Daarom kan ik hem beter morgen weer checken, dan is alle olie wel gezakt. Maar denk dat er nog wel wat bij kan. Aan de andere kant, over 3 maanden laat ik de olie weer helemaal vernieuwen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja ik snap hem nu, omdat je hem eerst had bijgevuld. Maar normaal, bij mijn check 1x in de zoveel tijd, heb ik hem nooit net bijgevuld, dus zit er ook geen olie in de buis.
Ik ook altijd met koud, maar heb al 1,5 jaar GEEN verbruik september ga ik weer vervangen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:29 schreef JohnB52 het volgende:
Als je altijd met dezelfde temperatuur meet, weet je ook wat je olieverbruik is.
Daarom altijd met koude motor.
Tenminste, zo doe ik het.
quote:SUMMARY:
CERTAIN PASSENGER VEHICLES EQUIPPED WITH B205/B235 4-CYLINDER GASOLINE ENGINES AND B308 6-CYLINDER GASOLINE ENGINES MAY EXPERIENCE OVERHEATING AND BURNOUT OF THE ISOLATED GATED BIPOLAR TRANSISTOR (IGBT) WITHIN THE IGNITION DISCHARGE MODULE (IDM) DUE TO INCREASED SUSCEPTIBILITY TO ELECTRICAL LOADS.
CONSEQUENCE:
OVERHEATING OF THE IGBT OCCURS MOST OFTEN AT ENGINE START-UP, BUT IT MAY ALSO OCCUR WHILE THE ENGINE IS RUNNING. ENGINE STALLING MAY OCCUR, WHICH COULD RESULT IN A CRASH.
REMEDY:
DEALERS WILL INSPECT TO SEE WHAT VERSION IDM IS IN THE VEHICLE AND REPLACE THE IDM IF IT IS A VERSION BUILT PRIOR TO THE INTRODUCTION OF QP3. AN INTERIM LETTER WILL BE MAILED TO OWNERS IN OCTOBER 2005, INFORMING THEM OF THE CONDITION. PARTS ARE NOW AVAILABLE AND OWNERS WILL BE NOTIFIED TO BRING THEIR VEHICLES IN TO THE DEALERS TO HAVE THE IDM REPLACED BY LETTER DATED MARCH 13, 2006. OWNERS MAY CONTACT SAAB AT 1-800-955-9007.
NOTES:
SAAB RECALL NO. 05087. CUSTOMERS MAY ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S VEHICLE SAFETY HOTLINE AT 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), OR GO TO HTTP://WWW.SAFERCAR.GOV.
Nou die 2e gaat om een airbag sticker maar die eerste gaat dus om de DI als ik het goed begrijp toch?, die voor mij niet van toepassing zou moeten zijn (T5), toch?quote:SUMMARY:
VEHICLE DESCRIPTION: CERTAIN PASSENGER VEHICLES FAIL TO COMPLY WITH REQUIREMENTS OF FMVSS NO. 208, "OCCUPANT CRASH PROTECTION." THE AIR BAG ALERT LABELS MAY NOT BE PERMANENTLY AFFIXED AS REQUIRED BY THIS STANDARD.
CONSEQUENCE:
THESE VEHICLES DO NOT COMPLY WITH THE REQUIREMENTS.
REMEDY:
DEALERS WILL CLEAN THE SUNVISOR SURFACE AND APPLY A NEW AIR BAG ALERT LABEL ON BOTH SUNVISORS. OWNER NOTIFICATION BEGAN JULY 30, 2001. OWNERS WHO TAKE THEIR VEHICLES TO AN AUTHORIZED DEALER ON AN AGREED UPON SERVICE DATE AND DO NOT RECEIVE THE FREE REMEDY WITHIN A REASONABLE TIME SHOULD CONTACT SAAB AT 1-800-955-9007.
NOTES:
ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S AUTO SAFETY HOTLINE AT 1-888-DASH-2-DOT (1-888-327-4236).
B205/B235 4-CYLINDER GASOLINE ENGINES AND B308 6-CYLINDER GASOLINEquote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:12 schreef delano.888 het volgende:
Het RDW geeft dus aan dat er helemaal geen terugroep acties zijn geweest, maar ik heb een andere site gevonden, http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchSafetyIssues en die geeft het volgende aan:
[..]
[..]
Nou die 2e gaat om een airbag sticker maar die eerste gaat dus om de DI als ik het goed begrijp toch?, die voor mij niet van toepassing zou moeten zijn (T5), toch?
Oja was ik even vergeten ik heb een B204E (154pk)quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:47 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
B205/B235 4-CYLINDER GASOLINE ENGINES AND B308 6-CYLINDER GASOLINE
Dus nee, want jij hebt n ander blok.
twitter:RemcoAndringa twitterde op donderdag 31-07-2014 om 21:24:06 2 aanhoudingen in Utrecht Terwijde ivm schietpartij #amersfoort. Verdachten reden in deze saab http://t.co/iBnqUxzpqm reageer retweet
Tsss.... mijn man zei gisteren (toen ze de auto nog niet gevonden hadden, de politie gemeld had op zoek te zijn naar een zwarte Saab, en de politiehelicopter over kwam vliegen) al "We've got an issue" en liet me de tweet van de politie lezen, waarop ik alleen maar dacht "zwarte Saab?" en toen keek hij me al zo schaapachtig aan van "Ja, zwarte Saab...."quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:14 schreef eXplorer1 het volgende:
Straks is het nog een forumlid ook, laatst ook koperdieven in een rode 9-3ss.
Is dat n nieuw opgebouwd blok?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:40 schreef Hyperdude het volgende:
Audi was toch het nieuwe BMW?
Verplichte Saab-inhoud:
Vrindje is bezig met 1984 16V Saab. Wat een slangenwirwar.
[ afbeelding ]
Geen compleet nwe. opbouwquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:45 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is dat n nieuw opgebouwd blok?
En waar gaat ie in liggen?
Jonguh, dat ding heb ik 1 keer een paar kilometer in gereden, nadat de schakelstang losraakte bleef de bak in de achteruit staan. Dus achteruit terug gereden naar de sleutelschuur, waar ie nu al 13 maanden staat. Dus geen recentere foto's dan 1984.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:38 schreef JohnB52 het volgende:
Vette foto, komt de foto ook uit 1984?
Volgens mij is dat een poging tot grappige bobine.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:57 schreef Leandra het volgende:
...maar zie ik daar nou een blikje Red Bull dat een functie heeft?
Terug van vakantie en afgelopen maandag de 9-5 afgeleverd bij Saab Service Ommen (Brinkie van Saabforum) en gratis een leen 900 meegekregen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:22 schreef JohnB52 het volgende:
Di cassette kan je zelf ook wisselen.
Goedkoopst bij saabpartners.com te koop.
Je kan er nog wel gewoon mee rijden, alleen kans op misfires...
Heb de oude weer meegekregen, aangezien die wel een storing aangaf, maar geen merkbare problemen gaf qua rijden, met de redenatie: Altijd handig als je ergens in het buitenland problemen met je DI krijgt, kun je iig verder rijden, zie in bijv. Italië maar eens aan een DI cassette te komen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:27 schreef djkoelkast het volgende:
Is heel simpel te vervangen, 2 boutjes.
Ik heb die van mij toen uit Engeland gehaald, was véél goedkoper dan waar dan ook in de buurt. Sindsdien geen enkele melding meer gehad.
Je zou het nummer van de DI cassette moeten bekijken, er is een reeks teruggeroepen, als die van jou dat partnummer heeft dan moet je sowieso gaan vervangen.
Het zijn trouwens 4 boutjes, maar detailquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:01 schreef swollywood het volgende:
[..]
Terug van vakantie en afgelopen maandag de 9-5 afgeleverd bij Saab Service Ommen (Brinkie van Saabforum) en gratis een leen 900 meegekregen.
[ afbeelding ]
Die heeft er een 2e hands DI cassette ingezet à ¤ 100,-.
Direct maar een beurtje en APK laten doen, 2 nieuwe Continental voorbanden (was APK afkeur ), nieuwe remblokken achter en ook eindelijk maar eens mijn achterruitesproeier laten fixen (kwaaltje bij 9-5 wagon).
Dus de 9-5 kan er weer een tijdje tegenaan!
[..]
Heb de oude weer meegekregen, aangezien die wel een storing aangaf, maar geen merkbare problemen gaf qua rijden, met de redenatie: Altijd handig als je ergens in het buitenland problemen met je DI krijgt, kun je iig verder rijden, zie in bijv. Italië maar eens aan een DI cassette te komen.
Zal het nummer nog wel ff controleren.
Zal hem maandag op het werk ff netjes rechtop zetten in een doosje met opvulmateriaal er bij in.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:07 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het zijn trouwens 4 boutjes, maar detail
Ik heb die oude ook nog, alleen je schijnt hem wel rechtop te moeten bewaren (dus zoals hij in de motor zit). Althans, dat zei men op de diverse fora toen.
Ik laat hem net zien, reactie:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:34 schreef JohnB52 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik vind m leuk!
Dochter ook: papa heeft een cars Saab!
bijna goed,quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:07 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het zijn trouwens 4 boutjes, maar detail
Ik heb die oude ook nog, alleen je schijnt hem wel rechtop te moeten bewaren (dus zoals hij in de motor zit). Althans, dat zei men op de diverse fora toen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |