abonnement Unibet Coolblue
pi_142810405
Oke maar als het wel lukt dan heb je 1 extra van straat waar je geen extra huis nodig hebt...
pi_142810430
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:29 schreef Luigi het volgende:

[..]

Of fiscale partner zijn van elkaar.
Het lijkt me dat het gewoon kan trouwens. Maar ik ben niet thuis in die materie dus ja. Verbaas me altijd weer over sommige regelgeving :P
pi_142810468
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:30 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

Het lijkt me dat het gewoon kan trouwens. Maar ik ben niet thuis in die materie dus ja. Verbaas me altijd weer over sommige regelgeving :P
Nope. Je kunt maar 1 fiscaal partner hebben. (http://www.belastingdiens(...)tners_tegelijkertijd)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 juli 2014 @ 13:31:20 #204
163650 Greys
pi_142810476
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:29 schreef spelletjesman het volgende:
Oke maar als het wel lukt dan heb je 1 extra van straat waar je geen extra huis nodig hebt...
Het is sowieso gelul natuurlijk wat hij zegt, want als jouw 'gewone' relatie uit gaat staat er wel direct een nieuwe woning klaar voor degene die vertrekt? :D En gaat het altijd in pais en vree en harmonie? Onzin, dus. Of je nou met twee of drie bent.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 28 juli 2014 @ 13:31:20 #205
37295 Luigi
mario pls
pi_142810477
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat kan in theorie. Alleen banken kunnen dat qua software over het algemeen niet aan, dus dan wordt er geroepen dat het niet kan. Zakelijk kan het over het algemeen wél, maar dat krijg je veel geldverstrekkers dan weer niet aan hun verstand gepeuterd.

Zelfs de hypotheeknormen zijn hier niet op ingericht.
Grappig idd. In theorie zou je met drie (of vier) full timers een prachtig huis kunnen kopen. Maar in de praktijk dus niet?
pi_142810547
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Het is sowieso gelul natuurlijk wat hij zegt, want als jouw 'gewone' relatie uit gaat staat er wel direct een nieuwe woning klaar voor degene die vertrekt? :D En gaat het altijd in pais en vree en harmonie? Onzin, dus. Of je nou met twee of drie bent.
Jij denkt dat een polygame relatie meer kans op slagen heeft dan een monogame relatie?
_O- _O- _O-
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  Official ESF Kreviewer maandag 28 juli 2014 @ 13:34:20 #207
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142810576
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Grappig idd. In theorie zou je met drie (of vier) full timers een prachtig huis kunnen kopen. Maar in de praktijk dus niet?
Lijkt me niet. Hoe zou je dan ooit een hypotheekgarantie moeten regelen. Lijkt me teveel uitzondering op de regel om hiervoor een heel systeem te bedenken.
pi_142810588
En het aantal echtscheidingen tussen mannen en vrouwen is ook een groot maatschappelijk probleem, dat ontken ik ook niet.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_142810635
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Grappig idd. In theorie zou je met drie (of vier) full timers een prachtig huis kunnen kopen. Maar in de praktijk dus niet?
Nee, hooguit met een BV-constructie. Maar erfrechtelijk en fiscaal liggen er ook nogal wat haken en ogen. Dat is heel jammer, aangezien dit soort zaken er voor de burger moeten zijn en niet andersom.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 28 juli 2014 @ 13:37:07 #210
37295 Luigi
mario pls
pi_142810658
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Hoe zou je dan ooit een hypotheekgarantie moeten regelen. Lijkt me teveel uitzondering op de regel om hiervoor een heel systeem te bedenken.
Nouja, feitelijk telt voor een bank maar 1 ding: afbetalen en geld krijgen. Als alle drie of vier een goede vaste baan hebben en andere risico's niet worden gezien moet dat toch geen probleem zijn zou je denken.

Maar het zal idd niet in de software passen oid ;).
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 juli 2014 @ 13:38:18 #211
163650 Greys
pi_142810701
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:33 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Jij denkt dat een polygame relatie meer kans op slagen heeft dan een monogame relatie?
_O- _O- _O-
Als je goed zou lezen zou dat al de helft van je gelul schelen. Daar gaf ik namelijk geen waardeoordeel over. Alleen als een relatie met 2 personen mislukt (en dat doen ze, bij bosjes) staat er ook iemand op straat. Net als met een relatie met 3 personen. Dus díe reden van je om het allemaal zo vreselijk te vinden raakt kant noch wal :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142810734
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Als je goed zou lezen zou dat al de helft van je gelul schelen. Daar gaf ik namelijk geen waardeoordeel over. Alleen als een relatie met 2 personen mislukt (en dat doen ze, bij bosjes) staat er ook iemand op straat. Net als met een relatie met 3 personen. Dus díe reden van je om het allemaal zo vreselijk te vinden raakt kant noch wal :)
Als een polygame relatie meer kans op falen heeft is dat al genoeg reden voor mij.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  maandag 28 juli 2014 @ 13:40:10 #213
37295 Luigi
mario pls
pi_142810770
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, hooguit met een BV-constructie. Maar erfrechtelijk en fiscaal liggen er ook nogal wat haken en ogen. Dat is heel jammer, aangezien dit soort zaken er voor de burger moeten zijn en niet andersom.
Ach ik heb zelf geen aspiraties in die richting maar ik vind het altijd leuke gedachten experimentjes. Het hele systeem is zo enorm ingericht op 1+1 (en dan meestal nog heterosexueel ook) dat je het vrij makkelijk in je voordeel kunt laten werken door daar 1+1+1 van te maken. Denk ik.
pi_142810859
Lijkt me ideaal.

Kunnen ze naar elkaars geouwehoer luisteren. _O_
  Official ESF Kreviewer maandag 28 juli 2014 @ 13:45:01 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142810941
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:37 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nouja, feitelijk telt voor een bank maar 1 ding: afbetalen en geld krijgen. Als alle drie of vier een goede vaste baan hebben en andere risico's niet worden gezien moet dat toch geen probleem zijn zou je denken.

Maar het zal idd niet in de software passen oid ;).
Ik denk dat het ook geen probleem is, zolang het goed gaat. Daar kunnen ze wel een uitzondering voor 'in het systeem' bedenken. Maar het is meer dat als het misgaat en de bank zijn centjes niet meer krijgt, dat het lastig is om dat op 3 personen te verhalen, als daar in de wet niets voor is geregeld.
  maandag 28 juli 2014 @ 13:49:25 #216
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_142811086
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Kun je met z'n 3en hypotheekhouder zijn trouwens? Mocht je dat willen dus?
Dat is bij ons niet aan de orde want onze woning is al helemaal afbetaald.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_142811176
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:24 schreef tailfox het volgende:

[..]

nou wil gewoon veel weten en vraag me dat altijd af.
pi_142811217
Dat dit kan in Nederland..
pi_142811235
Jammer om te zien hoeveel kutreacties er in 1 nacht bij zijn gekomen :')

PalmRoyale, je hebt er zo te zien gelukkig weinig last van :) Nogmaals ik vind het heel tof dat jullie de stap zetten ^O^ Ik heb zelf zeker in het begin veel gehad aan meelezen met de ervaringen van anderen, op Facebook is er bijvoorbeeld een groep waar veel nuttige discussies plaatsvinden. Mocht je daar een link naar willen hebben dan DM ik die wel ;)

Voor iedereen die verder meer over polyamorie wil weten is http://www.morethantwo.com een goede start, die website gaat ook in op het mono perspectief op poly relaties ;)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_142811329
Dit artikel kwam ik laatst ook tegen, erg goed geschreven :)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_142811410
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:49 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Dat is bij ons niet aan de orde want onze woning is al helemaal afbetaald.
Ja, jullie zijn een dagje ouder dus. :)
pi_142811416
Even opschonen, momentje.
pi_142812305
Opgeschoond, rond de 75 posts weggeflikkerd.

- Niet schelden en niet persoonlijk worden. Dat ik dat moet vertellen aan een stel volwassenen.
- Geen onderlinge discussie voeren waarmee het topic gekaapt wordt en er niet meer on-topic gepost wordt. Wil je per se een onderlinge discussie, doe dat via DM/PM.
- Prima als je wat er in de OP staat niet fijn vindt en eventueel tegen bent, maar blijf dat niet herhalen. Discussieer netjes mee (met argumenten), of blijf gewoon weg. Je mening is duidelijk; er is geen reden om er zo mee door te gaan dat het topic ontspoort. Kun je er niet tegen? Topic niet lezen.

Reacties hierop mogen in R&P-FB.

Ik wil dat de discussie on-topic wordt voortgezet. Geen gekibbel meer, jullie zijn volwassenen for God's sake.
  maandag 28 juli 2014 @ 14:36:05 #224
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_142812627
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, jullie zijn een dagje ouder dus. :)
Dat valt wel mee hoor, we zijn 37, 37 en 42. De reden dat ons huis al is afbetaald is omdat mijn vriendin met wie ik al samenwoonde anesthesioloog is en heel goed verdient. Ik heb zelf ook altijd goed verdient en we hebben daardoor de hypotheek versnelt kunnen aflossen :) We vonden het een heel fijn gevoel om te weten dat ons huis helemaal van ons is.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 28 juli 2014 @ 14:37:00 #225
37769 erodome
Zweefteef
pi_142812667
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:33 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Jij denkt dat een polygame relatie meer kans op slagen heeft dan een monogame relatie?
_O- _O- _O-
Ik weet dat dat ongeveer evenveel kans op slagen heeft. Sterker nog, uit een onderzoek ooit in amerika is gebleken dat "swingers" gemiddeld genomen langere relatie's hadden dan de monogamen.
Nu zegt dat geen bal als het gaat om jou als persoon, maar het idee dat polyamoreus, open e.d. onstabielere relatie's oplevert is een fabeltje.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')