abonnement Unibet Coolblue
pi_142651890
Laatste updates
Voor woensdag 23 juli is een Dag van Nationale Rouw afgekondigd. Door het land zullen kerkklokken luiden en op overheidsgebouwen hangen vlaggen halfstok. Er zullen herdenkingsdiensten in het hele land gehouden worden. Rond 16.00 Nederlandse tijd zullen de eerste lichamen arriveren in Eindhoven. De koning, koningin en Mark Rutte zullen daarbij aanwezig zijn. Ook zal op dat moment een minuut stilte gehouden worden.

N.B.: In principe zijn winkels etc. gewoon open, maar dat is uiteraard aan de eigenaar. Meer details: http://www.rijksoverheid.(...)-nationale-rouw.html

De vliegtuigen met de eerste 40 lichamen zijn nu onderweg naar luchthaven Eindhoven. Op het moment liggen ze op schema om om 16:00 uur te landen. De vlucht kan hier gevolgd worden.





Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.


De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:







Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident


Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:58:51 #2
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_142651900
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:57 schreef marcodej het volgende:
Reporter RTL in tranen.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:57 schreef superworm het volgende:
Peeters op RTL4 schiet vol... shit man. Da's eerste keer ooit voor hem.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:58 schreef PG18 het volgende:
Huilende verslaggever bij RTL. :{ Diegene die ook wel eens het nieuws presenteert.
Kijk nu geen RTL maar als jullie nog later vandaag een video ervan kunnen vinden, graag via dm.

dank
pi_142651901
Antoine Peeters. ;(
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142651910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:58 schreef PG18 het volgende:
Huilende verslaggever bij RTL. :{ Diegene die ook wel eens het nieuws presenteert.
Dezelfde knakker die ook wel eens bij RTL Boulevard aanschuift. Je verwacht het nie
pi_142651918
Ik vind dat kerkgedoe ook een beetje ongepast of zo. Moeilijk uit te leggen waarom. Misschien alsof ze deze tragedie "claimen" met hun god of zo. Alsof je als kerk alles kunt aangrijpen, naar je toe kunt trekken ter meerdere glorie van god. :{
pi_142651919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:56 schreef Zuivelkoe het volgende:

[..]

Dacht ik ook, maar volgens mij was dat hem niet


Deze dan?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_142651924
quote:
15s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:57 schreef Bensel het volgende:
Ik ben onder de indruk van het hele gebeuren, van de waardigheid. Krijg er echt een brok in m'n keel van, en ik heb dat normaalgesproken niet zo snel.
Dit. Ben er lange tijd redelijk nuchter onder geweest, tot ik die colonne lijkwagens zag..
pi_142651925
Spreker nu bij CNN is zo fijn om naar te luisteren.
pi_142651930
nosop3 twitterde op woensdag 23-07-2014 om 19:57:49 In Amsterdam begin om 20.00 uur een stille tocht voor de slachtoffers van #MH17. Live meekijken kan bij @at5 http://t.co/04GiPA22LR reageer retweet
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:59:48 #10
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_142651938
Morgen Doema bijeen? Waarom?
pi_142651940
Lief ventje op RTL
  Redactie Frontpage woensdag 23 juli 2014 @ 19:59:52 #12
145738 superworm
is erbij
pi_142651941
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:59 schreef Toeps het volgende:
Ik vind dat kerkgedoe ook een beetje ongepast of zo. Moeilijk uit te leggen waarom. Misschien alsof ze deze tragedie "claimen" met hun god of zo. Alsof je als kerk alles kunt aangrijpen, naar je toe kunt trekken ter meerdere glorie van god. :{
We moeten idd als land eens beseffen dat hooguit 1 op 3 dit fabeltje nog gelooft. Een gewone herdenking was ook okee geweest.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_142651942
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:59 schreef Toeps het volgende:
Ik vind dat kerkgedoe ook een beetje ongepast of zo. Moeilijk uit te leggen waarom. Misschien alsof ze deze tragedie "claimen" met hun god of zo. Alsof je als kerk alles kunt aangrijpen, naar je toe kunt trekken ter meerdere glorie van god. :{
Het is niet verplicht er naar te kijken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142651943
Nu eerst maar even NOS journaal.
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:59:59 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142651947
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:58 schreef Uccie het volgende:

[..]

Geen idee, Er was daar alleen het luiden van de bel.
Handig voor de mensen in de Duinen?
De Waalsdorpervlakte zie ik als exclusief WW2 slachtoffers. Maar ja, wie ben ik.
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:00:15 #16
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_142651966
quote:
15s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:57 schreef Bensel het volgende:
Ik ben onder de indruk van het hele gebeuren, van de waardigheid. Krijg er echt een brok in m'n keel van, en ik heb dat normaalgesproken niet zo snel.
Dit.

Het was zeer indrukwekkend om te zien en mooi dat ze het met zoveel waardigheid hebben gedaan.
0 topics op naam. 14.gif
pi_142651969
Wordt dit hele ritueel ook de komende dagen herhaald met een afgesloten snelweg ?
pi_142651971
Vreselijk die schreeuwende vrouw als de eerst kist wordt uitgeladen. Gaat door merg en been.
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:00:32 #19
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_142651975
Die man die voor de vliegbasis staat, huilde die net?
pi_142651985
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:59 schreef sonnyspek het volgende:
Morgen Doema bijeen? Waarom?
damage controle
Make my day!
  Redactie Frontpage woensdag 23 juli 2014 @ 20:01:01 #21
145738 superworm
is erbij
pi_142651986
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:00 schreef sneakydesert het volgende:
Vreselijk die schreeuwende vrouw als de eerst kist wordt uitgeladen. Gaat door merg en been.
Nog niet gehoord bewust, maar dit hele gebeuren maakt diepe indruk...
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_142651992
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:59 schreef Toeps het volgende:
Ik vind dat kerkgedoe ook een beetje ongepast of zo. Moeilijk uit te leggen waarom. Misschien alsof ze deze tragedie "claimen" met hun god of zo. Alsof je als kerk alles kunt aangrijpen, naar je toe kunt trekken ter meerdere glorie van god. :{
Ik denk dat voor gelovige mensen het troost bied. Voor niet-gelovigen niet, maar die gaan dan ook niet naar de kerk.

quote:
Net kwam Nils Frahm - Says voorbij. Misschien is het die?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:01:28 #23
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142652009
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:00 schreef sneakydesert het volgende:
Vreselijk die schreeuwende vrouw als de eerst kist wordt uitgeladen. Gaat door merg en been.
Dat was inderdaad verschrikkelijk om te horen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142652010
Schitterend spandoek zojuist bij Feyenoord - Sociedad. Alle namen van de slachtoffers. Zal zo foto plaatsen.
pi_142652015
Morgen worden 74 kisten gebracht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')