abonnement Unibet Coolblue
pi_142630275
Dag allemaal,

Enige tijd geleden heb ik een horloge uit de jaren '60 op de kop getikt, in zeer goede staat.
Ik heb hier een euro of 800 voor betaald.

Het horloge had een servicebeurt nodig (schoonmaken etc), dus heb ik hem naar een horlogemaker gebracht. We hebben afgesproken dat hij alleen schoon zou maken en verder niks aan het horloge zou veranderen (ivm origineel houden voor de waarde).

Na twee dagen kreeg ik een mailtje dat hij de kroon (het knopje) graag zou willen vervangen omdat de oude niet goed meer af zou sluiten. Ik ben akkoord gegaan, op voorwaarde dat het exact eenzelfde kroon zou zijn (dit heb ik expliciet aangegeven).

Nu heb ik het horloge een paar weken geleden teruggekregen en vallen me twee dingen op:
• De kroon die geplaatst is door de horlogemaker is groter en heeft een andere kleur dan de originele kroon. Het ziet er niet uit, dus ik heb de oude teruggeplaatst. Zit nu wel met een extra kroon waar ik niks mee kan (twv 40 euro)
• De lume (wat licht geeft zeg maar) is op vier plaatsen op de wijzerplaat zwaar beschadigd of helemaal verdwenen. Juist deze lume maakt het horloge voor mij (en andere verzamelaars) waardevol. Omdat de lume verkleurt na verloop van tijd (en het horloge bijna 50 jaar oud is), is het niet mogelijk deze terug te plaatsen.

Ik zit nu te denken wat ik het best kan doen. De hele operatie heeft me E125 gekost (voor het servicen), maar ik schat dat door de beschadigde lume het horloge zo'n E200 minder waard is geworden. Ik wil nu contact opnemen met de horlogemaker om dit kenbaar te maken, maar zit te twijfelen wat ik van hem kan vragen.

Wat raden jullie me aan om te doen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_142630411
Naar moet natuurlijk 'na' zijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_142630434
Sowieso per brief / mail je bevindingen melden en hem een redelijke termijn geven hierop te reageren. Wellicht kun je eerst de komst van de brief / mail nog telefonisch aankondigen.

Heb je verder bewijs van de staat van het horloge voor en na de servicebeurt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142630457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:22 schreef DroogDok het volgende:
Sowieso per brief / mail je bevindingen melden en hem een redelijke termijn geven hierop te reageren. Wellicht kun je eerst de komst van de brief / mail nog telefonisch aankondigen.

Heb je verder bewijs van de staat van het horloge voor en na de servicebeurt?
Ik heb vooraf foto's gemaakt en achteraf. Alleen niet met een krant er onder ofzo, zodat je de datum zou kunnen zien. Het is al wel 2 maanden geleden dat ik hem op heb gehaald. Ik dacht eerst dat ik er wel overheen zou kunnen kijken maar zit me er nu steeds meer aan te ergeren.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_142630499
Waarom kom je er zo laat mee?
pi_142630522
je wel lang gewacht ermee, dat kan nog wel eens tegen je werken.
pi_142630541
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:25 schreef Queller het volgende:
Waarom kom je er zo laat mee?
Ik dacht eerst dat ik er wel aan zou wennen, maar ik erger me er steeds meer aan.
Daarom denk ik er over om het horloge te verkopen, maar tijdens deze verkooppoging merk ik dat het horloge 200 Euro lager wordt geschat door de beschadigingen.

Had eerst niet over de waarde nagedacht omdat ik verwachtte hem nooit te zullen verkopen. Maar door de beschadiging wil ik dat nu dus wel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_142630555
Wel een beetje laat, maar ik zou beginnen met een brief.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142630638
na 2 maanden zou je bij mij niet meer aan hoeven komen met "beschadigingen"
pi_142630649
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik dacht eerst dat ik er wel aan zou wennen, maar ik erger me er steeds meer aan.
Daarom denk ik er over om het horloge te verkopen, maar tijdens deze verkooppoging merk ik dat het horloge 200 Euro lager wordt geschat door de beschadigingen.

Had eerst niet over de waarde nagedacht omdat ik verwachtte hem nooit te zullen verkopen. Maar door de beschadiging wil ik dat nu dus wel.
Ik snap het. Zsm contact opnemen en zelf vooral niet beginnen over de late termijn waarop je dat doet ;)
pi_142630727
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:29 schreef kovenant het volgende:
na 2 maanden zou je bij mij niet meer aan hoeven komen met "beschadigingen"
Want? Alsof de wijzerplaat van een horloge zichzelf binnen 2 maanden zou kunnen beschadigen?
Het is een speciaal horloge dat alleen met een specifieke tool kan openen, dus het is niet zo dat ik er zelf mee zou kunnen klooien.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_142630733
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:29 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik snap het. Zsm contact opnemen en zelf vooral niet beginnen over de late termijn waarop je dat doet ;)
Twijfel ik nog even over of het niet netjes is om toch even te vermelden waarom ik er zo laat mee kom?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_142630737
Het horloge was al stuk dus als het beschadigd naar de reparatie ging?
5 Ferrari's op videoband!
pi_142630747
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het horloge was al stuk dus als het beschadigd naar de reparatie ging?
Wat?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_142630758
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:31 schreef Skv het volgende:

Twijfel ik nog even over of het niet netjes is om toch even te vermelden waarom ik er zo laat mee kom?
Het is de makkelijkste drempel die hij kan opwerpen om je klacht terzijde te schuiven. Die hoef je hem niet kado te geven. Leg het uit als hij ernaar vraagt.
pi_142630763
quote:
5s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat?
Horloge beschadigd NAAR REPARATIE.
5 Ferrari's op videoband!
pi_142630785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Horloge beschadigd NAAR REPARATIE.
Pannekoek... WGR / Horloge beschadigd naar reparatie: wat kan ik vragen?
pi_142630788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Horloge beschadigd NAAR REPARATIE.
ALS JE MIJN TWEEDE POST LEEST DAN ZIE JE DAT 'NAAR' VERANDERT MOET WORDEN IN 'NA'; HET IS EEN TYPO

:s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_142630789
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Want? Alsof de wijzerplaat van een horloge zichzelf binnen 2 maanden zou kunnen beschadigen?
Het is een speciaal horloge dat alleen met een specifieke tool kan openen, dus het is niet zo dat ik er zelf mee zou kunnen klooien.
het word dan een spelletje van wie is de schuldige,
wat de reparateur betreft kan je juist wél de klok hebben opengemaakt, of door iemand anders laten repareren.
de knop is namelijk ook al terug aangepast.
dit kan zomaar een spelletje van welles/nietes worden
pi_142630802
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:33 schreef kovenant het volgende:

[..]

het word dan een spelletje van wie is de schuldige,
wat de reparateur betreft kan je juist wél de klok hebben opengemaakt, of door iemand anders laten repareren.
de knop is namelijk ook al terug aangepast.
dit kan zomaar een spelletje van welles/nietes worden
Om de knop te veranderen hoeft het horloge niet open; die kan je er gewoon aan de zijkant uittrekken. Kliksysteempje.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_142630838
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Om de knop te veranderen hoeft het horloge niet open; die kan je er gewoon aan de zijkant uittrekken. Kliksysteempje.
ik snap je punt / situatie.
zou het ook snappen als de horloge winkel zo zou reageren.
als het een goede alom bekende reparateur is heb je kans dat ze voor / na foto's hebben gemaakt.
zou voor jou nog in voordeel kunnen werken
pi_142630944
Heb je bewijs dat behalve de kroon, de overige zaken aan de horlogemaker te wijten zijn?
5 Ferrari's op videoband!
pi_142630957
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:35 schreef kovenant het volgende:

[..]

ik snap je punt / situatie.
zou het ook snappen als de horloge winkel zo zou reageren.
als het een goede alom bekende reparateur is heb je kans dat ze voor / na foto's hebben gemaakt.
zou voor jou nog in voordeel kunnen werken
Ik kan het me van hun ook voorstellen.

Maar dan wat anders: als ze vragen wat voor oplossing ik in gedachten heb, wat zou ik dan kunnen vragen? De waardedaling is zo'n 200 Euro en de reparatie was 125.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_142631040
is er een herstel mogelijk of totaal niet?
restauratie zeg maar
pi_142631050
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:39 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Heb je bewijs dat behalve de kroon, de overige zaken aan de horlogemaker te wijten zijn?
Ik heb een mailwisseling gehad met de horlogemaker voor ikh et horloge langsbracht.
In deze mail heb ik foto's gestuurd van het horloge (waarop je kan zien dat de lume nog in orde is).
Op de dag dat ik het horloge terugkreeg had ik het idee dat de secondewijzer niet goed liep.

Ik heb toen een filmpje gemaakt en deze naar hem opgestuurd. Hij gaf aan dat dit niet erg was, maar op het filmpje kan je zien dat de lume beschadigd is.

Met andere woorden: ik heb foto's van het horloge van daags voordat ik hem langsbracht en een filmpje van de dag dat ik hem terug ontving waarop de beschadiging zichtbaar is.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')