abonnement Unibet Coolblue
pi_142697468
Laatste updates

• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers.
• Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven.
Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden.
Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html





Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.


De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:







Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident


Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142697513
Kan iemand mij die onderste paragraaf van die brief uitleggen?

quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:46 schreef DeJori het volgende: Voor de cynici is hier een directe link naar de website van BuZa: http://www.rijksoverheid.(...)d-van-zaken-mh17.pdf
Welke voltallige missie in september?
Make my day!
pi_142697516
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:40 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik was niet geheel serieus, maar bedankt voor de info.
nee dat snapte ik :P
maar toch geplaatst i.v.m. duidelijkheid :s)
pi_142697522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:46 schreef Snoepje5 het volgende:
Marechaussee: u mag hier niet komen. Ga terug.
Seperatist: wat zeg je nou man zonder geweertje. Had je wat dan?
Marechaussee: uhh ohh.. Sorry.

Nut van onbewapende man zie ik dus niet.
Zo gaan ze dan ook niet werken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:48:51 #5
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142697537
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het wel weer keurig Nederlands. We gaan pressie zetten met ongewapende blozende boerenzonen.
Doet de marechaussee nog niet aan positieve discriminatie, zoals de politie? Dan zouden we namelijk met lesbische, allochtone vrouwen met een arbeidshandicap gaan.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142697603
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:48 schreef agter het volgende:
Kan iemand mij die onderste paragraaf van die brief uitleggen?

[..]

Welke voltallige missie in september?
Dat gaat over dat EUAM Ukraine, een soort OVSE-plus als ik het zo lees. Los van de Nederlandse missie, vandaar ook dat ze al op de 15e begonnen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:50:36 #7
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142697608
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:48 schreef agter het volgende:
Kan iemand mij die onderste paragraaf van die brief uitleggen?

[..]

Welke voltallige missie in september?
Dat heeft betrekking op een andere missie die al gepland staat.
Die EU advisory missie. Maar die missie op zich heeft niets met de ramp te maken.
Moest het ook even 3x lezen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_142697613
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:46 schreef superworm het volgende:

[..]

"Opvallend veel baby's in zomer van 2015 heten Pjotr."
Pjotr :')

quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:47 schreef CrashO het volgende:

[..]

17 - 45 jaar
Ben helaas zo kippig als wat
Woord.
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:50:55 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142697626
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:48 schreef agter het volgende:
Kan iemand mij die onderste paragraaf van die brief uitleggen?

[..]

Welke voltallige missie in september?
gaat de overheid weer eens iets verstandigs doen met een missie ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_142697637
Maar we gaan dus mensen zonder wapens sturen? Wanneer moeten die daar aanwezig zijn? Ik neem aan dat er ook een team commando's om de hoek klaar staat om eventueel bij nood te hulp te schieten?
pi_142697674
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:51 schreef kurk_droog het volgende:
Maar we gaan dus mensen zonder wapens sturen? Wanneer moeten die daar aanwezig zijn? Ik neem aan dat er ook een team commando's om de hoek klaar staat om eventueel bij nood te hulp te schieten?
Jup, om de hoek in Rusland staat genoeg klaar om te schieten :Y
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:52:00 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142697677
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:51 schreef kurk_droog het volgende:
Maar we gaan dus mensen zonder wapens sturen? Wanneer moeten die daar aanwezig zijn? Ik neem aan dat er ook een team commando's om de hoek klaar staat om eventueel bij nood te hulp te schieten?
afgeschoten te worden bedoel je
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_142697679
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:50 schreef Midnight_snack het volgende:
Ben helaas zo kippig als wat
Er zit zoiezo nog wel een medische keuring aan vast. Optie voor de rest van de fokkers is dus zorgen dat je morbide obesitas bent voordat je opgeroepen word :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2014 21:52:15 ]
pi_142697703
Ongewapende marechaussees, dat klinkt mij nou niet echt goed in de oren dan kan je ze beter thuis laten en verdere provocatie voorkomen. We zullen zien, ze zullen er hopelijk een analyse op los hebben gelaten en over meer informatie beschikken dan ik.
pi_142697712
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:52 schreef CrashO het volgende:

[..]

Er zit zoiezo nog wel een medische keuring aan vast. Optie voor de rest van de fokkers is dus zorgen dat je morbide obesitas bent voordat je opgeroepen word :P
Ik pak nog even een zak chips en een fles pils
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:52:46 #16
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142697716
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:48 schreef agter het volgende:
Kan iemand mij die onderste paragraaf van die brief uitleggen?

[..]

Welke voltallige missie in september?
Om alle misverstanden uit de wereld te helpen dan:

quote:
De Raad herhaalde zijn steun voor een vreedzame oplossing en de uitvoering van het vredesplan van president Poroshenko. De Raad benadrukte tevens het belang van een oprecht en duurzaam staakt-het-vuren van alle partijen. De Raad riep op tot een spoedige ontmoeting van de Trilaterale Contact Group met vertegenwoordigers van de separatistische groepen en herbevestigde het belang van effectief grensbeheer, waaronder door OVSE waarnemers, en de spoedige vrijlating van alle gijzelaars.
Het conflict in Oekraïne speelt al langer dan sinds 'onze' vliegtuigramp. Daarvoor is er een OVSE missie opgestart om het conflict daar waar te nemen. (Strijd tussen de rebellen en Kiev.)

Deze zin:

quote:
Op 15 juli jl. is in Kiev het kwartiermakers-team voor de missie aangetreden.
verwijst dus naar die OVSE missie. Die er al was en nu is verlengt naar aanleiding van deze ramp.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:52:46 #17
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_142697717
Als ik bij de Kmar zou werken zou ik echt niet blij zijn als je daar onbewapend naar toe word gestuurd :')
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_142697718
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:48 schreef agter het volgende:
Kan iemand mij die onderste paragraaf van die brief uitleggen?

[..]

Welke voltallige missie in september?
es kieken
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142697736
Mensen kunnen niet luisteren of wel? Ze gaan daar heen om te zoeken en ondersteuning bij berging. Ze komen daar niet om te beveiligen. Daar is de VN-resolutie voor die in ontwikkeling is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142697739
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:52 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Het is gewoon hulp voor het zoeken naar lijken en bewijs. Het is niet de bedoeling dat ze ook iets sturends gaan doen.
Maar ze zullen daar wel in uniform rondlopen en dat kan als een rode lap werken bij die rebellen.
pi_142697759
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

afgeschoten te worden bedoel je
Zijn ze te goed voor. Ik vraag mij alleen af als zterdag die resolutie pas is dan moeten die 40 man vandaag / morgen toch al vliegen?
  Redactie Frontpage donderdag 24 juli 2014 @ 21:54:22 #22
145738 superworm
is erbij
pi_142697808
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:50 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Pjotr :')

Anders een mooi boek hoor, van Jan Terlouw.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_142697824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:53 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Maar ze zullen daar wel in uniform rondlopen en dat kan als een rode lap werken bij die rebellen.
Wilden zijn het. Wilden.
Wacht, het zijn beesten, wilde beesten die alleen maar uit zijn op bloed en de dood
pi_142697825
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:47 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het waren nooit goede bedoelingen. Het waren altijd een soort waarschuwingen: "pas op, we zijn er nog en kunnen jullie bereiken"
Maar de Quick Reaction Alert reageert altijd pijlsnel met een "en we kunnen jullie neerhalen indien nodig"
Er is nooit echt een gevaarlijk incident geweest, maar het is duidelijk een staaltje militaire tanden laten zien van beide zijdes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Quick_Reaction_Alert

2009
24 november: Twee F-16 onderscheppen twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 MS die richting het Nederlands luchtruim vlogen zonder hun identiteit bekend te maken. De Deense luchtmacht volgde de vliegtuigen al tot de grens van het Deense luchtruim. De RAF nam de begeleiding over nadat de vliegtuigen het luchtruim waarvoor Nederland binnen de NAVO verantwoordelijk is, verlieten.

2010
16 September: 2 Russische bommenwerpers van het type TU-95 MS naderen het Nederlandse luchtruim. De Duitse collega's waren eerder ter plaatse en namen het over.
19 Oktober: Twee F-16's onderscheppen twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 MS die boven Nederlands luchtruim vliegen. Er kon geen contact gemaakt worden. Duitse vliegtuigen nemen het later over.

2011
20 januari: Twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 MS zijn in de nacht van woensdag op donderdag onderschept door twee Nederlandse F-16's. De Russen werden op dat moment al in de gaten gehouden door de Noorse en Deense luchtmacht.
7 juni : Twee Russische toestellen van het type Tupolev Tu-95 (Bear) worden boven de Noordzee onderschept.
17 augustus : Twee Russische toestellen van het type Tupolev Tu-95 (Bear) worden wederom boven de Noordzee onderschept. Ook nu bogen de Russische vliegtuigen na de onderschepping af richting het westen, waar jachtvliegtuigen van de Royal Air Force de achtervolging overnamen.
11 oktober : In de middag worden twee Russische bommenwerpers Tupolev Tu-95 onderschept. De Russen waren het Nederlandse luchtruim binnengevlogen zonder hun identiteit bekend te maken. Nadat ze het Nederlandse luchtruim hadden verlaten, hebben Deense vliegtuigen de taak overgenomen. Voordat de Russische Bear T-95 H vliegtuigen het luchtruim bereikten waarvoor Nederland binnen de NAVO verantwoordelijk is, hielden twee Engelse jachtvliegtuigen de Russen al in de gaten.

2012
11 september: Nederlandse F-16's van vliegbasis Volkel hebben twee Russische bommenwerpers onderschept. De toestellen van het type Tupolev Tu-95 vlogen boven de Noordzee zonder hun identiteit bekend te maken.[5]

2013
21 maart: Twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 MS worden boven de Noordzee onderschept door twee F-16-gevechtsvliegtuigen met hulp van Britse gevechtstoestellen.
10 september: Twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 naderen het Nederlandse luchtruim en twee F-16-gevechtsvliegtuigen worden vanaf luchthaven Volkel ingezet om de bommenwerpers te onderscheppen.

2014
23 april: Twee Russische bommenwerpers van het type TU-95 naderen het Nederlandse luchtruim en twee F-16-gevechtsvliegtuigen worden vanaf luchthaven Volkel ingezet om de bommenwerpers te onderscheppen. Ze worden verder begeleid door Deense en Britse gevechtstoestellen.

Wtf, een jaarlijks terugkerend fenomeen :'). Is hier meer over bekend? Zijn er geen gevolgen oid? :?
pi_142697829
quote:
99s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:52 schreef CrashO het volgende:

[..]

Er zit zoiezo nog wel een medische keuring aan vast. Optie voor de rest van de fokkers is dus zorgen dat je morbide obesitas bent voordat je opgeroepen word :P
Er is toch ook wel psychologisch gedeelte in die keuring? Dan hoeven de fokkers zich in ieder geval niet vol te vreten :')
Woord.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')