abonnement Unibet Coolblue
pi_142747198
Uit OP #1:

quote:
Waar je over het Libertarisme kunt discussiëren. Naar aanleiding van vele topics die veranderen in Libertarisme discussies lijkt me dit een ideaal topic om over zaken te praten waar Libertariërs en Statisten van mening verschillen. Of zoals sommige FOK-Logica. 'Being libertarian: preaching peace, liberty and prosperity and people still think you're worse than Hitler.'
Laten we het wel zoveel mogelijk inhoudelijk houden in plaats van ad hominem te reageren.
Vorige delen: klik op de pijltjes naast de TT.

Mind you, er is een verschil tussen anarcho-kapitalisme en minarchisme (twee stromingen binnen het libertarisme):

quote:
Anarcho-capitalism advocates abolishing the state. Minarchism has been variously defined by sources. In the strictest sense, it is the political philosophy which maintains that the state is necessary and that its only legitimate function is the protection of individuals from aggression, theft, breach of contract, and fraud, and the only legitimate governmental institutions are the military, police, and courts. In the broadest sense, it also includes fire departments, prisons, the executive, and legislatures as legitimate government functions.[4][5][6] Minarchist states are called night watchman states.
bron

Wat is libertarisme?

Veelgestelde vragen over Libertarisme

Murray Rothbards boek For A New Liberty - A New Libertarian Manifesto is een aanrader om meer te weten te komen over de libertarische visie. Dit boek is gratis online beschikbaar op de website van het Ludwig von Mises Institute.

Het libertarisme staat voor zowel persoonlijke als economische vrijheid. De economie en de staat volledig gescheiden net zoals er een scheiding is tussen staat en kerk.

  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:06:34 #2
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142748036
Om het actueel te houden hierbij een Libertarische kijk op de te treffen maatregelen tegen Rusland van Poetin.

quote:
opinie De geschiedenis van economische sancties is een lange geschiedenis van mislukking, schrijft Imre Wessels van de Libertarische Partij. We zouden juist nu de grenzen met Rusland moeten openen. .

Na het tragische ongeluk met vlucht MH17 boven Oekraïne draait de oorlogspropaganda op volle toeren. De Russische media tracht met alle macht hun rol in het conflict weg te poetsen. Het Maleisische toestel is niet neergestort in het gebied dat bezet wordt door pro-Russische separatisten - nee, het is neergestort in het 'oosten van Oekraïne'. Andere Russische media maken het bonter door te stellen dat de Oekraïners het toestel hebben neergehaald omdat ze het aanzagen voor het presidentiële vliegtuig van Poetin.

Ook de Nederlandse media weet al wie er verantwoordelijk is voor de vliegramp. Zo kopte De Telegraaf de dag na het ongeluk op de voorpagina met 'Moordenaars', bij een foto van enkele kopstukken van de pro-Russische separatisten. Vandaag werd er zelfs openlijk gespeculeerd over de mogelijkheid om Nederlandse troepen te sturen naar het rampgebied.

Wat in ieder geval vaststaat is dat men in de media een sterk optreden wil richting Rusland. De Volkskrant stelde dat 'het de hoogste tijd is dat de Europeanen Poetin duidelijk maken dat zijn cynische calculaties niet langer opgaan'. In de Trouw werd een oproep gedaan om Rusland te boycotten. Een columnist van de NRC stelde op Politico dat 'Nederland een klein land is, maar we hebben machtige vrienden, en we maken deel uit van het meest krachtige bondgenootschap in de geschiedenis'. .




Decennialange sancties tegen landen zoals Iran, Cuba en Noord-Korea hebben geen enkele positieve verandering bewerkstelligd.


Weinig concrete voorstellen
Desondanks zijn er weinig concrete voorstellen gedaan over wat er moet gebeuren. Het lijkt erop dat sancties als een doel op zichzelf gezien worden. Een onverstandige reactie. Zo hebben decennialange sancties tegen landen zoals Iran, Cuba en Noord-Korea geen enkele positieve verandering bewerkstelligd. Wat voor effect hopen mensen te bereiken door economische sancties uit te voeren op Rusland? En hoe rechtvaardig is het om gewone burgers te straffen voor de daden van hun regering?

Ik denk dat het doel moet zijn om de kloof tussen oost en west te verkleinen, terwijl de kloof tussen de Russische regering en haar bevolking juist vergroot moet worden. Economische sancties hebben juist het tegenovergestelde effect, omdat zij de vrijwillige interactie tussen oost en west tegengaan.

Als we bruggen willen bouwen met de Russische bevolking dan zouden we restricties op het vrije verkeer van personen en goederen tegen moeten gaan. Schaf de visumplicht af en haal de importtarieven op Russische goederen naar beneden. De kloof tussen het 'wij tegenover zij' is juist wat nationalistische politici zoals Poetin willen. Vrijheid kan daar een einde aan maken.

Laat meer Russische studenten studeren in Europa, maak het makkelijker om hierheen te reizen en creëer mogelijkheden voor Russische bedrijven om de Europese markt op te komen door handelsrestricties weg te halen. Op deze manier maximaliseer je het contact met de Russische bevolking waardoor zij meer leren van ons perspectief en onze waarden.

De geschiedenis van economische sancties is een lange geschiedenis van mislukking. Vrijheid is daarentegen de meest humane, vredige en (op de lange termijn) effectieve strategie om het 'wij tegenover zij' denken de kop in te drukken. Laten we vrijheid een kans geven.

Imre Wessels is regionaal campagnecoördinator van de Libertarische partij.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:19:34 #3
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_142748433
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
Om het actueel te houden hierbij een Libertarische kijk op de te treffen maatregelen tegen Rusland van Poetin.

[..]

Iemand die dit soort dingen roept heeft zich duidelijk niet verdiept in de culturele normen en waarden van Rusland en de omringende landen. Iemand die dit roept verdient het ook niet om een politieke partij te vertegenwoordigen.

Laat mevrouw meneer Wessels zich eerst maar eens informeren in Rusland voordat ze dit soort werkelijk stupide uitspraken doet. Ik ageer me niet gauw tegen de politiek, maar dit is echt compleet van de pot gerukt.

Laten we anderen vooral belonen voor het beperken van onze vrijheden, want dat is immers waar het libertarisme voor staat... toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door Belabor op 26-07-2014 19:26:27 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:28:45 #4
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_142748680
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die zijn lager dan in NL

[ afbeelding ]
Nou, mevrouw meneer Wessels, laat me u ook eens even informeren.

Ten eerste is dat data uit 2010, dus niet relevant. Deze tarieven zijn inmiddels verhoogd.

Ten tweede laat je btw buiten beschouwing. Deze is 25% in Noorwegen, 4% hoger dus dan in Nederland. Ook zijn de verlaagde tarieven hoger dan in Nederland. Bovendien worden zaken als alcohol extra belast, al is dat natuurlijk geen eerste levensbehoefte.

[ Bericht 1% gewijzigd door Belabor op 26-07-2014 19:25:33 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:53:43 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142749362
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:19 schreef Belabor het volgende:

[..]

Iemand die dit soort dingen roept heeft zich duidelijk niet verdiept in de culturele normen en waarden van Rusland en de omringende landen. Iemand die dit roept verdient het ook niet om een politieke partij te vertegenwoordigen.

Laat mevrouw Wessels zich eerst maar eens informeren in Rusland voordat ze dit soort werkelijk stupide uitspraken doet. Ik ageer me niet gauw tegen de politiek, maar dit is echt compleet van de pot gerukt.

Laten we anderen vooral belonen voor het beperken van onze vrijheden, want dat is immers waar het libertarisme voor staat... toch?
Als je dit nu eens onderbouwt met een waarom en hoe?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 16:59:13 #6
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_142752905
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je dit nu eens onderbouwt met een waarom en hoe?
Dat je dat van me vraagt zegt mij voldoende. Gezond verstand mag ineens niet meer als geldig argument dienen zeker. Nou, vooruit.

De Russische normen en waarden zijn gebaseerd op een lange historie van hiërarchie, oorlogen en machtsvertoon van het grote (Rode) leger. Dit leeft bijvoorbeeld voort in de nog steeds bestaande dienstplicht, waar de rest van Europa dit eigenlijk al compleet afgeschaft heeft.

Daarnaast is Rusland onderhevig aan grote overlast door drugs en alcoholmisbruik. Heroïne is bijna nergens zo populair als in Rusland. Een teken dat veel mensen ontevreden zijn met hun leven of simpelweg veel te eenvoudig in aanraking komen met criminelen. Zo heb je misschien ook wel van de drug Krokodil gehoord die in Rusland een tijd lang (nog steeds) erg populair was (of is). De bijwerkingen zijn dodelijk, maar dat deert veel Russen niet.

Russische normen en waarden zijn niet gebaseerd op compromis, maar het verschil tussen de sterken en de zwakken. De natte droom van elke zichzelf respecterend Rus is om rijk te worden en zo macht uit te kunnen oefenen. Tevens wordt het onderwijs en de media door de staat sterk gecontroleerd en vindt er veel censuur plaats. Geen wonder dat veel Russen daarom een compleet andere kijk op de wereld hebben dan "ons" en ook vaak voor overlast zorgen in westerse landen.

Wat het openen van de grenzen en het opheffen van blokkades zal doen voor de Russen zal enkel de Russen ten goede komen. Russen spreken slecht Engels, weten over het algemeen weinig van westerse cultuur en gewoontes en zoals ik al zei, werken puur voor het geld. Weinig werkgevers zullen erom staan te springen om een Rus verantwoordelijkheid te geven, wetende dat ze onvoorspelbaar zijn en communicatief niet ingesteld zijn op het westen.

Wat kort gezegd dit "plan" van mevrouw Wessels zal bereiken is dat er een grote geldstroom naar Rusland zal voeren zonder dat we dit geld terug zien. Bovendien zal het een teken zijn aan de Russische staat dat wij geen tegenstand durven te bieden, wat hun aanwezigheid in Oekraïne en andere buurlanden zeer waarschijnlijk alleen maar toe zal laten nemen.

Russen geven daadwerkelijk niets om onze goede wil. De staat zal het enkel uitbuiten. Sommige mensen kun je nu eenmaal beter wat verder van je afhouden dan ze dichtbij je te willen houden.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 17:03:44 #7
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_142753027
Ik raad daarbij meer libertariërs aan om zich eens te verdiepen in cultuurwetenschappen. Ik zie dat heel veel aanhangers hier het libertarisme en de wereld om zich heen altijd vanuit zichzelf bekijken, zonder daarbij te nuanceren en normen en waarden van anderen te overwegen.

Iemand als Pietverdriet of Paper_Tiger mag wel denken het antwoord in handen te hebben, maar met een wereld met zoveel verschillende achtergronden, leefstijlen en "waarheden" is dat natuurlijk klinkklare onzin.
pi_142754808
Imre Wessels is geen mevrouw. :P
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142756610
Imre Wessels heeft over "wij moet dit doen en dat laten"
Maar wie van "wij" kan die plannen uitvoeren. Dat impliceert dus dat hij hier staatstaken formuleert.
Deze libertair verwerpt niet een staat in principe, maar is kennelijk een fundamentalistische liberaal.
Of niet? Zijn invulling van de taken van het gewenste nachtwakerstaatje gaan veel verder dan des nachts waken.

Nu klinken deze overheidstaken van Wessels niet zo gek allemaal. Zeker te overwegen waard. Ik proef een afkeer van de restart van de koude oorlog, zoals deze laatste week her en der verkondigd wordt.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:25:12 #10
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_142756762
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:02 schreef heiden6 het volgende:
Imre Wessels is geen mevrouw. :P
Ah, excuus.

Komt dus nog bij dat Imre ook nog jong is, wat deze stelling voor mij al wat in een ander daglicht zet. Een ervaren politicus zou zoiets als dit natuurlijk niet durven stellen, maar iemand die nog geen reputatie opgebouwd heeft en nog geen ervaring op het gebied van buitenlandse zaken heeft is natuurlijk ook eerder in staat zulk soort onzinnige uitspraken te doen.

Benieuwd of Imre dit draadje ook volgt? Zou graag van hem willen horen hoe hij bij dit soort vreemde stellingen komt!

[ Bericht 32% gewijzigd door Belabor op 26-07-2014 19:30:26 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:25:49 #11
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_142756777


[ Bericht 100% gewijzigd door Belabor op 26-07-2014 19:26:07 ]
pi_142756835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:19 schreef Bluesdude het volgende:
Imre Wessels heeft over "wij moet dit doen en dat laten"
Maar wie van "wij" kan die plannen uitvoeren. Dat impliceert dus dat hij hier staatstaken formuleert.
Deze libertair verwerpt niet een staat in principe, maar is kennelijk een fundamentalistische liberaal.
Of niet? Zijn invulling van de taken van het gewenste nachtwakerstaatje gaan veel verder dan des nachts waken.

Nu klinken deze overheidstaken van Wessels niet zo gek allemaal. Zeker te overwegen waard. Ik proef een afkeer van de restart van de koude oorlog, zoals deze laatste week her en der verkondigd wordt.
Pleiten voor het weghalen van handelsrestricties is natuurlijk niet pleiten voor bepaalde staatstaken, maar juist voor minder bemoeienis.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142756989
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Pleiten voor het weghalen van handelsrestricties is natuurlijk niet pleiten voor bepaalde staatstaken, maar juist voor minder bemoeienis.
Dat wel... maar bijv dit:
quote:
Ik denk dat het doel moet zijn om de kloof tussen oost en west te verkleinen, terwijl de kloof tussen de Russische regering en haar bevolking juist vergroot moet worden.
Dat is dus echt wel meer bemoeienis van de staat. De staat ( =westerse staten) moeten zelfs de publieke opinie te Rusland gaan manipuleren en de huidige regering ondermijnen.
Verkleinen van die kloof is my wel sympathiek, maar niet die staatsondermijning.
Dit zijn taken die verder gaan dan het concept van een nachtwakerstaat

Overigens is de echte libertair dus TEGEN elke bemoeienis van de Nederlandse staat over de afwikkeling van de crash van MH 17
pi_142757288
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:34 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is dus echt wel meer bemoeienis van de staat. De staat ( =westerse staten) moeten zelfs de publieke opinie te Rusland gaan manipuleren en de huidige regering ondermijnen.
Verkleinen van die kloof is my wel sympathiek, maar niet die staatsondermijning.
Dit zijn taken die verder gaan dan het concept van een nachtwakerstaat
Daar heb je helemaal gelijk in, het vergroten van de kloof tussen de Russische regering en haar bevolking is geen overheidstaak.
pi_142757349
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:44 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in, het vergroten van de kloof tussen de Russische regering en haar bevolking is geen overheidstaak.
Wessels verraad hier het idee van een nachtwakerstaat.
Net zoals stellen dat het wel een overheidstaak is de kloof tussen oost en west te verkleinen.
pi_142757464
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wessels verraad hier het idee van een nachtwakerstaat.
Net zoals stellen dat het wel een overheidstaak is de kloof tussen oost en west te verkleinen.
Het moet geen doel op zich zijn om de kloof te verkleinen, maar daadwerkelijk verkleinen van die kloof door het opheffen van handelbarrieres gaat uiteraard niet in tegen het libertarisme, zoals heiden al opmerkte,.
pi_142757476
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat wel... maar bijv dit:

[..]

Dat is dus echt wel meer bemoeienis van de staat. De staat ( =westerse staten) moeten zelfs de publieke opinie te Rusland gaan manipuleren en de huidige regering ondermijnen.
Verkleinen van die kloof is my wel sympathiek, maar niet die staatsondermijning.
Dit zijn taken die verder gaan dan het concept van een nachtwakerstaat

Overigens is de echte libertair dus TEGEN elke bemoeienis van de Nederlandse staat over de afwikkeling van de crash van MH 17
Ik denk dat het projectie is om daar staatsbemoeienis in te lezen hoor, ik zou dat nooit zo interpreteren en denk ook niet dat het zo bedoeld is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142757549
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:50 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Het moet geen doel op zich zijn om de kloof te verkleinen, maar daadwerkelijk verkleinen van die kloof door het opheffen van handelbarrieres gaat uiteraard niet in tegen het libertarisme, zoals heiden al opmerkte,.
Wessels wilt dus wel die verkleining als doel van de staat.
Hij verlaat hiermee het libertaire idee van de vrije markt lost dat wel op.
pi_142757624
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik denk dat het projectie is om daar staatsbemoeienis in te lezen hoor, ik zou dat nooit zo interpreteren en denk ook niet dat het zo bedoeld is.
Nou.... dan moet hij als libertair dat duidelijk stellen. Dat doet hij dus niet . Hij lult mee met etatisten.

Maar ik begriijp dat libertairen niet openlijk durven te zeggen dat staatsbemoeienis met de afwikkeling van de MH 17-ramp zwaar fout is ?
Dat is niet zo eerlijk. Zeg het gewoon rechtuit of erken de noodzaak van staatsingrijpen in dit geval.
pi_142757804
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:57 schreef
Bluesdude het volgende:


[..]

Nou.... dan moet hij als libertair dat duidelijk stellen. Dat doet hij dus niet . Hij lult mee met etatisten.

Maar ik begriijp dat libertairen niet openlijk durven te zeggen dat staatsbemoeienis met de afwikkeling van de MH 17-ramp zwaar fout is ?
Dat is niet zo eerlijk. Zeg het gewoon rechtuit of erken de noodzaak van staatsingrijpen in dit geval.
Wat is een libertair?

Ik denk dat jij het gewoon verkeerd interpreteert omdat je nu eenmaal niet buiten de staat om kunt denken. Je leest iets wat er niet staat.

Verder lijkt het me duidelijk uit het stukje van Imre dat hij niet pleit voor staatsbemoeienis, en dat doe ik zeker ook niet. Zou een beetje raar zijn als je zegt dat de overheid niet bestaat maar wel x of y moet doen. :W

Ook de nieuwe voorzitter van de landelijke Libertarische Partij heeft een stukje aan deze kwestie gewijd.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142758298
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat is een libertair?

Ik denk dat jij het gewoon verkeerd interpreteert omdat je nu eenmaal niet buiten de staat om kunt denken. Je leest iets wat er niet staat.
Het staat er echt wel. Jij wilt het niet weten. Wessels formuleert overheidstaken.

Maar jij zegt liever ook niet openlijk dat de Nederlandse staat het morele recht niet heeft zich zo met de afwikkeling van de crash te bemoeien ?
De libertaire theorie is toch: de staat verdrukt, de wet is logen, de vrije markt moet dat zelf oplossen
pi_142758548
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het staat er echt wel. Jij wilt het niet weten. Wessels formuleert overheidstaken.

Maar jij zegt liever ook niet openlijk dat de Nederlandse staat het morele recht niet heeft zich zo met de afwikkeling van de crash te bemoeien ?
De libertaire theorie is toch: de staat verdrukt, de wet is logen, de vrije markt moet dat zelf oplossen
Nee, dat staat er niet.

De staat bestaat niet. Ieder individu heeft dezelfde rechten, dus bemoei je ermee voorzover je andermans rechten niet schendt.

Ik weet niet wat libertair is, en het woord logen zegt me ook niets.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142758652
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, dat staat er niet.

De staat bestaat niet.
Je ontkent dat het er wel bestaat. Zo ontwijk je de diskussie
Als je ook ontkent dat de staat bestaat..... wat doe je dan nog in deze topicserie ?
pi_142758891
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wessels wilt dus wel die verkleining als doel van de staat.
Hij verlaat hiermee het libertaire idee van de vrije markt lost dat wel op.
Nou, ik denk niet dat de vrije markt iets kan oplossen als de markt niet vrij wordt gelaten door een of andere dictator.
Maargoed, hij had het wel wat nauwkeuriger op kunnen schrijven, bijvoorbeeld dat het goed (ipv 'het doel') zou zijn (voor de welvaart en vrijheid) als de kloof kleiner zou zijn.
pi_142759116
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:45 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Nou, ik denk niet dat de vrije markt iets kan oplossen als de markt niet vrij wordt gelaten door een of andere dictator.
Maargoed, hij had het wel wat nauwkeuriger op kunnen schrijven, bijvoorbeeld dat het goed (ipv 'het doel') zou zijn (voor de welvaart en vrijheid) als de kloof kleiner zou zijn.
Dat had beter geweest ja, maar sommige mensen vinden altijd wel wat te zeiken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142759800
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat had beter geweest ja, maar sommige mensen vinden altijd wel wat te zeiken.
meaning ?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:00:12 #27
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142761271
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:44 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in, het vergroten van de kloof tussen de Russische regering en haar bevolking is geen overheidstaak.
Imre bedoelt dan ook niet dat de overheid dit moet doen maar dat door vrije handel mensen vanzelf meer met elkaar in aanraking komen en zo een wederzijdse band opbouwen. Imre bedoelt dat als we elkaar beter leren kennen en zien hoe we leven en wat ons beweegt de staatpropaganda als vanzelf kracht verliest.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_142762413
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Imre bedoelt dan ook niet dat de overheid dit moet doen maar dat door vrije handel mensen vanzelf meer met elkaar in aanraking komen en zo een wederzijdse band opbouwen. Imre bedoelt dat als we elkaar beter leren kennen en zien hoe we leven en wat ons beweegt de staatpropaganda als vanzelf kracht verliest.
maar wat voor nut heeft dat als iedereen totaal onvrij is? het is niet alsof de bovenlaag of high society van rusland kan gaan klagen bij putin als ze financieel benadeeld worden door zijn wanbeleid.
..///
  zaterdag 26 juli 2014 @ 22:52:48 #29
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142763101
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 22:34 schreef wipes66 het volgende:

[..]

maar wat voor nut heeft dat als iedereen totaal onvrij is? het is niet alsof de bovenlaag of high society van rusland kan gaan klagen bij putin als ze financieel benadeeld worden door zijn wanbeleid.
Het is dus die totale onvrijheid waar wij wat aan kunnen doen door juist ons in te laten met die mensen in plaats van ze buiten te sluiten. Laat ze zien wie wij zijn en laten we wat aan elkaar verdienen zodat de staatspropaganda geen vat meer op ze heeft.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_142766563
Vraagje, Hoe zouden libertaristen omgaan met een uitbraak van Ebola?

Besmettelijke ziekten hebben meestal geen boodschap aan het NAP.
  zondag 27 juli 2014 @ 10:55:49 #31
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142773044
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 00:29 schreef Hazurr het volgende:
Vraagje, Hoe zouden libertaristen omgaan met een uitbraak van Ebola?

Besmettelijke ziekten hebben meestal geen boodschap aan het NAP.
Hoe zouden artsen ermee omgaan? Ik kan me niet voorstellen heel anders dan nu.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_142773104
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 10:55 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hoe zouden artsen ermee omgaan? Ik kan me niet voorstellen heel anders dan nu.
Je zal mensen in quarantaine moeten brengen, verplicht behandelen of mogelijk zelfs verplicht in moeten enten ten behoeven van de volksgezondheid. Dat druist allemaal ernstig in tegen je NAP. Er moet dus een totaal andere aanpak komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2014 10:59:51 ]
pi_142773201
Je zou kunnen stellen dat iemand die gezellig rondloopt met een zeer besmettelijke en dodelijke ziekte zelf het nap overtreedt, dus dat het in quarantaine plaatsen zelfverdediging is.
pi_142773287
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:06 schreef Wegenbouwer het volgende:
Je zou kunnen stellen dat iemand die gezellig rondloopt met een zeer besmettelijke en dodelijke ziekte zelf het nap overtreedt, dus dat het in quarantaine plaatsen zelfverdediging is.
Maar voor die persoon zelf is dat een zeer ernstige overtreding van het NAP. Die mag zich daar dus met alle middelen tegen verdedigen.
pi_142773376
De goeden en slechten moeten met geweld van elkaar worden gescheiden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_142773544
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar voor die persoon zelf is dat een zeer ernstige overtreding van het NAP. Die mag zich daar dus met alle middelen tegen verdedigen.
niet als bewust mensen besmetten met een virus een vorm van agressie is.
..///
pi_142773756
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:30 schreef wipes66 het volgende:

[..]

niet als bewust mensen besmetten met een virus een vorm van agressie is.
Dan moeten ouders die vanwege bv hun geloof hun kinderen niet willen laten inenten dus ook bestraft worden? Boeiende wending weer van dat 'libertarisme' vandaag.
pi_142773916
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan moeten ouders die vanwege bv hun geloof hun kinderen niet willen laten inenten dus ook bestraft worden? Boeiende wending weer van dat 'libertarisme' vandaag.
kinderen bewust niet laten inenten is niet het zelfde als bewust anderen mensen besmetten. voor een besmetting heb je namelijk een infectie nodig. je niet laten inenten is niet hetzelfde als geinfecteerd zijn en andere besmetten.
..///
pi_142773917
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:30 schreef wipes66 het volgende:

[..]

niet als bewust mensen besmetten met een virus een vorm van agressie is.
Maar wie bepaalt wat en wanneer iets agressie is?
De zieke persoon zelf kan de jacht op zijn persoon als agressie zien (wat het ook kan zijn) en zijn agressors neerknallen. Allemaal toegestaan volgens een denkbare invulling van ' allemaal lief zijn voor elkaar, uitgezonderd voor agressors'
In het geval van ebola worden mensen heel snel zwaar ziek en hebben geen zin meer in rondlopen op straat. Maar andere ziektes werken minder snel en dus zijn minder direct te zien.
Zonder een getraind overheidsapparaat krijg je de willekeur van eigenrichting van gewone mensen.
Jacht op mogelijke ziektedragers door mensen die zich bedreigd voelen.
Nu kun je een dergelijk particulier apparaat oprichten met verzekeringspremies , maar dan geef je dat instituut het recht mensen hun vrijheden te ontnemen. Verdachten van ziektedragers kunnen worden opgepakt voor bloedonderzoek en preventieve opsluiting ?
Dan nog..... is er geen wet die eigenrichting van individuen verbiedt, geen overheid die het bestraft.

quote:
Een Belgische man (50) wilde aardig zijn voor kinderen en besloot hen op ijsjes te trakteren. Vijfentwintig ouders vatten dat verkeerd op en vielen hem aan. Zij verdachten hem ervan een kinderlokker te zijn.
Dit gebeurde in Lummen. De ouders omsingelden de Belg en begonnen te roepen en te trekken aan de man. De politie werd erbij gehaald en de man bleek onschuldig te zijn, schrijft het ANP
.http://www.powned.tv/nieu(...)lijkt_geen_kind.html
Nog net geen lynchpartij, maar het 'moet kunnen' volgens libertairen.
Zo mag de zoon van de vermoorde man ook volgens libertairen zich wreken en daders doden

Voor al die shit is er een rechtstaat Dat is de oplossing van de gemeenschap om zo min mogelijk de vrijheden en welzijn van individuen te schaden

quote:
In Engeland is een man veroordeeld tot levenslang voor de moord op zijn buurman, die ten onrechte werd bestempeld als pedofiel. Het slachtoffer uit Bristol werd geslagen en getrapt, waarna zijn lichaam in brand werd gestoken.

Het slachtoffer, de 44-jarige gehandicapte tuinman Bijan Ebrahimi, haalde zich deze zomer de woede op de hals van een aantal buurtbewoners. Hij filmde hen omdat ze plantenbakken bij zijn huis vernielden. Het materiaal gaf hij aan de politie.
http://nos.nl/artikel/580(...)ord-op-pedofiel.html

[ Bericht 18% gewijzigd door Bluesdude op 27-07-2014 11:58:21 ]
pi_142774065
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar wie bepaalt wat en wanneer iets agressie is?
De zieke persoon zelf kan de jacht op zijn persoon als agressie zien (wat het ook kan zijn) en zijn agressors neerknallen. Allemaal toegestaan volgens een denkbare invulling van ' allemaal lief zijn
een ziek persoon die andere bewust probeert te besmetten is zelf begonnen met het initiëren van geweld tegen anderen. dus dan is hij de agressor. wat hij er zelf van vind doet er niet toe, zeker niet als hij te dom is om te realiseren dat anderen zich slechts proberen te verdedigen tegen zijn agressie.

quote:
.http://www.powned.tv/nieu(...)lijkt_geen_kind.html
Nog net geen lynchpartij, maar het 'moet kunnen' volgens libertairen.
Zo mag de zoon van de vermoorde man ook volgens libertairen zich wreken en daders doden

Voor al die shit is er een rechtstaat Dat is de oplossing van de gemeenschap om zo min mogelijk de vrijheden en welzijn van individuen te schaden
ijsjes kopen voor iemand is geen geweld. is het nap nou echt zo moeilijk te begrijpen :?
..///
pi_142774119
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:52 schreef wipes66 het volgende:

[..]

kinderen bewust niet laten inenten is niet het zelfde als bewust anderen mensen besmetten. voor een besmetting heb je namelijk een infectie nodig. je niet laten inenten is niet hetzelfde als geinfecteerd zijn en andere besmetten.
Het heeft het wel direct tot gevolg. Maar ok, dan zijn zodra die kinderen ziek worden die ouders dus wel strafbaar in het libertarisme wat jou betreft?
pi_142774150
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:59 schreef wipes66 het volgende:

[..].

[..]

ijsjes kopen voor iemand is geen geweld. is het nap nou echt zo moeilijk te begrijpen :?
Nou ja, dat iedere zogenaamde libertarier het anders uitlegt en de interpretatie per geval verandert maakt het er niet eenvoudiger op... Zo leren we nu dat ziek worden een overtreding van het NAP is, toch bijzonder :)
pi_142774239
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, dat iedere zogenaamde libertarier het anders uitlegt en de interpretatie per geval verandert maakt het er niet eenvoudiger op... Zo leren we nu dat ziek worden een overtreding van het NAP is, toch bijzonder :)
wat ik bijzonder vind is dat vaak iedere vorm van logica en intelligentie als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra men kritisch probeert te zijn op het libertarisme.
..///
pi_142774288
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:59 schreef wipes66 het volgende:

[..]

een ziek persoon die andere bewust probeert te besmetten is zelf begonnen met het initiëren van geweld tegen anderen. dus dan is hij de agressor. wat hij er zelf van vind doet er niet toe, zeker niet als hij te dom is om te realiseren dat anderen zich slechts proberen te verdedigen tegen zijn agressie.

Het bewust mensen besmetten is een zeldzaamheid. Ebola-lijders zijn binnen een paar uur hartstikke ziek en gaan niet rondlopen.
Maar het gaat om andere ziektes en dat mensen niet bewust mensen willen besmetten, maar denken dat er niks aan de hand is .
Jacht maken op die virusdragers en mogelijke virusdragers is agressie en strijdig met bepaalde versies van 'gerechtvaardigde zelfverdediging'
quote:
ijsjes kopen voor iemand is geen geweld. is het nap nou echt zo moeilijk te begrijpen :?
Ouders kunnen vinden van wel. Dat dit een bewijs is van agressie tegen hun kinderen.
Een eenduidige waarheid/visie/interpretatie van het zgn NAP-ideee is er niet. Is er nooit geweest.
Daarom legt de samenleving het definitieve oordeel wat wel of niet agressie is bij de staat, Die tevens dwingend kan optreden.
pi_142774362
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:09 schreef wipes66 het volgende:

[..]

wat ik bijzonder vind is dat vaak iedere vorm van logica en intelligentie als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra men kritisch probeert te zijn op het libertarisme.
Het lijkt eerder het geval te zijn dat de fanboys van het libertarisme zich in allerlei onnozele bochten wringen en de persoonlijke aanval kiezen zodra ze enige kritiek ervaren die ze niet direct op basis van hun inspiratieblogje met de volgende drogredenering af kunnen doen.

Dat patroon herhaalt zich keer op keer. Er zijn hier al vele tientallen onderwerpen de revue gepasseerd waarbij dit gebeurde. En nu ook weer waar het gaat om besmettelijke ziekten.
pi_142774381
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:09 schreef wipes66 het volgende:

[..]

wat ik bijzonder vind is dat vaak iedere vorm van logica en intelligentie als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra men kritisch probeert te zijn op het libertarisme.
wat zeg je nou?
kritiek op het libertairisme is vaak zonder logica en vaak dom ?
nou nou...... dat lijkt best wel op vluchten in arrogantie om kritiek in een klap van tafel te vegen
pi_142774445
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het bewust mensen besmetten is een zeldzaamheid. Ebola-lijders zijn binnen een paar uur hartstikke ziek en gaan niet rondlopen.
Maar het gaat om andere ziektes en dat mensen niet bewust mensen willen besmetten, maar denken dat er niks aan de hand is .
Jacht maken op die virusdragers en mogelijke virusdragers is agressie en strijdig met bepaalde versies van 'gerechtvaardigde zelfverdediging'

ja het lijkt mij duidelijk dat als niemand weet dat hij of zij besmettelijk is dat er geen sprake is van geweld. dus geweld gebruiken tegen hun is niet te rechtvaardigen met het nap.

quote:
Ouders kunnen vinden van wel. Dat dit een bewijs is van agressie tegen hun kinderen.
Een eenduidige waarheid/visie/interpretatie van het zgn NAP-ideee is er niet. Is er nooit geweest.
Daarom legt de samenleving het definitieve oordeel wat wel of niet agressie is bij de staat, Die tevens dwingend kan optreden.
het libertarisme geeft een duidelijke definitie wat geweld binnen het nap betekend. natuurlijk is geen enkele definitie waterdicht voor twijfelgevallen, maar een ijsjes kopen valt daar duidelijk niet onder.
..///
pi_142774553
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lijkt eerder het geval te zijn dat de fanboys van het libertarisme zich in allerlei onnozele bochten wringen en de persoonlijke aanval kiezen zodra ze enige kritiek ervaren die ze niet direct op basis van hun inspiratieblogje met de volgende drogredenering af kunnen doen.

Dat patroon herhaalt zich keer op keer. Er zijn hier al vele tientallen onderwerpen de revue gepasseerd waarbij dit gebeurde. En nu ook weer waar het gaat om besmettelijke ziekten.
Een ander verdedigende move is ... gewoon de feiten openlijk ontkennen.
Of niet openlijk, maar de opgeworpen vraag negeren.
Bijvoorbeeld het staatsingrijpen om de lijken van een vliegtuigcrash naar Nederland te halen, te onderzoeken, identificeren, teruggeven aan de nabestaanden.
En doel 2 is de oorzaak van de crash onderzoeken.

Wie elke staat afwijst, wijst ook dit af.
Maar niet openlijk in dit topic.
De libertair die voor een nachtwakerstaatje is, kan zich nog beroepen op dat dit binnen de taakomschrijving van een nachtwaker valt. Maar in beginsel wordt dat niet zo geformuleerd door nachtwakerlibertairen.'
pi_142775564
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:09 schreef wipes66 het volgende:
wat ik bijzonder vind is dat vaak iedere vorm van logica en intelligentie als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra men kritisch probeert te zijn op het libertarisme.
In zo'n discussie lijkt het net of libertariers worden geacht op alles een perfect antwoord klaar te hebben waar iedereen zich in kan vinden, terwijl het voor anderen volstaat om te wijzen naar de overheid en roepen: 'zij regelen het, en dan komt alles vanzelf goed'.

Verder is er een verschil tussen of iets wettelijk is toegestaan en of het ook moreel is toegestaan. Als er geen verschil zou zijn, zou het de taak van de overheid zijn om te zorgen dat iedereen een perfect moreel leven zou leiden, iets wat alleen een totalitair systeem tot gevolg kan hebben.

Zo kan je zeggen dat het de morele plicht is voor een ouder om kinderen niet te verwaarlozen (waar die inentingen bij horen), maar dit geen wettelijk plicht is, in de zin dat gewapende agenten jouw kind komen halen als je verzaakt.
pi_142775590
Klopt, lastige vragen worden vrij consequent vermeden.
pi_142775664
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

In zo'n discussie lijkt het net of libertariers worden geacht op alles een perfect antwoord klaar te hebben waar iedereen zich in kan vinden, terwijl het voor anderen volstaat om te wijzen naar de overheid en roepen: 'zij regelen het, en dan komt alles vanzelf goed'.
En weer draai er omheen en probeer je een sneer uit te delen naar de 'ander'. Dat is namelijk helemaal iet wat gevraagd wordt. En degenen die niet blind achter het libertarisme lopen wijzen net zo min naar de overheid als wondermiddel. Het is juist het geloof in dat ene wondermiddel wat wordt aangevallen...

quote:
Verder is er een verschil tussen of iets wettelijk is toegestaan en of het ook moreel is toegestaan. Als er geen verschil zou zijn, zou het de taak van de overheid zijn om te zorgen dat iedereen een perfect moreel leven zou leiden, iets wat alleen een totalitair systeem tot gevolg kan hebben.

Zo kan je zeggen dat het de morele plicht is voor een ouder om kinderen niet te verwaarlozen (waar die inentingen bij horen), maar dit geen wettelijk plicht is, in de zin dat gewapende agenten jouw kind komen halen als je verzaakt.
Maar als daardoor die kinderen ziek worden en bv ook anderen besmetten, dan overtreden die ouders toch het NAP? En daarmee zijn ze in libertopia dus redelijk vogelvrij.
pi_142776156
Libertarisme is vooral nutteloos omdat het inherent instabiel is. Het schrijft een machtsvacuüm voor waardoor men ogenschijnlijk vrij van elkanders invloeden kan leven. Zoiets bestaat niet en heeft nooit bestaan.

Er is geen libertaire staat, noch heeft er een ooit bestaan. Samenlevingen (staten of niet) ontstaan niet uit het niets, ze (d)evolueren op vergelijkbare wijze. De vrijheden en beperkingen in een samenleving bestaan enkel in een geheel systeem, dus in samenhang en niet op zichzelf. Daarbij laat geen enkele samenleving vrijheden toe zoals het libertarisme voorschrijft omdat het instabiel is. Het vacuüm wordt per direct opgevuld, de instabiele vrijheid verdwijnt en degene die bereid is geweld te gebruiken mag de dienst uitmaken.

De praktische uitwerking van schaarste en macht resulteren nooit in libertarisme. Het is een concept dat, net als het communisme, altijd een concept blijft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_142776192
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:08 schreef 99.999 het volgende:
En weer draai er omheen en probeer je een sneer uit te delen naar de 'ander'. Dat is namelijk helemaal iet wat gevraagd wordt. En degenen die niet blind achter het libertarisme lopen wijzen net zo min naar de overheid als wondermiddel. Het is juist het geloof in dat ene wondermiddel wat wordt aangevallen...
Libertarisme is juist de ontkenning van het nut of de juistheid van een grote overheid. De voorstanders van dit wondermiddel hebben meer te bewijzen dan de ontkenners.

quote:
Maar als daardoor die kinderen ziek worden en bv ook anderen besmetten, dan overtreden die ouders toch het NAP? En daarmee zijn ze in libertopia dus redelijk vogelvrij.
nee toch niet, je kan niet van ouders eisen dat hun kind nooit ziek wordt
pi_142776445
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:25 schreef waht het volgende:
Libertarisme is vooral nutteloos omdat het inherent instabiel is. Het schrijft een machtsvacuüm voor waardoor men ogenschijnlijk vrij van elkanders invloeden kan leven. Zoiets bestaat niet en heeft nooit bestaan.
Je maakt al direct een hoop uitgangspunten die niet direct waar zijn. Dat stabiliteit altijd beter is dan instabiliteit (bv de wereld beschreven in het boek 1984), dan er zoiets bestaat als een aanwijsbaar machtsvacuum (waarom is er dan geen wereldheerser) en dat men in een libertarische samenleving vrij van elkanders invloed leeft.
pi_142776552
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:33 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je maakt al direct een hoop uitgangspunten die niet direct waar zijn. Dat stabiliteit altijd beter is dan instabiliteit (bv de wereld beschreven in het boek 1984), dan er zoiets bestaat als een aanwijsbaar machtsvacuum (waarom is er dan geen wereldheerser) en dat men in een libertarische samenleving vrij van elkanders invloed leeft.
Er is geen wereldheerser omdat er geen machtsvacuüm is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142776921
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:33 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je maakt al direct een hoop uitgangspunten die niet direct waar zijn. Dat stabiliteit altijd beter is dan instabiliteit (bv de wereld beschreven in het boek 1984), dan er zoiets bestaat als een aanwijsbaar machtsvacuum (waarom is er dan geen wereldheerser) en dat men in een libertarische samenleving vrij van elkanders invloed leeft.
Stabiliteit beslaat een schaal en is niet absoluut, maar het is historisch gezien vrij duidelijk dat welvaart enkel mogelijk is met relatieve stabiliteit. Met alle fragiele 'verbeteringen' van de moderne economie is dat enkel meer van belang.

De relatie tussen een machtsvacuum en wereldheerser ontgaat me. Dat er geen wereldheerser is schrijf ik toe aan het feit dat geen overkoepelend mechanisme bestaat om dit te bewerkstelligen. De mate waarin het Witte Huis macht heeft over een afgelegen gebied in Nevada is al erg discutabel, en dat is binnen een verenigd land. De wereld bevat daarentegen volkeren met verschillende culturen, wensen en neigingen tot conflict. Tegengestelde wilskracht is een vrij constante invloed in het leven.

En dat men vrij van elkanders invloeden leeft heb ik geleerd van enkele FOK!kers.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_142778118
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:50 schreef waht het volgende:
Stabiliteit beslaat een schaal en is niet absoluut, maar het is historisch gezien vrij duidelijk dat welvaart enkel mogelijk is met relatieve stabiliteit. Met alle fragiele 'verbeteringen' van de moderne economie is dat enkel meer van belang.
Als ze ziet hoe vaak wetten en regels worden veranderd tegenwoordig, zou een libertarisch model relatief juist veel stabieler zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:50 schreef waht het volgende:

De relatie tussen een machtsvacuum en wereldheerser ontgaat me. Dat er geen wereldheerser is schrijf ik toe aan het feit dat geen overkoepelend mechanisme bestaat om dit te bewerkstelligen. De mate waarin het Witte Huis macht heeft over een afgelegen gebied in Nevada is al erg discutabel, en dat is binnen een verenigd land. De wereld bevat daarentegen volkeren met verschillende culturen, wensen en neigingen tot conflict. Tegengestelde wilskracht is een vrij constante invloed in het leven.
Het bestaan van een machtsvacuüm is volledig afhankelijk of mensen ervoor openstaan om macht boven zich te dulden. Het libertarisme probeert deze mindset te veranderen, zodat ook het machtsvacuüm afneemt.

quote:
En dat men vrij van elkanders invloeden leeft heb ik geleerd van enkele FOK!kers.
van die trolletjes zeker
pi_142778731
Die mindset is intrinsiek en kan derhalve niet worden veranderd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 27 juli 2014 @ 14:59:39 #59
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_142778870
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:26 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Libertarisme is juist de ontkenning van het nut of de juistheid van een grote overheid. De voorstanders van dit wondermiddel hebben meer te bewijzen dan de ontkenners.

[..]

nee toch niet, je kan niet van ouders eisen dat hun kind nooit ziek wordt
Wat heeft de Nederlandse overheid dan precies te bewijzen om zichzelf te rechtvaardigen?

Misschien leef jij in pure armoede, mag je niet zeggen wat je denkt en heb je eigenlijk geen rechten whatsoever. Maar dan vraag ik me toch af in welk deel van Nederland jij woont, want ik vind dat we het hier prima voor elkaar hebben.

En aangezien dat volgens mij wel de consensus is in Nederland, ondanks het feit dat klagen onze volkssport nummer één is, zijn het volgens mij toch vooral de ontkenners die te bewijzen hebben dat het zonder de overheid beter is.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 27 juli 2014 @ 15:35:53 #60
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142779913
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 14:34 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Als ze ziet hoe vaak wetten en regels worden veranderd tegenwoordig, zou een libertarisch model relatief juist veel stabieler zijn.

[..]
Natuurlijk niet. Het aanpassen van een paar wetten klinkt heel spectaculair, maar alleen gezien vanuit een stabiel systeem. Als dat systeem zou wegvallen, zou de resulterende instabiliteit alle herinnering aan wetsaanpassingen volledig wegvagen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_142781103
Het nadeel is dat hier vooral vragen worden gesteld voor een anarchistische samenleving. Terwijl libertarisme duidelijk breder is dan dit.

Het grootste probleem is dat momenteel de meeste wetgeving is gebasseerd op het minderwaardigheidsargument. Jij bent te stompzinnig en te minderwaardig zelf je verantwoording te regelen. Dat moet via een inefficiënte overheid.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:24:48 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142781334
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:17 schreef Kandijfijn het volgende:
Het nadeel is dat hier vooral vragen worden gesteld voor een anarchistische samenleving. Terwijl libertarisme duidelijk breder is dan dit.

Het grootste probleem is dat momenteel de meeste wetgeving is gebasseerd op het minderwaardigheidsargument. Jij bent te stompzinnig en te minderwaardig zelf je verantwoording te regelen. Dat moet via een inefficiënte overheid.
Mooie stro-pop. Maar het is niet gebaseerd op het minderwaardigheidsargument. Het is gebaseerd op rechtsgelijkheid, een situatie die zonder overkoepelende organisatie niet afgedwongen kan worden door individuele ongewapende burgers met een modaal inkomen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_142781997
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 14:59 schreef Euribob het volgende:
Wat heeft de Nederlandse overheid dan precies te bewijzen om zichzelf te rechtvaardigen?
Dat ligt eraan hoe je er naar kijkt. Kijk je met een individualistische bril dan moeten ze bewijzen waarom je het algemeen belang moet dienen en waarom je behoort tot het collectief waar zij de dienst over uitmaken.
Kijk je met een collectivistische bril, moeten ze bewijzen of die dingen die ze doen daadwerkelijk in het algemeen belang zijn.

Dat je niet leeft in pure armoede zegt niet zoveel, dit kan komen dankzij de acties van de overheid, maar ook ondanks.
  zondag 27 juli 2014 @ 17:36:53 #64
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142783348
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mooie stro-pop. Maar het is niet gebaseerd op het minderwaardigheidsargument. Het is gebaseerd op rechtsgelijkheid, een situatie die zonder overkoepelende organisatie niet afgedwongen kan worden door individuele ongewapende burgers met een modaal inkomen.
Nee. Op gelijkheid zoals je gras maait. Rechtsgelijkheid laat de ene grasspriet harder groeien dan de ander als dat zo uitkomt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 27 juli 2014 @ 18:19:32 #65
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_142784729
Mensen, laten we het gezellig houden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_142784785
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mooie stro-pop. Maar het is niet gebaseerd op het minderwaardigheidsargument. Het is gebaseerd op rechtsgelijkheid, een situatie die zonder overkoepelende organisatie niet afgedwongen kan worden door individuele ongewapende burgers met een modaal inkomen.
Rechtsgelijkheid wtf is rechtgelijkheid? Dat het stukje maatschappijkanker wat naast me woont smaandelijks 1300 euro aan zijn rekening krijgt gestort zonder tegenprestatie?

Of dat ik moet mee betalen aan een pensioen waarvan ik een groot deel nooit meer terug ga zien.

Of dan toch dat ik met verplicht mee moet doen met een verzekering waar dingen vergoed worden die ik nimmer nooit niet nodig ga hebben.

Even buiten mij als inidivu:
Rechtsgelijkheid heeft datt ook te maken met? Vlaggenbelasting, reclamebelasting, 23940 miljard achterlijke regeltjes voor het hotel, doorgeslagen veiligheidregelgeving?

[ Bericht 4% gewijzigd door Kandijfijn op 27-07-2014 18:28:48 ]
  zondag 27 juli 2014 @ 19:30:07 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142786793
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:21 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Rechtsgelijkheid wtf is rechtgelijkheid?
Begrijpen Libertariers dat niet? Dat een individuele arbeider net zo veel "recht" heeft op recht als een rijkeluiszoontje.

quote:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 juli 2014 @ 19:34:00 #68
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142786951
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Dat het stukje maatschappijkanker wat naast me woont smaandelijks 1300 euro aan zijn rekening krijgt gestort zonder tegenprestatie?
Weer een stropoppen-bal. Armoede bestaat niet, alle werkelozen en bijstandsmoeders zijn criminelen.
quote:
Of dat ik moet mee betalen aan een pensioen waarvan ik een groot deel nooit meer terug ga zien.
Omdat bedrijven te veel mensen onvoldoende betalen om dat zelf te regelen, en tegelijkertijd genoeg geld overhouden om hun kinderen naar school te sturen. .
quote:
Of dan toch dat ik met verplicht mee moet doen met een verzekering waar dingen vergoed worden die ik nimmer nooit niet nodig ga hebben.
Dat komty omdat bedrijven te veel mensen onvoldoende betalen om dat zelf te rgelen en tegelijkertijd voldoende geld overhouden om hun kinderen naar school te sturen.
quote:
Even buiten mij als inidivu:
Rechtsgelijkheid heeft datt ook te maken met? Vlaggenbelasting, reclamebelasting, 23940 miljard achterlijke regeltjes voor het hotel, doorgeslagen veiligheidregelgeving?
Ik ben het niet eens met het verbod op drugs, maar daarom schrijf ik niet meteen totaal alle overheden af.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_142787595
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Begrijpen Libertariers dat niet? Dat een individuele arbeider net zo veel "recht" heeft op recht als een rijkeluiszoontje.

[..]

Goed voorbeeld van hoe verrot de situatie in de VS is, waar de overheid gigantisch is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142787637
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:50 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe je er naar kijkt. Kijk je met een individualistische bril dan moeten ze bewijzen waarom je het algemeen belang moet dienen en waarom je behoort tot het collectief waar zij de dienst over uitmaken.
Kijk je met een collectivistische bril, moeten ze bewijzen of die dingen die ze doen daadwerkelijk in het algemeen belang zijn.
Die discussies zijn er permanent. En het is niet alleen een 'bewijsplicht' van politici en ambtenaren.
Het is een plicht van alle burgers.
pi_142787733
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:21 schreef Kandijfijn het volgende:

Dat het stukje maatschappijkanker wat naast me woont

Mensen brandmerken als kanker of als ongewenste dier is een enge bezigheid.
Dat soort haat is een morele kanker die we niet nodig hebben
  zondag 27 juli 2014 @ 20:08:44 #72
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142788227
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Goed voorbeeld van hoe verrot de situatie in de VS is, waar de overheid gigantisch is.
Het is een complot van Libertariers. Als je een bestaande overheid maar voldoende corrumpeert, willen mensen er op een gegeven moment vanaf.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_142788228
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mensen brandmerken als kanker of als ongewenste dier is een enge bezigheid.
Dat soort haat is een morele kanker die we niet nodig hebben
Het is kanker, het beschadigt te maatschappij door het uit te zuigen. Door er van te willen profiteren maar niet mee te willen doen.

Zoiets noem ik kanker of een kakkerlak als het morgen doodgeschopt zou worden zou de maatschappij erop vooruit gaan.
pi_142788303
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:08 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het is kanker, het beschadigt te maatschappij door het uit te zuigen. Door er van te willen profiteren maar niet mee te willen doen.

Zoiets noem ik kanker of een kakkerlak als het morgen doodgeschopt zou worden zou de maatschappij erop vooruit gaan.
:')
pi_142788308
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:08 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het is kanker, het beschadigt te maatschappij door het uit te zuigen. Door er van te willen profiteren maar niet mee te willen doen.

Zoiets noem ik kanker of een kakkerlak als het morgen doodgeschopt zou worden zou de maatschappij erop vooruit gaan.
Kijk, weer een zogenaamde libertarier die zijn ware aard toont. Het laagje chroom is wederom flinterdun.
pi_142788392
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Weer een stropoppen-bal. Armoede bestaat niet, alle werkelozen en bijstandsmoeders zijn criminelen.
Altijd weer opvallend hoe vrienden zonder opleiding van mij vrijwel altijd makkelijk werk vinden maar je zoveel jankertjes hebben die jaren niks kunnen vinden.
quote:
Omdat bedrijven te veel mensen onvoldoende betalen om dat zelf te regelen, en tegelijkertijd genoeg geld overhouden om hun kinderen naar school te sturen. .
Ze betalen veel meer dan ze aan personeel geven helaas, zonder overheid er tussen kon dat geld naar personeel om inderdaad dingen als pensioen te regelen. Daar is geen efficiënte overheidslaag voor nodig. Al helemaal niet als die ervoor zorgt dat geld van jongeren gejat wordt ten bate van ouderen.
pi_142788423
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kijk, weer een zogenaamde libertarier die zijn ware aard toont. Het laagje chroom is wederom flinterdun.
Ik heb die "ware aard" zovaak getoond doe net alsof nieuw bent. Toen je nog modje was werden de berichten alleen altijd verwijderd.
pi_142788989
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:08 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het is kanker, het beschadigt te maatschappij door het uit te zuigen. Door er van te willen profiteren maar niet mee te willen doen.

Zoiets noem ik kanker of een kakkerlak als het morgen doodgeschopt zou worden zou de maatschappij erop vooruit gaan.
ai.... dat is fascistisch ... systematisch bepaalde bevolkingsgroepen dehumaniseren, dood wensen .
Dat soort "vrijheid" kenne we al.
Maar ondanks dat noem jij je libertair ?
pi_142789572
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ai.... dat is fascistisch ... systematisch bepaalde bevolkingsgroepen dehumaniseren, dood wensen .
Dat soort "vrijheid" kenne we al.
Maar ondanks dat noem jij je libertair ?

Ik wil ze niet dood hoor zodra hij stopt met mijn geld af te persen via een overheidssysteem. Geen heel lastig concept.

En welke bevolkingsgroep wens ik dood? Ik wens alleen niet te betalen voor anderen via dwang.
pi_142789841
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:12 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Altijd weer opvallend hoe vrienden zonder opleiding van mij vrijwel altijd makkelijk werk vinden maar je zoveel jankertjes hebben die jaren niks kunnen vinden.
Dat kan aan zoveel factoren liggen dat het gewoon niets zegt
pi_142790069
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan aan zoveel factoren liggen dat het gewoon niets zegt
Vast wel -_-
pi_142791285
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:33 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik wil ze niet dood hoor zodra hij stopt met mijn geld af te persen via een overheidssysteem. Geen heel lastig concept.

En welke bevolkingsgroep wens ik dood? Ik wens alleen niet te betalen voor anderen via dwang.
Je noemt mensen met een uitkering kanker of kakkerlak . Op zich is dat al gewelddadig .
maar duidelijk is dat je die bevolkingsgroep dood wenst.
Honderdduizenden mensen moeten dood en jij denkt dat je dan rijk bent. Misschien is dat een beetje zo.
Maar nogal fascistisch wannabee rijke
.Rot dan op uit deze samenleving . We kunnen jouw soort missen.

Maar ps .. je noemt jezelf libertariër ?
pi_142791346
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:43 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Vast wel -_-
Jouw vrienden kunnen bijvoorbeeld veel meer sociaal kapitaal hebben. Prima voorrecht, maar dat geldt niet voor iedereen.
pi_142791867
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je noemt mensen met een uitkering kanker of kakkerlak . Op zich is dat al gewelddadig .
LOLWUT?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142792104
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je noemt mensen met een uitkering kanker of kakkerlak . Op zich is dat al gewelddadig .
maar duidelijk is dat je die bevolkingsgroep dood wenst.
Honderdduizenden mensen moeten dood en jij denkt dat je dan rijk bent. Misschien is dat een beetje zo.
Maar nogal fascistisch wannabee rijke
.Rot dan op uit deze samenleving . We kunnen jouw soort missen.

Maar ps .. je noemt jezelf libertariër ?
Ik noem mijn buurman kanker werkte door in mijn reactie met dat stereotype. Niks mankeren wil vangen.

Fascisten zijn trouwens voor een sterke staat met een sterkte leider. Als je me dan uit wilt schelden gebruik dan betere termen.

En ik rijk? Mjah ik zit nog onder de 100k spaargeld dus vind mezelf eigenlijk arm :{w
pi_142792237
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jouw vrienden kunnen bijvoorbeeld veel meer sociaal kapitaal hebben. Prima voorrecht, maar dat geldt niet voor iedereen.
Sociaal kapitaal? Dat is uit de lucht komen vallen zeker? Een sociaal netwerk is iets wat je opbouwt in de loop der jaren. Vrije keuze (Y)
pi_142792374
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:33 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Sociaal kapitaal? Dat is uit de lucht komen vallen zeker? Een sociaal netwerk is iets wat je opbouwt in de loop der jaren. Vrije keuze (Y)
Precies, een sociaal kapitaal is voor de groep waar we het nu over hebben lastiger op te bouwen dan voor middenstanders bijvoorbeeld. Dat jouw vrienden daartoe wel in staat zijn geweest betekent niet dat anderen dat ook hebben.
pi_142792538
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies, een sociaal kapitaal is voor de groep waar we het nu over hebben lastiger op te bouwen dan voor middenstanders bijvoorbeeld. Dat jouw vrienden daartoe wel in staat zijn geweest betekent niet dat anderen dat ook hebben.
Middenstanders? Middenstanders die ik ken hebben juist enorme netwerken. Redelijk essentieel om een succesvolle middenstander te zijn lijkt me.
pi_142792668
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:29 schreef Kandijfijn het volgende:



Fascisten zijn trouwens voor een sterke staat met een sterkte leider. Als je me dan uit wilt schelden gebruik dan betere termen.
Nou.. als ik je wil uitschelden dan is gewetenloze egoist meer van toepassing.
Maar als ik het meer politiek beschouw dan ben je voor een collectivisme , die mensen die niet mee kunnen produceren haat, minacht, tot armoede veroordeelt en/ of dood wens.
Dit soort haat en dood wensen van bepaalde bevolkingsgroepen, niet productief of zgn cultuurbedreigend zag je ook bij het Duits fascisme bijvoorbeeld.
Ik schreef ook niet dat je een fascist ben. Maar op dit punt ben je wel fascistisch.
Maar je noemt jezelf niet libertair.?
Dat ben je ook niet. Wel collectivist op dit punt.

quote:
En ik rijk? Mjah ik zit nog onder de 100k spaargeld dus vind mezelf eigenlijk arm :{w
ahh je bent dus best wel rijk...maar je wilt nog meer hebben en dus minacht je mensen die jou ideaal in de weg staan
pi_142792866
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Middenstanders? Middenstanders die ik ken hebben juist enorme netwerken. Redelijk essentieel om een succesvolle middenstander te zijn lijkt me.
Dat zeg ik; voor middenstanders ligt dat anders dan voor mensen die al langdurig werkloos zijn.
pi_142792950
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik; voor middenstanders ligt dat anders dan voor mensen die al langdurig werkloos zijn.
Ow, ik draaide de boel om ;(,.. Zelfs werklozen kunnen uiteraard werken aan hun netwerk alhoewel ik besef dat dit wat lastiger is.
pi_142793014
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou.. als ik je wil uitschelden dan is gewetenloze egoist meer van toepassing.
Maar als ik het meer politiek beschouw dan ben je voor een collectivisme , die mensen die niet mee kunnen produceren haat, minacht, tot armoede veroordeelt en/ of dood wens.
Dit soort haat en dood wensen van bepaalde bevolkingsgroepen, niet productief of zgn cultuurbedreigend zag je ook bij het Duits fascisme bijvoorbeeld.
Ik schreef ook niet dat je een fascist ben. Maar op dit punt ben je wel fascistisch.
Maar je noemt jezelf niet libertair.?
Dat ben je ook niet. Wel collectivist op dit punt.
Nu ben ik een collectievist? Je hebt gedachten kronkels kerel. Zoals ik reeds zei ik doelde vooral op typen als mijn buurman die niks mankeert aan de handen maar weigert te werken.

Ik ben in de praktijk best behulpzaam richting mensen via verenigingsleven en een op een. Ik heb aan een natuurlijke hekel aan de overheid en collectieve dwang.
quote:
ahh je bent dus best wel rijk...maar je wilt nog meer hebben en dus minacht je mensen die jou ideaal in de weg staan
Als je 6 jaar elke maand de helft van je inkomsten probeert te sparen krijg je een aardige buffer ja. Ik verdien minder dan 3000 euro de meeste maanden dus zo rijk ben ik niet.
  maandag 28 juli 2014 @ 04:13:47 #93
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142802419
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:33 schreef Kandijfijn het volgende:
Een sociaal netwerk is iets wat je opbouwt in de loop der jaren. Vrije keuze (Y)
Maak dat een autist wijs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 28 juli 2014 @ 04:16:14 #94
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142802426
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:52 schreef Kandijfijn het volgende:

Ik verdien minder dan 3000 euro de meeste maanden dus zo rijk ben ik niet.
Smerige egoïstische rijke stinker,
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_142803564
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 04:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Smerige egoïstische rijke stinker,
Srsly? Nog geen 3k? Voor 50 uur in de week?

Als je dat teveel vind ben je pauper
  maandag 28 juli 2014 @ 13:14:25 #96
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142809862
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:05 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Srsly? Nog geen 3k? Voor 50 uur in de week?

Als je dat teveel vind ben je pauper
Als je dat niet veel vind ben je een wereldvreemde verwende rijke stinker die niet met geld om kan gaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 28 juli 2014 @ 13:25:22 #97
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142810249
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je dat niet veel vind ben je een wereldvreemde verwende rijke stinker die niet met geld om kan gaan.
Het is niks. Het is behoorlijk voor 36 uur maar niks voor 50. Kandafijn geeft net aan de helft te sparen. Ik vind dat je dan laat zien uitstekend met geld om te kunnen gaan. Hij zal als hij straks zijn eigen bedrijf start makkelijker een financier kunnen vinden omdat hij met zo weinig rond kan komen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_142810326
Bruto of netto? Het is geen rijke stinkerd bedrag. Als het bruto is, is het relatief laag en netto is redelijk maar niet gigantisch ofzo.

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 13:30:24 ]
pi_142811951
Wat is er mis mee een rijke stinkerd te zijn?
pi_142811987
Niets.
pi_142813281
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

In zo'n discussie lijkt het net of libertariers worden geacht op alles een perfect antwoord klaar te hebben waar iedereen zich in kan vinden, terwijl het voor anderen volstaat om te wijzen naar de overheid en roepen: 'zij regelen het, en dan komt alles vanzelf goed'.
inderdaad en het wrange is dat libertariërs juist niet voor centrale planning zijn, maar er van uitgaan dat de vrije markt (en samenleving) met allerlei creatieve oplossingen komt. oplossingen die vele malen creatiever en efficienter zijn dan die van politici. in die zin lijden argumenten als "ik weet niet hoe x in een samenleving zou werken zonder overheid, dus het libertarisme werkt niet" allemaal aan argument from ignorance. natuurlijk blijft het wel interessant om over allerlei mogelijke oplossingen te speculeren, maar de gebreken daarvan zijn moeilijk te gebruiken als argument tegen libertarisme :P
..///
pi_142813628
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:54 schreef wipes66 het volgende:

[..]

inderdaad en het wrange is dat libertariërs juist niet voor centrale planning zijn, maar er van uitgaan dat de vrije markt (en samenleving) met allerlei creatieve oplossingen komt. oplossingen die vele malen creatiever en efficienter zijn dan die van politici.
Een utopische ideologie dus. Is het dan zo vreemd dat men daar wat kritische vragen bij stelt?
Zeker wanneer we gewoon concrete problemen hebben die een overheid nu goed oppakt, juist omdat die dingen kan doen waar libertariers een hekel aan hebben.

quote:
in die zin lijden argumenten als "ik weet niet hoe x in een samenleving zou werken zonder overheid, dus het libertarisme werkt niet" allemaal aan argument from ignorance. natuurlijk blijft het wel interessant om over allerlei mogelijke oplossingen te speculeren, maar de gebreken daarvan zijn moeilijk te gebruiken als argument tegen libertarisme :P
Juist wel. Als voor allerlei alledaagse zaken er weinig andere conclusies overblijven dan dat ze voor de gemiddelde burger veel beroerder uitpakken in een libertarische samenleving dan is dat een vrij sterk argument tegen het libertarisme.
Tenzij het feit dat het er voor bijna iedereen minder op wordt natuurlijk juist een argument is voor het libertarisme volgens haar volgelingen, maar dan zou men daar wel wat openlijker over mogen zijn :)
  maandag 28 juli 2014 @ 15:12:05 #103
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142814060
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

In zo'n discussie lijkt het net of libertariers worden geacht op alles een perfect antwoord klaar te hebben waar iedereen zich in kan vinden
Zo werkt het als je zelf voorstelt om een radicaal andere politieke koers te varen. Zoals ik het interpreteer de terugkeer van de nachtwakersstaat die we niet voor niets achter ons hebben gelaten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 28 juli 2014 @ 15:12:39 #104
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142814080
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:15 schreef Wegenbouwer het volgende:
Wat is er mis mee een rijke stinkerd te zijn?
Het hangt er van af hoe je aan dat geld bent gekomen en wat je met het geld doet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 28 juli 2014 @ 15:13:23 #105
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142814112
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 04:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maak dat een autist wijs.
Die bestaan niet in de libertarische dystopie. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_142815029
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:25 schreef waht het volgende:
Libertarisme is vooral nutteloos omdat het inherent instabiel is. Het schrijft een machtsvacuüm voor waardoor men ogenschijnlijk vrij van elkanders invloeden kan leven. Zoiets bestaat niet en heeft nooit bestaan.

Er is geen libertaire staat, noch heeft er een ooit bestaan. Samenlevingen (staten of niet) ontstaan niet uit het niets, ze (d)evolueren op vergelijkbare wijze. De vrijheden en beperkingen in een samenleving bestaan enkel in een geheel systeem, dus in samenhang en niet op zichzelf. Daarbij laat geen enkele samenleving vrijheden toe zoals het libertarisme voorschrijft omdat het instabiel is. Het vacuüm wordt per direct opgevuld, de instabiele vrijheid verdwijnt en degene die bereid is geweld te gebruiken mag de dienst uitmaken.

De praktische uitwerking van schaarste en macht resulteren nooit in libertarisme. Het is een concept dat, net als het communisme, altijd een concept blijft.
anarchokapitalisme wilt juist naar een systeem van maximale decentralisatie van macht, zonder single point of failure (overheid), dus vanuit dat perspectief laat het ook geen machtsvacuum achter, want de macht is teruggelegd bij het individu. eigenlijk is het zeer vergelijkbaar met p2p systemen zoals bittorrent. geen centraal bestuur, maar nodes die zich misdragen (zich niet houden aan de protocollen) raken wel steeds verder geisoleerd binnen de groep. iemand die nu de dienst wilt uitmaken hoeft alleen de overheid over te nemen (politiek/financieel of militair), terwijl het zonder overheid economisch niet haalbaar is om de absolute macht te grijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door wipes66 op 28-07-2014 15:46:46 ]
..///
pi_142815600
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het hangt er van af hoe je aan dat geld bent gekomen en wat je met het geld doet.
Ok, maar dit geldt voor iedereen, ook voor sloebers.

quote:
Zo werkt het als je zelf voorstelt om een radicaal andere politieke koers te varen. Zoals ik het interpreteer de terugkeer van de nachtwakersstaat die we niet voor niets achter ons hebben gelaten.
Status quo bias. Ooit gaan 'we' dit systeem ook weer achter ons laten

[ Bericht 25% gewijzigd door Wegenbouwer op 28-07-2014 16:01:48 ]
pi_142816511
quote:
2s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:02 schreef 99.999 het volgende:

Juist wel. Als voor allerlei alledaagse zaken er weinig andere conclusies overblijven dan dat ze voor de gemiddelde burger veel beroerder uitpakken in een libertarische samenleving dan is dat een vrij sterk argument tegen het libertarisme.
Tenzij het feit dat het er voor bijna iedereen minder op wordt natuurlijk juist een argument is voor het libertarisme volgens haar volgelingen, maar dan zou men daar wel wat openlijker over mogen zijn :)
op dat punt hoef je alleen af te wegen wat voor betere oplossingen zorgt: vrijheid vs onvrijheid. dat laatste heeft nooit veel goeds gedaan voor de onderklassen, terwijl de rijke bovenlaag uiterst bang is voor het eerste. zonder overheid wordt rijk zijn erg duur en arm zijn erg goedkoop, terwijl nu het omgedraaide helaas waar is waardoor het verschil alleen maar blijft groeien.

[ Bericht 5% gewijzigd door wipes66 op 28-07-2014 16:58:00 ]
..///
pi_142817236
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:15 schreef wipes66 het volgende:

[..]

op dat punt hoef je alleen af te wegen wat voor betere oplossingen zorgt: vrijheid vs onvrijheid. dat laatste heeft nooit veel goeds gedaan voor de onderklassen, terwijl de rijke bovenlaag uiterst bang is voor het eerste. zonder overheid wordt rijk zijn erg duur en arm zijn erg goedkoop, terwijl nu het omgedraaide helaas waar is waardoor het verschil alleen maar blijft groeien.
Tja, dan is het dus duidelijk dat voor 99% van de bevolking de afweging uitvalt in het nadeel van het libertarisme :).
pi_142817806
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je dat niet veel vind ben je een wereldvreemde verwende rijke stinker die niet met geld om kan gaan.
Waaruit trek je de wereldvreemde conclusie dat ik niet met geld om zou kunnen gaan? Ik zeg dat ik het niet bijster veel vind.

Voor de rest kan ik uitstekend met geld omgaan dus je bent aan het zeuren. Als je het zo bijster veel vind voorstellen doe eens een voorstel bij een politieke partij salarissen te cappen op 3k netto.
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:27 schreef

Tem het volgende:

Bruto of netto? Het is geen rijke stinkerd bedrag. Als het bruto is, is het relatief laag en netto is redelijk maar niet gigantisch ofzo.
Netto, wat inderdaad allerzins redelijk is dus heel hard hoor je mij niet klagen.

Zal de socialisten ook wel voor het hoofd stoten dat ik wel een grote inkomsten stijging verwacht omdat veel semi-passieve inkomsten steeds beter gaan lopen ^O^. Hoop het geld uiteindelijk te besteden als ik ooit kans krijg hotel over te nemen of in te kopen. En anders zal ik op lange termijn voor mezelf starten.

Mijn geld en kapitaal aanwenden om mezelf te verrijken of de rug van de medewerkers. Dat ze dankzij mij een baan en inkomsten zullen hebben vergeten we dan maar even ^O^
  maandag 28 juli 2014 @ 17:16:34 #111
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_142818766
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:50 schreef Wegenbouwer het volgende:
Status quo bias. Ooit gaan 'we' dit systeem ook weer achter ons laten
Misschien maar daar zijn nog geen aanwijzingen voor. Wat een eventueel nieuw systeem ook zal worden, het zal niet de nachtwakerstaat zijn aangezien we inmiddels hebben ondervonden dat het huidige systeem in ieder geval beter werkt dan dat systeem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 28 juli 2014 @ 17:20:13 #112
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142818895
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

WHOEHAHAHA! Een libertarier die roept dat ik bij de politiek moet aankloppen, raap me op _O-
Begrijpend lezen is u al te veel?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_142819747
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:36 schreef wipes66 het volgende:

[..]

anarchokapitalisme wilt juist naar een systeem van maximale decentralisatie van macht, zonder single point of failure (overheid), dus vanuit dat perspectief laat het ook geen machtsvacuum achter, want de macht is teruggelegd bij het individu. eigenlijk is het zeer vergelijkbaar met p2p systemen zoals bittorrent. geen centraal bestuur, maar nodes die zich misdragen (zich niet houden aan de protocollen) raken wel steeds verder geisoleerd binnen de groep. iemand die nu de dienst wilt uitmaken hoeft alleen de overheid over te nemen (politiek/financieel of militair), terwijl het zonder overheid economisch niet haalbaar is om de absolute macht te grijpen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142819918
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien maar daar zijn nog geen aanwijzingen voor. Wat een eventueel nieuw systeem ook zal worden, het zal niet de nachtwakerstaat zijn aangezien we inmiddels hebben ondervonden dat het huidige systeem in ieder geval beter werkt dan dat systeem.
Dan zou je eerst moeten beschrijven wat dat 'beter werken' inhoudt. Volgens deontologische libertariers werkt een systeem alleen als het de mensen (negatieve) vrijheid oplevert, en zijn verdere gevolgen voor welvaart en welzijn minder van belang.
pi_142820583
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:51 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dan zou je eerst moeten beschrijven wat dat 'beter werken' inhoudt. Volgens deontologische libertariers werkt een systeem alleen als het de mensen (negatieve) vrijheid oplevert, en zijn verdere gevolgen voor welvaart en welzijn minder van belang.
Kom toevallig dit citaat net tegen op facebook:

quote:
What statists of all types fail to understand is that anarchists don’t believe what they do from a utilitarian perspective. Although they realize that free people will do better in the world than ruled ones, anarchy is not adopted for a better ‘society’, or any other such collectivist notion. The belief in freedom is philosophical. It is held by men with the certain knowledge that they have a right to live their own lives, to pursue their own happiness, and no other man, or groups of men, has any moral right to rule them or impede their individual liberty.
So when you say ‘it won’t work’, it’s entirely irrelevant. There *are* answers to all your irrational fears about roads, police and armies. But, they are entirely beside the point. While anarchists understand that voluntary societies will always outperform ones where your options are limited by the arbitrary use of force, that is not why they believe what they do. Anarchists are anarchists because it is the only fully moral and non-contradictory position a man can hold about himself, and other men.
So, the *real* answer to ‘who will build the roads?’ is: ‘what does that have to do with my right to be free?’--- Gary Margetson
:)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142821882
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Kom toevallig dit citaat net tegen op facebook:

[..]

:)
Das zeker toevallig, precies wat ik bedoelde te zeggen.
pi_142821885
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Kom toevallig dit citaat net tegen op facebook:

[..]

:)
Ik heb helemaal geen bezwaar tegen mensen die op principiële gronden anarchistisch zijn. Echter, deze vlieger gaat nauwelijks op in dit soort topics. Keer op keer wordt middels deductische riedeltjes verondersteld dat het afschaffen van de overheid zo ongeveer tot het paradijs op aarde zal leiden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_142822101
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen bezwaar tegen mensen die op principiële gronden anarchistisch zijn. Echter, deze vlieger gaat nauwelijks op in dit soort topics. Keer op keer wordt middels deductische riedeltjes verondersteld dat het afschaffen van de overheid zo ongeveer tot het paradijs op aarde zal leiden.
En als je vervolgens vraagt hoe dat dan in de praktijk zou moeten gaan krijg je geen antwoord of gaat men schelden.
pi_142822348
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:58 schreef Monolith het volgende:
Ik heb helemaal geen bezwaar tegen mensen die op principiële gronden anarchistisch zijn. Echter, deze vlieger gaat nauwelijks op in dit soort topics. Keer op keer wordt middels deductische riedeltjes verondersteld dat het afschaffen van de overheid zo ongeveer tot het paradijs op aarde zal leiden.
Je verdrijft nogal wat betreft dat paradijs, maargoed sommige mensen nemen nu eenmaal geen genoegen met principiële bezwaren. Die willen het liefst een uitgewerkt praktijkmodel zien over hoe de samenleving er precies uit komt te zien.
pi_142822413
Even wat verwijderd. Dat gehakketak over en weer kan achterwege blijven.
pi_142822528
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:11 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je verdrijft nogal wat betreft dat paradijs, maargoed sommige mensen nemen nu eenmaal geen genoegen met principiële bezwaren.
Nou ja, sommigen hier poneren het idee dat een overheidsdienst of hybride dienst per definitie altijd inferieur is aan een marktoplossing voor elke mogelijke dienst of elk mogelijk product.

Daarnaast is er natuurlijk nog een ander aspect, namelijk dat de afwezigheid van een overheid zeer zeker niet per definitie betekent dat de vrijheid van het individu gegarandeerd is. Dat is natuurlijk een ander punt waarover men kritische vragen stelt aangezien dat immers het achterliggende ideaal is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_142822643
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:11 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Je verdrijft nogal wat betreft dat paradijs, maargoed sommige mensen nemen nu eenmaal geen genoegen met principiële bezwaren. Die willen het liefst een uitgewerkt praktijkmodel zien over hoe de samenleving er precies uit komt te zien.
Dat probeer je nu keer op keer op te werpen als 'argument', net zoals het roepen dat iemand die het niet ziet zitten met het libertarisme dus wel per definitie de overheid als oplossing voor alles moet zien.

Door het steeds zo in het absolute te trekken ga je slim iedere inhoudelijke discussie uit de weg maar het is allemaal wel wat flauw en goedkoop.
pi_142822721
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, sommigen hier poneren het idee dat een overheidsdienst of hybride dienst per definitie altijd inferieur is aan een marktoplossing voor elke mogelijke dienst of elk mogelijk product.

Daarnaast is er natuurlijk nog een ander aspect, namelijk dat de afwezigheid van een overheid zeer zeker niet per definitie betekent dat de vrijheid van het individu gegarandeerd is. Dat is natuurlijk een ander punt waarover men kritische vragen stelt aangezien dat immers het achterliggende ideaal is.
Daarom heeft het ook geen zin om morgen de overheid op te heffen. Zolang mensen nog met de waanideeën in hun hoofd zitten dat mensen gecontroleerd moeten worden en dat dit legitiem is, zullen ze dat ook blijven doen. De staat zit bij mensen tussen de oren. Als je morgen alle kerken, moskeeën etc, vernietigt dan worden mensen ook niet plotseling atheïst. Dit is ook de reden dat een gewapende revolutie geen zin heeft, je krijgt dan alleen maar een machtsvacuüm waar mensen in springen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142823082
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daarom heeft het ook geen zin om morgen de overheid op te heffen. Zolang mensen nog met de waanideeën in hun hoofd zitten dat mensen gecontroleerd moeten worden en dat dit legitiem is, zullen ze dat ook blijven doen. De staat zit bij mensen tussen de oren. Als je morgen alle kerken, moskeeën etc, vernietigt dan worden mensen ook niet plotseling atheïst. Dit is ook de reden dat een gewapende revolutie geen zin heeft, je krijgt dan alleen maar een machtsvacuüm waar mensen in springen.
Maar hier zit nu net het probleem. Je doet net of het even een kwestie is van andere mensen overtuigen van jouw gelijk. Die illusie hebben veel mensen van de hippies in de jaren '60 tot aan Jehova getuigen.
Dit soort idealistisch denken gaat mijns inziens ook in tegen de natuur van de mens. Natuurlijk zou het mooi zijn als men zich een beetje zou kunnen inhouden en niet zou moorden, mishandelen en verkrachten. Dat lijkt echter ook al een iets te ambitieuze wens heden ten dage.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_142823199
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar hier zit nu net het probleem. Je doet net of het even een kwestie is van andere mensen overtuigen van jouw gelijk. Die illusie hebben veel mensen van de hippies in de jaren '60 tot aan Jehova getuigen.
Dat doe ik helemaal niet, want zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. :P

quote:
Dit soort idealistisch denken gaat mijns inziens ook in tegen de natuur van de mens. Natuurlijk zou het mooi zijn als men zich een beetje zou kunnen inhouden en niet zou moorden, mishandelen en verkrachten. Dat lijkt echter ook al een iets te ambitieuze wens heden ten dage.
Ik geloof niet zo in de menselijke natuur. Mensen passen zich aan de omgeving aan en worden grotendeels gevormd in hun jeugd. Wanneer mensen niet opgevoed worden met geweld, is de kans dat ze zelf gewelddadig worden nihil, en dan zal er ook geen vraag zijn naar een staat.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142823300
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:15 schreef Monolith het volgende:
Nou ja, sommigen hier poneren het idee dat een overheidsdienst of hybride dienst per definitie altijd inferieur is aan een marktoplossing voor elke mogelijke dienst of elk mogelijk product.
Als de overheidsdienst optimaal zou zijn, dan nog steeds zou het toelaten van concurrentie geen kwaad kunnen. Dus per definitie altijd inferieur of hoogstens gelijkwaardig.

quote:
Daarnaast is er natuurlijk nog een ander aspect, namelijk dat de afwezigheid van een overheid zeer zeker niet per definitie betekent dat de vrijheid van het individu gegarandeerd is. Dat is natuurlijk een ander punt waarover men kritische vragen stelt aangezien dat immers het achterliggende ideaal is.
Dat klopt, het is dan ook een noodzakelijke voorwaarde voor vrijheid, maar nog geen voldoende.
pi_142823589
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Als de overheidsdienst optimaal zou zijn, dan nog steeds zou het toelaten van concurrentie geen kwaad kunnen. Dus per definitie altijd inferieur of hoogstens gelijkwaardig.

[..]

Dat klopt, het is dan ook een noodzakelijke voorwaarde voor vrijheid, maar nog geen voldoende.
Inderdaad, het is de overheid die impliceert dat haar dienstverlening minderwaardig is door geen concurrentie toe te staan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142824314
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Als de overheidsdienst optimaal zou zijn, dan nog steeds zou het toelaten van concurrentie geen kwaad kunnen. Dus per definitie altijd inferieur of hoogstens gelijkwaardig.
En op het gros van de terreinen mogen private partijen dan ook gewoon meedoen. Niet waar het zaken als wetshandhaving door de politie betreft, maar dat is maar een heel beperkt segment.

Daarnaast mist een systeem zonder overheid dus een overheid en kan een systeem met enkel marktpartijen best minder functioneren dan een hybride systeem.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_142824381
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat doe ik helemaal niet, want zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. :P

[..]

Ik geloof niet zo in de menselijke natuur. Mensen passen zich aan de omgeving aan en worden grotendeels gevormd in hun jeugd. Wanneer mensen niet opgevoed worden met geweld, is de kans dat ze zelf gewelddadig worden nihil, en dan zal er ook geen vraag zijn naar een staat.
Het Tabula Rasa idee is wetenschappelijk gezien volkomen achterhaald. Mensen als Pinker of Swaab hebben daar wel aardige populair-wetenschappelijke werken over geschreven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_142824692
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het Tabula Rasa idee is wetenschappelijk gezien volkomen achterhaald. Mensen als Pinker of Swaab hebben daar wel aardige populair-wetenschappelijke werken over geschreven.
Natuurlijk heb je met genen te maken, maar op dit gebied zijn die veel minder invloedrijk dan de eerste levensjaren. Als je je kinderen goed opvoed, dus zonder geweld, verwaarlozing manipulatie, etc., dan is de kans dat ze gewelddadig gedrag vertonen (maar ook de kans op verslaving, werkloosheid etc.) extreem klein. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142824744
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:31 schreef heiden6 het volgende:

Ik geloof niet zo in de menselijke natuur. Mensen passen zich aan de omgeving aan en worden grotendeels gevormd in hun jeugd. Wanneer mensen niet opgevoed worden met geweld, is de kans dat ze zelf gewelddadig worden nihil, en dan zal er ook geen vraag zijn naar een staat.
OMG.. dat beweerde ik ook ooit ... lang geleden. Zo werkt het in de praktijk niet.
Ook al is de samenleving steeds beter in staat haar kinderen vreedzaam op te voeden, zodat het goede karakter van de mens meer ontplooit.
Dat allemaal lief zijn voor elkaar is schitterend, maar het faalt in absolute zin. Het gaat om die enkelen die falen in lief zijn.
Libertairen willen graag geloven dat allemaal lief zijn voor elkaar de absolute oplossing is.
Wordt eens realistisch ..
De mens is goed in principe, maar ook imperfect.
pi_142824817
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je met genen te maken, maar op dit gebied zijn die veel minder invloedrijk dan de eerste levensjaren. Als je je kinderen goed opvoed, dus zonder geweld, verwaarlozing manipulatie, etc., dan is de kans dat ze gewelddadig gedrag vertonen (maar ook de kans op verslaving, werkloosheid etc.) extreem klein. :)
Die kans is nog steeds zo groot dat het niet te verwaarlozen is.
Zeer zeker in dit tijdperk nog. Ook in Nederland en overal ter wereld
pi_142824863
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat doe ik helemaal niet, want zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. :P

[..]

Ik geloof niet zo in de menselijke natuur. Mensen passen zich aan de omgeving aan en worden grotendeels gevormd in hun jeugd. Wanneer mensen niet opgevoed worden met geweld, is de kans dat ze zelf gewelddadig worden nihil, en dan zal er ook geen vraag zijn naar een staat.
Wel grappig dat je maakbaarheidsdenken propageert in je strijd tegen overheden :P
pi_142824945
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

OMG.. dat beweerde ik ook ooit ... lang geleden. Zo werkt het in de praktijk niet.
Zo werkt het in de praktijk wel.
quote:
Ook al is de samenleving steeds beter in staat haar kinderen vreedzaam op te voeden, zodat het goede karakter van de mens meer ontplooit.
Precies.
Dat allemaal lief zijn voor elkaar is schitterend, maar het faalt in absolute zin. Het gaat om die enkelen die falen in lief zijn.
[/quote]

Als dat er steeds minder worden, is dat een positieve ontwikkeling, en als het er erg weinig zijn, dan zal er niet afdoende vraag zijn naar een staat.
quote:
Libertairen willen graag geloven dat allemaal lief zijn voor elkaar de absolute oplossing is.
[quote]

Dit is gewoon een belachelijke karikatuur.

[quote]
Wordt eens realistisch ..
De mens is goed in principe, maar ook imperfect.
Nietszeggende opmerking.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142825071
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel grappig dat je maakbaarheidsdenken propageert in je strijd tegen overheden :P
Het enige wat ik hier nu doe is mensen informeren over de schadelijke effecten van kindermishandeling, en wijzen op de statistieken daaromtrent. En ik leg uit wat de logische gevolgen zullen zijn als mensen beter met hun kinderen omgaan.

Het zou maakbaarheidsdenken zijn als ik met een plan kwam om van alles aan mensen op te leggen teneinde een bepaald doel te bereiken. Dat doe ik niet, want ik ben geen statist die denkt van bovenaf de maatschappij te kunnen en moeten sturen. Kortom, je bent weer aan het projecteren. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142825112
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je met genen te maken, maar op dit gebied zijn die veel minder invloedrijk dan de eerste levensjaren. Als je je kinderen goed opvoed, dus zonder geweld, verwaarlozing manipulatie, etc., dan is de kans dat ze gewelddadig gedrag vertonen (maar ook de kans op verslaving, werkloosheid etc.) extreem klein. :)
Ik weet niet waarop je dat baseert, maar dit is echt niet het beeld dat in de wetenschap wordt bevestigd. Geweld, verwaarlozing en mishandeling helpen natuurlijk niet bepaald, maar vaak genoeg is daar absoluut geen sprake van geweest.
Het idee dat je met een goede opvoeding, of in ieder geval de afwezigheid van een hele slechte, een deel van de problemen kunt voorkomen is zeker waar, maar we blijft een significant probleem bestaan. Daarnaast heb je mijns inziens nog het idee dat de sociale functie van de overheid ook nog weer zorgt voor meer stabiele omgevingen voor opgroeiende jeugd. Neem je die weg in de hoop dat mensen opeens massaal altruïstisch worden, dan creëer je in mijn ogen nog weer extra problemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_142825197
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Inderdaad, het is de overheid die impliceert dat haar dienstverlening minderwaardig is door geen concurrentie toe te staan.
Fout 1 is dat je de Nederlandse overheid als een homogene zelfstandige persoonlijkheid wegzet. Dat is het niet.
Het zijn mensen , met tegengestelde meningen oa, maar die hun werk doen op basis van het willen van de bevolking.
Fout 2 is dat je systematisch het willen van die bevolking ontkent en dat projecteert op die grote dwingende macht boven iedereen uit.
Fout 3 is de ontkenning dat de overheid (lees ... de bevolking) particuliere dientstverlening toestaat, maar op sommige punten wilt men dat zeker niet. Politie en justitie bijv..
Medische zorg, bejaardenzorg, onderwijs dus weer wel,maar het volk wilt ook openbare controle houden dmv de overheid op die zorg

Als de kwaliteit van een bepaalde dienstverlening minder waard is, dan is dat anders dan minderwaardigheid.
BIjv ... lijken weghalen uit de Oekraïne. De particuliere dienstverleners die dit snel kunnen doen is..... nul, komma nul ..
Minder waard dus.
pi_142825249
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:20 schreef Monolith het volgende:
Ik weet niet waarop je dat baseert, maar dit is echt niet het beeld dat in de wetenschap wordt bevestigd.
Link



[ Bericht 16% gewijzigd door heiden6 op 28-07-2014 20:34:39 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142825418
quote:
Je link werkt niet (op mijn telefoon in ieder geval).

Edit: ik kon hem via google vinden.

Echter dit doet niets af aan wat ik zeg. Natuurlijk hebben ernstig negatieve invloeden hun doorwerking in het latere leven. Daar zitten in deze studie overigens ook zaken als scheiden bij.
Het zegt echter nog steeds niet over de mate waarin er geen misdaad zou zijn als iedereen maar een geweldige opvoeding zou krijgen, hoe utopisch dat idee an sich natuurlijk al is.
Als ik een gebouw op een breuklijn neerzet, dan is de kans vrij groot dat het instort als ik een flinke lading explosieven in de kelder tot ontploffing breng. Dat zegt echter niets over de kans dat het gebouw instort door een aardbeving.

[ Bericht 34% gewijzigd door Monolith op 28-07-2014 20:37:38 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_142825491
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:16 schreef heiden6 het volgende:

Nietszeggende opmerking.
Jij beweert dat een hoog moraliteit en goede opvoeding van de kinderen een overheid overbodig maakt. (dejavu)
Mensen zijn van goede wil , maar niet perfect en daarom faalt in absolute zin je ideaal van allemaal lief zijn voor elkaar en voor de kinderen.
Je mag beweren dat het voor 99% wel kan slagen,
Maar dan gaat het om die ene procent die een centraal optreden met dwang van de samenleving nodig maakt.
Het is niet de staat die dwingende ordehandhaving nodig maakt, maar het zijn die imperfecte mensen die het nodig maken en er ook massaal om vragen
pi_142825692
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij beweert dat een hoog moraliteit en goede opvoeding van de kinderen een overheid overbodig maakt. (dejavu)
Mensen zijn van goede wil , maar niet perfect en daarom faalt in absolute zin je ideaal van allemaal lief zijn voor elkaar en voor de kinderen.
Je mag beweren dat het voor 99% wel kan slagen,
Maar dan gaat het om die ene procent die een centraal optreden met dwang van de samenleving nodig maakt.
Het is niet de staat die dwingende ordehandhaving nodig maakt, maar het zijn die imperfecte mensen die het nodig maken en er ook massaal om vragen
Juist omdat er beschadigde, gewelddadige mensen zijn kun je geen overheid hebben. Je zult in een vrije samenleving vast ook nog wel psychopaten hebben, maar dan hebben ze in elk geval geen leger om een miljoen Irakezen mee om te leggen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142826204
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij beweert dat een hoog moraliteit en goede opvoeding van de kinderen een overheid overbodig maakt. (dejavu)
Mensen zijn van goede wil , maar niet perfect en daarom faalt in absolute zin je ideaal van allemaal lief zijn voor elkaar en voor de kinderen.
Je mag beweren dat het voor 99% wel kan slagen,
Maar dan gaat het om die ene procent die een centraal optreden met dwang van de samenleving nodig maakt.
Het is niet de staat die dwingende ordehandhaving nodig maakt, maar het zijn die imperfecte mensen die het nodig maken en er ook massaal om vragen
het maakt de individuele vraag naar een overheid overbodig. als je autoritair en met dwang of geweld bent opgevoed en je kijkt naar de overheid is het meteen een concept waar je in kan meegaan. mensen die niet zo zijn opgevoed zullen veel sneller de neiging hebben om "WTF IS THIS SHIT?? :{ " als reactie te hebben als ze naar de overheid kijken.
..///
pi_142826620
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:49 schreef wipes66 het volgende:

[..]

het maakt de individuele vraag naar een overheid overbodig. als je autoritair en met dwang of geweld bent opgevoed en je kijkt naar de overheid is het meteen een concept waar je in kan meegaan. mensen die niet zo zijn opgevoed zullen veel sneller de neiging hebben om "WTF IS THIS SHIT?? :{ " als reactie te hebben als ze naar de overheid kijken.
Dat dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142827890
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Juist omdat er beschadigde, gewelddadige mensen zijn kun je geen overheid hebben. Je zult in een vrije samenleving vast ook nog wel psychopaten hebben, maar dan hebben ze in elk geval geen leger om een miljoen Irakezen mee om te leggen.
Je gaat ervan uit dat in een samenleving zonder overheid ineens iedereen een hoog moraal heeft.
Nog steeds blijft dat ordehandhaving nodig is.
En dat mensen conflicten kunnen hebben, zeker als men bezitterig denkt, wat de libertaire droom is, en dat men behoefte heeft aan een dwingende macht om daarin recht te spreken.
Je bent veel te gemakkelijk in het negeren van menselijk falen. Het komt niet zo uit in je focus op die grote baas.
pi_142828079
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je gaat ervan uit dat in een samenleving zonder overheid ineens iedereen een hoog moraal heeft.
Nog steeds blijft dat ordehandhaving nodig is. En dat mensen conflicten kunnen hebben, zeker als men bezitterig denkt, wat de libertaire droom is, en dat men behoefte heeft aan een dwingende macht om daarin recht te spreken.
Je bent veel te gemakkelijk in het negeren van menselijk falen. Het komt niet zo uit in je focus op die grote baas.
Zucht.... Nee, daar ga ik niet vanuit, integendeel, de moraal van mensen verandert niet als je geen overheid hebt. Dat heb ik nota bene in mijn vorige posts uitgelegd. :{

Als mensen de juiste moraal hebben, zal er echter geen overheid meer zijn. Dat je nog altijd een klein aantal mensen hebt met kwade bedoelingen, los je absoluut niet op door een kleine groep mensen een geweldsmonopolie te geven.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142831217
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:36 schreef heiden6 het volgende:

Als mensen de juiste moraal hebben, zal er echter geen overheid meer zijn.
Dat kan helemaal niet.. Elke samenleving moet zich organiseren rond een hierarchie of een cluster van hierarchieën. De belangrijkste hierarchie noemde men vroeger niet staat of niet overheid.
Elke samenleving kent een sociale controle. Nonverbale of verbale afkeuring, overgaand in dwang.

quote:
Dat je nog altijd een klein aantal mensen hebt met kwade bedoelingen, los je absoluut niet op door een kleine groep mensen een geweldsmonopolie te geven.
Dat verschijnsel valt ook niet op te lossen. Wel pappen en nathouden. Opsporen en straffen werkt preventief. Dat niet doen is criminaliteit bevorderen.
Maar het gaat misschien wel meer om ernstige ontsporingen van gewone mensen te bestraffen.
En nog meer om conflicten van mensen te slechten . Economisch bijvoorbeeld.
Economische wetgeving als olie voor die vrije markt
pi_142831345
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zucht.... Nee, daar ga ik niet vanuit, integendeel, de moraal van mensen verandert niet als je geen overheid hebt. Dat heb ik nota bene in mijn vorige posts uitgelegd. :{

Toch zeg je wel dat een hoog ontwikkelde moraal de overheid overbodig maakt.
Dat lijkt me niet. Zo perfect kunnen mensen niet zijn.
Als je zegt dat dit soort moraal nu er niet is, dan moet je dus ook erkennen dat een overheid een praktische noodzaak is.
pi_142831575
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:41 schreef Bluesdude het volgende:
Dat kan helemaal niet.. Elke samenleving moet zich organiseren rond een hierarchie of een cluster van hierarchieën. De belangrijkste hierarchie noemde men vroeger niet staat of niet overheid.
Elke samenleving kent een sociale controle. Nonverbale of verbale afkeuring, overgaand in dwang.
Dat is dus echt een misvatting, we kunnen dit best ontgroeien. Vroeger dacht men ook dat slavernij nu eenmaal bij de mens hoorde, en dat vrouwen nu eenmaal minderwaardig waren aan mannen, dat denken we nu ook niet meer en we zijn ook niet bang dat slavernij zoals die er 200 jaar geleden was weer ingevoerd gaat worden. Daar gaat echter wel heel veel tijd overheen, en veel energie in zitten. Maar iemand moet de eerste zijn die zich er tegen uitspreekt, en wij behoren nu tot de zeer kleine groep mensen die doorheeft dat de overheid niet legitiem is. Ik ben er van overtuigd dat er over 200 jaar geen overheid meer is, en dat mensen zich afvragen wat ons bezielde om deze vorm van onderdrukking normala te vinden, net als dat wij ons nu afvragen hoe het kan dat mensen het normaal vonden om menselijke slaven te hebben, of dat er mensen op de brandstapel werden gegooid omdat ze verdacht werden van hekserij. Je lijdt aan een ernstige vorm van status quo bias.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142831659
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toch zeg je wel dat een hoog ontwikkelde moraal de overheid overbodig maakt.
Dat lijkt me niet. Zo perfect kunnen mensen niet zijn.
Als je zegt dat dit soort moraal nu er niet is, dan moet je dus ook erkennen dat een overheid een praktische noodzaak is.
Niet een praktische noodzaak, zeker niet. Maar wel een niet te ontkomen feit dat de meeste mensen denken dat de overheid legitiem is, en we daar niet zomaar vanaf komen. Als 60% of 80% of 95% van de mensen begrijpt dat de overheid niet legitiem is, wat dan? Dat iets nu zo is, betekent niet dat het voor altijd zo zal blijven.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_142832486
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is dus echt een misvatting, we kunnen dit best ontgroeien.
Dat droom je.
Organiseer maar eens een biljartclubje .. Een paar mensen doen het meeste werk en misschien 1 of 2 het meest centraal in de hierarchie.
Het kan niet anders dan zo. Dit is nog microniveau. maar op macroniveau kan het ook niet anders.
Zeker heeft die grote politieke hierarchie veel macht en er zijn serieuse gevaren, Er is geen alternatief voor de samenleving. De vooruitgang zit hem in het onder controle houden van die politieke en economische hierarchieën.
Dat is democratisering. Maar libertairen juichen om die economische hierarchiën . Daarom is hun vrijheidsdenken niet te vertrouwen. Ze willen juist dictaturen van wie veel bezit heeft... ze geven ruim baan voor wie met grote bek en wapens dictaturen en terreur willen. Immers... de staat die deze neigingen onder controle kan houden willen ze afschaffen of als nachtwakerstaatje juist hun eigendommen beschermen.

quote:
Maar iemand moet de eerste zijn die zich er tegen uitspreekt, en wij behoren nu tot de zeer kleine groep mensen die doorheeft dat de overheid niet legitiem is.
Je zet jezelf in de rol van verlicht denker, zijn tijd ver vooruit?
Als 99% van de bevolking zijn overheid wel legitiem vindt, dan is die overheid ook legitiem.
Men wilt die overheid om allerlei dingen te kunnen regelen.

quote:
Ik ben er van overtuigd dat er over 200 jaar geen overheid meer is, en dat mensen zich afvragen wat ons bezielde om deze vorm van onderdrukking normala te vinden,
Het is ook normaal en mensen willen die staatsdwang. Criminelen aanpakken is juist vrijheidsgevend.
Een overheid die gezondheidszorg en onderwijs op poten zet is ook vrijheidsgevend.

quote:
Je lijdt aan een ernstige vorm van status quo bias.
Ik ben gewoon realistisch. Ik heb die discussies over staat enzo al vele jaren geleden gehad.
Ik weet ook hoe het werkt bij dit soort 'vrijheidsdenken' Neigend tot dogma's, moeilijke dilemma's negerend, want dat ondermijnt het dogma.
Overigens beschuldig je de hele mensheid dus van lijder aan een ernstige vorm van status quo bias.
Iedereen is ziek, maar jij niet. ?
pi_142832887
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Niet een praktische noodzaak, zeker niet.
Dus.... je vind een hoogontwikkelde moraal niet nodig ?
Om iedereen tot lieve burgers op te voeden?
Ik dacht dat dit je alternatief was voor een staat.

quote:
Maar wel een niet te ontkomen feit dat de meeste mensen denken dat de overheid legitiem is, en we daar niet zomaar vanaf komen. Als 60% of 80% of 95% van de mensen begrijpt dat de overheid niet legitiem is, wat dan? Dat iets nu zo is, betekent niet dat het voor altijd zo zal blijven.
Wat dan ? Dat doen mensen helemaal niet. Die willen hun samenleving niet vernietigen.
Het is geen kwestie van geen staat willen .... en dan kunnen we best zonder.
Die hierarchievorming van een groep zoogdieren is een biosociologische wetmatigheid..
  maandag 28 juli 2014 @ 23:18:03 #152
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_142833096
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Maar iemand moet de eerste zijn die zich er tegen uitspreekt, en wij behoren nu tot de zeer kleine groep mensen die doorheeft dat de overheid niet legitiem is.
Dat is een elitair standpunt en tevens een standpunt dat ik niet voldoende beargumenteerd vind om als waarheid te beschouwen. Inefficiëntie van de overheid en hoge kosten voor de "gewone burger" zijn natuurlijk goede argumenten, maar geen argumenten die de legitimiteit van de overheid op losse schroeven zetten. Enkel argumenten voor verbetering van ons huidige systeem, of schaalverkleining waar dat kan.
quote:
Je lijdt aan een ernstige vorm van status quo bias.
Opnieuw een erg elitair standpunt. Wat ik lees in Bluesdude zijn reacties is opbouwende kritiek op onze huidige samenleving, maar een ontkenning van het "genezende" vermogen dat het libertarisme zou moeten bewerkstelligen.

Er is helemaal geen sprake van status quo bias, eerder een gezond vermogen tot nuanceren en een (enigszins) realistische blik op onze samenleving. Ook vreemd hoe je hem van status quo bias beschuldigd, terwijl je zelf pleit voor een libertarische status quo. Pot en ketel...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:48:54 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143111265
De vraag waar ik nog nooit een antwoord op heb gehad en een belangrijk lek is in het libertarisme zonder overheid. Hoe ga je iemand zijn identiteit vaststellen?

Er is immers geen centraal geregeld identificatiesysteem en geen administratie wie er nu allemaal in een bepaald gebied verblijven en wie nu wie is. Het is dus eenvoudig om meerdere identiteiten aan te nemen om daarmee mensen te belazeren. Niemand kan immers aantonen wie je bent.
pi_143112128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:48 schreef Hexagon het volgende:
De vraag waar ik nog nooit een antwoord op heb gehad en een belangrijk lek is in het libertarisme zonder overheid. Hoe ga je iemand zijn identiteit vaststellen?

Er is immers geen centraal geregeld identificatiesysteem en geen administratie wie er nu allemaal in een bepaald gebied verblijven en wie nu wie is. Het is dus eenvoudig om meerdere identiteiten aan te nemen om daarmee mensen te belazeren. Niemand kan immers aantonen wie je bent.
Er zal vast een bepaalde verifiërende instantie opstaan. Net zoals je internetcommunities hebt met geverifieerde users, zelfs op anonieme TOR-netwerken.

Het best voorbeeld lijken me de Silkroad en Black Market organisaties die je op TOR tegenkomt. In principe is een bepaalde user niet te achterhalen of herleiden. Men registreert zich door middel van een (afgeschermd/tijdelijk) e-mailaccount, vervolgens ben je in principe vrij om transacties te begaan.

Een goede reputatie biedt voor de aanbieder meerwaarde in onderhandelingen. Als je iets koopt van een aanbieder die een goede reputatie heeft opgebouwd, ben je doorgaans bereid méér te betalen voor hetzelfde goed dan wanneer je dit afneemt bij een aanbieder die deze reputatie niet heeft. De aanbieder het voordeel van het vertrouwen en dus een hogere vraagprijs, de afnemer van een grotere zekerheid dat het aangekocht daadwerkelijk wordt geleverd.

Helemaal waterdicht is dat natuurlijk niet. Probleem is dat grootschalige identiteitsverificatie voor een private partij nu nog niet echt interessant is. Maar volgens mij is het principe an sich al werkbaar genoeg in de kleine communities waar zij nu geldt, om in een libertarische samenleving ook voldoende houvast te kunnen bieden.

Ik kan me zo voorstellen dat je je daar bij een onderneming die daar een goede reputatie in heeft opgebouwd tegen betaling kan laten registreren, waarna je een ID-kaart krijgt, net zoals een overheid nu ook doet. Die ID-kaart heeft dan enige waarde omdat die onderneming zijn reputatie daarmee op het spel zet. Net zoals verschillende paspoorten verschillende waarden hebben. Ik denk dat je een autodealer ook niet tot een proefrit kan verleiden met een Somalisch paspoort.
pi_143118244
https://decorrespondent.n(...)ng/51244622-ee4e89c1

Binnenkort wellicht dus 'dan ga je toch lekker naar Silicon valley'?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:27:44 #156
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143118277
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:48 schreef Hexagon het volgende:
De vraag waar ik nog nooit een antwoord op heb gehad en een belangrijk lek is in het libertarisme zonder overheid. Hoe ga je iemand zijn identiteit vaststellen?

Er is immers geen centraal geregeld identificatiesysteem en geen administratie wie er nu allemaal in een bepaald gebied verblijven en wie nu wie is. Het is dus eenvoudig om meerdere identiteiten aan te nemen om daarmee mensen te belazeren. Niemand kan immers aantonen wie je bent.
Heb je eigenlijk een rijbewijs nodig in een libertarische samenleving?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143118303
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk een rijbewijs nodig in een libertarische samenleving?
Ongeveer een miljoen voor al die wegen in verschillend eigendom :P. Want verkeersregels opleggen aan iedereen kan natuurlijk niet.
pi_143118307
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk een rijbewijs nodig in een libertarische samenleving?
De wegen zullen in private handen zijn, dus de particuliere eigenaren zullen wel bepalen welke voorwaarden er gelden voor het gebruik van de voorzieningen die ze aanbieden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:34:47 #159
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143118478
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ongeveer een miljoen voor al die wegen in verschillend eigendom :P. Want verkeersregels opleggen aan iedereen kan natuurlijk niet.
:D Dat kan toch nooit!?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143118650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:34 schreef hooibaal het volgende:

[..]

:D Dat kan toch nooit!?
De markt zal het oplossen _O_
pi_143119255
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:26 schreef Monolith het volgende:
https://decorrespondent.n(...)ng/51244622-ee4e89c1

Binnenkort wellicht dus 'dan ga je toch lekker naar Silicon valley'?
Ik zie het niet gebeuren dat Silicon Valley zich af gaat scheiden. De burgeroorlog in de VS is destijds uitgevochten omdat de noordelijke staten de zuidelijke staten zich niet af wilden laten scheiden.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:14:14 #162
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143119552
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:48 schreef Hexagon het volgende:
De vraag waar ik nog nooit een antwoord op heb gehad en een belangrijk lek is in het libertarisme zonder overheid. Hoe ga je iemand zijn identiteit vaststellen?

Er is immers geen centraal geregeld identificatiesysteem en geen administratie wie er nu allemaal in een bepaald gebied verblijven en wie nu wie is. Het is dus eenvoudig om meerdere identiteiten aan te nemen om daarmee mensen te belazeren. Niemand kan immers aantonen wie je bent.
Laat dat nu net al die situatie zijn in de VS, en zelfs Nederland. In sommige gevallen althans.

Krijg je met al die privatisering en deregulering.

Het is zo dat eromheen gewerkt wordt. Vervolgens komt het dan bij een rechtbank terecht en wat doet die? Daar geldt het recht van de sterkste.

Ik heb het al vele malen aangehaald (en val in herhaling) maar dat hele MERS was een prachtig voorbeeld, van hoe men om het wettelijk kadaster heenwerkte en kon omzeilen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143119577
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik zie het niet gebeuren dat Silicon Valley zich af gaat scheiden. De burgeroorlog in de VS is destijds uitgevochten omdat de noordelijke staten de zuidelijke staten zich niet af wilden laten scheiden.
Dat lijkt me een wat simplistische parallel. Toen de VS wel klaar was met het VK hebben ze ook een flinke onafhankelijkheidsoorlog uitgevochten omdat de Britten het er niet mee eens waren, maar Engeland dreigt Schotland nu ook niet met een oorlog.

Afgezien daarvan hebben we allereerst het opsplitsen van Californië in zes losse staten. Het losmaken uit de VS is natuurlijk een stap die nog helemaal niet ter sprake is gekomen, maar meer een eigen invulling van de auteur is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:24:57 #164
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143119880
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:26 schreef Monolith het volgende:
https://decorrespondent.n(...)ng/51244622-ee4e89c1

Binnenkort wellicht dus 'dan ga je toch lekker naar Silicon valley'?
Niet geheel libertarisch maar ik zie onder het artikel een link naar een ander stuk van Rob Wijnberg. Dat vind ik zo'n merkwaardig figuur, na elke zin die hij uit spreekt op televisie zit er zo'n intonatie bij van 'zo, dat was een briljant inzicht'. Die mogen ze best wel naar Silicon Valley heen sturen, nu ik er zo bij stil sta.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143119945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:48 schreef Hexagon het volgende:
De vraag waar ik nog nooit een antwoord op heb gehad en een belangrijk lek is in het libertarisme zonder overheid. Hoe ga je iemand zijn identiteit vaststellen?

Er is immers geen centraal geregeld identificatiesysteem en geen administratie wie er nu allemaal in een bepaald gebied verblijven en wie nu wie is. Het is dus eenvoudig om meerdere identiteiten aan te nemen om daarmee mensen te belazeren. Niemand kan immers aantonen wie je bent.
alleen niet binnen een systeem met biometrische identificatiemethodes. natuurlijk zou je jezelf bij meerdere systemen kunnen registeren, en daar is ook niks mis mee, maar dan bouw je weer minder een (goede) reputatie op. daarnaast kunnen id systemen ook meerwaarde bieden door bijvoorbeeld meerdere id's niet toe te staan (samenwerking met andere systemen), door toe te zien op de betrouwbaarheid van hun id houders en door bepaalde dingen te verzekeren.
..///
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:47:55 #166
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143120552
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:27 schreef wipes66 het volgende:

[..]

alleen niet binnen een systeem met biometrische identificatiemethodes. natuurlijk zou je jezelf bij meerdere systemen kunnen registeren, en daar is ook niks mis mee, maar dan bouw je weer minder een (goede) reputatie op. daarnaast kunnen id systemen ook meerwaarde bieden door bijvoorbeeld meerdere id's niet toe te staan (samenwerking met andere systemen), door toe te zien op de betrouwbaarheid van hun id houders en door bepaalde dingen te verzekeren.
Erg onduidelijk allemaal. Het risico op kartelvorming is enorm. Bovendien maakt 'reputatie' het nog eens extra gevaarlijk om dit aan commerciele partijen over te laten. Ze kunnen de persoonsgegevens in zetten voor andere doelen dan 'zomaar' bewaren. Ze kunnen het in zetten voor perceptie management.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:08:35 #167
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_143121163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:26 schreef Monolith het volgende:
https://decorrespondent.n(...)ng/51244622-ee4e89c1

Binnenkort wellicht dus 'dan ga je toch lekker naar Silicon valley'?
Volgens mij is dat artikel gebaseerd op onderstaand stuk, met de fantastische titel:

Mouthbreathing Machiavellis Dream of a Silicon Reich
http://www.thebaffler.com/blog/mouthbreathing-machiavellis/

Past ook in het straatje van het eerste deel van de driedelige documentaire All Watched Over by Machines of Loving Grace van Adam Curtis, waarin de (start-up) cultuur van silicon valley wordt gefileerd.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:14:15 #168
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143121322
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De markt zal het oplossen _O_
Hoeveel extra verkeersdoden gaat dat opleveren?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143121350
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:14 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hoeveel extra verkeersdoden gaat dat opleveren?
De markt voorkomt verkeersdoden veel beter dan verkeersregels of een gordelplicht. Een beetje vertrouwen aub :{w
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:19:21 #170
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143121458
Mooie website
http://www.thebaffler.com/blog/private-prisons-public-cash/

Wat fantastisch toch dat wij ook gevangenissen gaan privatiseren
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:22:24 #171
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143121531
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
Mooie website
http://www.thebaffler.com/blog/private-prisons-public-cash/

Wat fantastisch toch dat wij ook gevangenissen gaan privatiseren
Beter helemaal afschaffen. Opsluiten is duur en contraproductief.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:28:38 #172
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143121727
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Beter helemaal afschaffen. Opsluiten is duur en contraproductief.
Standrechtelijk executeren is goedkoper
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:30:02 #173
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143121762
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De markt voorkomt verkeersdoden veel beter dan verkeersregels of een gordelplicht. Een beetje vertrouwen aub :{w
Lekker makkelijk. Ga je ook nog met concrete voorbeelden komen hoe de markt dit oplost, of blijft het bij dit vage gelul?
Verbod op rijden met alcohol ook maar afschaffen zeker?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:35:55 #174
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143121958
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Standrechtelijk executeren is goedkoper
Laten werken om het slachtoffer te compenseren is een redelijk alternatief.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143122116
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. Ga je ook nog met concrete voorbeelden komen hoe de markt dit oplost, of blijft het bij dit vage gelul?
Verbod op rijden met alcohol ook maar afschaffen zeker?
Uiteraard afschaffen, een dergelijk verbod is een ernstige inmenging in de persoonlijke levenssfeer.
pi_143122131
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Laten werken om het slachtoffer te compenseren is een redelijk alternatief.
Hoe zie je de compensatie van een verkracht en vermoord kind precies voor je?
pi_143122205
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Beter helemaal afschaffen. Opsluiten is duur en contraproductief.
Ik vind het geen heel fijne gedachte dat keiharde criminelen en psychopaten maximaal een taakstrafje boven het hoofd hangt in de vorm van onbetaalde arbeid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143122271
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie je de compensatie van een verkracht en vermoord kind precies voor je?
Bij een vermoord kind kun je toch gewoon de toekomstige verwachte inkomsten uitrekenen en die vergoeden?
Klein knelpuntje is in te schatten wat een kind van 6 allemaal gaat verdienen, maar de markt vindt hier vast wel een oplossing voor.

En bij een verkracht kind vergoed je de kosten voor psychiatrische hulp.
in a crowd you lose humanity
pi_143122334
Wat doe je met een figuur als Ted Bundy in Libertopia, Tiger? Of de Unabomber?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:50:14 #180
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143122353
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Laten werken om het slachtoffer te compenseren is een redelijk alternatief.
En wie gaat die straffen uitdelen? Wie gaat dat bepalen?

Ze tot slaaf maken gaat zonder problemen?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143122390
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En wie gaat die straffen uitdelen? Wie gaat dat bepalen?

Ze tot slaaf maken gaat zonder problemen?
het libertarisch lijfeigenschap _O_
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:57:55 #182
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143122569
Somalië en Dubai waren de paradijzen nietwaar? Of tenminste twee landen die het ideaal het dichtst benaderden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143122675
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Erg onduidelijk allemaal. Het risico op kartelvorming is enorm. Bovendien maakt 'reputatie' het nog eens extra gevaarlijk om dit aan commerciele partijen over te laten. Ze kunnen de persoonsgegevens in zetten voor andere doelen dan 'zomaar' bewaren. Ze kunnen het in zetten voor perceptie management.
er zijn natuurlijk vele punten te bedenken die in een alternatief id systeem risicovol kunnen zijn, daarom is het belangrijk om in z'n situatie alleen zaken te doen met partijen die goede antwoorden hebben op punten van bezorgdheid en natuurlijk een degelijke reputatie hebben opgebouwd. vertrouwen is een core business van een dergelijke onderneming, dus weinig kans dat ze daar risicovol mee omgaan.
..///
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:03:25 #184
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143122747
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:01 schreef wipes66 het volgende:
vertrouwen is een core business van een dergelijke onderneming
Dat heb ik veel vaker gehoord.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_143122820
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
Mooie website
http://www.thebaffler.com/blog/private-prisons-public-cash/

Wat fantastisch toch dat wij ook gevangenissen gaan privatiseren
erg winstgevend altijd om de overheid als klant te hebben :9~
..///
pi_143122844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat heb ik veel vaker gehoord.
Het is dan ook nonsens. Maar als je maar blind gelooft is het vast aantrekkelijk :P
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:06:41 #187
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143122859
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie je de compensatie van een verkracht en vermoord kind precies voor je?
Denk je dat de ouders zouden kiezen voor 4 jaar gevangenis na aftrek of voor het ontvangen van een bedrag wat staat voor een aantal jaar arbeid van de veroordeelde?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143122896
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:01 schreef wipes66 het volgende:
vertrouwen is een core business van een dergelijke onderneming, dus weinig kans dat ze daar risicovol mee omgaan.
Net zoiets als banken dus? Want je wilt je geld natuurlijk wel ergens stallen waar het veilig is.
in a crowd you lose humanity
pi_143122907
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is dan ook nonsens. Maar als je maar blind gelooft is het vast aantrekkelijk :P
volgens jou bestaan er geen bedrijven met vertrouwen als core business?
..///
pi_143122994
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Net zoiets als banken dus? Want je wilt je geld natuurlijk wel ergens stallen waar het veilig is.
banken zoals ze nu bestaan zijn overheidcreaties en niet het product van een vrije markt...
..///
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:11:27 #191
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143123010
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Net zoiets als banken dus? Want je wilt je geld natuurlijk wel ergens stallen waar het veilig is.
Of bedrijven die namens andere bedrijven databestanden bewaren.

Vervolgens hackt er dan één of andere crimineel 1 miljard wachtwoorden e.d. bij elkaar. Het is zowat elke maand raak nu, vwb mega-diefstallen van gegevens (creditcards, wachtwoorden, ID-nummers etc.).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:12:30 #192
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143123040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:10 schreef wipes66 het volgende:

[..]

banken zoals ze nu bestaan zijn overheidcreaties en niet het product van een vrije markt...
Dat kan je van alle bedrijven zeggen. Ik durf zelfs te stellen dat bedrijven zonder overheid helemaal niet kunnen bestaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143123041
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Denk je dat de ouders zouden kiezen voor 4 jaar gevangenis na aftrek of voor het ontvangen van een bedrag wat staat voor een aantal jaar arbeid van de veroordeelde?
Tiger, hoe werkt dat met figuren die simpelweg niet goed bij hun hoofd zijn? Seriemoordenaars bijvoorbeeld. Die worden aan het werk gezet en 's avonds mogen ze weer naar huis met als gevolg dat ze rustig door kunnen gaan met moorden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143123046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:08 schreef wipes66 het volgende:

[..]

volgens jou bestaan er geen bedrijven met vertrouwen als core business?
Jazeker wel en een groot deel daarvan heeft dat vertrouwen flink beschaamd.
pi_143123064
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Denk je dat de ouders zouden kiezen voor 4 jaar gevangenis na aftrek of voor het ontvangen van een bedrag wat staat voor een aantal jaar arbeid van de veroordeelde?
Hoe zie je het concreet voor je?
Voor het verkrachten en vermoorden van een kind zal je over het algemeen langer zitten.
pi_143123093
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:10 schreef wipes66 het volgende:

[..]

banken zoals ze nu bestaan zijn overheidcreaties en niet het product van een vrije markt...
Aha, het aloude proberen de schuld van alles wat misgaat in het leven bij de overheid neerleggen....

Wel weer een flink zwaktebod.
pi_143123097
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie je het concreet voor je?
Voor het verkrachten en vermoorden van een kind zal je over het algemeen langer zitten.
Fijn ook dat er geen rekening wordt gehouden met recidive :')

Man man man, wie verzint zoiets debiels?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143123157
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Fijn ook dat er geen rekening wordt gehouden met recidive :')

Man man man, wie verzint zoiets debiels?
Tja, laat ik me daar maar eens niet over uitlaten :P
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:17:07 #199
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123185
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tiger, hoe werkt dat met figuren die simpelweg niet goed bij hun hoofd zijn? Seriemoordenaars bijvoorbeeld. Die worden aan het werk gezet en 's avonds mogen ze weer naar huis met als gevolg dat ze rustig door kunnen gaan met moorden?
Wellicht dat die wel in detentie moeten. Niet in een gevangenis maar in een psychiatrische inrichting.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143123199
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, laat ik me daar maar eens niet over uitlaten :P
Ja, gevangenissen zijn duur, dus wel laten mensen die overduidelijk een steek los hebben, gewoon vrij rondlopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143123226
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wellicht dat die wel in detentie moeten. Niet in een gevangenis maar in een psychiatrische inrichting.
Wie betaalt dat?

En geldt dat ook voor verkrachters, pedofielen, draaideurcriminelen, etc? Figuren, kortom, bij wie de kans zeer groot is dat ze hun misdaad herhalen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:19:06 #202
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143123243
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wellicht dat die wel in detentie moeten. Niet in een gevangenis maar in een psychiatrische inrichting.
Heb het hout allemaal gezaagd, ben benieuwd of het bankje gaat passen en werkt.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:19:12 #203
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123249
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie je het concreet voor je?
Voor het verkrachten en vermoorden van een kind zal je over het algemeen langer zitten.
Dan zal dus ook het gedeelte van je leven dat je gedwongen arbeid verricht langer zijn.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:20:06 #204
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123279
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Heb het hout allemaal gezaagd, ben benieuwd of het bankje gaat passen en werkt.
Ik ben ook benieuwd. Ik kom graag kijken als hij klaar is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:22:35 #205
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123344
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie betaalt dat?

En geldt dat ook voor verkrachters, pedofielen, draaideurcriminelen, etc? Figuren, kortom, bij wie de kans zeer groot is dat ze hun misdaad herhalen.
Wie bepaalt dat de kans op recidive groot is? Je beseft dat je het over een zeer kleine groep hebt. Ik denk aan een chain gang voor misdadigers die bewaking nodig hebben.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143123345
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan je van alle bedrijven zeggen. Ik durf zelfs te stellen dat bedrijven zonder overheid helemaal niet kunnen bestaan.
Klopt. Want dankzij de regulering van de overheid heb je BV's en NV's en ben je dus niet meer persoonlijk als bedrijfseigenaar aansprakelijk, maw: een bedrijf kan failliet gaan. In libertarische staat kan dat niet meer, en is er dus ook een navenant risico voor een bedrijf. Maar ja, dat zal wel weer opgelost worden door de markt met verzekeringen of zo. Maar wat als je de verzekeringspremie niet meer kunt betalen?
in a crowd you lose humanity
pi_143123354
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan zal dus ook het gedeelte van je leven dat je gedwongen arbeid verricht langer zijn.
Aha, en dat is dan voldoende straf voor de daden? En hoe bepaal je de duur van die slavernij?
pi_143123398
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Klopt. Want dankzij de regulering van de overheid heb je BV's en NV's en ben je dus niet meer persoonlijk als bedrijfseigenaar aansprakelijk, maw: een bedrijf kan failliet gaan. In libertarische staat kan dat niet meer, en is er dus ook een navenant risico voor een bedrijf. Maar ja, dat zal wel weer opgelost worden door de markt met verzekeringen of zo. Maar wat als je de verzekeringspremie niet meer kunt betalen?
Uiteindelijk zal de welvaart vakkundig gedecimeerd worden in een libertarisch systeem, zoveel is wel duidelijk :)
pi_143123402
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat de kans op recidive groot is? Je beseft dat je het over een zeer kleine groep hebt. Ik denk aan een chain gang voor misdadigers die bewaking nodig hebben.
Doorgaans worden dergelijke figuren onderworpen aan een serie psychische tests. Men gaat in ieder geval niet over een nacht glad ijs. De rechter krijgt het eindrapport overhandigd en baseert zijn uitspraak daarop.

Ik vraag of hoe dat precies in z'n werk gaat in Libertopia.

Ik krijg namelijk het idee dat je een nogal simplistische kijk hebt op ons rechtssysteem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143123468
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan je van alle bedrijven zeggen. Ik durf zelfs te stellen dat bedrijven zonder overheid helemaal niet kunnen bestaan.
het huidige concept van een bedrijf bestaat inderdaad alleen bij de gratie van de overheid; ideaal voor de bovenklasse om vermogen persoonlijk te innen terwijl je persoonlijk risico kan ontwijken. maar goed, dat is al eens voorbij gekomen in dit topic :P
..///
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:26:57 #211
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123480
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, gevangenissen zijn duur, dus wel laten mensen die overduidelijk een steek los hebben, gewoon vrij rondlopen.
Als je gestoord bent is de gevangenis dan niet altijd de verkeerde plek?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143123505
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik krijg namelijk het idee dat je een nogal simplistische kijk hebt op ons rechtssysteem.
Logisch ook want in zijn gewenste Utopia komt misdaad in principe niet voor. Misdaad is namelijk veroorzaakt door overheden die wetten opstellen.
pi_143123535
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:26 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als je gestoord bent is de gevangenis dan niet altijd de verkeerde plek?
Ligt er natuurlijk aan. Als jij gestoord bent met als gevolg dat je de neiging om anderen te mishandelen/vermoorden, dan hoor jij gewoon thuis in de bajes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143123555
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Logisch ook want in zijn gewenste Utopia komt misdaad in principe niet voor. Misdaad is namelijk veroorzaakt door overheden die wetten opstellen.
Ik zou graag willen dat een PT gewoon een keertje de moeite neemt een strafzaak te bezoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:29:26 #215
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123570
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doorgaans worden dergelijke figuren onderworpen aan een serie psychische tests. Men gaat in ieder geval niet over een nacht glad ijs. De rechter krijgt het eindrapport overhandigd en baseert zijn uitspraak daarop.

Ik vraag of hoe dat precies in z'n werk gaat in Libertopia.

Ik krijg namelijk het idee dat je een nogal simplistische kijk hebt op ons rechtssysteem.
Wel de discussie zou je eigenlijk moeten voeren met een anarchist. Ik ben namelijk niet tegen het collectief regelen van rechtspraak.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:30:08 #216
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123600
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan. Als jij gestoord bent met als gevolg dat je de neiging om anderen te mishandelen/vermoorden, dan hoor jij gewoon thuis in de bajes.
Nee. In het gekkenhuis.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143123628
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee. In het gekkenhuis.
Een zwaar beveiligd gekkenhuis. Je gooit die gasten niet bij wat kwijlende down-figuren in een kamer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:32:07 #218
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123662
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Logisch ook want in zijn gewenste Utopia komt misdaad in principe niet voor. Misdaad is namelijk veroorzaakt door overheden die wetten opstellen.
Voor een groot gedeelte is dat i.d.d. zo. Legaliseer drugs en de helft van de criminaliteit is verdwenen om maar een voorbeeld te geven.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143123689
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:26 schreef wipes66 het volgende:

[..]

het huidige concept van een bedrijf bestaat inderdaad alleen bij de gratie van de overheid; ideaal voor de bovenklasse om vermogen persoonlijk te innen terwijl je persoonlijk risico kan ontwijken. maar goed, dat is al eens voorbij gekomen in dit topic :P
Hoewel ik met jee eens ben dat het voordeel van ons huidige stelsel het grootst is bij de bovenlaag, zijn er voor de kleine ondernemer wel degelijk ook flinke voordelen. Dat je een BV kunt oprichten voor je bedrijf, zodat je niet persoonlijk berooid en met schulden achterblijft als je bedrijf failliet gaat is een hele belangrijke.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:33:28 #220
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123699
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een zwaar beveiligd gekkenhuis. Je gooit die gasten niet bij wat kwijlende down-figuren in een kamer.
What ever...
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143123700
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor een groot gedeelte is dat i.d.d. zo. Legaliseer drugs en de helft van de criminaliteit is verdwenen om maar een voorbeeld te geven.
Drugscriminaliteit heeft de doorsnee burger dan ook weinig last van. Ik maak me meer zorgen om overvallers en dergelijke. En ik neem aan dat de behoefte aan easy money niet verdwijnt in Libertopia. Overvallen en inbraken dus ook niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143123729
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

What ever...
Maar iemand moet dat gaan betalen. En aangezien jij al niet eens wilde dokken voor downies, vraag ik me af hoe dit alles allemaal gaat worden geregeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:35:17 #223
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar iemand moet dat gaan betalen. En aangezien jij al niet eens wilde dokken voor downies, vraag ik me af hoe dit alles allemaal gaat worden geregeld.
Met die 10% van het bnp die de overheid ons mag kosten.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143123772
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar iemand moet dat gaan betalen. En aangezien jij al niet eens wilde dokken voor downies, vraag ik me af hoe dit alles allemaal gaat worden geregeld.
Belasting.
En dan kunnen we er over gaan stemmen wat de overheid mag doen.
Oh, wacht :{
in a crowd you lose humanity
pi_143123798
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Met die 10% van het bnp die de overheid ons mij mag kosten.
Spreek voor jezelf. Van mij mag de overheid een stuk meer kosten.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:36:47 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143123804
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Drugscriminaliteit heeft de doorsnee burger dan ook weinig last van. Ik maak me meer zorgen om overvallers en dergelijke. En ik neem aan dat de behoefte aan easy money niet verdwijnt in Libertopia. Overvallen en inbraken dus ook niet.
Die komen in Libertopia alleen maar meer, in Libertopia mag je ook gewoon dingen claimen. Dat is pas vrijheid.
pi_143123828
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Met die 10% van het bnp die de overheid ons mag kosten.
En dan wordt er dus een weer een heel rechtssysteem opgebouwd. Wetten moeten worden gemaakt en gehandhaafd. Dan is er nog een rechtsprekende instantie. Voor je het weet heb je weer een flinke overheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:37:36 #228
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143123832
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Van mij mag de overheid een stuk meer kosten.
Een sociaal en fatsoenlijk land waar niemand iets tekort komt _O_ _O_
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:39:03 #229
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123872
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan wordt er dus een weer een heel rechtssysteem opgebouwd. Wetten moeten worden gemaakt en gehandhaafd. Dan is er nog een rechtsprekende instantie. Voor je het weet heb je weer een flinke overheid.
Als je dat hele herverdelen weglaat kan de overheid betaald worden uit de aardgasbaten.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143123877
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Die komen in Libertopia alleen maar meer, in Libertopia mag je ook gewoon dingen claimen. Dat is pas vrijheid.
ook een mooi voordeel van noord-korea is dat er weinig overvallen en inbraken zijn (8>
..///
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:40:38 #231
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143123914
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Van mij mag de overheid een stuk meer kosten.
Geld van een ander weggeven gaat je goed af.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143123925
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als je dat hele herverdelen weglaat kan de overheid betaald worden uit de aardgasbaten.
Dat was mijn punt niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143123941
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Geld van een ander weggeven gaat je goed af.
Jouw ook, het enige waar we van mening over verschillen is de hoeveelheid.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:43:06 #234
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143123982
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:39 schreef wipes66 het volgende:

[..]

ook een mooi voordeel van noord-korea is dat er weinig overvallen en inbraken zijn (8>
:O
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:53:47 #235
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143124279
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Geld van een ander weggeven gaat je goed af.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Jouw ook, het enige waar we van mening over verschillen is de hoeveelheid.
Waar dit soort lieden de mist in gaan is dat niet enkel de herverdeling van het geld betwistbaar is, maar de verdeling van het geld (vóórdat de belastingdienst langs komt) net zo goed.

Deze libertariërs c.q. 'robber barons' zijn per saldo net zo bekwaam in geld van anderen afpakken. Geld van de harde werkers en arbeiders afpakken en toe-eigenen.

In het Wilde Westen waren eigendomsrechten niet zoveel waard, en niet eenduidig. Zoals diverse films hebben geillustreerd: wat nu als jouw stukje grond waardevolle grondstoffen bezit? Welnu, dan komt er alsnog iemand langs om dat weg te kapen. Probeer dan maar eens je gelijk te halen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:05:55 #236
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143124679
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat was mijn punt niet.
Het mijne wel. Politie om boeven te vangen, rechtspraak voor misdaden met slachtoffers en een leger ter verdediging. Voor de rest de participatie maatschappij.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143124734
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het mijne wel. Politie om boeven te vangen, rechtspraak voor misdaden met slachtoffers en een leger ter verdediging. Voor de rest de participatie maatschappij.
Het is een beetje naief te denken dat je geen wetgevende macht nodig hebt. De wet is niet in beton gegoten, vooral niet in deze tijden. Er is een of andere instantie nodig die wetten opstelt en invoert. Nieuwe ontwikkelingen maken nou eenmaal dat de wetten zo nu en dan moeten worden aangepast.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:10:09 #238
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143124856
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:33 schreef KoosVogels het volgende:
Drugscriminaliteit heeft de doorsnee burger dan ook weinig last van.
Klopt, dat ze hier voor de school staan te dealen is voor niemand een probleem. En van die vaten chemisch afval in natuurgebieden ligt ook niemand wakker.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143124903
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:10 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Klopt, dat ze hier voor de school staan te dealen is voor niemand een probleem. En van die vaten chemisch afval in natuurgebieden ligt ook niemand wakker.
Dat verandert alleen niet bij legalisatie. Alleen dat tweede misschien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:13:29 #240
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143124974
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat verandert alleen niet bij legalisatie. Alleen dat tweede misschien.
Andersom - dealen bij scholen kun je juist niet meer aanpakken als je het legaliseert. Chemisch afval dumpen is nu op zich ook al illegaal.

Maar je stelling dat mensen geen last zouden hebben van drugscriminaliteit houdt echt geen stand.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143125036
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Andersom - dealen bij scholen kun je juist niet meer aanpakken als je het legaliseert. Chemisch afval dumpen is nu op zich ook al illegaal.

Maar je stelling dat mensen geen last zouden hebben van drugscriminaliteit houdt echt geen stand.
Goed, het zal me verder ook een worst wezen.

Het punt van Paper_Tiger was dat wanneer drugs wordt gelegaliseerd, de criminaliteit voor een groot deel verdwijnt. Ik weersprak dat met genoemde argumenten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:22:29 #242
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_143125319
Het meest stupide aan die hele rechtsstaat- en belastingdiscussie vind ik dat veel libertariërs er nu weer van uit gaan dat ze per saldo er altijd op vooruit gaan.

Maar de lonen dan? Worden die nu niet ook gekoppeld aan de belastingtarieven? Dus als bedrijven minder af gaan dragen en de belasting voor consumenten afnemen, zullen de lonen dan stijgen of dalen? Hmm?

Ik denk dat het voordeel van lagere belastingen grof overschat wordt en er veel te veel vertrouwen is in het oude systeem van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:27:47 #243
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143125495
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Andersom - dealen bij scholen kun je juist niet meer aanpakken als je het legaliseert. Chemisch afval dumpen is nu op zich ook al illegaal.
Je kan ook chemisch afval legaal aanbieden en laten verwerken. Maar dat kan niet als de het spul van illegale activiteiten af komt. Dan komt oom agent op bezoek. Dus het verbieden van drugs zorgt voor illegale dumpingen. En het reguleren/verbieden van een grondstof van XTC zorgt voor extra veel afval.
quote:
Maar je stelling dat mensen geen last zouden hebben van drugscriminaliteit houdt echt geen stand.
Als drugs legaal zijn is er geen drugscriminaliteit en kan je er ook geen last van hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:28:41 #244
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143125525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed, het zal me verder ook een worst wezen.

Het punt van Paper_Tiger was dat wanneer drugs wordt gelegaliseerd, de criminaliteit voor een groot deel verdwijnt. Ik weersprak dat met genoemde argumenten.
Als je het verkopen van drugs legaliseert is dat niet langer een criminele activiteit dus verdwijnt die criminele activiteit. .
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:29:45 #245
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143125556
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als drugs legaal zijn is er geen drugscriminaliteit en kan je er ook geen last van hebben.
Zelden zoiets onzinnigs gelezen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:30:13 #246
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143125571
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:29 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zelden zoiets onzinnigs gelezen.
Hoe kan je nou last hebben van criminaliteit als die er niet is?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:33:05 #247
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143125653
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe kan je nou last hebben van criminaliteit als die er niet is?
Waarom zou je geen last kunnen hebben van iets dat legaal is?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:33:21 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143125661
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe kan je nou last hebben van criminaliteit als die er niet is?
Als je publiek geweld gaat legaliseren, kan je daar nog steeds last van hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:33:59 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143125687
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Waarom zou je geen last kunnen hebben van iets dat legaal is?
Oh, maar dat is een ander verhaal. Maar we hebben het hier specifiek over criminaliteit. Nou dat probleem los je zo op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:34:36 #250
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143125707
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je publiek geweld gaat legaliseren, kan je daar nog steeds last van hebben
Maar dan is het geen misdaad.

Overigens, wat zou er gebeuren met Nederland als je moord legaliseert?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:34:50 #251
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143125717
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:22 schreef Belabor het volgende:
Het meest stupide aan die hele rechtsstaat- en belastingdiscussie vind ik dat veel libertariërs er nu weer van uit gaan dat ze per saldo er altijd op vooruit gaan.

Maar de lonen dan? Worden die nu niet ook gekoppeld aan de belastingtarieven? Dus als bedrijven minder af gaan dragen en de belasting voor consumenten afnemen, zullen de lonen dan stijgen of dalen? Hmm?

Ik denk dat het voordeel van lagere belastingen grof overschat wordt en er veel te veel vertrouwen is in het oude systeem van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.
In een gesloten economie maakt de hoogte van belasting minder uit dan in een globale economie waar de belastingboerderijen met elkaar moeten concurreren. Voor grootverdieners en bepaalde hoogopgeleiden maakt het niet zo heel veel uit. Voor generalisten en laagopgeleiden dan weer wel.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143125732
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Waarom zou je geen last kunnen hebben van iets dat legaal is?
ooit gehoord van iemand die last heeft van criminaliteit gerelateerd aan alcoholproductie in een samenleving waar alcohol legaal wordt geproduceerd?
..///
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:36:26 #253
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143125767
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:35 schreef wipes66 het volgende:

[..]

ooit gehoord van iemand die last heeft van criminaliteit gerelateerd aan alcoholproductie in een samenleving waar alcohol legaal wordt geproduceerd?
Als je 'alcoholproductie' vervangt door 'alcoholconsumptie', absoluut.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:37:13 #254
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143125802
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Overigens, wat zou er gebeuren met Nederland als je moord legaliseert?
Dan heeft er schijnbaar niemand meer last van moord. Vermoord jij mijn broer, heb ik daar geen last van.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:37:18 #255
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143125805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:36 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als je 'alcoholproductie' vervangt door 'alcoholconsumptie', absoluut.
:') Zo kun je van alles wat legaal is een last maken.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:38:05 #256
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143125825
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:37 schreef betyar het volgende:

[..]

:') Zo kun je van alles wat legaal is een last maken.
Van gesloopte buitenspiegels, gejatte tuinkabouters en volgepiste brievenbussen heeft inderdaad niemand last. Sorry.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:38:49 #257
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143125849
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:36 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als je 'alcoholproductie' vervangt door 'alcoholconsumptie', absoluut.
Het rare is dat van alle drugsverslaafden alcoholisten voor de meeste overlast zorgen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:39:33 #258
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143125874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Van gesloopte buitenspiegels, gejatte tuinkabouters en volgepiste brievenbussen heeft inderdaad niemand last. Sorry.
Dat doen inderdaad alleen mensen die een biertje of zo drinken. :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:40:33 #259
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143125920
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:38 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het rare is dat van alle drugsverslaafden alcoholisten voor de meeste overlast zorgen.
Of het raar is weet ik niet, maar het is wel waar.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:39 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat doen inderdaad alleen mensen die een biertje of zo drinken. :')
Voor het grootste deel wel inderdaad.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143126034
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:39 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat doen inderdaad alleen mensen die een biertje of zo drinken. :')
En een enkele verdwaalde PVVer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 15:47:18 #261
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143126202
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Of het raar is weet ik niet, maar het is wel zo.
Wat raar is dat de gevaarlijkste drug wel vrij verkrijgbaar is. Het wordt in alle prijsklassen aangeboden en kan geassocieerd worden met iedere levensstijl.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143126527
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:22 schreef Belabor het volgende:
Het meest stupide aan die hele rechtsstaat- en belastingdiscussie vind ik dat veel libertariërs er nu weer van uit gaan dat ze per saldo er altijd op vooruit gaan.

Maar de lonen dan? Worden die nu niet ook gekoppeld aan de belastingtarieven? Dus als bedrijven minder af gaan dragen en de belasting voor consumenten afnemen, zullen de lonen dan stijgen of dalen? Hmm?

Ik denk dat het voordeel van lagere belastingen grof overschat wordt en er veel te veel vertrouwen is in het oude systeem van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.
Het gaat er vooral omdat je met minder regels en minder overhead er allemaal op vooruit gaat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143126572
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat er vooral omdat je met minder regels en minder overhead er allemaal op vooruit gaat.
Echter door de gedecideerde economische activiteit in een libertaristische samenleving keldert uiteindelijk de welvaart en gaat juist iedereen er sterk op achteruit....
pi_143126636
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Echter door de gedecideerde economische activiteit in een libertaristische samenleving keldert uiteindelijk de welvaart en gaat juist iedereen er sterk op achteruit....
Ik heb je nu al een miljoen miljard keer uitgelegt wat het libertarisme inhoud, maar je hebt echt het verstand van een pinda, JUIST binnen een libertarische samenleving staat het je vrij het systeem zo in te richten zoals je zelf wilt, zelfs een communistisch systeem is prima mogelijk als jij dat met je partners zo wilt. Jij gaat er altijd maar vanuit dat libertarieers tegen regels, belasting, overheden zijn, dat is gewoon een leugen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:05:10 #265
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143126918
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Echter door de gedecideerde economische activiteit in een libertaristische samenleving keldert uiteindelijk de welvaart en gaat juist iedereen er sterk op achteruit....
Beargumenteer dat eens.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:09:35 #266
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143127098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Van gesloopte buitenspiegels, gejatte tuinkabouters en volgepiste brievenbussen heeft inderdaad niemand last. Sorry.
En de drooglegging loste die problemen totaal en geheel op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143127251
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Beargumenteer dat eens.
Economische ontwikkeling is bovenal gebaat bij een zekere stabiliteit. Als je alle stabiliteit wegneemt stort die ontwikkeling ook in. Daarnaast zal geen fatsoenlijk land nog zaken willen doen met bedrijven uit een rechteloze samenleving.
Oh en die wegrottende mensen onder bruggen zullen ook niet erg helpen...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:14:43 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143127275
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:27 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Er zal vast een bepaalde verifiërende instantie opstaan. Net zoals je internetcommunities hebt met geverifieerde users, zelfs op anonieme TOR-netwerken.

Het best voorbeeld lijken me de Silkroad en Black Market organisaties die je op TOR tegenkomt. In principe is een bepaalde user niet te achterhalen of herleiden. Men registreert zich door middel van een (afgeschermd/tijdelijk) e-mailaccount, vervolgens ben je in principe vrij om transacties te begaan.

Een goede reputatie biedt voor de aanbieder meerwaarde in onderhandelingen. Als je iets koopt van een aanbieder die een goede reputatie heeft opgebouwd, ben je doorgaans bereid méér te betalen voor hetzelfde goed dan wanneer je dit afneemt bij een aanbieder die deze reputatie niet heeft. De aanbieder het voordeel van het vertrouwen en dus een hogere vraagprijs, de afnemer van een grotere zekerheid dat het aangekocht daadwerkelijk wordt geleverd.

Helemaal waterdicht is dat natuurlijk niet. Probleem is dat grootschalige identiteitsverificatie voor een private partij nu nog niet echt interessant is. Maar volgens mij is het principe an sich al werkbaar genoeg in de kleine communities waar zij nu geldt, om in een libertarische samenleving ook voldoende houvast te kunnen bieden.

Ik kan me zo voorstellen dat je je daar bij een onderneming die daar een goede reputatie in heeft opgebouwd tegen betaling kan laten registreren, waarna je een ID-kaart krijgt, net zoals een overheid nu ook doet. Die ID-kaart heeft dan enige waarde omdat die onderneming zijn reputatie daarmee op het spel zet. Net zoals verschillende paspoorten verschillende waarden hebben. Ik denk dat je een autodealer ook niet tot een proefrit kan verleiden met een Somalisch paspoort.
Het punt is dat je natuurlijk meerdere ID kaarten kan kopen. Bovendien kun je sowieso van alles ondernemen zonder ID. Niemand kan verplichten dat je je ID laat zien na allerlei daden. Dus kun je van alles anoniem doen.
pi_143127276
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb je nu al een miljoen miljard keer uitgelegt wat het libertarisme inhoud, maar je hebt echt het verstand van een pinda, JUIST binnen een libertarische samenleving staat het je vrij het systeem zo in te richten zoals je zelf wilt, zelfs een communistisch systeem is prima mogelijk als jij dat met je partners zo wilt. Jij gaat er altijd maar vanuit dat libertarieers tegen regels, belasting, overheden zijn, dat is gewoon een leugen.
Ook dat zal niet erg gunstig zijn voor enige economische ontwikkeling, behalve een negatieve economische ontwikkeling...
pi_143127313
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb je nu al een miljoen miljard keer uitgelegt wat het libertarisme inhoud, maar je hebt echt het verstand van een pinda, JUIST binnen een libertarische samenleving staat het je vrij het systeem zo in te richten zoals je zelf wilt, zelfs een communistisch systeem is prima mogelijk als jij dat met je partners zo wilt. Jij gaat er altijd maar vanuit dat libertarieers tegen regels, belasting, overheden zijn, dat is gewoon een leugen.
We leven dus al in Libertopia, alleen woon jij toevallig in een gebied waar men democratie heeft omarmd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143127345
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb je nu al een miljoen miljard keer uitgelegt wat het libertarisme inhoud, maar je hebt echt het verstand van een pinda, JUIST binnen een libertarische samenleving staat het je vrij het systeem zo in te richten zoals je zelf wilt, zelfs een communistisch systeem is prima mogelijk als jij dat met je partners zo wilt. Jij gaat er altijd maar vanuit dat libertarieers tegen regels, belasting, overheden zijn, dat is gewoon een leugen.
Dat is niet zozeer een leugen. Het zijn opvattingen die je bij sommige libertariërs ziet. Echter, er is zo'n wirwar aan mensen met verschillende en tegenstrijdige opvattingen die zich libertariër noemt dat wanneer je het libertarisme van libertariër A hanteert, vervolgens libertariër B en C woest beginnen te steigeren over het ware libertarisme.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143127368
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh en die wegrottende mensen onder bruggen zullen ook niet erg helpen...
Vind ik altijd zo mooi, je verdedigd altijd je mooie democratie, en dan kom je met argumenten tegen het libertarisme die juist volop bestaan in die democratie
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:17:50 #273
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143127394
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Economische ontwikkeling is bovenal gebaat bij een zekere stabiliteit. Als je alle stabiliteit wegneemt stort die ontwikkeling ook in. Daarnaast zal geen fatsoenlijk land nog zaken willen doen met bedrijven uit een rechteloze samenleving.
Oh en die wegrottende mensen onder bruggen zullen ook niet erg helpen...
Het enige wat je nodig hebt is een goede registratie en bescherming van eigendommen. Voor het overige wijs ik je graag op alle opkomende economieën.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143127402
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook dat zal niet erg gunstig zijn voor enige economische ontwikkeling, behalve een negatieve economische ontwikkeling...
Laat maar, je snapt het niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143127413
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vind ik altijd zo mooi, je verdedigd altijd je mooie democratie, en dan kom je met argumenten tegen het libertarisme die juist volop bestaan in die democratie
Oh, hoe vaak komt dit nu eigenlijk voor dan in Nederland? Voor wie is nu zorg financieel niet weggelegd?

Zwak argumentje weer van je wat al zo vaak is weerlegd...
pi_143127424
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We leven dus al in Libertopia, alleen woon jij toevallig in een gebied waar men democratie heeft omarmd.
En voor mij is er geen fatsoenlijke manier om me te ontrekken aan dit soort regimes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143127430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Laat maar, je snapt het niet.
Ik snap het prima, ik ga alleen niet mee in je utopische denken. Dat is toch net iets anders...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:19:37 #278
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_143127457
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En de drooglegging loste die problemen totaal en geheel op.
Heb ik dat beweerd?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143127464
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is niet zozeer een leugen. Het zijn opvattingen die je bij sommige libertariërs ziet. Echter, er is zo'n wirwar aan mensen met verschillende en tegenstrijdige opvattingen die zich libertariër noemt dat wanneer je het libertarisme van libertariër A hanteert, vervolgens libertariër B en C woest beginnen te steigeren over het ware libertarisme.
Dat heb je bij elke stroming, je hebt socialisten die vinden dat je gerust een miljoen per jaar mag verdienen als dat niet ten koste van anderen gaat, je hebt ook socialisten die 100% belasting boven het ton willen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143127468
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het enige wat je nodig hebt is een goede registratie en bescherming van eigendommen. Voor het overige wijs ik je graag op alle opkomende economieën.
Die doen het minder en zijn kwetsbaarder. Mijn argumenten dat de welvaart in zal storten zijn dus aanmerkelijk realistischer en sterker :)
pi_143127501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

En voor mij is er geen fatsoenlijke manier om me te ontrekken aan dit soort regimes.
Zeker wel, verhuizen :).

Dat moeten we ook als een libertarisch paradijs me niet bevalt is me hier vele malen te verstaan gegeven :).
pi_143127515
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, hoe vaak komt dit nu eigenlijk voor dan in Nederland? Voor wie is nu zorg financieel niet weggelegd?

Zwak argumentje weer van je wat al zo vaak is weerlegd...
Ik woon in Amsterdam, ik zie gewoon daklozen liggen, daarnaast is er ook nog een enorme hoeveelheid verborgen armoede, kinderen die geen ontbijt krijgen voordat ze naar school gaan, niet lid kunnen worden van een sportclub, etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143127530
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heb je bij elke stroming, je hebt socialisten die vinden dat je gerust een miljoen per jaar mag verdienen als dat niet ten koste van anderen gaat, je hebt ook socialisten die 100% belasting boven het ton willen.
Het is vooral weer een mooie overeenkomst met het communisme. Hoe walgelijk het ook uitpakt, je kan altijd roepen dat niet het ware communisme of libertarisme is ingevoerd.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:22:02 #284
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143127553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Heb ik dat beweerd?
Je moet toch toegeven dat een regel (zoals een verbod) een positief effect op de maatschappij zou moeten hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_143127564
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is vooral weer een mooie overeenkomst met het communisme. Hoe walgelijk het ook uitpakt, je kan altijd roepen dat niet het ware communisme of libertarisme is ingevoerd.
Je snapt nog steeds niet wat het libertarisme is, en je bralt nu al 50 topics mee. Neem eens de moeite om je in te lezen, tot die tijd gewoon oprotten hier.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143127574
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik woon in Amsterdam, ik zie gewoon daklozen liggen,
Wanneer die hulp willen, dan is er hulp.

quote:
daarnaast is er ook nog een enorme hoeveelheid verborgen armoede, kinderen die geen ontbijt krijgen voordat ze naar school gaan, niet lid kunnen worden van een sportclub, etc.
En dat zal alleen maar veel erger worden aangezien voor een modaal gezin onderwijs en zorg onbetaalbaar worden in libertopia.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:22:46 #287
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143127578
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die doen het minder en zijn kwetsbaarder. Mijn argumenten dat de welvaart in zal storten zijn dus aanmerkelijk realistischer en sterker :)
De welvaart die gebaseerd is op onaflosbare schulden? Als de opkomende economieën net zo veel schuld maken als wij hebben zo ook net zoveel welvaart.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143127595
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heb je bij elke stroming, je hebt socialisten die vinden dat je gerust een miljoen per jaar mag verdienen als dat niet ten koste van anderen gaat, je hebt ook socialisten die 100% belasting boven het ton willen.
Maar ga dan niet 'leugens' roepen of zeggen dat iemand het niet snapt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143127607
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je snapt nog steeds niet wat het libertarisme is, en je bralt nu al 50 topics mee. Neem eens de moeite om je in te lezen, tot die tijd gewoon oprotten hier.
Oh, gelijk weer de persoonlijke aanval :). Die agressie van de zogenaamde libertariers gaat helaas al langer mee :{.

En nogmaals ik snap het prima maar ben graag kritisch op mensen met utopische denkbeelden :).
pi_143127608
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heb je bij elke stroming, je hebt socialisten die vinden dat je gerust een miljoen per jaar mag verdienen als dat niet ten koste van anderen gaat, je hebt ook socialisten die 100% belasting boven het ton willen.
Precies. De continue 'maar zo werkt het libertarisme niet, onwetenden!!!!' reacties zijn dan ook niets meer dan een gevalletje 'no true Scotsman..'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143127627
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De welvaart die gebaseerd is op onaflosbare schulden? Als de opkomende economieën net zo veel schuld maken als wij hebben zo ook net zoveel welvaart.
Tuurlijk tijger :).
pi_143127644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je snapt nog steeds niet wat het libertarisme is, en je bralt nu al 50 topics mee. Neem eens de moeite om je in te lezen, tot die tijd gewoon oprotten hier.
Probleem is vooral dat blijkbaar evenveel versies van het libertarisme bestaan als er libertariers zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:24:57 #293
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143127653
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:27 schreef wipes66 het volgende:

[..]

alleen niet binnen een systeem met biometrische identificatiemethodes. natuurlijk zou je jezelf bij meerdere systemen kunnen registeren, en daar is ook niks mis mee, maar dan bouw je weer minder een (goede) reputatie op. daarnaast kunnen id systemen ook meerwaarde bieden door bijvoorbeeld meerdere id's niet toe te staan (samenwerking met andere systemen), door toe te zien op de betrouwbaarheid van hun id houders en door bepaalde dingen te verzekeren.
Hoera, er is een nieuwe overheid geboren!
pi_143127689
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, gelijk weer de persoonlijke aanval :). Die agressie van de zogenaamde libertariers gaat helaas al langer mee :{.

En nogmaals ik snap het prima maar ben graag kritisch op mensen met utopische denkbeelden :).
Daarom wordt het ook nooit wat met die kutstroming. De aanhangers zijn agressieve wappies.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:26:03 #295
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143127693
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probleem is vooral dat blijkbaar evenveel versies van het libertarisme bestaan als er libertariers zijn.
Dat is het mooiste ervan. Het zijn namelijk individuen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143127698
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wanneer die hulp willen, dan is er hulp.

[..]

En dat zal alleen maar veel erger worden aangezien voor een modaal gezin onderwijs en zorg onbetaalbaar worden in libertopia.
Het feit dat jij kennelijk geen hulp bied als je er niet toe gedwongen word geeft al aan wat een verschrikkelijke asociaal je bent.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143127725
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar ga dan niet 'leugens' roepen of zeggen dat iemand het niet snapt.
Welke leugen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:27:21 #298
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143127744
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoera, er is een nieuwe overheid geboren!
Nee want voor elke dienst is de markt vrij en zijn er meerdere aanbieders.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143127768
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Welke leugen?
In je eerdere reactie op 99.999 pannenkoek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143127778
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, gelijk weer de persoonlijke aanval :). Die agressie van de zogenaamde libertariers gaat helaas al langer mee :{.

En nogmaals ik snap het prima maar ben graag kritisch op mensen met utopische denkbeelden :).
Nee, ik heb je nu al 30 keer het principe van het libertarisme uitgelegt, en daarbij aangegeven dat vrijwel alles mogelijk is, komt ie nog maar een keer:

"iedereen heeft de vrijheid te doen en laten wat hij wil, zolang hij geen geweld gebruikt om iemands persoon of eigendom aan te tasten (je kunt wel geweld gebruiken als verdediging tegen iemand die deze regel overtreedt)".

Kortom, als jij met je vrienden afspreekt om al het geld in een pot te doen, en daarmee gezamelijk zorg te betalen dan mag dat prima.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 6 augustus 2014 @ 16:28:48 #301
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143127793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het feit dat jij kennelijk geen hulp bied als je er niet toe gedwongen word geeft al aan wat een verschrikkelijke asociaal je bent.
Het mooiste is dat die zorg juist nu onbetaalbaar is voor die groepen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')