abonnement Unibet Coolblue
pi_142668535
Laatste updates

• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers.
• Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven.
Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden.
Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html





Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.


De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:







Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident


Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door DaKKiE1984 op 24-07-2014 03:28:26 ]
pi_142668605
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:51 schreef Claudia_x het volgende: [..] Dit is offtopic, maar ik besefte ineens dat ik zoiets op de Nederlandse televisie nog nooit heb gezien. We hebben immers een verbod op reclame voor medicijnen die uitsluitend op recept verkrijgbaar zijn. Nu begin ik alleen te twijfelen of de reclame op CNN wel voor een medicijn was dat alleen op recept verkrijgbaar is, maar toch is een dergelijke reclame ondenkbaar op de Nederlandse televisie.
Grote kans dat het ging om een lobby filmpje van de producent. Bedoeld om naamsbekendheid te creëren en opname in het verzekeringspaket af te dwingen. In Nederland komen subtiele versies hiervan ook voor. ( 1opde5.nl is het meest recente voorbeeld wat in mij opkomt)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_142668617
Die mensen in dat dorp hebben ook ptss, denk ik. (ik kijk herhaling nieuwsuur)
I´m back.
pi_142668634
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:00 schreef Ryan3 het volgende:
Die mensen in dat dorp hebben ook ptss, denk ik. (ik kijk herhaling nieuwsuur)
Die hebben veel geluk gehad dat ze alleen lijken in de tuin kregen.
pi_142668644
quote:
11s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die hebben veel geluk gehad dat ze alleen lijken in de tuin kregen.
Ja, idd.
I´m back.
pi_142668648
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:59 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Grote kans dat het ging om een lobby filmpje van de producent. Bedoeld om naamsbekendheid te creëren en opname in het verzekeringspaket af te dwingen. In Nederland komen subtiele versies hiervan ook voor. ( 1opde5.nl is het meest recente voorbeeld wat in mij opkomt)
Even opgezocht: het ging om Humira. Het is inderdaad alleen op recept verkrijgbaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_142668662
Nieuwsuur: McCain. :{.

Oekraïne heeft NB ss-21s.
I´m back.
pi_142668675
CNN is niet meer live?
pi_142668676
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, idd.
Ik zou gaan verhuizen dan denk ik, zoiets blijft kleven aan die plek. .
pi_142668684
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:07 schreef DaKKiE1984 het volgende:
CNN is niet meer live?
Het begon als een herhaling van het eerste uur; ik heb het uitgezet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_142668698
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik zou gaan verhuizen dan denk ik, zoiets blijft kleven aan die plek. .
In die streken hangen ze dan wat knoflook op voor de voordeur.
I´m back.
pi_142668704
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_142668714
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In die streken hangen ze dan wat knoflook op voor de voordeur.
Ik ga voorlopig niet over de A2 en 27
pi_142668737
Die McCain weet wrs niet eens wat "your country" is.
I´m back.
pi_142668742
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik ga voorlopig niet over de A2 en 27
Met de tram?
I´m back.
  donderdag 24 juli 2014 @ 03:14:43 #16
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_142668753
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:13 schreef Ryan3 het volgende:
Die McCain weet wrs niet eens wat "your country" is.
Ik dacht hetzelfde ja. Die was veel te druk met oorlogstaal.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 24 juli 2014 @ 03:16:14 #17
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_142668763
Ik zag ergens een filmpje voorbij komen met de rouwstoet. Na een halve minuut weer uitgezet met een brok in mn keel.

Zo indrukwekkend...
Kaleidoscopiklimax
pi_142668767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:14 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik dacht hetzelfde ja. Die was veel te druk met oorlogstaal.
Geen 1 x the Netherlands genoemd terwijl CNN zei: thank God for The Netherlands
I´m back.
pi_142668783
Nutteloos weetje over de raket, of een variant ervan: van alle doelen waar ie tegen ingezet kan worden is een stilhangende helikopter het moeilijkst te raken, als je de cijfers van wikipedia mag geloven.
https://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system#9K317_Buk-M2
met telkens andere bronnen voor de verschillende doelen is het twijfelachtig of die cijfers uberhaupt kunnen vergeleken worden, maar goed.
pi_142668796
quote:
11s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met de tram?
Heb meerdere mogelijkheden.
pi_142668804
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Heb meerdere mogelijkheden.
Ik ga ze niet allemaal af.
I´m back.
pi_142668815
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ga ze niet allemaal af.
Je kunt wat vertraging verwachten de komende tijd op die wegen wanneer ze elke keer zo'n stoet over de snelweg sturen.
pi_142668825
quote:
11s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je kunt wat vertraging verwachten de komende tijd op die wegen wanneer ze elke keer zo'n stoet over de snelweg sturen.
Vormt geen groot probleem, ook bouwvak inmiddels, dacht ik.
I´m back.
pi_142668835
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vormt geen groot probleem, ook bouwvak inmiddels, dacht ik.
De verzekering betaalt?
pi_142668844
quote:
5s.gif Op donderdag 24 juli 2014 03:25 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De verzekering betaalt?
Ook nog.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')