abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:00:56 #1
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142732632
Ik heb hier nog een handbediend hier nog opbouwrolluik in de slaapkamer. Of eerlijk gezegd had, want de band waarmee je het luik omhoog trekt is geknapt :')

Mooi moment om er een motor in te hangen, maar is dat een beetje te doen? Is het in rolluiken land een beetje universeel?

Heeft iemand hier het eerder gedaan/laten doen en wat zijn de ervaringen en kosten?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:16:53 #2
63722 z80
I fink you freaky
pi_142733275
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:00 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb hier nog een handbediend hier nog opbouwrolluik in de slaapkamer. Of eerlijk gezegd had, want de band waarmee je het luik omhoog trekt is geknapt :')

Mooi moment om er een motor in te hangen, maar is dat een beetje te doen? Is het in rolluiken land een beetje universeel?

Heeft iemand hier het eerder gedaan/laten doen en wat zijn de ervaringen en kosten?
het ombouwen van hand naar elektrisch is goed te doen.
er zijn 2 maten rolluik motoren. afhankelijk van de grote van het luik kies je een motor en de daarbij behorende buis. of je maakt de rolluik kast eerst open en kijkt welke diameter buis er nu in zit en koopt daar een passende motor voor.

maar je weet dat je voor de aanschaf van de spullen wel naar buiten moet.
zo ja dan had je zelf ook even een bouwmarkt in kunnen lopen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:29:56 #3
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142733818
Qua merk en grootte geen idee wat het is, zat er al in toen ik het huis kocht.

En ook al ben ik een redelijke klusser, op een ladder op de eerste verdieping een rolluikkast demonteren vind ik niet zo tof om te doen :') Maar qua arbeidsuren valt het wel mee dus?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:39:15 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_142734144
als je niet graag op een ladder werkt moet je er niet aan beginnen.
je zult het hele binnen werk van het rolluik los moeten halen en als het een groot luik is kun je dit het beste met 2 man doen.
makkelijker is de band vervangen. kap van de kast af schroeven, oude band van de rol af halen en de nieuwe er op rollen. als de kast open is, is dit een paar minuten werk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:46:22 #5
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142734416
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:39 schreef z80 het volgende:
als je niet graag op een ladder werkt moet je er niet aan beginnen.
je zult het hele binnen werk van het rolluik los moeten halen en als het een groot luik is kun je dit het beste met 2 man doen.
makkelijker is de band vervangen. kap van de kast af schroeven, oude band van de rol af halen en de nieuwe er op rollen. als de kast open is, is dit een paar minuten werk.
Ik laat het sowieso doen maar het is in ieder geval mooi om te lezen dat het qua arbeidsloon wel mee zal vallen. Ik ga er waarschijnlijk eentje op zonne-energie uitkiezen aangezien een kabel en schakelaar naar dat raam trekken een flinke klus is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')