abonnement Unibet Coolblue
pi_142669896
Nederland moet stoppen met ,,de wilde bezuinigingen" op defensie en zich voorbereiden op een ,,langere periode van instabiliteit" waarin Europa er in ,,toenemende mate alleen voor staat." Dat zegt Jaap de Hoop Scheffer, voormalig secretaris-generaal van de Navo.

De Hoop Scheffer vindt het onbegrijpelijk en hoogst onverstandig dat Nederland de laatste jaren hevig heeft gesnoeid in het defensiebudget. Dat moet per direct stoppen. ,,De urgentie om defensie op orde te brengen is enorm", zegt hij in het Financieele Dagblad. ,,Iemand die daar nu nog niet van overtuigd is, leeft in een andere wereld."

Hij vergelijkt het neerhalen van vlucht MH17 boven Oost-Oekraïne met de aanslagen van 11 september. De impact die dat had op de Amerikanen en de rest van de wereld, is vergelijkbaar met de gevoelens die nu zijn losgekomen.,,Het is zonder twijfel de ernstigste crisis sinds de Koude Oorlog en ik durf niet te voorspellen hoe dit afloopt."

De Hoop Scheffer pleit niet alleen voor een steviger financieel buffer voor het Nederlandse leger, hij zou ook graag zien dat binnen Europa veel intensiever wordt samengewerkt op militair niveau. ,,Kijk hoe Europa is omgeven door een grote boog van instabiliteit. Laten we niet op een ochtend wakker worden, zoals in een andere episode van onze geschiedenis is gebeurd, om te constateren dat we te weinig hebben gedaan."

Over Poetin zegt hij: ,,Het is een enorme cynicus. Het is moeilijk praten met hem,. Hij heeft een keer een hele avond naast mijn echtgenote gezeten. De volgende ochtend zei hij tegen me: 'Ik praat liever met je vrouw dan met jou.' En dat was geen grap."

Hij denkt dan ook dat het heel moeilijk wordt degenen die het Maleisische toestel hebben neergehaald voor de rechter te krijgen. ,,Poetin moet meewerken om die mannen voor een rechtbank te krijgen. Ik zie hem dat niet doen en de heren in Oekraïne zullen zich niet snel uit zichzelf melden."
http://www.telegraaf.nl/b(...)sie_op_orde____.html
  PR/Manusje van alles donderdag 24 juli 2014 @ 07:55:48 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142669927
Ze hebben nog een zondebok nodig in de toekomst. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 24 juli 2014 @ 07:56:34 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_142669933
Ach ja toch geld zat.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_142669937
Alle tanks weer terug.
pi_142669962
Hahaha wat een stuk onzin. Ik vraag mij echt af of er mensen zijn die het gaan geloven.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142669999
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:00 schreef thom_05 het volgende:
Hahaha wat een stuk onzin. Ik vraag mij echt af of er mensen zijn die het gaan geloven.
Zeker. Ik ben nu hardstikke bang.
  donderdag 24 juli 2014 @ 08:09:03 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142670016
In plaats van miljarden uit te geven aan 35 straaljagers had het beter gestoken kunnen worden in het behouden van andere onderdelen van het leger dan.

Die straaljagers zijn alleen een voordeel ten opzichte van onze huidige straaljagers als we met een andere grootmacht in conflict raken.

Jaap heeft het over toenemende onrust waar ik het opzich wel mee eens ben, maar stel we krijgen te maken met rebellen ala ISIS dichterbij dan het weinig uitgemaakt of we F-16's of JSF's tegen ze gebruiken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 24 juli 2014 @ 08:09:25 #8
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_142670018
Hoezo staat Europa er in toenemende mate alleen voor?

Juist niet.
Dat hele MH17-aspect geeft meer voer voor een sterkere samenwerking bijvoorbeeld binnen de NAVO dan een zwakkere.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_142670051
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Hoezo staat Europa er in toenemende mate alleen voor?

Juist niet.
Dat hele MH17-aspect geeft meer voer voor een sterkere samenwerking bijvoorbeeld binnen de NAVO dan een zwakkere.
De bedoeling is het vorm geven aan een europees gezamenlijke leger.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142670060
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:06 schreef Antaris het volgende:

[..]

Zeker. Ik ben nu hardstikke bang.
Voorbeeldige burger ^O^
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142670066
Ongepast van de Hoop Scheffer om over de rug van onschuldige slachtoffers zijn eigen agenda te promoten.
pi_142670072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Hoezo staat Europa er in toenemende mate alleen voor?

Juist niet.
Dat hele MH17-aspect geeft meer voer voor een sterkere samenwerking bijvoorbeeld binnen de NAVO dan een zwakkere.
In de NAVO beginnen er alweer wat afgekeurde politici te blaten.
pi_142670074
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:14 schreef Kingstown het volgende:
Ongepast van de Hoop Scheffer om over de rug van onschuldige slachtoffers zijn eigen agenda te promoten.
Ja die dus.
pi_142670097
Cynicus? Dat is onbeschoft, stoerdoenerij, bijdehand, etc, maar cynisch?
pi_142670143
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:14 schreef Kingstown het volgende:
Ongepast van de Hoop Scheffer om over de rug van onschuldige slachtoffers zijn eigen agenda te promoten.
Zijn eigen agenda, plus wat lobbywerk voor defense contractors inderdaad, genant.
Jack does it in real time...
  donderdag 24 juli 2014 @ 08:24:26 #16
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142670168
Als je wilt kunnen beroepen om Artikel 5 van de NAVO zou je ook moeten voldoen aan de 2% norm en je eigen bijdrage moeten kunnen leveren.

Maar nee, geen geld uitgeven aan defensie, Amerika al het werk op laten knappen en vervolgens gaan zitten zeuren dat de Amerikanen zich overal mee bemoeien.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142670180
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:24 schreef DeJori het volgende:
Als je wilt kunnen beroepen om Artikel 5 van de NAVO zou je ook moeten voldoen aan de 2% norm en je eigen bijdrage moeten kunnen leveren.

Maar nee, geen geld uitgeven aan defensie, Amerika al het werk op laten knappen en vervolgens gaan zitten zeuren dat de Amerikanen zich overal mee bemoeien.
NAVO is dan opgericht om dienst te doen voor amerikanen.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142670194
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:25 schreef thom_05 het volgende:

[..]

NAVO is dan opgericht om dienst te doen voor amerikanen.
Voorlopig heeft de EU nog het meeste profijt gehad vd Navo en VS.
pi_142670213
Nee, Jaap. Gewoon Nee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_142670216
Het slaat dan ook nergens op dat we kapitalen verspillen aan sociale zekerheid en zorg, maar te achterlijk zijn om een paar centen te besteden aan een middel (een krijgsmacht) met oneindige gebruiksmogelijkheden.

Op deze manier krijgen Nederland en bondgenoten wat ze over zichzelf uitroepen. Niemand wordt beloond voor een hopeloos naief wereldbeeld. Accepteer de gevolgen of doe er wat aan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_142670220
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Voorlopig heeft de EU nog het meeste profijt gehad vd Navo en VS.
Oh?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142670234
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:29 schreef waht het volgende:
Het slaat dan ook nergens op dat we kapitalen verspillen aan sociale zekerheid en zorg, maar te achterlijk zijn om een paar centen te besteden aan een middel (een krijgsmacht) met oneindige gebruiksmogelijkheden.

Op deze manier krijgen Nederland en bondgenoten wat ze over zichzelf uitroepen. Niemand wordt beloond voor een hopeloos naief wereldbeeld. Accepteer de gevolgen of doe er wat aan.
Je vergeet onderwijs.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_142670276
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:29 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Oh?
Oeh?
pi_142670278
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:30 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Je vergeet onderwijs.
Dat is geen verspilling. Samen met infrastructuur, ordehandhaving, rechtsstaat en internationale betrekkingen zijn dat juist de vlakken die baten. Het is kiezen tussen de korte en lange termijn, waarbij we duidelijk leuk willen leven op de korte termijn en niet eens na willen denken over de lange.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_142670287
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:29 schreef waht het volgende:
Het slaat dan ook nergens op dat we kapitalen verspillen aan sociale zekerheid en zorg, maar te achterlijk zijn om een paar centen te besteden aan een middel (een krijgsmacht) met oneindige gebruiksmogelijkheden.

Op deze manier krijgen Nederland en bondgenoten wat ze over zichzelf uitroepen. Niemand wordt beloond voor een hopeloos naief wereldbeeld. Accepteer de gevolgen of doe er wat aan.
QFT.

Er had bijvoorbeeld al lang een anti-rakettenschild moeten staan. De technologie is er voor aanwezig, dat kunnen we met gemakt zelf, hoeven we echt niet voor op de Amerikanen te wachten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')