abonnement Unibet Coolblue
pi_142674823
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:07:44 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142675307
@Sun, ik heb altijd gegaan: eerste borst tot hij niet meer effectief drinkt, daarna luier verschonen en daarna de andere borst tot hij niet meer wil.
Zo lang je dochter goed groeit, genoeg natte luiers heeft en de kleur van de ontlasting goed is, zou ik daar gewoon op vertrouwen.
KuikenGuppy
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:16:20 #3
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142675578
Ik zou gewoon zo doorgaan en de andere borst aanbieden.
En mocht dit niet voldoende zijn/voelen dan zou ik de tijd verkorten want 4 uur er tussen is best wel veel.

Tussendoor verschonen was hier geen optie ivm reflux dus ik bood gewoon de 2e borst direct aan.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142675794
Wat je in elk geval niet moet doen is proberen te rekken tussen voedingen. Dus niet proberen er 's nachts zes uur van te maken als je baby na drie of vier uur weer komt. Verder vertrouwen op groei, voldoende natte luiers (minimaal vijf flinke) en gele ontlasting.
pi_142676134
Sun, hier heeft ze altijd ook maar 1 borst gewild, heel lang drinken deed ze ook nooit. Als ze nu al weer bijna terug is op geboortegewicht lijkt het me goed te gaan hoor! Je kraams zijn zo te horen nog van de oude stempel. Geeft niet, maar als je op verzoek wilt voeden heeft je kind erin forceren ook geen zin.

Leg haar wel gewoon aan als ze dat aangeeft, ook als er eens minder dan 3 uur tussen zit. En het komt 's nachts vanzelf goed, echt.
Home is where the O+ is...
pi_142676839
Waardevolle tips, daar heb ik wat aan :)

Sws geef ik voeding als ze komt, laten huilen kan ik niet over mijn hart verkrijgen. 3e nacht was dat om de 2 uur ongeveer.

Gisteravond had ik 22.00 voor het laatst gevoed en ik vond dat te vroeg voor als laatste voeding voor de nacht. Dus opgebleven tot 00.30 en nog geprobeerd te voeden. Maar mevrouw was zo in dromenland, ik kreeg het niet voor elkaar.
Toen maakte ik me idd wel zorgen of ze dan nog wel zou komen voor een nachtvoeding en vooral hoe laat. Zou er meer als 6 uur tussen zitten? Maar gelukkig ging het goed. Ze kwam om 2 uur en daarna rond 4 uur.


Gelukkig houdt vriend het bij in boek want ik kan me smorgens nog nauwelijks herinneren dat ik voedingen gegeven heb :')
pi_142678116
Franny wat een ontzettend lompe vent zeg. Van zulke opmerkingen kan ik zo boos worden. :*
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:58:47 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142679081
Sun, ik zou met een baby van 5 dagen het concept "laatste voeding voor de nacht" proberen los te laten... Zo'n kleintje maakt nog niet echt verschil tussen dag en nacht, ze heeft gewoon honger als ze honger heeft en slaapt als ze moe is.
Dus ook niet gaan opblijven voor de "laatste voeding", of haar op een bepaalde tijd proberen te voeden terwijl ze slaapt (tenzij daar echt lang tussen zit natuurlijk)... ga lekker samen slapen, ze wordt vanzelf wakker voor een volgende voeding.
Vooral zo in het begin zou ik niet te veel gaan 'rommelen' met haar ritme, dat komt later wel dat dat kan. Voor nu is het juist belangrijk om op elkaar ingespeeld te raken, om haar signalen te leren kennen en om samen te ontdekken hoe dat eigenlijk gaat, buiten de buik. Laat haar maar aangeven wat ze nodig heeft en wanneer. Je zit nog in de kraamweek, die tijd is er voor. En andere dingen zijn ook nog totaal niet belangrijk (toch?) ;).
KuikenGuppy
pi_142687188
Herkenbaar, Sun. Het 's ochtends niet meer precies weten hoe het zat met de voedingen 's nachts. Klinkt alsof het gewoon goed gaat zo! En verder sluit ik me aan bij de rest. Lekker voeden op verzoek en niet teveel bezig zijn met schema's. En tussendoor zelf proberen te slapen. :) .

Ja Omen, echt lomp. En op zo'n moment ben ik ook zo van mijn stuk dat ik niet echt een antwoord had. Heb I. maar in de draagdoek gedaan en ben wat heen en weer gaan lopen voor afleiding. Later op bankje buiten gevoed.

Wupwup, ik ga tijdens de vakantie nog even goed bij mijzelf na wat ik nu precies wil en wat wel/niet mogelijk is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142688539
Wat een idioot Franny!!! laat aub niet zo'n kl*** jou beslissing beïnvloeden!!
Ik heb wat dat betreft niks te klagen, ik voed al 2.5 jaar overal zonder echt over na te denken. Toen ze 18 maanden was heb ik haar op een drukke politie bureau in Lissabon gevoed (tel gestolen) en kreeg alleen maar lieve opmerkingen.
:* :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142710229
Het is ook wel de eerste vervelende reactie die ik heb gekregen tot nu toe, en ik heb toch ook al op veel verschillende plaatsen gevoed. En heel vaak/vrijwel altijd krijg ik blikken of opmerkingen van mensen die juist positief zijn, dat ze het mooi vinden.

En misschien daarom juist kwam dit zo onverwacht en hard aan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142710753
Franny, wat bizar! Niks van aantrekken hoor!

Hmmm... Hier ineens geen tsr meer te bekennen, en de boel voelt ook nogal leeg... Nu drinkt Ellie minder vaak omdat ze het te warm vindt, maar we komen toch nog op 9-10 voedingen per dag, waarvan ca 4 lange. Daar stort m'n productie met 11 maanden toch niet van in? :?
Home is where the O+ is...
pi_142712370
Zou nu juist echt stabiel moeten zijn, toch?

Is Ellie wel tevreden aan de borst?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142712805
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:58 schreef Franny_G het volgende:
Zou nu juist echt stabiel moeten zijn, toch?

Is Ellie wel tevreden aan de borst?
Beetje onrustig, maar ze is sowieso heel actief deze periode. Ze moppert niet na het drinken ofzo.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:38:02 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142713385
Ik kom even heel ego tussendoor jompelen.

1,5 jaar borstvoeding en daar ben ik eigenlijk best wel trots op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142713387
Cwen nu ben ik totaal geen bv expert, maar zou het niet kunnen dat jouw borsten niet zo vol voelen, omdat de vraag en aanbod nu helemaal op elkaar afgestemd is
Vooral als ze niet moppert na het drinken kan het niet zo zijn dat je te weinig hebt :*
pi_142713405
Kyara mag je ook trots op zijn *O*
pi_142714005
Lol kyara :P ke hebt er gewoon 1 bijgephotoshopt volgens mij ;)
pi_142715617
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 09:47 schreef Cwen het volgende:
Franny, wat bizar! Niks van aantrekken hoor!

Hmmm... Hier ineens geen tsr meer te bekennen, en de boel voelt ook nogal leeg... Nu drinkt Ellie minder vaak omdat ze het te warm vindt, maar we komen toch nog op 9-10 voedingen per dag, waarvan ca 4 lange. Daar stort m'n productie met 11 maanden toch niet van in? :?
Plast ze goed?
pi_142715725
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:56 schreef WupWup het volgende:

[..]

Plast ze goed?
ik lees dit en denk ineens: drink je zelf wel genoeg met dit weer?
(Mijn moeder denkt nog steeds dat je veel melk moet drinken als je voedt, haha)
pi_142718002
Ik heb zoveel bewondering voor de moeders die zo lang door kunnen en blijven voeden.
Vrees dat het hier werktechnisch gezien gedaan is met voeden na mn verlof. Maar daar kom ik andere keer op terug qua vragen.

Voor nu andere vraag:
Wanneer mag je eigenlijk de tijden tussen de voedingen een beetje loslaten?

Ik voed mijn mannetje van 3 weken (morgen precies) in principe op verzoek.
In de avond/ nacht hebben we al een ritme erin.
Om 22/23u, dan om 3/4u en dan om 6/7u weer. Die tijden lijken erin te zitten en daar tussen slaapt meneer heerlijk. Ik laat hem dan echt zelf komen want wakker maken voor een voeding kan ik vergeten in de nacht.

Maar ik zit nog een beetje met overdag. Dat a 3 uur regime zit er nog in en ben dan bang dat als ik er te lang tussen laat hij in de avond bij gaat clusteren.
Zoals nu heb ik al 2x na ruim 3,5 uur hem toch maar wakker maak.

Wil ook niet te krampachtig ermee omgaan. Maar meneer drinkt meestal 1 borst per keer. Soms 2e als toetje maar dat is vaak maar even.
En de eerste borst soms maar voor 8a10 minuutjes.
Wel een tevreden mannetje met goeie plasluiers.

Volgen jullie m'n warrige verhaal nog? :@
  vrijdag 25 juli 2014 @ 14:30:32 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142718628
Ja hoor ;) het is ook lastig...
Ik denk dat je die tijden wel een beetje los kunt laten intussen, hij kan het zelf prima aangeven (dat doet hij 's nachts immers ook). Wel zijn groei en luiers in de gaten houden.
Slaapt hij trouwens veel overdag?
KuikenGuppy
pi_142719268
Ik heb een tevreden slaap cq mamaplak jochie.
Krijg ook steeds de vraag van anderen of hij wel eens wakker is.
Dat is hij absoluut wel, maar slapen overheerst nog.
Of tevreden om zich heen kijken op mijn buik/borst
  vrijdag 25 juli 2014 @ 15:43:53 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142720945
Oh maar zulke kleintjes slapen ook veel :)
Fijn he, zo'n tevreden hummeltje O+.
KuikenGuppy
  vrijdag 25 juli 2014 @ 15:50:43 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_142721203
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:38 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even heel ego tussendoor jompelen.

1,5 jaar borstvoeding en daar ben ik eigenlijk best wel trots op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Is ook haske knap! En nu op naar de 2 jaar, neem ik dan zomaar aan?
Lientje stopte met anderhalf jaar zelf, voornamelijk omdat ik zwanger was, denk ik. Ik hoop dat mijn ventje gewoon tot rond zijn tweede verjaardag blijft drinken, hij kan het goed gebruiken. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 25-07-2014 16:16:11 ]
pi_142721815
Ritme van avond/nacht is mooi, Blue! Misschien overdag ook slaperig door de warmte?

En *O* voor Kyara!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:11:54 #27
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142721936
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:50 schreef Juud79 het volgende:

[..]

*O* Ik ook haske knap! En nu op naar de 2 jaar, neem ik dan zomaar aan?
Lientje stopte met anderhalf jaar zelf, voornamelijk omdat ik zwanger was, denk ik. Ik hoop dat mijn ventje gewoon tot rond zijn tweede verjaardag blijft drinken, hij kan het goed gebruiken. O+
Yup, op naar de WHO norm. Tenzij ze er eerder klaar mee zijn natuurlijk.
pi_142722966
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:56 schreef WupWup het volgende:

[..]

Plast ze goed?
Jazeker, daar is niets mis mee. Ze drinkt wel water uit een beker door de dag heen, maar komt daardoor niet minder vaak.

Ik drink zelf mss wel te weinig... Of wellicht raakt de boel eindelijk afgestemd - ik ben gewend aan volle borsten en een sterke tsr, natuurlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cwen op 25-07-2014 17:23:58 ]
Home is where the O+ is...
pi_142753116
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb zoveel bewondering voor de moeders die zo lang door kunnen en blijven voeden.
Vrees dat het hier werktechnisch gezien gedaan is met voeden na mn verlof. Maar daar kom ik andere keer op terug qua vragen.

Voor nu andere vraag:
Wanneer mag je eigenlijk de tijden tussen de voedingen een beetje loslaten?

Ik voed mijn mannetje van 3 weken (morgen precies) in principe op verzoek.
In de avond/ nacht hebben we al een ritme erin.
Om 22/23u, dan om 3/4u en dan om 6/7u weer. Die tijden lijken erin te zitten en daar tussen slaapt meneer heerlijk. Ik laat hem dan echt zelf komen want wakker maken voor een voeding kan ik vergeten in de nacht.

Maar ik zit nog een beetje met overdag. Dat a 3 uur regime zit er nog in en ben dan bang dat als ik er te lang tussen laat hij in de avond bij gaat clusteren.
Zoals nu heb ik al 2x na ruim 3,5 uur hem toch maar wakker maak.

Wil ook niet te krampachtig ermee omgaan. Maar meneer drinkt meestal 1 borst per keer. Soms 2e als toetje maar dat is vaak maar even.
En de eerste borst soms maar voor 8a10 minuutjes.
Wel een tevreden mannetje met goeie plasluiers.

Volgen jullie m'n warrige verhaal nog? :@
Ik heb dat ook wel een beetje overdag. Ik moet van kraam 3 a 3.5 uur tussen de voedingen hebben zitten. Maar de mijne slaapt ook zoveel, moet r af en toe ook wakker maken. En daar heb ik dan zo'n moeite mee. Als ik haar zo lief zie slapen O+ Verschil is wel dat de mijne nog net geen week oud is :P
pi_142755523
*O* *O* Kyara!! 1,5 jaar en dat dubbel! Super hoor!

Hier een jompel voor mezelf en mijn ventje, 8 maanden bv vandaag *G*
pi_142755615
Kyara O+ *O* Mabawa O+ *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142758565
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 17:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel een beetje overdag. Ik moet van kraam 3 a 3.5 uur tussen de voedingen hebben zitten. Maar de mijne slaapt ook zoveel, moet r af en toe ook wakker maken. En daar heb ik dan zo'n moeite mee. Als ik haar zo lief zie slapen O+ Verschil is wel dat de mijne nog net geen week oud is :P
Echt?! Wat een achterhaald advies! :o Er zullen heus kindjes zijn die het daar goed op doen (en als jouwe tevreden is en goed groeit zit het wel goed), maar het gros van de borstgevoede baby's heeft wel vaker een voeding nodig. Mijne wilde heel lang elke 1,5 uur drinken en als ik daar niet aam toegegeven had, was zijn groei en mijn productie echt achtergebleven. Ik schrik echt van dergelijke adviezen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142758611
En een jompel voor alle prachtige mijlpalen *O*.

En nog een speciaal voor Kyara, 1,5 jaar een tweeling voeden _O_ *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:42:01 #34
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142758798
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Echt?! Wat een achterhaald advies! :o Er zullen heus kindjes zijn die het daar goed op doen (en als jouwe tevreden is en goed groeit zit het wel goed), maar het gros van de borstgevoede baby's heeft wel vaker een voeding nodig. Mijne wilde heel lang elke 1,5 uur drinken en als ik daar niet aam toegegeven had, was zijn groei en mijn productie echt achtergebleven. Ik schrik echt van dergelijke adviezen...
Misschien bedoelde ze max 3,5 uur? Wellicht zijn ze bang voor een stille hongeraar.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142758874
Afgelopen week in de sauna iemand na het honing-ritueel tegen vriendin: nu krijg ik haar helemaal nooit meer van de borst af :+
Ik: ze stoppen vanzelf..... hoewel.... die van mij nog niet.... ;)
Zij: en hoe oud is die?
Ik: na de zomer twee
Zij: jup, nog minstens een half jaar te gaan dus.... ik zei toch dat ze nooit zou stoppen (weer stegen vriendin)

Whaha :P ze leek er niet mee te zitten hoor, was gewoon grappig.
pi_142760313
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:42 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Misschien bedoelde ze max 3,5 uur? Wellicht zijn ze bang voor een stille hongeraar.
Dat denk ik ook ja. Dat het niet bedoeld is als strenge minimumeis voor een baby zodat er niet te vaak gevoed wordt, maar juist als vinger aan de pols voor de moeder die op verzoek voedt bij een baby die lekker slaapt :)

Mooie mijlpalen dames!
pi_142760656
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Echt?! Wat een achterhaald advies! :o Er zullen heus kindjes zijn die het daar goed op doen (en als jouwe tevreden is en goed groeit zit het wel goed), maar het gros van de borstgevoede baby's heeft wel vaker een voeding nodig. Mijne wilde heel lang elke 1,5 uur drinken en als ik daar niet aam toegegeven had, was zijn groei en mijn productie echt achtergebleven. Ik schrik echt van dergelijke adviezen...
Als maximum hè. Ik voed ook vaak genoeg na anderhalf uur :)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:57:00 #38
73386 Fazz
onderweg
pi_142761199
Wat mooi om te lezen dat velen van jullie al zolang voeden O+ Wie weet ga ik het ook wel zo lang volhouden, ik heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht; zo lang het goed gaat, gaat het goed :)

Wel een vraagje hier, F is nu 10 weken en ik voed op verzoek. Vandaag kom ik maar op 5 voedingen uit terwijl het er de laatste weken 6 zijn. Is dit een 'probleem'? Is er eigenlijk iets van een minimum aantal keer dat een baby moet drinken of is het echt afhankelijk van hoeveel er per keer gedronken wordt? :?
pi_142761636
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als maximum hè. Ik voed ook vaak genoeg na anderhalf uur :)
Gelukkig! Dan las ik het gewoon verkeerd :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142771916
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:38 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even heel ego tussendoor jompelen.

1,5 jaar borstvoeding en daar ben ik eigenlijk best wel trots op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow wat knap *O*
Dit zijn gewoon 3 borstvoedingsjaren. Voor mij zien ze er echt hetzelfde uit. Vind die lurkfoto's aan de borst en toch de camera inkijkend zo leuk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_142771948
Blue Eyes, je kunt het misschien eventje loslaten om te kijken hoe vaak hij later komt en hoeveel later. Daarnaast zou je extra kunnen gaan wegen op het cb om te kijken of hij met langere tussenpozen voldoende groeit. De tijd dat een baby drinkt zegt volgens niet veel: elke baby is anders en dus ook hoeveel hij uit de borst haalt in dezelfde tijd als een andere baby.

Cwen, dat zou geen probleem moeten zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_142772319
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat mooi om te lezen dat velen van jullie al zolang voeden O+ Wie weet ga ik het ook wel zo lang volhouden, ik heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht; zo lang het goed gaat, gaat het goed :)

Wel een vraagje hier, F is nu 10 weken en ik voed op verzoek. Vandaag kom ik maar op 5 voedingen uit terwijl het er de laatste weken 6 zijn. Is dit een 'probleem'? Is er eigenlijk iets van een minimum aantal keer dat een baby moet drinken of is het echt afhankelijk van hoeveel er per keer gedronken wordt? :?
Ik vind 5 persoonlijk wat weinig voor een jonge baby. Welke tijden komt 'ie? Komt 'ie zelf of moet je 'm wakker maken? En hoe zijn z'n plasluiers?
Home is where the O+ is...
pi_142772769
Tel je dan alleen overdag of bedoel je echt 5-6 per 24 uur?
  zondag 27 juli 2014 @ 11:45:08 #44
73386 Fazz
onderweg
pi_142773784
Cwen & Wup, de laatste 2 weken is het gemiddeld 6x per dag (24H). Hij drinkt dan uit beide borsten. Op de extreem warme dagen van vorige week lag het wel anders, soms maar 1 borst en dan een uur, anderhalf uur later de volgende.

Ik maak hem af en toe wel wakker in de middag, als er al 3 uur voorbij is. De plasluiers zijn naar mijn idee wel oke. Ik vind dit wel moeilijk in te schatten want ik verschoon hem ook nog wel eens tussendoor, als we de deur uit gaan of hij de nacht in gaat.

De afgelopen dagen was dit ons ritme:
Woensdag: 7:30 - 11 - 13:30 - 16 - 18:30 - 22:30
Donderdag: 7 - 10 - 12:30 - 16:30 - 19 - 23:30
Vrijdag: 6 - 10 - 13 - 14 - 17 - 19 (op mijn verzoek ivm avondje uit) - 23 flesje 80cc
Zaterdag: 8 - 12 - 14 - 17:30 - 21:30
Zondag: 7 - 10:30

Hij is wel z'n vrolijke zelf gelukkig. Op de curve (WHO) zie ik wel dat z'n gewicht meer naar gemiddeld gaat, terwijl zijn lengte wel boven het gemiddelde zit.
pi_142776617
Fazzoletti, wij zaten rond die tijd ook op 6 voedingen per 24u (beide kanten idd). Hij meldde zichzelf eigenlijk niet echt, dus voeden op verzoek was in de praktijk op mijn verzoek. Ik vind het dus normaal klinken :) Wel heb ik m nog lang wakker gemaakt voor een late voeding als ik zelf ging slapen omdat ik hem te klein/jong vond vijf voedingen. Pas met een half jaar heb ik dat losgelaten en hem zelf laten komen (of niet).

Zolang hij goeie plasluiers heeft, alert is en goed groeit zou ik me geen zorgen maken! Een keertje vijf kan best, maar ik zou het zelf wel op zes willen houden.
pi_142777206
Als je bang bent dat je productie het nog niet trekt, zou je een kolfmoment in de ochtend kunnen inlassen als extra stimulatiemoment. Kan dat daarna de vriezer in om een voorraadje op te bouwen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142791431
Ik ben wel benieuwd naar de gewichtscurve. Het maakt niet uit waar in de curve hij zit, het is de bedoeling dat hij met de curve meegroeit. Dus dat hij niet zakt van de p80 naar de p40 in twee maanden zeg maar.
Als ik je ritme zie, zou ik vooral inzetten op een nachtvoeding. Ik vind zelf de tijd tussen de laatste voeding en de ochtend wel heel erg lang voor zo'n kleintje.
  zondag 27 juli 2014 @ 22:16:15 #48
73386 Fazz
onderweg
pi_142793794
Dank voor jullie reacties :)

Mineola, fijn om te horen dat jij ook op 6 voedingen per dag zat. 5 vind ik inderdaad ook te weinig, vandaag waren het er gelukkig wel 'gewoon' 6. :)

Phaidra, met m'n productie zit het volgens mij wel goed. Ik probeer wel regelmatig in de ochtend te kolven, maar vaak val ik weer in slaap na die 1e voeding rond 7/8 :@ nu kan het nog ;)

Wup, deze lange nachten doet hij nu een week of 2. Ik ga morgen weer wegen bij het cb, ik ben ook benieuwd hoe zijn curve er nu uit ziet. Voor mij zijn deze nachten echt heerlijk maar als het een negatief effect heeft op zijn groei dan wil ik daar wel wat aan doen ja :)
pi_142811928
Cwen, je hoeft niet toevallig ongesteld te worden?

Kyara mooie mijlpaal!

Kan ik eigenlijk zojuist afgekolfde melk bewaren, ik lig ziek op bed (griep). En het punt is dat de melk niet voor L. is want die hoeft helemaal geen melk meer (alleen live voedingen), maar dit ga ik doneren aan een vriendin die later dit jaar bevalt... Gevoelsmatig zou ik het liever niet geven, maar ik heb geen idee...
  maandag 28 juli 2014 @ 14:19:06 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142812075
Ik vond dit er over:
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/subjects.asp?id=244875

Beterschap iig Sull :*.
KuikenGuppy
pi_142813498
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:19 schreef Burdie het volgende:
Ik vond dit er over:
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/subjects.asp?id=244875

Beterschap iig Sull :*.
Thanx!
pi_142815365
Sull, je gaat voor de koelkast! *O*
Eerste keer ongesteld mét spiraal is blijkbaar ook weer een reden voor een dip :?. Maar 't is weer opgelost :).
Beterschap!
Home is where the O+ is...
pi_142817768
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:44 schreef Cwen het volgende:
Sull, je gaat voor de koelkast! *O*
Eerste keer ongesteld mét spiraal is blijkbaar ook weer een reden voor een dip :?. Maar 't is weer opgelost :).
Beterschap!
Fijn! Nou ja dat dat het was, niet van die ongesteldheid natuurlijk }) ;)
pi_142818548
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:14 schreef Sull het volgende:
Cwen, je hoeft niet toevallig ongesteld te worden?

Kyara mooie mijlpaal!

Kan ik eigenlijk zojuist afgekolfde melk bewaren, ik lig ziek op bed (griep). En het punt is dat de melk niet voor L. is want die hoeft helemaal geen melk meer (alleen live voedingen), maar dit ga ik doneren aan een vriendin die later dit jaar bevalt... Gevoelsmatig zou ik het liever niet geven, maar ik heb geen idee...
Je kan er ook pannekoeken van bakken voor L.? Beterschap!
  maandag 28 juli 2014 @ 19:48:04 #55
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142823831
Meh. Vandaag te horen gekregen dat zolang ik borstvoeding heef ik op bepaalde kantoren en productiezalen niet mag komen. Dat vind ik echt oprecht heel erg jammer.
(Radioactieve stoffen)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_142824035
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je kan er ook pannekoeken van bakken voor L.? Beterschap!
Dat is waar. Maar ik heb nog zoveel "oude voorraad", dat ik voor een weeshuis ook pannenkoeken zou kunnen bakken.
  maandag 28 juli 2014 @ 19:52:56 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142824051
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:52 schreef Sull het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar ik heb nog zoveel "oude voorraad", dat ik voor een weeshuis ook pannenkoeken zou kunnen bakken.
Voor de hele straat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_142824222
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voor de hele straat?
Goed idee, vast niemand die het merkt!

Weet je wat ik nou altijd zo gek vind aan die restricties bij zwangerschap en borstvoeding...is het normaal dan niet erg dat je zo'n dosis radioactieve stoffen tot je krijgt?
pi_142824226
Vraagje, 6aug geef ik 18mnd bv ze drinkt nu nog zo'n 4 a 5x per dag(incl een avond en een nachtvoeding) voornl om in slaap te vallen (of als ze zich pijn heeft gedaan) ik zou nu langzaam aan wel een beetje willen afbouwen maar ze blijft dan huilen om de borst, iemand tips om dit wat makkelijker te maken ivm groot verdriet? ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 19:58:27 ]
  maandag 28 juli 2014 @ 20:08:19 #60
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142824657
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:56 schreef Sull het volgende:

[..]

Goed idee, vast niemand die het merkt!

Weet je wat ik nou altijd zo gek vind aan die restricties bij zwangerschap en borstvoeding...is het normaal dan niet erg dat je zo'n dosis radioactieve stoffen tot je krijgt?
Buiten loop je het ook op idd. Maar dan kun je niemand voor de rechter slepen mocht er over 20 jaar iets blijken dat te maken heeft met blootstelling aan straling.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 28 juli 2014 @ 20:08:45 #61
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142824672
quote:
5s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:56 schreef Logician2.0 het volgende:
Vraagje, 6aug geef ik 18mnd bv ze drinkt nu nog zo'n 4 a 5x per dag(incl een avond en een nachtvoeding) voornl om in slaap te vallen (of als ze zich pijn heeft gedaan) ik zou nu langzaam aan wel een beetje willen afbouwen maar ze blijft dan huilen om de borst, iemand tips om dit wat makkelijker te maken ivm groot verdriet? ;(
Geen idee. Ik lees graag mee?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_142828399
Balen:

Antibraakmiddel domperidon alleen nog op recept
quote:
Het antibraakmiddel domperidon is voortaan alleen nog op doktersrecept verkrijgbaar. Dat heeft het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen besloten naar aanleiding van klachten over bijwerkingen.

Het Nederlands bijwerkingencentrum Lareb kreeg de afgelopen jaren vele tientallen meldingen over het medicijn tegen misselijkheid en braken. Het ging vooral om hartproblemen. Het Lareb kreeg ook meldingen over overleden domperidon-gebruikers. Het is echter niet zeker of zij daadwerkelijk door het geneesmiddel zijn overleden.

In Nederland was domperidon vrij verkrijgbaar in apotheken. Op de bijsluiter van het middel staat sinds 2009 dat het hartritmestoornissen kan veroorzaken. Sinds dat jaar mag het ook niet meer door drogisterijen worden verstrekt. In andere landen is het medicijn al langer alleen op doktersrecept te verkrijgen.
pi_142828530
knip- bijgelezen.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 21:48:44 ]
  maandag 28 juli 2014 @ 21:56:30 #64
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142829011
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:46 schreef Logician2.0 het volgende:
knip- bijgelezen.
Tja. Ik zeg nu wel wat vaker gewoon nee. Zeker als hij een beker drinken voor zn neus heeft. Ik ben geen wandelende melkfabriek voor bram. Maar de nacht vind ik moeilijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_142829453
quote:
5s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:56 schreef Logician2.0 het volgende:
Vraagje, 6aug geef ik 18mnd bv ze drinkt nu nog zo'n 4 a 5x per dag(incl een avond en een nachtvoeding) voornl om in slaap te vallen (of als ze zich pijn heeft gedaan) ik zou nu langzaam aan wel een beetje willen afbouwen maar ze blijft dan huilen om de borst, iemand tips om dit wat makkelijker te maken ivm groot verdriet? ;(
Ik heb goede verhalen over de methode van J. Gordon gehoord. Zie uitleg hier: http://drjaygordon.com/attachment/sleeppattern.html

Zelf ben ik losjes begonnen rond de 21 maanden om uit te leggen dat hij in de ochtend weer borst mocht drinken, maar dat hij wel een slokje water mocht. In die periode ging mijn vriend ook vaker naar hem toe of mocht hij in ons bed om te kunnen knuffelen. Hij pakte dat razendsnel op en vraagt er ook niet meer om. Hij ging toen ook opeens beter slapen (als in soms de hele nacht doorslapen). Heel af en toe werd hij er wel boos om hoor, maar na een knuffel en een slokje water was het toch snel weer goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142829745
Ik ga het stukje eens lezen, thanks :)

En idd de nacht vind ik ook heel erg moeilijk, of als ze een slechte dag heeft want dan is het enige wat haar troost geeft de borst. -O-
  maandag 28 juli 2014 @ 23:02:21 #67
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_142832231
quote:
Ik las het ook net -O-
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_142841509
Cwen dus toch een menstruatie :(

Sull beterschap!

Kyara! Ik had je nog niet gefeliciteerd *O* wat goed!!

En Mabawa ook al 8 maanden :o! *O*

`hier is J inmiddels net 5 maanden O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
pi_142841781
Mooie foto's klaprooss (ook die uit het babytopic)!
pi_142844760
Mooie foto Klap O+
*O* voor de vijf maanden
pi_142844867
Prachtig als altijd klap O+ En *O* voor 5 maanden bv!
pi_142862681
Kyara, 1,5 jaar, wat geweldig! Had je dat gedacht in het begin? O+

Mooie foto klap!

Hier zijn we aan het afbouwen, dwz: overdag bied ik hem iets anders aan en dat gaat prima. 's Nachts wordt hij woest als hij geen borst krijgt :') dus dat houden we er nog lekker in! En dat vind ik niet erg, ik wil ook 18 maanden halen ;)
pi_142868289
Zo mooi Klappie O+
pi_142874284
:{ . Ik lijk sinds vannacht symptomen te hebben van een borstontsteking..

Er zit een rode plek boven de tepel en de bovenkant en stuk zijkant van de borst zijn pijnlijk. I. heeft bij de eerste voeding vanochtend deze borst gedronken en ik heb zojuist gekolfd. Er kwam niet veel uit.

Hoe vaak kan ik haar het best aanleggen en kolven? En wat zijn verder nog tips?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142874341
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:29 schreef Franny_G het volgende:
:{ . Ik lijk sinds vannacht symptomen te hebben van een borstontsteking..

Er zit een rode plek boven de tepel en de bovenkant en stuk zijkant van de borst zijn pijnlijk. I. heeft bij de eerste voeding vanochtend deze borst gedronken en ik heb zojuist gekolfd. Er kwam niet veel uit.

Hoe vaak kan ik haar het best aanleggen en kolven? En wat zijn verder nog tips?
Borst warmhouden en steeds nakolven na een voeding. I zo vaak mogelijk aanleggen, zonder de andere kant te vergeten.
Home is where the O+ is...
pi_142875211
Iemand tips voor me?

Meneer hapt sinds het weekend slecht aan.
Heel onrustig schudden met z'n koppie, alleen tepelpuntje happen, vacuum steeds verbreken om melk uit te spugen en dan weer aanhappen.
Plus veel na de voeding mondjes teruggeven, deed hij eerder nooit, kramperig ventje verder en onrustig kreunen.
Verder veel de hik zoals in de buik ook al, boert slecht dus komt er met de hik snel melk mee.

Dit was de eerste 3 weken niet, heb niks veranderd, hij krijgt infacol. Heb ik teveel melk ofzo dat hij verzadigd is en het teruggeeft en het aanhappen met een flinke tsr teveel is?
Weet het even niet wat te doen met de onrust die het hem brengt tijdens en na het voeden ook nog.
pi_142875446
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:18 schreef BlueEyes het volgende:
Iemand tips voor me?

Meneer hapt sinds het weekend slecht aan.
Heel onrustig schudden met z'n koppie, alleen tepelpuntje happen, vacuum steeds verbreken om melk uit te spugen en dan weer aanhappen.
Plus veel na de voeding mondjes teruggeven, deed hij eerder nooit, kramperig ventje verder en onrustig kreunen.
Verder veel de hik zoals in de buik ook al, boert slecht dus komt er met de hik snel melk mee.

Dit was de eerste 3 weken niet, heb niks veranderd, hij krijgt infacol. Heb ik teveel melk ofzo dat hij verzadigd is en het teruggeeft en het aanhappen met een flinke tsr teveel is?
Weet het even niet wat te doen met de onrust die het hem brengt tijdens en na het voeden ook nog.
Misschien de sterke tsr, je zou de eerste druk er eens af kunnen kolven en kijken hoe het dan gaat? Ook al gecheckt op spruw? Lipbandje en tongriempje?

Het slecht boeren herken ik trouwens ook wel, ik kreeg hier de tip om dan voor het boeren wat van houding te veranderen, dus een keer extra neerleggen en oppakken of op zijn buik over jouw knieën leggen en dan zachtjes kloppen (wel voorzichtig ivm opkomen voeding).
pi_142875454
Ff crosspost uit V&A

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:26 schreef Sull het volgende:
Ik heb nog een Medela dubbelzijdige kolf: Pump in Style Traveller te koop, iemand belangstelling toevallig?

Ik kolf op mijn werk op een Symphony en voor die enkele keer dat ik thuis/locatie kolf gebruik ik liever de iets handzamere Swing.
pi_142876675
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:29 schreef Franny_G het volgende:
:{ . Ik lijk sinds vannacht symptomen te hebben van een borstontsteking..

Er zit een rode plek boven de tepel en de bovenkant en stuk zijkant van de borst zijn pijnlijk. I. heeft bij de eerste voeding vanochtend deze borst gedronken en ik heb zojuist gekolfd. Er kwam niet veel uit.

Hoe vaak kan ik haar het best aanleggen en kolven? En wat zijn verder nog tips?
Aanleggen zoals je gewend bent. Borst goed leegmaken en -houden, ik zou in elk geval elke twee uur doen. Borst voorverwarmen en zo mogelijk ook tijdens het voeden warmhouden. Bijvoorbeeld met een pamper met goed warm water om je borst heen gevouwen. Heb je een duidelijke verstopping? Melkblaar?
pi_142876696
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:18 schreef BlueEyes het volgende:
Iemand tips voor me?

Meneer hapt sinds het weekend slecht aan.
Heel onrustig schudden met z'n koppie, alleen tepelpuntje happen, vacuum steeds verbreken om melk uit te spugen en dan weer aanhappen.
Plus veel na de voeding mondjes teruggeven, deed hij eerder nooit, kramperig ventje verder en onrustig kreunen.
Verder veel de hik zoals in de buik ook al, boert slecht dus komt er met de hik snel melk mee.

Dit was de eerste 3 weken niet, heb niks veranderd, hij krijgt infacol. Heb ik teveel melk ofzo dat hij verzadigd is en het teruggeeft en het aanhappen met een flinke tsr teveel is?
Weet het even niet wat te doen met de onrust die het hem brengt tijdens en na het voeden ook nog.
Even controleren op spruw.
pi_142877141
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Even controleren op spruw.
Ik zit nu even afbeeldingen van spruw te kijken en mijn dochtertje heeft ook een witte tong. Ze hapt wel goed aan, drinkt goed, niet onrustig. Slaapt goed ook. Zou dat dan gewoon melk kunnen zijn? Of is dit een beginfase (voor zover je dat bij spruw kunt hebben)?
pi_142877470
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zit nu even afbeeldingen van spruw te kijken en mijn dochtertje heeft ook een witte tong. Ze hapt wel goed aan, drinkt goed, niet onrustig. Slaapt goed ook. Zou dat dan gewoon melk kunnen zijn? Of is dit een beginfase (voor zover je dat bij spruw kunt hebben)?
Melk zou je kunnen wegvegen met een gaasje of wattenstaafje, spruw is een dikkige witte plakkaat en veeg je niet weg.
pi_142877494
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:45 schreef Sull het volgende:

[..]

Melk zou je kunnen wegvegen met een gaasje of wattenstaafje, spruw is een dikkige witte plakkaat en veeg je niet weg.
Ja, ik las het ook. Zal het eens proberen weg te vegen als ze wakker is.
pi_142880134
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, ik las het ook. Zal het eens proberen weg te vegen als ze wakker is.
Even een caveat: ik kreeg bij Ellie melkresren nooit echt weggeveegd, toch was 't geen spruw.
Home is where the O+ is...
pi_142880909
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:57 schreef Cwen het volgende:

[..]

Even een caveat: ik kreeg bij Ellie melkresren nooit echt weggeveegd, toch was 't geen spruw.
Oh/ Ik zal het wel goed in de gaten houden dan. Tot dusver geen klachten en ik las ergens dat het ook vanzelf overgaat mocht het spruw zijn.
pi_142882510
Spruw gecheckt, ben daar al heel alert op, geen plekker in mond of bij billen. Tepels doen ook niet zeer.

Lipbandje kan nog wel eens een issue zijn, heb zelf ook te strak en geknipt lipbandje gehad (was toen alleen 7 of 8)
Laat daar maandag even CBarts naar kijken (en desnoods bevriende KNO-arts) Vind zelf dat het lipbandje laag zit op zn kaakje. Alleen bijzonder als dat nu pas opspeelt met aanhappen.

Denk dat het teveel aan melk is als ik hem nu ook steeds zie herkauwen en slikken.
Vind het iig niet reflux-waardig.
pi_142890972
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:21 schreef WupWup het volgende:

[..]

Aanleggen zoals je gewend bent. Borst goed leegmaken en -houden, ik zou in elk geval elke twee uur doen. Borst voorverwarmen en zo mogelijk ook tijdens het voeden warmhouden. Bijvoorbeeld met een pamper met goed warm water om je borst heen gevouwen. Heb je een duidelijke verstopping? Melkblaar?
Dank voor het meedenken. Cwen, jij ook!

Heb dit allemaal gedaan vandaag. Wat betreft duidelijke verstopping; ik heb geen pijn bij aanhappen ook niet tijdens het voeden, geen melkblaar. Wel een rodige plek boven de tepel. En een harde en pijnlijke schijf aan de bovenkant van mijn borst. Die plek masseer ik tijdens het voeden. Het wordt niet erger, maar ook niet minder.

Ik heb geen koorts, maar voel me wel wat slapjes.

Binnen welke termijn moet het minder worden ivm naar de huisarts gaan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142912776
Even update: gisteravond heeft I nog lang gedronken aan de ontstoken borst en het voelt sindsdien veel beter. Ook na een nacht zonder voedingen. Soepel, minder hard en pijnlijk. Ik heb voor straks wel een afspraak met de huisarts omdat we morgen op vakantie gaan en ik er voor mijn eigen geruststelling naar wil laten kijken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142916354
Fijn, Franny! Hopelijk trekt 't zo weg! *O*
Home is where the O+ is...
pi_142920239
Als er na 24 uur geen verbetering is ondanks het goed blijven ledigen van de borst, is een antibioticakuur geïndiceerd... Ik hoop voor je dat het niet nodig is.
pi_142920570
Ik heb nu met de huisarts afgesproken dat ik het vandaag nog aankijk. De huisarts voelde ook dat er nog kleine verharde plekjes zitten en zag ook de beetje rode plek boven de tepel. Ik heb geen koorts en het voelt stukken beter dan gisteren. Ik heb antibiotica meegekregen ivm mijn vakantieplannen. Als ik morgenochtend geen verbetering meer merk/als het toch weer erger wordt, of als ik ineens wel koorts krijg, dan beginnen met die kuur. Ik voel me wel gerustgesteld dat ik het mee heb gekregen, want onderweg of tijdens de vakantie in het buitenland hiermee alsnog naar een dokter moeten, lijkt me erg vervelend. Vandaag nog even goed aan de slag ermee, maar ik heb zelf het idee dat het wel goed gaat komen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:29:17 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142921134
Fijn Franny, dan ga je ook wat rustiger op vakantie. (Waar gaan jullie naartoe?)

Ik had laatst bij een verstopt melkkanaaltje midalgan (warmtezalf) er op gedaan. Geen idee of dat officieel wel mag, maar de volgende ochtend was het over.
KuikenGuppy
pi_142946424
Ellie weigert (weer) alle afgekolfde melk. Toch zou ik graag willen dat ze tot een jaar ook als ik er niet ben nog wat bv binnenkrijgt. Warm, koud, fles, beker of rietje, ontdooid of vers - het maakt niet uit, ze wil het níet. Heeft iemand tips?
Home is where the O+ is...
pi_142946966
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:48 schreef Cwen het volgende:
Ellie weigert (weer) alle afgekolfde melk. Toch zou ik graag willen dat ze tot een jaar ook als ik er niet ben nog wat bv binnenkrijgt. Warm, koud, fles, beker of rietje, ontdooid of vers - het maakt niet uit, ze wil het níet. Heeft iemand tips?
Door de pap? (Of zeg ik nu iets heel doms :@ )
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:26:21 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142947009
Pannenkoeken maken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_142956116
Pap wil ze niet ermee, helaas.

Pannenkoeken zou kunnen, maar ik betwijfel of m'n (schoon)ouders daar zin in hebben...
Home is where the O+ is...
pi_142956240
Heb je gepasteuriseerd eens geprobeerd?
pi_142956259
Of als ijsje?
pi_142956468
Is het melk uit de vriezer? Lust ze het wel gekoeld uit de koelkast?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_142957075
Nee, ook niet uit de koelkast, of zelfs vers afgetapt en in een fles/beker/bord gestopt. Ze wil het niet.

Gepasteuriseerd al geprobeerd, moet ze ook niet... IJs kan ik nog wel proberen. Dan heb ik een speen nodig hè?
Home is where the O+ is...
pi_142958249
Ja of gewoon een vormpje met een stokje. zou het in de zoku kunnen? :D
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:18:04 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142960474
Je kunt er ook yoghurt van maken: http://www.zwangerschapsp(...)en-borstvoeding.html
KuikenGuppy
pi_142962476
Oei, ik ga een gewaagde opmerking maken:

Gemixt met gewone melk?

;)
pi_142963096
Hoezo gewaagd?
pi_142964016
Niks gewaagds aan... Is wel de moeite waard om te proberen :).
Home is where the O+ is...
pi_142984158
Ik kan via mn verzekering een leuk bedrag vergoed krijgen in de aanschaf van een borstkolf.
Maar nu kom ik op kolfsets uit die mij niks zeggen.
Iemand van jullie bekend met de volgende kolfsets en me voor of nadelen ervan kan vertellen?
- Spectra 9 Plus
- Lansinoh Affinity Pro
- Ameda Lactaline volautomatisch

(Staan op deze site: http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d274.html )
pi_142984406
Ik heb de Ameda. Over de kolfsets (flesjes enzo) kan ik niets zeggen want ik heb er Ardo-setjes op.
Ik ben er niet heel erg blij mee. Ik had eerst een Ardo-calypso en die vond ik erg fijn, dus ik vergelijk ook steeds daarmee.
Nadeel is gewoon dat het mi geen hele krachtige kolf is. Bovendien ook niet snel in de cycles en waar ik bij de Ardo beide standen op max zette komt het bij de Ameda totaal niet in de buurt. Hij maakt ook veel herrie vind ik.
Voordeel voor mij is dat het handzaam is, zowel dubbel als enkel te gebruiken en er een autokabel voor de krijgen is zodat je ook onderweg kunt kolven.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:07:25 #108
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142984500
ik gebruik zelf geen van die kolfsets maar ik hoor echt geweldige verhalen over de lansinoh :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:23:04 #109
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142984758
Ik heb alleen ervaring met de Ameda en die is hetzelfde als Mabawa. Voor deze keer staat er de Ardo Calypso klaar.
pi_142986710
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:48 schreef Cwen het volgende:
Ellie weigert (weer) alle afgekolfde melk. Toch zou ik graag willen dat ze tot een jaar ook als ik er niet ben nog wat bv binnenkrijgt. Warm, koud, fles, beker of rietje, ontdooid of vers - het maakt niet uit, ze wil het níet. Heeft iemand tips?
Ze is bijna 1 toch? Kan je het dan niet laten zitten? (ik weet niet hoeveel je weg bent). Mijne hoefde vanaf een maand of elf geen gekolfde melk meer en ik werkte vier dagen. 's Ochtends en 's avonds dronk hij bij mij. Overdag werd de diepvriesmelk nog wel aangeboden in kleine hoeveelheden, maar het meeste is opgemaakt voor pannenkoeken geloof ik. Gewone melk wil hij niet dus sindsdien drinkt hij overdag water, thee en diksap. Hij eet graag yoghurt dus dat geven we 2x per dag.
pi_142986891
:W
Mijn lieve mini is nu 8 dagen oud. BV is erg pijnlijk geweest de eerste dagen en door knudde begeleiding had ik al op dag 3 bloeduitstortingen. Dus nu kolf ik en geven we melk in een cupje en laten we haar opnieuw de borst verkennen. Mijn tepels zijn groot maar worden echt niet gevormd helaas dus het is lastig aanhappen voor haar kleine mondje.
Heeft iemand tips voor het vormen van mijn tepels? De melk stroomt prima maar mini komt dus niet verder dan sabbelen aan mount Fuji :{
pi_142987090
Je woont niet in NL toch? Heb je toegang tot lactatiekundigen?
In principe is het niet de bedoeling dat je je tepels vormt, maar dat je je baby begeleidt met aanhappen zeg maar. Dus zorgen dat ze haar mond goed open doet, dan borst erin en dan aanzuigen. Soms helpt het om tijdens het aanhappen even met je vinger of duim op haar kin te drukken, zodat de mond nog iets verder open gaat. Ook kan de nipple flip net het verschil maken (YouTube).
Kolven en cupfeeding zijn idd een goede beslissing als je de eerste dagen niet (goed) kunt voeden! Heb je een goede kolf tot je beschikking?
pi_142987423
We zijn dinsdag bijna 1,5 u bij een lk binnen geweest en hebben super hulp gehad. We hebben dus besloten om te kolven om mijn tepels te laten herstelllen en te zorgen dat mini goed at en daar zijn we nu. Nu laat ik mini op eige tempo de borst verkennen maar ze heeft er echt moeite mee (nog). We duwen haar kin af en toe zachtjes open idd. En die nipple flip gaan we straks eens proberen! En misschien moeten we het gewoon tijd geven. Gelukkig drinkt ze nu veel dus de stress of ze wel at is gelukkig over.

We hebben een dubbelzijdige medela gehuurd en die werkt super. 130 ml in 20 min zonet <3
pi_143051164
Ik heb een medela freestyle te koop trouwens. Wil je meer info, stuur maar een pm/dm
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:47:35 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_143072584
Na 30 maanden en 3 dagen is het hier denk ik voorbij.. sinds vrijdag ochtend niet meer bij mij gedronken.
Ik heb er vrede mee O+! Al zal ik het heus ook wel gaan missen.. maar hij heeft bepaald! En we zijn door zoveel dalen gegaan en beiden gevochten. Wel jammer dat ik geen afscheidsfoto heb ;(

Maar wat ben ik trots op hem en op mezelf.
30 maanden is een mooie tijd. Mijn kleine krielkip is klaar om zich wat losser te maken en de grote wereld zelf te ontdekken. Ipv aan de borst kroelt hij nu door mijn haar met slapen of aait hij nog de borsten soms maar drinken wil hij niet.

Ik ging voor hopen dat ik het kon..en we haalden 30 maanden..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_143072646
Wow evenstar, wat een prestatie! Terecht trots hoor O+
pi_143078082
Wow evenstar, wat een prestatie: 30 dagen zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:06:08 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143081389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:13 schreef Tinuviel het volgende:
Wow evenstar, wat een prestatie: 30 dagen zeg!
En dat 30 keer!
KuikenGuppy
pi_143081480
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

En dat 30 keer!
:D
pi_143081561
quote:
17s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Na 30 maanden en 3 dagen is het hier denk ik voorbij.. sinds vrijdag ochtend niet meer bij mij gedronken.
Ik heb er vrede mee O+! Al zal ik het heus ook wel gaan missen.. maar hij heeft bepaald! En we zijn door zoveel dalen gegaan en beiden gevochten. Wel jammer dat ik geen afscheidsfoto heb ;(

Maar wat ben ik trots op hem en op mezelf.
30 maanden is een mooie tijd. Mijn kleine krielkip is klaar om zich wat losser te maken en de grote wereld zelf te ontdekken. Ipv aan de borst kroelt hij nu door mijn haar met slapen of aait hij nog de borsten soms maar drinken wil hij niet.

Ik ging voor hopen dat ik het kon..en we haalden 30 maanden..
O+
Wat een topprestatie!
pi_143084166
Bijzonder evenstar, echt weer zo'n afsluiting, een stukje loslaten. Jullie hebben in elk geval een prachtige score behaald en wat fijn voor je manneke om ondanks alle voedselproblemen toch zo'n fantastische start te mogen hebben gehad!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:49:23 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143088613
Wow Evenstar _O_
30 maanden, echt supergoed!
Want jullie hebben ook echt wel je dalen gehad maar wat doet hij het goed op jouw melk! En dat hij het zelf heeft aangegeven is ook super.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:54:12 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_143092537
Thanks ja hij eet steeds wat beter ook zelf, het is nog steeds wel lastig en het is een iele dat zijn wel mijn zorgen. Dat ik nu die weiger pwriodes (door zijn sensoriek stoornis) niet meer op kan vangen. Maar goed hij heeft bepaald :)!

Hij heeft dat vertrouwen nu zelf en hij heeft zolang op mij vertrouwd dat ik nu dan ook op hem moet vertrouwen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:55:21 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_143092576
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

En dat 30 keer!
:D
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_143096430
Evenstar. Mooie periode. En wat fijn dat hij het zelf heeft aangegeven om te stoppen. O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:29:29 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143097490
Mooi hoe dat zo 'natuurlijk' gaat O+
KuikenGuppy
pi_143098448
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

En dat 30 keer!
Was blijkbaar nog niet goed wakker :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143098550
Wow, 30 maanden! Wat een prestatie!!
Tralalalaaa
pi_143099091
Mooi, dat je 30 maanden hebt kunnen voeden en dat hij zijn eigen moment heeft kunnen kiezen om te stoppen! ^O^
pi_143103759
Wow evenstar, mooi zeg! En wat extra bijzonder dat hij zelf is gestopt, dat hij het vertrouwen heeft om het nu zelf te doen O+ Geniet van je extra 'vrijheid' ;)

Hoe gaat het met eten, kan ik dat ergens (bij)lezen?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:05:30 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_143104129
Met eten gaat het nu vrij goed. In de vakantie wel weer duidelijk gemerkt wat verandering voor hem doet. Hij had gewoon 5 dagen niets gegeten maar wel veel gedronken . Ook snoepjes/koekjes etc wou hij niet. Zoveel indrukken dat hij echt een dag alleen met mij nodig had om te ontprikkelen en toen at hij weer.

Wel jammer dat hij dol op worstebroodjes is en ze dat hier niet kennen :( maar ach ja had 2 grote pakken mee terug genomen.
Hij is wel iets kwijt aan gewicht 9.9 nu maar hij eet nu weer redelijk. Komt allemaal goed als we maar een beetje boel aanpassen ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:11:05 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143104428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Thanks ja hij eet steeds wat beter ook zelf, het is nog steeds wel lastig en het is een iele dat zijn wel mijn zorgen. Dat ik nu die weiger pwriodes (door zijn sensoriek stoornis) niet meer op kan vangen. Maar goed hij heeft bepaald :)!

Hij heeft dat vertrouwen nu zelf en hij heeft zolang op mij vertrouwd dat ik nu dan ook op hem moet vertrouwen.
Mooi gezegd. Vooral de laatste zin O+
pi_143113843
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Met eten gaat het nu vrij goed. In de vakantie wel weer duidelijk gemerkt wat verandering voor hem doet. Hij had gewoon 5 dagen niets gegeten maar wel veel gedronken . Ook snoepjes/koekjes etc wou hij niet. Zoveel indrukken dat hij echt een dag alleen met mij nodig had om te ontprikkelen en toen at hij weer.

Wel jammer dat hij dol op worstebroodjes is en ze dat hier niet kennen :( maar ach ja had 2 grote pakken mee terug genomen.
Hij is wel iets kwijt aan gewicht 9.9 nu maar hij eet nu weer redelijk. Komt allemaal goed als we maar een beetje boel aanpassen ;)
Heb je niet iemand hier, die jullie af en toe worstenbroodjes kan sturen? Heel veel succes met de boel aanpassen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:00:13 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_143117578
Oh dat zou in theorie best kunnen maar niet te betalen.


Kom er net trouwens achter dt het 32 mnd was... kan niet meer tellen :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_143118230
Wauw evenstar, wat een prachtige lange periode en wat fijn dat hij het zelf heeft kunnen aangeven zo! O+
Lijkt me echt wel raar en emotioneel om na zo'n lange tijd niet meer te voeden. Ik word er zelf al bijna emo van als ik het lees :').
pi_143119174
Ik vind dat zo knap om langere tijd bv te geven. Vooral als je erbij werkt :)

Ik ga zo een kolf kopen. Bij prenatal 20% korting juist op degene die ik wilde. Alleen... wanneer kan je het beste kolven zodat je ook genoeg melk over hebt voor je kindje?
pi_143119462
'S ochtends heb je het meeste melk. Maar in principe hoef je niet zo bang te zijn dat je te weinig overhoudt. Als je baby van mening is dat hij/zij niet genoeg heeft, komt 'ie gewoon wat vaker.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:11:06 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143119476
Wat Wup zegt :). Ik kolf 's ochtends tussen twee voedingen in (lekker tijdens het ontbijten :9 :') )
KuikenGuppy
pi_143133839
Ik kolfde s'ochtends tussen de eerste en tweede of tweede en derde ochtendvoeding. Dat viel een tijdje ook mooi samen met zijn slaapje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143144692
Ik ga dat ook eens proberen. Ik ben benieuwd!
pi_143189151
Dat je 's nachts een klein mannetje hebt dat met melk over z'n hele snoetje blij glimlachend naar je borst kijkt en dan in slaap ziet vallen met zijn ene handje ontspannen op je borst O+

Mennn, wat vind ik het geven van bv speciaal. Eerst kan ik 9mnd een kindje in m'n buik laten groeien en nu er buiten kan ik dat nogsteeds met mijn eigen lichaam.
(Met 2 P2 lijnen op de curve van mijn 4 weken oude kleutertje :') )
pi_143191471
Ik heb 5 bv bh's over. Zo tussen de 80E en 75f. Niet meer supermooi, maar echt nog wel prima en het waren allemaal goede en mooie.
1 cariwell maat 4, zo goed als nieuw, 1 bravadol zgan en verder prenatals en een livera.

Bravadol en cariwell voor 2,50, de anderen een euro. Iemand belang bij? Ff pmmen :)

Ik ben er zat van :+ na bijna twee jaar klap ik mn eigen gewone bh wel omlaag ;)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:09:40 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143191937
Oeh freecell, je krijgt zo pm!

BlueEyes dat is te schattig! O+
pi_143209029
Vandaag was het hele OK-team (waaronder de anesthesist van de keizersnede, weten jullie nog? ;) ) onder de indruk dat ik meer dan 15 maanden na de bevalling nog borstvoeding geef, echt zo leuk :) Wat een heerlijk borstvoedingvriendelijk ziekenhuis heb ik toch O+
pi_143213391
Ik ben vandaag een dagje naar de dierentuin geweest met m'n meiden: voeden in een restaurant, voeden aan een picknicktafel, voeden in de auto :D Zo relaxed!
pi_143213466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:06 schreef WupWup het volgende:
Ik ben vandaag een dagje naar de dierentuin geweest met m'n meiden: voeden in een restaurant, voeden aan een picknicktafel, voeden in de auto :D Zo relaxed!
Heerlijk he? Wij ook gisteren in Beekse bergen. Voeden in de doek, aan een tafel, in de bus en in de auto ^O^
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:18:05 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143218855
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:18 schreef L-E het volgende:
Vandaag was het hele OK-team (waaronder de anesthesist van de keizersnede, weten jullie nog? ;) ) onder de indruk dat ik meer dan 15 maanden na de bevalling nog borstvoeding geef, echt zo leuk :) Wat een heerlijk borstvoedingvriendelijk ziekenhuis heb ik toch O+
^O^

Ik wilde deze vakantiefoto nog even delen:

In de (denk ik) 16e eeuw deden ze dus niet zo moeilijk over borstvoeding :D Dit was prominent in een Franse kerk te zien!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:23:54 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143219129
En hierom is wakker worden elke ochtend weer fijn:

O+
pi_143221489
Zie je, vroeger was alles beter! :P

Die foto O+
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 08:18:21 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143225748
Vergat ik t wéér te vragen; doe ik iets verkeerd als ik 2x op dezelfde plek een melkblaartje krijg?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:23:09 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_143226128
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:18 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

^O^

Ik wilde deze vakantiefoto nog even delen:
[ link | afbeelding ]
In de (denk ik) 16e eeuw deden ze dus niet zo moeilijk over borstvoeding :D Dit was prominent in een Franse kerk te zien!
Tssssk, dat dit zomaar KAN :o

Heerlijk he, die vrijheid om overal en altijd te kunnen voeden O+
Nu het zomervakantie is en we veel en vaak de hort op zijn, is het ook zo makkelijk!
Je hoeft je niet druk te maken of je wel genoeg drinken mee hebt, of die wel genoeg vocht binnen krijgt met het warme weer...
Ik vind het echt het ultieme gevoel van vrijheid :Y
En we hebben een indrukwekkende lijst aan bijzondere wildvoedplekjes inmiddels!
.... met gevoel voor drama....
pi_143228300
Volgens mij zijn melkblaartjes gewoon vette pech en heeft het niet zoveel te maken met wat je doet. Heb je iets veranderd?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:18:57 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143241751
Hm, ik voed tegenwoordig 's ochtends nog maar op 1 zij, dus links wordt wat anders aangehapt.... maar volgens mij had ik voordat ik dat deed de eerste melkblaar al te pakken.

Maargoed, pech is natuurlijk ook een factor ja :D heb er ook weinig last van.
pi_143255671
Onze lieve mini heeft 's avonds veel zuigbehoefte. Aangezien mijn rechterborst vaak pijn doet, willen we het voeden beperken tot voeden en de zuigbehoefte 's avonds aan een speen gaan overlaten.
Overal wordt aangeraden om pas met een speen te beginnen als de bv goed loopt. Ik geef nu precies een week alle voedingen aan de borst. Dat gaat goed - voor mini in elk geval. Die groeit als kool. Voor mij is het helaas vaak nog pijnlijk aan mijn rechterborst.
Is dat het moment dat je een speen kan introduceren?

Ik snap overigens niet waarom het rechts zo'n pijn blijft doen. Ik leg haar op dezelfde manier aan als links. In het begin gaat het nog wel maar na 5 minuten wordt het irritant. Ze hapt mooi aan, de melk stroomt goed en haar lippen zijn mooi gekruld. Er zit wel een klein bobbeltje net onder het puntje van mijn tepel, waar ik het vermoeden van heb dat de pijn vandaan komt. Verstopt melkkliertje misschien? Als dit zo blijft ga ik van de week weer lang een lk. :?
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:38:20 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143256394
Wat voor kleur heeft het bobbeltje? Is het geen melkblaar?
Wij gaven altijd een pinkje. Een speen hebben wij pas heel laat gegeven, toen wilde hij niet meer :P.
KuikenGuppy
pi_143257301
Heeft gewoon de kleur van mijn tepel. Het roze gedeelte dus. Het ziet er niet echt uit als een blaad vind ik. Maar het rare is dat de pijn door de hele borst zit, en niet alleen op de tepel :S
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:15:01 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143257578
Wat voor pijn is het Roomsnoes? Stekend, trekkend...? Hier voelt t soms alsof ze rechtstreeks aan een pees richting mn oksel trekt ofzo :')

Kan het een vorm van stuwing zijn? Of inderdaad een verstoppinkje; drinkt ze rechts wel goed leeg?
pi_143258429
Het steekt, alsof een naald met weerhaakjes in en uit mijn tepel wordt getrokken :X en dat trekt een soort door mijn hele borst. Ik denk niet zat ze m altijd goed leegdrinkt, want ik moet stoppen na 8 minuten max omdat het dan voor mij echt op is. Misschien kan ik eens nakolven op die borst..
pi_143270010
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Wat voor pijn is het Roomsnoes? Stekend, trekkend...? Hier voelt t soms alsof ze rechtstreeks aan een pees richting mn oksel trekt ofzo :')

Dat gevoel herken ik wel. Bij mij kan het toeschieten soms zo voelen.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:04:49 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_143271839
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Wat voor pijn is het Roomsnoes? Stekend, trekkend...? Hier voelt t soms alsof ze rechtstreeks aan een pees richting mn oksel trekt ofzo :')

Kan het een vorm van stuwing zijn? Of inderdaad een verstoppinkje; drinkt ze rechts wel goed leeg?
Bij mij voelde het bij (beetje) stuwing en dan drinken ook zo. Alsof er een draadje door je borst getrokken werd, van oksel naar tepel. Heel naar gevoel.

Roomsnoes, heb je niet last van tsr? Die kan ook best pijnlijk zijn :Y
pi_143272031
quote:
2s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:04 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Bij mij voelde het bij (beetje) stuwing en dan drinken ook zo. Alsof er een draadje door je borst getrokken werd, van oksel naar tepel. Heel naar gevoel.

Dat!
Daar heb ik sinds gisteravond enorm last van. Stuwing dus en pijn als hij aanhapt en de eerste teugen.
Dacht al dat dat het was maar dit is even bevestiging voor me.
pi_143273824
De eerste teugen doen bij bijde borsten pijn. Dan wordt hetw at minder en na een minuut of 5 begint de pijn in de rechterborst weer toe te nemen. Maar misschien is het idd wel stuwing. Want ik heb na de voeding gekolfd en de voeding daarna was niet pijnlijk. Dus misschien zat die borst wel te vol en kon mini niet lekker drinken. Dus nu gaan we dat maar even een poosje doen en kijken of dat de pijn wegneemt!

tsr is idd ook wel pijnlijk, maar dan helpt het heel erg om ijn vingers rond mijn tepel te zetten en een beetje te duwen zeg maar.
pi_143274887
Als je structureel gaat kolven, drijf je je productie omhoog en zul je dus meer stuwing krijgen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 07:43:40 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_143291832
Het is even doorbijten en wordt steeds minder.
Op den duur had ik nergens last meer van. Zowel niet van de stuwing als van het drinken als van de tsr ;)

Nu heb ik echt helemaal nergens last meer van. Zelfs als ik dag niet voed door omstandigheden (zit nog op 2 voedingen per dag)
pi_143297104
Wup, ik wil alleen die borst kolven als ze die niet leggedronken krijgt omdat het voor mij teveel pijn doet.

Ik begin wel een patroon te zien. Vannacht zat er langt ussen de voedingen en was de voeding heel pijnlijk aan beiden kanten. Ze kreeg ook haast geen vat op mijn tepel. En daarna gaat het weer gewoon prima zonder te veel pijn. Dus ik denk dat het gewoon pijnlijk is om uit een te volle borst te laten drinken (en voor haar lastig aanhappen, waardoor ze steeds loslaat en opnieuw aanhapt, wat dus weer pijn doet).

Oh en die speen - we hebben het geprobeerd. Die spuugde ze meteen weer uit :D
pi_143298248
Roomsnoes, als ze de borst niet leeggedronken krijgt, zou ik minimaal willen kolven. Dus niet meteen de hele borst leeg, maar bijvoorbeeld 5 minuutjes om de pijn eruit te krijgen. Anders stimuleer je te veel. :)
Wil ze wel je pink als ze geen speen wil?
Trotse mama van 2 :)
pi_143298920
Roomsnoes, je zou dan wel van tevoren de ergste druk eraf kunnen kolven en haar dan laten drinken? Dan stimuleer je weinig extra en is aanhappen daarna makkelijker voor je meisje. Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143303755
Pink wil ze over het algemeen wel, dus das voor mijn borsten erg fijn als ze gewoon even wil sabbelen om in slaap te komen :)

Hm. Misschien t kolven voorlopig maar laten dan. Of idd de druk er af kolven. Ik kan idd ook per drinksessie vaker dan 1x wisselen idd.
We zoeken verder naar de oplossing :D
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:54:03 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_143312740
Het snelst is het voorbij als je er niks aan doet en even doorbijt. Dus je baby de boel laat regelen. Maar als het echt niet te harden is, dan beetje kolven zodat je kind goed kan aanhappen.

Wij hebben hier bij allebei gepinkt. Ook 's nachts. Soms onhandig maar voordeel is wel dat je het alleen geeft als het niet anders kan omdat je toch vaker je handen nodig hebt ;)
pi_143342785
Deze vraag is vast al vele malen voorbij gekomen maar kan het niet zo snel terugvinden (of ik zoek verkeerd)

Ik ga starten met kolven en flesje aanbieden ivm straks weer werken.
Wat is een goed flesje om te gebruiken om de melk aan te bieden?
pi_143343031
Dat hangt helemaal van de voorkeur van jouw baby af :D
pi_143343148
Hoeft niet perse een bv-vriendelijke speen te zijn? Zo'n dubbel geval, breastflow ofzo?
pi_143343218
Daar kon mijn kind in elk geval niks mee en dat lees ik in dit topic wel vaker. Maar then again, anderen zweren erbij. M'n oudste dronk makkelijk uit de (oude) avent, m'n jongste heeft een platte speen nodig (MAM). De kruidvat was gelukkig met me, zeg maar :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:08:22 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143343289
Haha, Wup! Wij hebben in het begin juist altijd de Medela met Calma genomen omdat dat qua techniek meer op drinken aan de borst zou lijken :+. (En ik vond het wel handig icm Medela kolf, maar achteraf gezien hebben we eigenlijk bijna altijd de melk in een ander flesje overgeschonken :') )
KuikenGuppy
pi_143343457
Kortom, ik ga gewoon een flesje aanschaffen dat bij mijn gevoel goed past en van daaruit probeer ik uit wat meneer prettig gaat vinden.
:D
Danku!
pi_143352241
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:53 schreef BlueEyes het volgende:
Deze vraag is vast al vele malen voorbij gekomen maar kan het niet zo snel terugvinden (of ik zoek verkeerd)

Ik ga starten met kolven en flesje aanbieden ivm straks weer werken.
Wat is een goed flesje om te gebruiken om de melk aan te bieden?
Difrax want die hebben leuke kleurtjes. :p
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143354515
Op aanraden van logopedie zijn wij met de Dr Brown gestart (met prematurenspeen). En die zijn we blijven gebruiken daarna.
pi_143355662
Hier dronk ze alleen uit de breastflow. Avent ging ze kokhalzen van die speen, kwam te ver in haar mond.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143358489
Hier Avent (naturel oid) en tommee tippee. Maar M drinkt uit alles volgens mij :P
pi_143358748
Dat is handig :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143358812
Hier Avent Natural, de enige die ze pakte... En zelfs die niet meer :P
Home is where the O+ is...
pi_143359874
Wat lurken in het bv topic al niet op kan leveren. Gisteren klaagde mijn collega over ineens slechte productie en ontevreden meisje van 3.5 maand aan de borst. Ik begon gelijk redenen op te noemen en reden één was gelijk raak, menstruatie. Negatief effect van menstruatie op bv had ze nog nooit van gehoord. Ik heb haar ook gelijk maar even op bv.com gewezen voor handige info.
De collega zat me overigens echt met open mond aan te kijken toen ik begon te ratelen over mogelijke redenen van teruglopende bv. Die dacht echt, mens jij hebt nooit bv gegeven hoe weet je dat allemaal. :D Ze gaat het nu even in de gaten houden en anders neemt ze toch maar even contact op met een lk.

Dus bij deze wil deze niet bv mama jullie toch bedanken voor alle tips die hier altijd voorbij komen. O+
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:12:01 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_143361130
Nikki, wat leuk dat je die collega hebt kunnen helpen. :)
Mag ik vragen waarom je zelf geen bv hebt gegeven? (interesse, geen oordeel.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_143367772
Leuk Nikki, dat je je collega zo goed kon helpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143368645
Loopt de bv standaard terug of valt dat bij een eerste menstruatie nog wel mee?
Ben nu al na 5 weken weer ongesteld }:|
Qua bv merk ik er weinig van nog, en zie ook geen ontevreden ventje.
pi_143368733
Hier wel BE, maar het was maar een paar dagen en ontevreden was ze niet. Voelde gewoon minder 'vol'. Was overigens alleen de eerste menstruatie en de eerste menstruatie met spiraal.

Noemen ze het na 5 wk niet nog vloeien?

Nikki, wat tof!
Home is where the O+ is...
pi_143369238
Vloeien van de bevalling was al gestopt.
Is nu incl de welbekende krampen en zoals het 'hoort' dus feest :')
Zal eens in de gaten houden hoe vol het voelt in m'n borsten.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:44:55 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143369578
Over menstruatie gesproken... Duurt dat met bv ook weer langer voordat dat regelmatig is?
KuikenGuppy
pi_143370657
Haha Nikki, wat tof!

Blue, jemig, vijf weken! Dat zou niet moeten mogen. Je productie hoeft er niet merkbaar onder te lijden, maar vaak gaat het wel iets achteruit. Is een hormonaal proces. Productie neemt weer toe tijdens de menstruatie. Ik merk deze keer ook vrij weinig.
Burdie, ik ben nu voor de derde keer ongesteld: 11 weken na de bevalling, toen na acht weken en nu na zes weken weer.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:02:53 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143371701
Ah, goed te weten :) ik was altijd enorm regelmatig ongesteld dus had het nu eigenlijk ook wel weer meteen regelmatig verwacht...
Gelukkig maar dat we dus niet van NFP uit zijn gegaan :+.
KuikenGuppy
pi_143372100
Pff ongesteld. Moet er echt niet aandenken... Ben net klaar met 3 weken vloeien :X

Gebruiken jullie als anti-conceptie ook cerazette? Ik belde net naar de huisartsassistente met als vraag dat ik anti-conceptie wilde wat bij de borstvoeding kan. En toen kwam ze daarmee. Ik heb daarna even gegoogled wat het precies inhield en toen kwam ik dit tegen:

Het hormoon uit de minipil komt in de moedermelk terecht. De hoeveelheid is echter uiterst gering en schadelijke effecten voor de zuigeling zijn er waarschijnlijk niet. De minipil vermindert de aanmaak van moedermelk vrijwel niet in tegenstelling tot de oestrogeen bevattende combinatiepillen.

Waarschijnlijk niet. Ja, wat moet ik daarmee?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:20:33 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143372231
Wij gebruiken alleen condooms... dus dat zou ik ook niet weten :+.
KuikenGuppy
pi_143372277
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pff ongesteld. Moet er echt niet aandenken... Ben net klaar met 3 weken vloeien :X

Gebruiken jullie als anti-conceptie ook cerazette? Ik belde net naar de huisartsassistente met als vraag dat ik anti-conceptie wilde wat bij de borstvoeding kan. En toen kwam ze daarmee. Ik heb daarna even gegoogled wat het precies inhield en toen kwam ik dit tegen:

Het hormoon uit de minipil komt in de moedermelk terecht. De hoeveelheid is echter uiterst gering en schadelijke effecten voor de zuigeling zijn er waarschijnlijk niet. De minipil vermindert de aanmaak van moedermelk vrijwel niet in tegenstelling tot de oestrogeen bevattende combinatiepillen.

Waarschijnlijk niet. Ja, wat moet ik daarmee?
Je kan ook kiezen voor andere anticonceptie. Zoals een koperspiraal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:24:02 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143372338
Nikki, cool! ^O^

Burdie, ik was ook altijd aardig regelmatig. Toen E 10 maanden was ben ik 2 dagen ongesteld geweest zonder verdere klachten, 1,5 maand later ofzo werd ik het weer. Sindsdien is het weer de gebruikelijke 23-26 dagen inclusief buik-, hoofd- en rugpijn }:|
Qua productie merk ik er iig niks aan, en mn kind wordt (itt mijzelf) ook niet chagrijnig :D

Ohja en anticonceptie doe ik niet aan oO< Als ik uit mezelf zwanger word is dat een cadeautje en zeer welkom O+

En nu ga ik het ziekenhuis bellen om te informeren hoe en wat met borstvoeding en IUI! :o
pi_143372377
LB! O+ *O*
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:26:14 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143372413
:o :D LB wat spannend en leuk O+
KuikenGuppy
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:26:31 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143372419
Ik vind t retespannend!

Ophelia, jij moest helemaal stoppen met borstvoeding toch?
pi_143372818
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:24 schreef LadyBlack het volgende:
Nikki, cool! ^O^

Burdie, ik was ook altijd aardig regelmatig. Toen E 10 maanden was ben ik 2 dagen ongesteld geweest zonder verdere klachten, 1,5 maand later ofzo werd ik het weer. Sindsdien is het weer de gebruikelijke 23-26 dagen inclusief buik-, hoofd- en rugpijn }:|
Qua productie merk ik er iig niks aan, en mn kind wordt (itt mijzelf) ook niet chagrijnig :D

Ohja en anticonceptie doe ik niet aan oO< Als ik uit mezelf zwanger word is dat een cadeautje en zeer welkom O+

En nu ga ik het ziekenhuis bellen om te informeren hoe en wat met borstvoeding en IUI! :o
Laat me raden. Eerst stoppen met borstvoeding dan verder met vruchtbaarheidsbehandelingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143373099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pff ongesteld. Moet er echt niet aandenken... Ben net klaar met 3 weken vloeien :X

Gebruiken jullie als anti-conceptie ook cerazette? Ik belde net naar de huisartsassistente met als vraag dat ik anti-conceptie wilde wat bij de borstvoeding kan. En toen kwam ze daarmee. Ik heb daarna even gegoogled wat het precies inhield en toen kwam ik dit tegen:

Het hormoon uit de minipil komt in de moedermelk terecht. De hoeveelheid is echter uiterst gering en schadelijke effecten voor de zuigeling zijn er waarschijnlijk niet. De minipil vermindert de aanmaak van moedermelk vrijwel niet in tegenstelling tot de oestrogeen bevattende combinatiepillen.

Waarschijnlijk niet. Ja, wat moet ik daarmee?
Tja, ze zullen nooit stellen dat er absoluut geen effecten zijn, simpelweg omdat je niet alles kunt uitsluiten. De cerazette wordt wel vaak gebruikt door voedende mama's en meestal gaat dat prima. Echter, er zijn er ook die toch merken dat hun productie er echt van vermindert. En dat is natuurlijk wel zuur.
Verder moet je ook weten dat je de cerazette zonder stopweek slikt, dus gewoon altijd. Voordeel is dat vergeten weer te starten daardoor minder waarschijnlijk wordt, nadeel is dat je doorbraakbloedingen of spotting kunt krijgen.
Andere opties van tijdelijke anticonceptie tijdens borstvoeding zijn de hormoonspiraal (Mirena, maar zelfde verhaal als met cerazette), koperspiraal, implanon en natuurlijk condooms.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:48:29 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143373169
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Laat me raden. Eerst stoppen met borstvoeding dan verder met vruchtbaarheidsbehandelingen.
Ik moet straks even met een verpleegkundige bellen, maar ik denk t eigenlijk wel ja. En ik kan ze niet helemaal ongelijk geven.

Tegelijkertijd denkt de rebel in mij; who's gonna know? })
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:58:38 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143373564
Komen de medicijnen niet in je melk dan LB?
KuikenGuppy
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:02:22 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143373683
Ik heb IUI gehad zonder ondersteunende hormonen ^O^

Het is puur dat mijn poort nogal zwaarbeveiligd wordt zeg maar :')
pi_143374020
Ik zou eigenlijk geen enkele reden kunnen bedenken waarom je dan met de bv zou moeten stoppen LB? Massa's vrouwen die zwanger worden tijdens bv-periode toch?

Oh en superleuk natuurlijk dat jullie plannen hebben! :D *O*
pi_143374781
Wat L0t zegt LB! Als jij weer een cyclus hebt en geen hormonen nodig hebt, why not? Leuk!!

Ik was na 11 maanden plotseling voor het eerst ongesteld (had het echt niet voelen aankomen) en daarna meteen weer heel regelmatig (cyclus tussen de 26 en 30 dagen).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143374913
LB, wat leuk om te lezen dat je echt weer plannen hebt O+
pi_143375100
Ik dacht dat ik vrij snel weer ongesteld ben geworden maar achteraf vraag ik me af of het niet een nabloeding of zo kan zijn geweest.

Hier trouwens de cerazette. Spiraaltjes komen er bij mij niet in, condooms vind ik ook niks en dat rekenen niet mijn sterkste vak was dat is wel duidelijk ;)
pi_143375154
LB, leuk! *O*
En als je geen hormonen nodig hebt zou ik 't ook wel weten, ja ;)

Hier na 6 maanden ongesteld en ook meteen weer regelmatig. Zonder ac kan echt niet hier, die gok nemen we niet. Ik heb dus twee maanden geleden een Mirena laten zetten. Ik heb nog steeds een eisprong met Mirena, dus koperspiraal durfde ik niet aan... Ik ben er niet 100% blij mee, want het zijn toch hormonen en er is toch een hele kleine kans dat ze bij Ellie komen, maar het is nu eenmaal zo. Weer zwanger wil ik ook niet en ML gaan ze nog niet 'helpen' ivm leeftijd.
Home is where the O+ is...
pi_143375764
Haha, Kyara!

Hoezo durfde je geen koperspiraal aan Cwen?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:06:32 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143375901
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:39 schreef Kyara het volgende:
Ik dacht dat ik vrij snel weer ongesteld ben geworden maar achteraf vraag ik me af of het niet een nabloeding of zo kan zijn geweest.

Hier trouwens de cerazette. Spiraaltjes komen er bij mij niet in, condooms vind ik ook niks en dat rekenen niet mijn sterkste vak was dat is wel duidelijk ;)
_O-

L0t, ik denk ook niet dat t echt invloed heeft, maar ik kan me wel voorstellen dat het ziekenhuis gewoon de beste omstandigheden wil zodat de IUI zoveel mogelijk kans van slagen heeft. Het kost wel een hoop geld natuurlijk.
pi_143376013
Maar hoe zou bv dan dat proces kunnen belemmeren? Je hebt een normale cyclus toch? En zeker omdat het zonder hormoonmedicatie gaat.

Ik ben benieuwd!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:20:00 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143376349
Nouja, ik denk niet dat t invloed heeft, maar of het ziekenhuis dat ook denkt.... misschien heb ik wel een schijncyclus ofzo :D Ik denk dat ie normaal is, maar dat zullen ze met echo's goed kunnen zien.

Van hun uit geredeneerd kan ik me gewoon voorstellen dat ze zeggen: geen bv want misschien invloed op de cyclus.

Net zoals dat je ook hun ovulatietesten moet gebruiken en niet je eigen... ze willen gewoon heel zeker zijn van het nut van de IUI.
pi_143376561
Ja, dat is ook wel weer logisch inderdaad.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:27:54 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143376602
Zo en nu zal ik dit topic even niet meer volspammen met IUI-gezeur oO<
Ik ga zo namelijk naar een vriendin met dochtertje van 5 weken, rrrrrammel!!!!
pi_143377317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:02 schreef WupWup het volgende:
Haha, Kyara!

Hoezo durfde je geen koperspiraal aan Cwen?
Bang voor toch een innesteling en zwangerschap.
Home is where the O+ is...
pi_143378202
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:50 schreef Cwen het volgende:

[..]

Bang voor toch een innesteling en zwangerschap.
De meeste vrouwen blijven ovuleren met Mirena. En de betrouwbaarheid van de Mirena is vergelijkbaar met de koperspiraal.
pi_143381676
Ik heb juist voor koper gekozen omdat ik echt geen kunstmatige hormonen mijn lijf meer in wil. Geen ac is geen optie en condooms ook niet. Ik heb J verboden om een knoopje erin te leggen.
Misschien tzt laat ik er wel veren in draaien. Zo ooit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:12:22 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143381836
Een spiraaltje voorkomt toch alleen innesteling? Dan zou je in theorie elke maand een bevruchting kunnen hebben. Iedereen moet dat voor zich weten, maar ik kan daar zelf geen vrede mee hebben.
KuikenGuppy
pi_143381901
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:12 schreef Burdie het volgende:
Een spiraaltje voorkomt toch alleen innesteling? Dan zou je in theorie elke maand een bevruchting kunnen hebben. Iedereen moet dat voor zich weten, maar ik kan daar zelf geen vrede mee hebben.
De bedoeling is dat de Mirena ook de eisprong onderdrukt.

Tja, alleen condooms is 't ook niet voor ons en er moet toch iets... Met NFP hoef ik bij mijn man ook niet aan te komen.
Home is where the O+ is...
pi_143381904
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:12 schreef Burdie het volgende:
Een spiraaltje voorkomt toch alleen innesteling? Dan zou je in theorie elke maand een bevruchting kunnen hebben. Iedereen moet dat voor zich weten, maar ik kan daar zelf geen vrede mee hebben.
Bevruchting wil sowieso niet zeggen dat het ook nestelt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143381921
Precies dat was ook mijn reden, Tico. Ik zal tzt ook weer een koperspiraal laten zetten. Ik heb geen moeite met het bevruchtingsverhaal.
pi_143382114
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:14 schreef WupWup het volgende:
Precies dat was ook mijn reden, Tico. Ik zal tzt ook weer een koperspiraal laten zetten. Ik heb geen moeite met het bevruchtingsverhaal.
Ik heb gynefix en ben er heel tevreden over. Geen menstuatie is erger is geworden wat je vaker hoort bij koper. En geen pijn of wat dan ook, dat had ik bij mirena gewoon continu.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143382573
Hij schijnt ook betrouwbaarder te zijn. Maar pvoess had er volgens mij een nare ervaring mee.
pi_143382770
Mirena vond ik echt niks. Elke cyclus 2 weken lang buikpijn en continu zwaarmoedig voelen... Nee, was niks voor mij.
Cerazette wil ik ook niet aan, die moet je op gezette tijden innemen en daar ben ik niet goed in.
Ik denk dat we straks (nu nog niet want ik durf nog niet :@ ) met condooms aan de haal gaan en informeren of ml al knoopjes mag.
Tralalalaaa
pi_143382921
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:35 schreef WupWup het volgende:
Hij schijnt ook betrouwbaarder te zijn. Maar pvoess had er volgens mij een nare ervaring mee.
Bij deze dus een tegen geluid.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143382956
Dat is achterhaald inmiddels,van die vaste tijden. Je hebt speling van een aantal uur, volgens mij overeenkomend met de gewone pil.
pi_143382995
Wup, het is toch wel zo dat je met cerazette moet stoppen als je geen bv meer geeft?
pi_143383003
Oh ok dan. Nouja mijn vk en huisarts vertelden het me.
Maar heb ook liever eigenlijk geen extra hormonen meer in m'n lijf. Nouja ik durf toch nog geen sex te hebben dus voor nu maakt t niet uit ;)
Tralalalaaa
pi_143383205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wup, het is toch wel zo dat je met cerazette moet stoppen als je geen bv meer geeft?
Nee hoor. Waarom denk je dat?
pi_143383250
Ik had dat ergens gelezen geloof ik. Omdat de pil te licht wordt na de bv. Zoiets stond er.
pi_143391865
Ik gebruik sinds ik 25 ben en een prolactinoom heb gehad de Cerazette. Wil nooit meer iets anders. Geen last van pms en word niet ongesteld.

Ik stopte met de pil toen ik 31 was en zwanger werd. Na de zwangerschap slik ik het weer :)
En ik neem het elke ochtend tussen 7 en 9. Geen probleem.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:05:15 #231
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_143394286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:41 schreef Cwen het volgende:
LB, leuk! *O*
En als je geen hormonen nodig hebt zou ik 't ook wel weten, ja ;)

Hier na 6 maanden ongesteld en ook meteen weer regelmatig. Zonder ac kan echt niet hier, die gok nemen we niet. Ik heb dus twee maanden geleden een Mirena laten zetten. Ik heb nog steeds een eisprong met Mirena, dus koperspiraal durfde ik niet aan... Ik ben er niet 100% blij mee, want het zijn toch hormonen en er is toch een hele kleine kans dat ze bij Ellie komen, maar het is nu eenmaal zo. Weer zwanger wil ik ook niet en ML gaan ze nog niet 'helpen' ivm leeftijd.
Even ontlurken hoor, hoezo dat? Hoe oud is ie?
Wij hebben twee dochters, jongste is nog geen 3 maanden en er zit al een knoop in bij mn man :) Gesprek met de huisarts over voors en tegens, wij hadden er al over nagedacht bij zwangerschap van de laatste, hormonale ac is bij mij ook geen optie meer en condooms voor eternity is ook klaar. We hoeven geen kids meer en dat begreep de huisarts ook goed :) mn man is 28 trouwens.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_143394771
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:05 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Even ontlurken hoor, hoezo dat? Hoe oud is ie?
Wij hebben twee dochters, jongste is nog geen 3 maanden en er zit al een knoop in bij mn man :) Gesprek met de huisarts over voors en tegens, wij hadden er al over nagedacht bij zwangerschap van de laatste, hormonale ac is bij mij ook geen optie meer en condooms voor eternity is ook klaar. We hoeven geen kids meer en dat begreep de huisarts ook goed :) mn man is 28 trouwens.
Hmz. En als jullie nou uit elkaar gaan...
Je weet simpelweg niet hoe je leven loopt. Mijn ex heeft de boel laten herstellen. Dus ik ken de andere kant wat als je toch de verkeerde permanente keus hebt gemaakt.
J mag het niet van mij. Om die reden. Stel ik loop volgende week onder een bus. Ik mag toch hopen dat hij zn leven dan oppakt met alles wat er eventueel bij hoort.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:17:23 #233
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_143394819
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hmz. En als jullie nou uit elkaar gaan...
Je weet simpelweg niet hoe je leven loopt. Mijn ex heeft de boel laten herstellen. Dus ik ken de andere kant wat als je toch de verkeerde permanente keus hebt gemaakt.
J mag het niet van mij. Om die reden. Stel ik loop volgende week onder een bus. Ik mag toch hopen dat hij zn leven dan oppakt met alles wat er eventueel bij hoort.
Ja, daar hebben we 't ook over gehad.. daarin zei ik ook; dat moet jij inschatten of jij dat wil. Maar dat wil hij niet :) Ik snap idd dat het rot loopt als je de boel laat herstellen en het lukt niet :) hij heeft wel al twee dochters nu he. magoed. beetje offtopic zo :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_143394913
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hmz. En als jullie nou uit elkaar gaan...
Je weet simpelweg niet hoe je leven loopt. Mijn ex heeft de boel laten herstellen. Dus ik ken de andere kant wat als je toch de verkeerde permanente keus hebt gemaakt.
J mag het niet van mij. Om die reden. Stel ik loop volgende week onder een bus. Ik mag toch hopen dat hij zn leven dan oppakt met alles wat er eventueel bij hoort.
Mijn man is er toch wel heel zeker van dat hij niet meer kinderen wil dan drie, ook niet als ik dood ga. En nee, je weet niet hoe het leven loopt. Maar als er geen andere optie is (en dat is bij ons het geval) dan zou ik het toch wel fijn vinden als de arts daar welwillend in is.
pi_143403375
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:05 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Even ontlurken hoor, hoezo dat? Hoe oud is ie?
Wij hebben twee dochters, jongste is nog geen 3 maanden en er zit al een knoop in bij mn man :) Gesprek met de huisarts over voors en tegens, wij hadden er al over nagedacht bij zwangerschap van de laatste, hormonale ac is bij mij ook geen optie meer en condooms voor eternity is ook klaar. We hoeven geen kids meer en dat begreep de huisarts ook goed :) mn man is 28 trouwens.
Hij is 31, maar wij hebben 'pas' 1 kind. Blijkbaar is 1 kind een twijfelfase ofzo, want hij mocht pas terug bij 35 zodat we zeker waren dat het bij eentje bleef... :?. Fijn dat we zo onnozel zijn dat we dat nu nog niet kunnen bepalen.
Nee, ik snap 't wel, het is wat Tico zegt, maar ik vind het jammer dat ik er dan weer aan moet. Mirena is prima, maar niet perfect.
Home is where the O+ is...
pi_143459647
Meld met bordtvoedingstalentje! Mijn eerste was een suf meisje die je moest stimuleren door te drinken, deze jongen roept weer heel andere vragen op...

Hij is nog geen 24 u oud, meldt zich netjes, maar aan twee borsten heeft ie niet genoeg. Het lijkt al clusteren, herkenbaar? Ik hoor 'm al slikken, hij poept en plast, kan z'n maagje steeds doordrinken al wel hebben? Of is het gewoon zuigbehoefte? Ik ben een beetje bang overproductie te veroorzaken...

Tips, anybody?
pi_143460535
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:16 schreef marel88 het volgende:
Meld met bordtvoedingstalentje! Mijn eerste was een suf meisje die je moest stimuleren door te drinken, deze jongen roept weer heel andere vragen op...

Hij is nog geen 24 u oud, meldt zich netjes, maar aan twee borsten heeft ie niet genoeg. Het lijkt al clusteren, herkenbaar? Ik hoor 'm al slikken, hij poept en plast, kan z'n maagje steeds doordrinken al wel hebben? Of is het gewoon zuigbehoefte? Ik ben een beetje bang overproductie te veroorzaken...

Tips, anybody?
Je borstvoeding moet zelfs nog op gang komen. Borstvoeding kun je niet te veel geven als je gewoon meegaat in zijn behoefte.
Succes!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143460760
Tnx! Hij drinkt nu voor de 2e keer de tweede borst sinds 20.30 u, en maar lurken, zoveel kracht :o
pi_143461011
marel O+ door jou post moet ik terug aan de geboorte van R denken! die zuigkracht :o en inderdaad ze wou alleen op mijn borst liggen/drinken.
En gefeliciteerd!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143461198
Hier ook zo'n sterke zuiger vanaf 't begin. Lekker laten clusteren, blijkbaar heeft 'ie het nodig O+. Gefeliciteerd nog!
Home is where the O+ is...
pi_143461276
Dank voor jullie reacties, stelt gerust!
pi_143461444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:40 schreef marel88 het volgende:
Tnx! Hij drinkt nu voor de 2e keer de tweede borst sinds 20.30 u, en maar lurken, zoveel kracht :o
24 uur terug had hij gewoon continu voeding. Het is niet raar dat ze zeker in het begin heel vaak willen drinken. Er wordt gezegd minimaal 8x per dag aanleggen, maar er is geen maximaal. Sterker nog 8 is wel heel minimaal, het is echt gewoon normaal als ze wel 12 x of meer willen drinken die eerste tijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143462626
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

24 uur terug had hij gewoon continu voeding. Het is niet raar dat ze zeker in het begin heel vaak willen drinken. Er wordt gezegd minimaal 8x per dag aanleggen, maar er is geen maximaal. Sterker nog 8 is wel heel minimaal, het is echt gewoon normaal als ze wel 12 x of meer willen drinken die eerste tijd.
+1! 12 keer per 24 uur was hier ook de standaard de eerste weken. Je productie pakt 't heus wel op als je 'm lekker aan blijft leggen. Let er wel op dat hij goed blijft happen ;).
Home is where the O+ is...
pi_143467480
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:18 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

^O^

Ik wilde deze vakantiefoto nog even delen:
[ link | afbeelding ]
In de (denk ik) 16e eeuw deden ze dus niet zo moeilijk over borstvoeding :D Dit was prominent in een Franse kerk te zien!
Haha, leuk! Ik heb vorig jaar in Avignon veel madonna schilderijen gezien uit de vroege Renaissance waarbij de borst er ook heel pontificaal opstaat en Jezus de kijker aankijkt met een tepel half in z'n mond.

Twee weken vakantie gevierd in Frankrijk, zojuist terug gekomen. De ab voor de borstontsteking niet nodig gehad! *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143471671
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:37 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Haha, leuk! Ik heb vorig jaar in Avignon veel madonna schilderijen gezien uit de vroege Renaissance waarbij de borst er ook heel pontificaal opstaat en Jezus de kijker aankijkt met een tepel half in z'n mond.

Twee weken vakantie gevierd in Frankrijk, zojuist terug gekomen. De ab voor de borstontsteking niet nodig gehad! *O* .
Welkom terug, wat fijn!
Home is where the O+ is...
pi_143474733
Terugkomend op ac tijdens bv, dit zegt bv.com erover: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vruchtbaarheid/aconc.html

cerazette kan dus idd prima.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:00:36 #247
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143502994
Oef, 24 uur niet voeden is dus nog geen goed plan :X :') Ik had gisteren een vrijgezellenfeest waar ik de hele dag voor weg was, E lag al in bed toen ik thuiskwam en ik had mn kolf uitgeleend aan schoonzus :')

Heb om 3:15 in bed wat zitten handkolven in een hydrofiel omdat ik wakker was geworden van de vierkante tiet links oO<
pi_143507294
Gefeliciteerd Marel!

Lb oeh dat is pijnlijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:24:16 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143509181
Pfff LB, dat klinkt inderdaad pijnlijk :X

Hier begin J steeds vaker overdag de borst te weigeren. Op zich geen probleem maar mijn borsten lijken inmiddels zo gewend dat er aan allebei tegelijk wordt gedronken. Als D een tsr heeft gerealiseerd dan lijkt het alsof mijn andere borst zich ook vult met melk. En dat wordt dan niet leeggedronken dus dat voelde weer als stuwing.
pi_143509508
Dankjewel Tinu!

Wat bijzonder om te lezen dat ook bij dreumesjes je borsten nog zo moeten wennen aan ander drinkgedrag!

Het sterke zuigen heeft hier inmiddels wat opgeleverd: gisteravond (nov geen 48 u oud) de eerste bv-poep en vanmorgen, dag 3, al gegroeid. Hij was 4025 gr bij geboorte, gisteren 3790 en vanmorgen 3860 :o . Dit voelt zo goed!
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:58:54 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143527024
Jeeej Marel wat goed! Gefeliciteerd nog, en welkom! *O* Op dag 3 al gegroeid is echt heel goed zeg! :o
pi_143527127
Go Marel! *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:01:39 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143527209
Wat goed Marel! O+
pi_143528674
Marel, super! *O*
Home is where the O+ is...
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:24:21 #255
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_143528675
quote:
2s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:24 schreef Kyara het volgende:
Pfff LB, dat klinkt inderdaad pijnlijk :X

Hier begin J steeds vaker overdag de borst te weigeren. Op zich geen probleem maar mijn borsten lijken inmiddels zo gewend dat er aan allebei tegelijk wordt gedronken. Als D een tsr heeft gerealiseerd dan lijkt het alsof mijn andere borst zich ook vult met melk. En dat wordt dan niet leeggedronken dus dat voelde weer als stuwing.
Wil D dan niet beide borsten of de druk eraf drinken?
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:25:47 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143528794
Ja, dat hoopte ik ook maar ze kunnen niet goed aanhappen aan de andere borst :D
pi_143529502
Yay Marel! *O*

Kyara, zo voelt het ook als mijn baby drinkt :D Maar 1 borst niet of niet goed legen terwijl de melkaanmaak wel nog steeds wordt gestimuleerd, dat is wellicht niet zo handig. Kun je D in dezelfde houding doorschuiven naar de andere borst?
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:43:59 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143530007
J heeft uiteindelijk wel gewoon gedronken hoor. Wat dat betreft werkt het "ik wil wat zij ook heeft" principe behoorlijk goed :D (vooral s nachts }:| ) hoor je ineens vanuit een ander bedje "ook? dinken? ook!" O+

Maar het opende wel even mijn ogen voor wat als de een er eerder klaar mee is dan de ander. Of voedingen over gaat slaan. Dan moet ik dus wel van borst gaan wisselen inderdaad.
pi_143531651
Tnx! En nu natuurlijk: stuwing :X

Ben benieuwd wie er eerst wakker wordt, zoon met honger of ik met ploftieten...

En tijd voor de wisseltruc bij D en J dus, grappig dat ze allebei zo'n kant-gebonden drinktechniek hebben...
pi_143565952
OMG m'n baby wil al vanaf vanmiddag niet drinken :{ wat moet ik nou doen? Zodra ik de borst aanbied en ze er half van zuigt is het wegdraaien met het hoofd en gillen ;(
Ik heb geen pijn aan m'n tepels en zij heeft geen rare witte laag in d'r mond ofzo.
Tralalalaaa
pi_143566911
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
OMG m'n baby wil al vanaf vanmiddag niet drinken :{ wat moet ik nou doen? Zodra ik de borst aanbied en ze er half van zuigt is het wegdraaien met het hoofd en gillen ;(
Ik heb geen pijn aan m'n tepels en zij heeft geen rare witte laag in d'r mond ofzo.
In bed kruipen, beiden bloot en je borst toegankelijk houden zodat ze zelf kan bepalen of en wanneer ze wil??
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_143567307
Nou dan gilt ze alles bij elkaar. Ze lijkt heel moe te zijn en meestal wil ze dan juist de borst... Ik wacht het nog even af. Vind het wel raar, ze heeft nu sinds een paar avonden dat ze gaat gillen als ze m'n borst ziet, dan ga ik beneden met r lopen tot ze vermoeid is en dan wil ze wel. En sinds vanmiddag steeds dit gedrag naar dan niet uiteindelijk drinken. Vanmorgen dronk ze gewoon goed uit m'n borst. Snap er echt geen hol van :{
Tralalalaaa
pi_143567351
Hoe oud is ze nu?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_143567555
3 maanden...
Tralalalaaa
pi_143567940
Wat vervelend TAP... Je hebt ook nog eens een flesweigeraar las ik... Sterkte daar!
pi_143567974
Sprongetje >:) ?
Ik herken het wel van het gedrag van mijn nichtje, die is bijna even oud.. Vooral geen paniek, drinkt ze 's nachts en de rest van de dag als normaal?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:44:50 #267
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_143567980
Hmmm, dat kunnen toch bijna geen tandjes zijn....
Wellicht toch Dentinox proberen als ze zo doet, of andere houding.

Niet vasthouden maar naast je laten liggen zodat ze zelf kan aanhappen?

Rot hoor, het voelt zo naar als ze opeens weigeren, ik kon daar radeloos van worden. :*
pi_143569936
Tap bij mijn flesweigeraar was het borstweigeren een voorbode van spruw (2x gehad), tongetje even in de gaten houden?
pi_143573944
Ga je ongesteld worden? Smaak kan veranderen.
pi_143575053
Weet niet of ik ongesteld ga worden, ben het nog niet geweest!
Spruw ga ik zeker in de gaten houden... Zijn daar nog meer voorbodes van? Ze heeft net trouwens wel heerlijk bij me gedronken.
Ik moest vanavond weg ;( maar ze heeft bij manlief geslapen tot ik weer terug was gelukkig. En net dus wel lekker gedronken. Hopelijk was dit eenmalig en gebeurt het morgen niet weer.
Wat nou als het wel weer gebeurt? Wat moet ik dan doen??
Juud, ik voed het liefst altijd liggend op bed, is fijner voor haar en voor mij :)
Tralalalaaa
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:02:59 #271
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_143581161
Ik zou als ze niet wil telkens even proberen en vooral niet dwingen, maar dat zal je ook vast al niet doen.

En even aankijken, zo lang ze soms wel gewoon goed drinkt zou ik er niet meteen iets mee doen. Mocht je gevoel zeggen dat er iets achter steekt, dan zou ik de HA even laten kijken.
pi_143581554
Gelukkig heeft ze fijn geslapen toen je weg was, TAP. En daarna gedronken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:11:01 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143581849
Klinkt heel naar TAP maar E dronk soms pas bij me als het voor troost was. Ik moest haar echt wel voeden omdat ze niet genoeg groeide, dus dan maakte ik haar eerst wat overstuur en dan hapte ze daarna maar al te graag aan.

Als ze verder goed groeit en op andere momenten wel zonder problemen drinkt zou ik idd gewoon niet teveel druk erachter zetten.
pi_143582410
Nou vannacht heeft ze ook zonder problemen gedronken. Een vriendin zei dat t misschien een regeldag was oid. Haar dochter heeft t ook weleens gehad, zo'n dag dat ze amper wilde drinken.

Nu lig ik weer te wachten tot ze komt, m'n tiet staat op klappen :')
Tralalalaaa
pi_143583161
Fijn dat het vannacht weer goed is gegaan, TAP. Hopelijk zet het door...

Hier ben ik nu, op dag 5, op het punt beland dat je je afvraagt of de pijn rond m'n tepel tijdens het voeden normaal is of dat er "iets" aan de hand is. Misschien toch verkeerd aanhappen? Ik heb wel een kloofje, maar de pijn zit eerder op de tepelhof dan aan de tepel. De eerste tien tellen zijn tanden op elkaar, maar daarna is het kloofje volgens mij het probleem niet. Het zit vaak aan de kant waar z'n kinnetje zit, in elke houding (liggend, rugby, gewoon). Z'n mondje en mijn tepels laten geen spruw-signalen zien. Dus: herkenbaar, hoort bij dag 5 en bij stuwing, even doorheen? (Ben ik zelf geneigd te denken) Of nog tips?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:55:58 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143583622
Misschien kan je kraam mee kijken, marel? Of is die niet zo bv vaardig?
KuikenGuppy
pi_143585116
Kan het happen zijn. Evt de nipple-flip al geprobeerd?
Home is where the O+ is...
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:19:47 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143586131
Marel nog gefeliciteerd!

Een kloofje ontstaat vaak door verkeerd aanleggen, dus goed aanleggen is iets om even goed bij na te denken. Verder had ik in het begin gewoon ook last van aanzuigpijn. Opeens wordt die tepel die altijd beschermt zat in je BH ontelbare keren per dag door een gretig mondje mishandelt. Als het het laatste is kost het gewoon tijd om je tepel daaraan te laten wennen.
Laat het ook even zien aan je VK wanneer ze langs komt.
pi_143586788
Kloofjes :X
Die had ik dus laatst idd doordat ik 'makkelijk' werd in het aanleggen, dacht dat het van de stuwing + toeschietrelfex was maar dat was het dus niet..
Was even weer een aandachtspuntje plus de nipple-flip die ik van hier ken introduceren en het gaat weer goed!
En Purelan, wat is dat spul hemels!

Meneer heeft er een handje van mijn tepel te behandelen alsof het trekdrop is, als hij er klaar mee is, zonder waarschuwing, gooit hij zijn hoofd naar achter met mijn tepel nog in de vacuum, die wordt volledig uitgerekt en dan ineens.. *flop*
Met als hoogtepunt nu hij kan lachen er een glimlach na produceren als hij wakker is, anders is het gewoon met de ogen dicht :')
Dit krijg ik er maar niet uit, is al sinds de geboorte, soms heb ik het optijd door en kan ik zijn hoofdje tegenhouden, maar af en toe...
pi_143587670
BE, pink in de aanslag houden om het vacuüm te verbreken?

Marel, Op zich is aanhappijn de eerste 10 tellen niet gek. Is de hap mooi, en blijft dat zo? Heeft er al iemand met verstand van zaken naar zijn lip- danwel tongriempje gekeken?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_143620778
BE, dat hoofd achterovergooien doet mijn baby ook. Auw :X Ze doet het vaak richting het eind van de voeding en als ze soms wat onrustig wordt, dus ik zie het vaak gelukkig wel aankomen, en dan houd ik haar hoofdje tegen.

Marel, de nipple-flip heeft hier erg geholpen tegen de pijn! En ik maak er een hele verbouwing van als ik ga voeden, zodat ik met heel mijn lijf ontspannen zit, want anders deed het echt te veel pijn.

Behalve aanhappijn (waar ik wel even doorheen kan bijten) doet mijn rechterborst gewoon nog steeds heel vaak veel pijn. Het zit dan echt overal i de borst en trekt tot in mijn oksel door. En hoe ik haar ook aanleg, het gaat niet over. Die borst kan ze echt niet meer dan 10 minuten uit drinken, want dan word ik gek. En dan denk ik, ze is nu 3,5 week.. hoelang duurt " er even doorheen moeten"? Zouden mijn borsten nu al niet gewend moeten zijn?

Oh en wtf is ineens die pijn ná het voeden? Dat de borst weer vult ofzo? Een brandend, drukkend gevoel. Heb het ook soms zomaar. Komt langzaam op en trekt langzaam weer weg, vaak beide borsten tegelijk. :?

Soms vraag ik me af of bv wel voor mij is weggelegd. Alles doet zoveel pijn! En net als ik het niet meer trek gaat het een dag vrijwel pijnloos en dan zet ik weer door, om vervolgens weer van voor af aan te beginnen. En in alle boekjes staat dat voeden geen pijn zou moeten doen. Nou }:|
pi_143621220
Realiteit is dat het de eerste weken voor veel vrouwen toch wel echt gevoelig is, op het pijnlijke af. Hier de eerste weken ook echt goed pijn, tot een week of 10 denk ik. En nu voed ik 4 jaar.. Het was bij mij vooral het aanhappen wat pijn deed, en de tsr.
Pijn na het voeden kan een tsr zijn?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:29:16 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143621227
Herkenbaar Roomsnoes... en ik heb het nog wel eens, dat ik de handdoek in de ring wil gooien... Maar de fijne momenten zijn hier gaan overheersen vanaf een week of 6?
Ik las altijd het lijstje met 101 redenen om bv te geven van bv.com (link staat in de OP) om toch door te blijven gaan.
KuikenGuppy
pi_143621285
Die pijn na het voeden klinkt wel als een tsr, zo voelt het bij mij ook!
Tralalalaaa
pi_143621389
Ja, het is een gek gevoel he? Ik heb gehad dat het voelde alsof er een straaltje zweet naar beneden gleed vanaf mijn oksel. Dan voelde ik en was er niets, maar was het een inwendig kriebelig gevoel. Ik heb sowieso dat het gevoel bij stuwing en tsr heel erg vanuit de oksels komt. Een trekkend, beetje stekend gevoel.

Probeer vol te houden, Roomsnoes. :* . Het wordt echt wel beter.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143621576
De eerste paar maanden kwamen ze ook vaak gewoon random, zonder reden oid. Dat wordt nu wel steeds minder, heb ze over t algemeen alleen tijdens het voeden en een enkele keer gewoon zomaar.
Tralalalaaa
pi_143621778
Roomsnoes, ik vind het wel heftig wat je omschrijft. Het doet mij niet aan als 'er gewoon bijhoren'. Heb je geen ontsteking zitten? Of inwendige spruw?
pi_143622336
Ik ben ergens heel blij dat jullie dezelfde "pijntjes" hebben zo hier en daar. Je leest zoveel romantiek rond voeden, dat ik me een beetje raar begon te voelen. Vooral dat okselgevoel dat Franny beschrijft vond ik zo raar! Maar kennelijk hoort dat er ook bij.
En vaak gaat het gewoon goed ook, vanmorgen voelde ik haast niets. Maar de nachtvoedingen zijn ronduit pijnlijk.

Wup, er is 2 weken geleden een kweek gemaakt en daaruit dat ik een heel klein aantal staffelikokken had (geen idee wat dat in het NL is maar iig dat wat een ontsteking veroorzaakt). In principe dusdanig weinig dat mijn lichaam het zelf op zou moeten ruimen. Maar aangezien ik nog steeds last heb, wilde ik vandaag even bellen om nogmaals een kweek te maken.
En inwendig spruw, kan dat ook??

En ik ben eigenwijs genoem om stug door te bijten, maar het is juist die eigenwijzigheid die er voor zorgt dat ik mezelf vaak wegcijfer. En da's niet zo handig in dit geval.. :)
pi_143623536
Stafylokok. Laat je je melk op kweek zetten?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:23:18 #290
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143624052
Roomsnoes, Ik vind stiekem net als Wup dat dit eerder klinkt als spruw dan als beginpijntjes. Werkt Gentiaan Violet eigenlijk tegen inwendige spruw wup? Of heb je daar andere medicijnen voor?
pi_143624176
Gentiaan is voor uitwendig gebruik. Dan moet je een kuur voor inwendig gebrui hebben. Ik geloof dat fluconazol meestal wordt voorgeschreven hier.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:06:36 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143625422
Bij mij was de beginpijn echt voornamelijk de oppervlakkige pijn; de huid van je tepel die 'even' eelt moet kweken :X Dat duurde echt best lang!

De stekende pijn herken ik ook wel, maar ik weet niet meer van wanneer, en ik weet wel dat ik spruw heb gehad vanaf de 2e week. Dus zou heel goed dat kunnen zijn geweest. Bij mij was overigens nooit wat te zien, alleen E had heel even wat witte puntjes op dr tong (na 2 dagen nystatine & miconazol was dat gelukkig al weg!)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:34:35 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143626423
Nu het toch over spruw gaat; een vriendin heeft t nu voor de tweede keer en de arts heeft gezegd dat haar kindje niet preventief behandeld hoeft te worden als ze nergens last van heeft.

Dat is toch dom advies?? Dan blijven ze toch besmet raken?
pi_143632593
Minder handig ja. Ik begrijp het ergens wel, want het is niet gezegd dat kind het per se ook heeft. Maar áls, ja dan blijf je elkaar besmetten.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:53:36 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_143634136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:07 schreef Roomsnoes het volgende:
BE, dat hoofd achterovergooien doet mijn baby ook. Auw :X Ze doet het vaak richting het eind van de voeding en als ze soms wat onrustig wordt, dus ik zie het vaak gelukkig wel aankomen, en dan houd ik haar hoofdje tegen.

Marel, de nipple-flip heeft hier erg geholpen tegen de pijn! En ik maak er een hele verbouwing van als ik ga voeden, zodat ik met heel mijn lijf ontspannen zit, want anders deed het echt te veel pijn.

Behalve aanhappijn (waar ik wel even doorheen kan bijten) doet mijn rechterborst gewoon nog steeds heel vaak veel pijn. Het zit dan echt overal i de borst en trekt tot in mijn oksel door. En hoe ik haar ook aanleg, het gaat niet over. Die borst kan ze echt niet meer dan 10 minuten uit drinken, want dan word ik gek. En dan denk ik, ze is nu 3,5 week.. hoelang duurt " er even doorheen moeten"? Zouden mijn borsten nu al niet gewend moeten zijn?

Oh en wtf is ineens die pijn ná het voeden? Dat de borst weer vult ofzo? Een brandend, drukkend gevoel. Heb het ook soms zomaar. Komt langzaam op en trekt langzaam weer weg, vaak beide borsten tegelijk. :?

Soms vraag ik me af of bv wel voor mij is weggelegd. Alles doet zoveel pijn! En net als ik het niet meer trek gaat het een dag vrijwel pijnloos en dan zet ik weer door, om vervolgens weer van voor af aan te beginnen. En in alle boekjes staat dat voeden geen pijn zou moeten doen. Nou }:|
Klinkt mij allemaal niet echt vreemd in de oren, het zakt wel af hoor na verloop van tijd.
Ik vind het na 6 weken beter gaan voelen en na 3 maanden nog veel beter.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:05:39 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143634566
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:17 schreef WupWup het volgende:
Minder handig ja. Ik begrijp het ergens wel, want het is niet gezegd dat kind het per se ook heeft. Maar áls, ja dan blijf je elkaar besmetten.
Ja, ik snap het ook wel, want je wilt je kind misschien niet voor niks die medicijnen geven, maar pffff...

Het meisje is nog geen 6 weken oud, en nu dus al voor de tweede keer spruw :{ Ik zou t nu uit willen roeien, weg drmee!!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:07:04 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143634618
Ohja en Roomsnoes, ik kon me ook niks voorstellen bij pijnloos voeden hoor de eerste tijd! (want spruw en kloofjes)

Maar het kan écht!! Gewoon bh naar beneden, kind hapt aan en je kunt genieten O+ (ideaalbeeld, is heus niet altijd zo, maar dat kan allemaal écht zomaar :Y )
pi_143679458
Wederom ontzettend bedankt voor het meedenken!
Wup - ze hebben eerder mijn melk op kweek gezet en een strijkje van mijn borst (hoe noem je zoiets eigenlijk?)
Ben vandaag langs het CB geweest en ze zeiden dat het idd erg als spruw klonk, en heb een goedje voorgeschreven gekregen voor mini, en canesten voor mij. Dat wil ik eerst proberen, en anders ga ik vragen om iets anders, aangezien er geen wittigheid te zien is.

Ladyblack - dat romantische beeld heb ik bij mijn linkerborst ook. Heerlijk! Maar rechts doet dus (nog!) niet mee :D
pi_143693466
Ik kom binnenvallen met een beginnersvraag ;) Mijn dochtertje is nu 13 dagen oud en de bv gaat heel goed. In de kraamweek heb ik gevoed op verzoek met intervallen van max 3 uur om de productie op gang te brengen. Maar ze komt eigenlijk nooit eerder dan die 3 uur, dus we voeden eigenlijk altijd op mijn initiatief. 's Nachts laat ik het wel meer aan haar over: dan zet ik geen wekker maar wacht ik af tot ze zich meldt.

Mijn vraag is wanneer ik nu écht op verzoek kan gaan voeden en die intervallen van max 3 uur overdag kan loslaten? Volgens mij is m'n productie prima en de kwaliteit van de melk goed, dus de vraag is eigenlijk vooral of ik op het hongergevoel van m'n kind kan vertrouwen. Ik lees overal dat dat "na de kraamtijd" kan, maar wanneer is dat dan?

Wat hierbij meespeelt is dat ze op dit moment veel last heeft van kramp en dat ik soms het idee heb dat ik het erger maak door steeds maar weer te voeden en zo brandstof aan de kramp te geven. Als zij met minder voedingen af kan en daardoor minder kramp heeft, zou dat natuurlijk flink schelen.
pi_143693820
Hi Amsel, wat fijn dat het goed gaat. O+ .

Er zijn mensen hier die er meer verstand van hebben dan ik, maar ik wil wel proberen met je mee te denken.

Als je het 's nachts aan haar over laat, hoe vaak komt ze dan?

Je zou het overdag een keer kunnen proberen om te zien wanneer ze uit zichzelf hongersignalen geeft?

Wat betreft de krampjes weet ik niet of minder vaak voeden daartegen helpt. Als ze minder vaak wordt gevoed, zal ze tijdens die voedingen ook meer drinken en is de belasting op haar maagje ook weer groter.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143698926
Ik gooi 'm even dicht en antwoord dan in het volgende topic :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')