Nou nu denk je er aan dus heb je wat te doen deze week ik dacht dat bandenspanning ook aardig wat kan schelen in benzineverbruik..quote:
Ik moet ook mijn vacuumslangen nog vervangen, heb nieuwe in huis inclusief dopje voor de bypass die ik zou moeten maken volgens saabtuners en ook nog wat van die valves, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe en wat. Vroeg om een handleiding maar er zat niets anders in de doos dan wat ik besteld had.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nou nu denk je er aan dus heb je wat te doen deze week ik dacht dat bandenspanning ook aardig wat kan schelen in benzineverbruik..
Dan doe je die mwa optie of overigquote:Op zondag 27 juli 2014 18:56 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik moet ook mijn vacuumslangen nog vervangen, heb nieuwe in huis inclusief dopje voor de bypass die ik zou moeten maken volgens saabtuners en ook nog wat van die valves, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe en wat. Vroeg om een handleiding maar er zat niets anders in de doos dan wat ik besteld had.
Bovendien veel te heet geweest om dingen te doen
En ik heb niet don't care gezegd he, ik vergeet zulks gewoon.
Volgens mij las ik net 'ik ga een andere poll maken', maargoed, ik vind het niet nodig te stemmen. Het is beter om het allemaal te checken, maar het schiet er bij in.quote:
Klopt maar beetje onnodig aangezien 2 opties met jou overeen komenquote:Op zondag 27 juli 2014 19:02 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Volgens mij las ik net 'ik ga een andere poll maken', maargoed, ik vind het niet nodig te stemmen. Het is beter om het allemaal te checken, maar het schiet er bij in.
In dat geval doe ik altijd 2,4 bar terwijl er 2,2 in de deur staatquote:Op zondag 27 juli 2014 19:18 schreef JohnB52 het volgende:
Olie 1x per jaar verversen.
Peilen doe ik afhankelijk van de km's , maar meestal 1X per maand.
Bandenspanning doe je in bar, niet in psi:)
Dat kan je makkelijker zien bij het kopje terugroepacties bij https://ovi.rdw.nl/ als je op je kenteken zoekt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:27 schreef djkoelkast het volgende:
Je zou het nummer van de DI cassette moeten bekijken, er is een reeks teruggeroepen, als die van jou dat partnummer heeft dan moet je sowieso gaan vervangen.
Het kan geen kwaad om het partnummer even te checkenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat kan je makkelijker zien bij het kopje terugroepacties bij https://ovi.rdw.nl/ als je op je kenteken zoekt.
Bij mij staat niks, dus ik neem aan dat ik een goeie DI heb.
Dat is waar.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:32 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad om het partnummer even te checken
Nee, dat kan niet, knock protection gaat naar de klote.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is waar.
Kan je trouwens een zwarte DI plaatsen (T7) als je standaard een rode hebt (T5) of zit daar verschil in?
Heb je wel bijgevuld met de stok er uit?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:58 schreef djkoelkast het volgende:
Rode DI's zijn niet teruggeroepen, alleen zwarte bij mijn weten.
Ik heb net olie gecontroleerd dankzij delano.888
Eerst zoeken naar de oliepeilstok, zo vaak kijk ik. Blijkt dat die in de dop van de olie verborgen zit.
Enfin, zat wat aan de lage kant, maar heb altijd een restje olie achterin liggen. Bijgevuld, maar omdat de peilstok door hetzelfde gat gaat komt die nu altijd helemaal onder de olie boven
Enfin, morgen dus nog maar eens peilen? Of zoals ik op andere plekken lees: 5 minuten na het uitzetten van de motor.
'de stuk' er uit?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb je wel bijgevuld met de stuk er uit?
Hoeft niet morgen, kan ook nu, stok er uit halen, helemaal schoon vegen, er weer in doen, en dan kijken hoe hoog het staat, dat is de enige accurate meting.
Ja de stok ja, ik bedoel, misschien had je hem half er uit gehaald dus de stok er nog half in, en zo bijgevuld. Want ja, dan zit het meet stukje natuurlijk helemaal onder.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:13 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
'de stuk' er uit?
of de stok? Met de stok er in kun je niet bijvullen want de stok zit in het MOTOR OIL dopje.
Dat heeft geen zin want die vulopening is dezelfde opening als waar de stok in zit; daar zit nu dus olie aan. Er uit, schoonmaken, er in, er uit en die hele stok zit onder de olie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja de stok ja, ik bedoel, misschien had je hem half er uit gehaald dus de stok er nog half in, en zo bijgevuld. Want ja, dan zit het meet stukje natuurlijk helemaal onder.
Maargoed, schoonvegen, er weer in doen, en dan checken dus.
Nou blijkbaar snap je het nietquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:15 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin want die vulopening is dezelfde opening als waar de stok in zit; daar zit nu dus olie aan. Er uit, schoonmaken, er in, er uit en die hele stok zit onder de olie.
Ik weet echt wel hoe je olie moet peilen, maar als je het moet bijvullen via hetzelfde gat wordt het lastig.
Ja ik snap hem nu, omdat je hem eerst had bijgevuld. Maar normaal, bij mijn check 1x in de zoveel tijd, heb ik hem nooit net bijgevuld, dus zit er ook geen olie in de buis.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:35 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb er niet veel te veel in gedaan, want er zat nog niet eens een halve liter meer in die kan en hij stond erg laag, er zat namelijk bij de 1e keer meten (koude motor) amper olie op het stokje, alleen op het onderste bolletje.
En ik heb geen 9-3
Je vult bij door het gat waar ook die stok in gaat.
Als je nu de stok terug steekt haal je hem dus door de olie in die buis, snap je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |