abonnement Unibet Coolblue
pi_142670081
Ik ga binnenkort verhuizen en moet de woning dus weer opleveren. Ik wilde een TV beugel verwijderen maar ik kreeg maar een schroef los, de rest was dolgedraaid. Uiteindelijk heb ik de beugel met een klauwhamer van de schroeven af kunnen slopen. Het idee was om de schroeven met de klauwhamer uit de muur te trekken met plug en al. Nu zijn de randjes van de schroeven omgevouwen, maar de plug komt niet uit de muur. Die zit stevig vast. Ik had bedacht om er eventueel een gaatje naast te boren om zo die plug los te maken, alleen kan ik me herinneren dat die muur echt super hard is en super moeilijk om te boren. Weet iemand een trucje om een plug met dolgedraaide schroef er in uit de muur te krijgen?
pi_142670233
-Met een griptang, dit is het makkelijkst,
-Met een dremel 2 vlakke kanten aan de schroef slijpen en met een steeksleutel de schroef er uit draaien.
-met een soldeerbout of gasbrander de schroef zo verwarmen dat de plug smelt en dan de schroef met een tang eruit trekken.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_142670243
Voor het opleveren lijkt het me niet dat een plug in de muur iets uitmaakt.
Anders kan je met een stanley-mes de randen van de plug tot in het gat afsnijden.

Edit:
Oh wacht, de beugel is over de schroeven heen van de muur afgekomen?
Dan wat de user boven mij zegt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142670645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:30 schreef Adfundum het volgende:
-Met een griptang, dit is het makkelijkst,
-Met een dremel 2 vlakke kanten aan de schroef slijpen en met een steeksleutel de schroef er uit draaien.
-met een soldeerbout of gasbrander de schroef zo verwarmen dat de plug smelt en dan de schroef met een tang eruit trekken.
Bij gebrek aan griptang en dremel is het optie 3 geworden met de brulee brander. Een gat heeft nu een halve plug er in, maar die zie je niet meer na een laagje muurvuller :+
pi_142671611
Schroeven afslijpen, gaten dichtsmeren met een beetje gips.
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:05:08 #6
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_142681480
Desnoods stukje kauwgom erop :P
Wat je af en toe al niet tegenkomt 8)7
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_142697834
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:05 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Desnoods stukje kauwgom erop :P
Wat je af en toe al niet tegenkomt 8)7
Tanpasta...................
Jeroentje.
pi_142698040
Yoghurt
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_142700626
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:54 schreef jpajs het volgende:

[..]

Tanpasta...................
Daar heb ik mijn ex huurwoning muren mee gestopt toen de TV en het PC scherm van de wand kwamen. Werkt als een tiet. Huurbaas melkt mij, ik doe geen moeite.
Laat die handjes wapperen!
pi_142702389
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:03 schreef chielt het volgende:

[..]

Bij gebrek aan griptang en dremel is het optie 3 geworden met de brulee brander. Een gat heeft nu een halve plug er in, maar die zie je niet meer na een laagje muurvuller :+
Lol, idee kwam spontaan bij me op, leuk dat het werkt . Brulee brander is een goed idee, Ik was vergeten dat er hier ook nog zo'n ding staat stof te happen., Die verhuist mooi naar mijn gereedschapskast. ;)
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_142732183
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:27 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Lol, idee kwam spontaan bij me op, leuk dat het werkt . Brulee brander is een goed idee, Ik was vergeten dat er hier ook nog zo'n ding staat stof te happen., Die verhuist mooi naar mijn gereedschapskast. ;)
Laatst nog een temperatuursensor van een auto mee getest
pi_142740791
ik zeg schroef er uit af slijpen, en dan de plug met stanley mes afsnijden en aansmeren met tandpasta..
pi_142752317
Ik heb een keer gaten rondom de plug geboord en met een tang heen en weer gewrikt tot de los kwam. Daarna het grote gat dichtgesmeerd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  † In Memoriam † zondag 27 juli 2014 @ 22:29:50 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_142794828
quote:
Dit, gewoon te koop bij de betere bouwmarkt. Hiermee boor je met een boorkop in de vernielde schroef. Door vervolgens je boorkop de andere kant op te laten draaien kun je de schroef er gewoon uitschroeven.

Pluggen verwijderen doe je door een goede schroef er voor een kwart of een derde in te schroeven, een tangetje te pakken, de schroef een beetje schuin trekken en dan een flinke ruk geven. Daarna even netjes opvullen met albastine of zoiets.

Mocht je toch gaan afzagen: doe de volgende bewoner een plezier en vul 't op z'n minst wel goed op met albastine. Bij mij steken nog de pluggen voor een deel uit een slecht geplamuurd gat in de douche. (Maargoed, had de vorige bewoner sowieso nog wel wat vreemde ideeën over schroeven en hamers enzo...)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')