quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:16 schreef nogeenmaarten het volgende:
Kano, jij afvallige recreant. Uit een of ander recent klaagtopic waarnaar hier werd verwezen:
"Overigens rij ik "wedstrijdjes" (tussen haakjes omdat het stoerder klinkt dan het is). Sinds ik dat doe heb ik veel minder de behoefte om asociaal hard enzo over de normale weg te rijden.
Het punt is dat juist degene die weinig fietsen, dus op zaterdag 60 km zo hard mogelijk en onderweg koffie met appelgebak, die zich het asociaalst gedragen. Zeker in grote groepen achten de toerdertjes zich als god op de weg.
Voor je beeldvorming, ik heb dit jaar 8000 km gefietst, ik ken er een paar die daar nog ruim boven zitten. Van hun weet ik dat ze zich gedragen."
Ga boete doen!
als je de inbus op je stuur hebt losgedraait (circa halve cm omhoog gekomen is..) moet je even met een hamertje een tik op de schroef geven zodat ie terug omlaag zakt. Is een soort wig systeem van 2 halve delen die in elkaar schuiven en daardoor de stuurpen vastzet.. Even dus tikje erop en dan kun je hem bewegen en omhoog zettenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:53 schreef Levitas het volgende:
Kaas, tom en kano, bedankt voor de opmerkingen en tips! Ben er net mee aan de slag gegaan en na wat sleutelen aan het zadel en stuur denk ik een juiste comfortabele afstelling gevonden te hebben.
Heb het zadel in eerste instantie, met een waterpas, in de juiste positie gezet. Dus voorkant knie precies boven de trapas (zeg ik dat zo goed?). Vervolgens een rondje gereden, het stuur iets naar boven gekanteld zodat o.a de shifters wat dichter naar het zadel komen. Tot slot het zadel íets naar voren geschoven en ik zat in een comfortabele houding.
De meest ideale oplossing zou zijn het stuur iets omhoog, maar na het losdraaien van de inbusbout kreeg ik het stuur niet omhoog. Er lijkt een "double lock system" op te zitten, maar daarvan heb ik de juiste maat inbussleutel weer niet Wellicht begin volgende week even naar de FM om te kijken of hij het stuur wel iets hoger krijgt
En, omdat ik de nieuwe afstelling uit moest proberen, er maar meteen een soort van vaartspelletje van gemaakt. Geen gekke dingen, alleen af en toe wat versnellen en weer langzamer. Niks te intensief ofzo..
Strava: http://www.strava.com/activities/170811904
Geen rechtsbijstand? En juridisch loket kan je sowieso een keer gratis langs, die kunnen je al een beetje op weg helpen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:07 schreef Stoffa het volgende:
Ik ga me er inderdaad nu in verdiepen of dat haalbaar is Ivo. Wat tijd betreft wil ik er alles aan doen wat ik kan om te zorgen dat deze kerel zijn straf niet ontloopt. Helaas is mijn financiële slagkracht momenteel vrij beperkt..
Nah, hij heeft geen letselschade en alleen een slag in zijn wiel. En maar 1 getuige. Vraag me af of dat zin heeft.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 08:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Geen rechtsbijstand? En juridisch loket kan je sowieso een keer gratis langs, die kunnen je al een beetje op weg helpen.
Misschien zeggen ze dat. Je hebt iig weinig te verliezen met een gratis telefoontje.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 08:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nah, hij heeft geen letselschade en alleen een slag in zijn wiel. En maar 1 getuige. Vraag me af of dat zin heeft.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 09:39 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan dan beter uitzoeken waar hij woont en een trottoirtegel door de ruit donderen.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 09:39 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan dan beter uitzoeken waar hij woont en een trottoirtegel door de ruit donderen.
Alleen het schroefje zakt niet terug als ik er een redelijke tik op geef.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 07:48 schreef the_critic het volgende:
[..]
als je de inbus op je stuur hebt losgedraait (circa halve cm omhoog gekomen is..) moet je even met een hamertje een tik op de schroef geven zodat ie terug omlaag zakt. Is een soort wig systeem van 2 halve delen die in elkaar schuiven en daardoor de stuurpen vastzet.. Even dus tikje erop en dan kun je hem bewegen en omhoog zetten
Uiteindelijk is het gelukt ja. Flinke tik met de hamer op gegeven (iets harder dan ik vantevoren veilig had geacht) en toen schoot 'ie ineens wel naar beneden jaquote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:42 schreef the_critic het volgende:
je hebt een systeem als op de foto... dat onderste schuine systeem trek je omhoog waardoor hij zich klemt. Moet dus soms echt wel een hele flinke tik hebben (mocht het echt vast zitten..dan zul je aan de slag moeten met kruipolie ed en laten intrekken) maar begin eens met echt even paar serieuze tikken te geven...
[ afbeelding ]
Ik heb nog nooit een racefiets binnenbandje geplakt, ik doe er altijd een nieuwe in. Een bandje kost ook maar iets van 2,50-3,50quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:06 schreef So_Surreal het volgende:
Ga ik net de schuur opruimen, ruimte maken zodat ik straks die fietsenhangers kan monteren.
Zet ik mijn fiets naar buiten, achterband lek
En ik heb niet eens een plaksetje.
Ik ben verre van expert maar weet je wel wat je framemaat is ? Die 2e hands is maat 63, en de beschrijving die je hier linkt is maat 45. Dat is een vrij groot verschil.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:29 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Vraagje aan de experts, denken jullie dat dit een goede keuze is voor een beginnend wielrenner?
[ afbeelding ]
Merk Be-One
Type fiets Heren/Damesfiets
Wielmaat 28 inch
Kleurstelling Black white
Type frame Aluminium
Framemaat 45
Gewicht 9,7 kg
Groep (race) Shimano Tiagra
Aantal versnellingen 30 versnellingen
Cassette 10-speed
Crank Shimano Tiagra
Type voorblad Triple
Derailleur (achter) Shimano Tiagra
Derailleur (voor) Shimano Tiagra
Remhoeven Shimano Tiagra
Shifters/Remgrepen Shimano Tiagra
Voorvork Carbon
Wielset Shimano WH-R500
Zadel Selle Royal Seta
voor 600 euro. Ik zie hier ook een 2e hands 105 staan voor dezelfde prijs....
http://www.johnknoops.nl/(...)o-105-afmontage.html
Hmm ik zie ze voor die prijzen, maar ook een stuk duurder.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een racefiets binnenbandje geplakt, ik doe er altijd een nieuwe in. Een bandje kost ook maar iets van 2,50-3,50
Jazekerquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:04 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
En doet iedereen het zo, zijn hele binnenband vervangen ipv plakken ?
Bandje van 3 euro ga ik niet plakken en vervolgens vullen met 8 bar... vervangen dus.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:04 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Hmm ik zie ze voor die prijzen, maar ook een stuk duurder.
Zit er veel verschil tussen de verschillende binnenbanden ?
En doet iedereen het zo, zijn hele binnenband vervangen ipv plakken ?
Ik plak altijd minstens 1x de biba van mijn trainingswielen. Heb van die vulkaniserende plakkers. Beetje lijm erop. 5min wachten, dan plakker erop en met hamer paar goede klappen op geven. Laat nooit meer los.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:21 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Bandje van 3 euro ga ik niet plakken en vervolgens vullen met 8 bar... vervangen dus.
Niet goed gekeken bij die laatste idd... ga iig voor een sensa romagna 105 voor 814 nieuw.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:02 schreef Zornar het volgende:
[..]
Ik ben verre van expert maar weet je wel wat je framemaat is ? Die 2e hands is maat 63, en de beschrijving die je hier linkt is maat 45. Dat is een vrij groot verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |