abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 11 september 2014 @ 17:54:02 #201
7889 tong80
Spleenheup
pi_144427226
De overname van profclub ADO Den Haag door het Chinese investeringsbedrijf United Vansen loopt vertraging op. De directie van het concern heeft meer tijd nodig om goedkeuring van de Chinese overheid voor de miljoenendeal te verkrijgen. Dat maakte de Haagse eredivisieclub vandaag op de website bekend. .

De uiterste betalingstermijn voor de overname van de aandelen van de huidige ADO-eigenaar Mark van der Kallen loopt morgen af. Naar verluidt gaat het om een bedrag van ruim 8 miljoen euro. Van der Kallen zei vandaag bij de NOS dat hij zich nog geen zorgen maakt over de transactie, die half juli werd afgerond met handtekeningen onder de contracten.

'Waarschijnlijk zijn de Chinezen iets te enthousiast geweest over de termijn waarin ze zouden betalen', liet Van der Kallen weten. 'Ze zijn echter zeer serieus en we zitten dan ook nog niet in de fase dat de deal in gevaar komt. Onze Chinese vrienden zullen wel een vergoeding moeten betalen, maar de overname staat nog niet op losse schroeven.'

Volgens ADO Den Haag heeft het gevraagde uitstel van de overname geen gevolgen voor de voetbalorganisatie van de Haagse club.

http://www.volkskrant.nl/(...)-vertraging-op.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Forum Admin donderdag 11 september 2014 @ 17:56:47 #202
35723 crew  GGMM
pi_144427325
Wat een zooi. Snap ook niet dat iemand dit zou willen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_144427694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:47 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Toen Fontein werd aangenomen werd al gezegd dat de acht/negen weken (half september) erg ambitieus was. Dat is dus inderdaad te ambitieus gebleken, maar dit nieuws is dus eigenlijk niet heel bijzonder, omdat deze deadline al van tevoren ongeveer als onhaalbaar is gesteld.

En een investering van 8/9 miljoen vind ik een grote investering, dus lijkt mij wel logisch dat de Chinese overheid daar naar moet kijken.
Dus jij blijft in dit luchtkasteel geloven?

Als men bij ADO net zo goedgelovig blijft als jij kunnen ze tot sint juttemis op het geld blijven wachten.

Ik denk dat ze beter op zoek kunnen naar een investeerder die wél betrouwbaar en geloofwaardig is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_144427844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:56 schreef GGMM het volgende:
Wat een zooi. Snap ook niet dat iemand dit zou willen.
Als de procedures nu eenmaal zo lang duren kan niemand hier verder iets aan doen. Als het voor de winterstop maar rond is, pas dan kun je weer transfers doen.
  Forum Admin donderdag 11 september 2014 @ 18:16:14 #205
35723 crew  GGMM
pi_144427905
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:14 schreef opperkleurder het volgende:
Als de procedures nu eenmaal zo lang duren kan niemand hier verder iets aan doen.
Klopt. De toezegging op voorhand echter was nogal dom. Duidelijk iemand die blijkbaar geen ervaring heeft met zaken doen buiten China. Nog een reden om je af te vragen wat die vent hier eigenlijk moet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_144427945
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:16 schreef GGMM het volgende:

[..]

Klopt. De toezegging op voorhand echter was nogal dom. Duidelijk iemand die blijkbaar geen ervaring heeft met zaken doen buiten China. Nog een reden om je af te vragen wat die vent hier eigenlijk moet.
Door dit soort droomkasteelbouwers natuurlijk.

quote:
Als zowel ADO Den Haag als ook United Vansen goed hun best doen, kan de overname de facto de grootste commerciële deal uit de historie van het Nederlandse clubvoetbal worden. Aantrekkelijk voor mensen die met grote hebzuchtige ogen kijken naar de mogelijkheden die contacten met de één na grootste economie ter wereld nu eenmaal met zich meebrengt.
http://www.elfvoetbal.nl/(...)n-het-inside-verhaal
  donderdag 11 september 2014 @ 18:35:01 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_144428517
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:14 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Als de procedures nu eenmaal zo lang duren kan niemand hier verder iets aan doen. Als het voor de winterstop maar rond is, pas dan kun je weer transfers doen.
die procedures duren helemaal niet zo lang, zelfs bij grote investeringen staan daar 20 werkdagen voor, ik verzin het niet hoor.
pi_144428563
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

die procedures duren helemaal niet zo lang, zelfs bij grote investeringen staan daar 20 werkdagen voor, ik verzin het niet hoor.
Hoe vaak kopen Chinezen een voetbalclub in Nederland?
pi_144428612
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

die procedures duren helemaal niet zo lang, zelfs bij grote investeringen staan daar 20 werkdagen voor, ik verzin het niet hoor.
Bron?
  donderdag 11 september 2014 @ 19:01:27 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_144429228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bron?
Jullie komen met sprookjes en ik moet met een bron komen, wel grappig maar ik zal ff zoeken
pi_144429251
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

Jullie komen met sprookjes en ik moet met een bron komen, wel grappig maar ik zal ff zoeken
Je valt de verkeerde aan, ik kom absoluut niet met sprookjes. Ik vraag me alleen af waar je die 20 werkdagen vandaan hebt.
pi_144429366
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

Jullie komen met sprookjes en ik moet met een bron komen, wel grappig maar ik zal ff zoeken
Maarten Fontein heb ik hoog zitten. Is geen domme man, dus als hij dingen zegt ben ik geneigd dat te geloven.
  donderdag 11 september 2014 @ 19:07:53 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_144429445
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je valt de verkeerde aan, ik kom absoluut niet met sprookjes. Ik vraag me alleen af waar je die 20 werkdagen vandaan hebt.
dat weet ik omdat ik zaken met China doe maar ik vind wel een bron.

Ik val je niet aan hoor maar het zal wel bij supporters horen om goedgelovig te zijn.

eerst dit

quote:
BEIJING—China's Ministry of Commerce has issued new rules relaxing bureaucratic procedures for Chinese companies making overseas investments, the official Xinhua News Agency said on Sunday.

Under the new rules, which take effect on Oct. 6, only investments in countries or regions and industries identified as "sensitive" will require the ministry's approval, Xinhua said.

Sensitive countries and regions include nations that do not have diplomatic ties with China and those that are subject to United Nations sanctions, Xinhua said.

It did not specify which industries were considered sensitive, but said the ministry had to approve investments from industries governed by China's export control regime, and in "projects affecting more than one foreign country's interests."

Foreign investment projects in all other areas would only need to be registered with the ministry, which previously had to approve any foreign investment projects worth more than $100 million, Xinhua said.

The new rules are China's latest move to make foreign investment easier for Chinese companies, which are increasingly looking to buy foreign companies with good technology, recognizable brands, or effective marketing networks.

China's National Development and Reform Commission, its top economic planning agency, also has the power to approve or veto foreign investments by Chinese companies, Xinhua said.

The NDRC issued new rules in April that require Chinese companies investing less than $1 billion overseas to register their investment, rather than to seek the NDRC's approval as before, Xinhua said.

Any overseas investment project larger than $1 billion still requires NDRC approval and projects worth more than $2 billion must be approved by the State Council, or cabinet, Xinhua said.
http://online.wsj.com/art(...)vestments-1410102390
Zoals je ziet hoeven alleen investeringen van boven de 100 miljoen goedgekeurd te worden en dat gaan ze nu zelfs afschaffen
  donderdag 11 september 2014 @ 19:09:16 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_144429483
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:05 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Maarten Fontein heb ik hoog zitten. Is geen domme man, dus als hij dingen zegt ben ik geneigd dat te geloven.
Die heb ik ook hoog zitten en misschien komt dat geld er ook wel alleen deze reden dat het er nog niet is klopt niet
pi_144429495
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat weet ik omdat ik zaken met China doe maar ik vind wel een bron.

Ik val je niet aan hoor maar het zal wel bij supporters horen om goedgelovig te zijn.

eerst dit

[..]

http://online.wsj.com/art(...)vestments-1410102390
Zoals je ziet hoeven alleen investeringen van boven de 100 miljoen goedgekeurd te worden en dat gaan ze nu zelfs afschaffen
Oprechte vraag: kan het anders zijn omdat het hier niet gaat om een normale investering maar om een aandelenkoop?
  donderdag 11 september 2014 @ 19:16:13 #216
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_144429697
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oprechte vraag: kan het anders zijn omdat het hier niet gaat om een normale investering maar om een aandelenkoop?
Dat is het verhaal van ADO inderdaad.

Overname door Chinezen kosten veel tijd en moeite omdat alle contracten vertaalt moeten worden en deze weer gecheckt moeten worden door overheidsinstellingen in China.

Dat was ongeveer het verhaal van meneer Maarten Fontein.
  donderdag 11 september 2014 @ 19:16:56 #217
131800 Tarado
capô de fusca
pi_144429716
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oprechte vraag: kan het anders zijn omdat het hier niet gaat om een normale investering maar om een aandelenkoop?
Veel investeringen gaan toch zo dus dat lijkt me stug
  donderdag 11 september 2014 @ 19:20:01 #218
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_144429840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

Veel investeringen gaan toch zo dus dat lijkt me stug
Ik googlede Chinese overname en vond deze link:
http://www.automobielmana(...)chroef-afgerond.html

Hier duurde het 3 maanden.
pi_144429879
Waarom komt dit bericht pas naar buiten op de dag van de deadline?? Het is toch al veel langer bekend lijkt me? Afblazen die Chinezen. We gaan hier alleen maar problemen mee krijgen
wie zaait zal oogsten.....
  donderdag 11 september 2014 @ 19:22:56 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_144429949
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:20 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik googlede Chinese overname en vond deze link:
http://www.automobielmana(...)chroef-afgerond.html

Hier duurde het 3 maanden.
Die zijn aan de beurs genoteerd in HongKong dus die hoeven dan helemaal geen toestemming te vragen maar wat ik al eerder melde, ik zeg niet dat dat geld er niet komt maar dat verhaal dat het aan de Chinese autoriteiten ligt klopt niet
pi_144429996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:20 schreef cohen het volgende:
Waarom komt dit bericht pas naar buiten op de dag van de deadline?? Het is toch al veel langer bekend lijkt me?
29 augustus: 'Het geld uit China kan nog een paar weken duren'"
  Trouwste user 2022 donderdag 11 september 2014 @ 20:19:15 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_144432639
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:20 schreef cohen het volgende:
Waarom komt dit bericht pas naar buiten op de dag van de deadline?? Het is toch al veel langer bekend lijkt me? Afblazen die Chinezen. We gaan hier alleen maar problemen mee krijgen
Het beste artikel stond in de VI.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  User die overal opduikt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 22:10:08 #223
186611 Haags
pi_144438040
Ben het ondertussen wel gewend dat ze nooit eens iets professioneel aan kunnen pakken hier bij Den Haag. Je ziet het al bij gemeente, burgemeester en ook bij de club. Owja... en laten we de tweede kamer niet vergeten natuurlijk :)
Zonder wrijving geen glans
pi_144438228
Dat geld gaat niet komen.. Chinese fantasten. Wat moeten Chinezen ook met een nietszeggende Nederlandse club als ADO?
  donderdag 11 september 2014 @ 23:27:28 #225
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_144441377
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dus jij blijft in dit luchtkasteel geloven?

Als men bij ADO net zo goedgelovig blijft als jij kunnen ze tot sint juttemis op het geld blijven wachten.

Ik denk dat ze beter op zoek kunnen naar een investeerder die wél betrouwbaar en geloofwaardig is.
Ik constateer alleen maar dat het nieuws van vandaag niet uit de lucht komt vallen.

17 juli werd al rekening gehouden met het niet behalen van de deadline van vandaag. Althans, dat is wat ik begrijp vanuit het officiële Den Haag-kanaal.

Het nu afblazen zou heel raar zijn, dan had je het vanaf het begin al niet door moeten laten gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')