abonnement Unibet Coolblue
pi_142707437
Heb ik me toch een beetje mee verkeken. Heb meerdere NES-consoles maar had geen Amerikaanse, dus NTSC-spellen kon wel maar even vaak ook niet middels converter PAL <=> NTSC dus heb maar een Amerikaan gekocht voor een net prijsje om van dat gedonder af te zijn.

Nu DACHT ik met mijn slimme kop wel even een adapter van een Europese NES te gebruiken immers 9 volt = 9 volt dus geen gekloot met stekkers ook :)

Blijkt alleen dat de Amerikaanse versie (het zal weer niet) een andere aansluiting heeft dan de Europese.
Dus moet waarschijnlijk iets van een stroomomvormer gaan gebruiken, verloopstekker USA => Europa of iets dergelijks.

Iemand een suggestie hoe ik dit het beste en goedkoopste kan oplossen?
blablablabla
  vrijdag 25 juli 2014 @ 03:40:49 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142707972
Ik zou de adapter van de Amerikaanse NES kopen op eBay en voor drie euro zo'n verloopje bij de Action kopen die de Amerikaanse stekker omzet naar een Europese.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_142708105
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 03:40 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik zou de adapter van de Amerikaanse NES kopen op eBay en voor drie euro zo'n verloopje bij de Action kopen die de Amerikaanse stekker omzet naar een Europese.
Heb de originele Amerikaanse adapter er bij maar volgens zo'n gast op Youtube kan het niet omdat de Amerikanen met andere voltages werken, dus de adapter-output blijft welliswaar gelijk maar je kan geen 220V dan blaas je de adapter op.



Ben aan het kijken voor zoiets maar dan een Europese variant.
blablablabla
pi_142708151
Hmmmm denk je dat ik hem hiermee aan de praat kan krijgen.

http://www.retrogamewinke(...)-de-SNES-of-NES.html
blablablabla
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:45:26 #5
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_142726135
emulator :Y)
enige wat ontbreekt is de retro-experience

als je de cassettes hebt, dan is het downloaden van roms legaal.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:00:53 #6
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_142754781
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 03:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb de originele Amerikaanse adapter er bij maar volgens zo'n gast op Youtube kan het niet omdat de Amerikanen met andere voltages werken, dus de adapter-output blijft welliswaar gelijk maar je kan geen 220V dan blaas je de adapter op.

[ afbeelding ]

Ben aan het kijken voor zoiets maar dan een Europese variant.
Toevallig een fotootje van het plakplaatje op de Amerikaanse adapter? Volgens mij is het hele idee van een adapter namelijk dat die het een en ander omvormt. Als adapters geen 220 kunnen omzetten zouden er ondertussen al aardig wat Amerikanen op vakantie met een opgeblazen iPhone oplader moeten zijn...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_142760820
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:45 schreef Manke het volgende:
emulator :Y)
enige wat ontbreekt is de retro-experience

als je de cassettes hebt, dan is het downloaden van roms legaal.
Emulator's sucks. Dat noem ik nou niet verzamelen :r

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 02:47 schreef Elan het volgende:
Heb ik me toch een beetje mee verkeken. Heb meerdere NES-consoles maar had geen Amerikaanse, dus NTSC-spellen kon wel maar even vaak ook niet middels converter PAL <=> NTSC dus heb maar een Amerikaan gekocht voor een net prijsje om van dat gedonder af te zijn.

Nu DACHT ik met mijn slimme kop wel even een adapter van een Europese NES te gebruiken immers 9 volt = 9 volt dus geen gekloot met stekkers ook :)

Blijkt alleen dat de Amerikaanse versie (het zal weer niet) een andere aansluiting heeft dan de Europese.
Dus moet waarschijnlijk iets van een stroomomvormer gaan gebruiken, verloopstekker USA => Europa of iets dergelijks.

Iemand een suggestie hoe ik dit het beste en goedkoopste kan oplossen?
Je kunt echter ook Tulpkabels kopen. Je weet wel rood wit geel. Aan de rechterkant zit een tulpaansluiting voor de NES weet niet of je dat ook hebt. Maar ik zeg het eventjes. Ik snap ook niet zoveel over het gebruik van NTSC naar PAL. Ikzelf heb een super famicom. En ander japanse systemen. Dus je kunt aan mij heel veel dingen vragen. Japan gebruikt ook NTSC.
pi_142783275
Let even heel goed op, want sommige NES/Famicoms werken met AC en andere met DC. Dus 9 volt is zeker niet altijd hetzelfde als 9V ;)

De amerikaanse omvormer met alleen een andere plug hier in de stroom stoppen werkt alleen als de adapter zowel 110 als 220 volt aan kan. Veel moderne apparatuur kan dat wel, maar ik vermoed de NES/Famicom niet

Het makkeljikste is natuurlijk om dan een omvormer naar 110Volt te gebruiken en daar de adapter in te stoppen: http://www.allekabels.nl/(...)Dn5b8CFYfJtAod3iAALQ

Let er op dat het wel 50Hz blijft met zo'n omvormer, omvormen naar 60Hz is nog een flinke stap lastiger. Wellicht even goed uitzoeken welke polariteit, frequency (in geval van ac), ac of dc en hoeveel volt de Famicom wil en dan zelf een stekker aan een geschikte adapter solderen?
pi_142783378
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 04:06 schreef Elan het volgende:
Hmmmm denk je dat ik hem hiermee aan de praat kan krijgen.

http://www.retrogamewinke(...)-de-SNES-of-NES.html
Die zou niet werken als je Amerikaanse NES inderdaad AC is ipv DC. Die adapter in de link is 9V DC.
pi_142783603
Deze zou denk ik wel werken: http://www.ebay.com/itm/9(...)&hash=item27bc49dc81

Alleen nog een plugje nodig om de rare pootjes om te vormen naar een EU stekker, maar die kan je overal krijgen. Maar de adapter zet 220V om naar 9V wisselspanning. Wel nog steeds 50Hz vermoed ik, maar dat zal niet veel verschil maken.

En hier nog eentje die zeggen de juiste te kunnen leveren: http://www.ebay.com/itm/9(...)&hash=item20d1a6dc07 (If you need input AC220-240V adapter, we do hanve. Please contact us for help. We can provide it to fit your local voltage input and wall outlet socket. Thanks.)
  zondag 27 juli 2014 @ 18:12:07 #11
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_142784434
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:43 schreef gamemastermaarten het volgende:

[..]

Emulator's sucks. Dat noem ik nou niet verzamelen :r

[..]

hoezo? als je het spel toch al als cassette in je verzameling hebt? het spel blijft het zelfde.
ik gebruik emulators omdat ik de spellen wil spelen, niet omdat ik een verzamelaar ben, maar dat verschilt per persoon :) .
pi_142834220
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:43 schreef gamemastermaarten het volgende:

[..]

Emulator's sucks. Dat noem ik nou niet verzamelen :r

[..]

Je kunt echter ook Tulpkabels kopen. Je weet wel rood wit geel. Aan de rechterkant zit een tulpaansluiting voor de NES weet niet of je dat ook hebt. Maar ik zeg het eventjes. Ik snap ook niet zoveel over het gebruik van NTSC naar PAL. Ikzelf heb een super famicom. En ander japanse systemen. Dus je kunt aan mij heel veel dingen vragen. Japan gebruikt ook NTSC.
Het was meer voor de stroomtoevoer zeg maar want naar de tv is geen probleem via antenne werkt dat prima en de NTSC SNES gaat via RGB, maar heb iets gevonden in Duitsland wat ik na de vakantie even ga bestellen.

http://onfox.de/Netzteil-(...)r-Nintendo-NTSC-NEU/

Moet alleen even kijken of de SNES dezelfde stroomtoevoer heeft als de NES maar bij de Europese variant is wel het geval toch?
blablablabla
pi_142834385
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:34 schreef Sannr_ het volgende:
Let even heel goed op, want sommige NES/Famicoms werken met AC en andere met DC. Dus 9 volt is zeker niet altijd hetzelfde als 9V ;)

De amerikaanse omvormer met alleen een andere plug hier in de stroom stoppen werkt alleen als de adapter zowel 110 als 220 volt aan kan. Veel moderne apparatuur kan dat wel, maar ik vermoed de NES/Famicom niet

Het makkeljikste is natuurlijk om dan een omvormer naar 110Volt te gebruiken en daar de adapter in te stoppen: http://www.allekabels.nl/(...)Dn5b8CFYfJtAod3iAALQ

Let er op dat het wel 50Hz blijft met zo'n omvormer, omvormen naar 60Hz is nog een flinke stap lastiger. Wellicht even goed uitzoeken welke polariteit, frequency (in geval van ac), ac of dc en hoeveel volt de Famicom wil en dan zelf een stekker aan een geschikte adapter solderen?
Thanks dat is goed om te weten!
Mocht het niets worden met die adapter dan kan ik altijd dit proberen.

Is dat gewoon een kwestie van de stekker in de omvormer knallen en klaar of zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?
blablablabla
pi_142853500
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Het was meer voor de stroomtoevoer zeg maar want naar de tv is geen probleem via antenne werkt dat prima en de NTSC SNES gaat via RGB, maar heb iets gevonden in Duitsland wat ik na de vakantie even ga bestellen.

http://onfox.de/Netzteil-(...)r-Nintendo-NTSC-NEU/

Moet alleen even kijken of de SNES dezelfde stroomtoevoer heeft als de NES maar bij de Europese variant is wel het geval toch?
Oh stroom natuurlijk. Koop een omvormer van 110v en 100w. Let op japanse spelcomputers gebruiken 100v en als je de stekker in een 110v doet kun je maar 4 uren spelen en dan moet je het uitzetten. Maar jij hebt een NTSC nes en dat is amerikaans. Dus moet je een 110v naar 220v omvormer hebben *)
pi_142853850
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:08 schreef gamemastermaarten het volgende:

[..]

Oh stroom natuurlijk. Koop een omvormer van 110v en 100w. Let op japanse spelcomputers gebruiken 100v en als je de stekker in een 110v doet kun je maar 4 uren spelen en dan moet je het uitzetten. Maar jij hebt een NTSC nes en dat is amerikaans. Dus moet je een 110v naar 220v omvormer hebben *)
Oh dat is wel even zeer waardevol om te weten van die Famicom thanks ^O^
blablablabla
pi_145438564
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh dat is wel even zeer waardevol om te weten van die Famicom thanks ^O^
Ja. Maar Japanse systemen gebruiken 100v. En Noord Amerikaanse systemen gebruiken 110v. Bijv Sega Genesis en Turbografx. Maar rond Japanse systemen gebruiken 100v. Bijv de MSX licht eraan welk regio het is. Of PC Engine en Neo Geo AES of CD. Je moet net even zoeken. Hoe het ding eruit ziet. Bij NES MSX Neo Geo AES Gamecube of WII. Moet je even goed kijken hoeveel stroom de systeem gebruikt. En dan de voltage plug erin stoppen.
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:14:35 #17
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_145502211
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 02:47 schreef Elan het volgende:
Heb ik me toch een beetje mee verkeken. Heb meerdere NES-consoles maar had geen Amerikaanse, dus NTSC-spellen kon wel maar even vaak ook niet middels converter PAL <=> NTSC dus heb maar een Amerikaan gekocht voor een net prijsje om van dat gedonder af te zijn.

Nu DACHT ik met mijn slimme kop wel even een adapter van een Europese NES te gebruiken immers 9 volt = 9 volt dus geen gekloot met stekkers ook :)

Blijkt alleen dat de Amerikaanse versie (het zal weer niet) een andere aansluiting heeft dan de Europese.
Dus moet waarschijnlijk iets van een stroomomvormer gaan gebruiken, verloopstekker USA => Europa of iets dergelijks.

Iemand een suggestie hoe ik dit het beste en goedkoopste kan oplossen?
Regiolock verwijderen is geen optie? Of wil je gewoon voor de verzameling (je zegt dat je meerdere NESsen hebt) ook een Amerikaanse NES hebben?

(Heb zelf ook zowel een PAL als NSTC SNES staan, daar niet van)
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:23:11 #18
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_145505401
Toen ik vroeger een NES had, liet ik hem 'ombouwen', dan kon je er Amerikaanse spellen op spelen.
pi_145514918
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:14 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Regiolock verwijderen is geen optie? Of wil je gewoon voor de verzameling (je zegt dat je meerdere NESsen hebt) ook een Amerikaanse NES hebben?
(Heb zelf ook zowel een PAL als NSTC SNES staan, daar niet van)
Kwestie van een paar pinnetjes los freubelen :+

Heb nu een NES waarbij dit gedaan is en aan de voorzijde zit een schakelaar dus kun je zo wisselen tussen PAL en NTSC.

Heb ook een Amerikaanse SNES gekocht, dan kun je dus gewoon NTSC-games spelen en je speelt op 60 hz wat veel fijner is i.m.o. .
Dat werkt met een blok wat je op je stekker zet die de stroom omvormt, wordt wel superwarm maar werkt goed zal binnenkort ff wat foto's uploaden is wel tof.
blablablabla
pi_145530971
Ik heb ook een Amerikaanse NES waar ik zo'n blok tussen heb zitten. Werkt perfect.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')