abonnement Unibet Coolblue
pi_142806933
Fok team Marmotte 2013


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 28-07-2014 11:54:00 ]
pi_142807202
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Beter gewoon computertje met gps aanschaffen
Zit momenteel niet in het budget :P Zoals ik eerder vandaag aangaf net de fiets van mijn broer overgenomen en nu wat extra kleding en eigen schoenen aanschaffen. Ik als arme student moet even budgetteren met Lowlands en kermis op komst! Fietscomputer zal een maandje moeten wachten :P
  maandag 28 juli 2014 @ 11:51:57 #3
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142807205
Er zit een verdwaalde spoiler tag in de OP.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_142807275
quote:
6s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:51 schreef Dagoduck het volgende:
Er zit een verdwaalde spoiler tag in de OP.
Fixed
pi_142807340
bierathlon
pi_142807389
Zie nu trouwens pas de Fok fietsers op de kaart link. Kan ik mezelf daar aan toevoegen?
pi_142808111
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die Mio's zijn wel echt groot

[ afbeelding ]

:X
Mooi man, groter scherm toch :)
Kan je hem ook op je oude dag gebruiken als je ogen achteruit gaan :P
pi_142808136
quote:
99s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:23 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Mooi man, groter scherm toch :)
Kan je hem ook op je oude dag gebruiken als je ogen achteruit gaan :P
Mooi zou ik het niet willen noemen. Functioneel misschien wel.
  maandag 28 juli 2014 @ 12:40:11 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142808674
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 28 juli 2014 @ 13:09:29 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142809726
Oja, mocht iemand binnenkort nog iets bij futurumshop bestellen, ik heb een bon die ik daar kan verzilveren, ik heb alleen de komende tijd niets nodigs. Dan heb ik liever 50 piek in m'n zak.

Dus als iemand daar wat besteld (gabba :? ) geef even een seintje. Dan krijg jij de code en ik de money
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_142809765
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:09 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, mocht iemand binnenkort nog iets bij futurumshop bestellen, ik heb een bon die ik daar kan verzilveren, ik heb alleen de komende tijd niets nodigs. Dan heb ik liever 50 piek in m'n zak.

Dus als iemand daar wat besteld (gabba :? ) geef even een seintje. Dan krijg jij de code en ik de money
Ik wil daar een standaard bestellen voor de racefiets, waarmee je hem netjes in je schuur kunt zetten. Twee kosten +50 euro
pi_142812360
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 12:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mooi zou ik het niet willen noemen. Functioneel misschien wel.
Ach, ik zit niet op dat ding om een modeshow te fietsen of wel dan :P ?

Nja het moet er wel goed uitzien, daarom was mijn vriendin mee met kopen, zodat alles een beetje bij elkaar paste qua kleur.
pi_142812795
Zo.., van het weekend voor het eerst deze maand maar weer eens op de fiets gekropen. En ook in juni heb ik eigenlijk maar amper op mijn fiets gezeten :@ . Begin juni nog wel drie dagen door de vogezen gefietst.

Route 1
Begonnen met een verkenningsrondje rondom ons huisje in Le Menil. Ik ging van huis met het idee dat de vogezen misschien net iets meer als de limburgse heuvels zou zijn. Maar na terugkomst van dit rondje was ik daar compleet van genezen. Een stuk steiler en ook veel langer dan ik dacht. Wel lekker gefietst trouwens met geweldig weer (± 25 C)


Route 2
Mooie tocht van circa 115 km over onder andere de Grand Ballon, Col d'Oderen, Montee Geishouse, col d'Oderen en als toetje Col du Page.

Route 3
Leukste tocht van de 3. Door een prachtige landschap, zeker de afdaling van de Ballon d'Alsace en het dal voor het Plateau van de lekker wijven. Wel niet zo slim dat onze bidons na het plateau van de lekkere wijven bijna allemaal leeg waren. Ook hadden we behalve 1 banaan en een zakje gummi-beertjes niks meer te eten voor ons 4-en. We hadden het idee om af te dalen en beneden ergens iets te gaan drinken en eten. Helaas moesten we voor we bij de eerste drinkgelegenheid waren, wel nog even de Ballon de Servance over :{ . Sjezoes dat is dus geen goed plan he, om met 30 graden een col van 10 km a gemiddeld 6% op te klimmen zonder water en zonder eten.


Sinds mijn tripje naar de Vosges eigenlijk nog maar nauwelijks mijn fietsen aangeraakt. Een keertje tussendoor nog even wezen mtb-en maar na een val over een stronk was dat feest ook snel over.

Gelukkig had ik vanaf 3 juli een geweldig excuus omdat toen mijn dochtertje is geboren O+

Na haar de geboorte heb ik me dan ook bijna 4 weken getrakteerd op lekker in de hangmat hangen met de kleine, beschuit met muisjes, lekkere biertjes en veel bbq-en :Y)

Maar goed, dat feest kon natuurlijk niet eindeloos blijven duren dus zondagochtend was het de hoogste tijd om me weer in mijn Lycra tenue te hijsen.

Het viel niet mee om weer een fatsoenlijk tempo aan een acceptabele hartslag te draaien. Maar uiteindelijk toch best tevreden met 90K in 3 uur.

Aankomende tijd proberen het fietsen maar weer een beetje op te pakken. Heb het toch wel gemist *;
pi_142812872
Aangezien ik er zoveel verstand van heb, nog maar een vraagje voor de mensen met iets meer ervaring dan ik..

Op m`n fiets zit nu een replica Sugino crankstel, met 50/34 bladen, deze heeft die kerel waarvan ik de fiets heb overgenomen erop gemonteerd/laten monteren. Ik heb wel de oorspronkelijke Shimano 105 53/39 crankstel meegekregen. Tevens zit er een Shimano 105 derailleur op (met twee kleine tandwieltjes met volgens mij 10 tandjes).
Wat is nou verstandiger / beter om erop te hebben? De 50/34 of 53/39, en waarom? Ik rij nu op vlakke stukken meestal wat lagere versnellingen op het buitenblad; is dat eigenlijk wel nodig met mijn snelheden?
  maandag 28 juli 2014 @ 14:51:34 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142813170
Buiten of binnenblad maakt niet uit. Wat belangrijker is is dat je ketting zo recht mogelijk loopt (dus niet op 34x11 rijden of 50x26). En dat je cadans goed is. Je moet een goede cadans rijden en dan komt het verder wel goed.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:54:25 #16
117107 MarcoD
.........
pi_142813265
Gefeliciteerd nodisch!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 28 juli 2014 @ 14:56:00 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142813333
quote:
17s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:40 schreef nodisch18 het volgende:
Zo.., van het weekend voor het eerst deze maand maar weer eens op de fiets gekropen. En ook in juni heb ik eigenlijk maar amper op mijn fiets gezeten :@ . Begin juni nog wel drie dagen door de vogezen gefietst.

Route 1
Begonnen met een verkenningsrondje rondom ons huisje in Le Menil. Ik ging van huis met het idee dat de vogezen misschien net iets meer als de limburgse heuvels zou zijn. Maar na terugkomst van dit rondje was ik daar compleet van genezen. Een stuk steiler en ook veel langer dan ik dacht. Wel lekker gefietst trouwens met geweldig weer (± 25 C)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Route 2
Mooie tocht van circa 115 km over onder andere de Grand Ballon, Col d'Oderen, Montee Geishouse, col d'Oderen en als toetje Col du Page.

Route 3
Leukste tocht van de 3. Door een prachtige landschap, zeker de afdaling van de Ballon d'Alsace en het dal voor het Plateau van de lekker wijven. Wel niet zo slim dat onze bidons na het plateau van de lekkere wijven bijna allemaal leeg waren. Ook hadden we behalve 1 banaan en een zakje gummi-beertjes niks meer te eten voor ons 4-en. We hadden het idee om af te dalen en beneden ergens iets te gaan drinken en eten. Helaas moesten we voor we bij de eerste drinkgelegenheid waren, wel nog even de Ballon de Servance over :{ . Sjezoes dat is dus geen goed plan he, om met 30 graden een col van 10 km a gemiddeld 6% op te klimmen zonder water en zonder eten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Sinds mijn tripje naar de Vosges eigenlijk nog maar nauwelijks mijn fietsen aangeraakt. Een keertje tussendoor nog even wezen mtb-en maar na een val over een stronk was dat feest ook snel over.

Gelukkig had ik vanaf 3 juli een geweldig excuus omdat toen mijn dochtertje is geboren O+

Na haar de geboorte heb ik me dan ook bijna 4 weken getrakteerd op lekker in de hangmat hangen met de kleine, beschuit met muisjes, lekkere biertjes en veel bbq-en :Y)

Maar goed, dat feest kon natuurlijk niet eindeloos blijven duren dus zondagochtend was het de hoogste tijd om me weer in mijn Lycra tenue te hijsen.

Het viel niet mee om weer een fatsoenlijk tempo aan een acceptabele hartslag te draaien. Maar uiteindelijk toch best tevreden met 90K in 3 uur.

Aankomende tijd proberen het fietsen maar weer een beetje op te pakken. Heb het toch wel gemist *;
Klinkt goed ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_142813383
quote:
17s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:40 schreef nodisch18 het volgende:
Zo.., van het weekend voor het eerst deze maand maar weer eens op de fiets gekropen. En ook in juni heb ik eigenlijk maar amper op mijn fiets gezeten :@ . Begin juni nog wel drie dagen door de vogezen gefietst.

Route 1
Begonnen met een verkenningsrondje rondom ons huisje in Le Menil. Ik ging van huis met het idee dat de vogezen misschien net iets meer als de limburgse heuvels zou zijn. Maar na terugkomst van dit rondje was ik daar compleet van genezen. Een stuk steiler en ook veel langer dan ik dacht. Wel lekker gefietst trouwens met geweldig weer (± 25 C)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Route 2
Mooie tocht van circa 115 km over onder andere de Grand Ballon, Col d'Oderen, Montee Geishouse, col d'Oderen en als toetje Col du Page.

Route 3
Leukste tocht van de 3. Door een prachtige landschap, zeker de afdaling van de Ballon d'Alsace en het dal voor het Plateau van de lekker wijven. Wel niet zo slim dat onze bidons na het plateau van de lekkere wijven bijna allemaal leeg waren. Ook hadden we behalve 1 banaan en een zakje gummi-beertjes niks meer te eten voor ons 4-en. We hadden het idee om af te dalen en beneden ergens iets te gaan drinken en eten. Helaas moesten we voor we bij de eerste drinkgelegenheid waren, wel nog even de Ballon de Servance over :{ . Sjezoes dat is dus geen goed plan he, om met 30 graden een col van 10 km a gemiddeld 6% op te klimmen zonder water en zonder eten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Sinds mijn tripje naar de Vosges eigenlijk nog maar nauwelijks mijn fietsen aangeraakt. Een keertje tussendoor nog even wezen mtb-en maar na een val over een stronk was dat feest ook snel over.

Gelukkig had ik vanaf 3 juli een geweldig excuus omdat toen mijn dochtertje is geboren O+

Na haar de geboorte heb ik me dan ook bijna 4 weken getrakteerd op lekker in de hangmat hangen met de kleine, beschuit met muisjes, lekkere biertjes en veel bbq-en :Y)

Maar goed, dat feest kon natuurlijk niet eindeloos blijven duren dus zondagochtend was het de hoogste tijd om me weer in mijn Lycra tenue te hijsen.

Het viel niet mee om weer een fatsoenlijk tempo aan een acceptabele hartslag te draaien. Maar uiteindelijk toch best tevreden met 90K in 3 uur.

Aankomende tijd proberen het fietsen maar weer een beetje op te pakken. Heb het toch wel gemist *;
Ziet er uit als een leuk tripje met een aantal prachtige routes :)
pi_142813394
quote:
17s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:40 schreef nodisch18 het volgende:

Gelukkig had ik vanaf 3 juli een geweldig excuus omdat toen mijn dochtertje is geboren O+

Gefliciteerd man!
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 28 juli 2014 @ 14:57:44 #20
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_142813407
quote:
17s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:40 schreef nodisch18 het volgende:

Route 3
Leukste tocht van de 3. Door een prachtige landschap, zeker de afdaling van de Ballon d'Alsace en het dal voor het Plateau van de lekker wijven. Wel niet zo slim dat onze bidons na het plateau van de lekkere wijven bijna allemaal leeg waren. Ook hadden we behalve 1 banaan en een zakje gummi-beertjes niks meer te eten voor ons 4-en. We hadden het idee om af te dalen en beneden ergens iets te gaan drinken en eten. Helaas moesten we voor we bij de eerste drinkgelegenheid waren, wel nog even de Ballon de Servance over :{ . Sjezoes dat is dus geen goed plan he, om met 30 graden een col van 10 km a gemiddeld 6% op te klimmen zonder water en zonder eten.
Hopelijk heb je jezelf daarna verwend met een Flammkuche :9
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_142814081
slijtagevraag du jour:

Ik rijd nu met een 105-cassette en kmc 10.93 ketting en die hebben beide zo'n 3500 kilometer gezien nu. Ik het van trivio zo'n kettingchecker en de 0.75 valt nog niet tussen de schakels. Nog helemaal goed zou je dus zeggen...

Alleen nu vielen me onlangs 2 dingen op. Na een schoonmaakbeurt had ik de ketting per ongeluk andersom teruggelegd en dit was merkbaar. Liep niet zo lekker. Ketting 180 graden gekeerd en hij liep weer als vanouds. Dit is toch een teken dat ketting en cassette op elkaar zijn ingesleten?

En bij inspectie van mn cassette zag ik dit:



De schakels van de ketting zijn lateraal in de kransjes gesleten (afdruk goed zichtbaar én voelbaar, is geen vuil).

Nieuwe ketting hieromheen leggen gaat 'm niet worden zeker?

Zo nee: dus maar op- en dus doorrijden? Winter door... Maar dan vernaggel ik ook mn voorbladen denk ik? Vind het ook zonde om vlak voor de winter een nieuwe cassette te monteren.
pi_142814089
is het besmettelijk ofzo... als je veel fietst dat je dan een dochtertje krijgt ;)

lekkere routes heb je daar gefietst zeg!
fijn weertje erbij, kan niet beter!


edit: nog gefeliciteerd met je dochter uiteraard *D
pi_142814344
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:12 schreef Flipmoehoe het volgende:
is het besmettelijk ofzo... als je veel fietst dat je dan een dochtertje krijgt ;)

Toch een bewijs dat je minder vruchtbaar wordt van fietsen
  maandag 28 juli 2014 @ 15:19:33 #24
130803 Gripper
Get a grip
pi_142814371
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:12 schreef Flipmoehoe het volgende:
is het besmettelijk ofzo... als je veel fietst dat je dan een dochtertje krijgt ;)
In mijn geval bepaald niet :X

maar alle blije papa's van harte gefeliciteerd! :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_142814697
quote:
9s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Toch een bewijs dat je minder vruchtbaar wordt van fietsen
met je zaakje uren lang op het zadel.. (stuiterend op een mtb) kan ook nooit goed zijn ;)

en dochters maken is het makkelijkste.. het voorbeeld ligt immers onder je :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')