abonnement Unibet Coolblue
pi_142749591
Zoals de titel al aangaf, zijn wij van plan om op roadtrip te gaan naar Oost-Europa, we zullen van 29 Augustus tot 13 september gaan.

We hebben al een mogelijke route uitgestippelt: http://tinyurl.com/m9bjyrp

Aangezien dit onze eerste roadtrip is zijn we op zoek naar mensen die ons wat tips kunnen geven i.v.m. toffe steden, slaapplaatsen etc. er mag van de route afgeweken worden die we hebben gemaakt. We zijn met 5 personen en we nemen tentjes en een caravan mee, het liefst blijven we gratis overnachten (wildkamperen of vragen aan de bewoners dat we een stukje gazon mogen lenen)

alvast bedankt!
pi_142750013
Flink wat kilometers in 2 weken.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 26 juli 2014 @ 15:16:01 #3
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_142750044
Een roadtrip met een caravan en tentjes?
Klinkt alsof jullie gewoon gaan kamperen :')
Je maintiendrai -XOXO-
  zaterdag 26 juli 2014 @ 15:18:16 #4
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_142750108
Ik ga hetzelfde doen, vanaf 15 augustus. Denk dat je veel te veel plaatsen hebt voor 2 weken. Zo zit je serieus alleen maar in de auto. :P

Ik zou wat minder steden pakken en wat langer op die plekken blijven, dat sowieso. Zo zie je imo net niets.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_142750519
Elke dag 3 uur rijden en dan hebben we de hele route gezien, sommige dagen willen we dan wel een langere tijd rijden zodat we sommige dagen niet moeten rijden
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:29:38 #6
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_142755491
Net carbagerun gereden. Als je eens binnendoor steekt en op tijd rust wilt houden, ga dan uit van gemiddeld 60 km/u. Dat je het weet.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  zondag 27 juli 2014 @ 13:32:17 #7
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_142776386
Dit is te veel, Je hebt een caravan, dus bent veel langer onderweg dan zonder. Je kan zo echt niks zien of doen, dat is zonde, denk ik. Ik zou het inkorten, minder ver gaan, of even ver en dus minder plaatsen,l dan kan je langer blijven en zie je ten minste ook echt iets.
pi_142800834
Ik zeg nog verder gaan heb vorig jaar in 2 weken facebook.com/RoadtripAcrossEurope gedaan dat was nog verder geweldig genoten..
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_142800866
Vanuit Praag naar Auschwitz en dan naar Budapest is zeer de moeite waard als je daar nog niet geweest bent en je je interesseert in geschiedenis
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_142872574
Die route is veel te lang! Ik zou Bratislava (saai) en Kroatië overslaan (te ver) en van Budapest naar Slovenië rijden (omgeving Bled).
Misschien red je het dan net en kan je ook nog wat zien.
Weet je zeker dat je de caravan mee moet nemen want die zou ik ook thuis laten.
pi_142875741
Waarom naar Stuttgart en Frankfurt? Zijn niet de meest aantrekkelijke steden. Ga niet alleen af op de naam. Kies eerder voor Heidelberg, Bamburg en/of Neurenberg of Dresden. In 1 dag naar Dresden rijden is prima te doen en het voordeel is dat het dan maar een klein stukje is naar Praag de volgende dag.
pi_142884892
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:32 schreef Karbonkel95 het volgende:
Dit is te veel, Je hebt een caravan, dus bent veel langer onderweg dan zonder. Je kan zo echt niks zien of doen, dat is zonde, denk ik. Ik zou het inkorten, minder ver gaan, of even ver en dus minder plaatsen,l dan kan je langer blijven en zie je ten minste ook echt iets.
Waarom zou dit te veel zijn? Het hangt er maar net vanaf wat TS precies wil zien. Effectief zal het maar een dag of 5 echt reizen zijn, dus dan heb je 9 dagen over om steden/bezienswaardigheden te bezichtigen. Dat is prima haalbaar.

Met wildkamperen in die landen heb ik geen ervaring, maar zeker in Kroatië zijn er meer dan genoeg goedkope campings te vinden.
Miata is always the answer
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:01:00 #13
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_142914026
Frankfurt kan je wel overslaan, zou in een keer naar Dresden rijden en dan door naar Praag (heerlijke stad O+ ). Bratislava en Budapest zijn leuk, daarna zou ik eerder naar de kust van Istarska in Kroatie gaan dan dat zuidelijkere deel wat nu op je planning staat want daar is het veel mooier en gezelliger imo.
Gezien je er toch praktisch langs komt is Salzburg wel een leuke stop op de terugweg en Luxemburg ook.

Veel plezier ^O^
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 26 oktober 2014 @ 12:32:19 #14
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_145953933
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:23 schreef j669 het volgende:

[..]

Waarom zou dit te veel zijn? Het hangt er maar net vanaf wat TS precies wil zien. Effectief zal het maar een dag of 5 echt reizen zijn, dus dan heb je 9 dagen over om steden/bezienswaardigheden te bezichtigen. Dat is prima haalbaar.

Met wildkamperen in die landen heb ik geen ervaring, maar zeker in Kroatië zijn er meer dan genoeg goedkope campings te vinden.
Ja, en laat ik nou net in Praag en Boedapest geweest zijn, waarvoor je alleen al voor beide minimaal drie dagen nodig hebt. Dus ben je al zes dagen kwijt. In die andere drie dagen moet je dan nog 6 steden proppen. Dat kan niet. Oké, Zagreb kan je eruit halen (is echt geen zak aan). Dan heb je er nog vijf over. Lijkt mij dus heel krap. Trouwens dit is een hele late reactie, ik heb echt al in geen eeuwen meer ingelogd op fok...Maar wilde toch even reageren ;p
pi_145958402
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 15:16 schreef datismijnmening het volgende:
Een roadtrip met een caravan en tentjes?
Klinkt alsof jullie gewoon gaan kamperen :')
Want als je een tent bij je hebt mag je het geen roadtrip noemen ofzo 8)7

Is juist een toffe combi *O* _O_
Voor wat foto's, kijk hier
  Leukste jonkie 2022 zondag 26 oktober 2014 @ 17:14:16 #16
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_145963133
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 14:50 schreef polariteit het volgende:

[..]

Want als je een tent bij je hebt mag je het geen roadtrip noemen ofzo 8)7

Is juist een toffe combi *O* _O_
Je mag het noemen wat je wil, maar het is natuurlijk gewoon een veredelde kampeervakantie :')
Je maintiendrai -XOXO-
  Meest relativerende user 2022 zondag 26 oktober 2014 @ 17:48:06 #17
357044 Budapestenaar
pi_145964406
TS is al lang en breed terug van zijn road trip/kampeervakantie. :P
pi_146023816
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:32 schreef Karbonkel95 het volgende:

[..]

Ja, en laat ik nou net in Praag en Boedapest geweest zijn, waarvoor je alleen al voor beide minimaal drie dagen nodig hebt. Dus ben je al zes dagen kwijt. In die andere drie dagen moet je dan nog 6 steden proppen. Dat kan niet. Oké, Zagreb kan je eruit halen (is echt geen zak aan). Dan heb je er nog vijf over. Lijkt mij dus heel krap. Trouwens dit is een hele late reactie, ik heb echt al in geen eeuwen meer ingelogd op fok...Maar wilde toch even reageren ;p
Niet iedereen is op zoek naar dezelfde dingen in zijn vakantie. Ik heb zelf diverse steden in europa ook maar één of twee dagen bezocht, omdat ik er gewoon niet van houd om te lang op één plek te blijven zitten. En misschien was TS enkel op zoek naar 2 weken gewoon keten en gezelligheid met zijn maten. Daar heb je niet direct culturele hoogstandjes voor nodig.
Miata is always the answer
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:23:49 #19
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_146040676
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 09:04 schreef j669 het volgende:

[..]

Niet iedereen is op zoek naar dezelfde dingen in zijn vakantie. Ik heb zelf diverse steden in europa ook maar één of twee dagen bezocht, omdat ik er gewoon niet van houd om te lang op één plek te blijven zitten. En misschien was TS enkel op zoek naar 2 weken gewoon keten en gezelligheid met zijn maten. Daar heb je niet direct culturele hoogstandjes voor nodig.
Dat kan inderdaad ook gewoon en dan moet ie het vooral doen, alleen dan alsnog is het snel, 1 dag per stad, maar ieder zijn smaak / ding.
pi_146040776
Neem aan dat jullie in Slovenië een stop maken bij Lake Bled? Dat is sowieso de moeite waard, leuker dan het Balatonmeer waar jullie ook langsrijden. Verder zijn Bratislava en Zagreb niet zo boeiend, dan zou ik eerder wat langer blijven in Budapest en wellicht Ljubljana meepakken. En omdat je route er toch langskomt - Trieste is ook een ontzettend vette stad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')