abonnement Unibet Coolblue
pi_142681484

* Hoe werkt het?

Vragen worden vetgedrukt gepost.
Iemand stelt een film-vraag en het is aan jou om die te beantwoorden.
De vragensteller mag hints geven.
Wie het goede antwoord geeft, krijgt van de vraagsteller een punt (zie De Puntentelling).
Deze persoon stelt vervolgens de nieuwe vraag; vetgedrukt.

* De Regels:

Opzoeken is ten strengste verboden!
Hieronder vallen uiteraard Google, IMDb, RateYourMusic/Movies maar ook een Blu-Raytje, DVD'tje opzetten, een foto opzoeken via de nieuwere searchengines of een filmblad doorbladeren plus alle andere opties die we hier niet gepost hebben.
• Er mag slechts 1 antwoord per post gegeven worden (Behalve als de vraag meerdere subvragen heeft)
• Het is niet toegestaan om meer dan twee antwoorden (posts) te geven voordat de vraagsteller deze heeft afgekeurd
• Het is niet toegestaan je antwoorden te editten, als ze eenmaal geplaatst zijn
• De vraagsteller beslist wie het punt krijgt
• Als binnen 1 uur na toekenning van een punt geen nieuwe vraag is gesteld, mag iedereen een nieuwe vraag stellen
• Post geen antwoord als je er weer snel vandoor moet. Of wel, maar plaats dan ook een nieuwe vraag!
• Post je het antwoord en geen nieuwe vraag binnen 1 uur na toekenning van een punt, dan ben je uitgesloten van meedoen aan de eerstopvolgende vraag.
• Als de vraagsteller lange tijd (minimaal een half uur) geen response geeft, mag een andere FMT'er de gegeven antwoorden controleren en het punt toekennen. (Deze persoon doet dan dus niet mee voor het punt!)
• Als een vraag juist is beantwoord maar de vraagsteller geeft urenlang geen gehoor. Dan heeft diegene die hem correct beantwoord heeft wel recht op het punt. Ook als die geen vraag heeft gesteld.
• Als jij de vraagsteller bent en je moet weg: post dan niet het antwoord in een spoiler-tag.
• Probeer bij foto-vragen de foto te bewerken voordat je hem uploadt.
• ZVJZ?=VMR! = 'zeker van je zaak? = vraag maar raak !'
• Ben je diegene met de laatste post, dan open je het nieuwe topic en plaats je de link in je laatste post!

* De Puntentelling:

Elke goed beantwoorde vraag levert één punt op, behalve in elk tiende topic van de maand.
Dit zijn de dubbele-punten-topics, waarin elk goed antwoord twee punten oplevert.
De vraagsteller dient de toe te kennen punten duidelijk en in vetgedrukt lettertype weer te geven.
VOORBEELD:
"username +1

Met ingang van 1 December 2009 worden de punten per topic bijgehouden op de volgende manier:
Username+1

FMT December 2009 I

12 Username-1
8 Username-2
6 Username-3
1 Username-4

* De Links:

• Elk nieuw topic draagt de naam: FOK! Movie Trivia - [maand] [jaar] [topicnummer] en maakt gebruik van deze OpeningsPost.

• Al het off-topic geblaat hoort niet in dit topic thuis; daarvoor is een speciale reeks in het leven geroepen:
Topicreeks: FMT Slowchat.

• Mocht je oude FMT-topics willen terugkijken kan je in het reeksoverzicht terecht: Topicreeks: FOK! Movie Trivia

ACTUELE STAND:
Stand juli 2014:
33 DragonFodder
28 picodealion
20 lamers
20 GradB
20 sasquatsch
13 drakin
13 Dopekoe
13 FireFox1
9 Asap
6 dyonvbaal
4 victorinox
2 hornage
2 Robby87
2 De_Sombrero
2 Njosnavelin
1 Fylax
1 wyccie
1 TARDIS
1 ShaoliN
1 Ahmad1nejad

Huidige vraag:

Mag ik een link van Edward Norton naar Chloë Grace Moretz met maximaal 2 acteurs ertussen?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_142681694
Nee die laatste film was niet Kick-ass. Een recente vampierfilm die, als je de regisseur kent, een heel gemakkelijke link met Norton heeft.
pi_142681766
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:11 schreef picodealion het volgende:
Nee die laatste film was niet Kick-ass. Een recente vampierfilm die, als je de regisseur kent, een heel gemakkelijke link met Norton heeft.
Ik bedoelde niet de film Kick-Ass maar de hoofdrolspeler, wiens naam ik niet meer weet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_142681966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet de film Kick-Ass maar de hoofdrolspeler, wiens naam ik niet meer weet.
Pardon, ik dacht aan het verkeerde plaatje. Dat is inderdaad de jongen die Kick-ass zelf speelt, en met Norton in een film zit waar dat plaatje ook uitkomt.

Echt meer dan genoeg opties die volgens mij ook haalbaar zijn, zie ook mijn bovenstaande post hier. Dat ging dus over plaatje 4, waar CMG zelf op staat.

Anders verlaag ik zo de vereisten voor het punt wel.
pi_142682502
Doe maar een link van Chloe Grace Moretz naar Edward Norton met zoveel schakels als je nodig hebt

Met alle hints hierboven moeten jullie daar toch wel uitkomen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:50:30 #6
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_142682919
Chloe Grace Moretz - KickAss - Nicolas Cage - Con Air - John Malkovich - Burn After Reading - Brad Pitt - Fight Club - Edward norton
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_142683052
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:50 schreef Dopekoe het volgende:
Chloe Grace Moretz - KickAss - Nicolas Cage - Con Air - John Malkovich - Burn After Reading - Brad Pitt - Fight Club - Edward norton
Die is helemaal goed. John Malkovich zit ook met Norton in Rounders, was een van de mogelijke links met 2 acteurs :).


ACTUELE STAND:
Stand juli 2014:
33 DragonFodder
28 picodealion
20 lamers
20 GradB
20 sasquatsch
14 Dopekoe
13 drakin
13 FireFox1
9 Asap
6 dyonvbaal
4 victorinox
2 hornage
2 Robby87
2 De_Sombrero
2 Njosnavelin
1 Fylax
1 wyccie
1 TARDIS
1 ShaoliN
1 Ahmad1nejad
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:02:12 #8
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_142683292
Rounders kwam eigenlijk helemaal niet in me op :)

Doe mij maar een link van Jurassic Park naar Se7en met alleen acteurs, films en actrices :)
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:13:48 #9
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_142683745
Hij kan met 3 acteurs :)
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:23:37 #10
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_142684140
Ik moet er vandoor :)
ZVJZ?=VMR! :)
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_142701044
Niemand heeft zin :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_142701179
Jawel, maar ik ben net thuis. Even een omweg want ik kan zo gauw niks korters bedenken.

Jurassic Park - Laura Dern - Blue Velvet - Dennis Hopper - Speed - Sandra Bullock - Gravity - George Clooney - Burn After Reading - Brad Pitt - Seven
pi_142701191
Zin om 'm te checken Fox?
pi_142701557
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:02 schreef picodealion het volgende:
Zin om 'm te checken Fox?
Omdat je het zo lief vraagt O+

-edit- klopt uiteraard. Stel maar een vraag!
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_142702048
Vul het verhaaltje in:

Komiek, schrijver en presentator Acteur 1 sprak de stem in van een boek (Film 1), waarin Acteur 2 ook een (zoals gewoonlijk vrij deprimerende) stem deed. De jeugd van tegenwoordig zal deze acteur 2 echter het best kennen uit de Film 2-serie, waarin Acteur 3 terechtkwam nadat de oorspronkelijke acteur voor deze rol overleed. Deze acteur speelde op zijn beurt in Gosford Park met Acteur 1.

Acteur 1
Film 1
Acteur 2
Film 2
Acteur 3
pi_142702658
Acteur 1 is Stephen Fry?
pi_142702664
Dat klopt.
pi_142703112
Film 1 is dan Discovery of Heaven.
Acteur 2 weet ik niet zeker, kan me niet voorstellen dat het Jeroen Krabbé is, want ik weet ook niet in welke filmserie hij zou moeten zitten. Of acteur 2 is een oudere, Britse acteur, iemand zoals Peter O'Toole. Zat hij in die film?
pi_142703243
Je slaat de plank helemaal mis. In Discovery of Heaven speelt hij fysiek een rol, in de film die ik zoek doet hij alleen een stem van een object. Overigens sprak hij ook deel 1 van het audioboek in van het boek waarop de film is gebaseerd, omdat hij bevriend was met de schrijver ervan.

-edit-
Kleine aanpassing gemaakt want het werd te verwarrend. Ik doelde in de originele vraag op dat object, dat ik een 'boek' noemde maar dat is misschien niet helemaal het juiste woord.
pi_142703422
Hmmm, dan zou ik het niet weten. Misschien wel als ik de auteur weet.
pi_142703434
Zie edit trouwens.
pi_142703521
Het wordt steeds waziger.
pi_142703548
Oh, is het een animatie? Dan pas ik.
pi_142703819
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:55 schreef wyccie het volgende:
Oh, is het een animatie? Dan pas ik.
Het is geen animatie, maar sommige dingen bestaan nu eenmaal niet in het echt dus moet daar op een andere manier invulling aan worden gegeven. Zoals bijvoorbeeld ook robots, al zeg ik niet dat Acteur 1 daar een stem van deed.
pi_142704024
Huh, een object dat jij als boek aanduidt, maar het bestaat niet echt. En daarvan deed hij de stem.
Ok. Bizar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')