abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:42:55 #1
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_142727735
In eerste instantie dachten we dat het een wortel was (want stond in de groententuin). Toen de plant wat begon te groeien bleek al snel dat het geen wortel was. Ik vond 'm wel grappig, dus heb 'maar laten staan. Net maar 's opgezocht wat het nou eigenlijk is, het blijkt een Alsemambrosia te zijn. Schijnt niet zo'n leuke plant te zijn. Ik kon een waarneming doorgegeven bij natuurkalender.nl, dus dat zegt misschien genoeg.

Mijn vraag: wat nu? Gewoon eruit trekken en in de kliko dumpen? Of moet dat ding ritueel verbrand ofzo?


I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:53:52 #2
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_142728070
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:42 schreef Turbomuis het volgende:
In eerste instantie dachten we dat het een wortel was (want stond in de groententuin). Toen de plant wat begon te groeien bleek al snel dat het geen wortel was. Ik vond 'm wel grappig, dus heb 'maar laten staan. Net maar 's opgezocht wat het nou eigenlijk is, het blijkt een Alsemambrosia te zijn. Schijnt niet zo'n leuke plant te zijn. Ik kon een waarneming doorgegeven bij natuurkalender.nl, dus dat zegt misschien genoeg.

Mijn vraag: wat nu? Gewoon eruit trekken en in de kliko dumpen? Of moet dat ding ritueel verbrand ofzo?


[ afbeelding ]
Het bloeit nog niet, dus zsm uit de grond trekken (handschoenen dragen, mondkapje hoeft nog niet, want bloeit dus niet ;) ). In een plastic zak stoppen, goed afsluiten en in de grijze kliko gooien.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:55:52 #3
269930 DaveGrohl
die van Henk
pi_142728140
quote:
De plant komt richting de lage landen door met name de import van kippen- en vogelvoer, waartussen zich ook de zaden van de alsemambrosia bevinden. In Duitsland is het inmiddels bij wet verboden dit voer te importeren indien daaruit niet de zaden van de alsemambrosia zijn verwijderd. In Zwitserland, Oostenrijk en Hongarije is het zelfs verboden de plant in de tuin te hebben en het is voorgeschreven om deze te verwijderen. Hierbij wordt aangeraden:

bij het verwijderen handschoenen aan te trekken;
het loof niet in de GFT-container te deponeren maar in de vuilcontainer, zodat het verbrand wordt.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:00:59 #4
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_142728350
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:55 schreef DaveGrohl het volgende:

[..]

Kan zelf verbranden ook?
De vuurkorf gaat straks aan, vandaar ☺
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_142728639
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:00 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Kan zelf verbranden ook?
De vuurkorf gaat straks aan, vandaar ☺
Ja, lekker vers waterrijk groen in je vuurkorf. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')