abonnement Unibet Coolblue
pi_142638124


Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2014 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen Challenges
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ten commandments for the runner
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Why we run
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:05:23 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_142638493
Thanks peeps, niks hoeft alles mag idd. Lopen als je zin hebt, zoiets :P

En trailen is het nieuwe joggen? :{
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:20:20 #3
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_142639060
Rare TT
F means you're fucked
pi_142639067
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:05 schreef Quoi het volgende:
Thanks peeps, niks hoeft alles mag idd. Lopen als je zin hebt, zoiets :P

En trailen is het nieuwe joggen? :{
Waarom zou je niet gewoon wat rustiger aan doen qua trainen? Je schema als richtlijn houden, maar er wel van afwijken als je daar zin in hebt. Als je bijvoorbeeld een tempoloop van x km ziet staan en je hebt zin in een fartlek/ interval, doe je dat toch lekker?
Of gaat het meer om de langere duurlopen?
pi_142639293
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:05 schreef Quoi het volgende:
Thanks peeps, niks hoeft alles mag idd. Lopen als je zin hebt, zoiets :P

En trailen is het nieuwe joggen? :{
Kan me ook voorstellen dat het anders een beetje een negatieve spiraal wordt anders, niet helemaal lekker voelen/geen zin hebben --> lopen gaat minder --> minder lol/zin --> etc...
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:27:58 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_142639421
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:24 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Kan me ook voorstellen dat het anders een beetje een negatieve spiraal wordt anders, niet helemaal lekker voelen/geen zin hebben --> lopen gaat minder --> minder lol/zin --> etc...
Dattum. Terwijl ik de intervaltrainingen erg leuk vind. Maar dat haakt makkelijk aan bij een loopgroepje. Qua duurlopen loop ik een beetje achter de feiten aan, merk ik. Ik zie anders gewoon wel. Met 15 km's in de benen kun je ip ook een HM lopen.

@Levitas: thanks. Rustiger doe ik nu sowieso. Als rug na een week nog speelt, ga ik daarmee maar weer eens mee naar de HA. Alhoewel bewegen daarvoor alleen maar goed is.

Afijn: /einde miep-modus :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 juli 2014 @ 15:30:46 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_142639551
In de vakantie weer eens lekker een HM lopen op de veluwe. Zin in :)
pi_142640016
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:30 schreef Swetsenegger het volgende:
In de vakantie weer eens lekker een HM lopen op de veluwe. Zin in :)
Wanneer is dat? Vanaf volgende week vrijdag zit ik daar in de buurt. En als mijn vrouw niets spannend heeft geregeld, loop ik graag mee.
(Mits jou dat gezellig lijkt natuurlijk)
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:45:55 #9
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_142640289
Dat vroeg ik me laatst nog af: wat is dat eigenlijk, joggen?
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_142640634
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:30 schreef Swetsenegger het volgende:
In de vakantie weer eens lekker een HM lopen op de veluwe. Zin in :)
Mag ik er vast een reserveren in de herfst ofzo? :P
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:55:10 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_142640790
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:45 schreef Corniel het volgende:
Dat vroeg ik me laatst nog af: wat is dat eigenlijk, joggen?
Op onverharde ondergrond hardlopen
F means you're fucked
  woensdag 23 juli 2014 @ 15:55:11 #12
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_142640791
Over trailen gesproken.... nog maar 3 weken en 3 dagen tot de TdF! :o
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_142641730
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:55 schreef Wolve000 het volgende:
Over trailen gesproken.... nog maar 3 weken en 3 dagen tot de TdF! :o
*O*
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:17:43 #14
431561 OR-Explorer
Ontdekken, genieten en leren
pi_142642134
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:55 schreef YUR het volgende:

[..]

Op onverharde ondergrond hardlopen
Van wat ik begrijp ook beter voor je gewrichten, meer weerstand en meer vrijheidsgevoel. Een keertje proberen dan. In weilanden en bergen lopen is in ieder geval top!

En bedankt voor de reacties iedereen :). Ik ben niet de enige, dat scheelt :P. Volhouden nu.

Edit: Wat is een HM? Google geeft geen antwoord.
pi_142642564
Halve marathon
pi_142643876
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:05 schreef Quoi het volgende:
Thanks peeps, niks hoeft alles mag idd. Lopen als je zin hebt, zoiets :P
Nee, nee, nee. Niets daarvan. Gewoon strak aan je schema houden, gezond eten en drinken, vroeg naar bed. Vooral niet doen wat je leuk vindt en zo spartaans mogelijk leven om die HM in een acceptabele tijd te kunnen voltooien. Afhaken en dingen doen die je leuk vindt doe je maar in je vrije tijd.

Begrepen?
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:03:21 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_142644655
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Nee, nee, nee. Niets daarvan. Gewoon strak aan je schema houden, gezond eten en drinken, vroeg naar bed. Vooral niet doen wat je leuk vindt en zo spartaans mogelijk leven om die HM in een acceptabele tijd te kunnen voltooien. Afhaken en dingen doen die je leuk vindt doe je maar in je vrije tijd.

Begrepen?
:D :N Helaas, niet elke vrouw luistert naar je. Maar wel dank voor het tegengeluid :)
pi_142644911
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:03 schreef Quoi het volgende:

[..]

:D :N Helaas, niet elke vrouw luistert naar je. Maar wel dank voor het tegengeluid :)
Dit kan ik niet accepteren Quoi.

Je gaat mij niet vertellen dat dat je dat niet zelf al bedacht had, om vooral te doen wat je zelf leuk vindt. Maar als je afhaken leuk had gevonden had je dat allang gedaan. Maar nee, dat idee knaagt en voelt niet goed. Anders had je hier je twijfels niet geplaatst.

Je weet dat als je dat doet, dat je dan allemaal hele lieve en sociale reacties krijgt. Want zo zijn verreweg de meeste mensen hier nu eenmaal. Maar heeft het je geholpen?

Een serieuzere noot: misschien is de souplessemethode stiekem ook wel heel geschikt voor jou. Veel extensieve intervaltrainingen (dus niet te hard, met veel herstel) en een keer per twee weken een duurloop. Geen tempoloopjes, dat zijn namelijk wedstrijden die je loopt in de weken dat je geen duurloop doet.
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:12:16 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_142645022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:09 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dit kan ik niet accepteren Quoi.

Je gaat mij niet vertellen dat dat je dat niet zelf al bedacht had, om vooral te doen wat je zelf leuk vindt. Maar als je afhaken leuk had gevonden had je dat allang gedaan. Maar nee, dat idee knaagt en voelt niet goed. Anders had je hier je twijfels niet geplaatst.

Je weet dat als je dat doet, dat je dan allemaal hele lieve en sociale reacties krijgt. Want zo zijn verreweg de meeste mensen hier nu eenmaal. Maar heeft het je geholpen?

Een serieuzere noot: misschien is de souplessemethode stiekem ook wel heel geschikt voor jou. Veel extensieve intervaltrainingen (dus niet te hard, met veel herstel) en een keer per twee weken een duurloop. Geen tempoloopjes, dat zijn namelijk wedstrijden die je loopt in de weken dat je geen duurloop doet.
Ik ga er in de trein eens ernstig over nadenken, over deze post :P
pi_142645161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:12 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik ga er in de trein eens ernstig over nadenken, over deze post :P
Ik ben blij dat ook jij nu naar me luistert. Zoals het hoort. Dat is de eerste stap naar een geslaagde HM, aldus iemand die een DNF had bij de laatste CPC.
pi_142645276
Laatste dagje vakantie, nog wat stukken Jungfrau Marathon en Eiger Ultra E101 gehiked

:9~

Morgenochtend weer terug tuffen naar NL.
Ik zal een zacht "tot volgend jaar" mompelen, terwijl dit uitzicht langzaam in de achteruitkijkspiegel verdwijnt.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_142645477
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:18 schreef Guard het volgende:
Laatste dagje vakantie, nog wat stukken Jungfrau Marathon en Eiger Ultra E101 gehiked
[ afbeelding ]
:9~

Morgenochtend weer terug tuffen naar NL.
Ik zal een zacht "tot volgend jaar" mompelen, terwijl dit uitzicht langzaam in de achteruitkijkspiegel verdwijnt.
Oioioi, wat een mooie foto zeg :9~ . Was bijna vergeten hoe mooi dat deel van Zwitserland is, gelukkig post jij zulke foto's.
pi_142645531
Aan de ene kant begrijp ik het helemaal, het mooie van dat trailen. Bovendien voelt het op de een of de andere manier ook wel prettig aan het lichaam om heel verschillende etappes te lopen qua ondergrond en hoogteverschillen. Ik merkte zondag in Meijendel al dat het laatste stukje weliswaar zwaarder was want op en af, maar dat de stijfheid van langdurig monotoon over asfalt banjeren uit de pootjes verdween.

Aan de andere kant zie ik het wel als een andere tak van sport. Voorlopig heb ik nog veel plezier in het hardlopen op de weg en heb ik geen echte interesse in het trailen, maar ik kan me dus wel verplaatsen in jullie enthousiasme.

Over tattoos: zelf geen behoefte aan, vind het niet zo mooi als iemand in een printer gevallen is, maar een kleintje (mits geen doorgelopen tribal of zoiets) stoot me niet af of zo.
pi_142645799
Qoui wat is dat nou, doen waar je zin in hebt.. wat een first world problem ;) En gelukkig maar!

Als ik een tattoo zou hebben, dan was die nu niet fraai meer na aankomen en afvallen, juk. Maar een vriendin van me heeft een sleeve en die is echt heel mooi en stijlvol. Absoluut niet ordinair. En ik zag laatst nog een geniale tattoo van een troetelbeertje O+

Ik heb net een wedstrijdje uitdrogen gewonnen *O* Met een tussenstop om een kaarsje aan te steken in de kapel om 16.00 uur en daarna nog eentje om mijn bidon bij te vullen bij ouders van een vriendin (waar het kletsen wat te lang duurde). Maar wederom lijkt de hitte niet zoveel effect op me te hebben tijdens het lopen. Waar ik tot vorig jaar nog stuk ging van stilzitten in de zon kan ik nu hardlopen in de zon :D
Afijn, het logje https://www.endomondo.com/workouts/377987156/8270328

Omdat ik een pijnlijke kuitspier bleef houden heb ik een paar extra dagen niets gedaan, en dat leek wel geholpen te hebben. Die stramme spier is niet pijnlijk meer tijdens het lopen.

Nu plonzen in het zwembad *O*
  woensdag 23 juli 2014 @ 17:39:01 #25
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_142646031
Plonzen O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')