abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 juli 2014 @ 13:54:11 #1
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142811239
Ik en M. zijn sinds een paar jaar vrienden van elkaar. Vanaf 2012 hadden wij besloten in Breda het huis te huren van mijn vader. Dit ging vanaf dat moment zonder huurcontract, puur een mondelinge overeenkomst en het feit dat wij beide een bedrag zouden overmaken naar hem.

Nu is het zo dat M. tot heden verslaafd was aan soft drugs. Dit zorgde er vaak voor dat hij vaak agressief uit de hoek kon komen. M. is voor de rest geen slechte jongen en kan leuk zijn in de omgang, maar is helaas van zichzelf erg dominant, manipulatief en heeft veel moeite met het reguleren van zijn emoties (mede door een moeilijke jeugd).

Twee weken geleden werd hij zo agressief dat ik er genoeg van had, en mijn vader en ik besloten hem eruit te zetten (sloten veranderd). Hij had mij bij mijn keel gegrepen waarna ik vervolgens een melding heb gemaakt bij de politie.
Vervolgens was de afspraak dat hij zou afkicken en eventueel later weer hier zou kunnen wonen (tenzij ik daar geen zin meer in had). Tot die tijd mocht hij niet het huis betreden en zouden wij geen contact hebben. Met dit alles stemde hij in en ging vervolgens tijdelijk bij zijn neef in huis.

In die week stond hij een aantal keer voor mijn deur met drank (hij besefte de situatie maar al te goed) en uiteindelijk is hij ook een paar keer binnen geweest. In die tijd hebben wij veel gepraat over de situatie. Hij drong vooral aan of ik hem een tweede kans kon geven (hij zou zich bewijzen zonder drugs, relaxter worden etc.).

Dit alles verliep dus nog redelijk onder controle, tot dat ik gister een telefoontje van mijn buren kreeg dat hij het huis in klom via het balkon (hij wist dat ik dit weekend niet thuis was), zodat hij op zijn eigen houtje in 'zijn eigen huis' kon verblijven.

Dit was voor mij en mijn vader de druppel, we willen hem nu per direct het huis uit hebben.

Het probleem is echter dat hij volgens mij huurrecht heeft. Dit gaf hij al eerder een aantal keren subtiel aan. Het komt er op neer dat vanaf het moment dat ik aangeef dat hij toch echt wat anders moet zoeken, hij verwacht dat wij hem nog twee maanden in huis laten wonen.
Hier heb ik natuurlijk geen zin in, aangezien ik al kan voorspellen hoe die twee maanden dan zullen verlopen.

Wat zijn onze en zijn rechten op dit gebied?
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_142811350
Kan M. überhaupt bewijzen dat hij bij jou in huis woonde? Er staan geen afspraken zwart op wit en M. kan elders onderdak krijgen. Je zou denken dat hij geen poot heeft om op te staan (maar ik ben geen expert).
pi_142811360
Volgens mij heeft M. gewoon het recht om in de woning te wonen. Toen jullie de sloten hebben veranderd, waren jullie al fout bezig. Helaas pindakaas.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142811392
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
Kan M. überhaupt bewijzen dat hij bij jou in huis woonde? Er staan geen afspraken zwart op wit en M. kan elders onderdak krijgen. Je zou denken dat hij geen poot heeft om op te staan (maar ik ben geen expert).
Het feit dat M. huur overmaakt maandelijks is al reden genoeg voor huurbescherming
  maandag 28 juli 2014 @ 13:59:22 #5
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142811420
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:57 schreef DroogDok het volgende:
Volgens mij heeft M. gewoon het recht om in de woning te wonen. Toen jullie de sloten hebben veranderd, waren jullie al fout bezig. Helaas pindakaas.
Juridisch gezien misschien wel, maar aan de andere kant heeft hij mij ook meerdere malen aangevallen (dus deze actie is in mijn veiligheid). Daarnaast stemt zijn familie ook in met afspraken die wij hebben gemaakt, en hij zelf ook (ook niet zwart op wit, maar daar zijn wel getuigen bij geweest).
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:00:52 #6
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142811476
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
Kan M. überhaupt bewijzen dat hij bij jou in huis woonde? Er staan geen afspraken zwart op wit en M. kan elders onderdak krijgen. Je zou denken dat hij geen poot heeft om op te staan (maar ik ben geen expert).
Hij kan wel bewijzen dat hij huur overmaakte, en meerdere mensen weten dat hij bij mij woonde. Alleen daarom heeft hij waarschijnlijk dus huurbescherming zoals de andere users hierboven ook zeggen. -O-
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:01:01 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142811486
Zit er geen slot op de balkondeur?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:02:25 #8
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142811534
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:01 schreef Lienekien het volgende:
Zit er geen slot op de balkondeur?
Ja maar die moet ik nog vervangen. Die is redelijk gemakkelijk open te krijgen.
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_142811770
Als ik het verhaal zo hoor, zou ik aangifte van mishandeling doen tegen M. Het kan nooit kwaad om zwart op wit te laten vastleggen dat hij je naar de strot is gevlogen.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:10:40 #10
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142811809
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:59 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Juridisch gezien misschien wel, maar aan de andere kant heeft hij mij ook meerdere malen aangevallen (dus deze actie is in mijn veiligheid). Daarnaast stemt zijn familie ook in met afspraken die wij hebben gemaakt, en hij zelf ook (ook niet zwart op wit, maar daar zijn wel getuigen bij geweest).
Stel eens voor dat dit voor een rechter komt, kan ik dit dan gebruiken in mijn verweer? Of maakt dat niet uit en moet hij gewoon 2 maanden de tijd krijgen om er te blijven wonen?
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:11:45 #11
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142811838
quote:
15s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:09 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik het verhaal zo hoor, zou ik aangifte van mishandeling doen tegen M. Het kan nooit kwaad om zwart op wit te laten vastleggen dat hij je naar de strot is gevlogen.
Heb alleen geen aangifte gedaan maar er een melding van gemaakt (zodat het wel zwart op wit komt maar hij geen strafblad krijgt). Dus mocht hij weer wat doen is dit voorval in ieder geval bekend...
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:12:35 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142811870
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:10 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Stel eens voor dat dit voor een rechter komt, kan ik dit dan gebruiken in mijn verweer? Of maakt dat niet uit en moet hij gewoon 2 maanden de tijd krijgen om er te blijven wonen?
Waar komen die twee maanden vandaan? Hij huurt in principe voor onbepaalde tijd.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:14:34 #13
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142811936
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar komen die twee maanden vandaan? Hij huurt in principe voor onbepaalde tijd.
Dat is wat hij van zijn 'advocaat' heeft gehoord. Maar hoe werkt dat dan bij onbepaalde tijd? Is er een maximale opzegtijd?
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:15:31 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142811969
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:14 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Dat is wat hij van zijn 'advocaat' heeft gehoord. Maar hoe werkt dat dan bij onbepaalde tijd? Is er een maximale opzegtijd?
Er is geen opzegtijd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142811980
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:14 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Dat is wat hij van zijn 'advocaat' heeft gehoord. Maar hoe werkt dat dan bij onbepaalde tijd? Is er een maximale opzegtijd?
Ja 2 maanden als hij opzegt. De verhuurder (je vader) kan niet zonder dwingende reden, en dat zijn er heel weinig, het contract ontbinden
  maandag 28 juli 2014 @ 14:17:16 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142812028
http://www.rijksoverheid.(...)ning/huurbescherming

http://www.rijksoverheid.(...)ntract-opzeggen.html

Dan zou je het op wanprestatie (overlast) moeten gooien. Wordt denk ik wel een gang naar de (kanton)rechter.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:23:27 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142812191
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:57 schreef DroogDok het volgende:
Volgens mij heeft M. gewoon het recht om in de woning te wonen. Toen jullie de sloten hebben veranderd, waren jullie al fout bezig. Helaas pindakaas.
^^ Dat. Wel geld willen vangen maar geen rechten willen geven is typisch voor huisjesmelkers...
censuur :O
pi_142812285
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:59 schreef peterkailey het volgende:

Juridisch gezien misschien wel, maar aan de andere kant heeft hij mij ook meerdere malen aangevallen (dus deze actie is in mijn veiligheid). Daarnaast stemt zijn familie ook in met afspraken die wij hebben gemaakt, en hij zelf ook (ook niet zwart op wit, maar daar zijn wel getuigen bij geweest).
Wanneer leren mensen het nou eens :')
pi_142812471
quote:
5s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:54 schreef peterkailey het volgende:
Ik en M. zijn sinds een paar jaar vrienden van elkaar. Vanaf 2012 hadden wij besloten in Breda het huis te huren van mijn vader. Dit ging vanaf dat moment zonder huurcontract, puur een mondelinge overeenkomst en het feit dat wij beide een bedrag zouden overmaken naar hem.
Is het zwart of allemaal wit?
wordt het aangegeven bij de belastingdienst?

Wordt het geld handje contactje gegeven, of via een overmaking?

quote:
5s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:54 schreef peterkailey het volgende:
Hij had mij bij mijn keel gegrepen waarna ik vervolgens een melding heb gemaakt bij de politie.
Geen melding van maken, maar aangifte.

Maar in totaal :X ..... Ik denk dat jullie een probleem gaan hebben om hem er uit te krijgen..... Waarschijnlijk valt dit gewoon onder huur bescherming.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:35:43 #20
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142812612
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:17 schreef Lienekien het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)ning/huurbescherming

http://www.rijksoverheid.(...)ntract-opzeggen.html

Dan zou je het op wanprestatie (overlast) moeten gooien. Wordt denk ik wel een gang naar de (kanton)rechter.
Denk dat dit het uiteindelijk word. Ten zei hij er geen probleem van maakt, iedereen is er namelijk bij betrokken.
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:36:43 #21
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142812652
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:31 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Is het zwart of allemaal wit?
wordt het aangegeven bij de belastingdienst?

Wordt het geld handje contactje gegeven, of via een overmaking?

[..]

Geen melding van maken, maar aangifte.

Maar in totaal :X ..... Ik denk dat jullie een probleem gaan hebben om hem er uit te krijgen..... Waarschijnlijk valt dit gewoon onder huur bescherming.
Dat weet ik niet precies.. Denk eerlijk gezegd dat het niet word aangegeven aangezien ik wel officieel huur.
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_142812720
Hij heeft in principe huurbescherming. En je zal daar héél moeilijk onderuit kunnen komen, tenzij je glashard gaat beweren dat hij er nooit gewoond heeft. Maar dat zal hij relatief éénvoudig kunnen weerleggen als hij er wil blijven wonen of er een leuke som geld uit wil slepen.

De enige mogelijkheid om snel van hem af te kopen, is om hem zijn (mondelinge) huurcontract af te kopen tegen een flinke som geld. De basisvergoeding voor een gedwongen verhuizing is al 5000 euro. Daar komt de afkoopsom dan nog bovenop. Denk dus maar aan een bedrag richting 10.000 euro of meer, als die huisgenoot zijn rechten een klein beetje kent.

De langdurige optie is om een heel dossier tegen hem op te bouwen waaruit blijkt dat hij als huurder zijn medebewoners en buren het woongenot ontneemt, maar voordat een kantonrechter daar in mee gaat moet je doorgaans toch al met een heel flink dossier aan komen waarin diverse aangiften verwerkt zijn, verslagen zijn opgenomen van diverse bemiddelingsgesprekken waar ook een onafhankelijke bemiddelaar bij is geweest, brieven met verzoeken om de overlast te beperkten etc... Gaat al snel een jaar of twee overheen op deze manier, tenzij meneer het in korte tijd wel heel bont maakt.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:38:34 #23
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142812724
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:16 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ja 2 maanden als hij opzegt. De verhuurder (je vader) kan niet zonder dwingende reden, en dat zijn er heel weinig, het contract ontbinden
En het voorval waar ik een melding voor het gemaakt bij de politie? Geld dat niet als dwingende reden?
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_142812801
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:38 schreef peterkailey het volgende:

[..]

En het voorval waar ik een melding voor het gemaakt bij de politie? Geld dat niet als dwingende reden?
Nee, dat zou een mooie boel worden zeg.. Wil je een huurder weg hebben, hoef je alleen even een melding te doen bij de politie. Zo werkt dat niet natuurlijk!
  maandag 28 juli 2014 @ 14:41:11 #25
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142812825
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:38 schreef Ivo1985 het volgende:
Hij heeft in principe huurbescherming. En je zal daar héél moeilijk onderuit kunnen komen, tenzij je glashard gaat beweren dat hij er nooit gewoond heeft. Maar dat zal hij relatief éénvoudig kunnen weerleggen als hij er wil blijven wonen of er een leuke som geld uit wil slepen.

De enige mogelijkheid om snel van hem af te kopen, is om hem zijn (mondelinge) huurcontract af te kopen tegen een flinke som geld. De basisvergoeding voor een gedwongen verhuizing is al 5000 euro. Daar komt de afkoopsom dan nog bovenop. Denk dus maar aan een bedrag richting 10.000 euro of meer, als die huisgenoot zijn rechten een klein beetje kent.

De langdurige optie is om een heel dossier tegen hem op te bouwen waaruit blijkt dat hij als huurder zijn medebewoners en buren het woongenot ontneemt, maar voordat een kantonrechter daar in mee gaat moet je doorgaans toch al met een heel flink dossier aan komen waarin diverse aangiften verwerkt zijn, verslagen zijn opgenomen van diverse bemiddelingsgesprekken waar ook een onafhankelijke bemiddelaar bij is geweest, brieven met verzoeken om de overlast te beperkten etc... Gaat al snel een jaar of twee overheen op deze manier, tenzij meneer het in korte tijd wel heel bont maakt.
Bewijsstukken hebben we wel, er zijn wel vaker brieven gestuurd vanuit de omgeving vanwege de overlast (wietlucht, muziek etc.). Maar om daar weer 2 jaar overheen te laten gaan heeft geen zin. Dus eigenlijk is het dus of hopen dat hij zelf vertrekt, of hem 2 maanden daar laten wonen en dan hem verplicht weg laten gaan.

Hoe gaat die procedure in werking? Moeten we dan zwart op wit zetten dat hij vanaf nu zijn opzegtermijn krijgt?
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')