abonnement Unibet Coolblue
pi_142869680
Hoi allemaal :),

Dit topic open ik uit nieuwsgierigheid. Meestal beweer ik dat ik sceptisch ben (er is geen god, er is geen duivel, er zijn geen demonen, er zijn geen zielen en er zijn geen geesten), maar diep ik mijn hart heb ik altijd enorme twijfel. En ik hoop dat hier enkele niet sceptici zitten die met me mee willen denken en sceptici die eventueel willen proberen mijn twijfels onderuit te schoppen.

Mijn twijfel komt doordat ik eigenlijk altijd het gevoel heb dat ik niet alleen ben, dat er altijd iets bij me is. Wanneer ik overdag actief mijn leven leid, heb ik dit ook, alleen dan hindert het me niet. Alleen 's avonds en 's nachts kan dat gevoel van aanwezigheid me angstig maken. Mijn angst voor het donker heb ik altijd gehad en er zijn ook wel dingen in mijn leven gebeurt die niks met dit subtopic te maken hebben, waardoor die angst is gebleven en versterkt. Desondanks kan dit volgens mij niet het gevoel van aanwezigheid verklaren.

Anderzijds vraag ik me ook altijd af waarom en wat er iets bij me zou zijn? Dat is de functie? Waarom zou een demon/geest/energie/ziel/wat-is-er-meer? bij mensen willen rondhangen? Wat is de meerwaarde, hun winst? In mijn opinie is aarde niet de enige bewoonde planeet en zijn mensen niet de heersers van de aarde, laat staan het helal: dus waarom? En wat moet ik ermee? Moet ik handelen en hoe dan?

Mijn reden om sceptisch te zijn is dat ik eenmaal angstig aangelegd ben, zelfs labiel ben (als ik heel eerlijk ben) en daardoor misschien dingen voel die er niet zijn. Misschien beeld ik het allemaal in omdat ik bang ben voor het donker en ook de nodige schade heb opgelopen in het leven. Anderzijds, waarom beeld ik al heel mijn leven hetzelfde in dan? Dit zou bij het volwassen worden toch over moeten gaan?

Stiekem ben ik wel benieuwd hoe jullie tegenover dit soort zaken staan en waarom? Met me meedenken zou ik fijn vinden :)
Dank jullie wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:04:23 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_142869924
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 23:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn twijfel komt doordat ik eigenlijk altijd het gevoel heb dat ik niet alleen ben, dat er altijd iets bij me is. Wanneer ik overdag actief mijn leven leid, heb ik dit ook, alleen dan hindert het me niet. Alleen 's avonds en 's nachts kan dat gevoel van aanwezigheid me angstig maken.
Klinkt eerder als paranoia dan het bewijs van een zogenaamde god.
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:10:49 #3
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_142870123
Ja, plak er maar weer een labeltje op en zet mensen weg als gek. De hele maatschappij houdt dit beeld in stand.

Vertrouw in je eigen kunnen en start met zelf nadenken en onderzoeken. Hoe lastig dat ook is, het is de enige manier om jezelf te bevrijden uit dit verrotte systeem.
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:14:18 #4
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142870228
Gezien je post geschiedenis zou ik je aanraden om jesus in je leven toe te laten , die beschermd je ook tegen demonen.
There is only one religion
pi_142870278
Naja... het antwoord van Woelwater gaf ik zelf ook min of meer, het is een twijfel die meespeelt.

En Ach3r0n: Het is niet lastig of heeft een grote invloed op me, het is alleen een nieuwsgierigheid. En ik vraag me af hoe niet-sceptici ermee omgaan :) en erover denken. Zelf weet ik het nog niet en kan ik er ook niet wakker van liggen oid :)

Dance99Vv: zoals ik al zei, ik ben labielig soms. I know it
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:27:58 #6
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_142870520
Je geeft aan dat je last hebt van angst wanneer je wilt slapen? Het lijkt me lastig slapen met angst.
pi_142870600
Soms is het ook lastig, maar dit is iets dat vrij gemakkelijk te relativeren is
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:35:47 #8
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_142870674
Ja maar het is wel een signaal van je lichaam. Als je dit negeert vind je het probleem dus kennelijk niet zo groot om het te willen oplossen.
pi_142870801
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:35 schreef Ach3r0n het volgende:
Ja maar het is wel een signaal van je lichaam. Als je dit negeert vind je het probleem dus kennelijk niet zo groot om het te willen oplossen.
Het klopt dat het een signaal van mijn lichaam is, maar het betekend niet dat mijn lichaam altijd terechte signalen afgeeft (wat onhandig is). En ik kan weinig met dit probleem, het is niet iets dat ik met een handeling kan oplossen. Als ik iets zou weten waardoor ik minder nachtangsten zou hebben, dan deed ik dat.

(en o... jee... ik vrees dat dit niet meer ontopic gaat worden)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 30 juli 2014 @ 01:09:58 #10
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_142871159
Het is het lichaam dat het signaal afgeeft, maar dit signaal is afkomstig vanuit het brein. Je bent je ervan bewust dat dit gebeurt. Maar vervolgens wil je direct dit signaal wegstoppen en negeren. Bang dat er emoties omhoog komen die je misschien niet aan kunt op dat moment.

De volgende keer als je weer een signaal krijgt probeer rustig te blijven en het gevoel te ondergaan.
  woensdag 30 juli 2014 @ 01:57:44 #11
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142872003
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als ik iets zou weten waardoor ik minder nachtangsten zou hebben, dan deed ik dat.
(2de en laatse X) ik zou je aanraden om Jezus in je leven toe te laten,
sceptici trappen niet je twijfels onderuit maar jouw.(vooral op Fok)
1ste reactie in dit topic, je bent/klinkt paranoia
2 de reactie , wie of wat is acheron?
van wiki:
Acheron
Acheron is in de Griekse mythologie als zoon van Oceanus en Thetys één van de Oceaniden, en "de rivier van het leed", één van de rivieren van Hades. De naam van de rivier is afgeleid van het Griekse woord achos, dat "smart" betekent.

De rivier vormde de grens van de onderwereld zoals de Grieken die zich voorstelden. Over deze rivier moesten de schimmen van de doden gebracht worden door Charon, de veerman.

Het water van de Acheron is slijkerig, zwart, troebel en bitter, net zoals dat van de Styx.

en hij zegt dit:
Vertrouw in je eigen kunnen en start met zelf nadenken en onderzoeken. Hoe lastig dat ook is, het is de enige manier om jezelf te bevrijden uit dit verrotte systeem.

Dat deed je al! ...Uit de OP

Meestal beweer ik dat ik sceptisch ben (er is geen god, er is geen duivel, er zijn geen demonen, er zijn geen zielen en er zijn geen geesten).....en toch twijfel je

acheron houdt je in je lijden:

Het is het lichaam dat het signaal afgeeft, maar dit signaal is afkomstig vanuit het brein. Je bent je ervan bewust dat dit gebeurt. Maar vervolgens wil je direct dit signaal wegstoppen en negeren. Bang dat er emoties omhoog komen die je misschien niet aan kunt op dat moment.

De volgende keer als je weer een signaal krijgt probeer rustig te blijven en het gevoel te ondergaan.

uit de OP:

Mijn twijfel komt doordat ik eigenlijk altijd het gevoel heb dat ik niet alleen ben, dat er altijd iets bij me is. Wanneer ik overdag actief mijn leven leid, heb ik dit ook, alleen dan hindert het me niet. Alleen 's avonds en 's nachts kan dat gevoel van aanwezigheid me angstig maken. Mijn angst voor het donker heb ik altijd gehad en er zijn ook wel dingen in mijn leven gebeurt die niks met dit subtopic te maken hebben, waardoor die angst is gebleven en versterkt. Desondanks kan dit volgens mij niet het gevoel van aanwezigheid verklaren.

Anderzijds vraag ik me ook altijd af waarom en wat er iets bij me zou zijn? Dat is de functie? Waarom zou een demon/geest/energie/ziel/wat-is-er-meer? bij mensen willen rondhangen?

Je bent niet alleen, waarom ? Omdat Jesus bij je wil zijn.

Wat is de meerwaarde ? ziele-rust
hun winst? nee winst voor jou hij beschermd jou tegen dat wat je niet bij je wil hebben,demon/geest/energie/ziel/wat-is-er-meer

Dan je laatse vraag:

wat moet ik ermee? Hem (Jezus)toelaten in je leven en Hem vertrouwen
Moet ik handelen en hoe dan? 's avonds tot Hem te bidden en vraag Hem over je te waken, je te beschermen tegen het kwaad, doe dat met je hart , en heb vertrouwen.

succes gegarandeerd, liefs Dance O+
There is only one religion
pi_142876625
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 23:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi allemaal :),

Dit topic open ik uit nieuwsgierigheid. Meestal beweer ik dat ik sceptisch ben (er is geen god, er is geen duivel, er zijn geen demonen, er zijn geen zielen en er zijn geen geesten), maar diep ik mijn hart heb ik altijd enorme twijfel. En ik hoop dat hier enkele niet sceptici zitten die met me mee willen denken en sceptici die eventueel willen proberen mijn twijfels onderuit te schoppen.

Mijn twijfel komt doordat ik eigenlijk altijd het gevoel heb dat ik niet alleen ben, dat er altijd iets bij me is. Wanneer ik overdag actief mijn leven leid, heb ik dit ook, alleen dan hindert het me niet. Alleen 's avonds en 's nachts kan dat gevoel van aanwezigheid me angstig maken. Mijn angst voor het donker heb ik altijd gehad en er zijn ook wel dingen in mijn leven gebeurt die niks met dit subtopic te maken hebben, waardoor die angst is gebleven en versterkt. Desondanks kan dit volgens mij niet het gevoel van aanwezigheid verklaren.

Anderzijds vraag ik me ook altijd af waarom en wat er iets bij me zou zijn? Dat is de functie? Waarom zou een demon/geest/energie/ziel/wat-is-er-meer? bij mensen willen rondhangen? Wat is de meerwaarde, hun winst? In mijn opinie is aarde niet de enige bewoonde planeet en zijn mensen niet de heersers van de aarde, laat staan het helal: dus waarom? En wat moet ik ermee? Moet ik handelen en hoe dan?

Mijn reden om sceptisch te zijn is dat ik eenmaal angstig aangelegd ben, zelfs labiel ben (als ik heel eerlijk ben) en daardoor misschien dingen voel die er niet zijn. Misschien beeld ik het allemaal in omdat ik bang ben voor het donker en ook de nodige schade heb opgelopen in het leven. Anderzijds, waarom beeld ik al heel mijn leven hetzelfde in dan? Dit zou bij het volwassen worden toch over moeten gaan?

Stiekem ben ik wel benieuwd hoe jullie tegenover dit soort zaken staan en waarom? Met me meedenken zou ik fijn vinden :)
Dank jullie wel :*
Ik denk dat angst voor het donker menselijk is, en niks met labiel zijn te maken heeft. Stress en andere emoties kunnnen, vooral als je het opkropt hele rare effecten hebben op je lichaam en geest. Een persoonlijk voorbeeld: toen ik net was gaan samenwonen hadden ik en mijn vriendin veel ruzie, ik zat in mijn afstudeerperiode voor het HBO en het ging niet goed met mijn vaders gezondheid. Nu probeer ik middels sporten nog altijd de meeste van mijn emoties eruit te knallen om mijn hoofd weer leeg te maken, echter lukte dit in deze periode niet. Ik stond te douchen na het sporten, en opeens werd ik overspoeld door een enorm angstgevoel, echt bijna in je (spreekwoordelijke) broek pissen van angst, zomaar uit het niets. Ik bleef dit gevoel houden, ik durfde niet meer alleen te slapen terwijl ik al jaren op mijzelf woonde, en daarbij 5 jaar alleen gewoond heb in onder andere een oud klooster, was erg onrustig, hoorde kloppen in de kast, voetstappen en dergelijke waardoor ik dacht dat het ons nieuwe appartement moest zijn. Dit heeft ongeveer 4 maanden geduurd. Uiteindelijk zijn 90% van die klachten opgehouden toen ik weer in rustiger vaarwater zat en ik en mijn vriendin alle problemen met elkaar opgelost hadden, behalve dat ik nog steeds onrustig sliep, wat uiteindelijk voor mij gewoon een knop omzetten was om dat ook op te lossen.

Moraal van het verhaal: veel paranomale gebeurtenissen kan je jezelf ook indenken als je in een emotioneel turbulente periode zit, en die klachten kunnen zelfs als die persoonlijke problemen opgelost zijn nog aan blijven houden, misschien hormonen of andere stoffen in je lichaam die er langer in blijven zitten oid.

Desondanks denk ik dat er wel meer is dan wij zien, hoewel dat niet in de vorm van geesten is denk ik...maar iets wat ons onbewust stuurt en ons kansen geeft die we kunnen pakken.
Jongens....gewoon even lekker relativeren.
pi_142876821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 01:57 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

(2de en laatse X) ik zou je aanraden om Jezus in je leven toe te laten,
sceptici trappen niet je twijfels onderuit maar jouw.(vooral op Fok)
1ste reactie in dit topic, je bent/klinkt paranoia
2 de reactie , wie of wat is acheron?
van wiki:
Acheron
Acheron is in de Griekse mythologie als zoon van Oceanus en Thetys één van de Oceaniden, en "de rivier van het leed", één van de rivieren van Hades. De naam van de rivier is afgeleid van het Griekse woord achos, dat "smart" betekent.

De rivier vormde de grens van de onderwereld zoals de Grieken die zich voorstelden. Over deze rivier moesten de schimmen van de doden gebracht worden door Charon, de veerman.

Het water van de Acheron is slijkerig, zwart, troebel en bitter, net zoals dat van de Styx.

en hij zegt dit:
Vertrouw in je eigen kunnen en start met zelf nadenken en onderzoeken. Hoe lastig dat ook is, het is de enige manier om jezelf te bevrijden uit dit verrotte systeem.

Dat deed je al! ...Uit de OP

Meestal beweer ik dat ik sceptisch ben (er is geen god, er is geen duivel, er zijn geen demonen, er zijn geen zielen en er zijn geen geesten).....en toch twijfel je

acheron houdt je in je lijden:

Het is het lichaam dat het signaal afgeeft, maar dit signaal is afkomstig vanuit het brein. Je bent je ervan bewust dat dit gebeurt. Maar vervolgens wil je direct dit signaal wegstoppen en negeren. Bang dat er emoties omhoog komen die je misschien niet aan kunt op dat moment.

De volgende keer als je weer een signaal krijgt probeer rustig te blijven en het gevoel te ondergaan.

uit de OP:

Mijn twijfel komt doordat ik eigenlijk altijd het gevoel heb dat ik niet alleen ben, dat er altijd iets bij me is. Wanneer ik overdag actief mijn leven leid, heb ik dit ook, alleen dan hindert het me niet. Alleen 's avonds en 's nachts kan dat gevoel van aanwezigheid me angstig maken. Mijn angst voor het donker heb ik altijd gehad en er zijn ook wel dingen in mijn leven gebeurt die niks met dit subtopic te maken hebben, waardoor die angst is gebleven en versterkt. Desondanks kan dit volgens mij niet het gevoel van aanwezigheid verklaren.

Anderzijds vraag ik me ook altijd af waarom en wat er iets bij me zou zijn? Dat is de functie? Waarom zou een demon/geest/energie/ziel/wat-is-er-meer? bij mensen willen rondhangen?

Je bent niet alleen, waarom ? Omdat Jesus bij je wil zijn.

Wat is de meerwaarde ? ziele-rust
hun winst? nee winst voor jou hij beschermd jou tegen dat wat je niet bij je wil hebben,demon/geest/energie/ziel/wat-is-er-meer

Dan je laatse vraag:

wat moet ik ermee? Hem (Jezus)toelaten in je leven en Hem vertrouwen
Moet ik handelen en hoe dan? 's avonds tot Hem te bidden en vraag Hem over je te waken, je te beschermen tegen het kwaad, doe dat met je hart , en heb vertrouwen.

succes gegarandeerd, liefs Dance O+
Is dit trouwens de nieuwe soort Jehova? De digitale Jehova's?!
Jongens....gewoon even lekker relativeren.
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:19:51 #14
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142878725
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 01:57 schreef Dance99Vv het volgende:
(2de en laatse X) ik zou je aanraden om Jezus in je leven toe te laten,
Vooruit. No comment, voor deze keer :P

quote:
sceptici trappen niet je twijfels onderuit maar jouw.(vooral op Fok)
Dat zijn dan geen sceptici.
Sceptisch ben je tegenover ideen, niet mensen.

quote:
1ste reactie in dit topic, je bent/klinkt paranoia
2 de reactie , wie of wat is acheron?
van wiki:
Acheron
Acheron is in de Griekse mythologie als zoon van Oceanus en Thetys één van de Oceaniden, en "de rivier van het leed", één van de rivieren van Hades. De naam van de rivier is afgeleid van het Griekse woord achos, dat "smart" betekent.

De rivier vormde de grens van de onderwereld zoals de Grieken die zich voorstelden. Over deze rivier moesten de schimmen van de doden gebracht worden door Charon, de veerman.

Het water van de Acheron is slijkerig, zwart, troebel en bitter, net zoals dat van de Styx.

en hij zegt dit:
Vertrouw in je eigen kunnen en start met zelf nadenken en onderzoeken. Hoe lastig dat ook is, het is de enige manier om jezelf te bevrijden uit dit verrotte systeem.

Dat deed je al! ...Uit de OP

Meestal beweer ik dat ik sceptisch ben (er is geen god, er is geen duivel, er zijn geen demonen, er zijn geen zielen en er zijn geen geesten).....en toch twijfel je

acheron houdt je in je lijden:

Het is het lichaam dat het signaal afgeeft, maar dit signaal is afkomstig vanuit het brein. Je bent je ervan bewust dat dit gebeurt. Maar vervolgens wil je direct dit signaal wegstoppen en negeren. Bang dat er emoties omhoog komen die je misschien niet aan kunt op dat moment.

De volgende keer als je weer een signaal krijgt probeer rustig te blijven en het gevoel te ondergaan.

uit de OP:

Mijn twijfel komt doordat ik eigenlijk altijd het gevoel heb dat ik niet alleen ben, dat er altijd iets bij me is. Wanneer ik overdag actief mijn leven leid, heb ik dit ook, alleen dan hindert het me niet. Alleen 's avonds en 's nachts kan dat gevoel van aanwezigheid me angstig maken. Mijn angst voor het donker heb ik altijd gehad en er zijn ook wel dingen in mijn leven gebeurt die niks met dit subtopic te maken hebben, waardoor die angst is gebleven en versterkt. Desondanks kan dit volgens mij niet het gevoel van aanwezigheid verklaren.

Anderzijds vraag ik me ook altijd af waarom en wat er iets bij me zou zijn? Dat is de functie? Waarom zou een demon/geest/energie/ziel/wat-is-er-meer? bij mensen willen rondhangen?

Je bent niet alleen, waarom ? Omdat Jesus bij je wil zijn.

Wat is de meerwaarde ? ziele-rust
hun winst? nee winst voor jou hij beschermd jou tegen dat wat je niet bij je wil hebben,demon/geest/energie/ziel/wat-is-er-meer

Dan je laatse vraag:

wat moet ik ermee? Hem (Jezus)toelaten in je leven en Hem vertrouwen
Moet ik handelen en hoe dan? 's avonds tot Hem te bidden en vraag Hem over je te waken, je te beschermen tegen het kwaad, doe dat met je hart , en heb vertrouwen.

succes gegarandeerd, liefs Dance O+
Nee, nee, nee.
TS moet het zelf weten uiteraard, maar m'n zus heeft niet de oplossing voor een angststoornis, waar het hier toch over gaat. Als de aanwezigheid die TS voelt iets met jezus te maken had, zou ze (hoogstwaarschijnlijk) geen angst voelen.

Sowieso behoorlijk overrated die Jezus, als je het mij vraagt. Er bestaan oudere stromingen die minstens hetzelfde vertellen. (Volgens mij was jezus ook eerder een boeddhist dan jood)

Oh, ja, ik bespaar je het opzoeken even:
R0N1N = Ronin = Samurai zonder meester.
Ik volg "de weg van de samurai" (Bushido) maar heb/duld geen 'meester'.

De 7 principes van Bushido (wat voortkomt uit shinto boeddhisme)

Gi
de juiste beslissing, genomen met de juiste houding en gebaseerd op de waarheid

Yu
dapperheid

Jin
Universele liefde, compassie ten opzichte van anderen

Rei
de juiste actie ondernemen, beleefdheid

Makato
Oprechtheid

Melyo
Eer en Glorie

Chugo
Toewijding, Loyaliteit

Wat twijfel over het geloof betreft:
Er is niets mis met twijfel. Wel met geloof.

Geloof draagt (vermeende) absolute "waarheid" in zich. Zonder toetsing.
Geloof is daarmee DE grote splijtzwam van de menselijke samenleving. (vooral doordat velen elkaar uitsluiten, maar al is het verschil niet meer dan wie de ware opvolger is ... )

[ Bericht 3% gewijzigd door R0N1N op 30-07-2014 12:30:01 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:08:30 #15
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_142880493
Als je twijfelt of God bestaat, kan je hem gewoon vragen of ie zich bekend maakt, als ie bestaat dan is ie alwetend en weet ie dat je dat vraagt en zal hij zich ook bekend maken.
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:41:31 #16
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142881509
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:25 schreef Hatsjikkiedee het volgende:

[..]

Is dit trouwens de nieuwe soort Jehova? De digitale Jehova's?!
nee dat niet maar voor als je daar geinterreseerd in bent www.jw.org/nl

Ik zeg niet dat ze nu bijbelstudie moet gaan doen, jesusfriek moet worden of nu iedere zondag naar de kerk moet. :{w
There is only one religion
pi_142881905
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:19 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Vooruit. No comment, voor deze keer :P

[..]

Dat zijn dan geen sceptici.
Sceptisch ben je tegenover ideen, niet mensen.

[..]

Nee, nee, nee.
TS moet het zelf weten uiteraard, maar m'n zus heeft niet de oplossing voor een angststoornis, waar het hier toch over gaat. Als de aanwezigheid die TS voelt iets met jezus te maken had, zou ze (hoogstwaarschijnlijk) geen angst voelen.

Sowieso behoorlijk overrated die Jezus, als je het mij vraagt. Er bestaan oudere stromingen die minstens hetzelfde vertellen. (Volgens mij was jezus ook eerder een boeddhist dan jood)

Oh, ja, ik bespaar je het opzoeken even:
R0N1N = Ronin = Samurai zonder meester.
Ik volg "de weg van de samurai" (Bushido) maar heb/duld geen 'meester'.

De 7 principes van Bushido (wat voortkomt uit shinto boeddhisme)

Gi
de juiste beslissing, genomen met de juiste houding en gebaseerd op de waarheid

Yu
dapperheid

Jin
Universele liefde, compassie ten opzichte van anderen

Rei
de juiste actie ondernemen, beleefdheid

Makato
Oprechtheid

Melyo
Eer en Glorie

Chugo
Toewijding, Loyaliteit

Wat twijfel over het geloof betreft:
Er is niets mis met twijfel. Wel met geloof.

Geloof draagt (vermeende) absolute "waarheid" in zich. Zonder toetsing.
Geloof is daarmee DE grote splijtzwam van de menselijke samenleving. (vooral doordat velen elkaar uitsluiten, maar al is het verschil niet meer dan wie de ware opvolger is ... )
Oeh, dat is iets waar ik mij veel meer mee kan identificeren!
Jongens....gewoon even lekker relativeren.
pi_142881989
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:41 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

nee dat niet maar voor als je daar geinterreseerd in bent www.jw.org/nl

Ik zeg niet dat ze nu bijbelstudie moet gaan doen, jesusfriek moet worden of nu iedere zondag naar de kerk moet. :{w
Nee, je geeft alleen maar twee keer aan dat ze hulp aan jezus moet vragen, alsof dan al haar problemen op miraculeuze wijze verdwijnen. Maar ik ben erg allergisch voor mensen die openlijk over hun geloof praten en mensen ervan proberen te overtuigen mee te doen, dus misschien reageer ik daarom net wat te fel.
Jongens....gewoon even lekker relativeren.
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:59:00 #19
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142882008
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:41 schreef Dance99Vv het volgende:
nee dat niet maar voor als je daar geinterreseerd in bent www.jw.org/nl

Ik zeg niet dat ze nu bijbelstudie moet gaan doen, jesusfriek moet worden of nu iedere zondag naar de kerk moet. :{w
:D

Nee je geeft een oprecht stukje advies, gericht op jouw wereld beeld.
Dáár is niets mis mee. Al ben ik het er niet mee eens.

& Als TS er mee geholpen is, voor mijn part via een placebo effect, is het doel bereikt. ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 30 juli 2014 @ 14:31:21 #20
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142883071
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:19 schreef R0N1N het volgende:
TS moet het zelf weten uiteraard, maar m'n zus heeft niet de oplossing voor een angststoornis, waar het hier toch over gaat. Als de aanwezigheid die TS voelt iets met jezus te maken had, zou ze (hoogstwaarschijnlijk) geen angst voelen.

Hel is empty al devils are here, uit spiritus
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:19 schreef R0N1N het volgende:
Wat twijfel over het geloof betreft:
Er is niets mis met twijfel. Wel met geloof.
Ik draai dat in dit geval om , er is niks mis met geloof, wel met de doctrine van instituten zoals b.v. de katolieke kerk en andere.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:19 schreef R0N1N het volgende:
Geloof draagt (vermeende) absolute "waarheid" in zich. Zonder toetsing.
De toetsing is de ervaring/beleving

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:19 schreef R0N1N het volgende:
Geloof is daarmee DE grote splijtzwam van de menselijke samenleving. (vooral doordat velen elkaar uitsluiten, maar al is het verschil niet meer dan wie de ware opvolger is ... )
Dat hoeft niet, maar ben het met je eens dat dat wel gebeurd(ook door atheisten)
De ware christen sluit niemand uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dance99Vv op 30-07-2014 14:51:41 ]
There is only one religion
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:06:02 #21
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142884375
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:59 schreef R0N1N het volgende:
& Als TS er mee geholpen is, voor mijn part via een placebo effect, is het doel bereikt.
Jij als scepticus weet dat het wetenschappelijk bewezen is dat het werkt en ook in de psychiatrie veel wordt toegepast.
There is only one religion
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:19:39 #22
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142884799
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:31 schreef Dance99Vv het volgende:
Hel is empty al devils are here, uit spiritus
Sterker nog. Dit is de hel (op aarde) ;)

quote:
Ik draai dat in dit geval om , er is niks mis met geloof, wel met de doctrine van instituten zoals b.v. de katolieke kerk en andere.
Nee.
Ik trek het expres breed.
De mensen die geloven in geesten, aliens enz. zijn even star in hun onbewezen opvattingen.

Je moet niets geloven, maar onderzoeken tot je weet. (& accepteren dat je een hoop niet weet / nooit zeker gaat weten)

quote:
De toetsing is de ervaring/beleving
Nee.
... maar zal de bewijslast even buiten de discussie houden ;)

quote:
Dat hoeft niet, maar ben het met je eens dat dat wel gebeurd(ook door atheisten)
De ware christen sluit niemand uit.
Dat hoeft alleen theoretisch niet.
In de praktijk gaat het altijd mis. Men pikt de verschillen er uit en blaast die tot megalomane proporties op. Bovendien sluiten de grootste geloven in de wereld elkaar uit.
Atheisten kunnen er ook wat van ja (de materialistische en anti-theistische stromingen.)

De ware christen bestaat niet (meer).
Die zijn vakkundig uitgemoord door de Romeinen, na het institutionaliseren van de voorgeschreven staatsreligie (Romeins Katholiek)

Wist je dat de (vroege / ware) volgelingen van Jezus zich: "volgers van de weg" noemden en geen "christen" ? :)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:23:38 #23
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142884901
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:06 schreef Dance99Vv het volgende:
Jij als scepticus weet dat het wetenschappelijk bewezen is dat het werkt en ook in de psychiatrie veel wordt toegepast.
Daarom kan ik daar in zo'n geval ook genoegen mee nemen ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:29:49 #24
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_142885081
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:19 schreef R0N1N het volgende:
Oh, ja, ik bespaar je het opzoeken even:
R0N1N = Ronin = Samurai zonder meester.
Ik volg "de weg van de samurai" (Bushido) maar heb/duld geen 'meester'.

De 7 principes van Bushido (wat voortkomt uit shinto boeddhisme)

Gi
de juiste beslissing, genomen met de juiste houding en gebaseerd op de waarheid

Yu
dapperheid

Jin
Universele liefde, compassie ten opzichte van anderen

Rei
de juiste actie ondernemen, beleefdheid

Makato
Oprechtheid

Melyo
Eer en Glorie

Chugo
Toewijding, Loyaliteit

Is dit niet ook een geloof/levensovertuiging?
Wat bij mij de nodige vragen oproept, vertel is, wat is de juiste levenshouding , de waarheid (absolute of niet)?
toewijding? loyaliteit, aan wie of wat?
boedisme is ook een geloof toch?
Met alle respect hoor ,dit is geen aanval maar je bracht het en ik moest lachen omdat het klinkt als een geloof dat je hebt.
There is only one religion
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:37:38 #25
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142885417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:29 schreef Dance99Vv het volgende:
Is dit niet ook een geloof/levensovertuiging?
Geloof, nee. Levensovertuiging, ja

quote:
Wat bij mij de nodige vragen oproept, vertel is, wat is de juiste levenshouding , de waarheid (absolute of niet)?
Dat ga ik je niet in een paar zinnen (of posts) uit kunnen leggen.

quote:
toewijding? loyaliteit, aan wie of wat?
Jezelf, je vrienden, het leven, dat wat je doet.
(& als Samurai hoort daar loyaliteit en toewijding aan de Daimyo (=baas) bij, maar dat stukje doe ik niet aan :P )

quote:
boedisme is ook een geloof toch?
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben geen boeddhist iig.

quote:
Met alle respect hoor ,dit is geen aanval maar je bracht het en ik moest lachen omdat het klinkt als een geloof dat je hebt.
Ik begrijp je verwarring :)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')