abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:50:06 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142712143
Omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden begin ik daar gewoon mee.



Nu is TRU nooit echt een hoogvlieger geweest qua posts en dergelijke maar dit begint toch wel heel erge treurige vormen aan te nemen. :{.

Zat het in 2011 nog ergens rond de 180 gemiddeld mag je nu blij zijn als het de 20 aantikt en als je de slowchat eruit sloopt denk ik dat het nog een keer gehalveerd wordt :').

Anyway, watskebeurt?

Zijn de dijken nu helemaal gebroken en kan niemand meer enigszins persoonlijke ervaringen delen zonder eraf gelachen te worden? Is er iets anders aan de hand?

FOK in zijn algemeen is minder persoonlijk geworden en alle subfora die over persoonlijke zaken gaan lijken wel pijn te hebben zeg maar. R&P zakt bijvoorbeeld ook naar beneden maar zit nog steeds rond de 800 gemiddeld per dag dus dat overleeft het wel maar volgens mij zit TRU al een tijd in een gevarenzone en zal deze als het zo door gaat gewoon net als EIL afgezonken worden en dat zou heel erg jammer zijn.

Wanneer ik een beetje rondsnuffel in de topiclijst zie ik in ieder geval bijna in elk topic de nay-sayers en (overdreven) sceptische mensen het topic om zeep helpen zodat het nooit van de grond komt en maar blijft verzanden in onder andere 'TS is Gek', 'drugs is slecht', 'waar is het bewijs' en 'allemaal oplichters' en ga zo maar door, is het nu al te laat om het tij nog te keren? Als je al die posts weghaalt dan verdwijnt er weer 50% van de volume en hou je er misschien nog maar gemiddeld 5 over per dag, users die zich hier op hun gemak voelen en zaken willen delen zijn al tijden verdwenen, het zijn praktisch alleen maar nieuwe gebruikers die hier een topic openen voor ze zich realiseren dat ze het beter ergens anders kunnen vragen, de enige topics die het nog een beetje goed doen zijn de onpersoonlijke zoals TRU / Jongetje is bewezen reincarnatie maar bijvoorbeeld TRU / Kent iemand een betrouwbare voodoo priester? is vanaf het begin al helemaal kansloos verloren gegaan, waar het in andere tijden nog enigszins hulpvaardige respons had kunnen krijgen.

Anyway, valt er nog iets aan te doen of doen we gewoon aan de dodenwake van TRU en ziet men wel waar het spookschip strandt?

Even voor de goede orde, dit is geen kritiek op de moderatie of wat dan ook want soms valt er gewoon niet te vechten tegen de bierkaai, je kan moeilijk 100 moderators aannemen zodat ze ook de content kunnen maken maar wie weet is er nog wat mogelijk?

Van TRU een afgesloten subforum maken waar men zich voor moet aanmelden en als blijkt dat er iemand alleen maar is om te trollen deze er weer afsmijten? Dat men in alle rust en zonder vrees om belachelijk gemaakt te worden kan posten over gidsen, andere dimensies, persoonlijke geestervaringen en weet ik het allemaal maar uiteraard met het risico dat er nog minder gepost wordt omdat er moeite gedaan moet worden om erbij te kunnen maar wie weet? Een beetje scepsis is gezond maar het moet niet de overhand krijgen in een forum als TRU waar de nuances net even anders zouden moeten liggen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_142712373
TRU is allemaal naar BNW verhuis zeker?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:06:23 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142712559
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:58 schreef Deetch het volgende:
TRU is allemaal naar BNW verhuis zeker?
Het 'populaire' gedeelte wel in ieder geval. Al past BNW en TRU eigenlijk niet echt lekker in elkaar qua focus, het werkte elkaar een beetje tegen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_142713169
Het paranormale, wie geloofd daar nog in dan tegenwoordig?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142713271
Gelukkig zijn er blijkbaar weinig mensen hier die in die onzin geloven.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:34:12 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142713280
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:30 schreef DroogDok het volgende:
Het paranormale, wie geloofd daar nog in dan tegenwoordig?
Het leeft zeker nog wel bij mensen, ik kan me in ieder geval niet echt voorstellen dat het percentage drastisch anders is dan 5 jaar geleden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:34:44 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_142713301
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Het leeft zeker nog wel bij mensen
Dat blijkt
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:35:27 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142713317
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat blijkt
FOK! staat niet gelijk aan de gehele mensheid (en gelukkig maar :') )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:36:05 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_142713330
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:35 schreef jogy het volgende:

[..]

FOK! staat niet gelijk aan de gehele mensheid (en gelukkig maar :') )
Maar 'de rest' maakt voor TRU natuurlijk weinig uit
pi_142713391
Maakt niet uit, als TRU doodgaat kun je altijd nog via een seance posten.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 juli 2014 @ 11:38:55 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142713416
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Het leeft zeker nog wel bij mensen, ik kan me in ieder geval niet echt voorstellen dat het percentage drastisch anders is dan 5 jaar geleden.
Mijn ex-schoonfamilie (whehe, boehoe) gelooft heilig in dit soort dingen. Ze zijn er wel degelijk en ze zijn ook niet allemaal dom.

Verder raad ik iedereen aan om het boekje 'iedereen paranormaal' van de belg Gili te lezen. Erg leuk.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:41:14 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142713488
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:36 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Maar 'de rest' maakt voor TRU natuurlijk weinig uit
TRU is een redelijk druk bezocht subforum geweest in het verleden. nu rest de vraag of die dagen van weleer nog kunnen herleven of dat het gewoon een gepasseerd station is die nooit meer terug komt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:46:04 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142713622
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mijn ex-schoonfamilie (whehe, boehoe) gelooft heilig in dit soort dingen. Ze zijn er wel degelijk en ze zijn ook niet allemaal dom.

Verder raad ik iedereen aan om het boekje 'iedereen paranormaal' van de belg Gili te lezen. Erg leuk.
Nou, ja. Dat dus. Probleem is natuurlijk wel dat het paranormale en het geloven daar in toch ergens in een taboe sfeer hangt en dit het beste gedeeld kan worden in een intieme persoonlijke omgeving.

Het maakt voor de mensen die in het paranormale geloven ook niet uit of de wetenschap of een religie de overhand heeft, verketterd worden ze toch wel :P. :{.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:46:21 #14
33189 RM-rf
1/998001
pi_142713629
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Het 'populaire' gedeelte wel in ieder geval. Al past BNW en TRU eigenlijk niet echt lekker in elkaar qua focus, het werkte elkaar een beetje tegen.
BNW zijn veel heftigere discussie's tussen 'gelovers' en 'debunkers', maar kan ook met de soms heftige discussie interssant blijven, omdat het vaak een algemener en minder persoonlijk onderwerp is.

Waar het meer gaat om een intieme en persoonlijke beleving kan een 'aanval' op iemands ervaringen snel een zeer onplezierig iets zijn. Dat maakt een topic moeilijk waar dat juist daarover zou moeten gaan. Daar zouden Topicstarters de vrijheid moeten hebben redelijk onbelemmerd hun ervaringen te posten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_142713675
Aliens?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 juli 2014 @ 11:48:48 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142713691
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Nou, ja. Dat dus. Probleem is natuurlijk wel dat het paranormale en het geloven daar in toch ergens in een taboe sfeer hangt en dit het beste gedeeld kan worden in een intieme persoonlijke omgeving.

Het maakt voor de mensen die in het paranormale geloven ook niet uit of de wetenschap of een religie de overhand heeft, verketterd worden ze toch wel :P. :{.
Niets mooier dan discussieren met mensen die hierin geloven. Maar ja, op fok kan dat niet, want fok.
pi_142713755
Ik denk dat het plaatje gemanipuleerd is, het is een conspiracy van de oeliminatie. TRU gaat nogsteeds goed maar bepaalde groepen willen het vernietigen.
  Moderator vrijdag 25 juli 2014 @ 11:51:10 #18
249559 crew  Lavenderr
pi_142713763
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Nou, ja. Dat dus. Probleem is natuurlijk wel dat het paranormale en het geloven daar in toch ergens in een taboe sfeer hangt en dit het beste gedeeld kan worden in een intieme persoonlijke omgeving.

Het maakt voor de mensen die in het paranormale geloven ook niet uit of de wetenschap of een religie de overhand heeft, verketterd worden ze toch wel :P. :{.
Dat was in 2011 ook zo en toch liepen de topics als een trein.
Types als Michielos , Flammie , Bassos, JP, Darkwolf en LED_ waren *kuch ook sceptici maar de views waren hemelhoog.
  Moderator vrijdag 25 juli 2014 @ 11:51:58 #19
249559 crew  Lavenderr
pi_142713783
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:50 schreef Pinzon het volgende:
Ik denk dat het plaatje gemanipuleerd is, het is een conspiracy van de oeliminatie. TRU gaat nogsteeds goed maar bepaalde groepen willen het vernietigen.
Nee hoor, de Illuminati houdt zich op in BNW, die bemoeit zich niet met TRU.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:57:53 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142713950
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat was in 2011 ook zo en toch liepen de topics als een trein.
Types als Michielos , Flammie , Bassos, JP, Darkwolf en LED_ waren *kuch ook sceptici maar de views waren hemelhoog.
Het lijkt er nu alleen op dat de sceptici definitief 'gewonnen' hebben en hun prijs is een gestorven TRU waar niemand meer iets persoonlijks durft te delen. En dat is jammer. en 2011 was ook nog niet eens een top tijd voor TRU verder maar de historie van FOK!stats gingen niet verder en het maakte mijn punt al wel duidelijk zeg maar :P. Omdat de balans zoek is tussen de sceptici (zoals ze hier zijn) en de mensen die er wel voor open staan is er ook helemaal geen synergie meer. Maar aan de andere kant is het misschien ook niet werkbaar om een bepaald balans te blijven forceren als de rest van de omgeving (FOK!) het niet toelaat (door de aantallen gebruikers, niet per se door een beleid of zo)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator vrijdag 25 juli 2014 @ 12:00:20 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_142714012
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Het lijkt er nu alleen op dat de sceptici definitief 'gewonnen' hebben en hun prijs is een gestorven TRU waar niemand meer iets persoonlijks durft te delen. En dat is jammer. en 2011 was ook nog niet eens een top tijd voor TRU verder maar de historie van FOK!stats gingen niet verder en het maakte mijn punt al wel duidelijk zeg maar :P. Omdat de balans zoek is tussen de sceptici (zoals ze hier zijn) en de mensen die er wel voor open staan is er ook helemaal geen synergie meer. Maar aan de andere kant is het misschien ook niet werkbaar om een bepaald balans te blijven forceren als de rest van de omgeving (FOK!) het niet toelaat (door de aantallen gebruikers, niet per se door een beleid of zo)
Daar ben ik het mee eens. Geen synergie meer.
Ben ook bang dat de glorietijden niet meer terugkeren.
pi_142715443
Waarom die piek op 14-09-2011
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:15:16 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142716210
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:50 schreef Fokker89 het volgende:
Waarom die piek op 14-09-2011
Dat was 25-8 en 26-8

En de zoekfunctie geeft aan dat dromenvanger ( daar hunter.h4) even uit zijn plaat aan het gaan was.

Klik hier voor de zoeklink :P http://goo.gl/H6P8jo
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_142716447
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Het leeft zeker nog wel bij mensen...
Mensen die stellen dat iets leeft bij mensen... :')
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:25:11 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142716497
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:23 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Mensen die stellen dat iets leeft bij mensen... :')
Tukkers die er niet mee om kunnen gaan.... :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')