abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_142691167


Welkom in het FOK! als club topic.

Dit topic is geboren in het algemeen bekende FOK! als speler topic voor Football Manager 2014. Waar we in genoemde topic ons zelf transformeren naar een speler in FM14, zo gaan we in dit topic als club aan de slag.



In Football Manager wordt een uitgebreide database aangemaakt met het compleet nieuw gevormde Fokland. Door middel van een host worden updates gegeven over het spelverloop. De host gaat clubloos op vakantie en zal geen invloed uitoefenen op het verloop.

De volgende users zijn bezig om dit concept tot een succes te maken: Sejt, PierreTT, Super-B, Hobbel_Rob

SPOILER: Wikipedia van Fokland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Het idee is om Fok! users te laten inschrijven in een nieuwe competitie. Als deel van de inschrijving zal je een complete club moeten maken en spelers moeten "kopen".
Wees gerust, de inschrijving is zo makkelijk mogelijk gemaakt, maar je moet wel de regels en aanwijzigingen goed doorlezen.

Iedere deelnemer mag 1 club aanmaken op het Fok! eiland. Daarnaast krijgt hij de beschikking over een transferbudget van £ 100.000.000. De waardes van spelers worden bepaald door de reallife website www.transfermarkt.co.uk.
Naast spelers zal je ook een manager aan moeten stellen, ticket prijzen stellen e.a.

Steden zijn gesticht op het eiland. Er zijn meerdere kranten, TV stations en radiozenders verhuist naar het eiland om verslag te doen van het voetbal.

Gestichte steden op Fok eiland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Media op Fok eiland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aangemaakte competities:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


• Het spel wordt gehost door één host per keer. De host kan de game overdragen aan een andere host naar gelang afspraak.
• De begindatum van het spel is Juli 2013. De einddatum is niet ingesteld.
• Het “Fok” land wordt aangemaakt in de FM editor. Ook steden, clubs, stadia en meer worden compleet aangemaakt.
• Elke deelnemer moet het inschrijvingsdocument downloaden, invullen en opsturen naar: fokalsclub@gmail.com
• Instructies voor in te vullen variabelen zullen gegeven worden als kommentaar in hetzelfde document.
• Er zijn 2 competities in Fokland, zijnde de 1e en 2e divisie. Er zijn 2 cups, zijnde de nationale beker (knockout rondes) en de Super Cup, waar de kampioen en bekerwinnaar voor eeuwige glorie vechten.
• Elke divisie bestaat uit 20 clubs. De nationale beker uit 32 clubs, waaronder alle 20 uit de 1e divisie en de top 12 uit de 2e divisie.
• Promotie is er voor de kampioen van de 2e divisie, plus 1 club die via een korte play-off van plaatsen 2 t/m 5 wint.
• Degradatie is er voor de hekkensluiter van de 1e divisie, plus 1 club die via een korte play-off van plaatsen 16 t/m 19 verliest.
• Geldprijzen zijn er voor de top 5 van de 1e divisie en de top 3 van de 2e divisie, echter zijn de laatstgenoemde veel lager.
• Deelnemers worden toegevoegd aan de 1e divisie. In geval van 20+ deelnemers, zullen deelnemers 21 en verder toegevoegd worden aan de 2e divisie.
• Elke club krijgt automatisch een reserve team en jeugdteam, die zullen ingevuld worden met fictieve spelers door FM.
• Het bedrag, dat over is van de 100 miljoen na de aankopen van spelers, wordt gestort op de bankrekening van de club. (kapitaal) Dit kan positieve invloed hebben op je financiën, verbeteringen van je faciliteiten, etc.
• De eerste transferwindow is bevroren. (begin tot 2 september 2013) Dit om te voorkomen dat je spelers direct weggekocht worden. Daarna zijn er pas transfers mogelijk.
• Bij aankoop van een speler zal het salaris 1:1 overgenomen worden naar je club. Dit heeft grote impact op de financiën van je club, dus houd dat in gedachten bij het kopen van spelers, zodat je niet direct falliet gaat.
De Fokland clubs zullen (nog) niet kunnen concurreren met de Manchester City's van de wereld.
• In het geval dat er 2 of meer deelnemers eenzelfde speler willen kopen, zal Sejt deze deelnemers op de hoogte hiervan stellen via PM of DM op Fok!
Hierna mogen deze deelnemers een eenmalig bod (in %) doen op deze speler. Dit bod is bindend. Het hoogste bod wint. Het geboden bedrag wordt dan afgetrokken van de 100 miljoen.
• Er mogen over alle deelnemers genomen maximaal 10 spelers van 1 club gekocht worden. Indien de 10 overschreden wordt, zal de organisatie deze deelnemers op de hoogte hiervan stellen via PM of DM op Fok!
Hierna mogen de deelnemers eenmalig extra bieden (in %) voor deze speler(s). Dit bod is bindend. De 10 hoogste % boden winnen. De overige zullen een nieuwe speler moeten zoeken.
• Nadat een deelnemer een dergelijke veiling verloren heeft en een nieuwe speler moet zoeken, gaat de regel van kracht dat er alleen een nieuwe speler gekocht mag worden, die nog niet gekocht is door andere deelnemers. Dit om een eindeloos veiling proces te voorkomen.

Competitie regels

Fok! 1e Divisie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok! 2e Divisie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok! Cup
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fok! Super Cup
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Je hoeft niet in het bezit te zijn van het spel Football Manager om mee te doen.

2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.

3. Wat is er nieuw in dit topic ten opzichte van het "Fok! als speler" topic?
In dit topic wordt een complete club, waar je spelers aan het begin aan toe moet voegen. In het "Fok! als speler" topic ben je één speler die zich gedurende 20 jaar ontwikkeld.

4. Moet ik hier veel tijd in steken?
Alleen bij de inschrijving moet je er even tijd in steken om alles in te vullen. Daarna kan je achterover leunen en de updates van de host lezen om te zien hoe het met je club gaat.

5. Kan mijn club promoveren of degraderen?
Ja. Er zijn 2 divisies in Fokland. Er is direct degradatie en promotie voor respectievelijk de nummer 20 van de 1e Divisie en nummer 1 van de 2e Divisie. Daarnaast degradeert er 1 club via degradatie play-offs voor plek 16 t/m 19 in de 1e Divisie en promoveert er 1 club via promotie play-offs voor plek 2 t/m 5 in de 2e Divisie.

6. Ik wil ook hosten. Kan dat?
Ja, je moet echter wel de officiële versie van FM14 bezitten. Daarnaast is een bepaalde inzet en passie voor het concept een grote plus. De host maakt het spel tot een succes!

7. Ik wil zelf een logo en shirts maken. Hoe doe ik dit?
Je club logo kan een willekeurige afbeelding van minstens 200x200 grootte zijn. Voeg de afbeelding toe aan je email met je inschrijving.
Shirts kan je designen met deze handige tool: link (Met dank aan Nick-GizMo)



Inschrijvingen zijn gesloten!!

Deelnemers 1e Divisie:
superniger (Sporting Nigerhaven)
Drizzt_DoUrden (FC Odin)
Hermanna (FC Broski)
Sejt (Settlers United)
Bow (Kopa FC)
IkeDubaku99 (Dubakunoord)
Swaytje (FC Sway)
Hobbel_Rob (RKVV Volharding)
Jorwol (FC De Koekenbakkers)
Roceco (Henk's Angels)
Aguero (Anglerfish FC)
SiebeJ (Orde van de Tempeliers)
Fylax (FC Fylax)
Ciscus (SC Ciscus)
ambiance (FC Schweinhund)
Super-B (Creme de la Creme)
DeHovenier (FC Red Forest)
44rdbei (FC Rode Sokken)
HamburgerHenk (Hamburger FC)
YouriNL (Umbria FC)

Deelnemers 2e Divisie:
TornadoDK (FC Wervelwind)
mvdk_ (FC Bruno Martins Indi)
Nick-GizMo (Schnitzeljungs)
PierreTT (RTL Sterrenteam)
stalybridge (Stalybrug Celtic)
Happel (Phoenix United)
RushCohle (FC Golazo)
Lhyanna (FC Extreme)

Een (Excel) overzicht van alle gekozen spelers is hier te downloaden: download link

Nieuw logo pack: download link
Laatste update: 20 juli 2014

Direct in je Football Manager 2014/data map uitpakken, zodat het er zo uit ziet:

  donderdag 24 juli 2014 @ 19:35:52 #2
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142691303
1-4 _O-
:)
pi_142691305
De halve finale van de Fok! cup.

Stalybrug - Dukaku

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nigerhaven / SC Ciscus

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:36:31 #4
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142691320
Dan maar op de competitie richten.
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:36:52 #5
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142691331
Ciscus, wanneer ga je weer een van je interviews doen :D?
:)
pi_142691401
Elke seizoen een nieuwe manager :')

pi_142691402
div 2 ronde 27

pi_142691471
div 1 gespeeld 28

pi_142691530
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:36 schreef mvdk_ het volgende:
Ciscus, wanneer ga je weer een van je interviews doen :D?
Zodra het eerste interview in de OP staat en ik niet ben gedegradeerd na dit seizoen.(oja en de beker heb gewonnen)
pi_142691570
waarom ben ik niet geabonneerd op de CL?

ik had even gekeken wanneer die zou komen anders had ik hem gemist.
pi_142691593
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:46:14 #12
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142691670
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:42 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Zodra het eerste interview in de OP staat en ik niet ben gedegradeerd na dit seizoen.(oja en de beker heb gewonnen)
Niet dus.
:)
pi_142691790
EL

FC Creme - Sampdoria:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pandurii - Tempeliers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
overig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142691914
div 2 ronde 28



div 1 ronde 29



pi_142691941
ik ga de game weer uploaden.

nog snelle verzoekjes?
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:54:42 #16
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142691968
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:53 schreef 44rdbei het volgende:
ik ga de game weer uploaden.

nog snelle verzoekjes?
Standen in de jeugdcompetities.
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:55:46 #17
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142692032
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Standen in de jeugdcompetities.
En in de tweede team competities.
:)
pi_142692219
Russischische tweede elftal groep1 ?





Russischische tweede elftal groep2.



  donderdag 24 juli 2014 @ 20:02:24 #19
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142692287
Thanks. ^O^
pi_142692308
Onder 19 groep 1





onder 19 groep 2



  donderdag 24 juli 2014 @ 20:03:33 #21
409152 mvdk_
Marco Reus' grootste fan
pi_142692351
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:00 schreef 44rdbei het volgende:
Russischische tweede elftal groep1 ?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Russischische tweede elftal groep2.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Blijkbaar is de Fok! competitie gebaseerd op de Russische competitie.
:)
pi_142692386
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:03 schreef mvdk_ het volgende:

[..]

Blijkbaar is de Fok! competitie gebaseerd op de Russische competitie.
staat een beetje gek maar maakt op zich niet uit..
pi_142692517
Leuk!

Nu wil ik eigenlijk ook wel mijn selectie vh tweede zien, kan dat?
pi_142692671
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:06 schreef Ciscus het volgende:
Leuk!

Nu wil ik eigenlijk ook wel mijn selectie vh tweede zien, kan dat?


ik weet je volgende vraag al :P :

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')