abonnement Unibet Coolblue
pi_142857935
Hi allemaal,

Heeft iemand ervaringen met de VU, is het echt zo saai als veel mensen zeggen? Ik wil namelijk vanaf februari instromen en dit is op veel uni's niet mogelijk. Graag jullie mening!

Thanks!
pi_142858477
Het schijnt inderdaad een van de meest saaie universiteiten te zijn, tevens schijnt het ook een broeiplek voor allochtonen te zijn (Turken en Marokkanen), op zichzelf niks mis mee, maar je moet er wel van houden.

Ik persoonlijk zit liever met Nederlanders in de klas en wordt het liefst zo min mogelijk geconfronteerd met de Islam. Inb4 dat ik een racist ben.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:04:30 #3
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_142858995
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:51 schreef Rechtsgeleerdheid92 het volgende:
Het schijnt inderdaad een van de meest saaie universiteiten te zijn, tevens schijnt het ook een broeiplek voor allochtonen te zijn (Turken en Marokkanen), op zichzelf niks mis mee, maar je moet er wel van houden.

Ik persoonlijk zit liever met Nederlanders in de klas en wordt het liefst zo min mogelijk geconfronteerd met de Islam. Inb4 dat ik een racist ben.
Heb het gevoel dat er een aanzienlijk verschil zit tussen de allochtonen op 't ROC en op de universiteit.
pi_142859483
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:51 schreef Rechtsgeleerdheid92 het volgende:
Het schijnt inderdaad een van de meest saaie universiteiten te zijn, tevens schijnt het ook een broeiplek voor allochtonen te zijn (Turken en Marokkanen), op zichzelf niks mis mee, maar je moet er wel van houden.

Ik persoonlijk zit liever met Nederlanders in de klas en wordt het liefst zo min mogelijk geconfronteerd met de Islam. Inb4 dat ik een racist ben.
Hoi,

Jij klinkt als een echte hater.

Doei.
pi_142859722
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:16 schreef Festa94 het volgende:

[..]

Hoi,

Jij klinkt als een echte hater.

Doei.
Haters gonna hate.
pi_142865175
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:51 schreef Rechtsgeleerdheid92 het volgende:
Het schijnt inderdaad een van de meest saaie universiteiten te zijn, tevens schijnt het ook een broeiplek voor allochtonen te zijn (Turken en Marokkanen), op zichzelf niks mis mee, maar je moet er wel van houden.

Ik persoonlijk zit liever met Nederlanders in de klas en wordt het liefst zo min mogelijk geconfronteerd met de Islam. Inb4 dat ik een racist ben.
Dream on.
pi_142866770
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:21 schreef Adelovici het volgende:

[..]

Dream on.
Verklaar je nader? Dream on?
pi_142867813
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:52 schreef Rechtsgeleerdheid92 het volgende:

[..]

Verklaar je nader? Dream on?
de situatie die je schetst klopt niet, wellicht wel in jouw dromen. vandaar: dream on.
pi_142869971
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 23:11 schreef Adelovici het volgende:

[..]

de situatie die je schetst klopt niet, wellicht wel in jouw dromen. vandaar: dream on.
Dan heb ik het verkeerd, ik heb het woord 'schijnt' niet voor niets tot twee keer toe gebruikt. Wat wel feitelijk juist is is dat de VU samen met de Erasmus het hoogste aantal percentage aan allochtonen heeft, aangezien deze groep over het algemeen ook vaak voor de studie rechten kiest is het: 1 + 1 = 2. Ze hebben niet voor niets een gehele ruimte (verdieping?) beschikbaar gesteld voor islamitische gebedsruimten.
pi_142875322
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:05 schreef Rechtsgeleerdheid92 het volgende:

[..]

Dan heb ik het verkeerd, ik heb het woord 'schijnt' niet voor niets tot twee keer toe gebruikt. Wat wel feitelijk juist is is dat de VU samen met de Erasmus het hoogste aantal percentage aan allochtonen heeft, aangezien deze groep over het algemeen ook vaak voor de studie rechten kiest is het: 1 + 1 = 2. Ze hebben niet voor niets een gehele ruimte (verdieping?) beschikbaar gesteld voor islamitische gebedsruimten.
Een hele verdieping? Op de VU zijn er in de kelder van het gebouw een paar 'kantoortjes' die zijn ingericht als gebedsruimte. In ieder geval is de VU multicultureler dan de UvA maar ik meende te horen dat dit langzamerhand aan het vervagen is.
pi_142876946
En als we even niet kijken naar het aantal 'allochtonen', daar hangt mijn keuze namelijk niet echt vanaf..... het gebouw, sfeer, qua opleiding...?
pi_142881110
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:35 schreef meow9001 het volgende:
Hi allemaal,

Heeft iemand ervaringen met de VU, is het echt zo saai als veel mensen zeggen? Ik wil namelijk vanaf februari instromen en dit is op veel uni's niet mogelijk. Graag jullie mening!

Thanks!
Het gebouw is wel redelijk grouw, maar ze zijn nu al een tijd aan het verbouwen en het wordt steeds gezelliger. Over de opleiding weet ik zelf weinig, er zijn eerder topics geweest over dit onderwerp dus ik zou die even opzoeken als ik jou was.
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:28:56 #13
67174 Dos37
Come on Twente
pi_142881133
VU is best aardig maar ik zou voor de UvA gaan :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_142881276
Op de VU en UvA gezeten, op beiden universiteiten economische studies gevolgd. Qua omgeving en faciliteiten is de UvA wel gezelliger en over het algemeen beter (lees meer) voorzieningen. UvA is wel vrij oude meuk, maar dat was op Roeterseiland wat nu verbouwd wordt.

VU is dus minder gezellig qua omgeving, het is ook wat lastiger om daar mensen te leren kennen dan bij de UvA. Allochtonen valt best wel mee op de VU, ik vind uiteindelijk wel dat de studenten op de VU leuker zijn dan op de UvA
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_142902834
VU heeft een wat oud, grouw gebouw. Verder klopt het wel degelijk dat er veel allochtonen rond lopen op de VU, vooral turken/ marokkanen /afghanen / iranezen etc, zeker meer dan op andere universiteiten. Voor de rest is het wel leuk dat alle studies bij elkaar liggen en je een campus idee hebt. In de lente en zomer heb je midden een groot plein waar veel mensen chillen. Wat wel jammer is is dat de VU wat afgelegen ligt, zeker vergeleken met de uva wat over het algemeen midden in het centrum zit. Voor de rest vind ik de vu qua roosters, cijfers bekend maken, tentamens wel prima, alhoewel ik me voor kan stellen dat dit per studie verschilt.. Je zou het beste eens langs moeten komen op zowel de vu als de uva

Welke studie wil je gaan doen?
pi_142910513
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:24 schreef Adelovici het volgende:

[..]

Een hele verdieping? Op de VU zijn er in de kelder van het gebouw een paar 'kantoortjes' die zijn ingericht als gebedsruimte. In ieder geval is de VU multicultureler dan de UvA maar ik meende te horen dat dit langzamerhand aan het vervagen is.
nou en, gebedsruimtes, vreselijk.
pi_142910569
quote:
18s.gif Op donderdag 31 juli 2014 03:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

nou en, gebedsruimtes, vreselijk.
Ik eet altijd een broodje ham en veeg dan m'n vingers af aan die deuren in de ochtend. Lekkere niet-Sunni Iraanse vrouwtjes mag ik gelukkig wel. Beesten in bed, zolang de familie het maar niet weet. Sunni Marokkaanse rechtensletjes doen het ook altijd goed, maar vind ik hen er meestal ietwat onverzorgd uit zien.
pi_142915984
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 03:22 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik eet altijd een broodje ham en veeg dan m'n vingers af aan die deuren in de ochtend. Lekkere niet-Sunni Iraanse vrouwtjes mag ik gelukkig wel. Beesten in bed, zolang de familie het maar niet weet. Sunni Marokkaanse rechtensletjes doen het ook altijd goed, maar vind ik hen er meestal ietwat onverzorgd uit zien.
Je weet dat dat geen zak uitmaakt he?
pi_142916392
Ik denk trouwens dat ze er zelf ook wel vrede mee hebben dat de VU bij uitstek de universiteit is voor de (slimme/gemotiveerde) allochtoon.
pi_142943820
VU is wel beter dan de UVA blijkt uit onderzoek. Alleen psychologie, communicatie en geneeskundr is beter op de UVA.

Ik had me eerst ingeschreven op VU rechten (ga nu toch naar EUR) en wat me opviel op de decentrale selectie is eigenlijk dat iedereen op de VU kan komen, iedereen doet gewoon normaal tegen elkaar niks alleen kakkers of zo echt hele open cultuur. Gewoon prima mensen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 01:42:07 #21
470646 Jennifer030
Umm Destiny uit Ut Recht
pi_173248838
VU is prima universiteit en tenminste lekker innovatief. Zij bieden nieuwe studies aan die andere universiteiten nog lang niet altijd bedacht hebben. Ik ken genoeg universiteiten aanbieden die studies aanbieden die verouderd zijn en niet kijken naar de toekomst.

Al denk ik dat je je als man wel in Utrecht vermaakt met alle vrouwen. :D
INDIEN JE EEN VERWIJDERVERZOEK HEBT INGEDIEND WIL IK JE VERZOEKEN DIT TE DOEN MET EEN WERKEND MAILADRES. WE MOETEN VERIFIEREN DAT HET ACCOUNT DAADWERKELIJK DE JOUWE IS, MAIL AJB NAAR PRIVACY@FOK.NL - admin (dd 19-12-2018 @ 20:57)
pi_173248856
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:35 schreef meow9001 het volgende:
Hi allemaal,

Heeft iemand ervaringen met de VU, is het echt zo saai als veel mensen zeggen? Ik wil namelijk vanaf februari instromen en dit is op veel uni's niet mogelijk. Graag jullie mening!

Thanks!
valt wel me, net wat je er zelf van maakt.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_173248861
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:34 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Op de VU en UvA gezeten, op beiden universiteiten economische studies gevolgd. Qua omgeving en faciliteiten is de UvA wel gezelliger en over het algemeen beter (lees meer) voorzieningen. UvA is wel vrij oude meuk, maar dat was op Roeterseiland wat nu verbouwd wordt.

VU is dus minder gezellig qua omgeving, het is ook wat lastiger om daar mensen te leren kennen dan bij de UvA. Allochtonen valt best wel mee op de VU, ik vind uiteindelijk wel dat de studenten op de VU leuker zijn dan op de UvA
ik heb ook economie gevolgd op zowel de UvA als de VU en ben het wel met je eens :')

Wat ik nog wil toevoegen is dat de UvA organisatorisch meer een zooitje is terwijl de VU zijn zaakjes meer op orde heeft.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 01:46:01 #24
470646 Jennifer030
Umm Destiny uit Ut Recht
pi_173248883
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:44 schreef racerdkb het volgende:

[..]

ik heb ook economie gevolgd op zowel de UvA als de VU en ben het wel met je eens :')

Wat ik nog wil toevoegen is dat de UvA organisatorisch meer een zooitje is terwijl de VU zijn zaakjes meer op orde heeft.
Ik ken meerdere mensen die aan de UvA studeren of gestudeerd hebben. Het is een hele leuke universiteit. Alleen wel een zooitje, overvol op Roeterseiland en ik hoor dat iedereen liever aan de VU had willen studeren omdat het persoonlijker is daar en beter geregeld. _O-


Maar de VU = vrije universiteit = vrijzinnig christelijk. :D En daar moet je van houden.
INDIEN JE EEN VERWIJDERVERZOEK HEBT INGEDIEND WIL IK JE VERZOEKEN DIT TE DOEN MET EEN WERKEND MAILADRES. WE MOETEN VERIFIEREN DAT HET ACCOUNT DAADWERKELIJK DE JOUWE IS, MAIL AJB NAAR PRIVACY@FOK.NL - admin (dd 19-12-2018 @ 20:57)
pi_173258492
Topic uit 2014?

Slotje.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')