abonnement Unibet Coolblue
pi_142816043
Beste,

Ik heb net mijn tweede jaar SPH afgerond en heb geen geschikte stageplek kunnen vinden + ben toe aan een tussenjaar. Gelet op de veranderingen wat betreft de basisbeurs die volgend jaar september ingaan, vraag ik mij af of ik nog de basisbeurs krijg als ik volgend jaar m'n studie hervat. Ik heb gezocht, maar niets kunnen vinden. Wellicht weten jullie het!
pi_142816179
SPH is een hbo-opleiding. Er vanuit gaande dat je eerder geen vertraging hebt opgelopen ben je nu 19 en je hebt nu al een tussenjaar nodig? Hoe ga je straks een jaar of 45 werken?
pi_142816233
Je hebt toch nog tot september om een stageplek te vinden? :')
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_142816601
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:06 schreef Tja..1986 het volgende:
Er vanuit gaande dat je eerder geen vertraging hebt opgelopen ben je nu 19 en je hebt nu al een tussenjaar nodig? Hoe ga je straks een jaar of 45 werken?
Vreemde opmerking dit :?
pi_142817001
quote:
5s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:18 schreef Drxx het volgende:

[..]

Vreemde opmerking dit :?
Hoezo? Er wordt verder geen reden aangegeven voor het tussenjaar in de OP. Dus als je na 2 jaartjes studeren al een tussenjaar nodig hebt om zomaar, vraag ik mij af of TS daar niet een probleem op te lossen heeft.
pi_142817062
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hoezo? Er wordt verder geen reden aangegeven voor het tussenjaar in de OP. Dus als je na 2 jaartjes studeren al een tussenjaar nodig hebt om zomaar, vraag ik mij af of TS daar niet een probleem op te lossen heeft.
Precies, er is geen reden aangegeven. Daarom vind ik het vreemd dat jij zo'n opmerking maakt. Misschien is TS lui, maar voor hetzelfde geld misschien heeft hij veel shit te verwerken. Weet jij 't?

En wat maakt het trouwens uit, het is ieder's eigen keuze toch?
pi_142817082
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hoezo? Er wordt verder geen reden aangegeven voor het tussenjaar in de OP. Dus als je na 2 jaartjes studeren al een tussenjaar nodig hebt om zomaar, vraag ik mij af of TS daar niet een probleem op te lossen heeft.
Rare opmerking inderdaad.. Maar een tussenjaar na het examenjaar is wel doodnormaal? Ik zou het ook niet snel midden in een opleiding doen, maar als je niet je beoogde stage hebt kunnen regelen of je voelt inderdaad gewoon aan dat je een jaar behoefte aan iets totaal anders hebt, laat lekker gaan..

Maar denk dat TS dit zelf het beste kan beoordelen, aangezien ik denk dat we ook wat info missen om een goed oordeel te kunnen vellen.

Dit was mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_142817231
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:31 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Rare opmerking inderdaad.. Maar een tussenjaar na het examenjaar is wel doodnormaal? Ik zou het ook niet snel midden in een opleiding doen, maar als je niet je beoogde stage hebt kunnen regelen of je voelt inderdaad gewoon aan dat je een jaar behoefte aan iets totaal anders hebt, laat lekker gaan..

Maar denk dat TS dit zelf het beste kan beoordelen, aangezien ik denk dat we ook wat info missen om een goed oordeel te kunnen vellen.

Dit was mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen.
Tenzij je er een nuttige vulling voor hebt vind ik een tussenjaar ook na een examen niet normaal nee. Verder stel ik alleen maar een vraag he.

En voor het antwoord op de vraag die TS heeft kan hij gewoon even met de IB-groep of hoe dat tegenwoordig ook heet bellen.
pi_142817357
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Tenzij je er een nuttige vulling voor hebt vind ik een tussenjaar ook na een examen niet normaal nee. Verder stel ik alleen maar een vraag he.

En voor het antwoord op de vraag die TS heeft kan hij gewoon even met de IB-groep of hoe dat tegenwoordig ook heet bellen.
Nee oke, ben ik het ook wel wat met je mee eens. Maar vind ik ieder zijn keuze, al gaat iemand een jaar uit zn neus eten, who cares. 1 jaartje meer of minder gaat niemand dood van.

Wat de vraag betreft trouwens denk ik dat dat alleen blijft als je ingeschreven blijft, en dus een jaar verliest. Maar ik zou even met DUO/IB bellen inderdaad ;)

En even goed nadenken of je dit echt, en zo ja, wat, wil natuurlijk.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_142817504
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:39 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Nee oke, ben ik het ook wel wat met je mee eens. Maar vind ik ieder zijn keuze, al gaat iemand een jaar uit zn neus eten, who cares. 1 jaartje meer of minder gaat niemand dood van.
Het zal mij verder ook aan mijn reet roesten, ik geef het alleen als overweging mee met de vraag hoe TS 45 jaar werken denkt te gaan regelen. Verder geen waardeoordeel of wat dan ook. Okee, misschien komt het een beetje lullig mijn toetsenbord uit.
pi_142817541
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het zal mij verder ook aan mijn reet roesten, ik geef het alleen als overweging mee met de vraag hoe TS 45 jaar werken denkt te gaan regelen. Verder geen waardeoordeel of wat dan ook. Okee, misschien komt het een beetje lullig mijn toetsenbord uit.
;) Meaui
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_142817577
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

En voor het antwoord op de vraag die TS heeft kan hij gewoon even met de IB-groep of hoe dat tegenwoordig ook heet bellen.
Ik viel over de manier waarop jij je 'vraag' stelde, dit is overduidelijk een oordeel dan wel sneer:
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:06 schreef Tja..1986 het volgende:
Je bent nu 19 en je hebt nu al een tussenjaar nodig? Hoe ga je straks een jaar of 45 werken?
Maar ik zou inderdaad ook niet snel een tussenjaar nemen als 19-jarige, maar ja wij zijn TS niet. En TS weet wel beter wat hij wil. Misschien verandert hij nu wel van gedachte, misschien ook niet.

TS, waarom bel je DUO niet eventjes snel? Ze zijn nog steeds open. Maar ik denk niet dat jij als 'nieuwe student' gezien kunt worden omdat je verder wil met dezelfde opleiding. Een nieuwe student ben je pas als je aan een nieuwe opleiding begint lijkt me. Maar dat is een aanname van mijn kant.
pi_142817627
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:46 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik viel over de manier waarop jij je 'vraag' stelde, dit is overduidelijk een oordeel dan wel sneer:
Ik vind het niet zo prettig als andere mensen mijn toon/schrijfwijze denken te kunnen en moeten interpreteren.
pi_142817655
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo prettig als andere mensen mijn toon/schrijfwijze denken te kunnen en moeten interpreteren.
Ik ben kennelijk niet de enige:
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Okee, misschien komt het een beetje lullig mijn toetsenbord uit.
pi_142817698
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:47 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik ben kennelijk niet de enige:

[..]

Ik mag best achteraf aangeven dat het misschien wat lullig opgeschreven staat, dat is iets anders dan dat iemand tussen de regels van mijn teksten door gaat lezen. Dat is gewoon irritant.
pi_142820325
Mensen waar gaat dit over :') Overigens begrijp ik de vraag van Tja..1986 maar al te goed.

@TS: kun je uberhaupt een tussenjaar nemen? Blijven je vakken wel geldig en schrijf je je dan uit en dan weer in ofzo? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand midden in een studie een tussenjaar neemt.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:33:55 #17
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_142852400
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:02 schreef EdNoolk het volgende:
Beste,

Ik heb net mijn tweede jaar SPH afgerond en heb geen geschikte stageplek kunnen vinden + ben toe aan een tussenjaar. Gelet op de veranderingen wat betreft de basisbeurs die volgend jaar september ingaan, vraag ik mij af of ik nog de basisbeurs krijg als ik volgend jaar m'n studie hervat. Ik heb gezocht, maar niets kunnen vinden. Wellicht weten jullie het!
Omdat je voor 1 september 2015 begonnen bent met je bacheloropleiding, zou je voor de bachelorfase onder de oude regelgeving vallen. Als je dus tijdelijk stopt met studeren en per september 2015 weer verder gaat, zou je dus gewoon de resterende studiefinanciering voor je bacheloropleiding kunnen opnemen. Zie ook:

http://www.duo.nl/SRVS/CG(...)(12182),ts=OcwDuoNew

Natuurlijk zijn de plannen voor het studievoorschot nog niet definitief, en is dit onder voorbehoud van wijzigingen. Hou vooral onze site (http://www.duo.nl en http://www.startstuderen.nl in de gaten voor het laatste nieuws en veelgestelde vragen over de plannen voor de studiefinanciering.

Denk er natuurlijk wel aan om je studiefinanciering en ov stop te zetten als je (tijdelijk) wordt uitgeschreven. Geef daarvoor op Mijn DUO de einddatum door bij je school/studie gegevens, en zet je studentenreisproduct stop bij de ophaalautomaat van de ov-chipkaart.
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
pi_142853564
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
Mensen waar gaat dit over :') Overigens begrijp ik de vraag van Tja..1986 maar al te goed.

@TS: kun je uberhaupt een tussenjaar nemen? Blijven je vakken wel geldig en schrijf je je dan uit en dan weer in ofzo? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand midden in een studie een tussenjaar neemt.
Dat kan prima, de geldigheidsduur van de vakken/punten is afhankelijk van de school.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')