Bijbehorend pittig kapsel ook?quote:
Haha nee geen pittig kapsel. Zodra ik zo'n kapsel zie, mag ze weer uit huis vertrekken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bijbehorend pittig kapsel ook?
Zijn de prijzen die je noemt de prijzen in D of incl. BPM bij import?
Wat je nog kan overwegen zijn:
BMW 125 of hoger
Megane RS
Focus ST
Peugeot RCZ
Misschien nog een Mini Cooper S?
Volgens mij rij met de RCZ echt in wat moois, maar doe je wel concessies aan de binnenruimte.
Ok bedankt voor de tip. Heb zelf ook nog nooit een auto in Duitsland gekocht zonder onderhoudshistorie dus we zoeken er sowieso eentje via een dealer of van eerste eigenaar.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:42 schreef pvdplanet het volgende:
Uit Duitsland halen kan lucratief zijn (goedkoper en meer opties aan boord) maar zorg dat je weet wat je koopt. Dus in dit geval een dealeronderhouden auto met boekjes.
We hebben zelf 3 uit Duitsland geimporteerde auto's met nul documentatie. Dat risico kun je nemen als je weet wat je doet maar zou het met een VW nooit doen.
waarom met vw niet? (heb een uit duitsland een passat met 0,0 historie) vw onderdelen zijn makkelijk te vindenquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:42 schreef pvdplanet het volgende:
Uit Duitsland halen kan lucratief zijn (goedkoper en meer opties aan boord) maar zorg dat je weet wat je koopt. Dus in dit geval een dealeronderhouden auto met boekjes.
We hebben zelf 3 uit Duitsland geimporteerde auto's met nul documentatie. Dat risico kun je nemen als je weet wat je doet maar zou het met een VW nooit doen.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:57 schreef Cassandraa het volgende:
Mercedes A 180 is sportief en luxe. Zit ook in jouw prijsklasse.
De 1.4 TSI (met name de versie met 160 pk) staat bekend om problemen met de distributieketting maar ook de 122 pk versie kent zo zijn problemen. De kettingen zouden een leven lang mee moeten gaan maar knappen soms al vanaf 40.000 kilometer. Knipperende motorlampjes, stotterende motor en tikkend geluid zijn signalen dat het misgaat. Er is een coulanceregeling voor auto’s die buiten de garantie vallen maar als je geen gezeur wil kan je beter op zoek gaan naar een 2.0 TSI.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:06 schreef ROADRUNN3R het volgende:
- klopt het dat sommige uitvoeringen, zoals de 1.4 met 160 PK bepaalde technische mankementen hebben?
- en zo ja, weet iemand wat voor technische mankementen dit zijn?
- is het om die reden misschien verstandiger om naar een 2.0 te zoeken?
Bedankt! Daar heb ik wat aan!quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:14 schreef Modjopower het volgende:
[..]
De 1.4 TSI (met name de versie met 160 pk) staat bekend om problemen met de distributieketting maar ook de 122 pk versie kent zo zijn problemen. De kettingen zouden een leven lang mee moeten gaan maar knappen soms al vanaf 40.000 kilometer. Knipperende motorlampjes, stotterende motor en tikkend geluid zijn signalen dat het misgaat. Er is een coulanceregeling voor auto’s die buiten de garantie vallen maar als je geen gezeur wil kan je beter op zoek gaan naar een 2.0 TSI.
Komt van±
http://www.autoblog.nl/ni(...)-aankoopadvies-68352
quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:57 schreef Cassandraa het volgende:
Mercedes A 180 is sportief en luxe. Zit ook in jouw prijsklasse.
Met een Kompressor erin trap je een doorsnee moderne auto wel weg ja. Maarja, dat komt meer doordat NL vol staat met Aygotjes, Skoda stations op 14% e.d., zeg maar wagens waarmee een 180K wel sportief lijkt.quote:
Alleen heeft de A180 geen Kompressor. Het is gewoon een 1.7tje met 115pk dat bijna 11 seconden onderweg is naar de 100, een hoge instap heeft en ook nog wel wat overhelt. Daar is niks sportiefs aan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Met een Kompressor erin trap je een doorsnee moderne auto wel weg ja. Maarja, dat komt meer doordat NL vol staat met Aygotjes, Skoda stations op 14% e.d., zeg maar wagens waarmee een 180K wel sportief lijkt.
Oh, goh. Ja, zo erg thuis in de ouwelullenmodellen van Mercedes ben ik ook niet. Maar 11 seconde naar de 100, dan ben je iets sneller dan een 106 met een 1100.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Alleen heeft de A180 geen Kompressor. Het is gewoon een 1.7tje met 115pk dat bijna 11 seconden onderweg is naar de 100, een hoge instap heeft en ook nog wel wat overhelt. Daar is niks sportiefs aan.
Ik denk dat de snelheidssensatie in een Aygo bijna groter is
Wat een vergelijkingquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oh, goh. Ja, zo erg thuis in de ouwelullenmodellen van Mercedes ben ik ook niet. Maar 11 seconde naar de 100, dan ben je iets sneller dan een 106 met een 1100.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |