abonnement Unibet Coolblue
pi_142666985
Beste allen,

Ik vind het vrij moeilijk om hier over te praten en via het internet gaat alles een stuk makkelijker omdat het anoniem is, dus wil ik graag hier mijn geheim vertellen en mogelijk tips of suggesties van lezers te mogen ontvangen.

Zelf ben ik nu 19. Het enige wat ik steeds om me heen zie is dat vrienden of mensen die in de omgeving een leuke relatie hebben. Zelf heb ik dit nog nooit mogen ondervinden. Heb zelf in het verleden ook heb ik nog nooit een vriendin gehad. Nu ik steeds ouder word, vind ik dat de drempel steeds hoger wordt. Als je nu tegen een meid zegt dat je nog nooit een relatie hebt gehad, zal dat een hele grote afknapper zijn. Ja, maar het is zo, kan moeilijk gaan liegen etc. Naar mijn mening ben ik niet lelijk. Mijzelf kan ik becijferen met een 6.5 á 6.7. Deze gedachte heb ik al mijn hele leven en waarom ik denk dat ik nog geen vriendin heb gehad.

Mijn ouders zijn buitenlands, hierdoor zie ik er ook buitenlands uit. Zelf ben ik hier in Nederland geboren en getogen en voel me ook als een Nederlander. Ben opgegroeid tussen Hollandse meiden en wil niets liever dan ook eindigen met een normale Hollandse meid. Doordat ik steeds denk dat ik buitenlands ben en er al een vooroordeel is, mede veroorzaakt wordt door een debiele groep andere allochtonen, welke een andere achtergrond hebben dan mij, wat ook terecht is, voel ik me hier heel erg klein door. Minderwaardig dan alle andere normale Nederlandse mannen. Toch blijf ik dit een issue vinden, ik sta immers altijd 1 streepje achter.

Sterker nog, ik ben maagd. Ik heb nog niet eens een meisje geknuffeld, laat staan gezoend of gekust. Nu ga ik ook bijna nooit uit, maar dat is naar mijn idee niet de kern van het ''probleem''.

Ik heb wel eens aan familieleden gevraagd hoe ik eruit zie en of ik lelijk was, maar ik kreeg juist te horen dat ik er wel goed uitzag. Natuurlijk zeiden ze erachter dat ik natuurlijk niet de knapste ben, maar dat mijn uiterlijk geen probleem moet zijn. Maarja.. zoals ik al zei: familieleden, daar is de kans sowieso groot dat ik geen negatieve reactie zal ontvangen.

Mijn oude vriendengroep hebben uit hun zelf vaak uitgelaten over het feit dat ik geen vriendin heb en ook geen vrouwelijk aandacht krijg. Ze zeiden dat ik er redelijk goed en verzorgd uitzag en dat het niet aan mijn uiterlijk ligt, maar aan mijn zelfvertrouwen en gedrag (onzeker). Met redelijk goed en verzorgd bedoelde ze natuurlijk niet dat ik een 10/10 ben of iets dergelijks, maar gewoon gemiddeld leuk. Zelfs heb ik vaak van vrouwelijke collega's en klasgenoten ook een verrassende blikken ontvangen toen zij erachter kwamen dat ik nog nooit een meisje heb gehad en ze vinden het wel eens tijd voor mij.

Ik heb een pestverleden en de opmerkingen die mij toen geslingerd waren (10 tot 14 jaar) zijn mij bijgebleven. Ik ben hierdoor een onzekere jongen geworden en nooit een leidend figuur geweest. Ik heb rond mijn 13e a 14e leeftijd van een aantal meisjes te horen gekregen dat ik lelijk was. Dit was om mij te kwetsen, maar toch heeft dit mij geraakt en ben hierdoor altijd onzeker gebleven. Naar mate de tijd vorderde en ik steeds maar geen vriendin kreeg of überhaupt vrouwelijk aandacht of flirts e.d. werd mijn onzekerheid bevestigd en begin ik mijzelf enorm lelijk te vinden.

Maar het komt dus door 0.0 ervaring. Ik kom eerder in de friendzone dan dat het eens een stap verder gaat. Is dit herkenbaar? En wat is hieraan te doen? Ik zou het wel leuk vinden ook aan de vriendin te geraken. Ik ben bang dat een potentiële vriendin het vreemd zal vinden als ik als 19-jarige vertel dat ik nog maagd ben, wat denken de vrouwelijke fokkers hiervan?

Op aanraden van een vriend ben ik Tinder eens uit gaan proberen met 1 a 2 foto's en ik heb eens elk meisje 'geliked' om te kijken of ik uberhaupt leuk gevonden werd, maar ik kreeg geen ene match, na 8 maanden Tinderen.

Zelf wil ik wel graag een vriendin, maar hoe ga ik dat aanpakken? Ik studeer en werk veel in de week, waardoor ik heel weinig buiten kom en nieuwe mensen kan gaan ontmoeten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben elke dag wel met mijn uiterlijk bezig, maar hierdoor raak ik steeds maar onzekerder. Ik probeer van alles. Nieuwe haarstylen, baard/snor combinaties/helemaal geen beharing etc. Beharing laat ik niet staan, aangezien het toch geassocieerd kan worden met een bepaald stereotype mensen, waar ik mijzelf totaal niet bij categoriseer.


Ik heb het gevoel alsof ik compleet een hopeloos geval ben.

INB4: Zo'n type ben ik totaal niet:
pi_142667050
De OP blijf ik updaten!
pi_142667239
Haha dat filmpje.

Probeervrouwen aan te spreken en te flirten. Lukt het niet? Gewoon verder oefenen. Verder is de man/vrouw verhouding op tinder 1:20, dus daar moet je je niet teveel van aantrekken.
Hoogachtend
pi_142667293
Je probeert te hard, je standaarden zijn te hoog en je bent te onzeker.
Ga naar de gym, ga voor dronken lelijke bitches en geef jezelf minimaal een acht.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_142667322
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:48 schreef Seam het volgende:
Je probeert te hard, je standaarden zijn te hoog en je bent te onzeker.
Ga naar de gym, ga voor dronken lelijke bitches en geef jezelf minimaal een acht.
Het gaat mij niet om het 'scoren'.
pi_142667407
Nooit een meisje tegengekomen die het in je zag zitten of hoe komt het dat je nooit gescoord hebt?
blablablabla
pi_142667486
Ik krijg een beetje het idee dat je het té graag wilt... waarom ga je niet uit? Festivals, dat soort dingen? Genoeg meiden daar en met een drankje moet dat waarschijnlijk best te doen zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe je sociale skills zijn maar als je niet bang bent om op iemand af te stappen, gewoon doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:33 schreef DrukkeStudent het volgende:
Ik ben bang dat een potentiële vriendin het vreemd zal vinden als ik als 19-jarige vertel dat ik nog maagd ben, wat denken de vrouwelijke fokkers hiervan?
Ik zou er niet raar van opkijken, liever een gast die nog maagd is dan iemand die met twintig chicks het bed heeft gedeeld op die leeftijd. :')
pi_142667526
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:49 schreef DrukkeStudent het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om het 'scoren'.
"Uiteindelijk gewoon settelen met een normale Hollandse meid", doe eens iets aan die instelling. Dit wil je niet. Niemand spuit vrijwillig de eieren van een Monique Smit tot leven. Dat is ook maar een soort van settelen.

Je bent jong en onzeker. Dat eerste verandert vanzelf. Dat tweede moet je aan werken. Kun je vandaag aan beginnen. Steeds je uiterlijk aanpassen en dan hopen dat het in de smaak valt (?) gaat je niet helpen. Je moet je goed voelen over wat je doet met je leven.

Doe iets zinnigs en zorg dat je druk genoeg bent met dingen die jij belangrijk vindt. Dan heb je automatisch minder/geen tijd om je druk te maken om wat anderen van je vinden. Die 'angst' verdwijnt namelijk niet magisch, ga daar dan ook niet op wachten. Vaak betekent het gewoon dat je aan het slacken bent en je leven weggooit.

Ga meer zinnige dingen doen waar je je goed bij voelt, dingen die je iets opleveren (kennis, ervaring, geld, faam, whatever) en dan het liefst ook van waarde is voor anderen. :) Maak je vanzelf vrienden mee.

Serieus naar de gym gaan & veel eten (ipv laf 2x per week 'fitnessen') is ook een goede tip. www.mavericktraveler.com is ook een interessant blog om te volgen.
pi_142667573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:56 schreef capsize het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat je het té graag wilt... waarom ga je niet uit? Festivals, dat soort dingen? Genoeg meiden daar en met een drankje moet dat waarschijnlijk best te doen zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe je sociale skills zijn maar als je niet bang bent om op iemand af te stappen, gewoon doen.

[..]

Ik zou er niet raar van opkijken, liever een gast die nog maagd is dan iemand die met twintig chicks het bed heeft gedeeld op die leeftijd. :')
Omdat ik niemand heb om ergens iets leuks te gaan doen bij een festival of iets dergelijks. Daarnaast ben ik meer een rustige type, die niet al te geforceerd dingen probeert te doen. Alleen qua meisjes is dat helaas, qua mindset, wel zo..
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:02:52 #10
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_142667595
Je bent onzeker, daar moet je aan werken. Wellicht kom je erg onzeker over en knappen meiden juist daarom af. Aan je uiterlijk sleutelen zou ik alleen doen als je vind dat je daardoor zelf vooruit gaat, anders gewoon jezelf blijven! :)

Ik ken ook een aantal mensen die al in of tegen de 30 aan zijn en nog maagd zijn. Who cares? Je doet het wanneer jij het wil. Het is ook niet zo dat je doodgaat als je het nog niet op een bepaalde leeftijd hebt gedaan. :') Point is, je bent pas 19 man! :D

Toevallig via de FOK! Blog kwam ik laatst nog een YouTube channel tegen over een gast die meiden aanspreekt en praat over het feit dat veel jongens niet op meiden durven af te stappen. Maybe heb je er iets aan?

pi_142667596
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:56 schreef capsize het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat je het té graag wilt... waarom ga je niet uit? Festivals, dat soort dingen? Genoeg meiden daar en met een drankje moet dat waarschijnlijk best te doen zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe je sociale skills zijn maar als je niet bang bent om op iemand af te stappen, gewoon doen.

[..]

Ik zou er niet raar van opkijken, liever een gast die nog maagd is dan iemand die met twintig chicks het bed heeft gedeeld op die leeftijd. :')
Wat betreft sociale skills: ik ben gewoon sociaal en in voor een praatje. Ik raak niet verlegen of iets dergelijks. Ben alleen geen enorme 'grappenmaker' en ben niet een type dat op vreemde mensen zomaar afstapt zonder clue.
pi_142667604
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:01 schreef DrukkeStudent het volgende:

[..]

Omdat ik niemand heb om ergens iets leuks te gaan doen bij een festival of iets dergelijks. Daarnaast ben ik meer een rustige type, die niet al te geforceerd dingen probeert te doen. Alleen qua meisjes is dat helaas, qua mindset, wel zo..
Herkenbaar, heb hier pas zelf nog een topic over geopend. Ik zit een beetje met hetzelfde "probleem" (al gaat het in mijn geval meer om nieuwe mensen leren kennen, niet per se een partner), en heb besloten om toch alleen uit te gaan. Ik denk niet dat je bepaalde dingen niet moet doen omdat je "niemand hebt". Ga erop uit, dan kom je die mensen vanzelf wel tegen. Festivals, kroegen, sportschool, dat soort dingen.
pi_142667626
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:02 schreef Laser. het volgende:
Je bent onzeker, daar moet je aan werken. Wellicht kom je erg onzeker over en knappen meiden juist daarom af. Aan je uiterlijk sleutelen zou ik alleen doen als je vind dat je daardoor zelf vooruit gaat, anders gewoon jezelf blijven! :)

Ik ken ook een aantal mensen die al in of tegen de 30 aan zijn en nog maagd zijn. Who cares? Je doet het wanneer jij het wil. Het is ook niet zo dat je doodgaat als je het nog niet op een bepaalde leeftijd hebt gedaan. :') Point is, je bent pas 19 man! :D

Toevallig via de FOK! Blog kwam ik laatst nog een YouTube channel tegen over een gast die meiden aanspreekt en praat over het feit dat veel jongens niet op meiden durven af te stappen. Maybe heb je er iets aan?

Ik kom zeker onzeker over. Daar ben ik absoluut van overtuigd. Aangezien ik ook vaak naar dames kijk, maar in mijn hoofd bezig ben met het analyseren of ik lelijk ben of niet en hoe het meisje, waar ik naar kijk, eigenlijk van mijn uiterlijk vind. Qua lichaamshouding, gezichtsuitdrukking of kijkhouding zal de onzekerheid zeker doorschemeren.
pi_142667671
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:04 schreef DrukkeStudent het volgende:

[..]

Ik kom zeker onzeker over. Daar ben ik absoluut van overtuigd. Aangezien ik ook vaak naar dames kijk, maar in mijn hoofd bezig ben met het analyseren of ik lelijk ben of niet en hoe het meisje, waar ik naar kijk, eigenlijk van mijn uiterlijk vind.
Omdat je diep van binnen overtuigd bent dat je verder niets te bieden hebt en eigenlijk geen flikker voorstelt. Dan ga je je vanzelf teveel drukmaken over het enige wat je dan nog enigszins denkt te hebben: je uiterlijk.

Veel voorstellen hoeft ook nog niet echt op die leeftijd, maar wat ik wil zeggen is dat hier simpelweg geen quickfix voor is. Zelfvertrouwen/zelfzekerheid gaat veel verder dan uiterlijk. Zorg dat je je shit together hebt en die vrienden+vrouwen komen wel.
pi_142667693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:03 schreef capsize het volgende:

[..]

Herkenbaar, heb hier pas zelf nog een topic over geopend. Ik zit een beetje met hetzelfde "probleem" (al gaat het in mijn geval meer om nieuwe mensen leren kennen, niet per se een partner), en heb besloten om toch alleen uit te gaan. Ik denk niet dat je bepaalde dingen niet moet doen omdat je "niemand hebt". Ga erop uit, dan kom je die mensen vanzelf wel tegen. Festivals, kroegen, sportschool, dat soort dingen.
Ik ga z.s.m. naar de sportschool, ik wacht alleen nog af hoe mijn rooster e.d. zal zijn. Voor nu wil ik even goed mijn rust pakken voordat mijn studie begint. Veel luieren dus. :D

In mijn eentje naar festivals of kroegen vind ik echt totaal niks. Ik voel me daar helemaal niet lekker bij. Met bekenden vind ik het daarentegen top! :)

Discotheken schrijf ik direct af, omdat dat niet binnen mijn interessegebied valt.
pi_142667696
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:33 schreef DrukkeStudent het volgende:
Beste allen,

Naar mijn mening ben ik niet lelijk. Mijzelf kan ik becijferen met een 6.5 á 6.7. Deze gedachte heb ik al mijn hele leven en waarom ik denk dat ik nog geen vriendin heb gehad.

Mijn ouders zijn buitenlands, hierdoor zie ik er ook buitenlands uit. Zelf ben ik hier in Nederland geboren en getogen en voel me ook als een Nederlander. Ben opgegroeid tussen Hollandse meiden en wil niets liever dan ook eindigen met een normale Hollandse meid. Doordat ik steeds denk dat ik buitenlands ben en er al een vooroordeel is, mede veroorzaakt wordt door een debiele groep andere allochtonen, welke een andere achtergrond hebben dan mij, wat ook terecht is, voel ik me hier heel erg klein door. Minderwaardig dan alle andere normale Nederlandse mannen. Toch blijf ik dit een issue vinden, ik sta immers altijd 1 streepje achter.

Sterker nog, ik ben maagd. Ik heb nog niet eens een meisje geknuffeld, laat staan gezoend of gekust. Nu ga ik ook bijna nooit uit, maar dat is naar mijn idee niet de kern van het ''probleem''.

Ik heb wel eens aan familieleden gevraagd hoe ik eruit zie en of ik lelijk was, maar ik kreeg juist te horen dat ik er wel goed uitzag. Natuurlijk zeiden ze erachter dat ik natuurlijk niet de knapste ben, maar dat mijn uiterlijk geen probleem moet zijn. Maarja.. zoals ik al zei: familieleden, daar is de kans sowieso groot dat ik geen negatieve reactie zal ontvangen.

Mijn oude vriendengroep hebben uit hun zelf vaak uitgelaten over het feit dat ik geen vriendin heb en ook geen vrouwelijk aandacht krijg. Ze zeiden dat ik er redelijk goed en verzorgd uitzag en dat het niet aan mijn uiterlijk ligt, maar aan mijn zelfvertrouwen en gedrag (onzeker). Met redelijk goed en verzorgd bedoelde ze natuurlijk niet dat ik een 10/10 ben of iets dergelijks, maar gewoon gemiddeld leuk. Zelfs heb ik vaak van vrouwelijke collega's en klasgenoten ook een verrassende blikken ontvangen toen zij erachter kwamen dat ik nog nooit een meisje heb gehad en ze vinden het wel eens tijd voor mij.

Ik heb een pestverleden en de opmerkingen die mij toen geslingerd waren (10 tot 14 jaar) zijn mij bijgebleven. Ik ben hierdoor een onzekere jongen geworden en nooit een leidend figuur geweest. Ik heb rond mijn 13e a 14e leeftijd van een aantal meisjes te horen gekregen dat ik lelijk was. Dit was om mij te kwetsen, maar toch heeft dit mij geraakt en ben hierdoor altijd onzeker gebleven. Naar mate de tijd vorderde en ik steeds maar geen vriendin kreeg of überhaupt vrouwelijk aandacht of flirts e.d. werd mijn onzekerheid bevestigd en begin ik mijzelf enorm lelijk te vinden.

...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben elke dag wel met mijn uiterlijk bezig, maar hierdoor raak ik steeds maar onzekerder. Ik probeer van alles. Nieuwe haarstylen, baard/snor combinaties/helemaal geen beharing etc. Beharing laat ik niet staan, aangezien het toch geassocieerd kan worden met een bepaald stereotype mensen, waar ik mijzelf totaal niet bij categoriseer.

Het klinkt echt alsof je een probleem hebt met jezelf, dat probleem ligt echt niet aan andere bevolkingsgroepen of andere mensen. Echt niet. Ik krijg de indruk dat je uitwegen zoekt om je eigen problemen niet te confronteren. De rode draad ligt in je verhaal is je onzekerheid. Een paar oplossingen zijn mogelijk, maar gezien je beschrijvingen, je drang naar bevestiging dat je wel 'goed' bent, is om met een professional (=psycholoog) erover te praten. Je hele verhaal straalt een denkwijze uit die gebasseerd is op onzekerheid. Jij kan er weinig aan doen hoe je eruit ziet qua huidskleur of wat andere mensen die op jou lijken doen. Dat kan je niet controleren. Je frustratie op dat punt is naar mijn mening (amateur psychologie) dan ook niet iets wat door anderen wordt veroorzaakt, maar het is puur het gebrek aan zelfrespect.

Dit komt een beetje hard over, dat is niet de bedoeling. Maar je moet het onderliggende probleem oplossingen, niet puur aan symptoombestrijding doen (zoals overdadig scheren, gel en etc.,). Wel erover praten, sporten en je huis uit (niet perse weg bij je ouders, wat misschien ook wel zou kunnen helpen, maar gewoon erop uit). Maak vrienden.
pi_142667736
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:07 schreef DrukkeStudent het volgende:

[..]

Ik ga z.s.m. naar de sportschool, ik wacht alleen nog af hoe mijn rooster e.d. zal zijn. Voor nu wil ik even goed mijn rust pakken voordat mijn studie begint. Veel luieren dus. :D

In mijn eentje naar festivals of kroegen vind ik echt totaal niks. Ik voel me daar helemaal niet lekker bij. Met bekenden vind ik het daarentegen top! :)

Discotheken schrijf ik direct af, omdat dat niet binnen mijn interessegebied valt.
Ah, ok, dan weet ik het verder ook niet echt. :D Maar als je thuis blijft hangen en er verder niets aan doet dan zal er ook weinig veranderen vrees ik.

Als nog Tinder proberen dan? Die app is zo slecht nog niet. Gewoon een aantal foto's, leuke bio en dan zou het wel goed moeten komen in principe. Misschien niet al te hoge eisen stellen en gewoon kijken hoe het loopt.
pi_142667743
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:07 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Omdat je diep van binnen overtuigd bent dat je verder niets te bieden hebt en eigenlijk geen flikker voorstelt. Hoeft ook nog niet echt op die leeftijd, maar wat ik wil zeggen is dat hier simpelweg geen quickfix voor is. Zelfvertrouwen/zelfzekerheid gaat veel verder dan uiterlijk.
Wat bedoel je daarmee? Ik weet van mijzelf dat ik gewoon mijzelf ben, of ik nou een vriendin heb of niet. Ik ga niet opeens een uitbundig en losbandig type worden als ik een vriendin heb en daarnaast avontuurlijke dingen doen zoals bungeejumpen. Want zo'n persoon ben ik niet.

Ik heb inderdaad geen luxe vakanties of iets dergelijks te bieden, maar daar gaat een relatie niet om, vind ik.
pi_142667764
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:10 schreef DrukkeStudent het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? Ik weet van mijzelf dat ik gewoon mijzelf ben, of ik nou een vriendin heb of niet. Ik ga niet opeens een uitbundig en losbandig type worden als ik een vriendin heb en daarnaast avontuurlijke dingen doen zoals bungeejumpen. Want zo'n persoon ben ik niet.

Ik heb inderdaad geen luxe vakanties of iets dergelijks te bieden, maar daar gaat een relatie niet om, vind ik.
Beetje luieren als iedereen, beetje je school doen net als iedereen, beetje gamen als iedereen: ja, dan wordt je enige onderscheidende factor al snel grotendeels je uiterlijk. Oppervlakkige wereld. Kan in je voordeel/nadeel werken. Maar beter zorg je dat je andere gebieden in je leven ook in check hebt. Dan zat je hier nu niet.

Wat onderscheidt jou van de massa? Wat voeg je toe aan het leven van anderen?
pi_142667811
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:07 schreef adriaan85 het volgende:

[..]

Het klinkt echt alsof je een probleem hebt met jezelf, dat probleem ligt echt niet aan andere bevolkingsgroepen of andere mensen. Echt niet. Ik krijg de indruk dat je uitwegen zoekt om je eigen problemen niet te confronteren. De rode draad ligt in je verhaal is je onzekerheid. Een paar oplossingen zijn mogelijk, maar gezien je beschrijvingen, je drang naar bevestiging dat je wel 'goed' bent, is om met een professional (=psycholoog) erover te praten. Je hele verhaal straalt een denkwijze uit die gebasseerd is op onzekerheid. Jij kan er weinig aan doen hoe je eruit ziet qua huidskleur of wat andere mensen die op jou lijken doen. Dat kan je niet controleren. Je frustratie op dat punt is naar mijn mening (amateur psychologie) dan ook niet iets wat door anderen wordt veroorzaakt, maar het is puur het gebrek aan zelfrespect.
[/quote]

Ho ho.. ik heb totaal geen spijt van hoe ik eruit zie. Ik ben ook gewoon hartstikke blank. Het probleem zit hem in mijn onzekerheid overmijn uiterlijk, wat ik ook erken. Ik zoek echt geen uitwegen hoor. Ik zoek oplossingen. Naar mijn mening heb ik geen 'professionele' hulp nodig. Ik vind het toch een snel gebruikte advies om bij het eerste en het beste probleem te adviseren om naar een psy te gaan.
pi_142667836
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:11 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Beetje luieren als iedereen, beetje je school doen net als iedereen, beetje gamen als iedereen: ja, dan wordt je enige onderscheidende factor al snel grotendeels je uiterlijk. Oppervlakkige wereld. Kan in je voordeel/nadeel werken. Maar beter zorg je dat je andere gebieden in je leven ook in check hebt. Dan zat je hier nu niet.

Wat onderscheidt jou van de massa? Wat voeg je toe aan het leven van anderen?
Dat ik een harde werker ben. Een enorme harde werker. Hier heb ik het dan over carriere. Voor de rest niet zoveel onderscheidends.
pi_142667986
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:14 schreef DrukkeStudent het volgende:

[..]

Dat ik een harde werker ben. Een enorme harde werker. Hier heb ik het dan over carriere. Voor de rest niet zoveel onderscheidends.
Geen wonder dat je je dan zorgen maakt over je uiterlijk. Als je bij een eerste indruk weinig anders te bieden hebt dan je uiterlijk, en de overtuiging dat je later een goede carriére krijgt omdat je een harde werker bent... dan hangt mentaal alles al snel af van dat uiterlijk. Ja, dan zou ik me ook onzeker gaan voelen. En dat voelen die vrienden/vrouwen die je probeert te winnen ook.

Het heeft geen flikker met je wel/niet buitenlandse uiterlijk te maken. Deep down voel je je gewoon niet goed genoeg over jezelf. Been there done that. Geen psycholoog voor nodig en enkel aanpassingen aan je uiterlijk gaan je niet helpen.
pi_142668008
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:21 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Geen wonder dat je je dan zorgen maakt over je uiterlijk. Als je bij een eerste indruk weinig anders te bieden hebt dan je uiterlijk, en de overtuiging dat je later een goede carriére krijgt omdat je een harde werker bent... dan hangt mentaal alles al snel af van dat uiterlijk. Ja, dan zou ik me ook onzeker gaan voelen. En dat voelen die vrienden/vrouwen die je probeert te winnen ook.

Het heeft geen flikker met je wel/niet buitenlandse uiterlijk te maken. Deep down voel je je gewoon niet goed genoeg over jezelf. Been there done that. Geen psycholoog voor nodig en enkel aanpassingen aan je uiterlijk gaan je niet helpen.
Wat voor onderscheidends heb jij te bieden dan?
pi_142668009
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 02:13 schreef DrukkeStudent het volgende:

[..]

Ho ho.. ik heb totaal geen spijt van hoe ik eruit zie. Ik ben ook gewoon hartstikke blank. Het probleem zit hem in mijn onzekerheid overmijn uiterlijk, wat ik ook erken. Ik zoek echt geen uitwegen hoor. Ik zoek oplossingen. Naar mijn mening heb ik geen 'professionele' hulp nodig. Ik vind het toch een snel gebruikte advies om bij het eerste en het beste probleem te adviseren om naar een psy te gaan.
Professionele hulp moet je ook niet zo zwaar zien. Er zijn zat cursussen voor studenten die last hebben van soortgelijek problemen. Je studeert nog, dan is het op veel universiteiten (en ik veronderstel hogescholen) meestal gratis te volgen. Ja, het wordt gegeven door een psycholoog, maar psychologen houden zich niet enkel met zware probleem gevallen bezig. Als je echt carriere wilt maken, zal je vaak een assesment moeten doen voor een baan/traineeship, dan moet je ook langs de psycholoog. Niet omdat er iets mis is, maar omdat zij gespecialeerd zijn in het doorgronden van mensen.

Er zijn zat cursussen en andere oplossingen. Er is geen quick fix. Sporten zal helpen, maar is niet voldoende. Je uiterlijk verbeteren kan ook, maar op een gegeven moment bereikt dat zijn grens als hulpmiddel. Het gaat om het totaalpakket. Je hebt een goed en drukker sociaal leven nodig. Dit betekent niet dat je elke dag uit moet gaan of iets dergelijks, maar dat je een paar vrienden of vriendengroep krijgt (werk, thuisomgeving, studie). Het gaat lang duren voordat dit optimaal is, maar kom zo veel mogelijk buiten de deur. Dat verhelpt een aanzienlijk deel van je problemen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 02:22:51 #25
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142668026
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:58 schreef Panzermaus het volgende:
Ga meer zinnige dingen doen waar je je goed bij voelt, dingen die je iets opleveren (kennis, ervaring, geld, faam, whatever) en dan het liefst ook van waarde is voor anderen. Maak je vanzelf vrienden mee.
Dat is niet de eerste keer dat je me opvalt in positieve zin. Dat is goed advies. Gaan waar je gewaardeerd word.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')