abonnement Unibet Coolblue
pi_142668801
Hallo,

Ik ben reeds voor mezelf begonnen als freelancer in de grafische vormgeving en wil een imac aanschaffen. Ik ben alleen nog beginnend en moet dus eerst investeren in diverse dingen. Ik ben in het bezit van een 13 inch macbook pro uit 2011 maar ik wil natuurlijk ontwerpen op een sneller mac systeem met een groter scherm.

Ik ben best bereid om tweedehands te kopen omdat dit veel geld kan schelen. Ik vraag me alleen af of het veel uitmaakt wat betreft het jaar waarin de iMac dan gemaakt is, ik zie veelal 2010 - 2011 voorbij komen wanneer ik zoek voor een 24" iMac met minimaal 8Gb werkgeheugen variërend van 850-1000,- euro. Is dit normaal voor een tweedehands iMac van gemiddeld 3/4 jaar oud? Of heeft iemand betrouwbare tips waar ik het beste kan kijken? Refurbished Mac's zijn vaak of te weinig werkgeheugen of te weinig ruimte op de harde schijf in prijs verhouding...
pi_142673276
Het maakt bij elke computer uit in welk jaar hij gemaakt is als hij jonger is gaat hij meestal nog langer mee. 850-1000 euro zijn redelijk normale prijzen als je ze vergelijkt met de nieuwprijs helemaal. als de keuze is een 24 inch 8 GB werkgeheugen Imac uit 2010 of 2011 zou ik zelf gaan voor die van 2011 puur omdat deze toch een jaar minder heeft gedraaid. kijk ook even of er bij staat hoeveel draai uren er op gemaakt zijn. het slimste is natuurlijk een nieuwe kopen. Een Mac book PRO van 1200-2000 (nieuw prijs) euro kan ook . een redelijk groot scherm en je kan gaan zitten waar je wil.
Wie het laatst lacht is het traagst van begrip
pi_142674311
Protip: hou je mbp en doe hem evt. in een dock. Investeer je geld in een goed scherm. Voor de hand liggend de cinema display / thunderbolt display afhankelijk van de poorten op je mbp maar er is ook genoeg te vinden bij Dell of stapje hoger Eizo.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')