abonnement Unibet Coolblue
pi_143406220
Lucy (2014) - IMDb


Lucy is een Amerikaanse studente in China en wordt door haar date gedwongen een pakketje af te leveren bij Mr. Jang. Ze wordt gedwongen drugsezel te spelen, maar de drugs komen per ongeluk met grote hoeveelheden in haar systeem terecht waardoor ze langzaamaan haar volledige hersencapaciteit gaat benutten.

Ja joh. Leuk. Lekker luchtige actie sci-fi, die zichzelf niet te serieus neemt. Beetje zoals Luc Besson's The Fifth Element, met wat Akira, Limitless en Powder invloeden. Grappige was dat Scarlett zich naar mate de film vorderde steeds meer begon te lijken op de rol die ze in Under The Skin speelde. Leuke film.

Ik: 8-
Imdb: 6.6

Noah (2014) - IMDb


Een leuke kijk op de mythe van Noah. In een grijs verleden, enkele generaties nadat Adam en Eva uit hun Eden zijn verbannen is de wereld verdeelt in de afstammelingen van hun kinderen Seth en Cain.

Waar de afstammelingen van Cain bijgestaan werden door gevallen engelen om zo alles de verbruiken wat de aarde te bieden had, in tegenstelling tot de afstammelingen van Seth die in harmonie met de omgeving leven. Noah (goh, raad eens waar die vandaan komt) krijgt via zijn dromen visioenen dat het einde nadert en besluit dat het zijn taak is om de levende wezens redden zodat de aarde met een schone lei verder kan.

Pff, wat een heerlijke film weer van Aronofsky. Een lekkere fantasy film, met (zoals gebruikelijk) prachtige shots. Een film die de ballen heeft om een mythe te pakken (waardoor half conservatief Amerika meteen weer op de achterste poten staat met betrekking tot deze film) en het een draai te geven. Crowe doet zijn ding (zeker de laatste act), Connelly is oud geworden en Ray Winstone is lekker rauw als Tubal-Cain.

Ik: 8.5
Imdb: 6.1
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_143425186
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:11 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Blended (2014) - IMDb
[ afbeelding ]

Sandler en Barrymore, tja dan weet je in ieder geval wel wat je kunt verwachten.
Verhaaltje stelt niet veel voor, er zitten enkele grappige en ook hartverwarmende scenes in en op het einde komt alles goed. Oftewel het bekende recept.
Mijn vriendin vond hem erg leuk, ik vond het niet de slechtste film van Sandler. Deze film is in ieder geval 10x beter dan Grown ups 2.
OOK Gezien!!

BLENDED

Hoe flauw ook,ik hou van een adam sandler filmpje op zn tijd.. gewoon lekkere simpele (kinderlijke humor), en soms heeft adam sandler ook echt leuke films (50 first dates!)
Hoopte dat deze film echt wat zou zijn, adam sandler en Drew Barrymore weer in 1 film!
maar van beide is het hun slechtste film die ik ooit gezien heb...

Verhaal was simpel, maar de grappig zijn gewoon absurd slecht en veels te geforceerd (zijn die t meestal maar nu in extreme mate!)
verhaal is dat adam en drew elkaar tegenkomen op een blind date en het klikt niet.. dan gaan ze plots samen op vakanite met hun kinderen in Afrika en dan...

echt het acteerwerk en de grappen EN ook de setting/sfeer in de film, alles was fout klopte niet en was slecht.
Al vanaf het begin, het moment dat adem en drew ''uiteten'' waren samen, en hoe drew haar eten uitspuigd... Ik weet niet wat de regiseur dacht.. Maar dat was dus gewoon totaal niet grappig... Zelfs voor de allerkleinste zouden daar niet om kunnen lachen.

Echt een rampfilm, snap niet dat ik hem nog afgekeken heb en een 6.5 op IMDB WTF???

1.5*

PS. ik vind grown ups 2 nog wel te pruimen...
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:51:45 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143428677
The Towering Inferno (1974) - IMDb
De hoogste wolkenkrabber ooit is net voor open verklaard en al rap begint het onheil: een vuur dat uitbreekt op de 81ste verdieping. Ruim 2,5 uur lang duurt de fik en de bijbehorende reddingsactie van een groep mensen die in de val zitten. Paul Newman en Steve McQueen vervullen daarbij de hoofdrol met avontuurlijke acties en ja, ik vond het soms ook gewoon best spannend!

Een helicopter wordt ook ingezet voor wat heldendaden. Het is wachten op de quote 'Get to the choppa', maar zo cool wordt The Towering Inferno nog nèt niet. De hele film heeft wel nog meer van dat soort :')-momenten en :')-dialogen maar is daarom wel zo leuk. Tikkeltje te lang met wat overbodig en lame geneuzel, maar het overgrote gedeelte ziet er nog steeds spectaculair uit en is dus vermakelijk. Cijfer: 7

Marathon Man (1976) - IMDb

Is it safe?

Niets is wat het lijkt in deze ouderwetse jaren '70-thriller die lekker geheimzinnig doet! Hij past prima in het paranoïde thriller-rijtje van bijvoorbeeld A Manchurian Candidate, The Boys from Brazil en ga zo maar door. Naar het eind toe worden de scenes steeds sterker en beklemmender. Uitstekend acteerwerk ook! Het enige probleem wat ik heb met dit soort films, is dat je wel even er in moet komen. Cijfer: 7,5

Repo Man (1984) - IMDb
Geen hoogvlieger, maar enige cult is er zeker te vinden, al had het punkerige en de grappen en grollen nog best wat gaver gedaan mogen worden. Anyway het blijft lekker onzinnig en daarbij rommelig, dat dan ook weer wel. Cijfer: 6,5

The Towering Inferno (1974) - IMDb
Topsy-Turvy is een film over twee schrijvers die met moeite een opera in Japanse stijl componeren. Dit alles weer in een Victoriaanse setting eind negentiende eeuw. De film zelf is ook moeizaam, want het duurt erg lang en vond ik niet interessant. De opera-gedeeltes vielen alleszins nog mee, al blijft dit genre altijd irritatie opwekken. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143434336
Nadat ik het bericht had gelezen dat Robin William was overleden moest ik
denken aan een film die destijds grote indruk op mij had gemaakt.
Dus deze film wilde ik graag nog een keer zien, was al vele jaren geleden
dat ik hem had gezien namelijk en ik vond het nog steeds een indrukwekkende
film. Ook Robert de Niro speelt hier weer een fantastische rol.

Awakenings (1990)

De nieuwe dokter Malcolm Sayer (Robin Williams) krijgt te maken met een zaal vol coma-patiënten.
Hij is ontsteld over het feit dat ze zich al jaren in een coma bevinden, zonder hoop op genezing. Wanneer hij een mogelijk medicijn vindt krijgt hij toestemming om het op één van de patiënten uit te proberen. De man, (Robert De Niro) die ontwaakt, is in coma geraakt toen hij nog kind was.

Een vette 8

Awakenings (1990) - IMDb


'gebaseerd op een waar verhaal'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Awakenings_(film)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:30:10 #205
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_143435085
Thor - The Dark World
Leuke superheldenfilm waarbij de hoofdpersoon mij op een of andere manier een stuk minder irriteert dan in het eerste deel. Vlotte film, mooie plaatjes, simpel verhaaltje. Lekker tussendoor.

Wat ik mij dan wel afvraag; die donkere elf heeft dus in ieder geval 5000 jaar liggen slapen. In de tussentijd hebben de grote beschermers van het heelal dus nog steeds geen technologische vooruitgang geboekt die deze gasten kan tegenhouden?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_143439256
Guardians of the Galaxy (2014) - IMDb

Light years from Earth, 26 years after being abducted, Peter Quill finds himself the prime target of a manhunt after discovering an orb wanted by Ronan the Accuser.

Lang geleden dat ik zo hardop heb zitten lachen in de bios. En met mij de hele zaal. Een heerlijk stukje space opera over een zootje ongeregeld dat door winstbejag, eergevoel of wraak min of meer toevallig bij elkaar komt. Aan dat bij elkaar komen voelt niks geforceerd en zowel de goodies als de baddies voelen natuurlijk aan en overtuigen makkelijk.

Hoofdpersoon Star Lord is een soort Luke Skywalker meets Hal Jordan meets Malcolm Reynolds een heerlijke tikkeltje arrogante maar sympatieke schavuit die wonderwel overal mee weg komt, prettig gespeeld door Chris Pratt.

Tuurlijk zijn er ook kritiekpunten zoals de 2 dimensionale Nebula (wat voor een deel ook geldt voor Gamora maar die krijgt meer screentime dus meer tijd om een plek in de film te verdienen) en de geforceerde uitleg dat Rocket wel begrijpt wat Groot zegt. En uiteraard ook wel wat plot convienences en bordkartonnen bijfiguren meer maar dat wordt volledig overschaduwd door het tempo van de film, de lol waarmee hij gemaakt is en het feit dat het voelt alsof het net allemaal even buiten de gebaande paden gaat. Tel daarbij op de geweldige soundtrack die het geheel een heerlijke campy feel geeft, uitstekende vechtscenes (hand-to-hand en arial combat) die zowel in aantal als lengte prima zijn en de 2 uur vliegen voorbij. Het enige dat je naderhand wilt weten is wanneer deel 2 uitkomt!

Conclusie: Guardians of the Galaxy veegt dit jaar de vloer aan met al het superheldengeweld wat we dit jaar hebben gezien. Best knap voor de b-garnituur Marvell karakters.
IMDb: 8.7
Ik: 9

ps: een stinger tijdens en na de credits, blijven zitten dus, ze zijn beide hilarisch (hoewel ik het idee had dat niet iedereen in de zaal wist wie het was in de tweede stinger).
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_143439574
Joe (2013) - IMDb
Deed me een beetje aan Out of the furnace denken alleen iets minder mooi geschoten. Veel geweld en gekke hillbillies, verhaal is niet heel bijzonder maar de film is wel sfeervol.
7.0
Wie dit leest is hek.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:42:37 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_143467632
Ender's Game
Ender's Game (2013) - IMDb



Na de trailer te hebben gezien was ik benieuwd naar deze film. Vooral de visuele effecten sprakken mij erg aan. De verhaallijn kreeg ik nog weinig van mee.

Het uiteindelijke verhaal viel mij erg tegen. Je kunt merken dat het een boekverfilming is. Er wordt geprobeerd om de karakters uit te diepen, maar hier is te weinig tijd voor waardoor je geen echte binding krijgt met het karakter.
Daarnaast springt het van de hak op de tak. De film speelt zich in fases af met elke keer een nieuw trainingskamp waarbij de hoofdpersoon zich elke keer een beetje verder naar boven werkt.
De cliché opbouw van de film vond ik nog niet eens zo erg. De manier waarop het neer gezet werd wel.
Ver voor het einde van de film ben je al klaar met alle perikelen op het trainingscomplex en de oefeningen heb je ver voor het einde ook al wel gehad. Dat dit uiteindelijk natuurlijk eccentieel was omdat aan het einde de training de daadwerkelijke oorlog blijkt te zijn is niet erg, maar dan moet je er voor zorgen dat het wel interessant blijft tot het einde

Op wat vluchtige ruimteschepen zie je ook niets van de aliens. Hierdoor krijg je ook geen gevoel voor gevaar.Tot het einde van de film had ik totaal geen beeld en de interactie tussen Ender en de alien is ook nog eens slecht uitgewerkt.

Het einde van de film moet dan nog iets morealistisch uitstralen, iets wat tevens zwak is uitgewerkt. Overigens heeft het boek een veel uitgebreider einde.

Conclusie:
Een matig uitgewerkt verhaal met karakters die niet echt pakken en situaties die zonder echte impact worden getoond. De special effects zijn wel het bekijken waard.
Het had een goede film kunnen worden als hij wat langer was geweest (1 uur en 50 minuten is niet echt lang voor een boekverfilming) en beter was uitgediept.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_143472943
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:32 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Chef (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Jon Favreau komt met een feel good movie voor food lovers.
Ook met Scarlett Johansson, Dustin Hoffman, Robert Downey jr (al hebben deze drie maar een kleine rol) en Sofia Vergara en John Leguizamo.
Geen zware kost, maar een lekkere zondagmiddag feelgood movie die gewoon goed in elkaar steekt.
lekker wegkijkfilmpje, dank voor de tip :)
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:34:36 #210
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143474327
Captain America: The Winter Soldier (2014) - IMDb
De eerste Captain America vond ik niet zo best en dat heeft vooral te maken met Captain America zelf. Ik vind hem maar een saai personage met zijn suffe schildje. In The Winter Soldier lijkt Chris Evans nog steeds niet iets tofs in deze rol te kunnen brengen. Hij wordt gered door coole Samuel L. Jackson en de eveneenscoole Scarlett Johansson. Als een Avengers-achtig team trekken zij ten strijde tegen de bad guys met een hoop puike actie. Dit maakt het toch allemaal erg leuk om te zien, ruime voldoende voor dit deel :Y! Cijfer: 7

Scanners (1981) - IMDb



Een groep Scanners (mensen die elkaar kunnen besturen met alle gevolgen van dien) lopen elkaar op te fokken met hun controlskills en tsja, daar moet toch eens een eind aan komen. Deze SF en horror in één van Cronenberg beviel me prima! De gore ziet er weer erg bloederig/vlezig uit en dat is knap, aangezien het budget waarmee de film is geschoten verder niet echt hoog lijkt. Acteerwerk komt ook bekoeld over. Toch doet dat verder geen afbreuk. Het concept blijft geinig en het verhaal heeft genoeg leuke momenten in petto. Cijfer: 7,5

King Kong (1976) - IMDb
Aii, deze King Kong-versie scoort geen voldoende! Het valt allemaal tegen: Kong zelf ziet er cheap en knullig uit en het verhaal eromheen is nooit echt briljant. Dit keer gaat het om een oliewinningsbedrijf die op hun jacht naar olie deze oversized aap tegenkomen. Erg veel aandacht gaat uit naar Jessica Lange als love interest van Jeff Bridges (overigens de enige toffe dude in deze film). Ik snap dat niet, want zij heeft een suffe rol uiteindelijk met veel overbodig geneuzel. Anyway, het spektakel eromheen vergoedt veel zou je hopen, maar ook dat is maar matigjes. Zelfs de apotheose op het World Trade Center deed me niet veel. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:18:21 #211
286575 Roces18
Chef de party
pi_143476667
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:01 schreef FANN het volgende:
The Bag Man

[ afbeelding ]

Echt stomme film, zonde van je tijd, als je mij vraagt waar het over ging moet
ik eerlijk zeggen, ik heb geen flauw idee :')

The Bag Man (2014) - IMDb
Ik vond hem wel wat hebben. Ging inderdaad nergens over maar vond hem wel lekker wegkijken door die broeiende sfeer ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143482325
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik vond hem wel wat hebben. Ging inderdaad nergens over maar vond hem wel lekker wegkijken door die broeiende sfeer ;)
Misschien is deze film dan ook iets voor jou, want deze vond ik ook niks aan :P

The Quiet Ones (2014)



Een onorthodoxe, charismatische professor gebruikt controversiële methodes om zijn beste studenten mee te laten werken aan een gevaarlijk experiment. Met hun hulp probeert hij vanuit negatieve, menselijke energie een geest op te wekken. Maar dan vinden er enkele angstaanjagende gebeurtenissen plaats en beseffen de betrokkenen zich al snel dat ze iets vreselijks in werking hebben gesteld.

Schijnt waar gebeurt te zijn, maar dat lijkt me sterk :+

The Quiet Ones (2014) - IMDb
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:08:35 #213
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_143482521

Blended (2014) - IMDb
Sinds lange tijd mezelf weer eens om laten lullen om een Adam Sandler film aan te zetten; grote fout. Twee of drie keer een glimlach, maar de film is vooral een aaneenschakeling van slechte grappen en verschrikkelijk slechte grappen, die je bovendien van mijlenver aan ziet komen.
Het onmisbare "feel good" gedeelte van deze film voelt nooit oprecht aan, het ligt er allemaal zo dik bovenop dat het je de strot uitkomt. Waar die 6,5 op IMDB vandaan komt is voor mij echt een raadsel. :?
Oh.. en Drew Barrymore kan dit vehikel ook niet meer redden.

Of zoals RogerEbert.com deze zoveelste Sandler samenvatte:
"The bar is just so low, people. It’s just hovering there above the ground."

IMDB: 6.5/10
Score: 3.5/10

==================================================================


Dawn of the Planet of the Apes (2014) - IMDb
Donker, aangrijpend, spannend en ademloos meeslepend. Het tweede deel uit de Planet of The Apes reeks slaat de plank raak.
De filmmakers manouvreren je als kijker moeiteloos tussen de twee kampen, je hebt zowel symapathie als onbegrip voor de apen en de mensen. Een goed uitgewerkt achtergrond verhaal en geloofwaardige karakters helpen hierin enorm.
Eén van de beste, zo niet dé beste blockbuster die ik tot dusver heb gezien in 2014.
En wat hebben ze Caesar als een enorme baas neer weten te zetten in deze film, de momenten dat hij zijn dominantie laat gelden blijven je bij als kijker.

IMDB: 8.1/10
Score: 9.0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 16-08-2014 17:17:32 ]
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:18:46 #214
286575 Roces18
Chef de party
pi_143484706
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Blended (2014) - IMDb
Sinds lange tijd mezelf weer eens om laten lullen om een Adam Sandler film aan te zetten; grote fout. Twee of drie keer een glimlach, maar de film is vooral een aaneenschakeling van slechte grappen en verschrikkelijk slechte grappen, die je bovendien van mijlenver aan ziet komen.
Het onmisbare "feel good" gedeelte van deze film voelt nooit oprecht aan, het ligt er allemaal zo dik bovenop dat het je de strot uitkomt. Waar die 6,5 op IMDB vandaan komt is voor mij echt een raadsel. :?
Oh.. en Drew Barrymore kan dit vehikel ook niet meer redden.

Ik denk dat zijn films je moeten liggen. Ik vond het wel een lekkere wegkijker, zeker omdat ze ook een goede klik tussen elkaar hebben. Het is inderdaad niet van een hoog niveau maar wat is dat hotel een fantastische plek om naar toe te gaan. Geef het toch zeker een voldoende. Beter dan dat achterlijke Jack en Jill.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143492133
47 Ronin



Als een slechte leider met hulp van zijn behekste metgezel een leider van de Samurai heeft vermoord, zijn dochter heeft ontvoerd en hun volgelingen heeft verbannen zijn zij uit op wraak en eerherstel.

Maar daarbij hebben de Ronin (Samurai's zonder meester) hulp nodig van een halfbloed, een man die ze vanaf zijn kindertijd met veel tegenzin hebben opgenomen in hun groep.

Samen trekken ze ten strijd om hun leider's dood te wreken en om diens dochter terug te krijgen...

------------------------------

Om kort te zijn ;

ik heb een fantastische film gezien :D met veel mooie special effecten en heb me eigenlijk geen een minuut verveeld gedurende die hele film ^O^
Keanu Reeves kan dus meer dan alleen bommen onklaar maken op snelrijdende bussen *O*

imdb cijfer ; 6,3
mijn cijfer ; een dikke 8
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:30:28 #216
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_143493533
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Die wel fucking oud geworden, ik schrok er van :o
Dan heb je niet opgelet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:35:09 #217
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_143493759
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:34 schreef Falco het volgende:

Scanners (1981) - IMDb

[ afbeelding ]

Een groep Scanners (mensen die elkaar kunnen besturen met alle gevolgen van dien) lopen elkaar op te fokken met hun controlskills en tsja, daar moet toch eens een eind aan komen. Deze SF en horror in één van Cronenberg beviel me prima! De gore ziet er weer erg bloederig/vlezig uit en dat is knap, aangezien het budget waarmee de film is geschoten verder niet echt hoog lijkt. Acteerwerk komt ook bekoeld over. Toch doet dat verder geen afbreuk. Het concept blijft geinig en het verhaal heeft genoeg leuke momenten in petto. Cijfer: 7,5
Een van mijn favo foute eighties-films _O_

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_143499017
The Boy in the Striped Pyjamas (2008)



Berlijn 1943.

De 8-jarige Bruno verhuist met zijn familie naar een plek die ver weg is, waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen.

Hun nieuwe huis staat naast een hek dat zich uitstrekt zover het oog maar reikt, een hek dat Bruno afschermt van de vreemde mensen die hij daarachter ziet bewegen. Bruno wil ontdekkingsreiziger worden en besluit op onderzoek uit te gaan.

Op een van zijn tochten ontmoet hij een jongen wiens leven en omstandigheden zeer verschillen van dat van hem. Toch sluiten de jongens vriendschap, maar het is een vriendschap die niet zonder gevolgen blijft...

WAUW... wat een film... zeer indrukwekkend de onschuld van die kinderen...

pffffff The Boy in the Striped Pyjamas (2008) - IMDb
  zondag 17 augustus 2014 @ 02:31:28 #219
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143500574
Voor de grap de SAW reeks gezien, in zijn totaliteit oke :) , had in eerste instantie tot deel 2 gekeken, maar nu allemaal. Het was beter dan verwacht (had hele lage verwachtingen), wel repetitief. De eerste blijft wel de beste, de klassieker. Laatste was trouwens wel echt slecht.

Beoordelingen:
SAW 1 = 8
SAW 2 = 7.5
SAW 3 = 7
SAW 4 = 7.5
SAW 5 = 6
SAW 6 = 5.5
SAW 7 = 3.5



[ Bericht 0% gewijzigd door IsaacCuenca op 17-08-2014 02:36:40 ]
pi_143516196
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:06 schreef FANN het volgende:
The Boy in the Striped Pyjamas (2008)

[ afbeelding ]

Berlijn 1943.

De 8-jarige Bruno verhuist met zijn familie naar een plek die ver weg is, waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen.

Hun nieuwe huis staat naast een hek dat zich uitstrekt zover het oog maar reikt, een hek dat Bruno afschermt van de vreemde mensen die hij daarachter ziet bewegen. Bruno wil ontdekkingsreiziger worden en besluit op onderzoek uit te gaan.

Op een van zijn tochten ontmoet hij een jongen wiens leven en omstandigheden zeer verschillen van dat van hem. Toch sluiten de jongens vriendschap, maar het is een vriendschap die niet zonder gevolgen blijft...

WAUW... wat een film... zeer indrukwekkend de onschuld van die kinderen...

pffffff The Boy in the Striped Pyjamas (2008) - IMDb
thx vioor de tip ga ik kijken
pi_143518645
@Isaac Cuenca, ben het hier wel grotendeels mee eens (Sawfilms), hoewel de vervolgdelen vooral hoge punten krijgen voor de supervette killings en niet zozeer voor verhaal, die toch aardig klopt in de vervolgen.

Voor liefhebbers van thrillers of amasia, Black House uit 2008 is een aardig goede film, 7,5

Antiheld verzekeringsagent onderzoekt of zelfmoord van kind wel zelfmoord was of moord van vader om verzekeringsgeld op te eisen... vrij lugubere, duistere film. (ik geloof Japans)
Je dromen waarmaken doe je door op te staan!
pi_143530389
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:04 schreef FANN het volgende:
Nadat ik het bericht had gelezen dat Robin William was overleden moest ik
denken aan een film die destijds grote indruk op mij had gemaakt.
Dus deze film wilde ik graag nog een keer zien, was al vele jaren geleden
dat ik hem had gezien namelijk en ik vond het nog steeds een indrukwekkende
film. Ook Robert de Niro speelt hier weer een fantastische rol.

Awakenings (1990)

De nieuwe dokter Malcolm Sayer (Robin Williams) krijgt te maken met een zaal vol coma-patiënten.
Hij is ontsteld over het feit dat ze zich al jaren in een coma bevinden, zonder hoop op genezing. Wanneer hij een mogelijk medicijn vindt krijgt hij toestemming om het op één van de patiënten uit te proberen. De man, (Robert De Niro) die ontwaakt, is in coma geraakt toen hij nog kind was.

Een vette 8

Awakenings (1990) - IMDb


'gebaseerd op een waar verhaal'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Awakenings_(film)
Let vooral op rond 1 uur en 9 minuten, als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan is er een vrouwelijke patiënt die Nederlands praat. "Hartelijk bedankt" is duidelijk te horen.

Anywayz, Awakenings is een lekkere feel-good film die goed wegkijkt, ik geef hem een 7,5.
De tragische dood van Robin Williams is een goede reden om zijn acteer carrière te belichten en deze film verdiend het idd om in de schijnwerpers te staan. Mijn persoonlijke Robin Williams favoriet is Jumanji, met kort daarachter Hook.
pi_143530630
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:50 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Let vooral op rond 1 uur en 9 minuten, als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan is er een vrouwelijke patiënt die Nederlands praat. "Hartelijk bedankt" is duidelijk te horen.


:D de eerste keer dat ik deze film had gezien was het me niet opgevallen maar nu wel :Y

Sowieso zou je deze film 2x moeten zien eigenlijk, wel met een jaar of 10 ertussen :P
want veel was me ontgaan hoor, of ik was het vergeten, dat kan ook ...
pi_143543805
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:19 schreef danos het volgende:

[..]

lekker wegkijkfilmpje, dank voor de tip :)
You're welcome.

Van het weekend nog gekeken:
Divergent (2014) - IMDb
Tja ik kan het niet beter uitleggen dan dit:

En omdat mijn vriendin hem niet kende, hebben we ook nog gekeken naar
Flatliners (1990) - IMDb
Goede cast, interessant concept, redelijk uitgewerkt. Toen ik deze film voor het eerst zag (als kleine jongen) kwam hij krachtiger over, maar ook nu nog steeds een film die ik kan waarderen.
Every living creature on earth dies alone
pi_143543835
Banlieue 13
Was weer genieten. Bazenfilm.
8,8/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')