abonnement Unibet Coolblue
pi_142824562
Dag mensen :)

Ik ga overmorgen een zooi verf inkopen om muurschilderingen mee te maken. Heb nog niet zo veel geverfd dus het is ook om een beetje te experimenteren. De muurschilderingen zullen soms gedetailleerd zijn, soms grotere oppervlaktes. Verder zal ik de verf mengen, vooraf (in bakjes etc) en een klein beetje als het is aangebracht op de muur -tot het te droog is en dat niet meer kan.

Ik wil voor ongeveer ¤200,- spullen kopen: kwasten, mengbakjes, mengstokjes en verf.

Mijn vraag: wat voor verf is geschikt? Ik wil dus geen dure tubes, maar gewoon potten van een liter zodat ik er lekker mee kan klooien.

En: moet ik nog andere spullen behalve de genoemden? Ehh terpentine? uhh suggesties voor wat handig is?

Thanks!
  maandag 28 juli 2014 @ 21:25:29 #2
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_142827630
Niet dat spul waar Da Vinci zijn Laatste Avondmaal mee heeft gemaakt. Dat gaat niet echt lang mee zonder restauratie :P
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_142828338
Bij de praxis hebben ze van die kleine flesjes kleur die je met wit kan vermengen. Met een paar basiskleuren en een pot witte verf kom je al een heel eind denk ik. Ik zou er vooral op letten dat de verf niet te snel droogt denk ik als je nog wilt kunnen mengen op de muur.
pi_142828744
En geen terpetine! Muurverf is op waterbasis :)

Als je bovenstaande tip opvolgt, wat ik een hele goede vind, dan zou ik afsluitbare bakjes kopen zodat je de verf die je op kleur hebt gemaakt kunt bewaren.
pi_142832228
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:42 schreef Fripsel het volgende:
Bij de praxis hebben ze van die kleine flesjes kleur die je met wit kan vermengen. Met een paar basiskleuren en een pot witte verf kom je al een heel eind denk ik. Ik zou er vooral op letten dat de verf niet te snel droogt denk ik als je nog wilt kunnen mengen op de muur.
Thanks, en heb jullie specifieke verf die jullie aanraden? Welke is 'niet snel drogend'? En eigenlijk wil ik geen kleine flesjes... moet nog veel leren dus ik wil me niet druk hoeven te maken als ik verf verspil.

Het mag dus ongeveer 200 euro kosten, maar minder is natuurlijk ook prima.

- Bakjes voor het mengen
- Roerhoutjes
- Kwasten (van penseel tot 5cm breed)
verder?

Ik zat te denken aan een pot wit, geel, blauw, rood, oranje, groen, paars, bruin, zwart
pi_142836317
Staat op op de pot wanneer het snel droogt. Met die kleine potjes hoef je niet bang te zijn dat je verspilt wanf je lengt het aan met wit, en het is heel goedkoop. Daarnaast kun je dood blauw geel en dood te kopen al heel veel kleuren maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')