abonnement Unibet Coolblue
pi_142779212
Tijd voor een fietscomputer, doel was Medemblik, resultaat is een verdwaald rondje West-Friesland geworden :D

http://www.strava.com/activities/171559476

Die maat was er wel eens heen gefietst, maar het ging bij de 3e afslag al mis of zo :')
Alsnog een lekker weertje, ik merk alleen dat ik een 2e bidonhouder moet hebben.
Had nu al te kort al 1 liter.
pi_142779646
Hoi, ik kom stiekem overstappen van het MTB topic :7
Aangezien ik alle MTB routes hier in ZO Brabant al een keer of 10 gehad heb en ik stiekem nogal vaak op de weg fietste met een een wielset met slicks ben ik na enige tijd twijfelen toch op zoek gegaan naar een kromstuur voor erbij.

Uiteindelijk gekozen voor een Stevens Vantage en de 105 groep vervangen voor een complete Ultegra groep, tevens een setje Vision T42 wielen erin gestoken.

Het is nog ff wennen qua houding en constant doortrappen maar het bevalt zeer goed de afgelopen 3 weken. De MTB heb ik gisteravond nog een keer uitgelaten en voelt nu als een trage omafiets.

oja een foto natuurlijk. Excuses voor het gebrek aan zadeltasjes, pompen, 2 liter bidons en andere dingen die jullie niet kunnen verdragen :7
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_142780116
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:11 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Nice shirtje. Wil zelf nog graag Gabba voor de winter, alleen vind ik ze zo duur dat me doet twijfelen.
3T wordt overigens de nieuwe sponsor van Giant-Shimano ploeg.
bedoel jij niet 3M ? :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_142780151
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:06 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ow faal, bedoelde inderdaad 3M :D
aah zelf al gezien dus :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_142780274
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:25 schreef ArTiC het volgende:
Hoi, ik kom stiekem overstappen van het MTB topic :7
Aangezien ik alle MTB routes hier in ZO Brabant al een keer of 10 gehad heb en ik stiekem nogal vaak op de weg fietste met een een wielset met slicks ben ik na enige tijd twijfelen toch op zoek gegaan naar een kromstuur voor erbij.

Uiteindelijk gekozen voor een Stevens Vantage en de 105 groep vervangen voor een complete Ultegra groep, tevens een setje Vision T42 wielen erin gestoken.

Het is nog ff wennen qua houding en constant doortrappen maar het bevalt zeer goed de afgelopen 3 weken. De MTB heb ik gisteravond nog een keer uitgelaten en voelt nu als een trage omafiets.

oja een foto natuurlijk. Excuses voor het gebrek aan zadeltasjes, pompen, 2 liter bidons en andere dingen die jullie niet kunnen verdragen :7
[ afbeelding ]
* the_critic : in before opmerkingen over kettingen niet op grote blad ;)

nette fietsen hoor.. beide. Mat zwart, alleen voor echte bazen! :) Ook leuk dat beide een tikje blauw erbij erbij hebben..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_142781695
Zwart met blauwe accenten is gewoon de mooiste combinatie voor een fiets.
pi_142781754
quote:
99s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:10 schreef So_Surreal het volgende:
Tijd voor een fietscomputer, doel was Medemblik, resultaat is een verdwaald rondje West-Friesland geworden :D

http://www.strava.com/activities/171559476

Die maat was er wel eens heen gefietst, maar het ging bij de 3e afslag al mis of zo :')
Alsnog een lekker weertje, ik merk alleen dat ik een 2e bidonhouder moet hebben.
Had nu al te kort al 1 liter.
2 bidonhouders is volgens mij ook redelijk standaard toch? :) Ik had gister ook nog eens de luxe dat een vriend van me van die houders achter zn zadel heeft ( :') ! Niet soignee! ) maar hadden dus ieder 3 bidonnen, scheelt toch weer stoppen.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:52:39 #208
130803 Gripper
Get a grip
pi_142782064
Bah dat ging vies hard met ledig erf. Ik had niet zo'n zin om met de A's mee te gaan, dan mot ik er toch halverwege weer af. Maar de B-groep rijdt ook rap zat, hoop ervaren ouwe rotten ook. Hele rit hard gereden, veel kopwerk gedaan, beetje fluiten naar chickies langs de weg etc. (Jemig, dit wordt echt zo'n oksel-post)

Op de dijk wind tegen, mannetje of 7 werkte wel samen, de rest profiteerde maar een beetje . Maar omdat ik de tussensprint bij wijk bij duurstede glansrijk won, hadden ze allang door dat ik sterk was, en lieten ze mij elke keer net wat langer op kop voor ze overnamen, sneaky mofo's. Laatste paar km wel een beetje rustig aan gedaan, en ik begon de laatste 500 m als 8e ofzo.

(Tour tune radio tour de france) Niemand die meer overnam, dus ik denk kut kut kut ik zit te ver. En ik kan ook niet sprinten: dan maar vroeg aangaan. Ik wilde eigenlijk de groep voorbij en in het 3e wiel, maar ik reed er wel lekker snel langs, en dacht: la mort ou les glaïeul!!! (Ta dadada dada ta ra dadada)
En de rest reageert niet! Ze zitten naar elkaar te kijken en te linkeballen!
Dus trappen met je kutje gripper, ik zag maar 1 wiel in m'n ooghoek, maar 20 meter voor de streep kletste een grote sterke kerel er nog overheen. Die had me op 1 van de klimmetjes ook al verrast, door er net overheen te springen, wel knap met ruim 100 kilo en benen als een baanwielrenner. Was ik 50 m later aangegaan, dan was het misschien net gelukt. Nu tweede. De rest reed op 40 meter achter ons ofzo.

Tevreden wel :)

https://www.strava.com/activities/171593476
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_142782237
Top gripper!
pi_142782504
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

We hadden het er gisteren ook al uitgebreid met z'n drieën over en de conclusie was dat als je 400 km zonder pijn in je nek en schouders rijdt het vast geen groot probleem is :)
Geen last is natuurlijk prima, maar vroeg of laat trekken je schouders het niet meer..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_142782534
Ik zit er serieus aan te denken om 7 september de Charly Gaul hier te gaan rijden. Mooi gebied hier. Veel KOMs hier zijn behaald tijdens eerdere edities van de CG.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_142782569
Grip, je kan toch makkelijk met de A mee? Dikbuikige veteranen eraf rije kan iedereen ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_142782685
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:25 schreef ArTiC het volgende:
Hoi, ik kom stiekem overstappen van het MTB topic :7
Aangezien ik alle MTB routes hier in ZO Brabant al een keer of 10 gehad heb en ik stiekem nogal vaak op de weg fietste met een een wielset met slicks ben ik na enige tijd twijfelen toch op zoek gegaan naar een kromstuur voor erbij.

Uiteindelijk gekozen voor een Stevens Vantage en de 105 groep vervangen voor een complete Ultegra groep, tevens een setje Vision T42 wielen erin gestoken.

Het is nog ff wennen qua houding en constant doortrappen maar het bevalt zeer goed de afgelopen 3 weken. De MTB heb ik gisteravond nog een keer uitgelaten en voelt nu als een trage omafiets.

oja een foto natuurlijk. Excuses voor het gebrek aan zadeltasjes, pompen, 2 liter bidons en andere dingen die jullie niet kunnen verdragen :7
[ afbeelding ]
Hele mooie fietsen inderdaad. Prachtig dat (mat)zwarte met blauw!
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:52 schreef Gripper het volgende:
Bah dat ging vies hard met ledig erf. Ik had niet zo'n zin om met de A's mee te gaan, dan mot ik er toch halverwege weer af. Maar de B-groep rijdt ook rap zat, hoop ervaren ouwe rotten ook. Hele rit hard gereden, veel kopwerk gedaan, beetje fluiten naar chickies langs de weg etc. (Jemig, dit wordt echt zo'n oksel-post)

Op de dijk wind tegen, mannetje of 7 werkte wel samen, de rest profiteerde maar een beetje . Maar omdat ik de tussensprint bij wijk bij duurstede glansrijk won, hadden ze allang door dat ik sterk was, en lieten ze mij elke keer net wat langer op kop voor ze overnamen, sneaky mofo's. Laatste paar km wel een beetje rustig aan gedaan, en ik begon de laatste 500 m als 8e ofzo.

(Tour tune radio tour de france) Niemand die meer overnam, dus ik denk kut kut kut ik zit te ver. En ik kan ook niet sprinten: dan maar vroeg aangaan. Ik wilde eigenlijk de groep voorbij en in het 3e wiel, maar ik reed er wel lekker snel langs, en dacht: la mort ou les glaïeul!!! (Ta dadada dada ta ra dadada)
En de rest reageert niet! Ze zitten naar elkaar te kijken en te linkeballen!
Dus trappen met je kutje gripper, ik zag maar 1 wiel in m'n ooghoek, maar 20 meter voor de streep kletste een grote sterke kerel er nog overheen. Die had me op 1 van de klimmetjes ook al verrast, door er net overheen te springen, wel knap met ruim 100 kilo en benen als een baanwielrenner. Was ik 50 m later aangegaan, dan was het misschien net gelukt. Nu tweede. De rest reed op 40 meter achter ons ofzo.

Tevreden wel :)

https://www.strava.com/activities/171593476
Erg netjes!

Ik ga vanavond eens een test doen om mijn omslagpunt te bepalen. Ik heb dat tijdens het hardlopen altijd al eens willen doen, want je kunt dan veel specifieker trainen. Helaas was dat met mijn blessure gevoeligheid niet zo verstandig en is het er nooit van gekomen.

Dus eerst een minuut of 20-30 warm trappen, dan beginnen met een interval van 5 minuten op 80% van HRmax (dat zou 157 zijn). Daarna elke interval 5 hartslagen hoger tot ik het niet meer vol kan houden. HR van de laatst nét afgelegde interval - 8 zou het omslagpunt moeten zijn, ongeveer. Ben benieuwd hoe het me vergaat :)
  zondag 27 juli 2014 @ 17:15:51 #214
130803 Gripper
Get a grip
pi_142782758
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:10 schreef Patroon het volgende:
Grip, je kan toch makkelijk met de A mee? Dikbuikige veteranen eraf rije kan iedereen ;)
Als ik met de A mee kon zou ik er niet elke keer af moeten he ;)
Maar ik ben blij dat je er ook blij mee bent dat ik zo lekker en tevree heb gereden vandaag!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_142783012
Ik wist niet da je er steeds af moest, heb ik je iig nooit over gehoord. Ben blij voor je, kusjekroel (L)
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 27 juli 2014 @ 17:25:16 #216
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142783048
Ik heb maar 40 km gereden..... Nu maken twee dames tapas voor me en haalt er 1 bier. :P #lekkerpatsen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_142783151
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb maar 40 km gereden..... Nu maken twee dames tapas voor me en haalt er 1 bier. :P #lekkerpatsen
Doe je beter dan ik, ik moet mijn vriendin uit eten nemen :N
pi_142783164
Ekte koning die kano
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_142783679
Hier slingert de vrouw des huizes de vetpot aan.
Wel verdiend na mijn mtb ritje vandaag over de lochemse berg.
Tevens een zwart met witte fiets met blauwe accenten! Alleen heeft hij geen gebogen stuur ;)

Nette prestatie gripper ^O^
  zondag 27 juli 2014 @ 19:38:04 #220
117107 MarcoD
.........
pi_142787086
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb maar 40 km gereden..... Nu maken twee dames tapas voor me en haalt er 1 bier. :P #lekkerpatsen
Ik moet koken voor moeders..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_142788155
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:52 schreef Gripper het volgende:
Bah dat ging vies hard met ledig erf. Ik had niet zo'n zin om met de A's mee te gaan, dan mot ik er toch halverwege weer af. Maar de B-groep rijdt ook rap zat, hoop ervaren ouwe rotten ook. Hele rit hard gereden, veel kopwerk gedaan, beetje fluiten naar chickies langs de weg etc. (Jemig, dit wordt echt zo'n oksel-post)

Op de dijk wind tegen, mannetje of 7 werkte wel samen, de rest profiteerde maar een beetje . Maar omdat ik de tussensprint bij wijk bij duurstede glansrijk won, hadden ze allang door dat ik sterk was, en lieten ze mij elke keer net wat langer op kop voor ze overnamen, sneaky mofo's. Laatste paar km wel een beetje rustig aan gedaan, en ik begon de laatste 500 m als 8e ofzo.

(Tour tune radio tour de france) Niemand die meer overnam, dus ik denk kut kut kut ik zit te ver. En ik kan ook niet sprinten: dan maar vroeg aangaan. Ik wilde eigenlijk de groep voorbij en in het 3e wiel, maar ik reed er wel lekker snel langs, en dacht: la mort ou les glaïeul!!! (Ta dadada dada ta ra dadada)
En de rest reageert niet! Ze zitten naar elkaar te kijken en te linkeballen!
Dus trappen met je kutje gripper, ik zag maar 1 wiel in m'n ooghoek, maar 20 meter voor de streep kletste een grote sterke kerel er nog overheen. Die had me op 1 van de klimmetjes ook al verrast, door er net overheen te springen, wel knap met ruim 100 kilo en benen als een baanwielrenner. Was ik 50 m later aangegaan, dan was het misschien net gelukt. Nu tweede. De rest reed op 40 meter achter ons ofzo.

Tevreden wel :)

https://www.strava.com/activities/171593476
pas je wel op voor de hatelijke opmerkingen hier??! 2e worden in een trainingstochtje... dat kan natuurlijk, want trainingstochtje... ;)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_142788375
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:06 schreef the_critic het volgende:

[..]

pas je wel op voor de hatelijke opmerkingen hier??! 2e worden in een trainingstochtje... dat kan natuurlijk, want trainingstochtje... ;)
Haha ja winnen kan niet he ;). Mare die hatelijke opmerkingen zou ik niet te zwaar aan tillen. Grip en ik whatsappen heel wat liefde heen en weer waar jij geen weet van hebt, puur liefde ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_142788743
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha ja winnen kan niet he ;). Mare die hatelijke opmerkingen zou ik niet te zwaar aan tillen. Grip en ik whatsappen heel wat liefde heen en weer waar jij geen weet van hebt, puur liefde ;)
ja.. maar in het voorjaar werd een ander forumlid hier behoorlijk denigrerend aangesproken omdat hij blij was, als eerste van de groep, aan het einde van de dijk te zijn aangekomen :)
Was even een kleine knipoog :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_142789911
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:14 schreef Levitas het volgende:

[..]

Hele mooie fietsen inderdaad. Prachtig dat (mat)zwarte met blauw!

[..]

Erg netjes!

Ik ga vanavond eens een test doen om mijn omslagpunt te bepalen. Ik heb dat tijdens het hardlopen altijd al eens willen doen, want je kunt dan veel specifieker trainen. Helaas was dat met mijn blessure gevoeligheid niet zo verstandig en is het er nooit van gekomen.

Dus eerst een minuut of 20-30 warm trappen, dan beginnen met een interval van 5 minuten op 80% van HRmax (dat zou 157 zijn). Daarna elke interval 5 hartslagen hoger tot ik het niet meer vol kan houden. HR van de laatst nét afgelegde interval - 8 zou het omslagpunt moeten zijn, ongeveer. Ben benieuwd hoe het me vergaat :)
Succes! Ben benieuwd wat eruit komt. :)
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_142790454
Dat was best pittig.. Ik had dus de volgende intervals gepland staan:
#1: HR 157
#2: HR 162
#3: HR 167
#4: HR 172
#5: HR 177
en eventueel #6 op HR 182.

De eerste interval was een makkie, zelfs lastig om m`n HR richting de 160 te krijgen. #2 en #3 waren ook relatief makkelijk en bij #4 kreeg ik het wat moeilijker, maar was te doen. Tijdens de vijfde interval kreeg ik m`n HR bijna niet omhoog en zodra ik maar iets aanzette om de HR hoger te krijgen voelde ik verzuring optreden en ik had m`n ademhaling niet meer onder controle. Toen ik op de pedalen ging staan om iets te versnellen schoot m`n hartslag ineens naar de 190+. Dat was voor mij het teken om met die interval te stoppen.

http://www.strava.com/activities/171748624/overview

Dat levert dus een omslagpunt op van rond de 164 (172 - 8). En, met een beetje zoekwerk kwam ik op de volgende zones:
D1: 123 - 139
D2: 139 - 156
D3: 156 - 164
D4: 164+

En vandaag eerste kilometers in de regen gemaakt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')