abonnement Unibet Coolblue
pi_142828783
Sinds enige tijd hebben wij een caiway glasvezel alles in 1 pakket. Dus internet, televisie en telefonie.

Sinds 1 week hapert ons tv beeld. Gebeld met de Caiway helpdesk en deze gaf aan dat er 2 Mac adressen contact willen maken met de modem waardoor deze vast slaat.

We hebben de modem en het caiway kastje 2 minuten van de stroom moeten afsluiten en dam zou alles in orde zijn. Er zou dan automatisch 1 Mac adres verwijderd worden.

Helaas hielp dit niks. Kunnen jullie mij hiermee helpen. Wat is de juiste manier dit op te lossen?

Hoe is dit alles aangesloten.

- caiway glasmodem in de meterkast heb ik verbonden met een homeplug in de meterkast.
- tweede homeplug zit in de woonkamer naast de tv.
- woonkamer homeplug voedt een switch.
- vanuit deze switch wordt het caiway tv kastje, versterker en blu Ray speler gevoed.
- tevens zit er een wireless router op de modem in de meterkast. Deze voorziet de tv, laptops van internet.

De meneer van caiway gaf aan het Mac adres van de versterker de schuldige was.
pi_142828995
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:52 schreef lichtknopje het volgende:
De meneer van caiway gaf aan het Mac adres van de versterker de schuldige was.
Waarom wil jouw versterker klaarblijkelijk rechtstreeks het internet op dan?
Want dat is de enige reden waarom die kastjes van slag raken; als 2 of meer devices rechtstreeks internet op willen.

Je versterker heeft niets te zoeken op het internet rechtstreeks via dat kastje. Wat dat ding op internet moet doen regelt je wifi routertje.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_142829165
quote:
3s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waarom wil jouw versterker klaarblijkelijk rechtstreeks het internet op dan?
Want dat is de enige reden waarom die kastjes van slag raken; als 2 of meer devices rechtstreeks internet op willen.

Je versterker heeft niets te zoeken op het internet rechtstreeks via dat kastje. Wat dat ding op internet moet doen regelt je wifi routertje.
De versterker en het caiway tv kastje zitten op dezelfde switch aangesloten met allebei een eigen internetkabel. Deze switch maakt middels een homeplug contact met het modem.

Dat is echter al 6 weken zo en we hebben pas sinds 1 week dit probleem.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:08:41 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_142829493
Die versterker wil direct het net op omdat die geen andere weg kan verzinnen; die kan niet ruiken dat die via de wifi-router zou moeten.

Als de wifi-router ook een bedrade netwerk-uitgang heeft, sluit de home-plug in de meterkast daarop aan. Dan is de wifi-router de enige die direct met het modem kan praten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:09:06 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_142829505
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:59 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

De versterker en het caiway tv kastje zitten op dezelfde switch aangesloten met allebei een eigen internetkabel. Deze switch maakt middels een homeplug contact met het modem.

Dat is echter al 6 weken zo en we hebben pas sinds 1 week dit probleem.
Trek de versterker los van het internet en je zal zien dat het probleem is verholpen.

Het modem van Caiway is zo ingericht dat je een aansluiting op je modem óf voor de tv-decoder óf voor normaal internet kan gebruiken.

Het is niet mogelijk om een apparaat dat het internet op wil tegelijk met een tv-decoder op dezelfde aansluiting aan te sluiten.
So we just called him Fred
  maandag 28 juli 2014 @ 22:09:56 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_142829543
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:08 schreef mvdejong het volgende:
Die versterker wil direct het net op omdat die geen andere weg kan verzinnen; die kan niet ruiken dat die via de wifi-router zou moeten.

Als de wifi-router ook een bedrade netwerk-uitgang heeft, sluit de home-plug in de meterkast daarop aan. Dan is de wifi-router de enige die direct met het modem kan praten.
Maar dan heeft TS geen tv meer.
So we just called him Fred
pi_142829600
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:09 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Trek de versterker los van het internet en je zal zien dat het probleem is verholpen.
het gekke is dat wanneer ik de versterker via zijn set up menu verbinding wil laten maken met internet dit niet lukt. "Kan geen verbinding maken"
  maandag 28 juli 2014 @ 22:12:12 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_142829646
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:11 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

het gekke is dat wanneer ik de versterker via zijn set up menu verbinding wil laten maken met internet dit niet lukt. "Kan geen verbinding maken"
Zo gek is dat niet, want hij is aangesloten op samen met een tv-decoder, dus reserveert je modem die aansluiting voor tv en niet voor internet.
So we just called him Fred
pi_142829654
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:09 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Maar dan heeft TS geen tv meer.
Wel als ik het glasvezel modem bedraad verbinding laat maken met het tv kastje toch?
  maandag 28 juli 2014 @ 22:13:00 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_142829680
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:12 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Wel als ik het glasvezel modem bedraad verbinding laat maken met het tv kastje toch?
Uiteraard, als jij een directe kabel tussen je tv-decoder en het modem doet, kan jij gewoon tv kijken.
So we just called him Fred
pi_142829704
Gooi die versterker op je wifi router en als ie dan nog lastig doet zet ff een hard ip adres voor dat mac adres in je router. Of stel op je versterker de gateway in naar het ip van je router.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_142829826
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:08 schreef mvdejong het volgende:
Die versterker wil direct het net op omdat die geen andere weg kan verzinnen; die kan niet ruiken dat die via de wifi-router zou moeten.

Als de wifi-router ook een bedrade netwerk-uitgang heeft, sluit de home-plug in de meterkast daarop aan. Dan is de wifi-router de enige die direct met het modem kan praten.
Ik snap wat je bedoelt; de homeplug sluit ik aan op de router. De router weer op het modem. Hierdoor kan ik de versterker zelfstandig op de homeplug in de woonkamer aansluiten.

Het tv kastje moet ik dan bedraad op de poort 1 van het glasvezelmodem aansluiten.
pi_142829891
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:13 schreef Geralt het volgende:
Gooi die versterker op je wifi router en als ie dan nog lastig doet zet ff een hard ip adres voor dat mac adres in je router. Of stel op je versterker de gateway in naar het ip van je router.

:)
Die versterker zal ik dan bedraad moeten aansluiten omdat deze geen wifi heeft. Enkel een bedraade mogelijkheid.
pi_143574446
Update!

Ik heb de caiway tv ontvanger inmiddels bedraad aangesloten. Werkt prima.

De home plug heb ik nu aangesloten op de draadloze router. Versterker heb ik op de homeplug in de woonkamer aangesloten.

So far so good....totdat ik wilde internetten op de laptop die draadloos is aangesloten op de router.... Geen internet op de laptop totdat ik de homeplug kabel uit de router trek.

Zo blijven we een beetje tobben.

Iemand nog tips hoe ik dit nieuwste laptop conflict uit de wereld help.
pi_143576599
Je homeplug weggooien en een switch kopen of een kabel trekken
:]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')