abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:02:49 #1
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_142726606
Aangezien ik geen rullevant topic vond op fok wellicht een idee om een centraal topic te maken over beginnersauto's/eerste auto's.

Na je rijbewijs wat voor sommige ook al lastig te behalen was is het ook nog is lastig om een goede auto te zoeken.

Waar moet je opletten als je een auto wilt aanschaffen?
Wat zijn de na en voordelen van een auto?
Waar haal ik mijn auto bij particulieren, autohandelaren, garages?
Hoeveel ben ik per maand kwijt en hoeveel is het onderhoud/reparaties?

Enkele modellen wat volgens mij een aardige beginnersauto kan zijn:

Seat Ibiza/Cordoba
VW Golf/Polo
Honda Accord
Ford Fiesta
Opel Corsa

Verschillende meningen op internet beweren dat Japanse auto vrij zuinig zijn in onderhoud en onderdelen.

Misschien handig om jou mening aan te horen over je eerste auto/ervaringen met beginnersauto's, meningen over auto's die je gevonden heb op het internet en de vragen die ik aan het stelde te kunnen beantwoorden, is bijvoorbeeld het aantal kilometers of bouwjaar rullevant?

Openingspost mag worden aangevuld of suggesties zijn ook welkom dit is me eerste topic op dit forum en ook nog is over een onderwerp waar ik nog niet veel verstand van heb.

Tot slot een paar handige links:

http://www.autoweek.nl
http://www.marktplaats.nl
http://www.gaspedaal.nl
http://www.autoscout24.nl
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
pi_142726859
Spelling?
pi_142727109
Du rullevantie ligt ook je ijssen voor un oto
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_142727270
Vergeet de toyota drieling niet....
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_142727297
En verder voor een leuke a segmenter kan je beter 5 jaar wachten want dan heb je genoeg 2dehandjes
(i10 picanto mazda2 nieuwe drieling en vag :r drieling)
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_142727497
Ik had drie jaar geleden een Suzuki Swift gekocht 2002 1.0 ECO voor 1500 EURO met 40.000 op de teller en heb deze auto een maand geleden voor 2100 verkocht. Aan mijn auto heb ik nooit iets gedaan alleen elke jaar APK. Tegenwoordig is er grote vraag naar kleine zuinige auto's.
pi_142727562
De accord past niet in je rijtje van auto's, maar als het betaalbaar voor je is, meteen doen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_142727775
Ik heb tot nu toe altijd van particulieren gekocht.

Boekjes erbij en 1ste of 2de eigenaar.

Goede aankooptip. Kijk bij een auto, wat voor banden eronder zitten. Is het een a merk, dan is er meestal niet bezuinigd op onderhoudt.

Zitten er "linglong" banden onder, dan kun je ervan uitgaan dat er niet veel goed onderhoudt aan de auto is gepleegd.

Maar dat is mijn ervaring.

Japans, degelijk. Veel Japanners gereden. Nu ook weer een Honda. Onderdelen zijn duurder dan Duitse of Franse auto's.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 14:40:13 #9
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_142748954
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
De accord past niet in je rijtje van auto's, maar als het betaalbaar voor je is, meteen doen.
Je bedoeld per maand denk ik? ben uitgegaan van een budget van 2500-3000 euro wat ik redelijk vind voor een eerste auto.
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
pi_142749859
Als je de maandelijkse lasten kan dragen zou ik bijvoorbeeld voor een accord gaan.

Heerlijk auto voor ook de wat langere afstanden. Goed is wat minder zuinig met benzine.

Maar dat ligt er maar net aan hoeveel en wat voor km je rijd. Veel stad of veel snelweg.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 16:05:21 #11
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142751299
Die Accord springt er wel uit zeg, vergeleken met de andere auto's.
pi_142757080
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:40 schreef ChesterPerry het volgende:

[..]

Je bedoeld per maand denk ik? ben uitgegaan van een budget van 2500-3000 euro wat ik redelijk vind voor een eerste auto.
Ik bedoel dat je een lijstje hebt met hatchbacks en tussendoor een best wel 'dikke' sedan pakt. Voor 2500-3000 euro kan je ook wel een Jaguar kopen maar er zullen maar weinig mensen zijn die dat als eerste auto ook daadwerkelijk op de weg rijdend kunnen houden.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')