abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_142836992
Laatste updates;

- Geen militaire missie naar rampplek Oekraïne
- Eerste slachtoffer is geïdentificeerd; Nederlandse nationaliteit
- Donderdag stemt het Oekrainse parlement over inzet gewapende internationale troepen in rampgebied
- Nederlandse marechaussees aangekomen in Oekraïne maar nog niet ingezet
- Voorlopig laatste vlucht met stoffelijke resten geland in Eindhoven
- Volgens de zwarte doos is er een enorm drukverlies geweest, en is dat de oorzaak van de crash. Drukverlies op deze schaal wijst op een raketinslag.





Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.


De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:







Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/parfitt_tom
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident


Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Zwarte doos bevestigt raketinslag MH17'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerst slachtoffer is geïdentificeerd;
ronfresen twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 19:56:30 Eerste (Nederlandse) slachtoffer geïdentificeerd. #MH17 reageer retweet
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142837019
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:51 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ik hoefde nog geen kopie hoor ;) maar ik wist niks van die hulpaanvraag ^O^
Dat hebben we ook nog niet openbaar gemaakt, er is best veel achter de schermen gewerkt en we zijn in ieder geval klaar met hetgene wat we oorspronkelijk van plan waren :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142837042
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:53 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dat hebben we ook nog niet openbaar gemaakt, er is best veel achter de schermen gewerkt en we zijn in ieder geval klaar met hetgene wat we oorspronkelijk van plan waren :)
"we" We werken mee aan dit onderzoek?
pi_142837064
Ik denk dat we ingewikkelde dingen op dit gebied maar over moeten laten aan FOK mensen.
pi_142837082
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:54 schreef Marzoen het volgende:

[..]

"we" We werken mee aan dit onderzoek?
sorry, met "we" bedoelde ik degenen die het werk geleverd hebben in dit geval, niet om iemand buiten te sluiten, maar zonder instemming kun je er geen namen aan verbinden.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 00:58:58 #6
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142837138

Geeft wel een aardig beeld van de chaos daar. De Australische reporter zegt dat ironisch genoeg de rebellen het onderzoekteam beschermt tegen het oorlogsgeweld van het leger.
2019: The Great Awakening
pi_142837146
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:56 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

sorry, met "we" bedoelde ik degenen die het werk geleverd hebben in dit geval, niet om iemand buiten te sluiten, maar zonder instemming kun je er geen namen aan verbinden.
Dat geeft aan hoever je meegaat in het meedenken.
pi_142837164
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:56 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Nou, heb er een hoop bekeken, en de gecrashte vlucht is de enige waarbij de route precies door het cirkeltje van Horlivka gaat. Alle andere vlogen zuidelijker. :P
Dat klopt, maar het scheelt allemaal heel weinig. Vrijwel alle vluchten gingen alsnog tussen Donetsk en Horlivka door. Het is niet zo dat de route van 17 juli opeens veel onveiliger was dan de iets zuidelijkere routes. Ze waren achteraf gezien eigenlijk allemaal net zo onveilig; allemaal gingen ze vol boven conflictgebied.
http://www.flightradar24.com/data/flights/mh17/#3d6095b
pi_142837185
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:59 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat geeft aan hoever je meegaat in het meedenken.
Het liefst zou ik iedereen die het wil laten ondertekenen, maar dat wordt vrij lastig met postzegels plakken :P
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142837213
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:00 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het liefst zou ik iedereen die het wil laten ondertekenen, maar dat wordt vrij lastig met postzegels plakken :P
Wat laten ondertekenen? En wat is de zin?
pi_142837250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:01 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wat laten ondertekenen? En wat is de zin?
Kracht bijzetten :)

Maar dit gaat bijna richting een discussie toe, daar wil ik me vooral nu even van weghouden ;)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142837301
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:03 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Kracht bijzetten :)

Maar dit gaat bijna richting een discussie toe, daar wil ik me vooral nu even van weghouden ;)
Iets zeggen tegen de families bedoel je? Lijkt mij vrij zinloos.Zou het echt iets uitmaken dat ik het vreselijk vind? Ik denk niet dat het de pijn en verlies zal verzachten.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:05:25 #13
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142837310
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:03 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Kracht bijzetten :)

Maar dit gaat bijna richting een discussie toe, daar wil ik me vooral nu even van weghouden ;)
Ik snap deze hele ophef niet. Ik dacht dat ik ergens iets in de reeks gemist had omdat je opeens over een brief begon en erbij zei voor iedereen die op de hoogte gehouden wilt worden. :)
2019: The Great Awakening
pi_142837326
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:05 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Iets zeggen tegen de families bedoel je? Lijkt mij vrij zinloos.Zou het echt iets uitmaken dat ik het vreselijk vind? Ik denk niet dat het de pijn en verlies zal verzachten.
Nee, en niet vervelend bedoeld hoor, maar ik kan je pas meer duidelijk maken op het moment dat alle goedkeuringen binnen zijn ;)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142837346
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:06 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Nee, en niet vervelend bedoeld hoor, maar ik kan je pas meer duidelijk maken op het moment dat alle goedkeuringen binnen zijn ;)
Ik heb geen goedkeuring nodig. Ik zie gewoon dat het weinig aan steun geeft.
pi_142837349
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:05 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ik snap deze hele ophef niet. Ik dacht dat ik ergens iets in de reeks gemist had omdat je opeens over een brief begon en erbij zei voor iedereen die op de hoogte gehouden wilt worden. :)
oh, ik zag dat er hier een paar mensen aanwezig waren die ik gisteren wel heb ingelicht dat we wat meer gingen doen, en aan hun was het ook bedoeld :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142837379
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:07 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

oh, ik zag dat er hier een paar mensen aanwezig waren die ik gisteren wel heb ingelicht dat we wat meer gingen doen, en aan hun was het ook bedoeld :)
Fijn!
Ik wil ook graag op de hoogte gehouden worden. Vind het een super initiatief!
Neem aan dat ik het e.e.a. straks op fok kan lezen?
Make my day!
pi_142837436
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:07 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

oh, ik zag dat er hier een paar mensen aanwezig waren die ik gisteren wel heb ingelicht dat we wat meer gingen doen, en aan hun was het ook bedoeld :)
Wat ga je doen dan?
pi_142837524
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:07 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

oh, ik zag dat er hier een paar mensen aanwezig waren die ik gisteren wel heb ingelicht dat we wat meer gingen doen, en aan hun was het ook bedoeld :)
Bij wat ik denk ervan te begrijpen, vind ik het ook een geweldig initiatief.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:16:10 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142837542
Klinkt spannend...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:17:36 #21
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142837568
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:10 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wat ga je doen dan?
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:49 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het betreft in ieder geval een humanitaire hulpaanvraag bewoners crash-site Oekraine. ;)
Een brief, niks ingewikkelds. Wel lastig om op te zetten lijkt me
2019: The Great Awakening
pi_142837582
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:17 schreef MangoTree het volgende:

[..]

[..]

Een brief, niks ingewikkelds. Wel lastig om op te zetten lijkt me
Weinig zinvol lijkt mij. Het gaat over iets geheel anders. Een probleem tussen de Oukaine en Rusland.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:24:28 #23
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142837686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:18 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Weinig zinvol lijkt mij. Het gaat over iets geheel anders. Een probleem tussen de Oukaine en Rusland.
Ok. Ze zijn ook al bezig met het voorberieiden van een herdenkingsconcert en jij valt hierover? Een poging om humanitaire hulp op te zetten die vanaf ongeveer nu nodig is maar niet aanwezig is. Prima initiatief. Gaat niet direct over oorlog nee.
2019: The Great Awakening
pi_142837746
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:24 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ok. Ze zijn ook al bezig met het voorberieiden van een herdenkingsconcert en jij valt hierover? Een poging om humanitaire hulp op te zetten die vanaf ongeveer nu nodig is maar niet aanwezig is. Prima initiatief. Gaat niet direct over oorlog nee.
Ik val er niet over. Ik zie het het als weinig zinvol. Misschien dat het directe familie etc iets van rust brengt. Ik vraag het mij af. Het is meer voor 'het volk'. Daar heb ik iets tegen de laatste tijd. Welke humanitaire hulp is nu waar nodig? Ineens in dát gebied?
pi_142837837
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:58 schreef MangoTree het volgende:

Geeft wel een aardig beeld van de chaos daar. De Australische reporter zegt dat ironisch genoeg de rebellen het onderzoekteam beschermt tegen het oorlogsgeweld van het leger.
Benieuwd of die VN resolutie van vorige week nog ter sprake zal komen. Lijkt me moeilijk om je daarop te beroepen na de acties van het oekrainse leger.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')