abonnement Unibet Coolblue
pi_142679341
Ik ben al een tijdje in Duitsland aan t kijken voor een tweede auto voor mijn vriendin.
Zelf vindt zij de Volkswagen Scirocco mooi, en ik op zich ook wel, maar ik heb wat vragen over deze auto:

- klopt het dat sommige uitvoeringen, zoals de 1.4 met 160 PK bepaalde technische mankementen hebben?
- en zo ja, weet iemand wat voor technische mankementen dit zijn?
- is het om die reden misschien verstandiger om naar een 2.0 te zoeken?
- hoeveel BPM komt er ongeveer bij denken jullie?

En de belangrijkste vraag:

Weten jullie of er nog andere sportieve auto's zijn in dezelfde prijsklasse (¤13.000-¤20.000).
Mijn vriendin heeft flink wat pit en rijdt, net als ik, graag erg sportief.
Ze wil absoluut geen cabrio meer, want daar wordt ze snotverkouden van en bovendien moet de auto aan de straat staan.

Alle suggesties of reacties zijn welkom!
pi_142680415
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:06 schreef ROADRUNN3R het volgende:
Mijn vriendin heeft flink wat pit
Bijbehorend pittig kapsel ook? :D

Zijn de prijzen die je noemt de prijzen in D of incl. BPM bij import?

Wat je nog kan overwegen zijn:
BMW 125 of hoger
Megane RS
Focus ST
Peugeot RCZ

Misschien nog een Mini Cooper S?

Volgens mij rij met de RCZ echt in wat moois, maar doe je wel concessies aan de binnenruimte.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142680709
Uit Duitsland halen kan lucratief zijn (goedkoper en meer opties aan boord) maar zorg dat je weet wat je koopt. Dus in dit geval een dealeronderhouden auto met boekjes.

We hebben zelf 3 uit Duitsland geimporteerde auto's met nul documentatie. Dat risico kun je nemen als je weet wat je doet maar zou het met een VW nooit doen.
pi_142682367
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Bijbehorend pittig kapsel ook? :D

Zijn de prijzen die je noemt de prijzen in D of incl. BPM bij import?

Wat je nog kan overwegen zijn:
BMW 125 of hoger
Megane RS
Focus ST
Peugeot RCZ

Misschien nog een Mini Cooper S?

Volgens mij rij met de RCZ echt in wat moois, maar doe je wel concessies aan de binnenruimte.
Haha nee geen pittig kapsel. Zodra ik zo'n kapsel zie, mag ze weer uit huis vertrekken. o|O

Zijn inderdaad leuke autos die je noemt. Ik vind met name de RCZ een goede optie, die ik kan voordragen, ondanks dat het een Franse auto (en dus niet oerdegelijk) is.

Een Mini Cooper S Works GP edition heeft ze al gehad, maar die was haar toch net iets te "Spartaans", ondanks dat ik m zelf te gek vond rijden. Met name de wegligging en het geluid was echt super. Maar zij klaagde veel over het zitcomfort.
pi_142682417
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:42 schreef pvdplanet het volgende:
Uit Duitsland halen kan lucratief zijn (goedkoper en meer opties aan boord) maar zorg dat je weet wat je koopt. Dus in dit geval een dealeronderhouden auto met boekjes.

We hebben zelf 3 uit Duitsland geimporteerde auto's met nul documentatie. Dat risico kun je nemen als je weet wat je doet maar zou het met een VW nooit doen.
Ok bedankt voor de tip. Heb zelf ook nog nooit een auto in Duitsland gekocht zonder onderhoudshistorie dus we zoeken er sowieso eentje via een dealer of van eerste eigenaar.

Waarom zou je het met een VW in het bijzonder niet aandurven als ik mag vragen?
Waar zie jij de knelpunten/gevaar?
pi_142685115
Er staat in Duitse autobladen nogal eens wat over kilometerstanden en schadeauto's. En dan de reputatie van kleine TSI blokken...

Maar goed als ik zoveel geld te besteden had zou een mooie 3 serie coupe voor de deur komen. Betere motoren, betere wegligging, mooier interieur


Maar ja vrouwen hebben vaak een andere smaak
pi_142694822
Mercedes A 180 is sportief en luxe. Zit ook in jouw prijsklasse.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 00:12:48 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_142704424
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:42 schreef pvdplanet het volgende:
Uit Duitsland halen kan lucratief zijn (goedkoper en meer opties aan boord) maar zorg dat je weet wat je koopt. Dus in dit geval een dealeronderhouden auto met boekjes.

We hebben zelf 3 uit Duitsland geimporteerde auto's met nul documentatie. Dat risico kun je nemen als je weet wat je doet maar zou het met een VW nooit doen.
waarom met vw niet? (heb een uit duitsland een passat met 0,0 historie) vw onderdelen zijn makkelijk te vinden ;)
pi_142890098
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:57 schreef Cassandraa het volgende:
Mercedes A 180 is sportief en luxe. Zit ook in jouw prijsklasse.
_O-
You've got to be kidding.

Ik zou inderdaad voor een BMW ofzo gaan. Of als je van opvallend houdt: een Focus ST of RS? Mégane RS? 3 MPS?
Schip ahoy!
pi_142918958
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:06 schreef ROADRUNN3R het volgende:

- klopt het dat sommige uitvoeringen, zoals de 1.4 met 160 PK bepaalde technische mankementen hebben?
- en zo ja, weet iemand wat voor technische mankementen dit zijn?
- is het om die reden misschien verstandiger om naar een 2.0 te zoeken?

De 1.4 TSI (met name de versie met 160 pk) staat bekend om problemen met de distributieketting maar ook de 122 pk versie kent zo zijn problemen. De kettingen zouden een leven lang mee moeten gaan maar knappen soms al vanaf 40.000 kilometer. Knipperende motorlampjes, stotterende motor en tikkend geluid zijn signalen dat het misgaat. Er is een coulanceregeling voor auto’s die buiten de garantie vallen maar als je geen gezeur wil kan je beter op zoek gaan naar een 2.0 TSI.

Komt van±
http://www.autoblog.nl/ni(...)-aankoopadvies-68352
We are all undesirables
pi_142921475
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:14 schreef Modjopower het volgende:

[..]

De 1.4 TSI (met name de versie met 160 pk) staat bekend om problemen met de distributieketting maar ook de 122 pk versie kent zo zijn problemen. De kettingen zouden een leven lang mee moeten gaan maar knappen soms al vanaf 40.000 kilometer. Knipperende motorlampjes, stotterende motor en tikkend geluid zijn signalen dat het misgaat. Er is een coulanceregeling voor auto’s die buiten de garantie vallen maar als je geen gezeur wil kan je beter op zoek gaan naar een 2.0 TSI.

Komt van±
http://www.autoblog.nl/ni(...)-aankoopadvies-68352
Bedankt! Daar heb ik wat aan!
^O^
pi_142970213
Nieuwere BMW's hebben dezelfde kettingproblematiek. Bovendien moet bij reparatie het gehele blok eruit omdat de ketting aan de achterzijde van de motor zit. Maakt het er dus niet beter op.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:32:56 #13
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142970455
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:57 schreef Cassandraa het volgende:
Mercedes A 180 is sportief en luxe. Zit ook in jouw prijsklasse.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
_O-
You've got to be kidding.
Met een Kompressor erin trap je een doorsnee moderne auto wel weg ja. Maarja, dat komt meer doordat NL vol staat met Aygotjes, Skoda stations op 14% e.d., zeg maar wagens waarmee een 180K wel sportief lijkt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_142980370
mercedes slk 230 kompressor, powers genoeg :7
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_142984179
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

Met een Kompressor erin trap je een doorsnee moderne auto wel weg ja. Maarja, dat komt meer doordat NL vol staat met Aygotjes, Skoda stations op 14% e.d., zeg maar wagens waarmee een 180K wel sportief lijkt.
Alleen heeft de A180 geen Kompressor. Het is gewoon een 1.7tje met 115pk dat bijna 11 seconden onderweg is naar de 100, een hoge instap heeft en ook nog wel wat overhelt. Daar is niks sportiefs aan.
Ik denk dat de snelheidssensatie in een Aygo bijna groter is :')
Schip ahoy!
  FOK!fotograaf zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:20:32 #16
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142984718
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Alleen heeft de A180 geen Kompressor. Het is gewoon een 1.7tje met 115pk dat bijna 11 seconden onderweg is naar de 100, een hoge instap heeft en ook nog wel wat overhelt. Daar is niks sportiefs aan.
Ik denk dat de snelheidssensatie in een Aygo bijna groter is :')
Oh, goh. Ja, zo erg thuis in de ouwelullenmodellen van Mercedes ben ik ook niet. Maar 11 seconde naar de 100, dan ben je iets sneller dan een 106 met een 1100.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_142986384
208 gti?
Dan heb je een (bijna) nieuwe auto voor jou budget, alles erop en eraan en 200pk.
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:00:28 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_143009940
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Oh, goh. Ja, zo erg thuis in de ouwelullenmodellen van Mercedes ben ik ook niet. Maar 11 seconde naar de 100, dan ben je iets sneller dan een 106 met een 1100.
Wat een vergelijking :')
pi_143018427
Ik zeg S3. Seriously.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')