abonnement Unibet Coolblue
pi_142632659
In het noordwesten van China is de stad Yumen voor een deel afgesloten en zijn tientallen mensen onder quarantaine geplaatst nadat een inwoner was overleden aan builenpest. Dat gebeurde een week geleden, op 16 juli.

Het Chinese persbureau Xinhua meldt dat 151 mensen onder observatie geplaatst zijn.

Marmot

Het 38-jarige slachtoffer liep builenpest op doordat hij een dode marmot aan zijn hond gevoerd had. Het ziekenhuis waar de man overleed, staat ook onder quarantaine.

De mensen die onder quarantaine staan, verkeren in goede gezondheid, maar er wordt nauw op toegezien dat ze voorlopig niet in contact komen met anderen.

Door builenpest stierven in de late middeleeuwen in Europa miljoenen mensen. In China kwamen in de negentiende eeuw tienduizenden mensen om door de builenpest, die vooral verspreid wordt door vlooienbeten. Symptomen zijn hoge koorts en spierpijn en in een latere, ernstige fase lymfeklierzwellingen.

(http://nos.nl/artikel/678249-chinese-stad-afgesloten-om-pest.html)



Geen dode marmotten aan je huisdieren voeren dus :{w
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_142632711
hekserij!
  woensdag 23 juli 2014 @ 13:02:41 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142633480
Het zou een zegen voor de aarde zijn als er een outbreak kwam.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_142633943
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:02 schreef LXIV het volgende:
Het zou een zegen voor de aarde zijn als er een outbreak kwam.
Builenpest zou nog moeten muteren om effectief te zijn.
Ура для россии
pi_142636326
Waren we hier niet resistent tegen geworden?
Hoe is die epidemie anders gestopt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142636616
^^ resistant geworden ? We weten nu dat het niet een straf van god is maar een besmette rat
pi_142677760
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:22 schreef IR1907 het volgende:
^^ resistant geworden ? We weten nu dat het niet een straf van god is maar een besmette rat
De epidemie is in de middeleeuwen gestopt omdat mensen resistent werden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142680704
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De epidemie is in de middeleeuwen gestopt omdat mensen resistent werden.
Rol gespeeld blijkbaar maar niet de echte reden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')