abonnement Unibet Coolblue
pi_142640233
Laatst zat er in het vliegtuig zo'n golddigger type met zo'n aangeklede poedel in een kooitje, die kon gewoon op schoot en lijkt me dus ook niet echt een probleem.

Nou hebben wij een middelgrote hond en gaan binnenkort op vakantie, hond bij m'n ouders en niks aan de hand, maar na deze vakantie zouden we de hond graag meenemen. Moet je dan met de auto of kan de hond ook mee in het vliegtuig?

We zouden het alleen doen als ie bij ons kan blijven tijdens de vlucht, niet bij de baggageruimte ofzo, dat vertouw ik echt niet. Op zich is de hond erg rustig, kan ook makkelijk 2 uur achterin de auto slapen. En ik maak me geen zorgen over blaffen ofzo, alleen misschien plassen (of in het ergste geval poepen) van angst en bang om andere passagiers lastig te vallen. Maar goed, dat doen ze soms ook bij mij met huilkinderen.

Hoe werkt dit?
pi_142640404
Ligt aan de maatschappij lijkt me.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:49:23 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_142640483
Hangt erg af van het formaat hond, de status van de hond (paspoort, chip en entingen), het land waar je naartoe gaat, en het land waar je vandaan komt.

Oh en ik vlieg tientallen keren per jaar en heb nog nooit iemand met een labrador in economy gezien ;)
Dum de dum
pi_142640558
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:49 schreef Fe2O3 het volgende:
Hangt erg af van het formaat hond, de status van de hond (paspoort, chip en entingen), het land waar je naartoe gaat, en het land waar je vandaan komt.

Oh en ik vlieg tientallen keren per jaar en heb nog nooit iemand met een labrador in economy gezien ;)
Haha klopt, ze hebben het op veel sites over kleine honden mogen mee als zijnde handbagage, maar exacte maten hebben ze niet.

Zou het gewoon de afmetingen zijn van de handbagage? Ben bang dat die van ons er dan net te groot voor is, dan maar met de auto en niet ver weg reizen of slapen bij opa en oma ;)
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:53:00 #5
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_142640669
Mag alleen als de hond, incl. 'verpakking' (kooi, mand etc). onder de stoel van je voorganger past. (Dieren mogen niet los op schoot of in de overhead bins). Past dat niet, dan moet de hond mee als ruimbagage...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_142640765
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:53 schreef bug_me_not2 het volgende:
Mag alleen als de hond, incl. 'verpakking' (kooi, mand etc). onder de stoel van je voorganger past. (Dieren mogen niet los op schoot of in de overhead bins). Past dat niet, dan moet de hond mee als ruimbagage...
Ok, echt alleen chihuahua achtigen dus. Jammer.
pi_142642414
Ik weet ook niet hoe gelukkig je hond er van wordt hoor
Een auto is toch wat anders dan een vliegtuig, met luchtdruk en zo.
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_142645150
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:22 schreef rhubarbje het volgende:
Ik weet ook niet hoe gelukkig je hond er van wordt hoor
Een auto is toch wat anders dan een vliegtuig, met luchtdruk en zo.
Ook nog niet aan gedacht, ik zag het alleen toen, dacht als dat zo makkelijk kan, dan...
pi_142648941
Las toevallig van de week nog ergens een stukje over honden in vliegtuig. Ging over fabels. Er werd gedacht dat honden in een koude ruimte zouden zitten. Niet dus, in een ruimte met ongeveer dezelfde temperatuur als in vliegtuig. Hebben ook geen last van luchtdruk in de ruimte omdat die afgesloten is.

Maar 1 ding is belangrijk, honden zijn gevoelige dieren en dan vooral hun oren. De fase van opstijgen en landen zijn het zwaarst voor de hond, omdat er dan gigantisch veel kabaal is.

Heb zelf een keer een dode hond in een bench zien liggen , er werd gewacht op zijn eigenaren die nog door de douane moesten komen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:40:02 #10
27709 wendyclear
Are you nucking futs?
pi_142653832
Ik ben in juni naar New York gevlogen en toen was er een medepassagier die in de economy class een rottweiler bij zich had. Eens in de zoveel tijd ging de man een rondje lopen met zijn hond. Wellicht was het een hulphond, maar ik heb het beest niet in een speciaal tuig gezien. Ik had de hond bij het boarden helemaal niet gezien, dus ik keek wel even raar op toen ik opeens boven de Atlantische Oceaan een hond voorbij zag wandelen :') .
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:16:28 #11
224960 highender
Travellin' Light
pi_142655648
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:40 schreef wendyclear het volgende:
Ik ben in juni naar New York gevlogen en toen was er een medepassagier die in de economy class een rottweiler bij zich had. Eens in de zoveel tijd ging de man een rondje lopen met zijn hond. Wellicht was het een hulphond, maar ik heb het beest niet in een speciaal tuig gezien. Ik had de hond bij het boarden helemaal niet gezien, dus ik keek wel even raar op toen ik opeens boven de Atlantische Oceaan een hond voorbij zag wandelen :') .
Welke maatschappij was dat? En was het een volgroeide rottweiler? Ik ben zelf eens met KLM naar Cyprus verhuisd en mijn rottweiler moest in een bench de bagageruimte in.
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:37:27 #12
27709 wendyclear
Are you nucking futs?
pi_142656508
Het was met KLM.
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
pi_142661981
Ik zou echt flink ziek worden als mijn buurman met zo'n vieze hond tijdens de vlucht zit... Denk even aan je medepassagiers ook jezus.
pi_142667906
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:23 schreef kurk_droog het volgende:
Ik zou echt flink ziek worden als mijn buurman met zo'n vieze hond tijdens de vlucht zit... Denk even aan je medepassagiers ook jezus.
Dit dus. Soms is je buurman/-vrouw al reteirritant, dus laat staan als ze ook nog een beest (of kind) bij zich hebben o|O
Voor wat foto's, kijk hier
pi_142670378
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 23:23 schreef kurk_droog het volgende:
Ik zou echt flink ziek worden als mijn buurman met zo'n vieze hond tijdens de vlucht zit... Denk even aan je medepassagiers ook jezus.
Zo te horen is die hond schoner dan jij, jezus wat een domme reactie :')

En ik zeg zelfs in mijn verhaal dat ik niemand wil lastig vallen, vieze hondenhater, denk dat je daar beter naast kan zitten dan naast zo'n huilend tyfuskind, godver wat heb ik een hekel aan kinderen, vuil nazaat van mensen.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 11:39:21 #16
45833 crew  Fogel
pi_142674428
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Zo te horen is die hond schoner dan jij, jezus wat een domme reactie :')

En ik zeg zelfs in mijn verhaal dat ik niemand wil lastig vallen, vieze hondenhater, denk dat je daar beter naast kan zitten dan naast zo'n huilend tyfuskind, godver wat heb ik een hekel aan kinderen, vuil nazaat van mensen.
Zelfs al wil jij niemand lastigvallen, er zijn genoeg mensen die allergisch zijn voor honden. En die val je dus wel lastig. Laat het dier gewoon thuis, is waarschijnlijk voor iedereen, inclusief de hond, het beste.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:46:40 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_142674628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Zo te horen is die hond schoner dan jij, jezus wat een domme reactie :')

En ik zeg zelfs in mijn verhaal dat ik niemand wil lastig vallen, vieze hondenhater, denk dat je daar beter naast kan zitten dan naast zo'n huilend tyfuskind, godver wat heb ik een hekel aan kinderen, vuil nazaat van mensen.
Ik vind honden toffe beesten en ben er mee opgegroeid, maar deze reactie werkt juist tegen hondenliefhebbers.

Vergeet niet dat ook jij een 'nazaat' bent van je ouders.
reset
pi_142675096
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:46 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik vind honden toffe beesten en ben er mee opgegroeid, maar deze reactie werkt juist tegen hondenliefhebbers.

Vergeet niet dat ook jij een 'nazaat' bent van je ouders.
Ik ben ook kut! :')

Maar dit was gewoon een reactie op zijn reactie, net zo overdreven dus, dat mocht duidelijk zijn.
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:15:00 #19
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_142675536
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:01 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik ben ook kut! :')

Maar dit was gewoon een reactie op zijn reactie, net zo overdreven dus, dat mocht duidelijk zijn.
Laat je niet meeslepen. ;)

Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo comfortabel met honden, helemaal mensen die er niet mee zijn opgegroeid.

Onze herder gromde ook naar mensen die aan onze spullen kwamen. Een hele lieve hond, maar zelfs m'n tante kon m'n tas in de gang niet pakken omdat de hond er niet mee eens was. Het was een lief beest en vriendelijk tegen mensen, maar ook beschermend naar ons toe.

Ze reisde met de trein, maar niet iedereen was er comfortabel mee en daar hielden we rekening mee.
reset
pi_142688324
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Zo te horen is die hond schoner dan jij, jezus wat een domme reactie :')

En ik zeg zelfs in mijn verhaal dat ik niemand wil lastig vallen, vieze hondenhater, denk dat je daar beter naast kan zitten dan naast zo'n huilend tyfuskind, godver wat heb ik een hekel aan kinderen, vuil nazaat van mensen.
Want jij kan meten hoe schoon ik ben door mijn reactie :') ? Ik vind honden toffe beesten hoor maar hondenliefhebbers zetten hun hond vaak boven andere mensen, en helemaal in het openbaar vervoer is dat echt zwaar kut.

Dommer dan je hond mee op schoot nemen kan gewoon niet..
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:11:08 #21
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_142688527
Ik kom regelmatig in de bagage kelder van Schiphol, ikzelf zou het mijn beest nooit aandoen. Het levert zo ongeloofelijk veel stress op voor zo'n beestje.

Kleine hondjes kunnen inderdaad mee, maar grotere honden gaan allemaal in het vrachtruim.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_142731903
Zou het voor een vakantie niet doen. Als je gaat emigregen, ala, maar 2 keer vliegen in 2 weken is het echt niet waard. Het levert die beesten enorm veel stress op en ze zitten uren in een enorm luide ruimte. Doe je dat beest echt geen plezier mee.
pi_142744016
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:11 schreef Mattt het volgende:
Ik kom regelmatig in de bagage kelder van Schiphol, ikzelf zou het mijn beest nooit aandoen. Het levert zo ongeloofelijk veel stress op voor zo'n beestje.

Kleine hondjes kunnen inderdaad mee, maar grotere honden gaan allemaal in het vrachtruim.
Ik wist verder ook helemaal niet dat het mogelijk was, dacht alleen als je bijvoorbeeld gaat verhuizen, dat zo'n beest dan als een tijger ofzo ingeslapen in een kist mee gaat.

Omdat ik iemand zag met zo'n poedel op schoot (in een kooitje) dacht ik hee, is dat mogelijk? Maar inderdaad, als ik alle nadelen zo lees waar ik nog niet aan had gedacht gaat dit hem niet worden!

Heb zelf ook een schijthekel aan mensen die een klein kind meenemen naar een restaurant ofzo.

En ik wil dat haar niet doen:



:D

[ Bericht 8% gewijzigd door JDx op 26-07-2014 11:19:19 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 11:24:06 #24
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_142744279
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:11 schreef Mattt het volgende:
Ik kom regelmatig in de bagage kelder van Schiphol, ikzelf zou het mijn beest nooit aandoen. Het levert zo ongeloofelijk veel stress op voor zo'n beestje.

Kleine hondjes kunnen inderdaad mee, maar grotere honden gaan allemaal in het vrachtruim.
Een van de honden die we hebben gehad was geboren in Nepal waar m'n oom toentertijd woonde. Daar was ie een vrolijke hond die met buurthonden speelde zonder te zijn aangelijnd.

Eenmaal in Nederland, na een lange vliegreis, was ze nooit meer hetzelfde en moest altijd aangelijnd worden uitgelaten. Lieve hond, maar helemaal de weg kwijt en dat is nooit meer echt goedgekomen.
reset
pi_142745007
Ik zou dat mijn hond echt nooit aandoen! Wat een schatje, trouwens. O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')