abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_142866055
Ik heb een paar maanden geleden in mijn kelder een slaapkamer laten aanleggen, en ik heb op de betonvloer een zwevende lamellenparket gelegd op een ondervloer met een geintregeerd vochtscherm.

Helaas is er na de enorme hoosbui van afgelopen maandag veel water (waarschijnlijk) via een kozijn (dat aan de tuin grenst) naar binnen gelopen en heeft een groot deel van de vloer 5 cm onder water gestaan.

Het water was binnen een paar uren weggepompt (met een cntrifugaalpomp) en met een speciale stofzuiger hebben we het resterende water weggezogen. Ik heb nu continu een bouwdroger aanstaan die zoveel mogelijk vocht uit de ruimte moet trekken.

Echter zie ik dat er tussen de houten vloer en de ondervloer op sommige plekken nog vocht aanwezig is.

Enerzijds denk ik zelf dat ik alles weg moet halen, maar kan het niet zo zijn dat het water door het hout heen kan verdampen? Of is dat een onwerkelijk idee? Ik heb het vermoeden dat als ik alles nu uit elkaar trek de planken de vrijheid krijgen om krom te trekken en dat ik het later onmogelijk weer in elkaar kan zetten. Dus dan zou ik het (voorlopig) eerst zo kunnen laten liggen, met kans op schimmel, maar dan kan het vocht misschien tussen de naden door verdampen.

Denken jullie dat dit vocht op deze manier zal verdampen? Of moet ik de hele vloer verwijderen en proberen alles plankje voor plankje te laten drogen?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:55:47 #2
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_142866979
Is dit geen verzekeringskwestie?
pi_142868035
Lamelparket zit op een drager. Wellicht is de drager nu naar de klote (spaanplaat, multiplex) en gaat je hele vloer gek doen.

Vloer eruit krijg je er nooit meer in denk ik.

Oplossing? Heel lastig... plinten eraf, goed ventileren en ontvochtigen... verwarmen helpt altijd (warme lucht, meer vocht).

Geen idee of dit verzekerd is.
Laat die handjes wapperen!
pi_142868845
Nee hiervoor ben ik niet verzekerd, ik zal het zelf op moeten lossen (en betalen).

In principe wil ik het laten liggen, en zal het vocht waarschijnlijk wel verdampen (als ik het genoeg verwarm en het vocht opvang). Ik vraag me af of ik dan geen problemen met schimmel ga krijgen.
pi_142873732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 23:33 schreef Kapslock het volgende:
Nee hiervoor ben ik niet verzekerd, ik zal het zelf op moeten lossen (en betalen).
Heb je dan geen opstal verzekering? Of anders inboedel als het niet als 'nagelvast' wordt beschouwd?

quote:
In principe wil ik het laten liggen, en zal het vocht waarschijnlijk wel verdampen (als ik het genoeg verwarm en het vocht opvang). Ik vraag me af of ik dan geen problemen met schimmel ga krijgen.
Houten vloer, 5cm water er op. Als je dat niet goed aanpakt, houd je daar de komende tijd alleen maar ellende mee.

Dit gaat zo krom trekken van hier tot tokio en als het niet goed door en door droogt, ga je inderdaad schimmelvorming krijgen.
pi_142875807
Dat vocht krijg je niet tussen je ondervloer en vloer weg. Heb hetzelfde ongeveer meegemaakt en moest gewoon de hele vloer eruit halen. Ook een bouwdroger voor een week laten draaien.

Anders blijf je een zompige vloer en muffe ruimte er aan over houden. Gegarandeerd. Geloof me.

Verzekeringswerk: laminaat vloer is inboedel trouwens! (ervaring opgedaan afgelopen juni)

[ Bericht 19% gewijzigd door Eelcotje84 op 30-07-2014 10:59:30 ]
pi_142886992
De leverancier van de vloer eindelijk aan de telefoon gehad en die zegt dat als ik het uit elkaar trek de vloerdelen van het lamellen parket zodanig gaan vervormen dat ik het na het drogen niet meer normaal in elkaar krijg. Dat is mijn ervaring ook, want die paar planken die ik heb verwijdert trekken inderdaad meteen krom. Ik ga het proberen op te lossen door de vloer te laten liggen.

Ik ga vanavond kijken of ik iets tussen de vloer en de ondervloer kan krijgen (latjes oid) zodat er een tijdelijke ventilatieruimte ontstaat, zodat het water ertussen eindelijk kan verdampen.
pi_142890843
Maar reageer eens waarom je niet verzekerd bent? Heb je geen opstal of inboedelverzekering dan?
pi_142897173
We hebben inderdaad wel een opstalverzekering via de VVE, die ga ik morgen ook inlichten. Ik ben nog al autonoom van aard, en probeer alles zelf op te lossen.
pi_142897422
Bij nadere beschouwing denk ik dat het water niet eens via het raam (of de kozijnen) zijn binnengekomen. De kozijnen en de onderliggende muur (die ook gestucced is) zijn kurkdroog.
pi_142902704
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:05 schreef Kapslock het volgende:
Bij nadere beschouwing denk ik dat het water niet eens via het raam (of de kozijnen) zijn binnengekomen. De kozijnen en de onderliggende muur (die ook gestucced is) zijn kurkdroog.
Dat is niet zo raar als er een bouwdroger staat te draaien en het 2 dagen geleden is.
pi_142902915
Die opstalverzekering van de vve gaat waarschijnlijk alleen over de zaken die Door de vve beheerd worden. Niet je eigen spul. Ik begrijp dat je niet verzekerd bent?

Anders kan ik je vertellen dat je opstal of inboedel verzekering absoluut niet moeilijk gaat doen hierover. Heb een vergelijkbaar iets hier alleen staan al mijn planken al zo krom als maar kan...
  woensdag 30 juli 2014 @ 22:57:38 #13
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_142903054
Moet ik autonoom uitleggen als dat je zelf niet verzekerd bent?

Dit zou zeer onverstandig zijn. Inboedel is praktisch de goedkoopste verzekering in premie, vanaf een paar euro per maand. En je dekt jezelf in tegen grote schade die je mogelijk niet zelf kunt dragen.

Heb zelf dit najaar bij een storm grote schade gehad. Bijna 20k aan inboedel en opstal. Dan weet je ineens waarom je dit soort verzekeringen afsluit; ik betaal de rest van mijn leven fluitend de premie voor deze twee verzekeringen.

Ik richt me niet specifiek tot jou, TS, maar tegen iedereen die hier misschien laconiek over zou kunnen doen. Als je zoiets als dit overkomt kun je maar beter goed verzekerd zijn.
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:05:03 #14
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_142903436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:54 schreef zatoichi het volgende:
Die opstalverzekering van de vve gaat waarschijnlijk alleen over de zaken die Door de vve beheerd worden. Niet je eigen spul. Ik begrijp dat je niet verzekerd bent?

Anders kan ik je vertellen dat je opstal of inboedel verzekering absoluut niet moeilijk gaat doen hierover. Heb een vergelijkbaar iets hier alleen staan al mijn planken al zo krom als maar kan...
Ik zou dat eerste even checken. Dit hangt van meerdere dingen af.

Ten eerste wat die opstalverzekering precies dekt. Het is niet uitgesloten dat die dekking verder gaat dan het casco en de gemeenschappelijke ruimte. Ik ben zelf niet heel bekend met dit soort verzekeringsvoorwaarden, appartementsrechten en vve's maar het klinkt handig om opstal in één keer te kunnen verzekeren voor een heel complex.

Daarnaast is het de vraag of de vloer tot het opstal of de inboedel wordt gerekend. Dit zou per vetzkering kunnen verschillen.

Tot slot is de oorzaak van belang. Is er bijvoorbeeld lekkage door schade aan het deel van het gebouw dat onder de opstalverzekering van de vve valt, dan zou er sprake kunnen zijn van vervolgschade. Of misschien was er zelfs achterstallig onderhoud. Dan zou je het zelfs op aansprakelijkheid kunnen gooien.

Ook als je zelf niet verzekerd bent zouden er wel degelijk kleine lichtpuntjes kunnen zijn.

Maar uit ervaring weet ik inmiddels maar al te goed dat grote schade al vervelend genoeg is door al het gedoe en dat het beter is om je zodanig ingedekt te hebben dat je je in elk geval niet druk hoeft te maken over de financiële kant. Het is goed om in dit soort gevallen bij je eigen verzekeraar aan te kunnen kloppen. Laat die eventueel maar naar aansprakelijkheid e.d. kijken, als jij je schadebedrag maar krijgt uitgekeerd.
pi_142904684
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:57 schreef Barrah het volgende:
Moet ik autonoom uitleggen als dat je zelf niet verzekerd bent?
Ik heb inderdaad geen inboedelverzekering, iets wat na vandaag zeer zeker verandering in gaat komen. Na wat onderzoek van vanavond lijkt het alsof het wel moeilijk is om goederen in een kelder verzekerd te krijgen als er schade is door water lekkage door muur of vloer. (Wat bij mij denk ik het geval is). Zelfs voor de All-in verzekeringen.

Maar met autonoom bedoel ik ook dat ik het liefts zelf alles aanpak, Heb die vloer er tenslotte zelf ook ingelegd, en als de vloer vervangen moet worden dan doe ik dat weer liever zelf. Het is tenslotte niet verkeerd werk.

Maar goed, dit was wel een dure les, maar het had nog veel slechter kunnen aflopen als ik er niet zo snel bij was geweest, en hulp heb gehad van een aantal slimme vrienden.
pi_142912385
quote:
6s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:28 schreef Kapslock het volgende:
Ik heb inderdaad geen inboedelverzekering,
Handig als de tent affikt waar jij niets aan kon doen; alles foetsie.

quote:
Na wat onderzoek van vanavond lijkt het alsof het wel moeilijk is om goederen in een kelder verzekerd te krijgen als er schade is door water lekkage door muur of vloer. (Wat bij mij denk ik het geval is). Zelfs voor de All-in verzekeringen.
Tja, natuurlijk kan je nu het niet meer verzekeren... beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk.

Maar je kan nu wel een inboedelverzekering afsluiten voor als het over 4 weken ergens anders vochtschade onstaat door het weer.
pi_142924804
quote:
Handig als de tent affikt waar jij niets aan kon doen; alles foetsie.
Klopt, dat gaat me niet weer gebeuren. Ik moet er niet aan denken...

In ieder geval komt er binnenkort iemand langs van de opstalverzekering om te kijken wat er gedaan moet worden en of dat uitgekeerd gaat worden door de verzekering.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')