abonnement Unibet Coolblue
pi_142702507
Dit vroeg ik me plotseling af. Velen zullen nu denken: 'Omdat iedereens smaak verschilt duh :')' en dat is correct.

Toch is het zo, dat we dus niet allemaal op 'evolutionair gezien' het beste mannetje/vrouwtje vallen. De een valt op lang en de ander op klein. Blond vs brunette, dik vs dun en ga zo maar door. In de dierenwereld zijn de grootste en sterkste de beste keus omdat je dan voor een beter nageslacht verzekerd bent. Bij mensen verschilt de smaak juist heel erg.

Ik vraag me af waarom deze verschillende 'voorkeuren' zijn ontstaan bij de mensheid.
Als voorbeeld, vallen niet alle mannen op 'grote' vrouwen (Ik wel, maar dat terzijde). Evolutionair gezien zou juist een grotere vrouw voor een beter nageslacht zorgen. :P
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:31:55 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_142702571
Omdat wij niet als een stel apen door de jungle heen slingeren maar fatsoenlijk na kunnen denken, niet alleen op uiterlijk afgaan én in andere sociale kringen verkeren dan een groep apen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_142702580
Zelfvertrouwen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:32:15 #4
155345 vinnieboy
#deadprez4mod
pi_142702581
Ik val op dikkerdjes met een kaal geschoren kop :D
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
pi_142702804
Omdat anders de lelijke mensen altijd alleen blijven.
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:39:30 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_142702872
Omdat iedereen een andere manier heeft van naar de wereld kijken en daarom andere dingen leuk en aantrekkelijk vind.
pi_142703163
omdat het gewoon zo is
....stiekem toch wel....
  vrijdag 25 juli 2014 @ 06:37:10 #8
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_142708795
Er zijn wel degelijk duidelijke normen te vinden in de seksuele voorkeur van mensen, en deze hebben ons ook beïnvloed door de jaren heen. Zo zijn intelligentie en uiterlijk belangrijke factoren voor mensen om op te selecteren, al dan niet bewust. Natuurlijk zijn er zat verschillen, maar die heb je bij de dieren ook en zorgt voor goede diversiteit.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_142713644
waarom vindt de één appeltaart het lekkerste stukje taart en de andere mokkataart??
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:48:32 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_142713682
Hoewel je gelijk hebt als je praat over de dierenwereld, lijkt er bij de mens geen seksuele selectie meer op te treden tegenwoordig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 25 juli 2014 @ 12:01:30 #11
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_142714039
Ik kan je vertellen dat ik niet homo ben uit keuze of zo.
Wat ik wel kan verklappen is dat veel stereotype gedrag bij homo's (verwijfd praten; verwijfd lopen, verwijfde handgebaartjes) aangeleerd is. Niet bij alle, wel bij vele.

Ik heb eens gelezen op een forum dat een tandarts in Amerika als hij patiënten moet verdoven en hij heeft een gay als patient die op die typische verwijfde manier praat dat hij meteen nadat hij uit de verdoving komt, zijn natuurlijke stem heeft en pas als hij 100% bij zijn positieven is weer over gaat op de aangeleerde stem.
pi_142758063
Omdat dieren doorgaans enkel tijdens een paar seizoen samenkomen (okay, niet allemaal, maar in zo'n geval wordt er ook weer gelet op glanzende en meest kleurrijke veren enzo) en daarna hun eigen weg weer gaan en na het uitkakken al binnen een paar maanden tot een jaar of drie op hun eigen poten komen te staan.

Bij mensen wonen ze tot hun 25ste thuis in een beschermde omgeving en alles wordt toch wel betaald door de overheid dus dat overleven is bij ons niet zo nodig en dan kun je letten op waar jouw piemel van omhoog komt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2014 20:16:24 ]
pi_142771893
Omdat wij allemaal anders zijn !!!
pi_142773817
Is er niet.

We willen allemaal neuken met Shakira. Maar elke man die niet een vrouw fixt die op haar lijkt doet zichzelf gewoon tekort en gebruikt als smoesje op anders te vallen. Hetzelfde geld voor vrouwen. Lelijke vrouwen met loserachtige mannen en knappe vrouwen met echte mannen.
pi_142773914
en homofiele mannen of homofiele vrouwen die niet ook op mannen vallen zijn gewoon muilezels. Ze voegen niks toe, fout van de natuur.
  zondag 27 juli 2014 @ 12:52:10 #16
392575 AbidIsmaili
Sex, blowen en feesten!
pi_142775259
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:47 schreef fightclubTyler het volgende:
Is er niet.

We willen allemaal neuken met Shakira. Maar elke man die niet een vrouw fixt die op haar lijkt doet zichzelf gewoon tekort en gebruikt als smoesje op anders te vallen. Hetzelfde geld voor vrouwen. Lelijke vrouwen met loserachtige mannen en knappe vrouwen met echte mannen.
Je hebt een punt. Een lelijke man wil ook sex, dus doet gigantisch veel consessies. Hij zal dus vriendin hebben die eigenlijk pas zijn miljoenste keus is.
Want de lekkerste vrouwen zullen alleen voor lelijk kiezen als de man heel rijk is.
Idem in de homo wereld.
pi_142776809
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:52 schreef AbidIsmaili het volgende:

[..]

Je hebt een punt. Een lelijke man wil ook sex, dus doet gigantisch veel consessies. Hij zal dus vriendin hebben die eigenlijk pas zijn miljoenste keus is.
Want de lekkerste vrouwen zullen alleen voor lelijk kiezen als de man heel rijk is.
Idem in de homo wereld.
Shakira is even een voorbeeldje natuurlijk. Maar elke man wil seks met Shakira (als hij niet getrouwd is of andere vage redenen), maar niet elke man wil seks met een dik wijf. Zo werkt dat ook bij de vrouwen. Elke vrouw wil seks met Leonardo Di caprio. Dus voorkeuren zijn altijd gewoon hetzelfde.

Ik ben het niet met je eens met de heel rijk, maargoed dat is een andere discussie.
pi_142784646
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 13:46 schreef fightclubTyler het volgende:

[..]

Shakira is even een voorbeeldje natuurlijk. Maar elke man wil seks met Shakira (als hij niet getrouwd is of andere vage redenen), maar niet elke man wil seks met een dik wijf. Zo werkt dat ook bij de vrouwen. Elke vrouw wil seks met Leonardo Di caprio. Dus voorkeuren zijn altijd gewoon hetzelfde.

Ik ben het niet met je eens met de heel rijk, maargoed dat is een andere discussie.
Leonardo DiCaprio is niet knap ofzo hoor, kom met een beter vb :P

Trouwens, ik ken toevallig wel één man die geen seks wou en wilt met Shakira :P
pi_142784952
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:17 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Leonardo DiCaprio is niet knap ofzo hoor, kom met een beter vb :P

Trouwens, ik ken toevallig wel één man die geen seks wou en wilt met Shakira :P
:{
pi_142785254
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:26 schreef fightclubTyler het volgende:

[..]

:{
Oh, ik was vergeten te vermelden dat hij geen homo was en is. Niet iedereen valt fysiek voor dezelfde persoon of personen. Voorkeuren niet altijd hetzelfde :P
pi_142785292
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:36 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Oh, ik was vergeten te vermelden dat hij geen homo was en is. Niet iedereen valt fysiek voor dezelfde persoon of personen. Voorkeuren niet altijd hetzelfde :P
yea...
  zondag 27 juli 2014 @ 18:40:42 #22
424509 Wilgekatje
niet uit de wilg te kijken
pi_142785343
Zelfs evolutionair is diversiteit in seksuele selectie belangrijk. Als iedereen op hetzelfde type zou vallen, zou er weinig verscheidenheid tussen mensen meer zijn. In de bekende zin 'survival of the fittest' betekent dat 'fittest' niet wie het sterkst/fitst is, maar in hoeverre men zich aan kan passen aan de omgeving. Diversiteit zorgt ervoor dat er veel verschillende types mensen komen en dat komt ons aanpassingsvermogen ten goede.
Mensen zijn gelukkig complexe wezens, die de wereld allemaal net iets anders interpreteren. Daardoor vindt de één juist slank en de ander juist dik/stevig aantrekkelijk, terwijl zij het beiden als vruchtbaar/gezond interpreteren. Tegelijkertijd zijn er wel bepaalde types waar mensen boven gemiddeld vaak op vallen (zoals mensen met een symmetrisch gezicht), vaak omdat deze als gezond/vruchtbaar overkomen.

Wat ik zelf wel interessant vind is dat ik op intelligente mannen val, liefst intelligenter dan ikzelf. Dit klinkt dusdanig afschuwelijk dat ik zoiets nooit in real life tegen mensen zou durven zeggen. Ik schaam me er zelfs voor. Maar ik kan er niks aan doen. Mannen die écht weten waar ze praten, die snel problemen kunnen oplossen, die weinig clues nodig hebben om informatie uit te herleiden, die verbanden kunnen leggen daar waar ik ze nog niet zag… big time turn-on. En hoewel een intelligente man in een relatie natuurlijk handig is, merk ik dat het vooral een seksuele aantrekkingskracht is die ze op me uitoefenen. Waarschijnlijk zit ergens in mijn genen of persoonlijkheid de link tussen intelligentie en 'evolutionary fitness'.
pi_142785467
Uiteindelijk zullen de meeste mensen vallen op een partner die er gezond uit ziet. Te dun is niet gezond, te dik al helemaal niet. Veel vrouwen willen graag een man die groter/sterker is en mannen willen vaak een vrouw die kleiner is. Haarkleur is vaak een kwestie van smaak, net als kleur ogen, al heb ik wel een vermoeden dat mensen vaak vallen op iemand een andere haarkleur en kleur ogen, dit wellicht om de genetische variatie te bevorderen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 27 juli 2014 @ 18:50:03 #24
424509 Wilgekatje
niet uit de wilg te kijken
pi_142785626
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:44 schreef Shreyas het volgende:
Uiteindelijk zullen de meeste mensen vallen op een partner die er gezond uit ziet. Te dun is niet gezond, te dik al helemaal niet. Veel vrouwen willen graag een man die groter/sterker is en mannen willen vaak een vrouw die kleiner is. Haarkleur is vaak een kwestie van smaak, net als kleur ogen, al heb ik wel een vermoeden dat mensen vaak vallen op iemand een andere haarkleur en kleur ogen, dit wellicht om de genetische variatie te bevorderen.
Mannen vallen gemiddeld vaker op blond haar, omdat dat gemiddeld zachter is.
Gemiddeld aantal haren op het hoofd van een blondine: 140 000. Op een brunette: 110 000. Op een vrouw met zwart haar: 108 000. En op het hoofd van een vrouw met rood haar: 90 000.
Mensen die dit niet weten, zien/voelen dit onbewust toch aan.
Hoe meer haar, hoe zachter het namelijk aanvoelt. Zacht is vrouwelijk. Daar komt de voorkeur van oorsprong vandaan. Voor de rest springen veel mensen simpelweg op de bandwagon omdat de gulden regel 'wat populair is, is aantrekkelijk' toch wel de grootste rol speelt.
pi_142785694
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:50 schreef Wilgekatje het volgende:

[..]

Mannen vallen gemiddeld vaker op blond haar, omdat dat gemiddeld zachter is.
Gemiddeld aantal haren op het hoofd van een blondine: 140 000. Op een brunette: 110 000. Op een vrouw met zwart haar: 108 000. En op het hoofd van een vrouw met rood haar: 90 000.
Mensen die dit niet weten, zien/voelen dit onbewust toch aan.
In Nederland/Europa heb je gelijk, maar in veel andere landen is zwart haar of rood haar veel populairder.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')