weer inknoopt :)
Wb verschoonfaciliteiten..misschien alvast zo'n verschoningsmatje meenemen oid?
Waarschijnlijk ben ik daar dan al weg als ik ga voeden. Er is een uit Marokko afkomstige man bij en ik weet niet of het cultureel gewaardeerd wordt als ik in zijn bijzijn ga voeden. Dus ik zoek dan een plekje op een bankje buiten. Ik ga maar eens proberen de doek zo om te knopen en dan vanuit de doek te voeden, kijken of dat lukt :+

Verschoonmatje heb ik mee maar wat Kim zegt, ik zoek liever even een geschikte plek en leg m liever niet tussen de colaatjes van mijn collega's op tafel met zijn poepbroek :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_143630952
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:34 schreef Chanty het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben ik daar dan al weg als ik ga voeden. Er is een uit Marokko afkomstige man bij en ik weet niet of het cultureel gewaardeerd wordt als ik in zijn bijzijn ga voeden. Dus ik zoek dan een plekje op een bankje buiten. Ik ga maar eens proberen de doek zo om te knopen en dan vanuit de doek te voeden, kijken of dat lukt :+

Verschoonmatje heb ik mee maar wat Kim zegt, ik zoek liever even een geschikte plek en leg m liever niet tussen de colaatjes van mijn collega's op tafel met zijn poepbroek :+
Dat stelde ik ook niet voor :P

Gewoon vandaag oefenen met voeden vanuit de doek en mocht dat niet werken, gewoon de doek in z'n geheel losser doen, L. eruit, doek omhouden, L. voeden, in de doek, alles weer aanspannen en gaan :).
pi_143630988
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:34 schreef Chanty het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben ik daar dan al weg als ik ga voeden. Er is een uit Marokko afkomstige man bij en ik weet niet of het cultureel gewaardeerd wordt als ik in zijn bijzijn ga voeden. Dus ik zoek dan een plekje op een bankje buiten. Ik ga maar eens proberen de doek zo om te knopen en dan vanuit de doek te voeden, kijken of dat lukt :+

Verschoonmatje heb ik mee maar wat Kim zegt, ik zoek liever even een geschikte plek en leg m liever niet tussen de colaatjes van mijn collega's op tafel met zijn poepbroek :+
geen plan maken :p je vind heus wel een manier om hem te verschonen of te voeden. Misschien ben ik weer te makkelijk hoor dat kan ook :+ . Wat betreft voeden met die man in de buurt als ik in gezelschap ben buiten mijn familie om vraag ik of mensen er bezwaar tegen hebben als het druk is zoek is sowieso een plekje achterin een zaak op aangezien J dan rustiger drinkt.

Anders thuis even oefenen met knopen met baby vast? Dus niet eerst omslaan en L erin maar L vasthouden en dan de doek om hem heen en over je schouders. Lukt hier vaak als J overstuur is en ik ben alleen best goed ;). Succes!
♥ J & S
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:43:57 #238
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143631126
Vanuit een gewone fwcc voed ik door de knoop los te maken, de schouderbanen onder de billetjes vandaan te halen, wat los te halen, het buideltje wat losser te halen zodat je kindje wat kan zakken en schuiven en dan gewoon shirt omlaag, bh open en plopklokklok :P

En als je dan klaar bent, sluit je de boel weer af, zet/leg/hang je je kindje terug op de juiste plek en begin je met spannen zoals je dat gewend bent. En als t dan weer fijn zit kun je afknopen :D

Het lijkt misschien ingewikkeld maar is het niet :*. Oh en: zoek in de gelegenheid waar je bent een plekje apart op joh! Buiten is met minder goed weer niet ideaal :+ ):O
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_143631569
Ik heb daarom voor zulke dingen vaak de rekbare doek gebruikt, want die hoef ik niet opnieuw te knopen en daar kan I. gewoon heel snel in en uit. Maar daar wordt ze inmiddels wel te groot voor. Voor verschonen heb ik altijd een matje bij me en een dekentje en als er geen ruimte voor is bij/in de toiletten dan zoek ik zelf een rustig plekje op.

Wat betreft het voeden. Ik neem altijd een flinke sjaal mee. Dan kan ik zo voeden dat je echt vrijwel niets ziet. Ook ga ik een beetje afgewend zitten of op een stiller plekje. Als iemand dan toch nog bezwaar heeft, dan mag hij/zij dat zelf zeggen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143631593
Chanty, misschien dat die Marokkaanse man er nog de minste moeite mee heeft :+. Pakistaanse mannelijke collega van me kwam me juist tijdens het voeden van oudste vertellen dat 'ie dat zo goed vond. (En toen zijn vrouw zwanger was schrok hij enorm toen ik vertelde dat een gyn best een man kon zijn ;)).

Al best wat tips van ervaringsdeskundigen hierboven; geen toevoegingen. Veel plezier vast!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:37:59 #241
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143635594
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:40 schreef klaprooss het volgende:

[..]

geen plan maken :p je vind heus wel een manier om hem te verschonen of te voeden. Misschien ben ik weer te makkelijk hoor dat kan ook :+ . Wat betreft voeden met die man in de buurt als ik in gezelschap ben buiten mijn familie om vraag ik of mensen er bezwaar tegen hebben als het druk is zoek is sowieso een plekje achterin een zaak op aangezien J dan rustiger drinkt.

Anders thuis even oefenen met knopen met baby vast? Dus niet eerst omslaan en L erin maar L vasthouden en dan de doek om hem heen en over je schouders. Lukt hier vaak als J overstuur is en ik ben alleen best goed ;). Succes!
Ja ik denk misschien ook gewoon teveel na over dingen :') Ik neem sowieso een hydrofiel mee en een klemmetje, die kan ik ervoor hangen dan zie je ook niks. Hoop sowieso dat hij pas weer wil eten als we thuis zijn maar je weet het nooit met hem.

Net geprobeerd met Lucas al op de arm, hij moet dan alleen niet spartelen. Probeer volgende voedingsronde vanuit de doek te voeden. Desnoods neem ik de kinderwagen mee voor het geval dat :+

Rekbare doek heb ik ook liggen Franny maar het lukt me nog niet goed om die goed om te krijgen. Lucas ligt er wel goed in, maar hij zit zo hoog dat hij met zijn hoofdje voor mijn mond zit :') Het is nog niet gelukt hem lager te knopen (ok ik moet misschien ook wat vaker oefenen :P), volgens mij is mijn bovenlichaam gewoon te kort :') En heb geen voedingstop dus moet sowieso mijn shirt omhoog doen dan, wordt ook wat lastig :')

En idd Kursor geen idee hoe dat in die cultuur zit, maar om me nou voor te stellen met: hoi ik ben Chanty, vind je het goed als ik mijn tiet zo tevoorschijn tover… :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:45:22 #242
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143635813
Juist Marokkaanse mannen zijn tegen altijd heel complimenteus over voeden.
Ben je in sweetlake? Verschonen kan dan heel fijn bij de v&d.

Ik doe het zoals Kim doet!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:20:53 #243
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143636976
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:45 schreef Moppert het volgende:
Juist Marokkaanse mannen zijn tegen altijd heel complimenteus over voeden.
Ben je in sweetlake? Verschonen kan dan heel fijn bij de v&d.

Ik doe het zoals Kim doet!
Nee in Den Haag, vlak bij het station (zat me te bedenken dat ze daar toch ook verschoonfaciliteiten moeten hebben). Maar goed om te weten dat de V&D in Zoetermeer die wel heeft! ^O^
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:25:10 #244
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143637132
Lieverd, een hydrofiel en klemmetje? Je hebt 4,6 meter stof om je lijf :D perfect gordijntje!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:27:30 #245
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143637206
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:25 schreef Kimpossible het volgende:
Lieverd, een hydrofiel en klemmetje? Je hebt 4,6 meter stof om je lijf :D perfect gordijntje!
Blont he :+ iig een klemmetje dan om het aan mijn shirt te kunnen klemmen dat het niet afzakt. Ik wil niemand shockeren met mijn megaboob :{w
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_143637234
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:25 schreef Kimpossible het volgende:
Lieverd, een hydrofiel en klemmetje? Je hebt 4,6 meter stof om je lijf :D perfect gordijntje!
Dit!

En verder eens met veel bovengenoemde. Voor niet té druk maken het komt vast goed ;)
pi_143652843
Ik ben zo blij dat de draagdoek hier redelijk werkt tegen krampen. Na een aantal slapeloze nachten is het fijn dat ze nu even niet meer krijst. Maar zodra de doek afgaat beginnen de krampen weer. Dus ik zit nu in bed, kind slapend in de doek, maar ik heb geen idee hoe ik haar zo in haar wiegje kan krijgen zonder dat het weer begint. Ik kan moeilijk de hele nacht die doek om houden toch? Iemand tips over wat je 's nachts doet met een baby die alleen in de doek kan slapen?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 07:35:54 #248
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143655740
Wil ze ook niet zonder doek gewoon bij je slapen?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 08:04:35 #249
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_143655895
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:43 schreef Amsel het volgende:
Ik ben zo blij dat de draagdoek hier redelijk werkt tegen krampen. Na een aantal slapeloze nachten is het fijn dat ze nu even niet meer krijst. Maar zodra de doek afgaat beginnen de krampen weer. Dus ik zit nu in bed, kind slapend in de doek, maar ik heb geen idee hoe ik haar zo in haar wiegje kan krijgen zonder dat het weer begint. Ik kan moeilijk de hele nacht die doek om houden toch? Iemand tips over wat je 's nachts doet met een baby die alleen in de doek kan slapen?
Wat hier wel hielp, is je doek los knopen en dan gewoon met de doek nog wel over je kind op je rug in bed gaan liggen, dekbed erover, als dat opgewarmd is, doek er tussen uit halen.
En dan gewoon lekker met je baby op je buik onder de deken blijven liggen.
pi_143656444
Of het jezelf zo comfortabel maken dat je zelf ook kunt slapen.. Niet het dekbed dan ook nog over doen, maar een deken.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_143658534
Bedankt voor jullie tips! Ze wilde niet zonder draagdoek op me liggen, ging krijsen wanneer ik haar eruithaalde, dus ik denk dat de druk van de doek hielp tegen de kramp hielp. Als vanavond weer zo verloopt ga ik idd maar kijken of ik zelf half zittend een beetje comfortabel kan slapen met doek en baby.
pi_143661749
Amsel, (milde vorm van) inbakeren kan ook wel helpen, als je dat ziet zitten en wilt proberen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:05:38 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143662125
Wij deden altijd: voorover leunen zodat de baby in een soort hangmatje onder je buik hangt (boven iets zachts natuurlijk) en dan de knoop los maken en de doek heel langzaam laten zakken tot de baby ligt. En dan de rest van de doek er als een dekentje overheen draperen zodat het lekker warm blijft O+. Voor 's nachts misschien niet zo'n goede optie omdat je er dan bij moet blijven ivm de lange losse doek, maar overdag konden wij kuiken zo slapend weg leggen (in de box of wandelwagen bijvoorbeeld).
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:02:42 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143663937
Sleepydust in mijn nieuwe mei tai O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_143664090
Zzzzzz O+

Zit dat wel lekker bij jou? Die schouderbanden zo dicht bij je nek? Bij mij was dat nekpijn gegarandeerd, dus deed ik ze veel wijder (maar ik heb ook een beetje een bijzonder lijf... misschien is dat het)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:13:21 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143664288
Nee, daar moet ik nog wat op verzinnen :P
KuikenGuppy
pi_143664354
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:13 schreef Burdie het volgende:
Nee, daar moet ik nog wat op verzinnen :P
verder naar buiten op je schouders knopen :Y
Dan het kruis op je rug wat minder hoog. Werkte hier.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:17:44 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143664419
Dan ga ik dat later vanmiddag eens proberen. Mijn man doet het geloof ik wel in één keer goed, en hij draagt het meest ;) :+.
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:48:47 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143665461
Hier had ik vanmiddag even een grondige hekel aan dragen, de draagzak en bijna aan mn kind :X ik wou eigenlijk dat ik gewoon een nietswetende moeder met buggy was geweest :')

Conclusie; het is niet verstandig om met honger je kind van het kdv te gaan halen, daar haastig even te knopen over een gladde jas, en dan ook nog even naar de winkel te gaan :X E zat wat hoog of los of weetikhet, en hing elke keer zo'n beetje naast om alles maar te kunnen zien. Auw!!

Maarja, de keren dat ze wel fijn hangt zijn dan wel weer erg tof O+

Burdie, tof!!
pi_143666213
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:05 schreef Burdie het volgende:
Wij deden altijd: voorover leunen zodat de baby in een soort hangmatje onder je buik hangt (boven iets zachts natuurlijk) en dan de knoop los maken en de doek heel langzaam laten zakken tot de baby ligt. En dan de rest van de doek er als een dekentje overheen draperen zodat het lekker warm blijft O+. Voor 's nachts misschien niet zo'n goede optie omdat je er dan bij moet blijven ivm de lange losse doek, maar overdag konden wij kuiken zo slapend weg leggen (in de box of wandelwagen bijvoorbeeld).
Goeie!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:34:42 #261
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143701361
Nou was gewoon weer op tijd thuis voor de voeding en schone luier. Lucas heeft de hele tijd in de doek geslapen O+ en als ik had moeten voeden had die Marokkaanse man dat volgens mij inderdaad niet erg gevonden. Hij vond Lucas echt geweldig. Kuste hem in de doek O+ echt zo schattig.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_143701674
Vandaag wederom een dh geprobeerd. Jaap begon echter enorm naar de zijkant te leunen. Had t idee dat ie er bijna uitviel. Iemand idee hoe oplossen? Boven rail strakker?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_143712455
Ik heb mn Ooga Booga maar weer te koop gezet. Ik vind hem toch echt te dik en daardoor zit hij nooit lekker en zakt Stip ook vaak wat. Dus als iemand interesse heeft in een hele stevige doek? :s)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:56:55 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143715341
Foto? Prijs?

;)
KuikenGuppy
pi_143715657


Ik dacht aan 100 euro incl verzenden
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:07:42 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143715838
Ooh die is wel mooi! Zonde dat 'ie zo stug is (houd ik zelf ook niet van, maar mijn man juist wel). Hier even geen budget helaas ;)
KuikenGuppy
pi_143716004
Komt dat zakken echt doordat de doek zo dik is, of kun je nog strakker knopen? :)

Ik vind m op deze foto leuker dan op de site!
pi_143716370
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:11 schreef L-E het volgende:
Komt dat zakken echt doordat de doek zo dik is, of kun je nog strakker knopen? :)

Ik vind m op deze foto leuker dan op de site!
Ik krijg de knoop niet echt strak, waardoor ik het gevoel heb dat hij uitzakt.

En ik vind hem nog steeds erg leuk, maar ik vind het alles bij elkaar te duur om er een SSC van te laten maken, anders had ik dat denk ik gedaan :)
pi_143718081
Paar dagen geleden in de efteling met peuter en alleen de Tula mee. Was echt geweldig!
Geen gesodemieter met een buggy en als we in de rij moesten zat hij veilig op mijn rug (meestal beetje donker dus dat vond hij beetje eng). Echt zoooo fijn!

En nu wil ik een Tula Toddler (of een Wompat maar ik vrees dat die net iets boven budget zijn) maar eerst moeten de meiden daar ook in passen....
pi_143806464
Gisteren uitgewaaid op het strand, waar meneer heerlijk sliep in zijn nieuwe doek.
En precies in t restaurant werd hij weer wakker


pi_143806648
Aww *;! En mooi, de Ladybirds!
pi_143806683
Wat ziet dat er knus uit, Blue.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:26:28 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143808006
Leuk idee, je doek aanpassen op het restaurant waar je naartoe gaat :D ;).
Lieve foto!
KuikenGuppy
pi_143812951
Weer eens wat anders dan doek aanpassen bij je outfit :D
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:27:56 #275
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_143843053

Doutzen Kroes *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_143850469
Ik zit echt schandalig te WOG-en, maar kwam daardoor wel deze tegen: http://www.houvastmagazine.com/

Heeft iemand hem misschien besteld? Is het iets?
pi_143851422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:24 schreef Dot. het volgende:
Ik zit echt schandalig te WOG-en, maar kwam daardoor wel deze tegen: http://www.houvastmagazine.com/

Heeft iemand hem misschien besteld? Is het iets?
Ik heb 'm thuis :) Iets teveel schoonheidsfoutjes, teveel 'kijk ons lekker dragen O+', te weinig echt inhoudelijke info. Wel grappig, maar geen abo wmb.
pi_143852154
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik heb 'm thuis :) Iets teveel schoonheidsfoutjes, teveel 'kijk ons lekker dragen O+', te weinig echt inhoudelijke info. Wel grappig, maar geen abo wmb.
Ik heb hem ook besteld. Ben benieuwd :)

En ik heb een patroon gevonden voor een SSC. Als het me nu lukt er een te maken van Ikea stof, misschien durf ik het dan ook wel aan om mijn Natibaby ervoor te gebruiken :) En als ik dan een beetje zuinig doe heb ik misschien wel genoeg over voor een ringsling O-) *toekomstmuziek*
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:16:09 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143852247
Welk patroon heb je Dot?
KuikenGuppy
pi_143852342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:16 schreef Burdie het volgende:
Welk patroon heb je Dot?
Deze: http://www.mediafire.com/download/whdfr3hbm9t/A+SSC+Pattern.pdf

De blog waar hij bij hoort is helaas alleen op uitnodiging: http://latebloomercrafts.blogspot.nl/search/label/SSC

Alles gevonden bij http://metzonderhanden.we(...)uctured-carrier.html
pi_143852440
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik heb 'm thuis :) Iets teveel schoonheidsfoutjes, teveel 'kijk ons lekker dragen O+', te weinig echt inhoudelijke info. Wel grappig, maar geen abo wmb.
Dat 'kijk ons lekker dragen O+' kan ook online :+

Want kijk ons nou lekker dragen O+!


Nou ja, bijna dan
♥ J & S
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:48:58 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143853180
quote:
Zoiets staat hier ook nog op de planning, maar eerst de mei tai een tijdje uitproberen ;).

Inderdaad eerst een IKEA stofje proberen is geen overbodige luxe, ik heb de mijne intussen drie keer opnieuw gedaan en er zit intussen een ander draagdeel in dan op de foto's van hier :+ het knippie patroon ius bijvoorbeeld veel te breed bij de beentjes voor mijn kuiken...

Er is op facebook een groep 'zelf mei tai maken' waar je veel info, tips en ervaringen vindt.
KuikenGuppy
pi_143884862
Wij zijn blauwe bessen wezen plukken in de bergen met mini in de draagdoek! Was erg gezellig <3

Maar ik krijg snel last tussen mijn schouderbladen. Knoop ik dan verkeerd of is het gewoon mijn slechye houding? Heb er vaker last van iig, bij rechtop zitten bijv.

En ik moet iets tegen de zon verzinnen, want de zon kwam ineens door en ik heb dus steeds met een sjaal moeten klooien. Niet echt practisch dus.
pi_143886163
Voor de zon: een zonnehoedje? Of een hydrofiel als er geslapen wordt, kunnen ze helemaal verstopt worden :P

en heb je een foto? Het zou aan het aanspannen kunnen liggen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_143889072
Eens kijken. Ik weet niet if het duidelijk te zien is..?



(Niet quoten aub)


[ Bericht 42% gewijzigd door Roomsnoes op 27-08-2014 18:44:15 ]
pi_143889773
Het lijkt alsof je de schouderbanen dicht op je nek hebt zitten, iets verder uit je nek en spreiden op je schouder kan prettiger zitten. Lief bolletje zo O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_143919805
Kan een 'kleintje' van bijna 8 weken op je rug geknoopt worden?
Zou graag willen eten voorbereiden en klaarmaken maar met hem voor mijn buik vind ik dat geen goed plan.

Aanvulling: ik heb meestal eind vd middag een plakkertje en krijg het niet altijd voor elkaar alles al voor die tijd voor te bereiden.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:04:34 #288
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143920523
Ja dat kan in de rucksack.
en je kindje moet dan zijn hoofd op je schouders of in je nek kunnen leggen.
(alles lager dan dat is in principe te laag)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 37% gewijzigd door Moppert op 29-08-2014 15:32:49 ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143920918
Thanks, ga ik vanavond eens even opzoeken en oefenen met vriend erbij als opvang.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:34:03 #290
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143954519
Vandaag lekker wezen wandelen met de kinderen en de R.ufter in Visayas Guiuan
( is echt 1 van mijn fijnste doeken <3 hij slaapt al weer een uurtje ondertussen.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:00:41 #291
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143959293
En ook met orlando gedragen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143959347
Ik die zooooooooooooooooooooooooooooo mooi O+
pi_143980134
Hallo ervaren dames, ik begrijp dat het niet wenselijk is maar hoe erg/gevaarlijk is het als je zelf met mini in de doek in slaap valt?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_143980607
Ik denk dat dat geheel afhankelijk is van de knoop, de grootte van je kindje en de positie waarin je in slaap valt. En hoe vast je slaapt...
pi_143981098
Als jij zorgt dat je nergens heen kunt rollen, half zittend bijv en jullie beiden niet te warm gekleed zijn. Enkellaags knoop zou ik doen denk ik en geen dekbed over.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_144135443
Ik krijg m'n dochter op dit moment alleen nog maar in slaap in de doek. Het is het enige wat een beetje helpt tegen haar buikkrampen. Vaak genoeg val ik zelf ook half zittend in slaap. Inderdaad niet ideaal, maar beter dan niet slapen ;)

Kreeg net bij de bushalte naar m'n kop geslingerd: "Dat vind ik nou zo zielig hè, die beentjes zo wijd, ondingen zijn het!" :( Stom kreng. En ik ben dan ook niet scherp genoeg om iets snedigs terug te zeggen, ik kom niet verder dan glimlachen en zeggen "zit prima hoor!"
  woensdag 3 september 2014 @ 14:54:40 #297
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144136102
Ik vraag dan altijd of ze weten hoe een spreidbroekje werkt? :P
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 3 september 2014 @ 15:00:42 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144136303
Het is gewoon onbekendheid, mijn moeder dacht ook dat het niet goed was.
KuikenGuppy
pi_144137606
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:00 schreef Burdie het volgende:
Het is gewoon onbekendheid, mijn moeder dacht ook dat het niet goed was.
Snap ik ook wel, maar ik snap niet waarom zo'n mens de behoefte voelt om daar een wildvreemde moeder bij de bushalte over aan te spreken.
pi_144140132
Ja, een stoel zit ook minder fijn dan de stang van een herenfiets :?
  woensdag 3 september 2014 @ 18:17:45 #301
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144142841
ik vind het vooral ergerlijk als iemand met een bb dat roept :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')