abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:23:16 #1
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_142687007
Fokkers,,

Voor de warme zomerdagen een WiFi-repeater aangeschaft zodat ik in de tuin ook voldoende verbinding heb.

Het is geworden:
Eminent EM4590

Zoals de verkoper zo mooi zei: "installeren gaat gemakkelijk". Dus ik aan de slag:

De handleiding erbij gepakt en het verbinden zou zo gepiept zijn. Op mijn draadloze router de "wps-knop" 3 seconde inhouden en daarna de "wps-knop" op de repeater 7-10 seconde inhouden.

Als ik dat doe dan krijg ik een nieuwe WiFi verbinding, iets dat ik niet wil; ik wil immers mijn bestaande verbinding uitbreiden.

Vervolgens een tijdrovende handleiding gevolgd voor de handmatige installatie. Door de veranderingen die ik heb moeten maken in IP-adressen heb ik nu zelfs op een vaste pc even geen internet meer maar dat ga ik regelen. In ieder geval werkte dat ook niet...

Iemand met een tip? Of kan deze repeater alleen een nieuw WiFi-netwerk aan kunnen maken en moet ik als ik achterin de tuin zit zelf kiezen voor dat signaal?

Alvast bedankt,
pi_142687419
Ik vraag me af of je uberhaupt moet willen dat ze dezelfde naam zouden hebben. Dan kiezen je devices namelijk het accesspoint met het sterkste bereik, en dat kan best de repeater zijn terwijl je op een plek bent waar je direct naar je router ook prima bereik hebt. Als je twee netwerknamen gebruikt kun je ten minste nog enigszins invloed uitoefenen op welke je gebruikt.
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:37:50 #3
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_142687581
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:33 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik vraag me af of je uberhaupt moet willen dat ze dezelfde naam zouden hebben. Dan kiezen je devices namelijk het accesspoint met het sterkste bereik, en dat kan best de repeater zijn terwijl je op een plek bent waar je direct naar je router ook prima bereik hebt. Als je twee netwerknamen gebruikt kun je ten minste nog enigszins invloed uitoefenen op welke je gebruikt.
Hmm, hier had ik nog niet over nagedacht maar ik was in de veronderstelling dat het apparaat mijn WiFi-signaal gewoon zou versterken. Dus dat ik op hetzelfde netwerk kan blijven.

Maar ik moet dus als ik slechte verbinding heb gewoon de andere kiezen?
pi_142687907
Nee, het apparaat heet niet voor niets een repeater. Je kunt opzich wel de repeater dezelfde netwerknaam en wachtwoord laten gebruiken als je bestaande netwerk, dan hoef je niet op al je devices een extra netwerk toe te voegen. Maar het nadeel is dus dat je niet makkelijk kunt zien of je op het (trage) netwerk van de repeater of op het netwerk van de router zit.
  donderdag 24 juli 2014 @ 17:51:20 #5
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_142687999
Je kunt beter access point kopen. Maar dat is al te laat.
opgezegd@fok.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')